5 Декември, 2015 12:47 8 615 51

Какво ни убягва в схемата с винетките?

  • винетка-
  • пътища-
  • протест

Освен с най-евтини винетки обаче, България попада и сред държавите с най-ниски данъци. А това вече ни прави почти уникални, защото едновременно искаме държавата да присъства в живота, така както присъстват скандинавските държави, но не искаме да се разделим с карибския данъчен режим

Какво ни убягва в схемата с винетките? - 1
Снимки: БТА
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Ако вие сте семейство – двойка, или родители с деца и пътувате извън града си поне два пъти месечно, значи сте на маршрут, изискващ винетка поне 30 пъти в годината. При сегашната цена на годишната винетка от 67 лева, при всяко пътуване вие заплащате 2.23 лева на държавата за това, че ползвате междуградската пътна инфраструктура.

Това пише в блога си политическият и финансов анализатор Стефан Андонов.

Ако вие сте дистрибутор на бързооборотни стоки, който снабдява търговците от даден областен град и по-малките населени места около него, вие се движите по маршрут, изискващ винетка пет дни в седмицата или 250 дни в годината. Като извадим годишната отпуска и празниците, потреблението ви на междуградска пътна инфраструктура пада до 220 дни. И понеже за това потребление вие също ползвате годишна винетка от 67 лева, то един за всеки ден шофиране по междуградски пътища давате 30 стотинки.

Сега, нека си представим, че вие сте семейството

от горния пример и имате автомобил, който консумира 7 литра на 100 километра в извънградски условия и го зареждате с бензин А 95, чиято цена е 2.04 лева за литър.

При екскурзия в радиус от 50 километра и общ пробег 100 километра, бензинът, който купувате би струвал 14.28 лева, а като включим и винетката пътуването ще излиза 16.51 лева. В този случай Какво ни убягва в схемата с винетките?

винетката го оскъпява с 15%. Ако разходката е до Пловдив, разходът за гориво ще бъде 31.41 лева, а винетката ще оскъпи екскурзията със 7%. В случай, че отивате до Велико Търново, разходът за гориво ще е 71.4 лева, а винетката ще оскъпи удоволствието само с 3%. До Варна оскъпяването заради винетката ще бъде с 1.5%.

При новата цена на винетката от 2016 година при непроменени цени на горивата, ако сте семейство всяко междуградско пътуване ще ви струва 3.3 лева, а на търговецът ще му струва 44 стотинки.

Извинявайте, но с риск да направя този блог непопулярен, ще попитам това ли ви е най-големият проблем. Че ако имате кола и пари да я поддържате, за да се разходите от София до Язовир Искър ще трябва да платите лев повече за винетка? Колко точно това ще натежи в семейния ви бюджет?

Или недоволството е насочено към нещо друго, което обаче трудно можем да формулираме – че

управляващите нарушават предизборни обещания и крият истинските си намерения.

Не е ли за гняв фактът, че на практика липсваше кампания преди местните избори, а правителството ни заливаше с щуротии, че ще наказва участниците в гонки, а сега забрави за тези си намерения, както и че единственото подобие на реформа бе крито до отминаването на вота.

По-скоро поведението на управляващите може да се обясни с две неща. Първото допускане говори лошо за партията ГЕРБ и показва желание да се управлява на всяка цена. Второто, което не трябва да се пренебрегва е че политическата зрялост на българите като като е ниска и всяка партия рискува да бъде наказана за реформите, които прави. Това допускане може дори и да оправдае недостатъчна откритост на управляващите, защото в хипотезата на безконечни избори и сваляне от власт на всеки, който опита поне малко да промени статуквото, положението може и никога да не се промени.

Във всеки случай създалото се напрежение може да има и няколко полезни страни.

От една страна може да принуди управляващите да покажат връзката между трафика по междуградската пътна система и цената на поддръжката й. Вече по магистралите има системи за наблюдение на трафика, които показват неговия обем и скоро може да се очаква представянето на някаква количествена зависимост между пътуващите превозни средства и разходите за поддръжка. Кой знае, може да се до интересни политически решения – например да се поставят кабинки за таксуване на всеки автомобил, рейс, или камион при встъпване на магистрала или главния път.

Може дори да се помисли и за нова по-справедлива форма на облагане на бизнеса.

Както видяхте, ако една търговска фирма прави дистрибуцията си с автомобили тип баничарки, на нея годишната винетка й излиза седем пъти и половина по-евтино, отколкото на едно семейство.

