Тази сутрин от телевизора чухме поредната проповед. Темата е позната: българи, купувайте имоти, това е прекрасна инвестиция. С какво обаче да ги купуват нашенци тези имоти? Ами да теглят заеми, да се заробват, но да пълнят джобовете на строители и търговци. Юруш на имотите! Така се борела инфлацията. Така купувачът щял да спечели след години, когато цените ще излетят нагоре още повече.
Опорки, зарибяване… Тарикатите разчитат на ниската имотна култура и печелят много от това. Но именно те са причина много хора да са манипулирани и неуки по отношение на имотните сделки. За качеството на новото строителство и вложените материали да не говорим.
Попитан дали в София и други големи градове имотите не гонят по цени тези в Милано, например, проповедникът по имотите се разсмя и рече, че това са митове. Проверихме и се оказа, че наистина в Милано цените на жилища в затворени комплекси и на къщи са с около 30% по-високи от тези в София, например. Но една друга справка извади наяве една мъничка, но ултра важна подробност.
Средната работна заплата в Италия е 30 120 евро годишно. Конкретно в Милано – 36 500 евро (данни от 2020 г.).
В България средната работна заплата е около 20 000 евро годишно. Статистиката обаче показва 1612 лв на месец. Пак някаква мистерия в изчисленията. Освен това Милано е световен град, а София не е, каквото и да говорим. Не подценяваме българската столица, но нека и не я превъзнасяме от патриотични чувства. В Милано се произвеждат световните автомобили Алфа Ромео. Тук е и Миланската Скала – оперната сцена, отрупана със слава.Милано е световна столица на модата, тук се провежда и един от най-големите панаири в Европа. Тук е творил Леонардо да Винчи. В Милано е и най-големият университет по строителство и архитектура. За катедралите и музеите да не говорим… Шест милиона туристи посещават Милано.
Рекордът за цена на имот обаче се държи от София. Тези дни тук е продаден имот в центъра на града на цена от 7 000 евро за кв.м. Това е абсурд! Дори експерти, запознати с тоз бизнес се хванаха за главата. Според тях жилищните имоти в София са надценени поне с 30%. Това трябва да е ясно. Абсолютно спекулативни са твърденията за логичен и закономерен растеж на цените.
Два метода са приети в световната практика за оценка на пазара на недвижими имоти, което се премълчава умишлено в България.
Първият метод е чрез използване на коефициента наем спрямо цена, който се изчислява на годишна база и по този начин показва каква е текущата възвръщаемост на инвестицията. Според този метод за оценка, нормалната възвръщаемост при инвестициите в имоти е 10-12% за година, а към момента при имотите в София той е не повече от 4%, което е надценяване и „балон“.
Вторият метод е чрез използването на коефициента цена към доход, като този показател показва съотношението колко брутни годишни дохода са нужни на едно домакинство, за да си закупи недвижим имот. В повечето европейски страни този индекс е до 10 г. Елементарно е всеки да изчисли колко заплати трябва да вложи българинът за един среден по размери цена имот. Отново говорим за рекорд и абсурд! Цените са раздути до небесата и съвсем логично възниква съмнение за някакви договорки между строители и имотни агенции. Не твърдим, че ги има, но така изглежда…
Пълна лудница! Най-бедни, но с най-много собствени жилища.
България е на трето място в Европейския съюз (ЕС) по дял на хората, които живеят в собствени имоти и нямат ипотека или друг кредит за покупка на жилище. Истински факири. Най-бедни, но купуват без кредити!
Делът на собствениците на имоти в България, които живеят в собствено жилище и нямат ипотека, е над 84%. В много по-богати страни от нашата собствените имоти са много, много по-малко. В Нидерландия е 8,5% при многократно по-високи доходи. В Швеция – 12,2%, Дания – 14%, Германия – 24,7%, Белгия – 27,4%.
Парадоксите по темата „Имоти“ в България клонят към манипулации на пазара и населението. Крайно време е това да се каже ясно. Както и, че много от т.нар. експерти представляват интересите на строителни компании и имотни агенции.
Заробвате се бе, хора. Сами се заробвате. А строители и продавачи стават мултимилионери от вашата липса на разум. Не го ли разбирате?
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #23
10:19 17.04.2022
2 Пучо Капучо
Коментиран от #22, #122, #123, #138, #187, #200
10:21 17.04.2022
3 ха ха
Де да видим?
Вече дори един гараж струва 50 000 лв. Купувате го с ипотека в ситуация на сигурно повишаване на лихвите и то в балонната фаза на пазара. Мърляваото гаражде ще ви излезе 120 бона докатои го изплатите. Да речем ,че ще имате късмет да не порпуснете 3 вноски, защото ако го направите, заемчето ще стане предсрочно изискуемо и чси-тата ще и одерат до кокал. Но, да речем го изплащате.
Хайде сега сметнете колко парички ще спечелите от наеми и колко хора биха били готови да ви дадат повече от 100лв за да си набутат там колЪтЪ за 3000лв. Особено ако не сте в синя зона.
А дори не спомнах факта, че у нас има вече 2.5 пъти повече кутийки отколкото хора. Елитните зони с еитно сторителство и прилична инфраструктура в градове с пазарни и работни възможности са едно на ръка. Те са 1 на 100. Въпросът е защо другите 99 кутийки също поскъпват брутално?
