Мартин Кеворкян се занимава с интериорен дизайн близо 20 години. Завършва моден дизайн във Варна и след това в Бритиш колидж. Според Мартин в последните години клиентите стават все по информирани и знаещи какво искат, а инвеститорите гонят международните стандарти на качество и визия. От 2004 година заедно със сестра си имат и модна линия "Анима Дучис". В момента е водещ дизайнер на проекта "Хип кемперс" - първи български проект за производство на кемпери.
От колко време се занимавате с интериорен дизайн и как във времето се промениха стандартите в тази сфера?
Повече от 20 години съм в бизнеса и мога да кажа, че във времето се наблюдава възходяща тенденция в нивото на информираност на клиентите. Хората имат възможност да пътуват все по-често, визуалният материал е все по-достъпен и при нас идват с ясна концепция как искат да изглежда техният дом. Преди години това не беше така. И тук е нашата роля на интериорни дизайнери, да намерим допирната точка между техните желания и параметрите на проекта като архитектура, локация, външна и вътрешна среда. Инвеститорите от своя страна повишиха качеството на строителство, по-просторни помещения, хубава качествена дограма, приветливи общи части, красиви екстериорни врати и асансьори, което значително улеснява нашата работа.
Може ли да говорим за мода в дизайна на сгради и жилища?
Категорично може да говорим за мода и тук, за различни тенденции в модата при сгради и апартаменти. В началото имаше големи архитектурни и интериорни недоразумения. Сега нещата за значително изчистени.
В момента кой е модерният или така да кажем - предпочитан стил?
В момента в интериора има около 7-8 нови стила, като т.нар. тропически лукс, скандинавки и джапанди стил. В архитектурата е бронск стила, индустриалният стил и минимъл стил.
Кой е вашият любим стил при интериорния дизайн и защо?
Моят любим интериорен стил е уаби-саби, това е натурално изглеждаща стилистика от материали и цветове, създава уникална атмосфера на спокойствие и минимъл стил. Но като цяло всеки стил има собствен чар. В архитектурата нямам любим стил, когато е пипнат детайлът, осветяемост на обемите и подходящи материали.
Тук трябва да кажем, че нещата в архитектурата и интериорния дизайн са комплексни и са съвкупност от много неща, като материали, изпълнение, маркетинг и изпълняемост. И мениджмънтът на проекта, изобщо цялостен процес .
Работата с клиенти със сигурност е отговорност, как успявате да намерите баланса между желанията на клиента, възможностите на даденото пространство и вашите критерии?
Както казах в началото, клиентите вече са много по-информирани и идват при нас с ясна идея какво искат. Аз като интериорен дизайнер във всеки един проект държа на няколко неща, които са базови за успешното изпълнение. Това са разпределението и аргономиката на пространствата, добра концепция за инсталациите, селекция на материали. С тези неща не правя компромиси в работата си и се опитвам аргументирано да го наложа на клиентите, в добрия смисъл, разбира се.
Постоянно във времето излизат нови стилове. Латинска Америка и Азия са регионите, които създават новите тенденции, заедно с Италия и Испания. Ориента също, в последно време Дубай. Има асоциация ,която вади всяка година модерните трендове за цветове. Тази година е зеления цвят.
Кеворкян сподели специално за Факти, че най-скъпия проект, които е правил е редизайн на катамаран Лагун 620, като през 2018 проектът е избран за най-красивия в този клас катамарани.
Кое е най-абсурдното нещо, което сте чували от ваши клиенти като интериорно желание?
Много са забавните неща, ако мога така да се изразя, които съм чувал. Но едно от най-абсурдните беше шадраван в спалнята на един клиент от Варна.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Цецо пък
12:58 26.06.2023
2 Орцето
12:59 26.06.2023
3 честен ционист
13:01 26.06.2023
4 Да не
13:06 26.06.2023
5 Koкорчо
13:26 26.06.2023
6 Тоя плешив, брадат
13:31 26.06.2023
7 Сечко
13:44 26.06.2023
8 Соваж бейби
19:18 26.06.2023