Adidas продаде последния останал чифт маратонки Yeezy - повече от две години след прекъсване на отношенията си с Кание Уест, съобщи SkyNews.
Германският спортен гигант се дистанцира от музиканта през 2022 г., след като той направи поредица от антисемитски изказвания, които предизвикаха сериозно обществено недоволство. Това доведе до рязък край на един от най-печелившите модни съюзи в индустрията, оставяйки Adidas с огромни запаси от ненужни стоки. В складовете на компанията останаха милиони чифта маратонки Yeezy, чиято прогнозна пазарна стойност възлизаше на около 1 милиард паунда.
Прекратяването на сътрудничеството с Уест оказа сериозно влияние върху финансовите резултати на Adidas. През 2023 г. компанията отчете първата си годишна загуба за повече от три десетилетия. Въпреки това, същата година Adidas обяви планове за поетапна разпродажба на Yeezy стоките, като част от приходите бяха насочени към благотворителност.
През 2023 г. Adidas реализира оперативна печалба от 250 милиона паунда от разпродажбата на Yeezy обувките, а през 2024 г. допълнителни 167 милиона паунда. Част от приходите бяха дарени на организации като Лигата срещу поругаването (Anti-Defamation League) и фондацията на Робърт Крафт за борба с антисемитизма.
Adidas sells final pair of Yeezy trainers - years after cutting ties with Kanye West
— Sky News (@SkyNews) March 5, 2025
Read more🔗https://t.co/lwg0qiJ76i
Защитвайки решението на компанията да продаде останалите запаси, изпълнителният директор на Adidas Бьорн Гулден заяви: „Това е много по-добър вариант, отколкото да унищожим и отпишем тази наличност.“
Въпреки успешната разпродажба, финансовите резултати на Adidas продължават да отразяват последствията от края на партньорството с Кание Уест. В годишния си финансов отчет, публикуван в сряда, компанията разкри, че приходите в Северна Америка за 2024 г. са намалели с 2%, като основната причина е „значително по-ниските продажби на Yeezy“.
Adidas също предупреди, че прогнозите за печалбите през 2025 г. са по-ниски от очакваното. През миналата година оперативната печалба на компанията достигна 1.12 милиарда паунда.
"There is not one Yeezy shoe left. It has all been sold and that episode is behind us.”
— Rolling Stone (@RollingStone) March 5, 2025
Adidas has finally offloaded the last of its Yeezy stock, officially marking the end of a once-lucrative partnership between the sportswear giant and rapper.
More: https://t.co/pieKnRQdmR pic.twitter.com/IlVmVY9tDL
Спортният гигант активно търси нови възможности за разширяване извън ретро моделите си, сред които са популярните серии Samba и Gazelle. Въпреки че Nike остава водещият бранд на пазара в САЩ, Adidas заяви, че има „ясна амбиция“ да се утвърди като водеща спортна марка на останалите пазари.
През февруари 2024 г. онлайн платформата за продажби Yeezy беше свалена, след като започна да предлага тениски, украсени с нацистка свастика. Тази провокация предизвика силно обществено възмущение, особено след като рекламата за тези дрехи беше излъчена по време на Супербоул.
Освен това Кание Уест изтри профила си в X (бившия Twitter), след като публикува серия от обидни и „изпълнени с омраза“ постове. В миналото той направи шокиращи изявления, като „Обичам Хитлер“ и „Аз съм нацист“, заявявайки категорично: „Никога няма да се извиня за коментарите си за евреите.“
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА