Няма забавяне в строителните работи по изграждане на третия лъч на метрото в София. Това съобщи за БНР директорът на "Метрополитен" проф. Стоян Братоев. Той посочи, че за част от 12-километровото трасе дейностите са приключили дори по-рано от обявения краен срок - 5 октомври. Към момента остават само изпитанията в участъка от "Красно село" до "Граф Игнатиев". Те са започнали през ноември и ще продължат около пет месеца и половина. Очаква се изпитанията да приключат през април.
Системите на "Сименс" за управление са шест, с три подсистеми - за управление, автоматика и безопасност. Възловите станции, където се пресичат трите диаметъра на метрото, са три, като в момента се работи по две от тях. По данни на проф. Братоев станция НДК II, на бул. "Витоша" и "Патриарх Евтимий", е почти завършена. Там остава да се изгради само връзката със старата НДК. Другата връзка е на Орлов мост - с метростанцията на "Климент Охридски", която също вече е завършена.
Директорът на "Метрополитен" обясни, че всички перони на третата линия са отделени от влаковете с прозрачни отваряеми врати, високи 1.60 м, така че пътниците да нямат достъп до релсовите пътища. Целта е да бъде повишена безопасността.
От първите осем станции, на които се монтират тези подвижни врати, при пет изпитанията са приключили, остава да бъдат проведени в другите три, уточни той.
Другата особеност, която проф. Братоев посочи, е автоматиката за управление. "Машинистът има по-ограничени функции с оглед да се избегне субективният фактор, но в екстрена ситуация той може ръчно да поеме управлението. Синхронизирано е движението на влаковете с отварянето на тези врати на перона, автоматически се отварят от влака, не от машиниста", обясни той.
Предвижда се в пиковите часове влаковете по третия диаметър да се движат в интервал от 5 минути, като при по-интензивно натоварване може да се намали на 4 мин. Толкова е разчетният интервал за час пик и при пускането на втория участък - до "Овча купел".
Очаква се, че по третата линия на метрото ще се придвижват около 200 000 пътници дневно. В първия активен участък ще бъдат около 40-50 000, с пускането на участъка до "Владимир Вазов" потокът вероятно ще нарасне до около 90 000, а от "Красно село" до "Овча купел" - до 130 000.
200 000 души на ден ще бъде пътникопотокът в крайния вариант на трасето.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Valio
Коментиран от #15
19:19 07.01.2020
2 бай Кольо
20:52 07.01.2020
3 Цецо
21:11 07.01.2020
4 Боли ме хуя гяур
Коментиран от #7
21:27 07.01.2020
5 гост
Коментиран от #10, #14, #18
21:32 07.01.2020
6 овча купел
Коментиран от #12
21:33 07.01.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Боико борисв
Коментиран от #20
03:25 08.01.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 ппп
До коментар #5 от "гост":
той е изключение а не правило - да си кара колата тогава.Мой приятел с кола му е 5 лв а с метро 2.40.06:50 08.01.2020
11 Румбари
08:27 08.01.2020
12 Чук
До коментар #6 от "овча купел":
А те обещаваха и октомври 2018 , ама....))))10:22 08.01.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 гост
До коментар #5 от "гост":
аз съм с годишна карта - 1 лв. на ден, пътувам поне по два пъти на ден. Излиза по 50 ст. да отидеш наработа. Всички линии и метро покрива. Само застраховката на колата е по-скъпа, да не говорим ремонти, нафтаКоментиран от #17, #22
12:12 08.01.2020
15 Valio
До коментар #1 от "Valio":
Мекаме защото живеемЕ с козите и българският език не ни е силна страна.14:25 08.01.2020
16 gkhjkhjkhj
16:37 08.01.2020
17 Бачо от Бабачково
До коментар #14 от "гост":
То убуу ма колко са такива като теб от два милиона софиянци?09:10 09.01.2020
18 Пътник
До коментар #5 от "гост":
На мене годишната карта ми излиза под 1 лев на ден, стигам до работа за 25 минути макс, и то ако предният влак е минал под носа ми, отделно пред деня също пътувам доста, за да си върша работата, накрая като сметна, за курс давам максимум 20 стотинки. Ако изкарам колата, поне 16 лева дневно ще ми е синята зона, и то ако намеря къде да паркирам, горивото отделно. Най хубавото на метрото обаче е, че вътре няма ромеи, те са над земята, където пътуват гратис.17:46 09.01.2020
19 Навални
20:13 09.01.2020
20 Минчо
До коментар #8 от "Боико борисв":
Е, няма такъв неграмотник. Нищо не можах да разбера, а съм българин. Такива трябва да ги затварят до научаване на езика. Тоя сигурно е ром.20:16 09.01.2020
21 Сульо
01:40 10.01.2020
22 Ххх
До коментар #14 от "гост":
Сигурно пътуваш и почивните дни, иначе няма да си 1 лев на ден.08:15 10.01.2020