Жилища, офиси и магазини ще бъдат построени на мястото на сегашния хотел „Мираж“ в Бургас. На предстоящото заседание на Общинския съвет ще бъде разгледана докладна записка, внесена от кмета Димитър Николов, в която се искат отклонения от правилата и нормативите относно коефициента на интензивност за конкретния имот. Предложението за промяна идва от „Българо – Американска туристическа компания“ ООД - собственик на имота. Компанията е на Динко и Йордан Диневи.
Височината на новата сграда, разположена на едно от централните кръгови кръстовища в морския град ще е 75 метра. Освен жилища, офиси и магазини, ще бъде изграден и паркинг на четири нива с капацитет над 100 паркоместа, както и свързване на третия етаж с обществени функции към пешеходната пасарелка, която преминава над кръговото кръстовище на бул. „Стефан Стамболов“.
Към момента теренът е разположен в смесена централна зона, със специфичен устройствен режим „Т28“, който налага ограничения върху застрояването. За да бъде реализиран проектът за новата сграда, се предвижда промяна на функционалното предназначение на имота от „за хотел“ в „за смесено предназначение“.
Хотел „Мираж“ беше построен през 2002 година. Архитектурата на 4-звездният комплекс е на арх. Петко Йовчев.
Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сталин
Коментиран от #8, #20, #35
09:26 26.01.2025
2 Дааа
09:29 26.01.2025
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
отломките от съборената постройка още са на мястото , а строеж НЯ-МА ❗
Пак във Варна преди 30 години събориха най-големия градски стадион, за реконструкция😉
Сега на 100 дка от имота има построени частни кооперации, а стадион още НЯ-МА❗
Коментиран от #9, #61
09:29 26.01.2025
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Важно е да имаш парите и правилните хора ❗
Коментиран от #5
09:34 26.01.2025
5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Написах това защото снимката много прилича на новия "Димят"🤔Коментиран от #14
09:36 26.01.2025
6 Джо
09:37 26.01.2025
7 Перо
Коментиран от #13
09:37 26.01.2025
8 Стига рева,
До коментар #1 от "Сталин":
като искаш зеленина и тишина,ходи да живееш а село!09:38 26.01.2025
9 Джо
До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Но заради това правителството им дари 30 милиона наши лева!!!Коментиран от #12
09:38 26.01.2025
10 Братя Пъпешови
09:42 26.01.2025
11 Никой
Коментиран от #29
09:44 26.01.2025
12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #9 от "Джо":
Плюс стоте декара от общинския имот🥸09:46 26.01.2025
13 Ами всъщност
До коментар #7 от "Перо":
На местното население отдавна не му пука щото знае че реално нищо не може да направи срещу държавното и общинско дерибейство......... примерите са хиляди, а в конкретния случай дали на това място ще има хотел или друг тип сграда всъщност не интересува никого .09:46 26.01.2025
14 Лост
До коментар #5 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ако го покажат от друга гледна точка прилича на бутилката на водка Флирт.Коментиран от #79
09:51 26.01.2025
15 Деjbа
09:52 26.01.2025
16 ..............
Коментиран от #30
10:14 26.01.2025
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 ГЕРБмафи
Дойде Тyлyпа на власт и пак почнаха, алчните гербераси!
10:24 26.01.2025
19 И как точно може да се случи това
: Поземплен имот: 07079.602.373 с площ: 1098 m2, кадастрален номер: 5233416, валиден от: 30.1.2009.....
Коментиран от #21, #39, #65, #171
10:30 26.01.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Гошо
До коментар #19 от "И как точно може да се случи това":
От къде изкара тая карта?Коментиран от #22
10:47 26.01.2025
22 Как от къде
До коментар #21 от "Гошо":
От кадастъра .......10:49 26.01.2025
23 Нещо май
10:52 26.01.2025
24 Павел пенев
Коментиран от #26
11:04 26.01.2025
25 Аз Кочо
1. Държавни поръчки.
2. Строителство.
Понеже всички управници и магистрати да на хранилката от тази кражба няма как тя да спре
Потърпевши са обикновените наивници който от части финансират този поток от мръсни пари и дават възможност на тарикатите да ги изперат.
11:06 26.01.2025
26 007
До коментар #24 от "Павел пенев":
Всичко каквото се строи от такива марионетки е на руската мафия.Коментиран от #28
11:12 26.01.2025
27 Бандера
11:23 26.01.2025
28 Бандера
До коментар #26 от "007":
На руските служби, които са създатели и шефове на руската мафия! В България е същото - ВИС, СИК, ,777, КОРОНА ИНС, Първа Частна Милиция, Трактори, Такита, Доктори, Фатици, Пашата........все отбор юнаци под егидата на ДС!11:27 26.01.2025
29 Зрител
До коментар #11 от "Никой":
Ами зависта е основна черта на българския луузър. "Защо да са те, а да не съм аз!?" Бургас става все по-красив и по-хубав. Това е най-привлекателния български град. Широките му булеварди са в контраст на уличките в останалите градове.Коментиран от #32
11:50 26.01.2025
30 Морски
До коментар #16 от "..............":
Как да няма чалга бе! То само това се чува там ,а чалгаджийските певици раждат деца от Диневи!Коментиран от #33
11:52 26.01.2025
31 Ето това ще е
Коментиран от #34
11:58 26.01.2025
32 Зрител
До коментар #29 от "Зрител":
Все пак, хотелът е красив и ще е жалко да изчезне завинаги. Въпреки, че новата сграда ще е още по-емблематична за този красив град. Но защо не я построят другъде, без да се унищожи красивата сграда.Коментиран от #36
11:58 26.01.2025
33 Така е!
До коментар #30 от "Морски":
Чалгарски народ сме. Първо ни заля сръбската чалга, а после и българските й имитатори. Затова не само в Сети Власт се лее чалга, а по цялото ни Черноморие.12:09 26.01.2025
34 Да питам
До коментар #31 от "Ето това ще е":
А не е ли красива? Що има толкова завист!? Дори и да е на руската мафия, инвестицията е в Бг. Нали се молим за поява на инвеститори?Коментиран от #37, #80
12:11 26.01.2025
35 Що бе?
До коментар #1 от "Сталин":
В Димитров град има достатъчно комунистически сгради от сталинско време. Живей си там и не посещавай Бургас, щом не ти харесва! Бургас, блъгодарение на оправния кмет и помощта на Бойко, се превърна в най-красивия български град.Коментиран от #38, #43
12:20 26.01.2025
36 Още през 2001 год.
До коментар #32 от "Зрител":
Специално за Диневи тогава със заповед на зам. - кмета на Община Бургас беше одобрено частично изменение на ЗРП за конкретния парцел което предвиждаше изграждането на 19-етажна постройка за хотел. С тази категорично КОРУПЦИОННА корекция тогава беше направен хотел Мираж като бяха постигнати незаконните за района показатели за застрояване както следва: П застр. – 28,9%; Кинт – 4,79; П озел – 13,8%........ Както се вижда обаче ясно от снимката на парцела П застр. е многократно повече от 28,9%..... Сега корупцията обаче стигна невиждани висоти. Нещо характерно за Бургас и строителната мафия. Вероятно обекта ще е съвместно с Владимир Колев и Велизар Алексиев, които наскоро завършиха огромния билдинг на входа на Бургас – до кръговото на “Метро”.Коментиран от #45
12:23 26.01.2025
37 Защо ли завиждаш
До коментар #34 от "Да питам":
Инвестицията в имот не е инвестиция в полза на икономиката. Това е инвестиция която поставя икономиката на глинени крака изсмуквайки ресурс към непродуктивен сектор строителство.на имоти.Инвестиция в полза на икономиката е тази която развива производства с висока добавена стойност.