Спомнете си 2004-2008-а година Как набутаха хората да си купят кутийки и как те паднаха двойно, а лихвите от своя страна удвоиха така или наче двойно надценения хоросан. Ситуацията е кажи-речи огледална.
Ще спечелите ли??
Коментиран от #13, #94, #139
10:25 17.04.2022
4 Китаеца
Коментиран от #203
10:26 17.04.2022
5 сила
Коментиран от #111
10:26 17.04.2022
6 Чук и Гек
10:26 17.04.2022
7 Елена
Преди урбанизацията, която у нас съвпада с епохата на социализма, в България всеки е имал къща - бедна, но къща. При съциализма нямаше хора без покрив. А сега има бездомници и бедстващи, които не могат да си позволят никакво жилище, или пък живеят живеят в антисанитарни условия. Цените на жилищата трябва да паднат до достъпно за българите ниво. Държавата трябва да продължи да строи жилища за млади семейства и социално слаби хора.
Коментиран от #58, #90, #101, #206
10:27 17.04.2022
8 Бу ха ха
Коментиран от #15, #95
10:28 17.04.2022
9 разбрал
Коментиран от #48, #120
10:28 17.04.2022
10 Трагедия
10:29 17.04.2022
11 да де
И инфрасътуктурата е "съшата" и 50 кв м в Милано "не" са равни на 100 кв м у София по новите методи на изчисление.
Купувай народе и са набълбуквай. Само гледай да не ти потрябва да извършиш продажба, защото на тея цени + лихвената ндексация, кутийката ще си е вечно твоя.
10:29 17.04.2022
12 Гражданин
10:29 17.04.2022
13 Пучо Капучо
До коментар #3 от "ха ха":
В Красно село даже има обява - гараж 18 кв.м. 34000 евро или 66-67000 лв. , лудница...10:29 17.04.2022
14 Японеца
Българите емигрират и инвестират в БГ имате! Всички отиват в София, пазарно търсене и цените горе! Инфлация, растеж на строителните материали, дефицит на работа. ръка
10:30 17.04.2022
15 Трагедия
До коментар #8 от "Бу ха ха":
За теб само това са начините,инвестиция в имот или да си държиш парите в банката или по дюшека?Коментиран от #35
10:30 17.04.2022
16 зелен бетон
Коментиран от #25, #181
10:31 17.04.2022
17 Гоуст
Пълно безумие е да купуваш имот на кредит при цени до небето и очакващите в пъти увеличение на лихвите...
10:33 17.04.2022
18 Заглавието
10:34 17.04.2022
19 Пловдив1912
Коментиран от #33, #186
10:34 17.04.2022
20 обаче
Освен това в Милано като излезете от дома си няма да газите кал и акита, има паркоместа и градинки и пр инфраструктурни удобства. А когато си купите жилишще с хубава глетка след година не се оказва, че трябва да гледате мрачна и противна бетонна стена на 2 метра от носа си.
За самото качество на строеж да не отваряме дума.
10:37 17.04.2022
21 дедо йоцо гледа
Коментиран от #218
10:38 17.04.2022
22 moiraine
До коментар #2 от "Пучо Капучо":
Не е отсега. През далечната 2000 год. си търсех жилище. Попадам на обява на двустаен на цена 17 000 щ. д. Отивам на оглед, харесвам го и с изненада разбирам, че продавачът искал в нотариалния акт да се запише цена 30 000 щ. д., защото имал пари, които искал да изкара на светло. Теглих му една и се отказах.Коментиран от #107
10:38 17.04.2022
23 ФЕН
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Е и ти си един голям феи..к ама да се изкажеш на метеното! Само в България могат да ти вземат жилището без да се защитиш, после по не аз съм живял в Канада и тези глупости дето пишеш ги няма ...ако фалилаш от глупост или друга причина оставаш без имот и пари но държавата ти дава жилище и пари за живееш ..да минимално но живееш без да просиш или крадеш ! Ина че си ДПС/ГЕРБ по душа личи ти....Всеки сам си решава за финансовите рисковеКоментиран от #31
10:38 17.04.2022
24 Красимир Петров
10:39 17.04.2022
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Toni Tsvetanov
10:43 17.04.2022
27 Българче
10:43 17.04.2022
28 Инвеститор
10:44 17.04.2022
29 Херо
10:46 17.04.2022
30 Евроземеделец
Коментиран от #34, #134
10:47 17.04.2022
31 варненец
До коментар #23 от "ФЕН":
Не му се връзвай на "Последния..." защото той винаги е ПЪРВИ във всички теми и така се издава,че е човек от редакцията ...Мизерабъл долен и той и цялата им редакция комерсиална, които трият всякакви обективни мнения ,които не отговарят на това за което съм им платили .Чудя се вече ,защо си губя времето да ги чета и коментирам дори .10:47 17.04.2022
32 Пешо
Коментиран от #105, #161
10:47 17.04.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Спец-НАП
До коментар #30 от "Евроземеделец":
Дай координати да те проверим ,колко си се "потил" от това "яко бачкане" !10:49 17.04.2022
35 Ми инвестирай в ценни книжа
До коментар #15 от "Трагедия":
В тия военни времена. Късмет!Коментиран от #88
10:51 17.04.2022
36 де юре
