Коментар на Александър Андреев:
Защо българите са нещастни? Защо напускат масово страната си?
Според различните статистики брутният вътрешен продукт на глава от населението в България се е увеличил със 150% спрямо 2000 година, а доходите на статистическия отделен българин почти са се удвоили за последните десет години. Според Световната банка условията за бизнес в България са добри, а според Еврокомисията страната стои съвсем прилично в световното дигитално съревнование. Защо тогава споменатият статистически отделен българин е на 77-о място в света по усещане за щастие?
Обяснението
В две класации България вече от години категорично заема едни от последните места в ЕС - и точно тези класации дават отговор на въпроса за националното усещане за нещастност. Коя е най-корумпираната държава в Европейския съюз? България, напоследък редом с Унгария. Къде образованието се намира в най-трагично състояние, а равнището на практическата неграмотност е най-високо? Пак в България. Ако добавим към това и окаяното българско здравеопазване - картината се окръгля.
А сега да погледнем споменатите класации с обратната оптика. Сред най-добре образованите нации, сред държавите, където индексът на щастието е най-висок, а равнището на корупция е най-ниско, сред държавите с рекорден индекс за добър живот винаги се натъкваме на едни и същи имена: Финландия, Швеция, Норвегия, Швейцария, Дания.
Човек трябва да е сляп, за да не види, че хората са щастливи и живеят добре там, където няма корупция, а образованието е на високо равнище. Да не говорим, че между двете също има пряка връзка. Полуграмотните хора, които бликат от българската образователна система, едва ли особено се замислят за корупцията. По-скоро обратното: тя е тяхна естествена среда, включително и в учебните заведения. Българското образование очевидно произвежда висока степен на патриотизъм и твърде ниска чувствителност към корупцията. Младите хора с пословичните татуировки на Левски и Ботев по прасците си едва сричат елементарни текстове, но пък са сръчни в даването на подкупи на пътни полицаи - четем го едва ли не всеки ден в медиите. В допълнение: доброто образование учи децата и юношите не само да четат и да смятат - то им дава морален компас в живота. Компас, който винаги им сочи как да обърнат гръб на корупцията. Такъв компас, впрочем, им дават и медиите, а медийният плурализъм в България е сериозно увреден в сравнение с останалите държави от ЕС. И това го твърдят не навиканите "Репортери без граници", а евродепутатът Даниел Фройнд и неправителственото журналистическо сдружение "The European Correspondent".
‼️shocking numbers‼️
— Daniel Freund (@daniel_freund) September 11, 2023
Highest risks for media pluralism in EU countries. Top of the list:
Viktor Orbans Hungary. pic.twitter.com/t9kn2hNq8K
Да, българите все още са най-бедните в целия ЕС - и в този смисъл би било цинично да ги успокояваме с баналното "Щастието не е в парите". Но доходите им очевидно растат с респектиращи темпове, докато хората се чувстват все по-нещастни - това показва и българският национален "Индекс на щастието" на агенция "G Consulting" и социолога Живко Георгиев, публикуван миналата година. В коментара си към него главната редакторка на списание "Мениджър" Весислава Антонова подчертава и още нещо много важно: "Сериозната разлика между нас и скандинавските страни, които винаги са в топ 3 на най-щастливите в света, е, че там хората имат доверие на държавата и държавните институции".
Едно просто уравнение
Така в отговор на въпроса "Защо българите са нещастни?" възниква едно просто уравнение: усещането, че си нещастен, е обратно пропорционално на равнището на образованието, здравеопазването и медиите, плюс липсата на корупция. А когато хората не вярват, че държавата може да им гарантира по-малко корупция и повече образование, медийна почтеност и добро здравеопазване (което тя действително не съумява) - тогава пътят наистина води към "Терминал 2".
И нещастните хора в България ще стават все по-малко, казано с горчива ирония.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пешо
А защо сме в това положение? Как е било преди 35г.? Лога станахме практически неграмотни?! След 35 г. Демокрация. И тя не е виновна , а 35г. Корумпирани политици изпълняващи волята на чужди държави!!!!!!!
Коментиран от #3, #11, #104, #170
06:08 15.09.2023
2 Ми как да седят и да гледаг
Коментиран от #18
06:09 15.09.2023
3 Политиците през тези 35 години
До коментар #1 от "Пешо":
Са бивши партийни членове или техни роднини. Всички. Без изключение.Коментиран от #38
06:10 15.09.2023
4 ⚜️Просветен⚜️
Коментиран от #20, #34
06:17 15.09.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 голям писател е автора
06:27 15.09.2023
7 Някои
06:30 15.09.2023
8 Обективист
Коментиран от #69
06:34 15.09.2023
9 Български принцип
06:35 15.09.2023
10 Брей
06:36 15.09.2023
11 Е, как?
До коментар #1 от "Пешо":
Нима забрави, че преди 35 години всички искаха да избягат от тоталитарната кочина,сега всеки иска да избяга от демократичната кочина...... кочина, защото и преди и сега тези, които дърпат конците са едни и същиКоментиран от #61
06:38 15.09.2023
12 пламен
Коментиран от #107
06:39 15.09.2023
13 Винкело
Лъжата е в основата. Навсякъде, по всяко време лъжат. Политици, телевизии, началници, магазинери, лекари, чиновници...
06:53 15.09.2023
14 Край
Коментиран от #19, #21, #59
06:54 15.09.2023
15 Така така
06:56 15.09.2023
16 Истината
Защото борисоФ за 10 години управление корумпира цялата държавна машина и унищожи всичко.
07:08 15.09.2023
17 Разговор
07:12 15.09.2023
18 Макето
До коментар #2 от "Ми как да седят и да гледаг":
Много точно си го казал, не мога да разбера, какъв трябва да си, за да дадеш “минус” на така добре описаната действителност в тази Псевдо-държава? Всеки мислещ човек и секунда не би се задържал да гледа споменатите продажници!07:13 15.09.2023
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Коко Н
До коментар #4 от "⚜️Просветен⚜️":
30-те % са Просветени.Ти защо си останал?Сигурно си корумпиран и си си купил диплома!?
07:26 15.09.2023
21 ХАХАХА
До коментар #14 от "Край":
Само един въпрос ? Къде съществува справедливост и сигурност? В " циливилизования " свят? Хайде бе ,посочи такова място,защото аз не знам! В Джермани ли ,където насилието на паразитите добива гигантски размери или във Францистан, където има гета ,в които джандармски крак не стъпва ,или в Италия?,ааа може би на Албиона? Хайде посочи?07:28 15.09.2023
22 Миро
07:28 15.09.2023
23 ДОНЧО ГОРСКИЯ
07:31 15.09.2023
24 Отдавна отлетял
Коментиран от #27, #31
07:31 15.09.2023
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Кочина,сър
07:32 15.09.2023
27 ХАХАХА
До коментар #24 от "Отдавна отлетял":
Явно и там където си много си прокопсАл!07:33 15.09.2023
28 даката
Коментиран от #32, #62
07:35 15.09.2023
29 @@@
07:38 15.09.2023
30 Българин
Коментиран от #33, #40
07:40 15.09.2023
31 Само питам
До коментар #24 от "Отдавна отлетял":
В Москва ли си?Коментиран от #180
07:41 15.09.2023
32 колчо
До коментар #28 от "даката":
А КОЛКО ДАНАЦИ ПЛАЩАТ ТВОИТЕ КОМШИИ ЕДНА КРЪГЛА 0 И КАТО НАПРАВЯТ ГОДИНИ ЗА ПЕНСИЯ ЩЕ СЕ НАРЕДЯТ ЗА ПОМОЩИ А МОЖЕ БИ СА ВЕЧЕ ПЕНСИОНЕРИ ПО БОЛЕСТ И СМУЧАТ ОТ НАШИЯТ ГРЪБ С ТАКОВА МИСЛЕНЕ НЯМА НИКОГА ДА СМЕ ДОБРЕ07:41 15.09.2023
33 НАЙ КОРОМПИРАН Е
До коментар #30 от "Българин":
ЕВРОПЕЙСКИЯТ СЪЮЗ07:43 15.09.2023
34 Българските турци
До коментар #4 от "⚜️Просветен⚜️":
Там сте приспани без сънища ! Доказателство е "Великият Безкраен Преход" с делириума от изборни маратони и битки за оглозгани кокали в кулоарите на Българския парламент !!!... Засега сте затънали здраво в дънната тиня на ЕС и чакате и ще чакате пак някои "освободители" да дойдат и да ви "освобождават от робство"... както винаги ?!!!.. А хора които имат сънища винаги се стремят да постигнат нещо , макар то да не е точно като на сън !Вместо да търсим благополучие в чужд двор, не е ли по логично да си спретнем своя ?!...Лошото е че България се люшка с размътеното си политическо съзнание,със срутената си промишленност и със занемареното си селско стопанско развитие !...Когато не произвеждаш свое ,ставаш зависим от чуждо !
07:47 15.09.2023
35 Този
07:49 15.09.2023
36 Кирил
Да, взимат повече от нас, тръгнали са от по високо ниво, ние бяхме руска комуняшка колония. Ако се сравни стандарта от 1939, тогавашните българи са били пред германци и гърци. Нарицанието ,,изпаднал германец,, е дадено от нас българите за германците, които да идвали тук за да работят и живеят.
07:53 15.09.2023
37 А как е другаде
07:57 15.09.2023
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 куку
До коментар #30 от "Българин":
ти ще не си гръмнеш..само руснаци ти в главата..а кой прибрал Мариците и златни находища..кой граби народа всеки божи ден..кой накара да купуваме самолети на чертеж..КОЙ..такива простокирчовци, а преди Винету..-гробари..сега сте сезна сглобка..продължавате грабежа..08:04 15.09.2023
41 Факти
08:05 15.09.2023
42 Какво щастие за Българите, цял ден ни
В магазини, Аптеки цените пълзят нагоре, в Банките всеки месец таксите се вдигат!! По младите бягат през Терминал 2,Ние по старите ще се бориме с Пилитическата Мафия, докато ни има! Мафии, ОПГ та ЧСИ, Колектори, пазени от Лобиски закони, Каретели и все нови и нови Чиновници, към другите 600-700 хиляди!! Разстат заплатите на Чиновниците, какво стана с жизнения минимум за малките пенсии??? НА ВСЕКИ 6 МЕСЕЧА СЕ ТИРАЖИРАТ НОВИ ОБЕЩАНИЯ И ЛЪЖИ! ТАГАРЕВ Украинския шпионин, подарява Народното имущество, все едно муе бащиния!! Прокуратурата се прави, че нищо не вижда, вземат си навреме Заплатите и боносите!! За това и от това бягат младите хора, бягат от България, Родината им!!
08:11 15.09.2023
43 Селянин
Обяснението е едно. Кофти маТрял. Неслучайно природата ни затрива, като нация.
08:11 15.09.2023
44 Баба, цоцолана
08:13 15.09.2023
45 По два-три пъти
Коментиран от #76
08:15 15.09.2023
46 ртъукк
Образование- всичкото връзкар. Образованието е политизирано. Учител се става само с големи връзки и партийно членство.
Доходи- за мизерията у нас благодарете на ГЕРБ, Горанов, Велев и Домусчиев.И не забравяйте, че 3 год. заплати и пенсии бяха замразени, а по време на Ковид ГЕРБ не дадоха нито стотинка помощ на народа.
Сега ПП.ДБ.ДПС.ГЕРБ пак не правят нищо за повишаване на МРЗ и пенсиите. Отдавна МРЗ трябваше да е 1200-1300 лв, минималната пенсия 800 лв.
Коментиран от #177
08:17 15.09.2023
47 Гост
Коментиран от #56
08:21 15.09.2023
48 Елементарно
Коментиран от #52
08:26 15.09.2023
49 Шуробаджанащина
08:29 15.09.2023
50 българите са нещастни
08:29 15.09.2023
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 какъв пазар си ти бе?
До коментар #48 от "Елементарно":
В България има не повече от 2 милиона платежоспособни потребители. Какъв пазар си?Коментиран от #147
08:30 15.09.2023
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Злати Минкова
08:31 15.09.2023
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 ти си доказателството
До коментар #47 от "Гост":
1990 година СССР ни пре(о)даде на лошия Запад, ама още не ни дава. Ти си ясното доказателство за това.08:32 15.09.2023
57 Злати Минкова
08:32 15.09.2023
58 Гражданин
Коментиран от #60
08:36 15.09.2023
59 Циник
До коментар #14 от "Край":
Ами тя и статията общо взето това казва. За пръв път да се съглася с ДВ08:37 15.09.2023
60 за доходите не знам
До коментар #58 от "Гражданин":
но си през ден по кръчмите. Онези нещастници на Запад с многото пари ходят на кръчма веднъж на няколко месеца.08:39 15.09.2023
61 Буха ха
До коментар #11 от "Е, как?":
Независимо дали е боядисана синя или червена, кочината си остава кочина. Не цветът я прави кочина, а това че в нея живеят прасенца.08:39 15.09.2023
62 Циник
До коментар #28 от "даката":
Ами затова и ще си останем държава на плочкаджии, които, както каза колегата, не плащат данъци, докато останалият свят върви напред.08:40 15.09.2023
63 така е
Коментиран от #73
08:40 15.09.2023
64 Българин
08:41 15.09.2023
65 Някой
08:42 15.09.2023
66 Българин
Защото им идва в повече американската "демокрация" и евроатлантическите ценности. Та по този повод какво стана с опорката на соросоидите че всички искали да избягат от комунистическия режим на бай Тошо а то се оказа че всички искат да избягат от "либералната демокрация" наложена ни от господарите им.