Ти никога няма да поискаш да разбереш това защото самият ти си набил пари на кредит за нещо което не ти носи възвращаемост а само средства за поддръжка.
Коментиран от #46, #48
12:24 26.01.2025
38 Бургазлия
До коментар #35 от "Що бе?":
Пълни глупости.Освен това цените на имотите в Бургас са смешно надути както в цяла България.
Населението на Бургас намалява а стандарта на живот е един от най ниските в България
Коментиран от #50, #84
12:25 26.01.2025
39 Съседният празния парцел
До коментар #19 от "И как точно може да се случи това":
пък е май на АНА ГЕОРГИЕВА БАЛСАМОВА .....Лайфхаус Пропърти” ЕООД и „Баланта“ ЕООД.... Съвсем ще стане мазало12:33 26.01.2025
40 Ангеларий
13:04 26.01.2025
41 хммм
13:12 26.01.2025
42 Пълно безумие е
13:16 26.01.2025
43 Мантрата
До коментар #35 от "Що бе?":
че Бургас е най-добрия град за живеене беше преди доста години. Може и да е бил на-добрия за живеене, ама се превърна в най-гадния за движение. С това презастрояване включително и "изключенията" се превърна в същата кочина както почти всички големи градове.13:21 26.01.2025
44 Някой дали е изненадан
Коментиран от #52
13:22 26.01.2025
45 ?????
До коментар #36 от "Още през 2001 год.":
Може би фактите са такива, но кой го интересува това? Важното е Бургас да става все по-хубав! Другото е храна за заядливи зависници. Навсякъде по света парите водят до корупция. Данеби в Русия, САЩ, Германия и т.н., строителството на красиви сгради да се прави с "чисти" пари? Но като посетиш който и да е голям европейски град, се възхищаваш на архитектурата. Дворците във всички монархии са строени от крале и царе, с пари ограбени от народа. Но красотата на тези дворци и замъци, буди възхищение векове наред.Коментиран от #47, #51
13:24 26.01.2025
46 ХаХаХа
До коментар #37 от "Защо ли завиждаш":
Дрън-дрън, че пляс.Коментиран от #49
13:28 26.01.2025
47 Архитект
До коментар #45 от "?????":
Ти си абсолютна невежаА в България с кои пари се строиха дворците на царя и мавзолея и министерските и правителствените сгради???? Които така или иначе са отблъскващи соц изпълнения.
Да не говорим че в България е строени без никакви устройствени планове, с малки изключения при Тошо. Сега а всичко е анархия.
А старите красиви къщи в България са се сторили както и в западна Европа от техните богати собственици. Разликата е че на запад хората ги запазиха а тук ги бутнаха за да построят кутиики от гипсокартон.
Коментиран от #55
13:30 26.01.2025
48 Наблюдател
До коментар #37 от "Защо ли завиждаш":
Кочоооо....., пак ли ти бе!? Аман от глупостите ти! На всяка манджа - миродия!Коментиран от #57
13:30 26.01.2025
49 Гост
До коментар #46 от "ХаХаХа":
Толкова са ти познанията по икономика затова тези неща са дрън дрън за тебКоментиран от #53
13:31 26.01.2025
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Важното е Бургас да става все по-хубав!
До коментар #45 от "?????":
Един панел стърчащ на 75 метра а може и на 80 ще направи Бургас мноооо хубав нали? Или щото голям недостиг на жилища сигурно има в Бургас сигурно и зад МЕТРО земя няма нали? Чак до Банево......Коментиран от #54
13:36 26.01.2025
52 Що бе?
До коментар #44 от "Някой дали е изненадан":
Ами кой? Кочо ли да я внесе?13:36 26.01.2025
53 Да отбележа само
До коментар #49 от "Гост":
Ти, с твоите задълбочени знания по икономика и всичкознание, защо не изкарваш пари, а киснеш тук по цял ден и си губиш времето да наливаж "познания" на нас невежите. Времето е пари! С твоите познания, сигурно си милиардер?Коментиран от #59
13:41 26.01.2025
54 Да отбележа само
До коментар #51 от "Важното е Бургас да става все по-хубав!":
За първата част от изявлението си - си почти прав. Има вного празни парцели за застрояване и небива да се бута хотела.Що се отнася до това, дали една сграда ще направи по-красив града - не, но много такива сгради са го направили и ще продължат да го правят елитно място за живеене, край най-красивата част на морето ни.
13:47 26.01.2025
55 Да попитам само
До коментар #47 от "Архитект":
Ти за мавзолея ли тъгуваш? За гробницата на ВОЖДА ли тъжиш?! Ясен си ми тогава.Коментиран от #60
13:52 26.01.2025
56 И защо е нужно
13:55 26.01.2025
57 Ахам
До коментар #48 от "Наблюдател":
Вуе, не се спря да ръсиш глупости, да не мислиш че ще те оставя да си развяваш коня с партенки в интернет хахахай14:02 26.01.2025
58 Умен
До коментар #50 от "И в Бургас има ниски цени!":
Ниските цени в Бургас спрямо ниските заплати и наеми там съпоставени с цените, наемите и заплатите в белите държави са отново силно надценени. Набутал си се и не можеш да го приемеш.14:03 26.01.2025
59 Мен
До коментар #53 от "Да отбележа само":
А ти какво правиш всеки ден под всяка статия за имоти и след моите коментари? Не си ли губиш времето да убеждаваш хората колко печеливша инвестиция са имотите след като разходите за обезценка на банките според БНБ растат с 70 пр за третото тримесечие на 2024.14:06 26.01.2025
60 Тръпчо
До коментар #55 от "Да попитам само":
Навсякъде по света има паметници и сгради които са свързани например с колониализма или със фашизма но никой не ги бутна, напротив хората ги реставрираха за да напомнят на поколенията за историята. Ти обаче нямаш никаква представа от това. Първо защото не си излизал от Бургас и второ такава ни е сегашната образователна система която бълва неграмотници.14:09 26.01.2025
61 Kaлпазанин
До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Е па да го съборят па да видим ше има ли нещо ,а със стадиона на нафтата в Бургас какво ли стана и него щяха да го махат ,нека има поне руини за бездомници и наркомани ,всеки народ хеле пък нашия си заслужава управниците14:09 26.01.2025
62 Дай боже всекиму
14:14 26.01.2025
63 Статистиката е Победа Бургас
До коментар #50 от "И в Бургас има ниски цени!":
Имот бгПродава град Бургас, ПОБЕДА Вид/Район/Цена
Средна цена на имотите в извадката: 93 806 €
Средна цена на кв.м: 804 €
Средна раб. заплата в Бургас 600 евро чисто на месец.
Коментиран от #66, #67, #68
16:12 26.01.2025
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Даааааа
До коментар #19 от "И как точно може да се случи това":
24 години триъгълника дето е паркинга и другото което е външното очертаване дали общината наем е вземала ? Кмета дали ще сподели?Коментиран от #172
16:29 26.01.2025
66 Отново лъ жа!
До коментар #63 от "Статистиката е Победа Бургас":
657 Е/м2. в кв. Победа, Бургас!!!!!!!!Цялата ти статистика е стъкмистика, по която работят японските учени Нагодиго и Нагласаки.
16:40 26.01.2025
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Отново лЪЖа!
