Съдържанието, вложено в пътното платно на АМ "Тракия", не отговаря на обявеното и е със "съмнително качество". Това съобщиха на съвместен брифинг служебният министър на МВР Иван Демерджиев и министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков преди ден. Двамата направиха инспекция докъде са стигнали ремонтите по АМ "Хемус" и АМ "Тракия". След това от Института за пътна безопасност пуснаха отворено писмо, защото не са съгласни с констатациите. Какво може още да се добави по темата. Богдан Милчев говори пред ФАКТИ.
- Г-н Милчев, реагирахте остро на данните, които бяха изнесени от служебния министър на МВР Иван Демерджиев и от министъра на регионалното развитие Иван Шишков, за проверките на пътищата. Защо?
- Защото от тази тяхна пресконференция няма да произтече нищо. Да вземеш проби от път, който е строен преди 10 години, е абсолютно малоумна дейност, при положение, че имаш толкова много новопостроени пътища през последните 2-3 години. Това е така, защото Надзорната фирма, която е била пред 10 години и е следила строежа на пътя, вече не съществува. УС на АПИ от онзи период го няма, а и те биха се оправдали, че същата тази Държавна лаборатория, за която говориха министрите, е казала тогава, че всичко с пътя е било наред.
- А защо тогава, според вас, министрите обявиха резултата от тази проверка?
- Защото се канят да оправдаят харченето на едни 300 млн. лева за ремонта на участъка от Стара Загора до Ямбол. Всичко, което се прави по пътищата, е за пари. Пътят от Стара Загора до Ямбол не е за спешен ремонт. Имаме къде, къде по-спешни пътища да се оправят. А те са взела проби от този път. Това, което хората не знаят, е, че експерти от Института за пътна безопасност бяха в кабинета на министър Шишков и поискаха от него да ни съдейства да вземем проби от четири нови пътища. Той ни излъга, че ще ни съдейства, а след това АПИ с административни хватки осуети международната проверка, която искахме да направим.
- За какъв точно ремонт говорите в отсечката Стара Загора – Ямбол…
- Да преасфалтираш магистрала е най-лесното и бързо нещо. Защото дейностите, които уж си ги извършил под асфалта, само ще ги напишеш, а няма да ги извършиш. После никой няма да може да ги докаже. Защо МРРБ не взеха ядки преди месец и половина от други пътища, а ни отговарят, че няма да ни дадат спецификациите на различни нови пътища в електронен вариант, защото сме били некомпетентни и можело си изградим погрешно мнение. Можело да ги видим за час или два в стая в АПИ, но в хартиен вариант и без да ги снимаме. И сега се правят на загрижени. Какво разследва МВР? Демерджиев каза, че имало виновни. И какво? Ще търсят отговорност на Лазар Лазаров, който тогава е бил шеф на АПИ... Само прах в очите на хората. А и нали пробите, които визираха министрите, ще станат готови след 2 седмици. За какво говорят сега…
14 Октомври, 2022 09:06 4 829 10
Богдан Милчев пред ФАКТИ: Всичко, което се прави по пътищата, е за пари
В момента се готви процедура за ремонт на асфалта от Стара Загора до Ямбол за 300 млн. лева, казва експертът
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.
Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 24 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
09:15 14.10.2022
2 Не за пари
09:17 14.10.2022
3 кръговрат
09:18 14.10.2022
4 Пенчо
09:20 14.10.2022
5 Ирена
09:36 14.10.2022
6 Иван
09:50 14.10.2022
7 Богдан Милчев!!! Ти си Гений!! Ти от
10:00 14.10.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 дрт прч
10:20 14.10.2022
10 Анонимен
14:10 14.10.2022