Започва сериозно преструктуриране на БДЖ-Товарни превози, което включва намаляване на разходите и анализ на всички тарифи за превоз на товари.
Това каза заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на среща с президента на Конфедерацията на независимите синдикати в България Пламен Димитров, представители на синдикалната организация и ръководствата на Български държавни железници и Национална компания „Железопътна инфраструктура“.
„Близо половината от товарите, които се превозват с жп транспорт в България, се обслужват от БДЖ-ТП, а останалата част - от частните превозвачи на пазара. Въпреки това обаче данните за миналата година показват, че оборотът на дружеството е 140 млн. лв., а просрочените задължения са 33 млн. лв.“, каза Караджов. По думите му всеки частен субект би обявил дружество с такива финансови резултати в неплатежоспособност.
„Към момента сме ограничили всякакви външни разходи, за да избегнем натрупването на още задължения“, коментира вицепремиерът и добави, че се търсят начини за продажба на неоперативни активи на дружеството, които генерират огромни разходи. Той изтъкна, че само за гариране на подвижния състав на коловози, собственост на НКЖИ, БДЖ-ТП плаща до 250 хил. лв. месечно. „Възложил съм на дружеството да подготви в спешен порядък списък на неоперативните активи и да се премине към продажбата им“, посочи Караджов.
От ръководството на БДЖ съобщиха, че БДЖ-Товарни превози разполагат с около 4500 вагона, а за дейността на дружеството са необходими 2000. Освен подвижния състав, активите с отпаднала необходимост са сгради, помещения и терени, които не се ползват по предназначение, но пораждат финансови загуби, посочиха от националния превозвач и дадоха за пример 230 апартамента на БДЖ-ТП в цялата страна.
Президентът на КНСБ Пламен Димитров каза, че една от важните теми в жп сектора е провеждането на честна процедура за избор на пътнически железопътен оператор. Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България, посочи, че е изключително важно да се изготви оздравителна програма за БДЖ-Пътнически превози и БДЖ-Товарни превози, включително за подсигуряване на ремонтната дейност на подвижния състав.
Вицепремиерът Гроздан Караджов подчерта, че Министерството е изпратило на Европейската комисия концепция и набор от въпроси, касаещи възлагането на пътническите жп превози в страната. „След изчистване на всички детайли и преди обявяване на търга, ще проведем широко обсъждане, в което се надявам да се включат и синдикалните организации“, заяви още Караджов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Град Козлодуй
17:34 07.04.2025
2 честен ционист
17:34 07.04.2025
3 КАРАДЖАТА
17:38 07.04.2025
4 Българин
Ако си доказан крадец и тръгнеш да реформираш нещо, това означава ли че ще крадеш и съсипваш, или че само ще съсипваш и крадеш ?
С други думи ще му таковаш ли майката или само него ще таковаш ?
17:38 07.04.2025
5 Боруна Лом
17:39 07.04.2025
6 гост
17:44 07.04.2025
7 Офир КайкенщайнМанГолдБергОвитц
17:46 07.04.2025
8 Червената шапчица
17:47 07.04.2025
9 име
17:51 07.04.2025
10 Започва сериозна кражба и далавери
17:56 07.04.2025
11 Серит Йремия Огадот
17:58 07.04.2025
12 Бамбука
18:02 07.04.2025
13 ДАСКАЛ ГЕНЧО
18:04 07.04.2025
14 Донегал
18:23 07.04.2025
15 гост
18:27 07.04.2025
16 Зайче скок подскок
18:30 07.04.2025
17 МДА
18:36 07.04.2025
18 Варненец
18:39 07.04.2025
19 МДА
НЕ СЕ ЛИ НАКРАДОХТЕ БЕ КЪДЕ ЩЕ ГИ НОСИТЕ ТЕЗИ ПАРИ
ТАМ ДЕТО ВСИЧКИ ОТИВАМЕ ДЖОБОВЕТЕ СА ПРАЗНИ
БОКЛУЦИ
18:43 07.04.2025
20 Славчо от дивана
18:45 07.04.2025
21 Мисира
18:46 07.04.2025
22 ПАРИ НЕМА ДЕЙСТВАЙТЕ ...........
18:47 07.04.2025
23 Фатмак
19:02 07.04.2025
24 Тошко Йорданов
Той само изпълнява поръчките на Орлин Алексиев.
Не е виновен, че е мухльо, решил да има за покровители мафиоти.
Добра душа носи и кинти…
Коментиран от #27
19:09 07.04.2025
25 Досега всичко бе майтап, но сега
20:05 07.04.2025
26 Оракула от Делфи
20:13 07.04.2025
27 БДЖ и видяха сметката
До коментар #24 от "Тошко Йорданов":
след като от БДЖ напрявехя бдж товарен транспорт, бдж пътниничесики транспорт и т.н. дружества, асоциации, агломироции оод-та, ад-та и не знам си още що е-..ха маматана на структура, която е жизненоважна за една държава. то дали има държава у нас е друг въпрос, но разделенията ги направиха, защото БДЖ била губеща, и на инфраструктурата собственост на тая губеща структура, колко кърлежа се наскочиха и паразитират на нейната структура, печелят без да са дали стотинка /евроцентче/ за ифраструктура ... същото е с пощите-кеф ти еконт, спиди, евртранс, в либералната и пазарна Швеция, примерно / тя е в ес/ има само и и единствено Шведски Кралски Пощи... Ние тук основите на Държавната сигурност ги подаряваме на чужденци-кеф ти води, кеф ти земи, кеф ти енергетика, кеф ти вътрешна, външна политика, кеф ти злато, т.е. достоинстово нямаме. ПРодававеме - гори, почва, сувениритет -газ до дупкятя му е майката, ПАРИ,ПАРИ,ПАРИ....А, след нас потоп....20:25 07.04.2025
28 МАНЕЕЕЕ
20:27 07.04.2025
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Сериозно е
22:13 07.04.2025