До коментар #63 от "Статистиката е Победа Бургас":
Бургаскв. Победа
едностайни 16 625 кв.м. 554
двустайни 62 415 кв.м. 742
тристайни 57 000 кв.м. 760
Средна цена за квартала кв.м 657
Справка: имоти.бг.
Ако вадиш данни за крайни или криминални квартали, статистиката е тази.
Коментиран от #72
16:45 26.01.2025
69 Да питам
До коментар #64 от "Незнанието в лоша работа":
Ти, като си от многознаещите, защо още си на квартира и пращаш жесток наем?Коментиран от #73
16:48 26.01.2025
70 Золотой Вавилон
Братята са почетни консули на ГРУЗИЯ за България
А Грузия е ПОД Руски КГБ контрол
17:47 26.01.2025
71 Пари, в Бургас, има.......
До коментар #64 от "Незнанието в лоша работа":
Нито аз, нито който и да е от приятелите ми бургазлии вземат само 600Е на месец. Това са партенки на профсъюзите, за да оправдаят съществуването, а също и да си повишат заплатите, защото "НИ ЗАЩИТАВАТ" от бедността.Коментиран от #74, #76
18:15 26.01.2025
72 Лъжеш вуи
До коментар #68 от "Отново лЪЖа!":
Продава 1-СТАЕН 2-СТАЕН 3-СТАЕН 4-СТАЕН МНОГОСТАЕН МЕЗОНЕТ АТЕЛИЕ, ТАВАН град Бургас, ПОБЕДА Вид/Район/ЦенаСредна цена на имотите в извадката: 59 649 €
Средна цена на кв.м: 738 €
Ако включваш складове, магазини и гаражи може да е толкова но апартамент за живеене в него е това което цитирам
Не можеш дори да ползваш търсачката
Хахахаха
Коментиран от #78
18:31 26.01.2025
73 Пак лъжеш вуи
До коментар #69 от "Да питам":
Пак да повторя, притежаваме с жена ми четири апартамента и една къща. Единият апартамент е в чужбина, земите не ги включвамА ти живееш в апартамент на банката и това ще е така още 30 години. Ако до тогава не фалираш
18:33 26.01.2025
74 Пак лъжеш вуи
До коментар #71 от "Пари, в Бургас, има.......":
Средната заплата е боза но това е статистикатаА иначе масовите заплатите са още по ниски.
Това съм го писал 100.пъти, няма пак да го пиша.
18:37 26.01.2025
75 НСИ
18:51 26.01.2025
76 Аз Кочо
До коментар #71 от "Пари, в Бургас, има.......":
Формат Х има 5 служителя.4 получават заплати от по 1000 лв и един 6000 лв БРУТО !
Средната заплата във фирмата е 2000 лв.БРУТО
Това е измисшльотина защото никой не получава толкова.
Затова се изчислява МАСОВАТА ЗАПЛАТА-МОДА.
Тя е около 60 пр. от СРЕДНАТА ЗАПЛАТА.
Или 60 пр. от 2000 лв е 1200 лв. БРУТО.
Това е много по близо до реалността.
Така че средна заплата от 1792 лв БРУТО за Бургас дава МАСОВА ЗАПЛАТА ОТ 1075 лв БРУТО.
Това реално значи че МАСАТА от хората в Бургас работят на заплати около минималната от 1 януари 2025.
Това потвърждава поста по горе
"сравнение с останалите области Бургас се нарежда на 14-то място В област Бургас средната брутна заплата през третото тримесечие на 2024 г. "
19:07 26.01.2025
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Наблюдател
До коментар #72 от "Лъжеш вуи":
Отделно в целия квартал Победасе предлагат 7 имота.Вуе пак хитруваш братле. Хахахаха
19:39 26.01.2025
79 Бай
До коментар #14 от "Лост":
Да, казва се "арменска водка". Като пият от бутилката да не им опират носовете!11:35 27.01.2025
80 Пловдив
До коментар #34 от "Да питам":
Зависта е отличителна черта на балканите Започва от бг и свършва на унгарско /сръбската граница. Другата ярко отличаваща ни от Западна Европа черта е предателството .Не образованите не успелите в живота си люде сапо склони на завист .Точно такива са и тези които драскат в нета за да си задоволят нагона Основно срещу успели хора срещу нещо хубаво
и стойностно постигнато в българия Защото са постигнати от успели и образовани хора А това поражда завист в неуспелите За разлика от Западна Европа където всички и успели и не успели се радват на постигнатото в тяхната държава...Това е основната разлика балкани /запад.. А иначе бургас е супер няма нормален българин( освен завистници които описах по горе) който да не му харесва този наш град .
Коментиран от #81, #82, #91, #108
12:30 27.01.2025
81 Каспичан
До коментар #80 от "Пловдив":
Завистта няма нищо общо с лъжата.Не мога да ти преброя лъжите в нета.
Затова ще изброя само тези под тази статия.
Първо твърдиш че в един квартал в Бургас имотите били евтини. Но не отчиташ факта че в този квартал се продават само 7 имота в които може да се живее. Второ твърдиш че получаваш много пари но не отчиташ статистиката която казва че Бургас е на 14 място по големина на средната заплата в страната. Не отчиташ факта че само една огромна заплата изкривява средната в посока нагоре. Също така не отчиташ факта че кредите растат само с 7 пр. като брой и с огромен процент като обем и продължаваш да лъжеш че имотите в Бургас са евтини при положение че заплатите ви са смешни.
И накрая агитираш хората да правят грешки като теб да теглят кредити.и да купуват на смешни цени само за да видиш как цената на имота ти се вдига и да спиш спокойно че утре ще го продадеш на двойна цена. Това е подвеждане и злоба от твоя страна че си купил скъпо и с кредит.
Коментиран от #109
12:40 27.01.2025
82 Каспичан
До коментар #80 от "Пловдив":
Относно това дали Бургас е красив град никога не съм твърдял че не е. Както всеки един град и той си има своите очарования.Погледнато от инфраструктурна гледна точка обаче Бургас както и всеки един голям бг. град е запуснат разхвърлян и презастроен.
На запад градовете са строени по градоустройствени планове още от 17 век. Поддръжката е на ниво и затова няма сравнение между бг и западните държави.
Искам да ти кажа че ако само една зима падне количеството сняг което пада в Канада, цялата държава България ще спре да функционира.
12:59 27.01.2025
83 факуса
13:59 27.01.2025
84 В бургас
До коментар #38 от "Бургазлия":
Стандарта на живот един от най ниските в бг? Момче стига глупости знаеш ли че в бургас се взимат средно най високите пенсии след софия Скоро имаше статистика за това .. И знаеш ли защо ? Защото там се намира най големия нефтопреработватилен завод в югоизточна европа И най голямото пристанище в бг. Там работят хиляди бургазлии с двойно по високи заплати от тези във варна примерно .И нещо друго При статистиките за заплати по някаква не обяснима причина За варна се отчитат заплатите от девня а в ст загора от тецовете А бургас не отчитат лукойл ?? Въпреки че в бургас този завод е само на 10 км от града А тези във варна и ст загора двойно по далеч Ако статистиката обхване Лукойл за бургас То тогава бургас ще излезе на второ место след софия по заплати и стандарт. Това е истината другото е пропаганда и най вече завист Идваща предимно от варна Която пък значително изостава от.бургас в почти всичкоКоментиран от #85, #86
14:25 27.01.2025
85 Трън
До коментар #84 от "В бургас":
Момче, ако, ако, ако.Пак обясних за средната заплата прочети отново за незнам за кой път!!!!!!!!
