14 Август, 2020 14:10 7 995 50

АПИ пред ФАКТИ: В периода на гаранцията на АМ „Тракия“ не са получавани сигнали за нужда от ремонт

  • ам тракия-
  • апи-
  • ремонт пътища-
  • магистрали

„По време на гаранционния срок за сметка на изпълнителя са извършвани ремонтни дейности“, казват от АПИ

АПИ пред ФАКТИ: В периода на гаранцията на АМ „Тракия“ не са получавани сигнали за нужда от ремонт - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Миналия месец стана ясно, че в средата на септември ще започне ремонт на 52 километра от АМ „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора. Стана ясно още, че ремонтът на пътя ще струва 89 милиона лева, а средствата вече са осигурени.

В участъка, който предстои да бъде ремонтиран от 2018 година насам е въведено ограничение на скоростта от 90 км/ч в двете посоки. Ограничението се налага „поради състоянието на пътната настилка, която е с неравности, коловози, пропадания, и за повишаване безопасността на движение в 40-километровия участък от 168-ми км до 208-ми км“, казаха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“. Периодът на ограничението на скоростта е удължен до края на 2020 година.

АПИ пред ФАКТИ: В периода на гаранцията на АМ „Тракия“ не са получавани сигнали за нужда от ремонт
Снимка: БГНЕС

От ФАКТИ изпратихме запитване към председателя на управителния съвет на АПИ Георги Терзийски кога е изтекъл гаранционния срок на отсечката от АМ „Тракия“, която предстои да бъде ремонтирана, дали в АПИ са получавали сигнали за нужда от ремонт в тази отсечка в рамките на гаранционния ѝ срок, откъде идват средствата от 89 милиона лева за ремонта, които вече са осигурени и ще бъдат ли ремонтирани платната в двете посоки.

Получихме отговор от пресцентъра на АПИ, в който за гаранционния срок се казва:

„Строителството на АМ „Тракия“ в 40-километровия участък Оризово – Стара Загора /от км 168+215 до км 208+181/ е разделен на два подучастъка. Изграждането на първия 16-километров подучастък приключва през 2007 г. и е въведен в експлоатация с издаване на Разрешение за ползване от 28 март 2007 г. Строителството на втория подучастък, с дължина 24 км, завършва през 2008 г. и е в експлоатация с издаване на Разрешение за ползване от 14 октомври 2011 г.

Съгласно действащата към датата на издаване на съответните Разрешения за ползване Наредба №2 за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, гаранционните срокове за участъка са 5 години от датата на издаване на Разрешението за ползване. Гаранционните срокове са следните:

-              За първия подучастък – до 28 март 2012 г.

-              За втория подучастък – до 14 октомври 2016 г.

В периода на гаранцията в участъка от 168-ми км до 208-ми км не са получавани сигнали за необходимост от ремонт. По време на гаранционния срок за сметка на изпълнителя - Сдружение „Рънуей-БГ“, в което участват: „Трейс груп“ АД, „Пи ЕС Ай“ АД, „Холдинг Пътища“ АД, „Мостстрой“ и „Пътища и пътни съоръжения“ АД, са извършвани ремонтни дейности. Изпълнявани са ремонти на проявили се дефекти и неравности в платното за Бургас при 170-ми км, при 172-ри км, при 184-ти км и 185-ти км, както и в активната лента за движение в отсечката между 201-ви и км 207-ми километър, също в посока Бургас“.

„Според експертите, дългогодишната експлоатация на трасето и интензивният тежкотоварен трафик са причина за недоброто му състояние“, казва се в отговора на АПИ. Това е посочено и като причина за ремонта. На въпроса дали през 2018 година, когато е въведено ограничението на скоростта, е било ясно, че пътят има нужда от ремонт от АПИ отговориха: „Наличието на коловози в активната лента наложи да се направи внимателна преценка за избора на технология, по която ще се извърши ремонтът. През 2019 г. 52-километровият участък от АМ „Тракия“ /от км 156+284 до км 208+181/ е обследван и е възложено изготвянето на технологичен проект за ремонт на трасето, който е одобрен от Института по пътища и мостове. Освен директното трасе ще се ремонтират и 7 съоръжения, които са в участъка и са в недобро състояние“.

