Eдин от строителите на "Хемус": Данните за дебелината на настилката не са актуализирани от 2003 година

19 Януари, 2025 15:11 1 508 25

  • строител-
  • магистрала хемус-
  • дебелина на настилката-
  • липса-
  • 2003 година

„Първата причина е некачествено изпълнение, втората е некачествено поддържане. Третата причина, е че магистралите са изчислени за 11 тона на ос, минават возила 16 тона на ос, което ги претоварва“, коментира инж. Ясен Ишев защо магистралата е постоянно в ремонт

Eдин от строителите на "Хемус": Данните за дебелината на настилката не са актуализирани от 2003 година - 1
Снимка: bTV

Ограничения на скоростта на „Хемус“ заради ремонти и лошо състояние на магистралата.

Екип на bTV направи проверка след началото на поредния ремонт - този път в участъка между София и Ботевград, където редовно се образуват задръствания.

Максимално разрешената скорост на магистралите в страната е 140 км/ч.
На деветия километър на „Хемус“ шофьорите виждат първия знак с ограничение до 120 км/ч. и така в продължение на 13 км.
А след още километър има ново ограничение и така до Ботевград.

Равносметката - от 47 километра между София и Ботевград - 36 са в ограничения, което прави средната скорост 107 км/ч.

Защо „Хемус“ в този участък и тунелите са в непрекъснат ремонт от години?

Денислав Димитров пътува всеки ден по магистрала „Хемус“ от Правец до София. Тръгваме с него, за да ни покаже нередности, които е забелязал.

„Дали са стари знаци от ремонти……49 останали по средата, някои скрити, някои нескрити, изгнили знаци, мантинелите изкривени след катастрофи, оградата, която пази от животни почти навсякъде е компрометирана“, оплаква се той.

А най-големият проблем са дупките.

„Аз съм свикнал със тях, дупките са нормална част от нашата магистрала. Три пъти съм станал свидетел на катастрофа, два от които бяха в дъждовно време … на поне 6/7 участъка от пътя се получава аквапланинг“, казва още Денислав.

Според него маркировката и сигнализацията също са в лошо състояние.

Питаме го дали има въпрос, който иска да зададе на Агенция „Пътна инфраструктура“, а той отговаря:

„Да, напоследък съм толкова афектиран, че искам да им задам генерално въпросът какво въобще правят, за какво съществуват?“

Обърнахме се към АПИ с проблемите, които начерта Денислав, както и колко са стрували ремонтите направени през последните 15 години - до този момент отговор няма.

Инж. Ясен Ишев, председател на научно-технически съюз по транспорта, е един от хората, които преди 50 години строят „Хемус“. Питаме го защо магистралата е в перманентен ремонт.

„Първата причина е некачествено изпълнение, втората е некачествено поддържане. Третата причина, е че магистралите са изчислени за 11 тона на ос, минават возила 16 тона на ос, което ги претоварва“, казва той.

По думите му данните за дебелината на настилката в нормативната база не са актуализирани от 2003 година.

„Не искат да ги актуализират или няма кой. Ние сме изчислявали, че тези конструкции, които са на настилката, трябва да бъдат с 10/15% тяхната дебелина“, обяснява още Ишев.

Поредният ремонт, който започна в началото на седмината ще продължи до 30 юни.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дупничанин

    9 2 Отговор
    Тва за кой период? Да не се окаже, че "аутобана" на баце е с история?
  • 2 раз

    27 2 Отговор
    От 2003-та година България не е мръднала напред и на йота. Връща се назад,обезчовечава се и обезлюдява. Става по-бедна и по-безчовечна.

    Коментиран от #5

  • 3 🃏🃏🃏

    11 0 Отговор
    А кога ще пуснат Мездра-Ботевград ?
  • 4 истина е

    25 1 Отговор
    А ако някой си мисли ,че в държавата ни има магистрали ,да вземе да скочи от най-високият виадукт !!!
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Хипотетично

    14 0 Отговор
    Бързата работа е срам за майстора, затова сроковете за ремонт са утроени във времето, като за построяване на нова магистрала.
  • 7 Шебека

    13 2 Отговор
    Аз съм прозд и вие сте прозди
  • 8 гражданин

    20 1 Отговор
    Парите от магистралите ги търсете в зайчарника !!
  • 9 Мое мнение

    25 1 Отговор
    Една трета от дебелината на магистралите е в шкафчето на Баце.

    Коментиран от #11

  • 10 летец пилот

    7 0 Отговор
    ...да вземе да скочи от най-високият виадукт с парашутен продукт.
  • 11 Нееее

    8 1 Отговор

    До коментар #9 от "Мое мнение":

    2/3, че да не и повече
  • 12 Ха ХаХа

    22 4 Отговор
    Добре че комунизма построи тунелите и виадуктите на Витиня.
    Рушветчийската демокрация не може да ги ремонтира
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Вие сте бунаци

    4 4 Отговор
    Бай Тошо да си види майсторията!По некачествена магистрала и тунели построи Баце!
  • 15 Ганьо

    12 0 Отговор
    3 скоростни пътя си имаме, но от нямане им викаме магистрали...всичко друго е ала бала. Иначе сме големите европейци...
  • 16 гробаря

    2 2 Отговор
    хиляди богатшки yтpenkи ще nykяcaт. Ще си носи вyня на paзлoжeнo и ще гъмжи от чepвeи!!!
  • 17 ремонт на ремонта и пак ремонт

    11 3 Отговор
    всички пътища са със перманентен ремонт , герб , от асвалта най добре се краде дупките са навсякъде където вече е имало ремонт

    добре че беше тодор живков пътища да ни направи че сегашните не могат да ги асвалтират
  • 18 НИЩО ПРАВЕЩИ НА ГОЛЯМА ЗАПЛАТА

    13 0 Отговор
    АПИ трябва да се закрият!
    ДАЙ също са за закриване
    КАТ също файда от тия няма

    АМАН ОТ БЮРОКРАТИ В ТАЯ ДЪРЖАВА!

    САМО КАЛИНКИ РАБОТЯТ НА ТИЯ БЮРА , АМАН ОТ ЧИНОВНИЦИ
  • 19 Петдесет...

    10 0 Отговор
    ...години строите една магистрала!!! Първо арабите дадоха пари на Бай Тошо да я построи -> построи седемдесет километра, тва е!!! После немците дадоха пари на Станиш байдъна, нищо не направи, само ремонти!!! После немците дадоха пари на Бойко пишлеме -> пак същото!!! После ЕС даде пари пак на последния, направи там едни 50-60 километра и толкоз!!! Та от цялата отсечка 450 километра София -> Варна, едни 120-130 километра има двулентов път в много тежко състояние!!! После обаче има един междуградски еднолентов път, а катастрофите са програмирани!!!
  • 20 Сенсейко

    6 4 Отговор
    Това са 500 милиарда километра магастрали, бе. Как се поддържат само с кинтите от винетки?
    Ко ревете? Хващайте метрото и не мрънкайте.

    Коментиран от #24

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Интересно

    4 0 Отговор
    Ком,21 защо и на какво основание модераторът проявява дискриминация
  • 23 Пустиняк

    3 1 Отговор
    По нашия край кой дойде после директно без квалификации или за "Париж-Дакар", или за "Формула 1". Нема ви казвам кви рефлекси и съсредоточаване на вниманието се развиват. ЗабелезАли ли сте, че у Северозапада нема толко сакатлъци, колко по другите места? Оно, верно, че и никой не ще да иде у тоя забравен от Бога край, де... А па мое баце затва да не е щеял да ни опраи друмищата. Да ни пази от назе си, демек, да си се трепеме с колците и кирките само.
  • 24 Бъркаш

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Сенсейко":

    Километри с кинтите от кражбата…
  • 25 Васил

    0 0 Отговор
    Абе как при най Тошо имахме пътища???? А сега при всичките нови технологии караме все едно че война се води у нас а не в Украйна.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол