Честит празник на всички българи, прекланящи се пред паметта на българските опълченци и чуждестранните войници - сред които руснаци, украинци, румънци, финландци и т.н., платили с живота си за възстановяването на българската държава."Националният празник трябва да обединява, а не да разединява и противопоставя българския народ", в това бе категорична днешната ни събеседничка - Даниела Горчева, която е магистър по българската филология и история от СУ "Климент Охридски".
За съжаление, 3 март, бидейки национален празник, прави точно това - разединява българския народ на някакви фили и "фоби". И това е възможно заради дългогодишната руска пропаганда, успешно промъкваща се в българското средно образование и не само. Всички ние сме нейни жертви.
Дошло е времето обаче все повече на бял свят да се изнася историческата истина от историци, които са си правили труда да прочетат никак не добрия за България Санстефански предварителен мирен договор.
За това, представяме Ви интервюто на ФАКТИ с Даниела Горчева:
- Г-жо Горчева, доколко Руско-турската война е наистина освободителна за българския народ?
- Тя е освободителна за България. Макар че не това е целта на Русия, която води завоевателна война, разбира се. Русия се стреми да завладее Проливите и по този начин да контролира целия търговски и военен трафик на Черно море. За руската империя България е просто необходимата база, която да окупира и на която да стъпи, за да завладее този тесен морски път - единствената връзка на затвореното Черно море с Мраморно море и оттам със Средиземно море.
Наистина, нашите дядовци са почитали, а и ние самите не може да не почитаме паметта на руските войници, които са загинали за нашето освобождение. Така или иначе, крайният резултат от последната война, въпреки руските империалистически намерения, е възстановяване на българската държавна независимост. Макар че големи територии, населени с българи, остават извън пределите на България.
Впрочем, апетитът на Русия да завладее Проливите не е секнал до ден днешен и е особено притеснителна безочливата продажна политика на днешните политици, които позволяват на Русия да създава свой анклав по българското Черноморие. Опасността за България остава и затова да се канят у нас по случай 3 март представители на държава, която извършва военни престъпления и престъпления срещу мира, която и днес завладява, напада държави и анексира части от тях без да се съобразява с международното право, е нелепо и накърнява имиджа на България пред света. А пропагандата на руските агенти у нас е враждебна, антибългарска пропаганда.
- Предвид казаното, за Вас приемливо ли е днешната дата, на която е подписан Санстефанският договор, да честваме като национален празник?
- Аз мисля, че 3 март трябва да остане като празник, но не като национален празник. Той трябва да бъде един ден за почит на жертвите: българи, руснаци, румънци, финландци, паднали в тази война, както и за тъжен размисъл за грешките и обстоятелствата, които довеждат до един неосъществен национален идеал. Българският национален идеал носи идеите на европейското Просвещение – всяка нация да има своя държава, а етническите малцинства, останали в чужди държави, да имат своите права, а не да бъдат подлагани на етническо прочистване. Както това бе извършено особено жестоко от Гърция и Сърбия по отношение на българите, които имат злата участ да се случат в техните предели и които са подложени на чудовищни издевателства. Но 3 март в никакъв случай не трябва да бъде национален празник и мога да изредя аргументите за това.
- Какви са Вашите аргументи?
- Първо, защото националният празник трябва да обединява, а не да разединява и противопоставя българския народ.
Второ, защото като национален празник той създава една невярна представа навън и е унизителен за националното ни достойнство.
Ще дам пример. На националния си празник посолството на всяка страна в чужбина кани на прием дипломатическия корпус и видни личности на страната-домакин: политици, интелектуалци, хора на изкуството. Това е един ден, който всяка страна използва, за да добави положителни щрихи към своя имидж, да създаде нови приятелства и да укрепи старите. А какво прави България на този ден? Държи се като васал на чужда държава. Нейните дипломати възхваляват на националния си празник не историческите постижения на своя народ, не неговата култура, а една чужда държава. Ако ние гледаме на себе си така, то как останалите да гледат на нас другояче, освен като на руска губерния. И то при положение, че историческите факти сочат друго. Че Русия има повече причини да бъде благодарна на България, защото получава от България и християнската религия, и своята писменост. И че България не е лишена от свободолюбие, а напротив, както пише британският историк Робърт Сървис, а и не само той, се оказва „най-костеливият орех за Сталин“.
Третият ми аргумент е от правно-историческа гледна точка. Санстефанският предварителен мирен договор е много неизгоден за България договор. Той е неизгоден, защото признава независимостта на Сърбия (чл. 3) и Румъния (чл. 5), но не и на България.
- Тоест, Санстефанска България нито за миг не е съществувала, дори на хартия?
- Да, точно така. Договорът от 3 март предвижда България (чл. 6) да бъде поданно, тоест васално княжество. Това ще рече зависимо и подчинено спрямо друга държава княжество. България се задължава да изплаща васален данък – трибут. Размерът на данъка щял тепърва да бъде определен (чл.9) Член 6 изрично подчертава, че границите на Княжеството тепърва ще бъдат определени от руско-турска комисия. Член 7 на този договор предвижда, че бъдещият български княз ще бъде избран, цитирам: „под надзора на един руски императорски комисар и в присъствието на един турски комисар“. Член 8 на този договор предвижда правото на Турция да разруши построените на българска територия крепости и отбранителни съоръжения и да отнесе военния материал и всичко по-ценно. Пак там не се посочва конкретна дата за напускане на руските окупационни войски, а само срамежливо се споменава, че руската окупация ще продължи приблизително две години. Какво обаче значи приблизително? Две-три години? Може би и 30 години са приблизително, ако се погледне спрямо 100 години. Същият член 8 уточнява, че „руският окупационен корпус трябва да бъде издържан за сметка на окупираната страна“, тоест за сметка на България. Член 10 дава правото на Турция да си служи с българските пътища за превоз на свои войски, муниции, хранителни припаси – с две думи да се разполага с тях, както намери за добре. Член 12 предвижда събарянето на всички крепости по река Дунав.
Мога да изреждам още: даването на Ниш на Сърбия, Северна Добруджа на Румъния, ето така започва – с руска благословия обезбългаряването на тези земи, етническото им прочистване.
Неслучайно на подписването на този договор изобщо не е поканен и не присъства никой от българска страна. И това при положение, че българите воюват за своето освобождение и участват във войната с немалко сили, имат убити близо 4 хиляди опълченци и още много цивилни жертви.
Всички тези неща са били известни на някогашните българи и са коментирани неведнъж и от Стефан Стамболов, и от Захари Стоянов, и от Димитър Маринов, който пише: "Който е чел или прочете Санстефанския договор, той лесно ще види, че Русия с тоя договор не създава една самостоятелна, независима Санстефанска България, а една руска задунайска губерния."
- Вие неведнъж сте споменавали, че бихте искали Деня на независимостта на 22 септември да е националният празник на България. Защо смятате, че трябва да е така?
- Защото на 22 септември ние честваме не само политическия акт на цар Фердинанд и тогавашното българско правителство. На 22 септември честваме една вековна борба за национална независимост, започнала с призива на Паисий българите да знаят своята история и да не се гърчеят, с борбата за църковна независимост, с изграждането на демократичната система на българското национално училище и читалище. Борба, продължила с въстанията и войните на XIX век, със Съединението и последвалата Сръбско-българска война, с мъчителната битка за освобождаването от руската опека и отклоняване на опасността България да се превърне в Задунайска губерния, със стопанското и държавно строителство след Освобождението.
Ето колко трудно се извоюват и отстояват независимостта и свободата, а колко лесно се губят – и то за близо половин век, когато през септември 1944 година армията на Сталин ни окупира. Затова не само трябва да отдадем дължимото на българите през Възраждането и след Освобождението, на тези, които се бориха и които успешно се пребориха за независимостта на България, въпреки опитите на Русия да ни я отнеме, но и да помним горчивите уроци на историята.
- Аз, от своя страна, съм за 6 септември, Съединението на България, защото то също е изцяло български акт. Вие смятате, че трябва да си остане като голям отделен празник. Защо?
- Да, то наистина е изцяло български акт, както и обявяването на Независимостта на България. 6 септември - Денят на Съединението на България е една наистина паметна дата. Но най-вече с безпримерния, смаял цяла Европа героизъм на българите да бранят своята свобода и независимост. Имам предвид подлото нападение на съседна Сърбия върху беззащитна България, чиято войска се намира на турско-българската граница. Тази война – Сръбско-българската, трябва да се изучава подробно във всяко българско училище - и в часовете по история, и в часовете по литература. Битка по битка трябва да се изучава, всяко българско дете трябва да знае на какво е способен един народ, който не чака спасители, но брани своята страна от чужди нашественици.
Ние славим 6 септември като дата на Съединението на разпокъсана България, но защитата на това дело беше извършена в боевете по време на Сръбско-българската война през ноември и заслугата е на българската войска, на невиждания ѝ героизъм, патриотизъм и издръжливост, заслугата е на княз Александър Батенберг, който плати за това с короната си.
Затова аз мисля, че най-добре за национален празник е да бъде обявена датата 22 септември, когато през 1908 година – след внимателен анализ на международната политическа обстановка, на разположението на Великите сили, е обявена Независимостта на България. И благодарение на този добър анализ, тази стъпка на цар Фердинанд се оказа успешна и не стана нужда да се защитава с бойни действия като Съединението.
– И последно, г-жо Горчева. Омаловажаването на паметта и подмяната на историческата истина не е ли един от основните фактори за обричането ни като народ? И как си обяснявате факта, че повечето днешни български политици или не обсъждат историята, или я изопачават?
- По две причини: поради невежество и поради зависимости. Днешните български политици, с много малки изключения, са двойкаджии по българска история, но за сметка на това са доста оцапани в морално отношение и това позволява да бъдат шантажирани, за да водят антибългарска политика. Дали го правят от невежество, или защото са послушно чуждо оръдие, резултатът е един и същ. Лъжите обаче не са невинни и подкопават националната сигурност на страната.
Кой има интерес да конфронтира, вместо да обединява българското общество? Кой има интерес да разделя и противопоставя българите? Кой има интерес да налага една лъжа? Кой има интерес да унижава България и да внушава и на българите, и на света, че те са неспособни да издействат сами своята държавна независимост, когато фактите сочат обратното и ние го постигаме на 22 септември 1908. Това е една много неприятна за Русия дата и неслучайно бившият президент Георги Първанов, алиас Гоце, тъкмо в годината, когато трябваше да организира паметни тържества за 100-годишнината от обявяването на Независимостта на България, той обяви „година на Русия в България“.
Но въпреки проруската пропаганда, която бе набивана в ушите на поколения българи, хората вече се интересуват и знаят своята история и на политиците ще им бъде все по-трудно да приклякват пред Москва.
--------------------------------------------------------------------------------
- Вж България – най-костеливият орех за Сталин: https://www.dnevnik.bg/analizi/2018/09/23/3315348_prochit_na_istoriiata_bulgariia_nai-kosteliviiat_oreh/
- Вж Санстефански договор, 1878 година:
https://vivafolk98.blogspot.com/2014/03/1878.html
- Ето още какво пише Димитър Маринов: „Две думи за руската окупационна власт.