„Предвижда се ремонтът на 52-километровия участък от АМ „Тракия“ /от км 156+284 до км 208+181/ да стартира поетапно през септември, когато приключва активният летен сезон и се очаква да намалее интензивният трафик. Първо ще бъде ремонтирано платното за Бургас, след което са планирани  ремонтни дейности и на платното за София, но това ще стане последователно, за да се запази пропускателната способност на магистралата. Ремонтът ще започне през есента, тъй като преди началото на летния сезон трябваше да завърши обновяването на петте виадукта на на АМ „Тракия“ - при 13-ти км, 15-ти км, 17-ти км, 18-ти км и 20-ти км. Затварянето на големи участъци от автомагистралата за дълъг период от време сериозно затруднява трафика“, е отговорът, който получихме от АПИ на въпроса защо ремонтът ще започне в края на 2020 година.

На питанията ни откъде идват 89 милиона лева, които ще струва ремонтът, дали те ще покрият ремонта само на едното платно и нужни ли са допълнителни средства за ремонта на другото платно от АПИ отговориха:

„Прогнозната стойност на ремонтните дейности на пътното платно на АМ „Тракия“ в посока Бургас в 52-километровия участък е около 70 млн. лв. Дейностите включват ремонт на средната разделителна ивица, на отводняването и на колекторната система в средната разделителна ивица. Още около 4 млн. лв. са предвидени за подмяна на пътните знаци и хоризонталната маркировка в двете платна /за Бургас и за София/ в отсечката.  По експертна оценка 15 млн. лв. е прогнозната сума, необходима за подмяна на ограничителните системи за пътища в средната разделителна ивица и в банкета на платното за Бургас. Общата прогнозна стойност за ремонта на платното за Бургас е около 89 млн. лв. Средствата ще са от бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“. Ремонтни работи в платното за София се предвиждат през следващата година след осигуряване на необходимия финансов ресурс“.

Напомняме, че миналия месец – на 12 юли, турски тир предизвика катастрофа на 160-тия километър от АМ „Тракия“, която отне живота на петима души. Този километър влиза в участъка, който предстои да бъде ремонтиран – „от км 156+284 до км 208+181“. При въпросната катастрофа беше установено, че не неравностите по пътя са причината за нея, а вероятно заспиване на шофьора. Турският тир тогава премина през мантинелата и се вряза в колите от насрещното движение. Мантинелата, по данни на Илия Златев от Областното пътно управление в Стара Загова, е от 1996 година. И по негови думи била функционираща. Факт е обаче, че мантинелата не удържа турския тир. 


Поставете оценка:
Оценка 1.7 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Аз тук

    80 1 Отговор
    Ццц проклети да сте, и*роди
  • 3 лъжи лъжи

    110 0 Отговор
    Пълни глупости, това може да се провери във системата за подаване на сигнали. Магистралата беше за ремонт още на 2рата година, за това и на 3тата година беше кърпена по края на дясното платно. Само че след 5-6тата година цялата стана на вълни. Тогава АПИ умишлено си затваряха очите. Или ще ми кажат, че никой от АПИ никога не е пътувал по тази магистрала за да забележи проблемите? Не е нужно да се подаде сигнал, на всички беше ясно, че магистралата е за ремонт. Но тактично не се обелваше нито дума, докато не изтече гаранционния срок.

    Коментиран от #5, #6

  • 4 Лост

    88 0 Отговор
    То само в България има трафик. Това даже не е истинска магистрала.

    Коментиран от #12

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Маркиз дьо Отзад

    93 1 Отговор

    До коментар #3 от "лъжи лъжи":

    Това е Истината! Изчакване да изтече гаранцията, за да не вадят "Нашите" фирми от джоба си, а за да може след гаранционния период, ти и аз, ние, да платим за "качественото" строителство, следствие на спестените некачествени материали, резултат от краденето с г@з!! Ай честито, Мат`рял! И да не забравите пак за Тиквоча да гласувате!
  • 7 Някой си

    62 1 Отговор
    Не са подавани сигнали или удобно сте пропуснали да ги забележите?