10:52 17.04.2022
37 е, как да не купуват
Коментиран от #43
10:53 17.04.2022
38 Чашко Рашков
10:54 17.04.2022
39 Механик
10:57 17.04.2022
40 д-р Косев
10:58 17.04.2022
41 боливуд
10:59 17.04.2022
42 Авторът не е в час
Коментиран от #185
11:00 17.04.2022
43 хаджи @боригенов
До коментар #37 от "е, как да не купуват":
Каква кръвчица ве ? Имот примерно който струва 100 000лв наема му е 400лв , т.е 25 години възстановяване на инвестицията . Тва ако е бизнес ?!Коментиран от #199
11:03 17.04.2022
44 ДиД
11:06 17.04.2022
45 Бачо
Коментиран от #51
11:08 17.04.2022
46 кирил
жилището ще си го ползвам всеки ден
11:11 17.04.2022
47 Пловдив1912
До коментар #33 от "въобще не си прав":
Добре, как разбра , че във Варна хората не се увеличават, по данни на НСИ ли , повечето пришълци не се регистрират, а така и населението не расте. ...Не знам за Варна но в Пловдив ако дойдеш ще видиш , че в комплексите е пълно с хора от Кърджали Хасково Димитровград Смолян Пазарджик Стара Загора. ...даже повечето коли вече в Пловдив не са с пловдивска регистрация, ама тези хора не се водят към община Пловдив. ....предполагам ,че и във Варна е така....човек, когато наема ти е 500800 лева и вноската по ипотеката толкова , повечето си викат по добре кредит отколкото наем , поне ще ми остане някога имота и така има търсене има и високи цени....11:12 17.04.2022
48 карамфила
До коментар #9 от "разбрал":
Нищо не си разбрал или си продал някакъв строеж на зелено.Българите преживяха 6 организирани от държавата ограбвания от 90 до 21 година и малко поумняха но сега ги чака инфлация от 25% до 45% ако не и хиперинфлация след месец Май така че да са готови.11:12 17.04.2022
49 асдаа
11:19 17.04.2022
50 БРЦК
11:20 17.04.2022
51 бачо е бачо
До коментар #45 от "Бачо":
Така е ! Прав си , не си е написал името ,но моя обективен коментар за дереджето в гр.Варна успя да изтрие още на мига когато чукнах на "ПУБЛИКУВАЙ" ...Защото не му отърва мнението ми .11:20 17.04.2022
52 Пишман копувач
Коментиран от #201
11:21 17.04.2022
53 Смях
Коментиран от #103, #191
11:22 17.04.2022
54 kjl
11:30 17.04.2022
55 Ванго
11:32 17.04.2022
56 Ок, щом казваш
Обясняват как София е кенефЪ на България, но всички се натискате тук да дойдете !! Всеки град има чар , но тук имаш много повече възможности и работни места и реално не стигаш от единия край на града до другия за 10 Мин пеша!! Много плюят , но като дойдат тук вдигат главите във въздуха все едно са хванали Господ за чадъра. Гледаме ги как за пръв път виждат метро и се возят по него 100 пъти като дете на въртележка!
Коментиран от #148
11:35 17.04.2022
57 хикс
11:35 17.04.2022
58 Екото
До коментар #7 от "Елена":
Не е ли по-добре доходите да се увеличат за да има за всичко, отколкото да гледаме през монокъл само върху цената на имотите?..11:35 17.04.2022
59 собственик
11:36 17.04.2022
60 17 10
Коментиран от #145
11:36 17.04.2022
61 читател
11:49 17.04.2022
62 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
11:50 17.04.2022
63 публицист
11:52 17.04.2022
64 Българин
Коментиран от #142
11:53 17.04.2022
65 777
11:53 17.04.2022
66 Пловдивчанин
11:53 17.04.2022
67 УСА боклук
Другите ще се спукат от завист. Пък и това е целта. Нали?
Коментиран от #75
11:58 17.04.2022
68 Аз Кочо
12:03 17.04.2022
69 Варненец 2
До коментар #33 от "въобще не си прав":
Ще ти покажа правилната посока на разсъждение, колега. Във Варна има ВВМУ - поинтересувай се колко хора са моряци и ще ти светне защо има толкова много сделки. Жокер - числото е петцифрено.Весел празник!
12:19 17.04.2022
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 дам
12:20 17.04.2022
72 Буха ха
Коментиран от #83, #131
12:35 17.04.2022
73 апартаменто
12:45 17.04.2022
74 Павел пенев
12:47 17.04.2022
75 Мераклия природолюбител
До коментар #67 от "УСА боклук":
За 100 000 еврака ,бих си взел супер съвременен кемпер с всички удобства и бих живял в него там ,където ми скимне .12:51 17.04.2022
76 Павел пенев
12:51 17.04.2022
77 ФАКТИ
- Никъде не се казва, че е по-добре да си под наем, макар че според мен е по-разумно, защото ако имаш свободни пари е по-добре да ги вложиш в нещо, което носи по-голяма доходност или да ги управляваш лично, вместо да стоиш на заплата. Ако ще вземаш кредит, в момента е глупаво да се купува, защото идва вдигане на лихвите и не се знае с колко, т.е. може да загубиш жилището.
- Като защита от инфлацията инвестицията в апартамент не е оправдана, има много по-добри начини да се защитиш, но трябва да си добре информиран, това е отделна пространна тема.