Значи на времето било лошо и искали да бягат ама не могат да ми обяснят сега щом е добро защо пак искат да бягат.
Коментиран от #67
08:42 15.09.2023
67 да те питам
До коментар #66 от "Българин":
Как би живял някъде където можеш да си изхвърлиш единствения чувал с боклука само във Вторник между 6 и 10 сутринта? Щеше да си от най-щастливите граждани, а?08:44 15.09.2023
68 Митко каратиста
Коментиран от #71
08:46 15.09.2023
69 Някой
До коментар #8 от "Обективист":
Принципно погледнато, корупцията наистина е виновна. Щото, нали не мислиш, че Кирчо, Кокорчи, Боко, Чоко, Дебелянов и т.н. не са корумпирани? И то точно от тези, дето реват че имало корупция у нас... Не, че в техните държави корупция няма, но трябва да ни се набие в главите, че сами сме си виновни за положението. И последното също е вярно, защото ги търпим западняците и техните корумпирани наместници у нас, вместо да ги изринем с лопатите.08:47 15.09.2023
70 Все тая
08:47 15.09.2023
71 Напускат защото могат
До коментар #68 от "Митко каратиста":
Преди 1989 всички искахме да напуснем, но не можехме.Коментиран от #78
08:48 15.09.2023
72 Мизерията се завръща и емиграцията....
Коментиран от #75
08:50 15.09.2023
73 Родолюбец
До коментар #63 от "така е":
И какви правила на западняците бе - сега Германия спира емигрантите ама ревяха срещу нас че трябвало да ги приемаме. Запада си гледа интереса а правилата са само за нас колониите им - Австрия продължава да купува руски газ, петролопровода през Полша към германия си работи, Газ през Украйна продължава да върви, американците са най големия купувач на уран от Русия но ние трябва да се откажем за да може Уестингхаус да печели, турците си направиха АЕЦ с руски реактори обаче за нас не може - трябва да ги подарим на Украйна.Правилата са за нас но не и за тях
Коментиран от #81
08:51 15.09.2023
74 бай Евро
В коя страна от ЕС няма корупция?
Радиото отговаря:
Стартираме такъв проект. Към 2500 година той трябва да завърши и тогава ще ви отговорим.
Засега не сме чували за такава страна.
08:51 15.09.2023
75 така е
До коментар #72 от "Мизерията се завръща и емиграцията....":
Радев ви го каза "Мутри вън. Да си върнем България"... и я върна на мутрите. От тогава пак само мутри спрягаме по медиите.Коментиран от #83
08:51 15.09.2023
76 6-6-6
До коментар #45 от "По два-три пъти":
Така е,герб 12 години а сега щафетата е поеха комсомолците от пп. Гонят българите и заселват с рускоезични територията.Коментиран от #91
08:54 15.09.2023
77 Поп
08:55 15.09.2023
78 Запознат
До коментар #71 от "Напускат защото могат":
Хаде преди 89 било лошо според вас и всички искали да напуснат - а сега щом е добро защо пак всички искат да напуснат - май не можеш ми каза или не смееш да споменеш че сега е даже по-лошо отколкото преди че не съответства на официалната пропаганда.Коментиран от #80, #84
08:56 15.09.2023
79 Извинявайте ама схемата на статията не е
08:56 15.09.2023
80 нещо не си много запознат
До коментар #78 от "Запознат":
Аз онова време съм го живял. Знам много добре какво беше тогава ЮАР за всички българи. Защо ЮАР? Защото гроздето бе кисело. Много кисело.Коментиран от #152
08:59 15.09.2023
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Избирател
До коментар #75 от "така е":
Е те ни ги назначиха от посолството и ги накараха да направят "сглобката" че и плюят срещу Радев. Старите мутри пак са на власт - ПП$ДБ нали се кълняха че в никакъв случай нямало да управляват с ГЕРБ и ДПС а то какво стана - или каквото им наредят от посолството. Колониалната администрация трябва да изпълнява нарежданията на господарите си.Пък Радев не е от колониалната администрация и за това е лош - мисли за българските интереси а това е много лошо нали?
Коментиран от #85, #88
09:03 15.09.2023
84 Историк
До коментар #78 от "Запознат":
"Тогава" за 10 години напуснаха 1.2 милиона, след това напуснаха още 800 хиляди за следващите десет. Сега са под 300 хиляди и дори те "напускат" заради комунокрацията, в която живеем.09:03 15.09.2023
85 Историк
До коментар #83 от "Избирател":
Кой е назначен от посолството?Посочи го и дай доакзателство за това.
