През последните години нараства делът на покупката на жилище с цел собствено ползване, а не отдаване под наем. Сред основните причини за тази тенденция е поскъпването на този вид недвижими имоти, както и все още ниските лихви по ипотечните заеми, коментират анализатори.
Фокусът при покупката на апартамент в Пловдив, например е върху дву- и тристайни имоти, като средната разгъната застроена площ, която през първата половина на текущата година придобиват купувачите, е 86 кв.м. Прочувания на пазара в Града под тепетата показва, че 47% от сделките са с цел собственикът да живее в новопридобият имот, и едва 23% - с цел да бъде отдаден под наем.
През последните 12 месеца цената на двустайните жилища в Пловдив се е увеличила от 950 EUR на близо 1050 EUR, сочат данните на най-големия сайт за недвижими имоти imot.bg. Ръстът е почти плавен, за разлика от тристайните жилище, където динамиката на цените е доста голяма, а увеличението е от 960 EUR/кв.м до 1050 EUR/кв.м. От края на юли досега на практика средата цена на квадратен метър жилищна площ при двата типа имоти е изравнена.
Цени на 2-стайни жилища за изминалите 12 месеца
Цени на 3-стайни жилища за изминалите 12 месеца
Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 То....
Коментиран от #13, #14
17:58 27.09.2024
2 Мандалото лопна
Коментиран от #4
18:02 27.09.2024
3 Истината
18:05 27.09.2024
4 Аз Кочо
До коментар #2 от "Мандалото лопна":
Не са бе вуето остана18:06 27.09.2024
5 ИванКайман
Коментиран от #24
18:18 27.09.2024
6 Сериозно???
Коментиран от #10
18:21 27.09.2024
7 Дом на ПОКОЙНИКА🙏
Покупката на два на два квадрата....
За вечно ползване..
18:24 27.09.2024
8 Изобщо отмина идеята за покупка на балон
18:34 27.09.2024
9 Изобщо отмина идеята за покупка на балон
18:35 27.09.2024
10 апартамент 250000 евро
До коментар #6 от "Сериозно???":
месечен наем 300-350евро, доста повече от 30 години ще ти трябват.Коментиран от #32
18:36 27.09.2024
11 брокерът Язов
Коментиран от #37
18:42 27.09.2024
12 брокерът Язов
Коментиран от #15
18:48 27.09.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Злогош
До коментар #1 от "То....":
Ти си от ония безимотните изпосляци дека баща им нищо не е оставил и живеят под кирия.На ли знаеш оти лисицата е казала че гроздето е кисело .
19:07 27.09.2024
15 брокерът Язов
До коментар #12 от "брокерът Язов":
Ама моля ви се, не пишете с ника на г-н Язов! Няма и капка сарказъм, гответе се за имогент удар, 10000 евро квадрата, може и повече. Вижте какво става в Ню Йорк и тогава ми обяснявайте дали има балон и кое ще пада!19:11 27.09.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Само от днес
Друга за фалит в Чехия и Франция.
Трета статия за Англия... Последната втора по големина в страната за метали.
Светът се спуска по нанадолнището
Коментиран от #20, #33, #39
19:45 27.09.2024
19 Така така
Става сложна и неотложна
19:47 27.09.2024
20 Аз Кочо
До коментар #18 от "Само от днес":
Няма страшно вуи казва че в бг печелим много трупане кеш и влагаме в имоти. У нас никога няма опасност от нищо, нито от земетресения, нито от болести нито от тероризъм, ние сме пустинен остров насред нищото и до нас проблеми не достигат.Цените на имотету никога не падат у нас в бг-то Нали бе вуи?19:49 27.09.2024
21 Продавач
Коментиран от #77
19:51 27.09.2024
22 Шокова стая
Съвсем скоро.
Да не говорим че
Идва зима. Пак болести са ни приготвили.
Коментиран от #78
19:54 27.09.2024
23 Златко
Озлобението ни води до отчуждаване
Прокрадва се отмъщение.
Няма кой да помогне за тази тъга която идва
Блясък който никога няма да видим.
Казват че най щастливо живеят хората които са най бедни ...в крайна сметка ..един покрив е достатъчен
Другото е глезотия. И повече проблеми
Ниско ликвидна стока, на там се насочвайте
Тухли и цимент е абсурдно вложение в днешните времена.
19:59 27.09.2024
24 локийухъгт
До коментар #5 от "ИванКайман":
Че то от няколко години в Швейцария се предлагат ипотеки със срок от 99 години- найс, а?И не, "модата" още не е свършила при вас- брокерът с който си разпродадох всички имоти е буквално в потрес как може банките да одобряват ипотеки при цени от €2500/м2 за 100% от цената на имота на хора с реално ниски доходи... Когато банките почнат да отпускат ипотеки от по €200 000 (вноската е около €900 за 30 години) на семейства с общ доход ПОД €2000 е само въпрос на време всичко да се срине... Отново... А такива ипотеки се отпускат вече няколко години- значи сривът е много, много близо...