Справка в сайта vinetki.eu показва няколко интересни неща – първо системата може да се разшири, като диференцира потреблението на магистрали и на други типове шосета. Второ България е една от държавите с най-евтини винетки и трето няма диференциация между това дали годишната винетка се ползва 365 дни, или 50 дни в годината.

Освен с най-евтини винетки обаче, България попада и сред държавите с най-ниски данъци. А това вече ни прави почти уникални, защото едновременно искаме държавата да присъства в живота, така както присъстват скандинавските държави, но не искаме да се разделим с карибския данъчен режим.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Не се правете на ударени!

    7 0 Отговор
    Разбира се, че дори 200 лв. да струва винетката, пак ще платим. Въпросът не е в това. Въпросът е, че когато нещо поскъпва с 35%, насреща трябва да има някакъв продукт! А не събраните пари в повече да бъдат окрадени чрез обществени поръчки към обръчите от фирми. На всеки 2 лв. бензин, държавата печели 1 лв. Парите от акциза върху горивата за какво се харчат? Парите от данък МПС за какво се харчат? Не е само винетката! Преките данъци може и да са сравнително ниски, но косвените данъци в България са убийствени!

    Коментиран от #2, #4, #27, #36

  • 2 Булгаристан

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Не се правете на ударени!":

    "Не се правете на ударени!"

    Ужасно си прав!
  • 3 терминал 1 или 2

    0 0 Отговор
    Искам да добавя и още нещо много важно, което е от съществено значение за бъдещето на България.
    "Партията" Герб отдавна не е партия, а икономическа групировка от мафиотски тип, т.е. използва властта и институциите да лобира и контролира паричните потоци в страната.
    Герб е нещо, като Мултигруп, СИК и т.н., с тази разлика, че има силно лоби в Парламента и може да прави каквото си поиска.
    Герб създадоха обръчи от фирми, зад които стои чадъра на местното "самоуправление". Всички обществени поръчки и пари от еврофондовете минават през техните фирми и генерират печалби, които отиват във фирмената каса. За това инвестират в изборите и си купуват властта, нещата са навързани.
    Това води до създаване на монополи и унищожаване на свободната инициатива и бизнес.

    Така, че винетките са най малкият ни проблем!
    След тях идва и ТОКА, данъци, такси, акцизи и т.н., които нямат КРАЙ и се вдигат без да има реално покритие или да се развива реално икономиката.
    Това в общи линии си е чиста кражба и източване, което много скоро ще доведе до ликвидация и връщане на кризата от 90 -те години.
    Доказателството за това са последните два ЗАЕМА, които Герб вземаха, от къде никой не разбра, най-вероятно Световната банка.
    Скоро ще дойде време тези пари да се връщат и тогава ще стане страшно, просто няма да има икономика, която да генерира пари, с които да се плащат лихвите.
  • 4 терминал 1 или 2

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Не се правете на ударени!":

    Много си прав, точно така е!
    Някой има интерес да разправя, че България имала най ниските данъци, което въобще не е вярно и ти си обяснил ЗАЩО!
    Искам да попитам, защо, като имаме най ниските данъци никой не иска да си вложи парите ТУК? :)
    Никой не ще да инвестира, а и дори да го направи, бърза да си вземе печалбата и да се изнесе по най бързия начин.
    Що така бе Другарки и Другари?
  • 5 Morgoth

    0 0 Отговор
    Винетката е най-малкия налог на пътя, и двойно да я вдигнат поне за мен пак ще бъде най-ниския (сравнявам с Каско, ГО, годишен данък, регулярното обслужване на колата, гумите и най-вече акциза върху горивата).

    Дъжавата тъпче всичките си приходи в един джоб и след това разпределя от него. Там влизат и акциза и глобите от кат и винетките и данъците и ДДС върху закупените автомобили. Но сега изведнъж решава, че поддръжката на пътищата трябва да се издържа точно и само от винетките, които естествено не достигат.
    Бърза сметка показва, че давам на държавата 3к годишно за да си карам колата. Е, ако липсващите пари за поддръжка на пътищата са по 80 лева на кола (първоначално исканото увеличение на винетката), защо не ги вземете от акциза, където има не 80, не 800, а 1800?!?
  • 6 Смех

    1 0 Отговор
    Последният абзац е показателен за простотията и наглостта на управляващите. Кой е каза, че не искаме да се разделим с ниските данъци?! Ама нека с новите високи данъци да не облагат старите МИЗЕРНИ доходи! То и на малко дете е ясно, че х% от по-голяма сума е повече. Ще има повече и за държавата! Нали така?! Да не говорим, че повече ще се потребява и пак повече приходи от ддс, печалба и т.н. Нали така?! Или нещо се бъркам?
  • 7 360 лв заплата

