27 Октомври, 2019 16:15 4 931 9

Летище без контролна кула

  • летище-
  • швеция-
  • кула-
  • технологии

Технологиите заменят и това съоръжение

Шведското летище Scandinavian Mountains е първото в света, което въвежда дистанционно управление на полетите. Служителите обслужващи полети няма да се намират на няколко десетки метри над земята, а в сграда на близо 190 км от аеропорта. Целта на нововъведението е да повиши безопасността на полетите и да намали разходите. Няма да се налага да се изгражда кула, а също така центърът за управление може да се намира в малък град, където процентът безработица е висок.

Шведската отбранителна компания Saab вече е направила тест на дистанционно управление на въздушното движение. Подобни изпитания са правени от Ирландия до САЩ и Австралия.

Данните от летището до „кулата” ще се предават с помощта на множество камери разположени вътре и около него. Екраните ще са с 360-градусова панорама. Те обаче ще са кондензирани до 225-градусова дъга, което означава, че този виртуален прозорец предлага по-детайлен преглед от традиционната кула.

Важно предимство на технологията е, че през нощта видимостта може да бъде подобрена, отново благодарение на високата разделителна способност.

Летище Scandinavian Mountains обслужва най-голямата ски зона в Скандинавия. Капацитетът му е обслужване на 4 полета едновременно. На него оперират SAS и Braathens Regional. Плановете са аеропортът да отвори врати на 22 декември 2019 г.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 А в бегето има летище без

    19 3 Отговор
    Самолети😂😂😂😂
  • 2 У Чалгаристан

    18 4 Отговор
    Всяко БМВ с батка, дънещо чалга е самолет
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Ай стига бе

    14 5 Отговор
    Центърът за управление ще е на 190 км. от летището. Значи данните от камерите ще се предават по кабел или може би по сателит? А какво правим при повреда на връзката? Това са 190 км. и всичко може да се случи. От свлачище и пиян багерист до буря и спиране на тока.

    Коментиран от #6

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Коmapak

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "Ай стига бе":

    Сигурен съм че шведите за всичко са помислили. Което важи в нулева степен за германците. Един скапан Интернет не могат да си оправят толкова години!
  • 7 Гост

    10 1 Отговор
    Бих разбрал кулата да е на някой от краищата на летището, ама на 200 километра си е предпоставка за много проблеми. Най елементарното че от нормалната кула можеш да следиш какво е положението с очите си, а не да гледаш монитор и да играеш flight simulator.
  • 8 404к0

    6 1 Отговор
    Браво!
    А сега обяснете на пъвенютата, които мама и тата са ги пратили на работа на летище в София, че има и по-важни от тях хора!
    Аха!
  • 9 ICE

    2 0 Отговор
    Поздравления за новата статия, иформацията е от 12.2016. Добре, че гълъбът вече дойде и у нас с новината...
    https://www.flugrevue.de/fernueberwachung-am-scandinavian-mountains-airport-erster-flughafen-wird-ohne-herkoemmlichen-tower-gebaut/
    Между другото Летище Заарбршке, Дрезден и Ерфурт функционират така от 2018...Браво за новината, т.е. старината, на 3 и кусур години