Коментиран от #25
21:19 27.09.2024
25 Пловдив
До коментар #24 от "локийухъгт":
В Швейцария байо , чистачка взима 6000 франака (12000лв) ,един плочкаджия взима 10000 франака ,не говорим за инженери и ИТ та,там си заслужава да се заробиш ,ако ще и децата ти ,но тук,в Пловдив 200к за апартамент не мерси,във Валенсия ще си купя и ще ми останат да попразнувам фиеста и сиеста23:01 27.09.2024
26 Българин
Коментиран от #27
01:02 28.09.2024
27 ха ха ха
До коментар #26 от "Българин":
В Париж и Виена има цени на 5000 евро квадрата,нашите алчни брокери продават и отгоре. Сигурно във Франция и Австрия няма Еврозона за това са толкова евтини. балонът е страшен, да му мислят набълбуканите.01:25 28.09.2024
28 Анонимен
04:58 28.09.2024
29 Прекарана продавачка
08:21 28.09.2024
30 Милена Богданова
09:15 28.09.2024
31 Като
Коментиран от #81, #89
10:16 28.09.2024
32 Един
До коментар #10 от "апартамент 250000 евро":
Най ниския ми наем за тристаен в София е 1000 евро. Винаги с гараж или подземно п. място. С всичко необходимо. И на 5/6 години сменям техниката и боядисвам.Коментиран от #34, #40, #43
10:36 28.09.2024
33 Търгоовец
До коментар #18 от "Само от днес":
на джепане. Нема а се плашите. Ние с пушките сме добре. Другите да гинат.11:17 28.09.2024
34 Ехее
До коментар #32 от "Един":
И взимат ли ги? Или висят с години по обявите?11:34 28.09.2024
35 голата истина
Коментиран от #41
12:08 28.09.2024
36 Смешки
Коментиран от #38
12:49 28.09.2024
37 Страхотно чувство за хумор
До коментар #11 от "брокерът Язов":
имаш.12:58 28.09.2024
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Ха ха ха
До коментар #18 от "Само от днес":
Ама не съвсем целият свят, а само нашата западна част управлявана от безумни идиоти с недостатъчно образование и пълни неможачи, като започнем с Урсула и групата от джендър зелени малоумници.13:41 28.09.2024
40 Два
До коментар #32 от "Един":
Пак си спал с пръсти в контакта, бе ти няма ли да се събудиш най-накрая15:17 28.09.2024
41 Гоуст
До коментар #35 от "голата истина":
Това е някаква гола истина само за тотално ограничени хора, които живеят още в 19 век и вярват само на тухли и бетон, защото могат да ги пипнат.В 21-ви век има десетки начини за инвестиране с многократно по висока печалба от имотите, при това е нужно само да направиш 2-3 клика с телефона.
Ще ти дам за пример няколко от тях, при това с много нисък риск, но едва ли ще ги разбереш.
Имай предвид, че средната доходност от имоти в България в момента е 3.8 %.
-Рволют- лихва в евро 3.5%. Изплаща се ежедневно и така със сложната лихва процентът нараства.
-Десетки трейдинг платформи, които са гарантирани и дават лихва между 4 и 8% само да си държиш парите при тях. С изплащането ежедневно на лихвата отново влиза в сила сложната лихва и процентът нараства.
-Инвестиция в ЕТF акции- доходност от 8 до 12% при това с много по нисък риск от имотите. Пример SP 500
- За такива като теб, на които само имоти са им в главите- инвестиция във фондове за недвижими имоти(REIT)- доходност около 6%, при това можеш да инвестираш колкото си искаш, без да трябва да събираш за цял апартамент, не се заномаваш с наематели, брокери, ремонти, майстори и един куп други тъпотии.
Коментиран от #42
16:43 28.09.2024
42 Крема
До коментар #41 от "Гоуст":
ей заради такива инвестиционни фондове за недвижими имоти милиони хора по света са бездомни или наематели. Превърнаха дома в окова, а не просто място, където да преспиш.16:48 28.09.2024
43 Гост
До коментар #32 от "Един":
Както вече писах, инвестицията в имоти е за крайно ограничени хора, които само си мислят, че е голяма далавера.Давам пример. Да кажем, че в момента да купиш тристаен в София ще ти излезе около 300 000 евро с брокерите, държавни такси и ремонта.
Ако тези 300к евро ги вложиш с три клика на телефона в един от най-сигурните ETF фондове- SP 500 ще имаш доходност от около 12% на година. Тоест 36000 евро годишно или 3000 евро на месец.
Сега ти ми обясни как твоите 1000 евро наем за тристаен се отнасят към тези 3000 евро, за които са необходими 3 клика с телефона.