Коментиран от #156
09:04 15.09.2023
86 Я проверете,
09:04 15.09.2023
87 шлосер
09:05 15.09.2023
88 9.7.2020
До коментар #83 от "Избирател":
9 Юли 2020 е светъл ден в българската история.Сутринта третото правителство на ГЕРБ и Бойко Борисо обяви, че България официално влиза в чакалнята на Еврозонята - последната стъпка за приемането ни в клуба на БОГАТИТЕ страни - Европейския съюз.
След обяд лицето изпълняващо длъжността президент на България вдигна юмрук и се изръмжа "Мутри вън. Да си върнем България!". И я върна на мутрите.
Да. Посолството ти е виновно. Но съветското.
Коментиран от #92
09:07 15.09.2023
89 преброяването на мишки да започне
Коментиран от #94, #101, #105
09:07 15.09.2023
90 Иван
Коментиран от #108
09:07 15.09.2023
91 Циник
До коментар #76 от "6-6-6":
Те ако я заселваха с рускоезични щеше да е супер. Заселваме я с австралопитеци, повечето произведени от собствената ни образователна система и чалга култура.09:08 15.09.2023
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 твоята истина
До коментар #81 от "Истината":
толкова колкото и на дойче зеле истината…09:11 15.09.2023
94 Напускат, ама се връщат....
До коментар #89 от "преброяването на мишки да започне":
Имам конкретен случай на познати - женени мъж и жена , избягаха в ЮК , родиха там две деца, които не знаят сега български, а са юноши вече .....и много странно, но от първия ден на всяка училищна ваканция в юк ( а там са много - зимни, пролетни, великденски летни) от първия ден с евтините полети са в България , стоят в България до буквално последния ден преди започването на училище ...не мога да ги схвана такива хора, драпаха да емигрират, децата им не са българи ( нито говорят, нито пишат на български) обаче, е ти тая лудост сега - драпат да избягат пък сега от ЮК при все удобен случай...побъркаха се, не знаят кви са - българи ли са, англичани ли са ( щото изкараха двойно гражданство) та те така ...българите не са наред с главите ...та те такаКоментиран от #98
09:16 15.09.2023
95 Родолюбец
Верно, Уестингхаус дава същия уран като руския защото го купува от Русия и ми го продава на тройна цена ама ме гложди една мисъл - те защо ли са се поддали на "политическия шантаж на руските фашисти".
"Когато приемеш толкова емигранти на глава от населението колкото Германия" - ами на глава от населението ние сме приели повече мигранти отколкото Германия ама никой не ни дава да ревем. Все пак Германия е 83 милиона а ние нямаме и 6.
"Когато спреш "руския газ" през Турски поток (за Австрия и Унгария)" - що бе правилата не са ли да не купуваме а не да спираме за някого - защо ли Австрия продължава да купува и си гледа собствения интерес а ние трябва да гледаме интереса на господарите ти.
Та в крайна сметка не ми обясни защо правилата за нас са едни а за господарите ти са други. Защо САЩ могат да купуват руски уран, руски дизел, руски втечнен газ, руски диаманти, руска дървесина и много други но ние българите не можем.
Коментиран от #97
09:16 15.09.2023
96 Коко Джъмбо
09:25 15.09.2023
97 Истината
До коментар #95 от "Родолюбец":
Я дай си източника за това, че урана, който Уестингхаус ти продава, е купен от Русия.А относно "извода" ти, руските фашисти не могат да упражняват такъв шантаж, защото са по-слаби от американците. Там руските фашисти са по-ниски от тревата и "просто правят бизнес".
Я дай си източника колко емигранти е приела Германия,и колко България, да видим, кой колко е приел на глава от населението.
"правилата" са, че някой купува, но изглежда, че България не пречи на това този някой да купува, тъй че България не спазва "правилата", че някой да рИве, че трябва да ги спазва.
Добре, че пропусна Лукойл :)
Накратко: докато руските писарушки рИват, че "правилата" не се спазват от другите ТОЧНО ТЕ САМИТЕ не само, че не ги спазват ами най-нагло се възползват от това. България е издънена дупка уравлявана от Кремъл и неговите икономически структури в България. Полезните и ти само им вършат пропагандата. Сигурно си мислят, че се "борят за родината".