А относно статистиката не ме интересува твоето мнение.
Статистиката ясно казва че Бургаска област е на 14 място е страната по средна заплата.
1276.човека работят в Нефтохима а 226 125 човека живеят в Бургас.
Заплатите на 1276 човека не са еднакво високи а на фона на населението на Бургас тези хора са капка в морето. Дори и да не се включват в статистиката, което силно ме съмнява, те само биха качили леко средната заплата ако бъдат включени.
Това отново потвърждава че МАСОВАТА заплата в Бургас е ОКОЛО МИНИМАЛНАТА.
ВИЖ КОМЕНТАР 76
Имотите там са силно надценени както имотите в четирите най големи града
14:45 27.01.2025
86 Пак лъжеш вуи
До коментар #84 от "В бургас":
Относно пенсиитеСредният размер на пенсията в Бургас е 486 лв. за мъжете и 347 лв. за жените Бургас е трети в България по средния размер на пенсия за страната, след Перник и София - град.
Коментиран от #87, #88, #92
14:46 27.01.2025
87 Гост
До коментар #86 от "Пак лъжеш вуи":
Ако 500.лв е висока пенсия то цената на имот в Бургас от 100 к евро е направо катастрофална хахахах14:51 27.01.2025
88 Аз Кочо
До коментар #86 от "Пак лъжеш вуи":
Не тук не лъже.Haй-виcoĸи ca cpeднитe пeнcии в cтoлицaтa (957 лв.) и в Бypгac (872 лв.), a нaй-ниcĸи - в Kъpджaли (633 лв.) и в Paзгpaд (646 лв.).
Но както съм писал по горе една висока пенсия или заплата изкривява средната стойност нагоре .
14:55 27.01.2025
89 Средната заплата и пенсия са муска
Най-много са заможните пенсионери в София. От общо 2200 души, които получават пенсии над 3000 лв. 1008 души живеят в София, показват данни на НОИ.
Но това не значи, че в София всички хора взимат високи пенсии и нямат проблем с плащането на сметките за парно. Общият брой на пенсионерите в София е 324,3 хил. От тях 79 754 души, или 25% получават пенсии до 467 лв
На второ място по хора с високи пенсии е Бургас, където 204 души взимат над 3000 лв. на месец.
Тези 204 души както и 1279 работници в Нефтохима изкривяват средната пенсия в Бургас.
Коментиран от #113
15:10 27.01.2025
90 Аз Кочо
Същевременно Област Враца е на четвърто място по заплати в България, като според националната статистика средното брутно възнаграждение за третото тримесечие във Враца и останалите 122 населени места е била 2056 лева.
Защо? АЕЦ Козлодуй е отговора.
Ето това е нагледен пример за изкривяването на средната заплата и пенсия от няколко по високи заплати.
Затова вуи се опитвам да ти обясня че СРЕДНАТА ЗАПЛАТА-ПЕНСИЯ Е ФАНТАСМАГОРИЯ.
От 10 души например един яде мусаката а 9 ядат само картофите.
15:32 27.01.2025
91 Нежен, с оскубани вежди и епилиран
До коментар #80 от "Пловдив":
На какво се радват про стите вуйчета (събирателен образ) незнам. Реват да са скъпи имотите, виртуално да са милионери, но, продаваш скъпо - купуваш скъпо, за всичко се отнася. Ако тухларския бизнес беше единствено поскъпналия щеше да е друго, но сега дори увеличените заплати са фалш, защото с тях купуваш същото което купуваше през 2020 година. Тотално сбъркана икономика, глу паци се радват на шаренийка , на лъскави фасади и високи сгради. Трагедия!15:40 27.01.2025
92 Гагаузче
До коментар #86 от "Пак лъжеш вуи":
Средния размер на пенсиите в бургас е над 900лв втори след софия Имаш телефон имаш чичо гугъл СРЕДНА ПЕНСИЯ ПО ГРАДОВЕ В БГ.Вземи инфо преди да драскаш Аман от тъпи гагаузи От там само боклучари като копейката от максуда А и по заплати ва бие бургас Нищо няма във варна Никой не е инвестирал там Добре че отчитат девня Който е далеч от варна Иначе ще сте по стандарт колкото сливен
Коментиран от #94, #95, #96
16:03 27.01.2025
93 Диневи
16:04 27.01.2025
94 Аз Кочо
До коментар #92 от "Гагаузче":
Ти прочете ли това, м?Най- бедната област в Европа е северозападна България.
Същевременно Област Враца е на четвърто място по заплати в България, като според националната статистика средното брутно възнаграждение за третото тримесечие във Враца и останалите 122 населени места е била 2056 лева.
Защо? АЕЦ Козлодуй е отговора.
Ето това е нагледен пример за изкривяването на средната заплата и пенсия от няколко по високи заплати.
Затова вуи се опитвам да ти обясня че СРЕДНАТА ЗАПЛАТА-ПЕНСИЯ Е ФАНТАСМАГОРИЯ.
От 10 души например един яде мусаката а 9 ядат само картофите.
16:18 27.01.2025
95 Аз Кочо
До коментар #92 от "Гагаузче":
Ето и това прочети, не бързай а чети!Не тук не лъже.
Haй-виcoĸи ca cpeднитe пeнcии в cтoлицaтa (957 лв.) и в Бypгac (872 лв.), a нaй-ниcĸи - в Kъpджaли (633 лв.) и в Paзгpaд (646 лв.).
Но както съм писал по горе една висока пенсия или заплата изкривява средната стойност нагоре .
16:20 27.01.2025
96 Аз Кочо
До коментар #92 от "Гагаузче":
Важно е не цифрата която се променя постоянно а принципа, причината, нея трябва да разбереш.И това прочети
1276.човека работят в Нефтохима а 226 125 човека живеят в Бургас.
Заплатите на 1276 човека не са еднакво високи а на фона на населението на Бургас тези хора са капка в морето. Дори и да не се включват в статистиката, което силно ме съмнява, те само биха качили леко средната заплата ако бъдат включени.
Това отново потвърждава че МАСОВАТА заплата в Бургас е ОКОЛО МИНИМАЛНАТА.
Коментиран от #97, #98
16:22 27.01.2025
97 Финансист
До коментар #96 от "Аз Кочо":
"1276.човека работят в Нефтохима а 226 125 човека живеят в Бургас."0.6 процента са тези работници в Нефтохима към населението на Бургас.
Част от тях ядат мусака а останалите заедно с населението на Бургас ядете само картофите от мусаката.
Същото за София, Пловдив Варна.
16:29 27.01.2025
98 Хахахаха
До коментар #96 от "Аз Кочо":
А колко работят в девня,?? От населението на варна, А най вече от там статистиката отчита заплатите за град варна Какво има във варна ? Кой е инвестирал там нещо? Нищо!! Същото е и със ст загора тецовете които са на 30 км от ст загора? Отчитат заплатите там Единствените градове в цг в които се инвестира са софия бургас пловдив Във фабрики икономически зони инфраструктура Другото всичко е западналоКоментиран от #99, #100
16:44 27.01.2025
99 Аз Кочо
До коментар #98 от "Хахахаха":
Абе ти четеш ли какво ти пишаЧЕТИ БРАТО ЧЕТИ ВНИМАТЕЛНО ТОВА СЕ ОТНАСЯ ЗА ВСИЧКИ ГРАДОВЕ В БЪЛГАРИЯ
ето пак прочети
1276.човека работят в Нефтохима а 226 125 човека живеят в Бургас."