При главнокомандующия имаше началник на гражданското устройство в България, той беше княз Черкаски. И княз Черкаски много добре знаеше, че младите, които беха възпитани в духа на нашите стари хайдути, войводи и борци за свободата на отечеството си, нема да могат да търпят дълго руската окупационна власт и ще почнат същите движения и срещу нея, както беха правили и срещу турската власт. Затова той предпочете старите, които беха еветчии пред турците, останаха по-големи еветчии и пред русите. За щастие княз Черкаски почина. Обаче неговите идеи и неговите инструкции останаха. За административни управници, като се почне от губернаторите, па до окр. началници беха всички руски монархисти, бюрократи, такива, каквито ни ги представляват руските писатели. Окръжните началници беха почти всички гвардейски офицери, надути, горделиви и пияници, и всички в тила, защото беха всички с протекции. Те гледаха на българите с презрение; към населението те беха груби и насилници; за тех закон немаше: волята и капризите беха закон.
О, колко Али Риза бей и Исмаил войвода, двамина ломски управници, прочути със своите кефове, бледнеят пред руския гвардейски капитан Павел Нечаев, а колко той, гвардейски капитан руски, малък и жалък се представя пред благородството на Хюсеин бей, каймакаминът, който ме арестува. Хюсеин бей беше прав, защото аз рушех Турската империя; а Павел Нечаев? В що се бех провинил пред руската власт? Че оправдах Коцева? Че осъдих Узията да повърне на селянина собствения му кон, който бе заграбил?"
"Но само Нечаев ли? Който иска да види произволите на руската окупационна администрация, нека намери в. “България” от 1878 г., който се издаваше в Гюргево. Нека прочете кореспонденциите на именития кореспондент Немирович-Данченко, които той пращаше на руските вестници. Тоя Данченко беше писал и за Нечаев, а за мене беше писал, че съм полудел от изтезания.
Ако беше останала в сила Санстефанска България, ние требваше отново да емигрираме. Тия произволи и насилия на руските администратори беха създали в отговор на русите, които в отговор на всека дума ни завираха в очите: “Ми для Вас кровь проливали” – отговор: “Ви для нас кровь проливали, а ми от Вас кровь пробльували”, и велико поучителните думи на дедо Антим, както той каза на княза Дондуков-Корсакова, когато тоя последния му рече: “Ваше Блаженство! Что думаете? Болгария уже освободена!”, а той си поклати главата: “Думаю, Сиятелство, о том: Ви нас избавили от турок; кто будет избавит нас от вас!” След Берлинския договор, с който се унищожи Санстефанския и на руската окупация се предвиди срок, руските административни власти станаха по-внимателни към младите български дейци и изобщо към българите. Нечаевци станаха немислими вече. И с това Берлинския договор, покрай многото неправди за нас, донесе едно благо дело – отърва ни от руската окупация.
И днеска има людие – и мирски, и духовни, които са отчаяни русофили, т.е. които верват, че русите дойдоха да ни освободят и подписването на Санстефанския договор 19 февруари (стар стил) се празнува и днес като ден на нашето освобождение. И тия лица – духовни са всички архиереи, а мирски – видни списатели, държавници и поети (като покойния Вазов), подчинили на руския монархизъм, на руския цар, цялата воля на българския народ. И днес ние виждаме, че тия същи мъже после толкова събития, после толкова свидетелства, останаха все тъй заслепени русофили и създадоха: Св. Александър Невски, Свободния университет (който е руски университет), паметниците руски – на Шипка, в Плевен, София и другаде, руска семинария, руска гимназия, руско военно училище и пр. явления и строения, които толко напакостиха на държавния живот на България. Когато пиша тия редове (1926 г.), аз съм вече на 81 годишна възраст, много съм чел, много преживех, много съм мислил и като си припомня големите злини, които ни причини руската дипломация, дохождам до големо недоумение: на какво се дължи туй заслепено русофилство на тия наши мъже, от които има много умни люде. Покойният Вазов, който в едно свое стихотворение клеймеше нашите врагове през време на последните войни, избегна да спомене Русия; аз му написах кратко писъмце, с което го мило упреквах в това, като го запитах: Руските войски в Добруджа с румънските защо беха дошли: да ни освободят ли или да ни изковат нови робски вериги? Той ми отговори на една картичка, изпратена в плик по пощата. Ето съдържанието й: “Драги бай Митко, прав си, но немам кураж да сломя в мене кумира, който сам създадох. Поне засега. Твой Вазов.”
Димитър Маринов, из “Спомени из моя живот или моята биография”
https://iztok-zapad.eu/dimitar-marinov
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 само Радев
10:40 03.03.2021
2 СТРАНДЖАТА
10:40 03.03.2021
3 Комуниста
10:43 03.03.2021
4 Българка
Сега ние, техни потомци, отново трябва да сме непримирими и смело да се вдигнем и да си отвоюваме превзетата от вътрешния враг- българската мафия, държавата
Народе?......... Време е !........
Коментиран от #104, #140
10:45 03.03.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Иван
Коментиран от #9, #27, #142
10:47 03.03.2021
7 Тази фобка
Коментиран от #52, #69
10:47 03.03.2021
8 Ани
10:48 03.03.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Ами
10:50 03.03.2021
11 Без срам
10:52 03.03.2021
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Васил Ботев
10:53 03.03.2021
14 САТЪРА НА ХАНА
Коментиран от #44
10:54 03.03.2021
15 Бесен Язовец
10:56 03.03.2021
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 ТаУмВзе
Коментиран от #47
10:58 03.03.2021
18 Васил Ботев
в Стара загора нямаше да има над 10 000 избити и заклани опълченци, жени и деца" Едуърт Кинг- американски журналист по повод старозагорското възтание.