Оставям настрана разправията с брокери, майстори, амортизация, ремонти, наематели- простаци, след които апартамента е за тотален ремонт и какво ли още не свързано с имотите.
Коментиран от #44, #56
16:57 28.09.2024
44 Ха ха ха
До коментар #43 от "Гост":
и след колко 20 - 30г. ще си вземеш парите? а тоя Револют тогава ще го има ли?ще ти искат произход на парите и хиляди други щурутии и ще те разиграват.Някога каско правил ли си на скъпа кола - като платиш не те питат откъде са парите,но недай си боже ако ти я откраднат или я смеляш почват едни разправии и ходения по мъките и накрая взимаш едни жалки пари в добрия случайКоментиран от #45, #46
17:53 28.09.2024
45 Гост
До коментар #44 от "Ха ха ха":
А за покупката на имот да не би да не ти искат произход на парите ве? А след 30 г ще го има ли този апартамент земетресения, фалити разпоредби и т.н18:19 28.09.2024
46 Гоуст
До коментар #44 от "Ха ха ха":
Пич, вземи прочети поне две три изречения по темата и тогава се изказвай. Какви 20-30 години, какви 5 лева?!?Точно това е огромното предимство на инвестицията в акции и в трейдинг платформите. Разполагаш с парите си по всяко време, във всеки момент можеш да ги изтеглиш и лихвата или печалбата от акции ти се начислява ежедневно, а не като при банките да трябва да сключваш 2- 3 годишни депозити. При Револют е същото.Имаш пълен контрол над парите си по всяко време. Ликвидност му викат нормалните хора.
С имотите, от друга страна е точно обратното- закопаваш едни пари в тухли и бетон и ако, недай си Боже, нещо се наложи, ще трябва да продаваш бързо и под пазарна цена, за да получиш поне някакви пари, в най-добрия случаи до няколко месеца и след много разправии.
При акциите и Револют си получаваш парите най- много за 24 часа с 2 клика на телефона, а освен това може да си ги харчиш и за разплащане с карта или където си пожелаеш и на всичкото отгоре печелиш поне три пъти повече от имотите.
Относно произхода на парите, пак си тотално неподготвен. Никой нищо не ти иска. Напротив, ако се стигне до проверка от НАП, първото нещо, което проверяват е какви имоти притежаваш. Никой не търси средства по финансови платформи или Револют, защото и те още живеят в 19 век.
Пак казвам, имотите са за крайно ограничени хора, които вярват на нещо, само ако могат да го пипнат и нямат грам представа какво да правят с парите си. Затова и получават многократно по-ниски печалб
Коментиран от #47, #48, #49, #52, #83
21:33 28.09.2024
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Вуи
До коментар #46 от "Гоуст":
Нееее, имотету са най гоуемътъ инвестиция. Целата династия ще се изреди да живее там ви век и веков. Ако ги прудам ей ся на, че му вземъ тройно, ама ако реша, аз нема да реша ама така заспивам щастлив щотунсъм богат на хартия, мноу бугатКоментиран от #50
09:52 29.09.2024
49 Ха ха ха
До коментар #46 от "Гоуст":
в Револют ги взимаш сега с 2 -3 клика,а като разчиташ на сложната лихва след 20 - 30г. ще го има ли тоя Револют смехххКоментиран от #74
09:59 29.09.2024
50 Плачко
До коментар #48 от "Вуи":
от зарана не си спал да драскаш едни и същи глупотевини вече колко 5 години ха хаКоментиран от #51
10:01 29.09.2024
51 Умен
До коментар #50 от "Плачко":
От както са появи тоа Кочу не могъ да спА. Постоянно ми мъти главътъ и ми пуска мухи дето не съм мислил като теглих кредитъ да купа ноуту но с две бани и 100 м2 на артия. Са цел живот Шу треперъ да не паднат цените да не обеднея на артияКоментиран от #53
10:10 29.09.2024
52 Знайко
До коментар #46 от "Гоуст":
Наистина има балон и той се създава от очакването , че винаги ще има наематели склонни да дават по 1000Е за коптор в града. Всъщност ситуацията е малко по-различна и хората които могат да си посволят 2000 лв наем по-скоро биха си наели къща с двор на 35 км от града и ще си карат със скъпите коли до метро 2 пъти месечно да си пазарят.Наемателите са скъсаняци, не пазят, създават проблеми със съседите, не плащат навреме сметки за входа и разрушават мебелите и интериора. Депозита обикновенно не покрива разходите за ремонт и така собственика се потапя още, освен потапянето от лихвите и празните месеци, в които не взема наем.
За да излизат сметките, трябва да има гарантирани туристически наеми поне през сезона ( а ние имаме морски и планински туризъм, така че 1 имот на морето и 1 имот на планината е доста добра комбинация). Така имайки всеки месец 1 висок и 1 нисък наем, получаваме 2 нормални средно притеглени наема.