0.6 процента са тези работници в Нефтохима към населението на Бургас.
Част от тях ядат мусака а останалите заедно с населението на Бургас ядете само картофите от мусаката.
Същото за София, Пловдив Варна.
Коментиран от #110
16:52 27.01.2025
100 Крал е Чарлз
До коментар #98 от "Хахахаха":
Ти не правиш разлика между средна заплата си масова заплата. ХахахахахКолко е средната заплата Фирмата Х в която има 5 служителя?
4 получават заплати от по 1000 лв и един 6000 лв БРУТО !
Колко е средната заплата можеш ли да изчислиш?
Коментиран от #101
16:55 27.01.2025
101 Абре умник
До коментар #100 от "Крал е Чарлз":
Къде си чул някъде в някаква статистика да се отчита МАСОВА ЗАПЛАТА???? На всякъде на този свят се отчита СРЕДНА СТОЙНОСТ заплата пенсия безработица и тн...В българия се изкривява това понятие Като се отчитат заплати от фирми далеч от окръжния град. В други държави статистиката обхваща заплати на фирми до 10 км от даден град. У нас отчитат примерно за ст загора заплатите от тецовете А те са на 30 км от града По близо са гълъбово и няколко други марки градчета За варна отчитат заплати от девня Който е също по далеч от колкото провадия примерно
Коментиран от #102, #115, #118
17:08 27.01.2025
102 Просто селянче
До коментар #101 от "Абре умник":
зададох ти елементарен въпросКолко е средната заплата Фирмата Х в която има 5 служителя?
4 получават заплати от по 1000 лв и един 6000 лв БРУТО !
Можеш ли да отговориш или не?
Коментиран от #104, #105
17:10 27.01.2025
103 А бе другарчета,
Коментиран от #107, #111, #124
17:18 27.01.2025
104 Икономист
До коментар #102 от "Просто селянче":
Няма как да ти отговори, не знае!17:24 27.01.2025
105 Хахо
До коментар #102 от "Просто селянче":
А ги можеш ли да кажеш колко е добавената стойност на тези цифри хахаха ?? В иж какво умнико с тази задачка можеш да вчечатриш неудачниците тук Които хал хабер си нямат от статистика ..Този пример е удачен Да и може би не справедлив при определяне на средна стойност Но просто това е възприетия начин за изчислението му .Коментиран от #106, #112
17:52 27.01.2025
106 И, какво искаш да кажеш
До коментар #105 от "Хахо":
нещо не ти се разбира логиката, пробвай пак17:57 27.01.2025
107 Брокер
До коментар #103 от "А бе другарчета,":
Абсолютно е така, сделки няма, чакаме ЕЗ и марсианците ! Второто е по-вероятно18:34 27.01.2025
108 Прав си! За съжаление.
До коментар #80 от "Пловдив":
Прочетох коменарите до тук - всички до един са отрицателни, хейт безподобен. Дали на света има друг такъв народ, мразещ всеки и всичко? Мразим комунистите, мразим демократите, мразим Коцето, напълно резонно и разбираемо мразим Кирчо и Кокорчо, мразим сутрините, мразим вечерите, мразим лятото - горещо било, мразим зимата - студено е, мразим, мразим, мразим......19:49 27.01.2025
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 А з К очо
До коментар #103 от "А бе другарчета,":
ИЗВИНЯВАМ СЕ ЗА МАЛ ОУМИЕТО СИ. ПИША САМО ГЛУ ПОСТИ, НО ПИША ТОВА КОЕТО САМО МОГА. ПРО СТ ЧОВЕК, КАТО МЕН, КАКВО ДА СЪТВОРИ, ОСВЕН ПР ОС ТО ТИИ?СОРИ, ОЩЕ ВЕДНЪЖ.
НЕЗНАМ КАКВО ЗНАЧИ ДУМИЧКАТА "СОРИ", НО СЪМ ЧУВАЛ ХОРАТА ДА Я ПОЛЗВАТ, ТА ЗАТОВА И АЗ......
Коментиран от #123
19:59 27.01.2025
112 Аз Кочо
До коментар #105 от "Хахо":
Майсторе на дървени кукли.Питам пак
Колко е средната заплата Фирмата Х в която има 5 служителя?
4 получават заплати от по 1000 лв и един 6000 лв БРУТО
Коментиран от #137
20:26 27.01.2025
113 Някой
До коментар #89 от "Средната заплата и пенсия са муска":
Така наречените от теб "бедни", ще получат соц. подпомагане - ще им се плати токът, парното, водата, нови безплатни климатици /за да не горят автомобилни гуми/ и .т.н. И пари откъде? Ами от моите данъци и от тези на другите работещи.Майсторът, който ми лепи прочките в банята, за 1 седмица работа ми взе 5000 лева. Чисто, без данъци. А се води безработен и ТЕЛК си е купил. Така че и "помощите му" пак аз плащам.
За шпакловане и боядисване на 1 стая, друг майстор ми взе 2500 лева. Това за 3 работни дни /в промиждутакът между тях работеше на още 2 обекта/.
Така че либерално-социалната държава е по-лоша от социалестическата. Взема от работещите, за да дава на тарикаките.
Коментиран от #114
20:32 27.01.2025
114 Мен
До коментар #113 от "Някой":
Казвал съм и преди от теб не става икономист нито статистик.Зададох ти един елементарен въпрос.
Колко е средната заплата Фирмата Х в която има 5 служителя?
4 получават заплати от по 1000 лв и един 6000 лв БРУТО
Ще ми отговориш ли или не можеш да смяташ?
Коментиран от #117, #120, #133
20:35 27.01.2025
115 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #101 от "Абре умник":
Ами явно не си чувал за МЕДИАННА ЗАПЛАТА или МЕДИАННА ПЕНСИЯ‼️Това е тази стойност над и под която броят работещи/пенсионери е почти равен❗
Има и статистики които показват 60% или 80%; от хората какви доходи.получават ❗
Коментиран от #116, #119
20:42 27.01.2025
116 Аз Кочо
До коментар #115 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Не, той не може да разбере какво му обяснявам от години.За него средната заплата е показателна за това колко пари получават хората в даден град или държава.
Аз му обяснявам че средната заплата е нереалистична защото тя е средноаритметичо и е достатъчно една огромна заплата да изкриви показателя
Говоря му за заплата мода=най често срещана или масова, но той ме разбира.
Именно модата дава представа за това колко пари получават повечето хора.
Коментиран от #121
20:52 27.01.2025
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #101 от "Абре умник":
Явно малко четеш, а обиждаш четящите повече :"... 80% от българите получават под средната работна заплата.
Цялата среда, в която живеем, е увредена. Установено е, че около 33 хил. души имат високи доходи.
Това каза в студиото на "Денят ON AIR"......"
И това 80% , ако не е масово ....🤔
20:55 27.01.2025
119 Аз Кочо
До коментар #115 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Медианата в случая е това което си написал но тя няма нищо общо със средната или с модата.Вуето обаче хабер си няма от това хахаха
Сигурно не знае какво е медиана заплата, хахах
20:55 27.01.2025
120 Някой
До коментар #114 от "Мен":
Така наречените от теб "бедни", ще получат соц. подпомагане - ще им се плати токът, парното, водата, нови безплатни климатици /за да не горят автомобилни гуми/ и .т.н. И пари откъде? Ами от моите данъци и от тези на другите работещи.Майсторът, който ми лепи прочките в банята, за 1 седмица работа ми взе 5000 лева. Чисто, без данъци. А се води безработен и ТЕЛК си е купил. Така че и "помощите му" пак аз плащам.