- Цените не са оправдани в момента, защото са прекалено завишени спрямо реалността в България - ниски заплати, липса на качествено изпълнение, инфраструктура и перспектива. На запад материалите са още по-скъпи, но цените са сходни, качеството и инфраструктурата са несравними. Също и ниски наеми, просто не си струва като вложение. Сравненията с чужбина даже са излишни, повечето не виждат по-далеч от носа си. 90%
от хората в България не могат да мислят самостоятелно, да РАЗСЪЖДАВАТ, а са като стадо, затова и държавата е на тоя хал.
12:54 17.04.2022
78 До дам 71
Коментиран от #112
13:00 17.04.2022
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Марков
За 25 години под наем да си е ПО ЕВТИНО!!! 500 ЛЕВА ПО 25 ГОДИНИ Е РАВНО НА 150.000 ЛЕВА! И можеш да отидеш в който си град ИСКАШ И ДА РАБОТИШ ЗА ПО ВИСОКА ЗАПЛАТА!!!
В ГЕРМАНИЯ Е ТОЧНО ТАКА!!!
ЧЕСТИТА ЦВЕТНИЦА И ДА СТЕ ЖИВИ И ЗДРАВИ!
13:11 17.04.2022
82 Мен
13:13 17.04.2022
83 Пловдив-хонда
До коментар #72 от "Буха ха":
Жилищния фонд какъвто и да е той изисква поддръжка. ...В Париж има 500 годишни къщи мухлясали и тн. ..Но струват колкото цяла кооперация в България ....Блоковете в България като цяло са доста надеждни, особено до 90 година много бетон, яки основи, дебели плочи и тн..Едрокофражнине и пълзящия кофраж са лят бетон от долу на горе, много яки ....ИМА САМО ЕДИН НЕДОСТАТЪК , ЧЕ СА ГРОЗНИ КАТО ЦЯЛО ...Но за здравото са доооста здрави ако има поддръжка. ...Новото строителство е като навсякъде вече в Европа. ...В САЩ картонените къщи да не са по хубави, като пиеш няколко ракии и можеш да минеш през 3 стени ...като духне силен вятър и им хвърчат покривите. ..е да по лице - приятни са ,ама като изпълнения......13:30 17.04.2022
84 Gen Gurko
13:35 17.04.2022
85 Милена Богданова, най голямата Бг помпа
13:36 17.04.2022
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Аз Кочо
13:46 17.04.2022
88 Трагедия
До коментар #35 от "Ми инвестирай в ценни книжа":
А за инвестиционно злато да си чувал?14:06 17.04.2022
89 Инвеститор
Коментиран от #106
14:06 17.04.2022
90 Точно
До коментар #7 от "Елена":
Това важи само за партийни секретари като теб.Коментиран от #104
14:26 17.04.2022
91 Дреме ми
14:36 17.04.2022
92 Ти да видиш!
14:50 17.04.2022
93 цв.цв
14:51 17.04.2022
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Онуфри
До коментар #8 от "Бу ха ха":
Те за това гробаджийте се пенят начело с еднокнижника с ръка в джоба да си върнат едноличното грабене!Да ама НЕ!!!Не се наядоха.Отвратителни мутри!Но....бай Ставри си знае работата!Коментиран от #151
15:02 17.04.2022
96 Гост
15:07 17.04.2022
97 Ама
Коментиран от #147
15:11 17.04.2022
98 Димов
15:16 17.04.2022
99 БББ
Коментиран от #102
15:18 17.04.2022
100 По време на социализма
Коментиран от #189
15:24 17.04.2022
101 Димов
До коментар #7 от "Елена":
Съгасен съм, но чичковците с вратовръзките правят извадки, че в банките на българите има много спестявания на населението. Те искат да изкараме от там тези спестявание, да ни принудят, да ги дадем за апартаменти, че да им храним строителният бранш. Предизвиканата инфлация плаши стадото, а обещанията за спасяване на спестяванията в имоти залъгва повечето лековерни и те се хързулват. А, когато поискат да продадат що ще чинят? Пускат обява в продава и стават поредният, чакащ клиенти с години.15:24 17.04.2022
102 Димов
До коментар #99 от "БББ":
Ако приложим същата политика и с горивата, ще има огромен ефект. Беше доказано през 2020.15:25 17.04.2022
103 Алфа херинга
До коментар #53 от "Смях":
Е, колко човека правите по 15-20к на месец? Или викаш едни хора ще купуват, а другите ще го дуат и ще живеят под наем. Сега има една маса хора, които гледат да си инвестират парите в имоти на всяка цена и затова купуват на всяка цена. Има и балъци, които нямат пари ама си мислят че сега е супер изгодно да се купи имот и се набълбукват с огромна ипотека. Обаче, тия с парите като си го набутат в имоти, какво ще остане? Кой друг ще се загроби не тези цени? Брокерчетата ще се радвате още малко и после глад.15:29 17.04.2022
104 Елена
До коментар #90 от "Точно":
Живея в гарсониера на последния етаж. Никога не съм била член на нито една партия. А ти се преквалифицирай.15:30 17.04.2022
105 Komapak
До коментар #32 от "Пешо":
Във Франция продадоха апартамента в който живеех под наем. 24 кв.м - 176000 евро. Сметките и изводите ги оставям на вас....15:33 17.04.2022
106 Елена
До коментар #89 от "Инвеститор":
Някои инвестираха в образование и заеха много изгодни работни позиции тук или в чужбина. Други инвестираха в себе си и сполучливо се омъжиха и дори ожениха тук или в чужбина - това си е също бизнес. Само добавям към твоя списък с удачните инвестиции.15:35 17.04.2022
107 тоя па...