    1 0 Отговор
    най- големият проблем е ниската,,цена'' на заплатите в България!
  • 8 така ще е до Гроб

    1 0 Отговор
    Най големия проблем е, че скоро много хора няма да имат какво да ядат.
    Не виждате ли, че някои хора си присвоиха държавата, докога ще плащаме, та аз от както съм почнал да им бачкам само плащам, кога ще живея?
    Само с избори и мрънкане с плакати не става работата, вижте гърците какво правят, белгийците, англичаните....., само българите седят с някакви плакати и викат протест, е и?
    Главата си го прехвърли в другия крачол, голям протест, няма що.
  • 9 гадината

    1 0 Отговор
    Ако Левски и Ботев са протестирали така срещу турското робство, още щяхме да говорим на турски!
  • 10 РАСО

    3 0 Отговор
    Стевчо , като кажеш А, кажи и Б бе човече,кажи и ДРАСТИЧНО НИСКИ ЗАПЛАТИ има в България.Не е важно колко е винетката и колко са данъците а колко пари ни остават да СЪЩЕСТВУВАМЕ,ате са мизерни,..И 3лв. ни са в повече..като данъци
  • 11 абв

    3 0 Отговор
    Платена статия!!! А заплатите като Европейските ли са??? Или по-скоро се равняват на една средна европейска ПЕНСИЯ!!! Айде стига глупости, моля ви!
  • 12 стига крадохте

    2 0 Отговор
    Не е въпроса 10 лева на човек.Въпросът е че на Боко не му стигат парите за крадене.Това че ще плащаме повече въобще не значи че щем оправят дупките.Фирмите на Боко работят некачествено и с икономисните пари пълнят гушата на бащицата.
    Трябва да има задължителна гаранция поне 5 години за ремонт и тя да се спазва.Сега уж има гаранция но понеже длъжностните лица отговарящи за това са гушкали кинти не се обаждат а се плаща за нови ремонти.
  • 13 Хер юнге

    0 0 Отговор
    Да обаче храните ни са най скъпите и най некачествени а това е меко казано тревожно да не кажа подсъдно!Изтребват децата ни бавно и полека с некачествени и прескъпи храни!Хората отдавна нямат какво да ядат!Но от чувство за достойнство насадено ни от комунисти не смеем да си признаем,че смена дъното на таблицата!
  • 14 Златин Славчев

    0 2 Отговор
    данаците не отговарят на заплатите неможе един Германец 5 години да работи и като му доѝде време за пенсия може да се пенсионира а тук цял живот за работиш 100 лв пенсия, Германеца купува си от пиле мляко и му остават да си сабере някоѝ лв а тук да се чудим бе мляко ли да купя или хляб

    Коментиран от #19

  • 15 по темата

    0 0 Отговор
    Проблема е да пукне първата пушка в мафиотска кратуна от управлението, тогава ще започне лавинообразен необратим процес, при който гробарите ще направят милиони от мафиотка мърша.
  • 16 възмутен

    1 0 Отговор
    Скъпи сънародници.
    Докато си мълчим, и ни оправят (знаете къде)
    НЯМА ДА СЕ ОПРАВИМ.
    Вместо да пишем по форуми ,да се съберем и да запалим парламента по дано се свърши с този цирк
  • 17 Дрънди

    0 0 Отговор
    Само да кажа и аз нещо.В нашата мила пропаднала община Брусарци бяха дадени 5мил. лева по Европейска програма за ремонт на водопроводната мрежа на гр.Брусарци и с.Крива бара. от тия 5мил.-1мил.отиде за партия ГЕРБ,1мил.си го раздели кметицата и мутрите наети за ремонта.За ремонта нямам думи--постоянно АВАРИЙ и некачествен ремонт.Изредиха се 5-6фирми и толкова подизпълнители.Това е община от 4000-4500души смятайте господа по магстралите и големите градова за какво става на въпрос.
  • 18 Георги Алексиев

    0 0 Отговор
    НЯМА СМИСЪЛ ВЪВ ВИНЕТКИТЕ ПО ДОБРЕ ДА СЕ ВЪВЕДЕ ТОЛ ТАКСА КАТО НАВЪН НЕ МОЖЕ АЗ ДА ЗИМАМ ВИНЕТКА ЗА 100 ЛВ И ДА КАРАМ 10 ПЪТИ В ГОДИНАТА А ДИСТРИБУТОРИТЕ ОТ ДРУГИТЕ ГРАДОВЕ ВСЕКИ ДЕН ДА КАРАТ С ВИНЕТКА ОТ 100 ЛВ НЕ СТАВА ЕДНИ ДА НЕ КАРАМЕ ДРУГИ ДА КАРАТ И ПЛАЩАМЕ ПО РАВНО

    Коментиран от #26

  • 19 Чичо

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "Златин Славчев":

    Златистия, като гледам правописа ти скоро и ти ще се чудиш със сЪбраните пари хляб ли да си купиш, мляко ли или да си платиш данЪците. Галфони ей...

    Коментиран от #21, #34

  • 20 Георги Алексиев

    1 0 Отговор
    ГОРЕ В СТАТИЯТА ОБЯСНЯВАТ НЯКВИ ГЛУПОСТИ КОИТО НОРМАЛНИЯ ЧОВЕК ЧЕТЕ И СИ КАЗВА ДА ТЕ СА ПРАВИ ТАКА Е . ДА АМА НЕ . ПАК ПРАХ В ОЧИТЕ НА ХОРАТА 2 ЛВ ИЗЛИЗАЛА ВИНЕТКАТА ПЪК СЕГА 3,30 . ЛЪЖИ И ИЗМАМИ . МАГИСТРАЛИТЕ СА ДАДЕНИ НА КОНЦЕСИЯ НЯКОИ КОИТО ГИ СТОПАНИСВА ПРОСТО СЕ ЛАКОМИ ЗА ПОВЕЧЕ ПАРИЧКИ . А МАГИСТРАЛИТЕ ГИ СТРОИ ПО ЕВРОПЕИСКИ ПРОГРАМИ !!! 97 ЛВ - ЧИСТА ДАЛАВЕРА ЗА ЧОВЕКА
  • 21 УУУУУУ

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "Чичо":

    Твоя господар Борисов да няма по добър ,правопис " и ,правоговор '" а ма си брои МИЛИАРДИТЕ..
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Георги Алексиев

    2 0 Отговор
    ПРИМЕРНО КАРАМЕ 7 МЕСТЕН ВАН - СЕМЕЕН АВТОМОБИЛ ФОЛКСВАГЕН ШАРАН 1.8 БЕНЗИН 150 КОНЯ 2002Г - ДАНЪКА Е 255 ЛВ / ПРЕГЛЕДА Е 40 ЛВ / ГРАЖДАНСКАТА Е 185 ЛВ / ВИНЕТКА 100 / АКО ЖИВЕЕШ В ЦЕНТЪРА КАТО МЕН ВИНЕТКАТА ЗА СПИРАНЕ В ЦЕНТЪРА Е 150 ЛВ = 730 ЛВ ГОДИШНО БЕЗ ДА КАРАШ !!! ТОВА СА 2 ЛВ НА ДЕН ДАНЪЦИ ЗА КОЛАТА .
  • 24 шофьор

    2 0 Отговор
    Иии счупиш амортесьор за 70 лв.какво правиш Павловата ти поема ремонта???
  • 25 борислав

    1 0 Отговор
    Стефко Стефко не си добре с главата!Комсомолец ли си бил или партиен секретар.Та не разбрах, освен винетките ,да се увеличат и данъците?Би ли обяснил какво и кога ще получим срещу парите си ама с дати и цифри,както е ясно кога трябва да си купим винетките и платим данъците. / Защо не провериш къде отидоха милярдите левове от акциза на внос на стари автомобили до 2007 година/. И кой ти каза ,че републиканската пътна мрежа трябва да е платена?Справедлива е тол системата,
  • 26 Morgoth

    0 3 Отговор

    До коментар #18 от "Георги Алексиев":

    Повярвай ми Гоше, ако въведат тол такси - ти с твоите 10 излизания в годината ще си платиш винетката двойно. А тези които пътуват редовно ще им свалят по две кожи от гърбовете! И нито данъка ще ти падне от това, нито прегледа, нито гражданската, нито спирането в центъра.