НО.....нямайки туризъм тази схема е неизпълнима и накрая ще трябва да се молиш някое семейство да влезе за без пари да ти разбие апартамента, за да не стоиш без доход и да се потапяш.
Някой споменава Ню Йорк, но там има наеми които са в десетки пъти по-високи от нормалните и да си избиеш имота с наеми е просто 10 годишна схема, което си е краткосрочна инвестиция. А тук играем на дългосрочна + неяснота за лихвите, които се смятат в % + стойност на ЛИБОР. Превеждам като за неумни хора: ако в Лондон пръднат, ние се наакваме.
Коментиран от #54
10:39 29.09.2024
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Плачко
До коментар #54 от "умен ама изтинскиа":
Мани го бе , тоа че си купи апартамент кога ги пударяват , тоа не мое сам да се реши да иде у брокерска фирма и да си каже като пич - я изкам апартамент на центар с две бани и гараш и да извади торбата с пари и да купи. Тоа е само плямпало и че види сопствен апартамент ама през крив макарон ха ха ха хаКоментиран от #57
11:00 29.09.2024
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Виенчанин
14:35 29.09.2024
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 До вишестоящият
15:12 29.09.2024
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Цз753
17:24 29.09.2024
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Баба Марта
17:35 29.09.2024
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Гоуст
До коментар #49 от "Ха ха ха":
Ти верно ли само това успя да измислиш?!? Дали щял да го има Ревиолют след 30 години :)И да го няма, парите ми със сигурност ще ги има и ще продължават да правят още пари много по-ефективно от твоите копторчета. Само да уточня, че Револют го дадох като пример и съвсем не е най- доходоносната платформа. Има много други по-добри.
А да те питам и аз, ти сигурен ли си, че имотът ти ще го има след 30 години? Ако не си забелязал, живеем в интересни времена. Питай колегите ти- имотни инвеститори в Харков,Одеса или Мариопол как върви бизнеса с имоти там последните две години? Има ли далавера?
Да те питам и, не дай си Боже, когато полетят ракетите над главатата ти, колко бързо ще успееш да се оттървеш от безценните ти имоти? На каква цена и въобще ще се намери ли балък да купи имот във военна зона.
Ами ако утре се засели катун с братя в района?
В интересни времена, като днешните най-сигурното е да разполагаш с парите си по всяко време и да можеш да ги прехвърлиш максимално бързо където си поискаш. Имотите са последни по този показател и са най- глупавата инвестиция, която можеш да направиш в днешно време.
Дори във злато да си вложиш парите, отново с 3 клика, пак е по- добре. Последната година златото поскъпна с над 40% и сега твоите 300к евро, в злато щяха да са 420 000 евро. Твоето имотче, колко поскъпна последнадата година, защото дори златото го бие четворно?
п.с. Това са риторични въпроси, няма смисъл да ми отговаряш и да се излагаш още повече.
Коментиран от #76
18:26 29.09.2024
75 До инвеституръ Вуи
.....
Коментиран от #91
18:36 29.09.2024
76 Аз Кочо
До коментар #74 от "Гоуст":
Съгласен съм с теб.Относно златото, кой продава златото, което централните банки купуват? Какво знаят те, което ние не знаем? Не са само производителитр а по скоро инвеститорите иначе как цената ще продължи да расте, ако търсенето винаги се покрива от ново производство, докато много малко злато се консумира постоянно (след рециклиране)?
18:45 29.09.2024
77 Много скъпо ще стане!
До коментар #21 от "Продавач":
Ако ще се търгуват на килограм, то цената ще стигне небесата! Един апартамент, дори и да е от ютонг, тежи от 50000 /за гарсониера/ до 2 000 000 килограма. По 10 лева за килограм.........., всеки сам може да смята каква ще е цената!Коментиран от #79
18:50 29.09.2024
78 Да.........
До коментар #22 от "Шокова стая":
А след зимата идва пролет, после лято! Цените ще подскочат малко, напролет, отново - с 10-15 процента.Коментиран от #80
18:52 29.09.2024
79 Тръпчо
До коментар #77 от "Много скъпо ще стане!":
Онази мечтая да работя денем в Швейцария и вечер някак си да се телепортитам и да харча в България.. Казвал съм ти че мечтите са безплатни...ю18:54 29.09.2024
80 Мен
До коментар #78 от "Да.........":
Цените могат да подскачат с 15 пр. На месец въпроса е че няма кой да ги плати. Току що по 120 Мин един разпаряше че цените в докторската вече бият тези в Манхатън а гаражите по 70 к евро са запазена марка само в бг18:56 29.09.2024
81 Ашкосун, машалла!