До коментар #22 от "moiraine":
... и сега се пръскаш от яд, а? :)))Коментиран от #127
16:07 17.04.2022
108 tomito
16:15 17.04.2022
109 ЛИХВАРИТЕ НА КЛОНА
16:23 17.04.2022
110 НАБЛЮДАТЕЛ
16:32 17.04.2022
111 интересно
До коментар #5 от "сила":
Само един архитект беше споменал, че всичко може би ще се оправи, но проблем ще е водоснабдяването, защото източници на вода няма и сегашните не могат да задоволят потреблението...Къде ли отиде този архитект...
16:37 17.04.2022
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 КАНАНА ПЛОВДИЪ
16:54 17.04.2022
114 МИНУВАЧ
Ами много просто, от нас гледат,.. в големият град има Здравеопазване,Образование, Работа,..Комуникация и Обществен транспорт, та даже и Театри и Кина...
През зимата беше се разрушил път из Смоленско, та на ръка прехвърляха стоки през разтушеното,
А този път вече дали е проходим...Ето част от мотивите да се бяга в големия град
16:54 17.04.2022
115 Razbirko
Коментиран от #198
16:56 17.04.2022
116 Какви са тези тъпотии,че българина....
17:00 17.04.2022
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 някой си
До коментар #2 от "Пучо Капучо":
Това е фиктивна сделка за хора от бранша , за да вдигнат цените за балъците !17:35 17.04.2022
123 ТОЙ
До коментар #2 от "Пучо Капучо":
Като ги е откраднал какво му дреме!17:50 17.04.2022
124 Язе Сам
Най-общо казано, съотношението цена-наем от 21 или повече се счита за високо. Ако съотношението цена към наем по град е 21 или по-високо, финансово по-разумно е да наемете жилище, отколкото да го купите. Това означава, че има голямо търсене на имоти под наем.
Съотношение цена/наем от 16 до 20 се счита за средно, което означава, че цените на имотите не са нито ниски, нито високи в сравнение с наемните цени. В райони със средно съотношение цена към наем има умерено търсене на наеми и рентабилността също е умерена.
От друга страна, ако съотношението цена/наем по град е 15 или по-ниско, това означава, че цените на имотите са ниски в сравнение с наемните цени, така че хората намират за по-добре да купуват къща, вместо да наемат.
Как да изчислим съотношението цена-наем
За да изчислим съотношението цена-наем, използвахме следното уравнение:
Средна стойност на дома ÷ Среден годишен наем = съотношение цена-наем
Нашите данни идват от Бюрото за преброяване на населението на САЩ, което предоставя средни стойности на жилищата и среден месечен наем. Като прост пример за това как работи формулата, помислете за Финикс, Аризона. Phoenix има средна стойност на дома от $266,600 и среден годишен наем от $13,284. Така че съотношението му цена-наем е 20,07, което получавате, като разделите $13,284 на $266,600.
18:17 17.04.2022
125 ИМПЕРИАЛИСТ
18:22 17.04.2022
126 ИСА
18:35 17.04.2022
127 moiraine
До коментар #107 от "тоя па...":
Не, рожбе, спя спокойно, че не съм се вързала на гешефта на някакъв скапан криминал. Намерих си по-хубаво жилище в по-добър квартал, че и на по-добра цена. Не съжалявам нито за миг, че не направих компромис със съвестта си. Ако си наясно какво е това, щото имам дълбоки съмнения...18:40 17.04.2022
128 наш
18:42 17.04.2022
129 D.Dimitrov
Коментиран от #130
19:08 17.04.2022
130 Нахални и нагли стройтели
До коментар #129 от "D.Dimitrov":
Изключително нахално и нагло поведение на строителите. Търговските банки се съдраха да раздават ипотечни кредити със 100% финансиране, даже и бонус потребителски за обзавеждане само и само да се стимулира бранша по време на ковид. Това беше директно субсидия за бранша, което наду цените, докато много други бизнеси ги затвориха. И сте неблагодарни ? Във всички медии се пускат платени статии на брокери и строители, но като видите една критичка, сте нагли да се възмущавате ? Щяло да се повиши безработицата, а колко други сектора бяха затворени до преди няколко месеца ?19:40 17.04.2022
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 Посетител
19:55 17.04.2022
133 Автора
20:19 17.04.2022
134 Мери
До коментар #30 от "Евроземеделец":
Я, кажи колко данъци не си платил, колко хора си издоил и какви договорки не си изпълнил за тези 6 години, за да купиш 2 жилища в София. Аман от илитерати, които освен за пари за друго не могат да говорят.20:33 17.04.2022
135 Реалист за реализации
20:44 17.04.2022
136 Реалист
20:46 17.04.2022
137 ЦСКА
Докато чакате имотите да станат по 2 за кев аз си купувам и отдавам под наем на такива философи като вас. Плащате ми кредитите и ми остават достатъчно за да ходя всеки месец в чужбина и да живея добре
А вие си чакайте и обяснявайте кое колко трябва да е.