    Коментиран от #8

  • 8 Розалия Клатимадейра

    41 1 Отговор

    До коментар #7 от "Някой си":

    Естествено, че второто! Има ли въобще идиоти, които да заложат на първото!?
  • 9 chi

    18 0 Отговор
    МИ ЩОТО СТЕ МНОГО ДЕБИЛНИ...
  • 10 Гларус

    46 1 Отговор
    Съд за вас, в България се събират пари за нищо ужким за пътища които Боко Тиквата строи. Българските пътища са като Лунния пейзаж, трябва да почерпите ако има една пътна артерия без дупки. Дойде Видов ден и за вас да обясните къде са пътищата и съответно събраните чрез такси пари за несъществуващите такива. Време е за съд и раирани дрехи за всички гербаджии.
  • 11 Бурканбанк

    44 0 Отговор
    А на вас трябва някой да ви подаде сигнал ли?
    Вие какво правите изобщо по цял ден? Клатите си краката явно. Някой трябвало да ви светне, че има нужда от ремонт, а вие не правите периодични проверки за състоянието на пътищата. Престъпници!

    Коментиран от #14

  • 12 Живко

    37 0 Отговор

    До коментар #4 от "Лост":

    И аз това си помислих, какъв е тоя път, дето не е предвиден по него да има трафик....
  • 13 Е заради

    41 2 Отговор
    Такава невъобразима наглост сме на протестите и искаме оставки. И ще ги получим. И тиквата е аут. И каскета е аут.

    Коментиран от #34

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 ЖОРО

    54 1 Отговор
    АМИ ТОГАВА ЗАЩО ИМА ЗНАК ЗА НЕРАВНОСТИ И ОГРАНИЧЕНИЕ ОТ 90 КМ..ВИЕ ПРАВИТЕ ХОРАТА НА ПРОСТИ..ТАКА СЕГА ОТНОВО ЩЕ КРАДЕТЕ..ПО ВАШАТА ЛОГИКА ТОВА Е НОРМАЛНА МАГИСТРАЛА...АМИ РАЗПОРЕДЕТЕ НА КАТ ДА ВЪРНЕ МИЛИОНИТЕ СЪБРАНИ ОТ ГЛОБИ НА ТОЗИ УЧАСТЪК...СМЕШНИЦИ..ОСТАВКА И ЗАТВОР..
  • 16 Гост

    53 0 Отговор
    каква е тази гаранция от 5г. на автомагистрала?! Аме, че тя пералнята ми е с 10 г. гаранция на електромотора, колата ми е с 5 години гаранция! Вие нормални ли сте?! И както казаха по-горе, вие инспекция на пътя дори в гаранционен срок не правите ли, та чакате сигнал?! В затвора! Всички, които са се съгласили с тези гаранционни условия, както и тези, в чиито правомощия и задължения е да контролират строежа и състоянието на пътя в гаранционният му срок! Гешев, остави детските центрове, заеми се с милионите!

    Коментиран от #19

  • 17 ОСТВКА

    33 0 Отговор
    Вие никога нищо не знаете, но искате да упраелявате-калинки.
  • 18 Как се краде

    33 0 Отговор
    Много просто, прави се РЕМОНТ НА РЕМОНТИТЕ
  • 19 Лост

    28 0 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Сега ще почнат и Хемус, че на доста участъци са минали по 5 години. Във второто изречение да се чете 89 милиона вече са усвоени.
  • 20 Тяхната верица гяурска

    20 1 Отговор
    Всички виждаме наглостта на властта и ежедневнуте лъжи и кражби. В случая трябва да има обесени няколко шефове на АПИ на самата магистрала. За са знаят следващите шефове, сигнал ли ще чака от Бог, Царя или Алф за да задействат гаранцията. За да разберат урока по добре, пускаш шефа на АПИ да пресече пеш 6 те платна в 21.30 петък вечер, с табелка на врата, не съм уведомен, че на магистрала не св минава пеш!!
  • 21 bandita

    4 24 Отговор
    все пак вижте че е строено по времето на комунистите а не по времето на бойко. така че протестиращите плазмодии им отпадна и тази опорка :)
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Оня

    18 0 Отговор
    Гаранцията да не е 6 месеца.
  • 24 Трикстер

    15 0 Отговор
    Другият крадец Цецо - крадецо сам каза, че най - много се краде от инфраструктура. И тиквта е нагушил доста милиони от тези магистрали и пътища. Той за това и често ходи да им реже лентите, защото една от лентите му пълни по едно чекмедже.
  • 25 Съдията Дред

    26 0 Отговор
    Всъщност за автомагистрали и скоростни пътища гаранционният срок е 7 години, а за новоизпълнени строежи и съоръжения, включително и за земната основа гаранционния срок е 10 години. Дори и при най благоприятно за строителя тълкуване, поне участъкът от 24 км, чийто гаранционен срок е изтекъл на 14 октомври 2018 година, трябва да се ремонтира гаранционно. Щото лято на 2018 година имаше ограничение в участъка, значи са знаели за проблема. А защо лъже шефа на АПИ , не знам, Наредба № 2 се намира с два клика за секунди.

    Коментиран от #38

  • 26 Нямам думи

    9 1 Отговор
    До Мъдолатора.Махаи каквото си искаш .Хората не са слепи да видят как се краде,сори усвояват и влагат парите за Хасвалт.
  • 27 Един циганка

    5 2 Отговор
    Евааа, от кога на каруцата му искат номер да му слагат ?
    А на коня кво ша му слагат , кармазъ ламба и кларинет ли ??

    Та и с тая Бойкова магистрала , то основа няма , ама кларинета го надуха при откриването, крадци !!!
  • 28 Българина

    6 1 Отговор
    Сигурвн съм че ще ае намери новина от предаяеане или сайт където този участък е бил коментиран като за ремонт, т.е. В обществени медии и бил обсъждан. Все едно прокуратурата да се задейатва само по писмо, което е ясно че не е така!!! Спокойно група граждани могат да осъдят АПИ и всички шефове на база новина или др запис каквито има много. Най малко по Служебните пътни книжки на АПИ коли са минавали 100 пъти от там! Нещастници децата им да пукнат дано
  • 29 Анализаторр

    9 0 Отговор
    За да пропада пътя означава слаба основа и обикновено няма нищо общо с качеството на асфалта. Отводняването също може да окаже влияние, но там наклоните са добре изпълнени. Ако се опитат да фрезоват и преасфалтират резултата ще е същия след няколко години. Циментова стабилизация без да се стигне до ремонт на отделните слоеве на насипа, също ще има съмнителни резултати. Времето ще покаже. Важно е да има кой да плаща и кой да усвоява. Чекмеджета има да се пълнят!
  • 30 ПСР

    13 0 Отговор
    Много нагло!
    От колко години стои ограничението 90 там???
    Нямало било сигнали!
    Колко удобно.Колко опасно.
    Колко изгодна за КАТ хранилка.
    Апропо,участъкът е строен от Батко и Братко,фирма "Биндер"./ сегашни милионери,с над 150 мнл.лева-знайни откраднати.Колко са всъщност-само те си знаят. /
  • 31 Жалко

    7 0 Отговор
    Това АПИ или там какво е да се зачисли към КАТ а не да плащаме за още едни намъкнали се там служители и половината да са роднини на някой си там.,
    Още администрация не нужна никому и да си плащаме и за нея.
    Това трябва да се затвори.
  • 32 Факти

    4 0 Отговор
    Знаете ли колко полиция има в България и им плащаме ей така за лудо.
    Повече са от военните.
  • 33 Край

    12 0 Отговор
    Няма как на такова съоръжение за стотици милиони гаранцията да 5г.
    Може да е 5г. на износващия се слой от асфалта НО не и на леглото на пътя. 90млн. лв. са откраднати и никой не е в затвора защо?
    Защото са наши хора.
    Подписалия този отговор на питането трябва да влезне за 5г. при лек режим за да си опресни знанията по пътно строителство.
  • 34 Хак да ни е

    7 0 Отговор

    До коментар #13 от "Е заради":