Коментиран от #23, #31, #36
10:58 03.03.2021
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Сатъра на ХАНА
11:06 03.03.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Гръмни се
До коментар #18 от "Васил Ботев":
Тоя Журналист ше да е бил на мястото на събитието, пратен от си ен ен.11:06 03.03.2021
24 Васил Ботев
Коментиран от #144
11:07 03.03.2021
25 Горчева, имперски амбиции, тоя договор,
11:08 03.03.2021
26 Сатъра на Хана
.................... .............. ................ РУСНАЦИТЕ ГО ЗНАЯТ ТОВА
........................ Великая Россия — Великая Тартария или Великая Булгария? Олег Чеславский ИНОСМИ
11:10 03.03.2021
27 Стефан
До коментар #6 от "Иван":
Навярно знаеш че когато ни окупираха първото нещо което заграбиха от България бяха архивите, после ни написаха историята, когато си поискахме архивите отговора бе че това е военен трофей, но те не са воювали срещу България, а като г- жа Горчева споменава такива като ДОНОСНИЦИТЕ Гоце, Иван, и други са истинските ПРЕДАТЕЛИ на отечеството.11:10 03.03.2021
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Третото ни Царство
11:12 03.03.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Сатъра на Хана
........
Великие булгары Московии: Суворов Олег Чеславский ИНОСМИ
11:12 03.03.2021
33 Бесен Язовец
До коментар #28 от "Софиянец":
Педофиле почна и история да си съчиняваш!11:13 03.03.2021
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Чекмедже кючек
До коментар #18 от "Васил Ботев":
И кой е виновен за клането?Руснаците който са сеизтеглили по тактически съображения или турците
който са клали.
11:15 03.03.2021
37 Троянеца
11:15 03.03.2021
38 Русский
Коментиран от #134
11:16 03.03.2021
39 !!!?
11:17 03.03.2021
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Електра
11:19 03.03.2021
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 !!!?
Коментиран от #56
11:21 03.03.2021
44 карамфила
До коментар #14 от "САТЪРА НА ХАНА":
Както виждам не ти е омръзнало да ставаш за резил и посмешище.Това е запазена марка за поджарникаря,герп и теб.Света ще свърши,глупаците никога.11:24 03.03.2021
45 карамфила
До коментар #28 от "Софиянец":
Селянино,що се пишеш софиянец.11:27 03.03.2021
46 !!!?
Коментиран от #61
11:27 03.03.2021
47 да питам
До коментар #17 от "ТаУмВзе":
Дотук в коментарите май само русоспии псуват и кълнат ...11:29 03.03.2021
48 Кметицата на Габрово, да си, наляга
11:31 03.03.2021
49 Васил Ботев
От икономическа и дипломатична да седнат на трона или до него
България е продадена или поне 2/3 от нея както е и сега.
11:31 03.03.2021
50 РАДИО ЕЛТО
да живее
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
11:32 03.03.2021
51 Какво славянство
До коментар #5 от "Др КУРЧЕВ":
Бе комунопитек?Пансшавизма е дело на Сталин.Що за комунопитек си ти?А първото правителство на Рашия е 90%евреи,що за комунопитек си ти?11:33 03.03.2021
52 да питам
До коментар #7 от "Тази фобка":
А ти имаш ли предвид ония другите 80 % ??!11:34 03.03.2021
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Честит 22 септември
Коментиран от #59
11:34 03.03.2021
55 Когато комунопитека
До коментар #5 от "Др КУРЧЕВ":
Няма аргументи,той се старае да компрометира източника на информация. Това е стар комунопитекски похват.А го правят,защото си мислят,че България е някаква тяхна губерния и не могат да спят от яд при появата на българско достойнство, това ги побърква .А те самите са слуги на евреите,но дискредитира комунопитека авторката с твърдения за евреиска кръв.Комунопитек му кажи11:40 03.03.2021
56 Слава
До коментар #43 от "!!!?":
Били се рамо да рамо с русите да удържат върха докато дойде помощта, която е същата тази, която е чакала, викала и зовяла българския народ:)11:41 03.03.2021
57 Софиянец
11:41 03.03.2021
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 !!!?