Коментиран от #110
09:26 15.09.2023
98 ККК
До коментар #94 от "Напускат, ама се връщат....":
Връщат се, само за да си оправят зъбите, мой, и да похапнат малко от бабините гозби, щото са им запращели ушите от пластмасовите храни на запад! Само за това се връщат! Има и единици, наистина единици висококвалифицирани кадри, които се връщат, но само по покана на някоя западна фирма с офис в България, която ги вербува на много висока заплата! Но да повторя пак - това са ЕДИНИЦИ!Коментиран от #100, #102
09:28 15.09.2023
99 дядо поп
09:30 15.09.2023
100 Българин
До коментар #98 от "ККК":
"от пластмасовите храни на запад"Хахаха. Къде са "пластмасови" храните, "мой"? Във Франция, Италия, Испания, Хърватия, Австрия, Швеция и Великобритания ли?
Няма такива шегаджии.
Коментиран от #106, #164
09:30 15.09.2023
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Българин
До коментар #98 от "ККК":
" Но да повторя пак - това са ЕДИНИЦИ!"60% от бройката на напускащи се, се връща. Това е статистика, не мантри.
Разбира се, не се връщат, защото знаят кой управлява в България. Връщат се, защото измамно изглежда, че България вече е демократична държава и оттам нататъка се активират икономическите аргументи. Чака ги жестоко събуждане след около 10тина години, ако нещата вървят по същия начин.
09:33 15.09.2023
103 България ще се оправи скоро.
От 1878 сме си руска губерния. За това и стандарта ни е като на руснаците.
09:33 15.09.2023
104 дамм
До коментар #1 от "Пешо":
станали сме неграмотни след втората световна война, по -точно тогава започнаха да ни правят такива, не се ли запитваш защо бяха затворени границите , още тогава голяма част от населението щеше да се изнесе, но не му се позволяваше , не можеше да пътуваш никъде.09:33 15.09.2023
105 ККК
До коментар #89 от "преброяването на мишки да започне":
Бягат, защото "една птичка пролет не прави", умник! Все едно не знаеш, че в бълхария всеки си има човек и всичко е синджир-марка! Как шепа шора ще се борят срещу Системата/Държават, при положение, че всички институции са на кълбо бе!? Нали системата ще ги смачка МОМЕНТАЛНО и животът им ще стане двойно и тройно по-черен!? Аман от дървени слепи философи!!!!!09:34 15.09.2023
106 ККК
До коментар #100 от "Българин":
Извинявай, забравих, че ям доматите с колците....Коментиран от #111
09:35 15.09.2023
107 истината
До коментар #12 от "пламен":
да, почиват но не е и България09:35 15.09.2023
108 Успешно
До коментар #90 от "Иван":
обслужвани от Дундуков.....09:37 15.09.2023
109 Политкоректен
09:41 15.09.2023
110 Родолюбец
До коментар #97 от "Истината":
Източниците си ги търси сам - тук не дават да се публикуват линкове - има ги в нета.Уестингхаус не обогатяват уран - от къде мислиш го вземат - и да не мислиш че всеки уран става за руски реактори. Най малкото е оформлението му като таблетки които после се поставят в циркониеви пръти които пък се свързват в касети. За всеки реактор са различни.
Та САЩ са богати и ние искаме да сме като тях - защо не се учим и да правим като тях. Защо не забраним на американците да купуват руски уран а ние да го купуваме от Русия и да им го продаваме на тройна цена - и ние ще станем богати. Вие не искате ли да сме богати - то така се става богата държава. Защо не забраним на американците да купуват руски дизел и ние ще им го продаваме поне на двойна цена.
Пък Лукойл най малко ме интересува - интересува ме горивата да са евтини. Защо ли господарите ти не предложат евтини горива на пазара и Лукойл сам ще фалира - нали пазарна икономика.
Обаче вас не ви интересува България и българските интереси - важното е господарите ви да са добре че от тях зависи прехраната ви. Вие сте атибългари
Коментиран от #113
09:42 15.09.2023
111 Българин
До коментар #106 от "ККК":
В България всички искат да са "тарикати" и когато бъде показано, че не са започват да стават и "остроумни" (или агресивни) според зависи.Ела ми се обади когато в България някой направи Паея какво ми я правят във Валенсия (по ресторантите и в къщи). Можете да се поразходите на слънце, всички тарикати, които ми обяснявате как "в Европа" ядели "пластмасови" храни. Ела да те разведа на рибния или зеленчуковия пазар, за да разбереш какви мизерии са вашите "натурални" храни.
Коментиран от #123
09:43 15.09.2023
112 Суха съчка
09:44 15.09.2023
113 Истината
До коментар #110 от "Родолюбец":
"Източниците си ги търси сам"Само да ти кажа, след това изречение не четох нищо повече. Ясен си.