    Нищо няма да получим - в София всичко живо мрънка, че имало палатки и хората им било неудобно да пътуват за работа. Но не им е неудбоно, че младите си отиват, не им е неудобно , че живеят в мизерия. Но искат да им е удобно зурлата да е в паницата и да си пътувкат за мизерната си 800 лв заплата.
  • 35 Не са получени

    5 0 Отговор
    Защото на апи така им е удобно,а какви ремонти на тия дунавски вълни ? Цялостни да !
  • 36 реалист

    4 0 Отговор
    тия са нагли до небето.откакто е "ремонтирана" Тракия" няма ден без ремонт и катастрофа. а така е и на останалите магистрали 'построени" от тиквата.
  • 37 Аз ......

    2 1 Отговор
    Да оставим тази почти 40км тя е ясна вече 89000000 за ремонт. Да коментира ме и частаците на Треис до Ямбол и на ПСТ до Бургас? Е......?
  • 38 Случаен

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Съдията Дред":

    Само една експертиза трябва, че проблема е в земното легло и изпълнителя започва безплатно да отстранява проблема ;). Друг е въпроса ако го направи колко ще е качествено. В нормалните държави такъв изпълнител повече нямаше да получи обществени поръчки. В Боколандия обаче има да се усвояват средства.
  • 39 Бриго Бичкията

    2 0 Отговор
    АПИ, като ремонтирате, не забравяйте да изградите и паркинги( места за отдих с тоалетни и вода). На запад по магистралите на всеки 10 км. паркинги или бензиностанции с паркинги у нас на 150 км. няма къде да спреш да п¥каеш, а после милиционерите ще те глобяват, че си спрял в аварийната лента.
  • 40 Гошко

    2 0 Отговор
    Трейс груп“ и GP ха ха чакайте магистрали

    Коментиран от #41

  • 41 котаака в чизми

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Гошко":

    Да нямаш изпредвид братчед груп и пенсионер холдинг. хахахахахахаха............... И качество на пътищата. Здравейте лъвчета!!
  • 42 Около софрата!

    2 0 Отговор
    Има още 2-3 милиарда, а после ще видим!
  • 43 СЪСЕДЕ

    1 0 Отговор
    Пак ще ги изберем.
    Ще видиш.
  • 44 СЪСЕДЕ

    2 0 Отговор
    Трябвало е някой да подаде жалба по време на гаранцията за магистралата.НИКОЙ.
    КАТО ЧАКАМЕ ДРУГ ДА СЕ ГРИЖИ ЗА НАС ТАКА СТАВА.
    сЪСЕДЕ не мрънкай за ремонта на ремонта . Кат си мълчим тъй е.
    ПАК ЩЕ ГИ ИЗБЕРЕМ.ТАКА ДА ЗНАЕШ.
  • 45 СЪСЕДЕ

    0 0 Отговор
    Много ми се иска да гласувам с писмо по пощата.
    Много е ретро. Голям кеф ще е.
    Само не знам на кой адрес да го изпратя.
    Ще бъдя тогава на спа на луната.
    Направил съм си резервация от миналата година.


    Са
  • 46 Пешо

    0 0 Отговор
    И ние ще ходим с жената на гости на баджанака и шурето и ще е много удобно да гласуваме с писмо
  • 47 Марчела

    0 0 Отговор
    Аз ще гласувам по смартфона.
    Лесно е. Както си плащам сметките.
  • 48 Колежка

    0 0 Отговор
    Купих си ръкавици. Като гласувам на машината да не ме хване някое вирусче.
  • 49 Hint

    0 0 Отговор
    Наема се независима, ама наматериала истина независима строителна лаборатория. Отцепва се движението в проблемният участък. Копае се малък шурф, къде 2 метра дълбок. Вземат се проби от различните пластове на насипа и се изпитват за зърнометрия и граница на протичане и източване, намира се показател на пластичнаст. Прави се и CBR„California Bearing Ratio`'. Ако не отговарят на спецификацията на АПИ се сезира прокуратурата и в гаранционният срок се отстраняват нередностите. Всички занимаващи се с пътно строителство знаят как, особено проф. Михайлов!
  • 50 инчхай

    0 0 Отговор
    тиквоча строй магистрали и краде евро пари