Коментиран от #140, #153, #162
20:58 17.04.2022
138 Като има будали, естествено че
До коментар #2 от "Пучо Капучо":
ще се перат пари.21:10 17.04.2022
139 Така беше наистина.
До коментар #3 от "ха ха":
И сега пак така ще стане... Имаше преди няколко години по бТВ (предаване на Светльо Иванов) един гост италиански главен прокурор. Та, прокурорът говори за чуждестранните клонове на италианската мафия. Накрая Светльо го попита в прав текст: в България има ли клон на италианската мафия? Прокурорът отговори, че да и е в сферата на строителството. Шах и мат! Предаването е неделно, започва в 17:30 ч., "120 минути", водещ Светослав Иванов. Преди 3-4 години бе.21:22 17.04.2022
140 Това работи САМО ако има желаещи
До коментар #137 от "ЦСКА":
да наемат. Понастоящем обаче, май не е точно така. Родители на студенти в големите градове, вместо да плащат квартири им купуват апартаменти (с кредит). Ако кредитите за жилища продължат да са лесно достъпни, кой тогава ще наема вашите жилища?21:45 17.04.2022
141 Така е
Коментиран от #152
21:49 17.04.2022
142 Истината е някъде между
До коментар #64 от "Българин":
рентиерската мафия и строителната мафия. Те имат коренно противоположни интереси. Но купуващите жилища с цел инвестиция е добре да са информирани какви са тенденциите в идните години: дали търсенето на жилища под наем ще се запази или не. Иначе спор няма, че е добре 1 семейство да има 1-2 жилища за собствени нужди.21:50 17.04.2022
143 Ахъ
До коментар #33 от "въобще не си прав":
А как преживяват десетките агенции и те нали "хляб" ядат?21:51 17.04.2022
144 Калинчо
21:54 17.04.2022
145 Давид
До коментар #60 от "17 10":
Прав си. И сами се провъзгласиха през годините. Пълни измекяри и си крадат офертите все още. А колко са нагли с тези на които пише " От собственик" в свободни уж сайтове за търговия. Прикриват се ,крадат ,мамят само и само процента да на мажат защото са хора без заплата .22:06 17.04.2022
146 Антон
22:08 17.04.2022
147 Катърчев
До коментар #97 от "Ама":
Тъй де . Никой не пита от къде е първия милион ,както и от къде е първото жилище ? Ей това не им е ясно на чужденците .Коментиран от #154
22:10 17.04.2022
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 Язе Сам
Калкулаторът между наем и доход е лесен за използване. Всичко, което трябва да направите, е да въведете брутния доход на наемателя и идеалното съотношение на наем към доход. Полученото число в калкулатора на наема ви показва максимално достъпния наем на наемателя.
Ето как работи простото изчисление, за да разберете изискването за доход, което трябва да търсите.
Брутна годишна заплата х 30% = максимален месечен доход от наем.
Да кажем, че бъдещият наемател има месечен доход от 5250 долара. Тази сума би означавала, че годишната им заплата е 63 000 долара. Така че 30% от доходите им означават, че максималният размер на наема, който могат да си позволят, е $1575 всеки месец.
Другият начин да изчислите съотношението на наема към общия доход е да разделите брутния годишен доход на 40. Получавате точно същата месечна сума на наема.
Защо 30% е идеалното съотношение между наем и доход
Балансът между достъпност и комфорт е причината 30% да е идеалното съотношение между наем и доход. Повечето финансови съветници са съгласни, че наемателите, които харчат малко под една трета за наем, могат да си позволят да живеят в имот под наем. Разходите за наем около 30% означават, че наемателите могат да плащат наема си, месечния дълг, да оставят настрана спестявания и да избягват финансови затруднения.
Коментиран от #150
22:52 17.04.2022
150 Този коментар е премахнат от модератор.
151 Откога чакам развитие по въпроса.
До коментар #95 от "Онуфри":
И все се бави... Изчерпва ми се вече търпението.23:30 17.04.2022
152 Объркал си се!