Коментиран от #66
11:54 03.03.2021
61 Айде, бе
До коментар #46 от "!!!?":
То не е толко просто, за Иван Грозни знаят и османците и всички християни на балканите, а Русия на всички помага Сърби, Гърци първите земи са освободени вследствие на руски поход и българите са знаели кой ще им помогне, Русия при Екатерина Велика е официално обявена от великите сили за гарант и покровител на християните и тя наистина успява да помогне на всички християнски държави на балканите да се освободят от турска зависимост на кой колкото може и на всеки когато е имало удобно време и благосклонността и от другите европейски сили:)11:55 03.03.2021
62 Комонуоидната пропаганда
До коментар #59 от "Честит":
У Раша.Платили сме си всичко.Чито-платено.А ти лъскай кубинкиКоментиран от #72
12:01 03.03.2021
63 кожа
Коментиран от #64
12:07 03.03.2021
64 Не се обяснявай
До коментар #63 от "кожа":
Като сменим националния празник ще ти минеКоментиран от #65
12:11 03.03.2021
65 кожа
До коментар #64 от "Не се обяснявай":
Като ви знам... сигурно ще върнете 9-ти септември. Така че оправяйте се както си знаете. Моите деди не са били роби, но уважавам правото ви вашите, а и вие самите да сте такива.Коментиран от #68, #70
12:15 03.03.2021
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 пенсионер
12:16 03.03.2021
68 Роби
До коментар #65 от "кожа":
Са били рашнята,крепостни селяни без право на собственост. НИЕ ПО ТОВА ВРЕМЕ СМЕ ИМАЛИ ИМОТИ И ЖИВОТНИ КОМУНОПИТЕК,КОИТО ПО-КЪСНО СТЕ ОКРАЛИ ПРЕЗ 44ТА.Като ви знам аз,освен самовара друго не ви трябва12:16 03.03.2021
69 всях
До коментар #7 от "Тази фобка":
В тия сайтове, дето се гънете да мислите и само цвъкате по нареждане не е цяла България :) Но мечтите са безплатни12:16 03.03.2021
70 Ти си потонък на крепостни сляндури
До коментар #65 от "кожа":
Без орава и собственост и затова си генетичен роб.Ние даже по турско сме имали собственостби ме сме си загили вяра и азбука,нонвие за 45г откъснахте вярата от българина,взривявахте църкви и орязахте азбуката, но истината излиза наяве,тя така обича-на светло.Коментиран от #74, #77
12:19 03.03.2021
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Аха
До коментар #62 от "Комонуоидната пропаганда":
Може, но независимостта точно, исторически факт е кой:) и преди комунизма, а и след, история, какво да я правиш:) и споко никой не ти иска пари, просто няма дата за нац празник значима без Русия :), царска не комунистическа, ако това ти върши работа:))12:22 03.03.2021
73 Ха ха ха
До коментар #71 от "другарят":
Само, че всички под Руски знамена, това го пропускат :)12:23 03.03.2021
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 мани мани
12:29 03.03.2021
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Абе
До коментар #70 от "Ти си потонък на крепостни сляндури":
Много патос, малко преувеличени, но как това отменя 3 март и Освобождението и Левски и Ботев без Русия за какво щяха да са загинали, иначе още по тежко робство е имало на запад, затова сега бившите колонии превземат бившите си господари и без да им взимат собствеността и вярата, поне засега:) та прав си излиза и се връща след време всичко Безгрешни хора няма:)12:34 03.03.2021
78 Поклон
12:38 03.03.2021
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Скорпи
12:39 03.03.2021
81 ФАКТ
12:43 03.03.2021
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Гал
12:49 03.03.2021
84 ежко
12:56 03.03.2021
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 111
13:03 03.03.2021
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 ФАКТ
До коментар #82 от "Я па тая":
,,а бе пич ама то ако не са били и Англия И Франция...сега от БЪлгария няма да има и помен..сега щеше да се подвизаваме под името русия...вземи прочети малко истинска история а не руска..знаеш ли че България е била два пъти по голяма и земите ни са раздадени на съседите ни именно от Руснаците..???и ако не са били европейците..сега България щеше да се простира на 2 квадратни метра..:)..вземи чети малко истинска история..и когато четеш нещо мисли над него..не само да четеш и разказваш това дето си чел..а чети дали в това дето си чел има някаква логика или няма..не може всяка глупост която някъде си чел да приемаш за истина...та затова те питам..на каква основа..приемаш историята ни написана от Руснаци..ЗА Истина..?НИЕ НЯМАМЕ ЛИ СИ ИСТОРИЦИ ЧЕ ТРЯБВА ДА УЧИМ ЧУЖДА ИСТОРИЯ,,МЕН КАКВО МЕ ИНТЕРЕСУВА КАКВИ СА БИЛИ РУСНАЦИТЕ..АЗ ДЪРЖАВА НЯМАМ ЛИ СИ ЧЕ ДА ЧЕТА ИСТОРИЯ НА ДРУГА ДЪРЖАВА..“???Коментиран от #109
13:37 03.03.2021
89 Миро
„И при соца не беше така.
Но се натрапва една прилика със соца. ГЕРБ и малкия му придатък СДС, станаха като БКП и неговия придатък оранжевото БЗНС.
Тия дни тези се редуват интензивно по сутрешните блокове.
Впрочем, като стана дума за назначения - Борисов ли назначи Хекимян за шеф в Би Ти Ви? Той кадрува в телевизии, това е известно отдавна. А Хекимянчето проявява лична преданост към вожда.
Живков така си избираше лично предани шефове на творчески съюзи и др.“.
13:44 03.03.2021
90 ФАКТ
13:48 03.03.2021
91 дърт даскал
2. Велико щастие за балканските народи е, че западняците не позволяват на Русия да завладее Балканите и тя е принудена да създава независими държави, считайки чрез тях да реализира имперските си намерения.
3. Бисмарк на Берлинския конгрес:" Господа тук сме се събрали да решаваме нашите проблеми, а не на някакви си балканци".
4. След освобождението си всички балкански държави са сърдити на Русия, че не са във "Великите си граници"
За съжаление Балканският полуостров е твърде малък за толкова много "Велики нации" - гърци, турци сърби, българи, румънци, пък и албанци.
13:49 03.03.2021
92 АнтикомунистХ10
14:06 03.03.2021
93 Комбина
14:08 03.03.2021
94 ХАН КРУМ
Коментиран от #131
14:13 03.03.2021
95 4883
СМЕЛИТЕ НА ШИПКА!!!СТРАХЛИВЦИТЕ НА ИНСПЕКЦИЯ - УЖ ДЕ!!НИЕ НЯМА К,ВО ДА ПРАЙМ ТАМ!!ЗАТОВА И ЗАБРАНИХАА ДОСТЪПА ДО НАЦИОНАЛНАТА СВЕТИНЯ ПАМЕТНИКА НА ВРЪХ ШИПКА,КАТО,ЧЕ ЛИ ИМ Е БАЩИНИЯ!!Е НЕ СТАНА!!СТАНА ТОВА ,КОЕТО НАРОДА/СУВЕРЕНА/ПОЖЕЛА-ДА ПРАЗНУВА С ПРЕЗИДЕНТА,А НЕ В БОСТАНА С ТИКВИТЕ И
КРАТУНИТЕ!!!!!!!
