Марковите жилища ще се удвоят през идните 7 години

18 Февруари, 2025 11:35 3 826 22

  • жилища-
  • комплекси-
  • лукс-
  • бранд

Този тип комплекси са един от най-бързо развиващите се формати при луксозните имоти

Марковите жилища ще се удвоят през идните 7 години - 1
Снимка: Shutterstock

Марковите комплекси са един от най-бързо развиващите се формати при луксозните недвижими имоти. Всяка година все повече и повече известни марки създават фирмени резиденции в партньорство със строителни инвеститори. А купувачите често са готови да платят 30–40% повече за такива имоти, отколкото за традиционни жилища.

Брандираните недвижимости са отделна категория жилищни имоти, които се разработват с подкрепата на определен бранд. Според агенция ЛонГрад най-голям пазарен дял – 31% заема Marriott International, 10% – Four Seasons, 7% – Hyatt. Има и проекти, възникнали в резултат на сътрудничество между строители и нехотелски марки.

Дизайнерски студия, модни марки, производители на автомобили - всеки се опитва да пробие в този сегмент, без да пести усилия и пари. Versace, Porsche, Armani, Fendi, Nobu, Tonino Lamborghini (Дубай) и Pharrell Williams (Торонто) са само част от новодошлите в хотелския бизнес с богат опит в луксозния сегмент.

Марката отговаря не само за дизайна, архитектурата, оформлението на апартаменти и обществени пространства. Марката отговаря за управлението на отдаването под наем на апартаментния фонд, безопасността и обслужването на жителите и техните гости според високите международни стандарти за 5-звездно хотелско обслужване.

Смята се, че първият брандиран имот е хотел Sherry-Netherland, който отваря врати през 20-те години на миналия век в Ню Йорк. Век по-късно броят на тези имоти, според международния брокер Exotic Property, е нараснал до 500 000.

Глобалното търсене на маркови жилища не показва признаци на забавяне, според последните данни на консултантската компания Savills. Очаква се броят на тези проекти да се увеличи с приблизително 100% през идните 7 години. В момента са завършени 740 проекта, а други 790 се очаква да заработят в 100 страни до 2031 г.

Ползи за купувачите на недвижими имоти в такива проекти:

* Хотелските вериги се грижат за цялата поддръжка на имотите.

* На собствениците се плаща доход, който често е гарантиран.

* Осигурени са различни бонуси, като правото на престой в стотици други хотели от веригата.

„Освен че броят на проектите се увеличава, тяхното географско присъствие също бележи ръст, тъй като операторите и марките активно изследват нови области“, коментира Рико Пиченони, ръководител на Savills Global Residential Development Consultancy. „Предвиждаме, че през идните 5 години 60 нови марки ще навлязат на пазара и индустрията ще се разшири до пет нови региона, включително Румъния и Танзания“, добавя специалистът.

Северна Америка, домът на сектора, беше единственият най-активен регион до 2015 г., когато глобалната активност спадна до под 50%. До края на прогнозния период до 2031 г. се очаква делът на региона да намалее допълнително до 25%.

Очаква се най-силен растеж на сектора през идните 7 години да има ръст от 270% в Близкия изток и Африка. Дубай остава най-активният международен пазар, следван от Маями, Ню Йорк, Пукет и Лондон.

По отношение на лидерите на пазара, Marriott International поддържа първото място от 2002 г., следван от Accor, Four Seasons и Hilton. Сред хотелските марки води The Ritz-Carlton, следван от Four Seasons, St. Реджис и Розууд. Сред нехотелските марки лидер на пазара е YOO.

Хотелските марки все още доминират в сектора, като представляват 81% през 2023 г., като 2/3 от тях са в луксозния сегмент. Проектите, които не са с марката на хотели, представляват 19% от пазара, но Savills очаква този дял да се увеличи до 21% до края на 2024 г.

Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК


Поставете оценка:
Оценка 1 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 У нас

    26 2 Отговор
    Най големите брандове са Максуда Столипиново и Факултету

    Коментиран от #4

  • 3 Аз Кочо

    25 2 Отговор
    И с какво тази статия касае 99.9 пр. от населението на земята?

