Френската фирма "Алстом" ще достави 35-те електрически мотрисни влака с парите по Плана за възстановяване и устойчивост. Това заяви вицепремиерът Гроздан Караджов в отговор на въпрос, поставен от народния представител Иван Кючуков от "Има такъв народ", във връзка с поръчката на 35 мотрисни влака, съобщават от "Фокус".
"Когато поех поста инвестиционните проекти по Плана за възстановяване и устойчивост бяха в много крайна, критична фаза. Оставаше твърде малко време, за да бъдат реализирани. Най-критичната от тях е тази за 35 мотрисни влака, които са предвидени с цел да се обнови парка на "Пътнически превози".
Защо беше закъсняла? Защото, когато през декември месец съдът е взел решение да отмени досегашната работа на комисията за избор на изпълнител, той я е върнал почти в началната фаза, където изрично трябва да бъдат посочени доказателства за това в какъв срок да бъде изпълнена", заяви вицепремиерът, представяйки хронологията на събитията.
Гроздан Караджов обясни, че с встъпването си на поста министър на транспорта и съобщенията в рамките на първата седмица са изпратени въпроси към кандидатите за изработването и доставката на влаковете.
"Такива доказателства липсваха по тази поръчка затова изпратихме въпроси и получихме отговори и получихме отговор от кандидатите да доставят 35 електрически мотрисни влака. Тези отговори не бяха достатъчни като информация, бяха твърде кратки и лаконични. Затова изпратихме втори въпросник, вече с по-детайли подвъпроси по графика и доказателства, че такъв може да изпълнен за 28 месеца", каза той.
И продължи, обявявайки новината, че е избрана фирмата, която единствено е заявила, че може да изпълни поръчката в съответния времеви интервал:
"Отговорите се получиха през миналата седмица. В тях, за съжаление, само един от кандидатите е отговорил, че в срока от 28 месеца може да изпълни тези 35 мотрисни влака. Комисията избра този кандидат. Избрана е френската фирма "Алстом", която е една от първите три в световен и европейски мащаб", заяви Караджов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Боруна Лом
Коментиран от #7
11:29 07.03.2025
2 Ясно
Коментиран от #44
11:34 07.03.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 604
11:45 07.03.2025
7 Град Козлодуй
До коментар #1 от "Боруна Лом":
Логично градски11:46 07.03.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 ДобраСделка
Коментиран от #18
11:52 07.03.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Справедливо е
11:53 07.03.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Я разкажи защо
11:55 07.03.2025
17 Неописуема
11:57 07.03.2025
18 604
До коментар #12 от "ДобраСделка":
Кво дело ве то смърди ве...с тия влакчета кво ще въстановяват....11:57 07.03.2025
19 Питам само?!
11:57 07.03.2025
20 То хубаво че
11:58 07.03.2025
21 Хахаха
11:59 07.03.2025
22 Плана за възстановяване
11:59 07.03.2025
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 ще достави
12:02 07.03.2025
25 Мнение
12:03 07.03.2025
26 Троян
12:03 07.03.2025
27 Коко
12:04 07.03.2025
28 Въпрос?
12:05 07.03.2025
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Хаха
До коментар #23 от "гробар":
Педал разпорен12:09 07.03.2025
33 Истината!!!
Проблем е Корупцията и неефективността.
Лошо управление на проектите и Злоупотреби с публични средства.
Дългият административен процес и изискванията за одобрение на проекти водят до забавяне на процеса. Проектите се забавят или дори се спират поради липса на политическа воля или поради липса на дългосрочен план.
Железопътната мрежа в България е остаряла: инфраструктурата и влаковете не отговарят на съвременните изисквания за комфорт и сигурност. Модернизацията изисква значителни усилия за обновление на стари линии и подмяна на оборудване.
Европейският съюз предоставя средства за инфраструктурни проекти, но некадърното 12-годишно управление на ГЕРБ и некадърните служебни правителства загубиха много години в застой!
България има достъп до средства от Европейския съюз за модернизация на железопътната инфраструктура, но не винаги е успявала да изпълни условията, които се изискват за тяхното усвояване, или да използва ефективно тези средства.
Като цяло, проблемите с модернизацията на железопътния транспорт в България са свързани с комбинация от финансови ограничения, лошо управление, остаряла инфраструктура и неефективни административни процедури. Решаването им изисква комплексни и дългосрочни усилия от страна на всички заинтересовани страни.
12:12 07.03.2025
34 По-точно
12:14 07.03.2025
35 Запомнете,
12:19 07.03.2025
36 ООрана държава
12:22 07.03.2025
37 Спасяваме
Да ние най-бедните, като Народ ! Иначе - Кой да знае ? 😀
12:22 07.03.2025
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Боклуците на Боклука
12:27 07.03.2025
40 Тома
12:27 07.03.2025
41 зевзек
12:27 07.03.2025
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Що изстри 42
12:34 07.03.2025
44 На майка ти
До коментар #2 от "Ясно":
Сливата Алстом са най-добрите влакове, не ги сравнявайки с Шкода оркКоментиран от #55
12:38 07.03.2025
45 ПророКГ
12:53 07.03.2025
46 анонимен
13:21 07.03.2025
47 Явката!
15:34 07.03.2025
48 ЧОЧО
17:45 07.03.2025
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Офффф
22:49 07.03.2025
51 нека да са без стъкла
22:52 07.03.2025
52 Комисионите
23:03 07.03.2025
53 Маймуняка Тошко Африкански
23:06 07.03.2025
54 Дончо
23:40 07.03.2025
55 Всичко
До коментар #44 от "На майка ти":
Всичко може да са, най-бедната държава я задължават винаги да купува най-скъпите неща, справка немските влакове дето след 6 месеца им се разбираха колелата и после ние виновни излезнахме, че не сме ги искали с усилени колооси. На всичко отговоре за 4 влакчета платихме със хиляди (без преувеличение) вагони, които после си ги караха в Германия... но за нас бяха остарели и им ги подарявахме направо.04:52 08.03.2025
56 Хахаха
07:28 09.03.2025