До коментар #31 от "Като":
Е, те това е българската народопсихология! Завистта е основна двежеща сила на българското беднячество. Опостач ването ти и на другите като теб, е очевадно!Коментиран от #82
19:01 29.09.2024
82 Гост
До коментар #81 от "Ашкосун, машалла!":
А защо ти трябва да ми фръцкаш че имота ти струвал 300 к евро а да плащаш данък от 100 лв. Това го няма никъде по света. Ако имота ти е празен и си на запад ще си принуден да го продадеш защото няма да си позволиш да му плащаш данъците. Това трябва да стане и тук за да спре колекционирането на имоти и тези смешни цени. Така че разсъжденията ти са ган=ю всеки а не на 31 ви коментарКоментиран от #84
19:06 29.09.2024
83 Паметта е ценно качество, но който я има
До коментар #46 от "Гоуст":
Помним Югоагент, Лавчойс интернешенъл и още десетки, десетки пирамиди и хитреци, мамещи балъците. Но.... който не помни или не знае, или не мисли, или се надява до сутринта да стане милионер - нека опита!Пък аз ще си купя една панелка и ще я давам под нам, щото не съм чак "толкова модерен".
Коментиран от #86, #93, #101
19:16 29.09.2024
84 ХаХаХа
До коментар #82 от "Гост":
Помисли как и ти да станеш успешен и да си купиш покрив над главата, а не да ме разпрявяш за държави, за които си гледал само по телевизията /ако си успял поне телевизор да си купиш/.Коментиран от #87, #88
19:19 29.09.2024
85 ..*..
До коментар #71 от "и8у7ъ6т5р4е":
не ми трябва позволението ти. Ще отговаряш за думите сиКоментиран от #92
19:22 29.09.2024
86 Пишман инвеститор
До коментар #83 от "Паметта е ценно качество, но който я има":
Проблемът е че именно такива хора като теб искат да забогатеят са един месец като купят панелка на х пари и я продадат за 10х пари. Това е алчност и тя е характерна за бедният българин който от край време мечтае да забогатее бързо.19:23 29.09.2024
87 Хасчей безсмертнии
До коментар #84 от "ХаХаХа":
Не знам защо си мислиш че само ти не живееш под наем в бг? Ххахаах. И защо си мислиш че всички имаме кредит като теб, хохохо19:24 29.09.2024
88 Велики крастава ю
До коментар #84 от "ХаХаХа":
Погледни цените на снимките. Трябва да си и имот за да не видиш че цените в София бият тези в богатите държави. Това смешно братле, смешно е като сравниш заплатите в София с тези на запад. Пак бързате да забогатеете майКоментиран от #95
19:29 29.09.2024
89 Що бе,
До коментар #31 от "Като":
направо да отнемат апартаментите, на собствениците с повече от 1 имот и...... да ги дават на голтаците като теб. Изпитана практика от комунягите през 50-те години на миналия век.Коментиран от #90
19:30 29.09.2024
90 31ви
До коментар #89 от "Що бе,":
Като дойдат руските ти братя и това ще стане.Няма начин един коптор да се търгува за 200 к евро а данъците да са 100 лв. Това го няма никъде.
Коментиран от #96
19:33 29.09.2024
91 ?????
До коментар #75 от "До инвеституръ Вуи":
Що не купуваш във Виената, ми чакаш балона да се спука, та да се сдобеш с мечтаната панелна гарсониерка в Люлин 6?Коментиран от #94
19:39 29.09.2024
92 цйклмк,гхйихуйк
До коментар #85 от "..*..":
Удобно ли ще ти бъде да "отговарям за думите си" у вторник, на 01.10.2024г., в 10:30 часа? Половин час ще ми стигне ли?Не че нещо ама утре съм зает цял ден, вторник имам една малка задачка сутринта и после до 12:30 часа съм свободен и мога да те вмъкна в графика си... Да ти давам ли адрес къде да се явиш или да пратя някой да те доведе? Гарантирано ще пътуваш в такъв лукс какъвто никога досега не си виждал- бас хващам, че багажника на Кайен-а дето ще те докара е по-луксозен от пършивото ти жилище...
Може ли да отговориш до 20:30 часа, че да си планирам вторника... Ако не ти е удобно във вторник няма проблем- ще те доведат в друг удобен за мен ден... Ама тогава транспорта може да не ти хареса...
19:39 29.09.2024
93 Гоуст
До коментар #83 от "Паметта е ценно качество, но който я има":
Аз ти говоря за инвестиция в световни компании, което нормалните хора от развитите държави правят от 60 години, а на теб само пирамиди и панелки са ти в главата.Ти верно още си в 19- ти век, но в началото му.
19:42 29.09.2024
94 В очакване на Годо
До коментар #91 от "?????":
Не се прави на луд. Целта на тези снимки е хората да разберат че не трябва да купуват ТУК, а не във Виена, докато вие продавачите не се уморите да чакате Годо...Коментиран от #100
19:43 29.09.2024
95 Не си прав....
До коментар #88 от "Велики крастава ю":
Що бе, аз не получавам по-малко от тия виенчани, а ти...., работи! И тук има добри заплати, но трябва да се учи, да се учи и пак да се учи. Образваните хора пчелят доре.Коментиран от #97
19:47 29.09.2024
96 Да попитам само
До коментар #90 от "31ви":
Под това "никъде", Каспичан ли имаш предвид? Че ти по-далеч от Нови пазар, не си ходил.Коментиран от #98
19:49 29.09.2024
97 Велики крастава ю
До коментар #95 от "Не си прав....":
Колко получаваш бе вуе?! 4-5 -10 к лева ли? А 99 пр от българите колко получават?през 2021 г. средната брутна годишна заплата в Австрия е била 44 395 евро. Или около 3700 евро на месец. В някои сектори като фармацевтика тя достига и 60 000 евро
19:50 29.09.2024
98 31ви
До коментар #96 от "Да попитам само":
Никъде по света, имаш интернет виждам порови да видиш колко са данъците по света19:51 29.09.2024
99 мода?
Ако вие купите 1 кило сребро за 2000 лв, това може и да мине за инвестиция. Но ако цената му е 20 000 лв по-скоро би ибло чист обир.
09:11 30.09.2024
100 ХаХаХа
До коментар #94 от "В очакване на Годо":
Целта ТИ ми е ясна, но хората продължават да купуват, защото имат пари и не са голтаци като теб.Коментиран от #103, #106
11:40 30.09.2024
101 Така е
До коментар #83 от "Паметта е ценно качество, но който я има":
младите мислят,че всичко което лети се яде - Първа частна банка,Банка Моллов,Анжел - града на мечтите,Дупнишка популярна каса(не банка), КТБ беше доста скоро и мн. други.Сиренцето в капана е само безплатно,набутай ти хиляди пари за 20 години и чакай на сложната лихва некога,а дано,но надалиКоментиран от #102, #105
12:53 30.09.2024
102 Вуек
До коментар #101 от "Така е":
Принципно не съм съгласен с теб, но в случая си прав, въпреки че, трейдинг платформите са в пъти по-догодни от "инвестициите" в имотиКоментиран от #104
13:14 30.09.2024
103 Аз Кочо
До коментар #100 от "ХаХаХа":
Ще видим как ще са сделките след приемането на правилата на БНБ от 1 октомври. Понеже хората НЯМАТ пари теглят кредити които няма да върнат и ще пият студена вода13:57 30.09.2024
104 Аз Кочо
До коментар #102 от "Вуек":
Изобщо не съм съгласен с него.Дори на депозит да си сложи парите ще взима 3.5 пр. на година чисто в евро. Нека се опита да докара такава доходност, сигурна и без допълнителни напъвания, от наем на коптор в София.
14:05 30.09.2024
105 Аз Кочо
До коментар #101 от "Така е":
Човека ти обяснява за западни платформи а ти му говориш за измамите в бг от самите бг измамници.Коментиран от #117
14:07 30.09.2024
106 Тръпчо
До коментар #100 от "ХаХаХа":
Относно голтаците, това са хора които нямат един лев, като теб и разчитат на кредит за да купят каквото и да е от бутилка олио до коптор като твоя.Коментиран от #107, #108
14:36 30.09.2024
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Ама моула ти се бе
До коментар #106 от "Тръпчо":
То В у е то е най-тарикатото хю-мне домъкнало се в София, с 30 годишен кредит ама ще го избивал от наематели, санким са му в кърпа вързани. Къв х е й го чака това не.до.клатено моме15:01 30.09.2024
109 Боб Фос
Коментиран от #110, #111, #112
15:19 30.09.2024
110 Мен
До коментар #109 от "Боб Фос":
Хипер инфлация на запад няма да се случи НИКОГА. Може да почакаш да видиш хахахаха с в бг дори и да се случи ще е с лева. Ако и а все още глупаци които да държат левове е техен проблем.По вероятно е да се случи срив на имотния пазар както през 1996-2003 и 2008-2016
Ако не ти трябват обезценените ти пари аз ще ги взема ти само ми кажи, мушмуроГ малък
15:25 30.09.2024
111 Също така
До коментар #109 от "Боб Фос":
през 1997г. банките върнаха на вложителите точно толкова пари,колкото бяха взели.Само ,че ако с тези пари можеше да си купиш едно жилище,вложителите после като им върнаха парите можеха да си купят едно колело - ха ха - пляс пляс педалите,водно ко ле лооо(само,че това беше съвсем обикновенно ко ле ло ха ха - и то строшено.Така,че кредитите не са чак толкова лошо нещо,стига да знаеш какво правишКоментиран от #113
15:26 30.09.2024
112 Мен
До коментар #109 от "Боб Фос":
В допълнение кредитите ще си ги платите като попове не само лихвите които ще тръгнат нагоре но и четирикратно надутата главница за която никой не говори хахахах15:27 30.09.2024
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 Също така
Коментиран от #116
15:34 30.09.2024
115 Пишман инвеститор
инвестициите в недвижими имоти не са Светия Граал, както ги третират мнозина. „Цените на имотите никога не падат“. „Имотите са сигурна инвестиция“. „Ще си купя имот, защото там парите ми са гарантирани“. Всички сме чували тези заклинания, които имат по-скоро психологически и емоционален фундамент, отколкото са базирани на реалността. Истината е, че имотният пазар, като всички други пазари, носи риск. Да, в търговията с други стоки рисковете сигурно са по-големи, а променливите повече, но това не означава, че няма риск в имотите. Означава просто, че рискът се разпростира върху по-големи интервали от време, а ликвидността на имота се определя от евтиния банков ресурс. Когато хората могат да си позволят да теглят евтини кредити, а банките стимулират такова поведение, тогава имотите растат. Когато това се промени, имотите се сриват. С други думи имотния бизнес е повече въпрос в сферата на финансите, отколкото е бизнес зависим от реалната икономика.
