Продължава разследването на тежката влакова катастрофа близо до София. Двама души загубиха живота си, а шестима пострадаха, след като две товарни композиции се удариха челно край Локорско. Версиите, по които работят разследващите са навлизане в междугарието на червено на един от машинистите или грешна команда от диспечерите. По неофициални данни става дума за навлизане на червен светофар, съобщава бТВ.
През цялата нощ няколко полицейски екипа охраняваха мястото на сблъсъка. Днес започна повторният оглед на служителите на БДЖ, НКЖИ, полицията и пожарната.
Според експерта Михаил Рангелов инцидентът е можело да бъде предотвратен.
„Има няколко системи за сигурност, които не са сработили. Последната система е диспечерът да изключи напрежението в контактната мрежа и да спре влаковете, но в случая това е станало много бързо и не е имало време да реагират“, посочи той.
„Или диспечерът е дал разрешение, или локомотивната бригада е предприела това нещо, но при всички положения става дума за грубо нарушение на правилниците“, категоричен е Рангелов.
„Този участък има една особеност, че той е на централно диспечерско управление. Т.е. не се управлява от съседните гари, а директно от диспечерите на „Мария Луиза“. Все още има няколко версии, които се обсъждат“, добави той.
При наличие на т.н. ERTMS система, подобен инцидент би бил невъзможен. Състои се от две части - сензори по жп линиите и в локомотивите. Така при подобна грешка, тя сама изключва машините.
"Вече в цяла Европа я има, ние тук тепърва ще въвеждаме. Те вече второ ниво имат. Ние говорим за първо, което въобще не виждам как ще стане в следващите години“, каза още експертът Михаил Рангелов.
Този случай не е изолиран.
„За миналата година има поне 20 такива случая. Става въпрос за тотално недофинансиране на системата, което води до ниски заплати и демотивация на персонала. Смяната на един или друг началник не решава проблема. Виновните за тези инциденти са политиците, които от 20 години неглижират ЖП транспорта“, каза още експертът.
Разпиленият товар също е обезопасен.
„Понякога се получава при изгаряне на скрап радиация. Няма такава. Замерен е въздухът. Няма замърсяване. Населението може да е спокойно и в двата района. Няма опасност“, успокои кметът на район „Кремиковци“ Лилия Донкова.
Разследването продължава.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Експерт Баце ЕООД
Коментиран от #15
13:49 16.01.2025
2 Открил топлата вода
13:50 16.01.2025
3 Можеше
Коментиран от #5, #6
14:04 16.01.2025
4 от село
14:08 16.01.2025
5 Глупости
До коментар #3 от "Можеше":
Железниците са част от националната сигурност и не могат да бъдат цялостно раздържавявани.14:08 16.01.2025
6 Да, бе, да
До коментар #3 от "Можеше":
Като раздържавиха и премахнаха ткзс-тата, селското стопанство на България цъфна и върза, нали?Няма нещо, което у нас да я раздражавено и да не е унищожено.
14:15 16.01.2025
7 Боруна Лом
14:17 16.01.2025
8 много нищо правещи вземат пари
14:17 16.01.2025
9 паметник на тодор живков във всеки град
Коментиран от #17
14:18 16.01.2025
10 живот втора ръка
Коментиран от #14
14:20 16.01.2025
11 Перо
14:22 16.01.2025
12 Бай Иван
14:32 16.01.2025
13 СПРАВЕДЛИВ
14:33 16.01.2025
14 СПРАВЕДЛИВ
До коментар #10 от "живот втора ръка":
Нали можем да купуваме самолети на чертежи и да засилваме оръжейната промишленост, друго не ни трябва!14:36 16.01.2025
15 някой
До коментар #1 от "Експерт Баце ЕООД":
това е 3 – та линия с АБ руска но много добре работеше когато имаше БДЖ и държава – там и номерацията на коловозите в гарите е друга стига с измислени експерти преминаването на затворен сигнал става по специална процедура но явно и диспечерският апарат вече е както всичко в родината ни14:52 16.01.2025
16 Мнение
15:01 16.01.2025
17 Пак да кажа
До коментар #9 от "паметник на тодор живков във всеки град":
Паметник в градските тоалетни и външните клозети.15:37 16.01.2025