До коментар #141 от "Така е":
Не на 100%, а на 200% печалба продават!!!23:36 17.04.2022
153 Алфа херинга
До коментар #137 от "ЦСКА":
Хаха. Купувай сега имоти за по над 80-90к и като ги пуснеш под наем за 450-500 лв, и включиш ремонти, данъци и месеци в които седят празни, ще си ги избиеш за има няма 25-30 години, че и повече. Страхотна инвестиция.23:45 17.04.2022
154 Ама
До коментар #147 от "Катърчев":
Когато решиш да правиш нещо,не трябва да мислиш какво ЕВЕНТУАЛНО ще загубиш,а какво би спечелил.Колкото и да станат лихвите,винаги заплатите растат по-бързо,т.е ,ако вноската по заема ти е 500 лева при 1 500 заплата,след 10 години ще ти е горе долу толкова при може би 3 000.Преценяваш си потенциала и действаш.Иначе,ще стоиш и ще гледаш как другите го правят.Нали за да живееш под наем ,все на някого му е вповече този апартамент.Коментиран от #155
23:58 17.04.2022
155 Алфа херинга
До коментар #154 от "Ама":
Ама ти май забрави инфлацията. Тя заплатата, като беше 500лв, 300 лв стигаха за храна и сметки, сега 3 пъти по толкова са малко. А точно сега, всичко поскъпва главоломно, а заплатите абсурд да наваксат такава инфлация. Разбира се има сектори, в които им ги вдигат пропорционално, но те са много много малко. Остави тази мантра.Коментиран от #156
00:15 18.04.2022
156 Ама
До коментар #155 от "Алфа херинга":
Говоря от личен опит.2005 г.купих апартамент за около 30 хил.евро,60кв.м.Вече е изплатен от наема,а е и удвоил цената си.Ако си държах парите в банка,сега нямаше да получавам лихва 300 лв(държа нисък наем,за да няма текучество)Коментиран от #157
00:51 18.04.2022
157 Алфа херинга
До коментар #156 от "Ама":
Генерално е така, но в момента цените се увеличават главоломно, както и инфлацията. Въпрос на време е да да се вдигнат и лихвите, защото иначе банките ще започнат да губят пари. А те не обичат това. Иначе 2005 година беше преди цените да започнат да растат рязко и тогава беше оправдано. Тези, които купиха преди година две на фиксирана лихва, също според мен са взели добро решение. Но сега точно да изтеглиш ипотека си е доста голям риск при тези меега надути цени.01:02 18.04.2022
158 Този коментар е премахнат от модератор.
159 Уса
01:43 18.04.2022
160 Уса
01:57 18.04.2022
161 Този коментар е премахнат от модератор.
162 Ники
До коментар #137 от "ЦСКА":
Само където пропускаш, че наемите са по ниски от вноските сега, а разхода по едно жилище се и увеличава и нямаш сметка да го държиш празно. Та добре, че от завода са построили нещо на мам и гате та изобщо да имаш нещо сега.02:42 18.04.2022
163 Варненец(натурализиран).
Другото е че никаде в Европа не продават по БДС на замазка и шпакловка.
Ти купи си ново жилище и търпи 3 години постоянно довършителни работи от комшиите.
Което означава че цените в София, Атина и Милано са еднакви при няколкократно инфраструктура от София.
И изобщо няма да ми е жал при имотна криза за строителите и техните работници. Не може да а искат надник 200 лева и да извиват ръце, за 3 часа работа и 5 часа почивка.
Всичко ще си дойде на мястото.
05:52 18.04.2022
164 Нормални ли сте
В центъра на Милано имот под 500хил. евро няма, тук в центъра на София е около 100хил. евро.
Съотношението заплата и цена на имот при над е най ниско
06:59 18.04.2022
165 няматакъв
07:33 18.04.2022
166 Боби
08:02 18.04.2022
167 София
08:02 18.04.2022
168 иван
08:07 18.04.2022
169 Този коментар е премахнат от модератор.
170 Буха ха
08:16 18.04.2022
171 Бай Ганьо - инвеститор!
08:27 18.04.2022
172 Много хора гладуват и мизеруват цял
08:45 18.04.2022
173 ганю
гнил капитализъм сволочи
09:12 18.04.2022
174 Интересно
09:21 18.04.2022
175 Този коментар е премахнат от модератор.
176 Готин
11:11 18.04.2022
177 бл.134 в Zап. парк
11:56 18.04.2022
178 Чунчо Бг.
За 2 колички чкъл ,малко киреч и пясък и 1 количка с тухли , да платиш една камара с кинти на дюлгерин дето е построил един Кенеф у двора си у долно Камарци....
12:12 18.04.2022
179 Пламен
12:40 18.04.2022
180 Мда
13:15 18.04.2022
181 Кореняк
До коментар #16 от "зелен бетон":
А ти сигурно си , заселил се в София ямболлия или нещо подобно, и си донесъл цялата си простотия? Съответно другите заселили се в София ямболлии са силно възмутени от твоите простотии, но и те ги вършат същите простотии. Та затова на такива като теб не им харесва София. Не е трудно, върнете се в Ямбол.13:37 18.04.2022
182 Пълно е с
14:24 18.04.2022
183 Шоги6
Кой ще живее в тези жилища, когато населението прогресивно намалява....?
Купуваш коптора ,само че той иска поддръжка ремонти , данъци ...а иначе ще стои празен!.
Строителството на жилищни сгради и пътища ,най голямата пералня на пари.....!
14:25 18.04.2022
184 8687
15:25 18.04.2022
185 поредният софиянец
До коментар #42 от "Авторът не е в час":
Нормално е не всеки да харесва написаното в материала...и на мен не ми харесва,но това не пречи да е вярно.Переди 4 год.необитаемите жилища в София бяха 25%,сега са малко повече 26/27 %.Не само че нямаш добра доходност от наем,нямаш и сигурност за наема.При цени над 1000 евро на квадрат,наемът на60 кв.м. жилище е към 300/350 евро.Който маже да ги плати,е ухажван от банките за ипотека.В момента като обяви на пазара в Сф са 15-20 000 апартамента....всеки един в някакъв момент ако се пусне под наем ?!КОга ? Дали ?
17:18 18.04.2022
186 Nuno9
До коментар #19 от "Пловдив1912":
Да ти кажа и във Враца си искат пари,но като има кой да им ги даде,хах гледах обява двустаен панел на 8-ми етаж без асансьор 75000 лв...17:56 18.04.2022
187 Този коментар е премахнат от модератор.