15:36 30.09.2024
116 Гост
До коментар #114 от "Също така":
Също така чети какво пишат хората и стига повтаря едно и също когато не знаеш и не можеш да кажеш нищо ново. Приеми че си прецакан купувач на кредит и продължи напред15:38 30.09.2024
117 р5тг6ъх7уйик
До коментар #105 от "Аз Кочо":
Мислиш, че има огромна разлика ли? Смяташ, че фондовия пазар е сигурен и безопасен? Да ти пратя ли списък с поне 50 човека вярвали в такива неща които са скочили от моста? Или са се провесили от някой клон...Говорите си за разни инвестиции, фондове и т.н. където се инвестират пари У КЕШ, а хората обсъждат "инвестиции" под формата на 30-годишна ипотека на стойност €300 000+ с минимум 95% финансиране от банката... Като разчитат на наем да си плащат вноските...
Само дето вноската по такава ипотека е към €1250-1300... И няма жилище за €300 000 което да можеш да отдаваш за €1500/месец за да си покриеш разходите... Тоест има- купил си го за €300 000 на БДС, вложил си още €50 000 за довършителни работи и после изсипваш още €60-70 000 за дизайнерски мебели и техника... И успешно го отдаваш за €1500/месец... Само дето вече туй жилище струва €400 000++ и трябва да го даваш за €2000/месец... А няма кой да ти плати...
И някак "инвестицията" бързо минава в "робство на банката", а има и над 75% шанс да отиде към "отнемане на имота в полза на банката"... Бонус- и ще дължат още пари на банката...
Коментиран от #118, #120
15:40 30.09.2024
118 Аз Кочо
До коментар #117 от "р5тг6ъх7уйик":
Не знам защо си мисля че май ме бъркаш с вуи който не е съгласен с теб. Аз съм напълно съгласен и говоря едно и също вече 4 години.Най рисковият пазар е този на акциите и веднага след него се нарежда имотния пазар. Говоря това постоянно но човекът Вуи не иска да повярва и с право защото се увъртял в кредити до гушата с имот надценен 5 пъти
Коментиран от #119
15:47 30.09.2024
119 Аз Кочо
До коментар #118 от "Аз Кочо":
Но има друго нещо, няма по сигурен пазар от този на американските Дцк. Просто трябва да се хване добрата доходност и да се държи до падеж.15:49 30.09.2024
120 Тръпчо
До коментар #117 от "р5тг6ъх7уйик":
"вноската по такава ипотека е към €1250-1300... И няма жилище за €300 000 което да можеш да отдаваш за €1500/месец"По цял свят е така защото никъде наем не покрив авниските по ипотеките и затова всеки с акъла си знае че има БАЛОН на имотните пазари.
Коментиран от #121
15:52 30.09.2024
121 ш-п0о9и8у7ъ
До коментар #120 от "Тръпчо":
Много отдавна е доказано кога е изгодна ипотеката- когато средният наем (смятано за последните 5 години) покрива 90% от вноската по 20 ГОДИШНАТА ТИ ИПОТЕКА...В крайна сметка ти вадиш 20% от стойността за покупката от джоба си като "самоучастие" (при нормален пазар- сега НЕ Е такъв) и трябва да има някакъв финансов смисъл да се заробиш за 20 години... Що иначе да вадя примерно €50 000 от джоба си ако после вноската ми ще е с 50-60% ПО-ВИСОКА от наема на такова жилище? Ще си живея под наем бе...
Накратко- НЕ СЪЩЕСТВУВА ВАРИАНТ при който да има смисъл от 30-годишна ипотека, дори и да взимаш жилището за живеене, а не като "инвестиция"...
