Марковите комплекси са един от най-бързо развиващите се формати при луксозните недвижими имоти. Всяка година все повече и повече известни марки създават фирмени резиденции в партньорство със строителни инвеститори. А купувачите често са готови да платят 30–40% повече за такива имоти, отколкото за традиционни жилища.
Брандираните недвижимости са отделна категория жилищни имоти, които се разработват с подкрепата на определен бранд. Според агенция ЛонГрад най-голям пазарен дял – 31% заема Marriott International, 10% – Four Seasons, 7% – Hyatt. Има и проекти, възникнали в резултат на сътрудничество между строители и нехотелски марки.
Дизайнерски студия, модни марки, производители на автомобили - всеки се опитва да пробие в този сегмент, без да пести усилия и пари. Versace, Porsche, Armani, Fendi, Nobu, Tonino Lamborghini (Дубай) и Pharrell Williams (Торонто) са само част от новодошлите в хотелския бизнес с богат опит в луксозния сегмент.
Марката отговаря не само за дизайна, архитектурата, оформлението на апартаменти и обществени пространства. Марката отговаря за управлението на отдаването под наем на апартаментния фонд, безопасността и обслужването на жителите и техните гости според високите международни стандарти за 5-звездно хотелско обслужване.
Смята се, че първият брандиран имот е хотел Sherry-Netherland, който отваря врати през 20-те години на миналия век в Ню Йорк. Век по-късно броят на тези имоти, според международния брокер Exotic Property, е нараснал до 500 000.
Глобалното търсене на маркови жилища не показва признаци на забавяне, според последните данни на консултантската компания Savills. Очаква се броят на тези проекти да се увеличи с приблизително 100% през идните 7 години. В момента са завършени 740 проекта, а други 790 се очаква да заработят в 100 страни до 2031 г.
Ползи за купувачите на недвижими имоти в такива проекти:
* Хотелските вериги се грижат за цялата поддръжка на имотите.
* На собствениците се плаща доход, който често е гарантиран.
* Осигурени са различни бонуси, като правото на престой в стотици други хотели от веригата.
„Освен че броят на проектите се увеличава, тяхното географско присъствие също бележи ръст, тъй като операторите и марките активно изследват нови области“, коментира Рико Пиченони, ръководител на Savills Global Residential Development Consultancy. „Предвиждаме, че през идните 5 години 60 нови марки ще навлязат на пазара и индустрията ще се разшири до пет нови региона, включително Румъния и Танзания“, добавя специалистът.
Северна Америка, домът на сектора, беше единственият най-активен регион до 2015 г., когато глобалната активност спадна до под 50%. До края на прогнозния период до 2031 г. се очаква делът на региона да намалее допълнително до 25%.
Очаква се най-силен растеж на сектора през идните 7 години да има ръст от 270% в Близкия изток и Африка. Дубай остава най-активният международен пазар, следван от Маями, Ню Йорк, Пукет и Лондон.
По отношение на лидерите на пазара, Marriott International поддържа първото място от 2002 г., следван от Accor, Four Seasons и Hilton. Сред хотелските марки води The Ritz-Carlton, следван от Four Seasons, St. Реджис и Розууд. Сред нехотелските марки лидер на пазара е YOO.
Хотелските марки все още доминират в сектора, като представляват 81% през 2023 г., като 2/3 от тях са в луксозния сегмент. Проектите, които не са с марката на хотели, представляват 19% от пазара, но Savills очаква този дял да се увеличи до 21% до края на 2024 г.
Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 У нас
Коментиран от #4
11:45 18.02.2025
3 Аз Кочо
Коментиран от #11
11:46 18.02.2025
4 Вуе
До коментар #2 от "У нас":
Меден рудник пропусна хахахаКоментиран от #5
11:47 18.02.2025
5 Мис гащя
До коментар #4 от "Вуе":
Не сам заинтересуванаКоментиран от #20
11:51 18.02.2025
6 Брокер
11:52 18.02.2025
7 Новия световен ред
Коментиран от #8
11:53 18.02.2025
8 Палячо
До коментар #7 от "Новия световен ред":
Ми те богатите са 1 процент от населението на земята ве, а и ти не си между тях, ххааха так че марш в дупкатаКоментиран от #9, #18
11:55 18.02.2025
9 Тоа па
До коментар #8 от "Палячо":
Ти с Ботунецката грасонера да не се имаш за богат бе12:11 18.02.2025
10 Истината-винаги
12:13 18.02.2025
11 Прав си
До коментар #3 от "Аз Кочо":
Тебе абсолютно не те касае12:13 18.02.2025
12 Маркови жилища
„Не ни пука за асансьора!”
Всички етажи без пъвите три, казват:
„Не ни пука за разбитата входна врата
и боклуците на бездомниците”
Всичките етажи без последния, казват:
„Не ни пука за покрива!”
И ако допуснем, че жилищния блок
е умален модел на държавата, то ще
си отговорим на въпроса защо тази
държава никога, ама никога няма да се оправи.
Коментиран от #15
12:39 18.02.2025
13 Павел пенев
13:05 18.02.2025
14 Пенсионер ОСВ
Сега и брандови имоти оправяте и то в Ню Йорк.........
13:29 18.02.2025
15 Да, ама
До коментар #12 от "Маркови жилища":
панделка 200 000 Евро как ти звучи, а че Ганя я взима с кредити...Коментиран от #16
14:59 18.02.2025
16 панелка
До коментар #15 от "Да, ама":
и то в Лулин15:00 18.02.2025
17 Надценени стоки
15:55 18.02.2025
18 Дали съм беден
До коментар #8 от "Палячо":
не знам, ама имам 600 декара земеделска земя и 40 декара гора и 10 декара овошки.Все за ядене ще имам...
Коментиран от #21
17:51 18.02.2025
19 ААААА
Нито Мариот, нито Четири Сезона, нито Хайят, нито Хилтън и други притежават на 100% сградите върху които стои тяхното лого. Повечето от тези сгради са собственост на други. Тези, които изброяване осигуряват стопанистането (по ново му менаджмента), ръководството и експлоатацията. Нито една от изброените марки няма да постави логото си на жилищна сграда или комплекс от такива, тъй като това е в разрез на тяхната визия. Посъветвайте някои от българските строители да постави логото на някоя от тези фирми върху някоя от техните супер модерни сгради или затворени комплекси и ще чуете и видите резултата от този съвет.
18:07 18.02.2025
20 тиквенсониада
До коментар #5 от "Мис гащя":
Тя е осигурена от Простак Номер 1 на БГ !19:44 18.02.2025
21 Звмеделец
До коментар #18 от "Дали съм беден":
Ами ако не лъжеш, на земята ако не е в Добруджа или в голям град ще и вземеш 300 лв на декар, с горите не можеш да направиш нищо а овошки всеки има, та като теглиш чертата си средностатистически българин.Коментиран от #22
21:18 18.02.2025
22 хахахха
До коментар #21 от "Звмеделец":
не става дума за това колко струва земята, иде реч за това че имам земя, която да ме храни.Боли ме фара за бутикови имоти и 1% богаташи.
04:29 19.02.2025