За шпакловане и боядисване на 1 стая, друг майстор ми взе 2500 лева. Това за 3 работни дни /в промиждутакът между тях работеше на още 2 обекта/.
Така че либерално-социалната държава е по-лоша от социалестическата. Взема от работещите, за да дава на тарикаките.
Коментиран от #122, #125
20:56 27.01.2025
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 Никой
До коментар #120 от "Някой":
Вуе п а тъ на а каа, хихихи22:29 27.01.2025
123 нищо моето момче
До коментар #111 от "А з К очо":
спокойно, не си сам в главъта щото не те слушка, а не те слушка, защото не си папкал като малък и учил когато е трябвало, та си про с т08:10 28.01.2025
124 Колега,
До коментар #103 от "А бе другарчета,":
ако наистина си брокер трябва до знаеш, какви индивиди - продавачи идват в офиса и какви искания имат. Скоро едно лелче се домъкна с предложение за двустаен в Младост 2, втори етаж, за тотален ремонт, и искаше ///////// оставам за теб да познаеш цената. Обяснявахме и, че това дори и в Иван Вазов не може да е цена, но тя държеше на своето, че вдигали заплатите с 50 % и че влизаме в еврозоната и всичко по две, т.е, искала да изпревари събитията ! каквото и да означава това. Както и да е, една колежка се нави да огледа имота и да пусне оферта, пък каквото стане, но заблудени като лелата идват всеки ден в офиса и нещата наистина не вървят. Сделките намаляха много, наемите поспряха и те. Не знам как е при вас заплащането, нашия собственик се мъчи да прокара някаква схема, от която приход ще има само при продажба, без другото....Не знам, не ми се сменя пак професия а пък ми и харесва контакта с хората. Дано се вразумят продавачите...08:18 28.01.2025
125 Вуе
До коментар #120 от "Някой":
Колко е средната заплата Фирмата Х в която има 5 служителя?4 получават заплати от по 1000 лв и един 6000 лв БРУТО? Кога ще ни отговориш?
11:37 28.01.2025
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Поморин
Коментиран от #128
12:46 28.01.2025
128 Не, не знаем
До коментар #127 от "Поморин":
Но сме сигурни, че и ти не знаешКоментиран от #129, #130
13:05 28.01.2025
129 Този коментар е премахнат от модератор.
130 Курмуран
До коментар #128 от "Не, не знаем":
Аз знам, и ти знаеш, но не искаш да се изложиш, хахахаКоментиран от #131
13:11 28.01.2025
131 Как точно ще се изложа
До коментар #130 от "Курмуран":
не те разбрах нещо, ще прощавашКоментиран от #132
13:16 28.01.2025
132 Курмуран
До коментар #131 от "Как точно ще се изложа":
Ще се изложиш когато кажеш че средната заплата във фирмата е 2000 лв а никой от хората не я получава. Тоест ще признаеш че средната заплата-пенсия е едно голямо нищо. Което е факт.13:49 28.01.2025
133 Пешо
До коментар #114 от "Мен":
Така наречените от теб "бедни", ще получат соц. подпомагане - ще им се плати токът, парното, водата, нови безплатни климатици /за да не горят автомобилни гуми/ и .т.н. И пари откъде? Ами от моите данъци и от тези на другите работещи.Майсторът, който ми лепи прочките в банята, за 1 седмица работа ми взе 5000 лева. Чисто, без данъци. А се води безработен и ТЕЛК си е купил. Така че и "помощите му" пак аз плащам.
За шпакловане и боядисване на 1 стая, друг майстор ми взе 2500 лева. Това за 3 работни дни /в промиждутакът между тях работеше на още 2 обекта/.
Така че либерално-социалната държава е по-лоша от социалестическата. Взема от работещите, за да дава на тарикаките.
Коментиран от #134, #135, #136
21:36 28.01.2025
134 Гошо
До коментар #133 от "Пешо":
Колко е средната заплата Фирмата Х в която има 5 служителя?4 получават заплати от по 1000 лв и един 6000 лв БРУТО? Кога ще ни отговориш
22:15 28.01.2025
135 Тошо
До коментар #133 от "Пешо":
35 % от българите са енергийно бедни.65 пр. са работещи бедни.
Като говориш за данъците трябва да вземеш това предвид хахах
22:18 28.01.2025
136 Миуенка
До коментар #133 от "Пешо":
Цените на материалите се сринаха от 2022 г., включително на дървения материал (с около 60%) желязото 80 пр. . Уредите поевтиняха, много неща поевтиняха от 2022 г. насам. Трудът и услугите поскъпнаха. Но и заплатите се увеличиха или твоята не?Бензин и газ паднахa,цените на употребявани втомобили, както и на Тесла паднаха. Бяла техника надолу. Защо не се отчитат тези неща?????
.
22:29 28.01.2025
137 бай Даньо
До коментар #112 от "Аз Кочо":
Кочо ами да ти отговоря бате че много питаш. При 4 служителя с 1000 лева и един с 6 000 лева , средната заплата е 2 000 лева . Ти като специалист по медианата знаеш че е 1000, та аз да попитам дали средната не е по близо до най-ниската ( 1000 лева) или до най- високата 6000 . Ако пък отговора е да то тогава може би ще разбереш и смисъла в ползването на средна заплата НАВСЯКЪДЕ за сравнение. Май средната е показателна повече за нивото на ниските заплати отколкто за високите или бъркам , с шапка в ръка те питам да обясниш .... Кочо ти за гаусово разпределение чувал ли си дали най ниските и най високите заплати не падат далеч в политте наляво и дясно и да са по скоро изключение , а средната и медиананта се кипрят по средата !?Коментиран от #138, #139, #140
01:57 29.01.2025
138 Аз Кочо
До коментар #137 от "бай Даньо":
Вуе, заплатите в България се определят чрез средно аритметично и медианата няма никакво значение!Та средната заплата във фирмата не е медианата защото средната е 2000 лв а медианата както казваш е 1000.
Та пак да питам кой от служителите получава СРЕДНА ЗАПЛАТА ОТ 2000 лв????
Май никой, ххаахах
СРЕДНАТА ЗАПЛАТА НЕ Е МЕДИАНА
Така е моето момче и със средната заплата в софия. 3200 лв била, да, като събереш масовите заплати или най често срещаните от 1800 лв БРУТО с 240 депутатски заплати а и министерски и всякакви началнически от порядъка на 8000-10 000 лв плюс един който обяви 21 милиона заплата ще получиш точно 3200 лв.
Въпросът вую е КОЛКО ХОРА В СОФИЯ ПОЛУЧАВАТ ТАКАВА ЗАПЛАТА от 3200 лв?????
А МЕДИАНАТА ВУЕ Я ПОЛУЧАВАТ НАЙ МАЛКО ХОРА защото тя е стойността по средата на колоната.
Пак да кажа не говори за неща от които не зарбираш!
07:14 29.01.2025
139 Аз Кочо
До коментар #137 от "бай Даньо":
Ето три и друг примерВъв фирмата има 7 служителя.
5 с по 1000 лв
1 с 3000 лв
1 с 6000 лв.
Средна заплата =2000
Медианата = 3000
Масовата = 1000 лв.5 човека я получават докато другите двама получават съвсем различни заплати.
Също така масовата заплата или модата е около 60 пр от средната или в случая 1200. Тоест много по близо до реалността.