Коментиран от #115, #116
09:44 15.09.2023
114 факт и страх
Коментиран от #119
09:44 15.09.2023
115 Родолюбец
До коментар #113 от "Истината":
Ти си ми ясен - мъчиш се да защитаваш господарите си за политиката им против България и ми е ясно и защо го правиш - все пак всеки трябва да яде но не е много морално да изкарваш прехраната си с продаване на България.Коментиран от #117
09:50 15.09.2023
116 Родолюбец
До коментар #113 от "Истината":
Ами ако искаш пък ти дай източници за твоите твърдения.Коментиран от #118
09:51 15.09.2023
117 Истината
До коментар #115 от "Родолюбец":
Вече отказа да си посочиш източниците на твърденията. Без тях си обикновен руски пропагандист. Няма лошо, всеки трябва да се простира според възможностите си.09:51 15.09.2023
118 Истината
До коментар #116 от "Родолюбец":
Кои твърдения?Посочи ги.
Коментиран от #124
09:52 15.09.2023
119 Лесно е
До коментар #114 от "факт и страх":
Защо след Борисов в България вече не влиза нито едно европейско Евро? Защото ще потънат в Москва. ЕС има доверие единствено на Бойко Борисов. А вие го плюйте колкото си искате.09:54 15.09.2023
120 Човек с памет
Разните комисии в ЕС можеше да реагират на сигналите за корупция в България, но избраха да не правят нищо, защото им е по-изгодно.
ГЕРБ е направен с германски пари, значи на спонсорът му е било изгодно.
ЕС нищо не не направило за силна и развита България. Изгодна му е слаба и зависима.
От 2005 насам ЕС съдейства на корупцията и организираната престъпност в България.
Коментиран от #122
09:55 15.09.2023
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Европеец
До коментар #111 от "Българин":
Защо в България трябва някой да ти направи Паея когато това не е традиционна българска храна - ти ми се обади когато направят шкембе чорба във Валенсия както я правят в България ако изобщо ти направят такава. Пък относно зеленчуците ми намери домати във Валенсия като българските но не от пазара а купени от някоя баба на село.Коментиран от #125, #130
09:58 15.09.2023
124 Родолюбец
До коментар #118 от "Истината":
За същите за които ти искаш линкове - че германците са приели повече мигранти на глава от населението, че Уестингхаус не купуват урана за руските реактори от Русия а сами си го произвеждат.Не се прави на ударен - много добре знаеш
Коментиран от #126
10:02 15.09.2023
125 бхаха
До коментар #123 от "Европеец":
Бабата на село си гледа леха за себе си, и парник за "пазаря". И тя не яде от това, което продава.10:05 15.09.2023
126 Истината
До коментар #124 от "Родолюбец":
Аз казах, че българин може да рИве за това че Германия е спряла емигранти, когато България приеме толкова емигранти на глава от населението, колкото Германия.Ти не правиш разлика между твърдение и УСЛОВИЕ.
Аз казах, че няма доказателства, че Уестингхаус ни продава "руски" уран и те поканих да дадеш такива.
Твърдението тук е, че няма доказателства, и докато не представиш такива е абсолютно коректно.
При мен няма да минеш с махленска реторика - или започваш да вадиш факти, или увяхваш.
Коментиран от #132
10:09 15.09.2023
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 инж. Ганчо Илков
Коментиран от #129
10:10 15.09.2023
129 нормално е
До коментар #128 от "инж. Ганчо Илков":
По-важното е в парламата политическите "титани" да искат устафката на министрите, вместо да изковат работещи закони. Народа иска политически зрелища и такива му се предлагат в изобилие.10:15 15.09.2023
130 Българин
До коментар #123 от "Европеец":
Само дадох пример с Пеята, но ти даже не го разбра (а си тръгнал да наставляваш останалите за храна). За нея ти трябват разнообразни и висококачествени морски продукти, които се намират из цяла Испания. Сравни това с България, която е МОРСКА държава и в нея освен в някой специализиран магазин, я намериш един два вида прясна риба и морски продукти, я НЕ.За шкембето - то е дошло в България от Турция, в която е дошло от Близкия Изток и го има в РЕДИЦА държави, от Франция, през Хърватска, през Иран та чак до Германия. И ако си мислиш, че с нещо го правите по добре от тези страни, жестоко си се объркал.
Впрочем, шкембето по още една причина е нудачен пример - в него няма никакви изключителни като качество продукти, че да го вкарваш в разговор за КАЧЕСТВО.
Коментиран от #138
10:17 15.09.2023
131 Гражданска позиция
10:22 15.09.2023
132 Родолюбец
До коментар #126 от "Истината":
Дай източници както казваш- Аз ти казвам че България е приела повече мигранти на ГЛАВА ОТ НАСЕЛЕНИЕТО отколкото Германия. Като абсолютна бройка са по-малко - има достатъчно източници в нета.