Коментиран от #107
14:17 03.03.2021
96 макробиолог
14:29 03.03.2021
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Не понасям апетитите
14:58 03.03.2021
100 Павел Пенев
14:59 03.03.2021
101 случаен
Коментиран от #105
15:29 03.03.2021
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 ТРОЛА СТОЯН ГЕОРГИЕВ
15:41 03.03.2021
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 така и
До коментар #101 от "случаен":
Как да го направи финладския цар, като не е имало такъв, нито пък е имало независима държава. Финладци, папуаси или които и да са, са дошли да ни освобождават щото ги е строил Аликсандър II. И в негова чест е и паметника, а не на някой друг.15:50 03.03.2021
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 ФАКТ
До коментар #95 от "4883":
..А БЕ ПИЧ ЗА ТЕБ ВСИЧКИ ДЕТО МРАЗЯТ КОМУНИСТИТЕ И СКАПАНАТА РУСИЯ СА ГРОБАРИ...ТАКА ЛИ ГИ ВИЖДАШ НЕЩАТА....ХМ..ИНТЕРЕСНО..А ТЕЗИ 2/3 ОТ НАРОДА ДЕТО НЕ ГЛАСУВА ИМЕННО ПОРАДИ ПРИЧИНАТА ЧЕ ЗНАЕ ЧЕ ВИЕ КОМУНИСТИТЕ СИ НАРЕЖДАТЕ НЕЩАТА КАКТО СИ ИСКАТЕ..И ТЕ ЛИ СА ГРОБАРИ......АКО ТРЯБВА ДА ПРАЗНУВАМЕ 3 МАРТ..НЕ ТРЯБВА ЛИ НА СЪЩИЯ ПРИНЦИП ДА ГЛАСУВАМЕ И ОСВОБОЖДЕНИЕТО НИ ОТ ВИЗАНТИЙСКО РОБСТВО..????????..ЗАЩО ТОЧНО ВИЕ КОМУНИСТИТЕ-РУСНАЦИТЕ ТРЯБВА ДА ОПРЕДЕЛЯТЕ КОЕ ОСВОБОЖДЕНИЕ ДА Е НАЦИОНАЛЕН ПРАЗНИК..???....ЗНАЧИ БЪЛГАРИТЕ ПОЧИНАЛИ В РУСКО-ТУРСКАТА ВОЙНА ГИ ПОЧИТАМЕ КАТО ГЕРОИ А ТЕЗИ ДЕТО СА ЗАГИНАЛИ В БЪЛГАРО-ГРЪЦКАТА....ЛЕШОЯДИТЕ ГИ ЯЛИ..БРАВО С ДВЕ ДУМИ..ДА ПРАЗНУВАМЕ ТОВА ДЕТО ВИ ИЗНАСЯ НА ВАС РУСКИТЕ КОМУНИСТИ..А НЕ КОЕ МУ ИЗНАСЯ НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД..:)ХИТРИТЕ СТЕ ИНАЧЕ ДЕ..АМА ВСИЧКИ ДА СА ИД-ОТИ КАТО ВАС..АМА НЕ СА....ВЗЕХА ДА СЕ РАЖДАТ И УМНИ ХОРА..НА КОИТО НЕ МОЖЕ ДА ИМ ПРОМИВАТЕ МОЗЪЦИТЕ С РУСКАТА НИ ИЗМИСЛЕНА ИСТОРИЯ..Коментиран от #110
15:59 03.03.2021
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Я па тоя
До коментар #88 от "ФАКТ":
Ти наред ли си. Англия и Франция са поддържали Османската империяКоментиран от #127
16:16 03.03.2021
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Генерал 🇧🇬
****
Румъния и Сърбия са освободени много по-рано.
Румъния се появяла се на политическата карта на Европа след обединението на Влашко и Молдова през 1859 г., а Сърбия още през 1829.
За България се говори в членовете от 6 до 12 и в член 19. Съгласно тях се учредява като автономна, но васална държава с граници. Васална, защото без милиция,без армия,без държавна администрация, закони,правила и т.н, моментално от робство не може да станем една голяма и независима държава.
16:33 03.03.2021
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 Този коментар е премахнат от модератор.
115 Генерал 🇧🇬
До коментар #112 от "Ъщъров":
Да бе, вярно, Руската империя май, единствената в историята на Човечеството и империите, която, след победна война с друга империя-Османската и след завладяването на територии на победената империя, ПОДАРЯВА на народа завладените от нея територии, за да си направи отново този народ негова държава там! И дори е помагала на този Народ.Вместо руският император да прибави тези територии към империята си,както се е правело в ония имперски времена! И да направи населението в тези територии свои императорски данъкоплатци- както се е правело в ония имперски времена.
Дори само този факт е достатъчен да бъдем признателни на Русия- Освободителката на българския Народ от Османско робство...!
16:47 03.03.2021
116 Този коментар е премахнат от модератор.
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 КРОКОДИЛА
17:30 03.03.2021
119 Ya6arova
17:54 03.03.2021
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Васил
Два свята, единият е излишен.