    Коментиран от #35

  • 27 Кобрата

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Не се правете на ударени!":

    Съгласен съм с теб, но точно това е проблемът, че има хора, които предпочитат да робуват на колите си отколкото да си купят дрехи, да си платят сметките си и да си купят каквото им се яде и пие...
    Одобрявам протестите и съм твърдо ''ЗА'', но ако не се вземат под внимание, следващата стъпка от протеста трябва да бъде - когато дойде краят на януари 2016 и всички винетни стикери за 2015 изтекат, никой да не си купува за 2016, ако не ги намалят... Трябва да усетят тези политици, че не може винаги да става на тяхното и да разберат, че народът има право на глас и мнение.
  • 28 счетоводител

    2 1 Отговор
    Една идея за размисъл!
    При цена на винетката 100 лв. за година. Да приемем, че средно караме 10 000 км. На 100 км. се пада по 1 лв.Една средна кола гори около 7 л/100 км. бензин, дизел или газ. На 1 литър гориво се падат по 14 стотинки. Ако държавата премахне винетките и общините пътния данък тогава ка си одържа тези пари от цената на горивата. Така който кара 20 000 км. на година ще плаща 200 лв., а който кара 5000 км ще плаща 50 лв. Пък държавата и общините да намерят формула за подялба на парите: 60:40, 50:50, 40:60 например. МОЛЯ, КОМЕНТИРАЙТЕ!
  • 29 hehe

    2 0 Отговор
    Т.нар. автор на статията не е взел предвид, че цената на бензина не е 2.04 лв. за литър, а сигурно няма и 80 ст. Казано иначе, ако платите гориво за 20 лв., едно 12 лв. отиват в държавния бюджет под формата на акциз и ДДС. И отгоре на това искат и винетка. А отгоре на това искат и да е скъпа.
  • 30 БАТ мишо

    3 1 Отговор
    тоя автор на статията ......... и на него и на родата му целокупният български народ им желае ...........ВЕСЕЛО ИЗКАРВАНЕ НА ПРАЗНИЦИТЕ
  • 31 БАТ мишо

    1 0 Отговор
    ПС
    Стефчо секретарче партийно на народа целата схема му е ясна
    а ти иди си изясни че данъци и такси се искат и вдигат на работещи хора в държава с работеща икономика.....
    Иначе след някое от поредните вдигания на някой в властта му литва кратуната след мното кръв по улиците
  • 32 статев

    2 0 Отговор
    Защо не казвате нищо за акциза на горивата? Той е предназначен за крадене ли? В Гърция като няма винетки те през нивите ли карат?
  • 33 valran

    0 0 Отговор
    Продаваш колата и ползваш метро, или велосипед или таксита ... ако сложиш и каско таксата още ти се вдига ...
  • 34 Златин Славчев

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Чичо":

    galfon si ti da ne sme se sabrali tuk da komentirame pravopisnite greshki,kato zapochnite niakoi za tva da se zaiajdate mnogo ste stranni pisateli raviat greshki pravopisni tiah vinete uchebnici ima palni s pravopisni greshki uchiteli ima koito sa imali pravopisni greshki az si pisha na latinica normalno da imam pravopisni greshki no ne mislia oshte mnogo da sedia v bg i da mi triabva bg ezik
  • 35 Златин Славчев

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Morgoth":

    mi az ako ima tol taksa niama da se kachvam na magistrala i niama da plashtam nishto shte si karam po 3 to klasnite patishta

    Коментиран от #45

  • 36 реалист

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Не се правете на ударени!":

    Човека си го каза вие не слушате : едно врътване на ключето на Поршето струва 17 лв. а сега за някакви си винетки, ай сега не издребнявайте!
  • 37 Дядо поп

    0 0 Отговор
    Тоя тупан Стефчо прави сметка ако излизаш 30 пъти в год.
    ами ако излизаш 11-12 или 13 пъти в годината това са
    8-9 лв на излизане и ако излизанията са на около 100-200
    км,ква става работата.
    Всеки един данък или такса трябва да е малко поне
    справедлив а този с винетката изобщо не е,като повечето
    данъци у нас тъй,че всееки по-долу,който недоволства има
    право.
    Въпроса е обаче,колко от хората ще осъзнаят,че винетката
    е несправедлива за повече от живеещите и каращи коли в
    БГ за да откъснат главата на тази крадлива клика.
  • 38 Бай хой

    1 0 Отговор
    Не се карайте едни други. Точно това ни е грешно на нас Българите че ако и ма петима съответно и пет мнения и спорят кой е по по най.

    Тия вземат първо ддс 20%, данък 50 процента, данък превозно средство, еко такси, винетка сега искат върху това и тол такса.