Ако имаш Краварски ДЦК почвай много силно да се молиш като им дойде падежа хартийките дето ще получиш да струват нещо... Аз разкарах моите още преди Коледа 2019г. и превъртях 50% от парите през фондовата борса- другите ги обърнах в злато... За 2 години борсата ми донесе над 350% печалба, но с много рискови инвестиции- колко % е поскъпнало златото от онези $1500 на които го купувах спрямо днешната цена и сам може да сметнеш... Моята математика казва "над 75% за няма и 5 години"... Само дето за вас е късно вече да минавате към злато- безобразно скъпо е и скоро ще дойде пик-а в цената му на която ще се задържи дълго време преди да почне да слиза надолу...
Коментиран от #122
16:52 30.09.2024
122 Тръпчо
До коментар #121 от "ш-п0о9и8у7ъ":
Така, сега и аз да те светна. Първо за покупките на жилища сме на едно мнение спор няма че да купиш сега на тези цени е тъпа история защото ако си под наем дори ще спестяваш пари. Излиза много по евтино.Относно Дцк - краварски. Брато дори днес те ти носят 5+ пр. доходност която е безрискова. Дори Бъфет е на тази лапачка. Падежа на хартииките за тези които се вързаха на 10 г е след 10 г на лихва 5+ когато беше толкова макар и за крарко. Инфлацията в сащ пак ще тръгне нагоре но едва ли ще докара доходност по висока от 6 пр.
Относно златото тези които продадоха преди 2 години може да се качат на въжето. Но през последните 15 г златото не отиде никъде. И да, в момента и златото е в балон които ще спихне.
Така че продавай златото докато все още можеш. И защо си мислиш че някой от нас не са диверсифицирани. В моето портфолио винаги е имало злато, нито съм продавал нито съм спекулирал. И също си задай въпроса какво знаят продавачите на злато което купувачите-бнаки не знаят.
Коментиран от #124, #125, #126
17:20 30.09.2024
123 Аз Кочо
Но притежаваните кюлчета са в общите „резервни активи“ на централните банки. И централните банки, след като прекараха десетилетия в загуба на своите притежания, ги възстановиха през последното десетилетие. Според МВФ в момента те са 1,16 милиарда тройунции – приблизително 2,7 трилиона долара, в сравнение с 12,3 трилиона ДОЛАРА валутни резерви.В допълнение към мотива за диверсификация може да има и друг фактор за това: цената на златото се е сринала с близо 50% до 2015 г., по времето, когато централните банки са започнали да купуват. Така че може би покупката също е била мотивирана от „купувайте ниско“. Това се оказа добър залог поне за сега.
Лоши сделки се правят ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ по дефиниция, защото във всяка сделка има купувач и продавач и един от тях ще греши и ще завърши с лоша сделка.
17:50 30.09.2024
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 Щом и
До коментар #122 от "Тръпчо":
златото не е актив за теб......Радвам се ,че има такива "разбирачи" та такива като нас да правиме пари и да бачкате за нас - и този Жип нещо ми отесня,ше зимам по голямКоментиран от #127, #133
21:07 30.09.2024
126 Оракула от Омаха
До коментар #122 от "Тръпчо":
За един имот е много важно на каква цена го купуваш.....Коментиран от #128
21:09 30.09.2024
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 Тропчо
До коментар #126 от "Оракула от Омаха":
Именно, да съм твърдял обратното?Коментиран от #130
21:22 30.09.2024
129 сър Стенли Матюс
Коментиран от #131
21:26 30.09.2024
130 Пак се изтропа тропчо
До коментар #128 от "Тропчо":
пишеш,че имотите са много скъпи - има ипотекирани имоти с чси както и имоти за ремонт(стратегията БРР) които са на перфектна локация(1 локация,2 локация и 3 пак локация)Коментиран от #132, #134, #139
21:32 30.09.2024
131 Тръпчо
До коментар #129 от "сър Стенли Матюс":
Не е ясно може ли да обясниш?Защото ливериджа срина имотният пазар в сащ през 2008
Коментиран от #135
21:39 30.09.2024
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Аз Кочо
До коментар #125 от "Щом и":
Ха ха ха къде го видя това твърдение та го приписваш на мен? Ти не можеш да четеш братле22:05 30.09.2024
134 Тръпчо
До коментар #130 от "Пак се изтропа тропчо":
Пил ли си нещо или пък пушил?22:05 30.09.2024
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 ..*..
До коментар #71 от "и8у7ъ6т5р4е":
днес08:20 01.10.2024
137 Най-глупавото нещо
Коментиран от #138
11:00 01.10.2024
138 Кви имоти бе
До коментар #137 от "Най-глупавото нещо":
ИДВА СРИВ И КРИЗА11:49 01.10.2024
139 Смешник
До коментар #130 от "Пак се изтропа тропчо":
Набутано ВуеКоментиран от #140, #141, #142
13:24 01.10.2024
140 Този коментар е премахнат от модератор.
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Бре, В у е то изчезна
До коментар #139 от "Смешник":
Няма го под тая статия, къде ли трепери от страх това "мъ жленце"15:25 01.10.2024
143 Този коментар е премахнат от модератор.