    Коментиран от #11

  • 4 Вуе

    18 1 Отговор

    До коментар #2 от "У нас":

    Меден рудник пропусна хахаха

    Коментиран от #5

  • 5 Мис гащя

    9 1 Отговор

    До коментар #4 от "Вуе":

    Не сам заинтересувана

    Коментиран от #20

  • 6 Брокер

    10 1 Отговор
    Само глупост пишат
  • 7 Новия световен ред

    10 3 Отговор
    Богатите ше живеят бедните у дупката и те така и 80% от населението е излишно и ше се пресели в дупката...ка искаите го разбирайте и нема господ моспод

    Коментиран от #8

  • 8 Палячо

    7 8 Отговор

    До коментар #7 от "Новия световен ред":

    Ми те богатите са 1 процент от населението на земята ве, а и ти не си между тях, ххааха так че марш в дупката

    Коментиран от #9, #18

  • 9 Тоа па

    10 1 Отговор

    До коментар #8 от "Палячо":

    Ти с Ботунецката грасонера да не се имаш за богат бе
  • 10 Истината-винаги

    13 0 Отговор
    Що е това марков имот? Егати и заглавието.
  • 11 Прав си

    4 6 Отговор

    До коментар #3 от "Аз Кочо":

    Тебе абсолютно не те касае
  • 12 Маркови жилища

    21 1 Отговор
    Първите три етажа на жилищния блок казват:
    „Не ни пука за асансьора!”
    Всички етажи без пъвите три, казват:
    „Не ни пука за разбитата входна врата
    и боклуците на бездомниците”
    Всичките етажи без последния, казват:
    „Не ни пука за покрива!”
    И ако допуснем, че жилищния блок
    е умален модел на държавата, то ще
    си отговорим на въпроса защо тази
    държава никога, ама никога няма да се оправи.

    Коментиран от #15

  • 13 Павел пенев

    7 3 Отговор
    Практиката показва,че тези имоти няма кой да ги купи.
  • 14 Пенсионер ОСВ

    4 5 Отговор
    Що не бачкате бе михлюзи драскачи...
    Сега и брандови имоти оправяте и то в Ню Йорк.........
  • 15 Да, ама

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "Маркови жилища":

    панделка 200 000 Евро как ти звучи, а че Ганя я взима с кредити...

    Коментиран от #16

  • 16 панелка

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Да, ама":

    и то в Лулин
  • 17 Надценени стоки

    4 2 Отговор
    оферти на стари протекли и вмирисани сгради, троѝно надценени, не случаѝно пазара умря
  • 18 Дали съм беден

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "Палячо":

    не знам, ама имам 600 декара земеделска земя и 40 декара гора и 10 декара овошки.
    Все за ядене ще имам...

    Коментиран от #21

  • 19 ААААА

    3 0 Отговор
    Г-жо Богданова,
    Нито Мариот, нито Четири Сезона, нито Хайят, нито Хилтън и други притежават на 100% сградите върху които стои тяхното лого. Повечето от тези сгради са собственост на други. Тези, които изброяване осигуряват стопанистането (по ново му менаджмента), ръководството и експлоатацията. Нито една от изброените марки няма да постави логото си на жилищна сграда или комплекс от такива, тъй като това е в разрез на тяхната визия. Посъветвайте някои от българските строители да постави логото на някоя от тези фирми върху някоя от техните супер модерни сгради или затворени комплекси и ще чуете и видите резултата от този съвет.
  • 20 тиквенсониада

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Мис гащя":

    Тя е осигурена от Простак Номер 1 на БГ !
  • 21 Звмеделец

    5 1 Отговор

    До коментар #18 от "Дали съм беден":

    Ами ако не лъжеш, на земята ако не е в Добруджа или в голям град ще и вземеш 300 лв на декар, с горите не можеш да направиш нищо а овошки всеки има, та като теглиш чертата си средностатистически българин.

    Коментиран от #22

  • 22 хахахха

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "Звмеделец":

    не става дума за това колко струва земята, иде реч за това че имам земя, която да ме храни.
    Боли ме фара за бутикови имоти и 1% богаташи.