Тоест средната и медианата във фирмата нямат нищо общо с реалността на заплатите които ПО-ГОЛЯМАТА ЧАСТ от хората в тази фирма получават
Коментиран от #141, #143, #169
07:25 29.01.2025
140 Тутурут
До коментар #137 от "бай Даньо":
Отговори му бате и се изложи, хахахаТова чакахме, да му отговориш , за да ти се посмеем
11:51 29.01.2025
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Аз Кочо
До коментар #141 от "бай Даньо":
Абе, иди се прегледай, ти наистина си много злеКато научиш що е туй медиана, средна, минимална а и мода се върни тук да спориш без да се излагаш.
Нали не мислиш че ще ти напиша изчисленията на заплатите на 1 млн души работещи в София хахахах
Това е пример брато, пример, за това как една висока заплата изкривява цялата средна заплата, ти наистина си много зле
17:42 29.01.2025
143 Този коментар е премахнат от модератор.
144 Удивен от т ъпо тия та на този коментар
Ххаахаха
Ххаахаха
Върни се в първи клас см е шни к
17:44 29.01.2025
145 Счетоводител
Така нap. cpeднa зaплaтa ce изчиcлявa нa бaзaтa нa вcичĸи cтoйнocти, ĸoитo ca нaд cpeднитe дoxoди и мoгaт дa пoвлияят нa peзyлтaтa. Зa дa пoлyчитe cpeднaтa зaплaтa тpябвa дa cъбepeтe вcичĸи зaплaти и дa ги paздeлитe нa тexния бpoй. Toвa чиcлo мoжe дa бъдe изĸpивeнo oт oтĸлoнeниятa пopaди cтoйнocти, ĸoитo ca мнoгo пo-виcoĸи или мнoгo пo-ниcĸи oт ocтaнaлитe. Aĸo вcичĸи cтoйнocти (в cлyчaя зaплaтитe) ce пoдpeдят пo гoлeминa, чиcлoтo, ĸoeтo ce нaмиpa в cpeдaтa, e мeдиaнaтa.
Коментиран от #147
17:53 29.01.2025
146 Тръпчо
Медиана - която е средното число на група числа; това означава, че половината от числата са по-големи от медианата, а половината от числата са по-малки от медианата. Например медианата на 2, 3, 3, 5, 7 и 10 е 4.
Мода - което е най-често срещащото се число в група числа. Например модата на 2, 3, 3, 5, 7 и 10 е 3.
Коментиран от #156
18:12 29.01.2025
147 Този коментар е премахнат от модератор.
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 Аз Кочо
Но модата=най често срещаната заплата няма нищо общо със средната заплата която е 2000 лв за сбора от всички заплати делен на техният брой.
Модата или най често срещаната заплата е 1000 лв.
Това потвърждава твърдението ми че масовата заплата в София не е средната (3100лв).а много по ниска!
Медианата която би трябвало да е по средата на около 800 к заплати в София няма как да я знам, но със сигурност не е някакъв показател за МАСОВИТЕ ЗАПЛАТИ В СОФИЯ, освен за това че половината заплати ще са под нея а другата над нея. Тя също би трябвало да е доста под средната заплата която е обявена от НСИ и уж показва един голям стандарт на живот
18:43 29.01.2025
150 Икономист
Упpaвлявaщитe чecтo aĸцeнтиpaт въpxy тoвa, чe cpeднaтa зaплaтa нa чoвeĸ y нac вeчe дoближaвa 1500 лв., ĸoeтo cпpямo бългapcĸия cтaндapт oзнaчaвa пpилични дoxoди. Bъпpocът e тaм, чe aĸo в Бългapия paбoтят 2 милиoнa дyши, мeдиaнaтa пoĸaзвa ĸoлĸo щe пoлyчaвa чoвeĸът пo cpeдaтa, 1 000 001-вият бългapин. Зa жaлocт, вce oщe чecтo нeгoвoтo зaплaщaнe e пoд 1000 лв. нa мeceц.
19:05 29.01.2025
151 Икономист
В цял свят, включително у нас, се наблюдава сериозно разминаване между средна заплата и медиана на заплатите. Средната аритметична величина е класическо свинско със зеле. Да вземем нашите любими 240 депутати със средна заплата от 3243 лв. Техните възнаграждения, добавени към 1000 души, бъхтещи се на минимална работна заплата (510 лв бруто) са достатъчни, за да се постигне средна заплата от 1040 лв. за 1240 души.
Само заплатата на Иван Искров, бившият шеф на БНБ, е достатъчна да направи 31 души, 30 от тях работещи на минимални работни заплати, със средни доходи от 1100 лв. Петимата началници в Комисията за финансов надзор пък ще „ощастливят“ със средни доходи от 1057 лв. сто души на минимална заплата.
Медианата е друго нещо, тя изразява заплатата на Иван Иванов, на средния човек. Медианата реже наполовина: ако в България работят 2 милиона души, медианата показва колко ще получава човекът по средата, 1 000 001-вият българин.
Има и друг статистически показател, който е уместно да се използва за изчисляване на работни заплати – мода, или най-често срещана стойност. Това е най-масовата заплата. Може да се окаже, че модата на заплатите ще остане под 1000 лв, дори ако средната аритметична заплата достигне 1500 лв.
Както може да се предположи, Националният статистически институт не изчислява медиана или мода на работните заплати в страната. Това се дължи на използваната методология: от наблюдаваните предприятия се получават данни за общот
Коментиран от #158
19:41 29.01.2025
152 Икономист
19:44 29.01.2025
153 Икономист
20:38 29.01.2025
154 Тишо
Средна заплата за страната: 1782 лв. (2296лв. бруто)
Разлика между медианна и средна заплата: 29%
Средна заплата в София (столица): 2428 лв. (3129 лв. бруто)
Или 2 221 лева бруто е медианата за София.
Коментиран от #155
21:23 29.01.2025
155 Тишо
До коментар #154 от "Тишо":
Информативен пост: Медианна и средна заплата в България (второ тримесечие на 2024)Медиана заплата: 1265лв. (1630 лв. бруто)
Средна заплата: 1782 лв. (2296лв. бруто)
Разлика между медианна и средна заплата: 29%
Средна заплата в София (столица): 2428 лв. (3129 лв. бруто)
21:37 29.01.2025
156 бай Даньо
До коментар #146 от "Тръпчо":
Тръпчо добре преподаваш само се надявам бай Кочо да е в час че инак има до го водим то разговор до каря на света или поне на балона . Щегата настрана до преди 2-3 години и аз не варвах в "Балона", но напоследък май цените отидоха много напред за България поне ... Апропо за какво го водим тоя разговор за медиана, мода и средна!? Освен средната по света никой не държи сметка за другите две смята са че са на някякво отстояние от средната НО всички тия се движат в една посока ЗАЕДНО следвателно за сравнителни цели средната е достатъчна . Ако пойнта е да се докаже че България има голямо разслоение на доходите то не е съвсем верно . За това си има ДЖИНИ индекс където БГ е 39 където е почти цяла източна европа , ръмъния 34, литва 35, гърция 33. Тук перспективата е важна в успели латински държави ( чили , коста пика ) е 45 -46, а в Африка отиваме на 50 и нагоре , западна ервропа е окооло 30 , вижда се че не сме никаква трагедия , НОРМАЛНО.Коментиран от #157, #159, #164
19:42 30.01.2025
157 бай Даньо
До коментар #156 от "бай Даньо":
GINI индекс се казва, гугъл ви е приятел19:44 30.01.2025
158 бай Даньо
До коментар #151 от "Икономист":
Икономисте, отново да попитам . Защо да се иснтересуваме от модата и медианата заплати в България след като тях не ги знаем и в Германия , Франция Гърция , Испания , но пък знаем средните там и средната тук. Какво гарантира че мединаната в Гърция не е още по далу от 29% от средната там както се напъва да един горе че било у нас . Това 29% е измислица но да приемем. От дриг астрана знаем ЗАБЕЛЕЖИ също средни цени на имоти по страни , градове , но не и моди и медиани ... Само тия средни заплати и цени ни са ориентир къде е балон и къде не защото ги има реално събрани с уеднаквени методики поне в ЕС. Апропо жалко е че НСИ се отказа да мери цените на имотите у нас защото на нашия му се струва че "много го лъжат" .Коментиран от #160, #163
19:57 30.01.2025
159 Аз Кочо
До коментар #156 от "бай Даньо":
Водим този разговор защото се парадира с това колко била скочила средната заплата, сиреч колко е забогатяло населението. А не се взима под внимание колко са скочили цените и разходите за живот. Освен това средната заплата служи за заблуда.на аудиторията. Комбинацията от мода и медиана дава много по точна представа къде са доходите на по голямата част от населението. Но НСИ не прави такива изчисления относно модата. Всеки знае че в България има СИЛЕН контраст между стандарта на МАСАТА ОТ НАСЕЛЕНИЕТО и шепа МНОГО БОГАТИ ХОРА. Така че индекса за който говориш отново не е приложим за държава като България. Относно имотния балон на запад той вече спихва. Това няма да подмине България, рано или късно и тук ще дойде20:06 30.01.2025
160 Аз Кочо
До коментар #158 от "бай Даньо":
Даньо, ще те помоля отново да прочетеш това и да спреш да се правиш на не разбрал за какво иде реч:Bodil 2018
В цял свят, включително у нас, се наблюдава сериозно разминаване между средна заплата и медиана на заплатите. Средната аритметична величина е класическо свинско със зеле. Да вземем нашите любими 240 депутати със средна заплата от 3243 лв. Техните възнаграждения, добавени към 1000 души, бъхтещи се на минимална работна заплата (510 лв бруто) са достатъчни, за да се постигне средна заплата от 1040 лв. за 1240 души.
Само заплатата на Иван Искров, бившият шеф на БНБ, е достатъчна да направи 31 души, 30 от тях работещи на минимални работни заплати, със средни доходи от 1100 лв. Петимата началници в Комисията за финансов надзор пък ще „ощастливят“ със средни доходи от 1057 лв. сто души на минимална заплата.
Медианата е друго нещо, тя изразява заплатата на Иван Иванов, на средния човек. Медианата реже наполовина: ако в България работят 2 милиона души, медианата показва колко ще получава човекът по средата, 1 000 001-вият българин.
Има и друг статистически показател, който е уместно да се използва за изчисляване на работни заплати – мода, или най-често срещана стойност. Това е най-масовата заплата. Може да се окаже, че модата на заплатите ще остане под 1000 лв, дори ако средната аритметична заплата достигне 1500 лв.
Както може да се предположи, Националният статистически институт не изчислява медиана или мода на работните заплати в страна
Коментиран от #170
20:08 30.01.2025
161 Продължение
20:08 30.01.2025
162 Аз Кочо
От Иво ще повторя СРЕДНАТА ЗАПЛАТА Е ЕДНА МУСАКА, 90 пр. Ядат само картофите а 10 ядат мусаката.
Това е така защото правителствените служи и агенции имат задължение да представят нещата препечени и много апетитни. А нещата ДАНЬО , никога не са такива каквито изглеждат
20:11 30.01.2025
163 Тръпчо
До коментар #158 от "бай Даньо":
Ето затова е добре да се интересуваш от медианата и модата.Забелязваш ли каква е разликата между тях тук в България?
И защо трябва да ме интересува каква е тя в чужбина???
А в чужбина ти гарантирам че разликата не е по малка.
Например в Монреал се обявява средна заплата от 49 к долара , но масата работи на около минималната.
Информативен пост: Медианна и средна заплата в България (второ тримесечие на 2024
Средна заплата за страната: 1782 лв. (2296лв. бруто)
Разлика между медианна и средна заплата: 29%
Средна заплата в София (столица): 2428 лв. (3129 лв. бруто)
Или 2 221 лева бруто е медианата за София
20:15 30.01.2025
164 Аз Кочо
До коментар #156 от "бай Даньо":
Освен това Даньо, вчера ме упрекна че съм неграмотен.Преди да правиш такива заключения си погледни правописа, оправи го и тогава давай оценки на останалите, смешен Ник!
Коментиран от #165, #166
20:17 30.01.2025
165 бай Даньо
До коментар #164 от "Аз Кочо":
Кочо въпрос с понижена сложност: Средната запалата се е качила в определна държава с 10% какво е станало с медианата и модата, нагоре, надоле , не може да се каже ? Ако решиш да отговориш нещо да знаеш в тая държава минималната работна заплата се е качила с повече дори и от средната ... отново медианата и моадата нагоре надоле?22:43 30.01.2025
166 бай Даньо
До коментар #164 от "Аз Кочо":
Кочо друг въпрос с понижена сложност: Ако ти твърдиш че в България се работи масово за мин раб заплата то можем ли смело да предположим че модата е точно мин раб заплата? Ако пък това е верно каква стойност има в статитически измервания да следим за модата на заплатите!?Коментиран от #167, #168
22:49 30.01.2025
167 Аз Кочо
До коментар #166 от "бай Даньо":
"Ако пък това е верно каква стойност има в статитически измервания да следим за модата на заплатите"Смисълът е да се види каква е заплата която получава масово българина като по този начин се спре с мантрата колко много българи са забогатели защото средната заплата била скочила толкова много.
И да ако имахме информация за модата то тя щеше да е минималната или около нея, далеч, далеч от средната
07:29 31.01.2025
168 Аз Кочо
До коментар #166 от "бай Даньо":
Също така много заплати в държавния сектор, помощи и т.н вече са обвързани със средната заплата. Когато тя расте растат и тези плащания.А както се вижда бюджет е на дефицит, затади тези раздути заплати, които не са заработени от икономиката и бяха изкуствени надути чрез обвързване със средната заплата. Ако бяха вързани поне към медианата нямаше да има такъв проблем.
Относно това колко се е качила минималната заплата в България , качила се е с толкова с колкото се качиха минималните заплати на запад.а България пак е с най ниска минимална заплата в ЕС, или сащ или Канада, Австралия и т.н
07:52 31.01.2025
169 Съвет
До коментар #139 от "Аз Кочо":
Кочо ти уволнено даскалче на ученици 2-ри клас ли си?Вчесто да питаш по сто пъти едни и същи глупости, хвани се някъде на работа, да изкаращ кинти и да си купиш мечтаната панелка.
Коментиран от #174
16:21 02.02.2025
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 А ти откъде си сигурен
До коментар #19 от "И как точно може да се случи това":
Че общинският терен не е придобит по давност и да са забравили да го впишат в кадастъра? След седмица може схемата да е друга. В Бургас стават чудеса13:04 03.02.2025
172 Никога наем за паркинга
До коментар #65 от "Даааааа":
Общината не е получавала. Категорично ти го заявявам13:09 03.02.2025
173 Ами той Ивайло Дражев
13:18 03.02.2025
174 Селянче
До коментар #169 от "Съвет":
Иди си на село при кравите нищу не става ут тебе20:38 05.02.2025