    Кой точно не вижда че ни крадат, та е седнал да защитава гейберите и всички останали мародери.
  • 39 Бай хой

    0 0 Отговор
    50 процента данък е всъщност така нареченият акциз да уточня ако на някой не му стане ясно.
  • 40 ddd

    1 0 Отговор
    Защо не пуснат винетка за един ден и готово,ама не им изнася.
  • 41 alo

    0 0 Отговор
    Разбрахме за най-ниските данъци и цените на винетките,но нищо не се споменава за доходите на това семейство от Видин или Баня?Защо не ги сраевняваме с тези от Лондон и Брюксел? И защо автора е забравил да спомене,че 60% от парите за винетки са изхарчени за всичко друго ,но не и за пътища?
  • 42 бай Иван

    0 0 Отговор
    Убягва ни къде отиват парите и на кого в джоба!
  • 43 Красимир

    0 0 Отговор
    Заради такива продажници България ще е на първо място във всички негативни класации.
  • 44 краси

    0 0 Отговор
    Па то не е задължително всички да карат!Който не може да плати-да ходи с БДЖ или автобус.За пушачите пък да не говорим-6/ШЕСТ/ кутии цигари.
  • 45 Morgoth

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Златин Славчев":

    Пожелавам ти успех с избягването на Хемус при пътуване от София до някой от северните градове ;)

    Коментиран от #49

  • 46 стопаджия

    0 0 Отговор
    Защо в Сев.България да плащат винетки ,като няма магистрали.Най-справедливо е въвеждането на ТОЛ такси и да се плаща само на магистралите ,както е в белите страни.Плащаш и караш по хубав път-не плащаш и караш по пътищата на Сев.България.Но най ощетени ще са софетата,защото опасаха София с магистрали за сметка на аборигените от цяла България и най-вече тези от Севера.Като изключим Жан Виденов ,май няма министър председател ,избран в редовни избори,който да не е от София,ако изключим банкенския селянин,но то все си е софийско говедо.Проклятието на България се казва София .80 процента от евросредствата и цялото богатство на държавата отива за благоденствието на тези паразити,а прованса да го духа.Сега плащайте винетки,за да могат софетата да ходят до Гърция,Турция ,Южното черноморие .
  • 47 Badi

    0 0 Отговор
    Кое му е ниското на данъците ако искаш да имаш нормален семеен автомобил над 101к.с. плащаш 200+ лв данък, ще кажете вземи си кола под 100 к.с. каква е тази семейна кола в която може да се возят удобно 4-5 човека има място за достатъчно багаж и отговаря на тези критерии, за фирмени автомобили Н1 категория данъка е от порядъка на 10лв въпреки, че подобни автомобили използват пътната инфраструктура свръх интензивно. За винетките е подобен случай , ако си търговски представител обикалящ страната и въртиш по 30000км на година 100 лв е ниска цена за винетка това е 1/3 от стотината за километър, но ако не ползваш пътната мрежа просто искаш един ден в месеца да отидеш на вилата си на 20км от града 15лв за седмична винетка си е чист рекет това прави близо 3лв на км нещо е много сбъркано в цялата система.
  • 48 Иван

    0 0 Отговор
    A защо не се направи винетката да важи само за магистрали, както е в някой европейски държави, така всички тези, които живеят в забравени от бога населени места и с пътища 3-ти дори земен път, няма да имат нужда да плащат винетки. И тогава да се направи електронна винетката, и да има по 1 камера на входа на всяка магистрала, и всеки, който се качи без винетка - глоба.
  • 49 Златин Славчев

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Morgoth":

    kakvo da pravia v Sofia
  • 50 Село София

    1 0 Отговор
    Защо в Сев.България да плащат винетки ,като няма магистрали.Най-справедливо е въвеждането на ТОЛ такси и да се плаща само на магистралите ,както е в белите страни.Плащаш и караш по хубав път-не плащаш и караш по пътищата на Сев.България.Но най ощетени ще са софетата,защото опасаха София с магистрали за сметка на аборигените от цяла България и най-вече тези от Севера.Като изключим Жан Виденов ,май няма министър председател ,избран в редовни избори,който да не е от София,ако изключим банкенския селянин,но то все си е софийско. Проклятието на България се казва София .80 процента от евросредствата и цялото богатство на държавата отива за благоденствието на тези,а прованса да го д..а.Сега плащайте винетки,за да могат софетата да ходят до Гърция,Турция ,Южното черноморие .
  • 51 Златин Славчев

    0 0 Отговор
    zapalvaha se horata da mahnat boiko no ne bez uspeh