Параходство "Български морски флот" съобщи, че освободеният кораб "Вежен" ще спре в Дания, за да бъде ремонтиран, а след това продължава плаването си към Южна Америка с малки промени на екипажа.
Това обобщи
Днес шведската прокуратура съобщи, че плавателният съд е пуснат, след като беше задържан за инцидента с повредения кабел в Балтийско море миналата седмица. Разследването не е показало да има данни за сериозен саботаж и е отхвърлена тази версия, съобщиха от шведската прокуратура.
"От адвокатската кантора, която бяхме наели да защитава интересите на корабособственика - БМФ получихме информация, а впоследствие и документ, с която прокуратурата в Швеция освобождава нашия кораб, като заявява, че не са налице предпоставки да се счита, че корабът или неговият екипаж са извършили саботаж или какъвто и да е друг злонамерен акт. Нещо, за което аз бях сигурен в самото начало. Нашето първоначално разследване, което стигна до заключение, се потвърждава от властите в Швеция", обясни кап. Александър Калчев - изпълнителен директор на Параходство "Български морски флот", който даде брифинг за случая.
Той подчерта, че е огорчен от начина, по който много хора, сред които и политици, са реагирали на задържането на моряците и са ги осъждали.
"Това беше една изключително тежка седмица за българското морячество като цяло. Бях много огорчен от множеството хора, включително и политици, които се упражняваха по темата, обвинявайки българските моряци в едно такова непристойно дело. Бих подчертал г-н Николай Радулов, г-н Кирил Петков, който очевидно има някаква фискация с БМФ и г-жа Лена Бориславова, както излязоха в парламента и успяха така да предположат, че е възможно български моряци да извършат такова низко дело, да излязат и по същия начин да се извинят публично на българските моряци", подчерта кап. Калчев.
"Ясно е, че нашата котва е паднала по причините, по които ние предположихме. Корабът си продължава дестинацията. Натоварен е със сяра и ще продължи към Дания, за да се смени котвата, ремонт на повреденото оборудване и ще продължи за Южна Америка - Уругвай и Аржентина."
Кап. Калчев каза, че разследващото звено в БМФ ще извърши детайлно разследване, когато има възможност да се разпита екипажа, за да не се допускат в бъдеще подобни инциденти.
Той благодари на Министерството на външните работи "което не загуби вяра в българските моряци, а също и на Министерството на транспорта, от които сме впечатлени как ни подкрепиха в този момент".
Комбинация от лошо време, недостиг на оборудване и екипаж са допринесли за повредата на кабела, отбелязват от шведската прокуратура.
Миналата неделя българският кораб беше задържан от шведските власти по подозрение в саботаж. На борда на плавателния съд се намират 8 български офицери и 9 мианмарски моряци. В зоната, през която е преминал кораба в нощта срещу неделя, е бил повреден оптичен кабел.
От Параходство "Български морски флот" още тогава обясниха, че ако корабът е скъсал оптичен кабел е заради "изтекла котва" при лошо време и не става дума за саботаж.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #6
16:55 03.02.2025
2 честен ционист
16:57 03.02.2025
3 Разбира се
16:58 03.02.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 случайност
Ремонтни дейности с флекс и оксижен са принципно опасни.
Коментиран от #7
16:58 03.02.2025
6 Определено
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Малта и първия кирил да бъде благодарен на шведите, а извиненията ги очакваме от ленчето и кирчо от трибуната на НС, откъдето внушаваха интриги срещу страната ни и срещу ДАНС.17:03 03.02.2025
7 Презвитер Козма
До коментар #5 от "случайност":
Не, натоварен е с ХХьови глави от тролове!Те са деликатес за индианците по Амазонка!
17:05 03.02.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 гробар
17:37 03.02.2025
10 ШОП
17:44 03.02.2025
11 Деций
17:44 03.02.2025
12 Файърфлай
17:49 03.02.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 мдаааа
18:08 03.02.2025
15 Шведското разследване
Разбор на комбинацията.
1. Метеорологичните условия са насрещен вятър, сила 7 бала по Бофорт по 12-степенната скала = почти буря. Сила 7 по Бофорт: "Огъват се неголеми дървета, големи клони, стволовете на дърветата се разлюляват. Ходенето срещу вятъра се затруднява. Чува се свистене на вятъра около сградите и неподвижните предмети." Средна скорост на вятъра = 15м/с. Интервал m/s: 13,9 - 17,1. Интервал км/ч 51 - 62. Височина на вълните: до 4 м, т.е., до 6 бала вълни по 9-степенната скала за вълнение, която не е линейна, а по експонента.
Извод за метеоусловията - обичайно зимно време.
2. Недостатъци в оборудването. Параходство "БМФ" купува китайския кораб "Вежен", за който шведските власти твърдят, че има недостатъци в оборудването. Кой е виновен? Който купува боклуци или който си пласира боклуците?
Домусчиев изцяло наряза здравите кораби (77 кораба, които завари) на "БМФ" и си напазарува китайски кораби, като същевременно с парите от нярязаните кораби приватизира 70% от Параходство "БМФ". Кой е лудият? - Който му даде параходството или който го лапна (Домусчиев) на безценица?
3. В какво се заключават "Мореплавателните умения" на екипажа?
- в безотговорността и безхаберието на боцмана; на 3-я пом.к-н, ст. пом. к-н и капитана на кораба.
Коментиран от #17
18:39 03.02.2025
16 дядо поп
20:32 03.02.2025
17 Човек
До коментар #15 от "Шведското разследване":
Провери си информацията преди да пишеш ГЛУПОСТИ! Няма да комемтирам всичко, но ще ти кажа, че съм работил в БМФ преди да фалира и да го вземе Домусчиев. Тези 77 кораба са в твоите фантазии. Здрави били - ти мислиш ли като ги пишеш твзи неща? За какво са му на Домусчиев китайски кораби, ако има здрави, които може да експлоатира? Знаеш ли каква беше средната възраст на корабите на БМФ, по времето когато ги взе Домусчиев? Над 20 години! Повечето - българско или руско производство през социализЪма. Знаеш ли колко струва кораб да бъде продаден за скрап? Видимо е, че не знаеш. Знаеш ли, че ВСИЧКИ водещи фирми строят в момента китайски кораби и ги ползват? Видимо е, че и товане знаеш. Затова по-добре не пиши ГЛУПОСТИ, че колкото повече пишеш, толкова повече се излагаш.12:49 05.02.2025