18:42 03.03.2021
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 Академик
19:13 03.03.2021
126 Точно така
19:48 03.03.2021
127 ФАКТ
До коментар #109 от "Я па тоя":
А БЕ ПИЧОВЕ ЩОМ ТОЛКОВА МНОГО ИСКАТЕ РУСИЯ ДА ВИ Е ОСВОБОДИЛА ЩОМ ТОЛКОВА МНОГО ОБИЧАТЕ МИЛАТА ВИ РУСИЯ НЯМАТЕ НИЩО ПРОТИВ ДА ЧЕТЕТЕ ТЯХНАТА ИСТОРИЯ...НЯМАТЕ ПРОТИВ ДА ВИ УПРАВЛЯВАТ ТЕХНИ ПАРТИ..А БЕ БУКВАЛНО ДА СЕ КЛАНЯТЕ НА РУСНАЦИТЕ..КЛАНЯЙТЕ СЕ БЕ..НИКОЙ НЕ ВИ СПИРА..НИКОЙ НЕ ВИ КАЗВА НЕ ГО ПРАВЕТЕ..ПРОСТО ПИТАМ..ЗАЩО ПРАЗНУВАМЕ "ОСВОБОЖДЕНИЕТО ОТ ОСМАНСКО РОБСТВО" А ОСВОБОЖДЕНИЕТО НИ ОТ "ВИЗАНТИЙСКО РОБСТВО"-НЕ ГО ПРАЗНУВАМЕ..ЕЙ ТОВА МИ КАЖЕТЕ..КОЙ ТОЧНО ОПРЕДЕЛЯ КОЕ ОСВОБОЖДЕНИЕ ДА ПРАЗНУВАМЕ....ЗАЩО ПОЧИТАТЕ БЪЛГАРСКИТЕ ВОЙНИЦИ УЧАСТВАЛИ В ОСВОБОЖДЕНИЕТО НИ ОТ ОСМАНСКО ИГО....А БЪЛГАРСКИТЕ ВОЙНИЦИ ОТ ВИЗАНТИЙСКОТО ОСВОБОЖДЕНИЕ..НЕ ГИ ПОЧИТАМЕ..ЗАЩО ЗАЩО ЗАЩО...??..И ЗАЩО РУСНАЦИТЕ ЩЕ ИДВАТ ДА НИ ОСВОБОЖДАВАТ..КАКВА ИЗГОДА ИМА ТЕ ОТ ЦЯЛАТА ТАЗИ ВОЙНА..ЗА ДА НИ "ОСВОБОДЯТ" ЕЙ ТАКА СИ..ДА НЕ СА ЛУДИ..ИЛИ СМЕ И МНОГО МИЛИ...И ГЕНЕРАЛА ДЕТО Е ПИСАЛ ЧЕ СЪРБИТЕ СА ОСВОБОДЕНИ ПО РАНО И ИМ Е ДАДЕНО ПО ГОЛЯМА ЗЕМЯ,,,АМИ ИМЕННО ЗАЩОТО РУСНАЦИТЕ СЕ НАМЕСВАТ В ВОЙНАТА ЗАРАДИ СЪРБИТЕ.А НЕ ЗАРАДИ НАС БЪЛГАРИТЕ..СЪРБИТЕ ДА ОБИЧАТ РУСИЯ ГИ РАЗБИРАМ..НО НЕ РАЗБИРАМ НИЕ ЗАЩО ДА ИМ СЕ КЛАНЯМЕ..КАТО ОТ НАС СА ИЗПОЛЗВАЛИ САМО ХОРА ЗА СОБСТВЕНИ ЦЕЛИ И ИНТЕРЕСИ..А НЕ ЗА НАШИ ИНТЕРЕСИ..И АКО НЕ Е БИЛ САН-СТЕФАНСКИЯ ДОГОВОР РУСНАЦИТЕ СА ЩЕЛИ ДА РАЗДАДАТ ЦЕЛИТЕ НИ ЗЕМИ НА НАШИТЕ СЪСЕДИ..КАКТО СА РАЗДАЛИ ПОВЕЧЕТО НИ ЗЕМИ..И ТОЗИ ДОГОВОР НЕ НИ ОЩЕТЯВА..А НАПРОТИВ ЗАПАЗИЛИ СА НИ ПОНЕ ТЕЗИ ЗЕМИ КОИТО ИМАМЕ СЕГА..ИНАЧЕ АКО Е ЗАВИСЕЛО ОТ РУСНАЦИТЕ СЕГА ВСИЧКИТЕ НИ ЗЕМИ ДА СА СРЪБСККоментиран от #138
20:04 03.03.2021
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Този коментар е премахнат от модератор.
130 Голем смях
20:15 03.03.2021
131 ФАКТ
До коментар #94 от "ХАН КРУМ":
БЪЛГАРИЯ И БЪЛГАРИТЕ ТРЯБВА ДА ПРАЗНУВАТ САМО ЕДИН ЕДИНСТВЕН НАЦИОНАЛЕН ПРАЗНИК..И ТОЙ ДА СЕ КАЗВА "СЪЗДАВАНЕ НА БЪЛГАРСКАТА ДЪРЖАВА"...НАЙ ВАЖНОТО НЕЩО КОЕТО ДАВА СМИСЪЛ НА ЦЯЛОТО НИ СЪЩЕСТВУВАНЕ.. ..ТОВА Е ВСИЧКО ,,ТОВА Е ИСТИНСКО..ВСИЧКИ ДРУГИ ПРАЗНИЦИ СА КОМУНИСТИЧЕСКИ-РУСОФИЛСКИ..ИЗМИСЛИЦИ...НАПИСАНИ В НАШАТА-РУСКА ИСТОРИЯ..КОЯТО НЯМА НИЩО ОБЩО С ИСТИНАТА....НЕ СЛУЧАЙНО МНОГО РУСКИ ДЪРЖАВИ КОЛОНИИ НА РУСИЯ ИСКАТ ДА СЕ МАХНАТ ОТ РУСИЯ...ИМЕННО ЗАРАДИ ТОВА ЧЕ..ЗАЩОТО РУСНАЦИТЕ ИСКАТ ДА СИ ИМ НАЛАГАТ ТЕХНИТЕ ПРАВИЛА ТЕХНИТЕ ПРАЗНИЦИ..ВЪОБЩЕ ДА САМ ИМ ВСЕ ЕДНО РОБИ...НЕ МОЖЕ ТАКА..И ЗАЩО ТОЗИ ПУТИН ВЕЧЕ 100 ГОДИНИ Е ПРЕЗИДЕНТ..И ВСЕКИ КОЙТО КАЖЕ НЕЩО ПРОТИВ НЕГО ДИРЕКТНО ГО ВКАРВА В ЗАТВОРА..ТОВА АКО НЕ Е КОМУНИЗЪМ ФАШИЗЪМ И ПРЕСТЪПНИК КОЕ Е ТОГАВА..????НЕ СЪМ ЧУЛ В ЕВРОПЕЙСКА ДЪРЖАВА НЯКОЙ ДА Е ГОВОРИЛ ПРОТИВ ПРЕЗИДЕНТА И ДА СА ГО ОПАНДИЗИЛИ..НО ИЗГЛЕЖДА ЧЕ СА ВАС РУСОФИЛИТЕ...ДА СИ ДИКТАТОР Е НОРМАЛНО...КАЖИ МУ КОМУНИСТ И ПОВЕЧЕ НЕ ГО ОБИЖДАЙ..20:17 03.03.2021
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 ФАКТ
До коментар #129 от "пешо":
НЕ СА ТЕ ОСВОБОДИЛИ АНГЛИЯ..ЗАЩОТО НИКОГА НЕ СИ БИЛ ОСВОБОЖДАВАН ОТ НИКОЙ..ЕЙ ЗА ТОВА..ГОСПОДИН ПЕШО..ОТ КАКВО СИ СВОБОДЕН..ИСТОРИЯТА ТИ РУСКА..УПРАВЛЕНИЕТО НИ Е РУСКО..ПАРТИИТЕ СА НИ РУСКИ..АГЕНТИТЕ ДЕТО ТИ УПРАВЛЯВАТ РУСНАЦИ.,ПРАЗНУВАШ ТЕХНИТЕ ПРАЗНИЦИ.....ЗА КОЕ ТОЧНО ОСВОБОЖДЕНИЕ ГОВОРИШ...?????..АНГЛИЯ И ФРАНЦИЯ МОЖЕ ДА НЕ СА ОСВОБОЖДАВАЛИ..АМА НЕ СА ТЕ И ЗАРОБЯВАЛИ.И НЕ ТЕ КАРАТ ДА УЧИШ ТЯХНАТА ИСТОРИЯ..КАКТО ГО ПРАВЯТ ТВОИТЕ "ПРИЯТЕЛИ" ОТ РУСИЯ...20:24 03.03.2021
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 ФАКТ
Коментиран от #137
21:32 03.03.2021
137 Генерал 🇧🇬
До коментар #136 от "ФАКТ":
Дневника на Достоевски е поместен в том 11, който за твое нещастие имам и съм чел,(има го и pdf формат в нета)тава което казваш, аз не съм го срещал. Та, ще те замола, да ми кажеш, къде, в коя глава от дневника е упоменато това?Коментиран от #145
07:47 04.03.2021
138 Я па тоя
До коментар #127 от "ФАКТ":
Ти наред ли си бе? Защо българското опълчение се бие с руския войнк рамо до рамо, а не с ангкийския или френския? И защо след като руснаците не са ни освобидили, след 500 г.на географската карта се появаява България?08:43 04.03.2021
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 чичо
До коментар #4 от "Българка":
Та кои казваш са българската мафия?Освен тия дето са при Радев и БСП,има ли други?Ти хубаво викаш „народе",ама той НАРОДА знае,че мутрите от прехода са при Радев и БСП.Коментиран от #143
19:44 04.03.2021
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Този коментар е премахнат от модератор.
143 Изтъркани
До коментар #140 от "чичо":
простащини . Поне един факт за "мутрите около Радев"? Защото не е проблем да се посочат мутрите около Борисов, вкл. и такива, демонстриращи близостта си с тях. Впрочем - има ли конфликт на интереси, когато например майката - на преклонна възраст на един министър - приема и "управлява" собствената му фирма, а е принципал на държавна дейност, която фирмата рекламира? Това мутренска постъпка ли е или не? А друг пък се кипри със званието "мултак №1". Пък за трети има основателни съмнения, че е лежал за кражба на коли в чужд затвор?... O, tempora, o mores...07:40 05.03.2021
144 Руската армия
До коментар #24 от "Васил Ботев":
избягва срещите с турската? Ами това се нарича тактика. Я попитайте турските генерали какво се случва следствие на такова "избягване" - следват близки срещи, при които пленените генерали предават сабята си на победителите. Американските простотии не са вчера...07:44 05.03.2021
145 Не му обръщай
До коментар #137 от "Генерал 🇧🇬":
внимание - човечецът е ЧУВАЛ за Достоевски и типично по гербаджийски е решил да се покаже много начетен. ПКП си е патент на ГЕРБ, но не е изключение...07:46 05.03.2021
146 Този коментар е премахнат от модератор.
147 Този коментар е премахнат от модератор.
148 Димитров
10:06 10.03.2021