188 Цените са високи
19:27 18.04.2022
189 Има смисъл да влагаш пари в нещо, което
До коментар #100 от "По време на социализма":
ще ползваш или от което ще печелиш. При положение, че почти що-годе платежоспособен има имот или евентуално ще наследи в обозримо бъдеще ми е интересно докога ще се разчита, че ще има наематели.Или смятате, че след 20 години населението на България ще се е удвоило?Или че жилищата са бързо ликвидна стока и ако ви затрябват пари на секундата ще продадете. Преди 5 месеца ходих на оглед на къща край Варна, която от 2 години се предлагаше на цена 160 000 евро. Оказа се абсолютна кочина. Сега видях, че малоумната собственичка е сложила нова цена 220 000 евро. Защото искала да купи апартамент в София с парите от продажбата. Явно смята, че ще се намери идиот, който да плати толкова и то след като 2 години не се е продала на доста по-ниска цена. Безумно е да се искат по 150 000 евро за панелки на 50 години... Не че в някои отношения не са за предпочитане от некачественото строителство.19:55 18.04.2022
190 Пппп
20:35 18.04.2022
191 Дърво
До коментар #53 от "Смях":
Строителите лесно ще фалират. Желязото може да поскъпва ама ако няма търсене на апартаменти е ясно кво ще стане. За справка 2012-201420:45 18.04.2022
192 Георги
21:01 18.04.2022
193 Против
Коментиран от #197
21:03 18.04.2022
194 Vbsfl
22:12 18.04.2022
195 Лихва
22:27 18.04.2022
196 Ани
23:17 18.04.2022
197 James
До коментар #193 от "Против":
Кажи колко си платил с лихвите първо. Аз залагам на около 260к GBP. И после, за 10 години инфлацията ти изяде поне 50% от печалбата. Тоест, съхранил си си парите и си на малка печалба.Коментиран от #204
00:15 19.04.2022
198 James
До коментар #115 от "Razbirko":
Абе къщурка е... ама в Милано исрещу паметника на Леонардо Да Винчи, а не на стръмна улица до паметника на бузестия Стамболийски, и то на бъза на географията, нали?00:19 19.04.2022
199 Stanko
До коментар #43 от "хаджи @боригенов":
Къде видя имот за такава цена под наем за 400 лв. ?Кажи да ида и аз там . В момента имот на стойност от около 200 000 лв. се дава под наем за 500 лв. Друг е въпроса, че условията в него са мизерни и няма почти нищо като обзавеждане. Пода е с балатум, нямаш дори полюлеи на тавана. Има ли нужда да продължавам с обясненията. Факт е че всичко е скъпо, жалкото е че ръста в заплатите не може да догони тази растяща инфлация с години .
02:45 19.04.2022
200 Бай Пенчо
До коментар #2 от "Пучо Капучо":
Не , някой яко краде?04:06 19.04.2022
201 Бай Пенчо
До коментар #52 от "Пишман копувач":
Не съм краднал ,за да дам 7000евро на кв.м04:21 19.04.2022
202 Аууу
08:10 19.04.2022
203 Българска простотия
До коментар #4 от "Китаеца":
Накрая ще си ги гледат като картина и никой няма да ги купува...Български тапири09:12 19.04.2022
204 ммм
До коментар #197 от "James":
т.е. има смисъл. Ако бяха останали в паундове, сега - джуч, ‘нъл ‘тъй?10:27 19.04.2022
205 Nako 👍
10:38 19.04.2022
206 Ал Тъпоне
До коментар #7 от "Елена":
Не бе мадам, не строителите трябва да бойкотираш, а малоумната фианнсова политика на практически безконтролното наливане на новонапечатани пари в банките и нулеви лихви. Това е про инфлационна анти икономика, която дава страхотна инерция на строителния бранш и то предимно чрез кредитиране. Пропуснаха момента, в който трябваше да започнат да вдигат лихвените проценти. Тези хора докараха икономическа криза през 2008г., а сега ще докарат инфлацията, с която да си измият ръцете за некадърното управление на финансите. Повярвай от отката на пазара, който немунуемо ще дойде, ще пострадат не само инвеститорите, и читавите строители за съжаление.11:03 19.04.2022
207 Просто Мария
13:18 19.04.2022
208 Бездомен
16:55 19.04.2022
209 ГОГО
17:11 19.04.2022
210 Абе
18:23 19.04.2022
211 амон ра
20:06 19.04.2022
212 Plamen
23:28 19.04.2022
213 Иван
09:17 20.04.2022
214 Този коментар е премахнат от модератор.
215 Азиим
14:55 20.04.2022
216 НАЙ НАКРАЯ ИСТИНАТА
03:36 23.04.2022
217 Алито от София
08:48 24.04.2022
218 Poto
До коментар #21 от "дедо йоцо гледа":
Те с такива лозунги един плешив г.й с каскет преди 100 години седна на власт в Русия и "даде" власт на пролетариата... Ако не искаш да ти дерат кожата гадните буржоазни капиталисти хващай гората, пушката през рамо и партизанин... Чака те светло бъдеще..... Гарантирано от социалистическата партия !!!09:22 10.05.2022
219 Този коментар е премахнат от модератор.
220 Гладна кокошка
07:04 27.05.2022
221 Мислещ
09:08 27.05.2022