"Аз казах, че няма доказателства, че Уестингхаус ни продава "руски" уран"
Няма доказателства че не е и руски нали но 2+2 е равно на 4. Както ти казах не всеки уран става за руските реактори, Уестингхаус не обогатяват уран (самите те го казват) и нямат фабрики да го правят на касети. САЩ са най големия купувач на руски обогатен уран. Та според теб сигурно си правят чорба с него а за нашите руски реактори не го ползват а купуват от някъде другаде. Та колко държави в света могат да обогатяват уран и колко от тях ще се навият да произведат касети за нашите руски реактори (става въпрос за няколко реактора).
Ама само с лапане не става трябва и акъл.
Коментиран от #134
10:24 15.09.2023
133 българина винаги ще е нещастен
10:25 15.09.2023
134 Истината
До коментар #132 от "Родолюбец":
Отказа ти да посочиш източниците си, които подкрепят твърденията ти е красноречив. Не можеш да подкрепиш твърденията си с факти."Няма и доказателства, че не е" не е доказателство, че е. Логиката ти е много слаба, и като казвам "логиката" нямам предвид начина, по който пишеш, а познанията ти по това кога един аргумент се смята за логически ВЕРЕН.
Вярно, че трябва и акъл.
Коментиран от #140
10:29 15.09.2023
135 Артилерист
Коментиран от #136, #137
10:33 15.09.2023
136 нагледен пример за случващото се
До коментар #135 от "Артилерист":
Ти си красноречив пример за случващото се в България. През 1990 СССР продаде България на лошия Запад, но още не я дава. Вкараха ни в НАТО и ЕС като руски Троянски кон и за това има хиляди доказателства, включително неприемането ни в Шенген вече 13та година. Факта, че в момента в който влезнахме в чакалнята за Еврозоната, президента излезе и поведе преврат срещу легитимното правителство в България е също много показателен. Сега мутрите са вън, и по цял ден с тях ни занимават медиите.10:37 15.09.2023
137 Истината
До коментар #135 от "Артилерист":
Я дай сравнителния индекс на плурализъм на медиите в България и в Русия.10:39 15.09.2023
138 Европеец
До коментар #130 от "Българин":
Защо бе и по черноморието се намират висококачествени морски продукти от това което вирее в Черно море - не може да сравняваш "морето" на Испания с "морето" на България. Естествено че в Испания ще има по голямо разнообразие от прясна риба. Но нищо не каза за доматите и чушките - дай да сравняваме сравними неща.Все едно аз да сравнявам бананите в Колумбия с бананите в България - ами в България не виреят банани и тия които ни ги карат не можеш да сравниш по качество с тези в Колумбия.
Трето сравняваш някакво традиционно ястие на едната държава и казваш че не го правели добре в другата - аз ти давам пример с българско традиционно ястие пък ако ще да е боб яхния или пък свинско със зеле.
Коментиран от #142
10:39 15.09.2023
139 Българка
Коментиран от #144
10:39 15.09.2023
140 Родолюбец
До коментар #134 от "Истината":
Ами и ти не можеш да подкрепиш твърденията си с факти - "когато България приеме повече мигранти от Германия на глава от населението тогава може да реве"Аз ти казах че е приела но не им дават да реве а Германия спря емигрантите.
Коментиран от #141
10:43 15.09.2023
141 верно ли?
До коментар #140 от "Родолюбец":
Като ги е приела, къде са тези мигранти в България?Коментиран от #145
10:46 15.09.2023
142 Българин
До коментар #138 от "Европеец":
Е нали ядяли "пластмасови храни"? Забрави ли? Сега пък "не можело да се сравняват" обаче В ПОЛЗА НА ИСПАНИЯ.Аз не сравнявам "традиционни ястия" (ти се опита да го правиш). Аз посочих ястие, за което се изискват висококачествени продукти каквито в България можеш само да сънуваш (освен ако не отидеш в суперспецилаизиран магазин, и не извадиш ГОЛЕМИТЕ кинти).
Обазалагам се, че никога не си си купувал домати или чушки от местен пазар в Испания. Иначе нямаше да се напъваш. Нещо повече, обзалагам се, че не си купуваш често и от пазарите в България, иначе щеше да знаеш, че не са нищо особено. Популярността на българските домати и чушки идва от соцвремената, когато получавахме големите хвалби от това, че ги изнасяхме в региони, които нямат НИКАКВА качествена земеделска продукция (северната част на СССР, полупустинни райони от бившия комунистически блок и т.н.).
Коментиран от #150
10:46 15.09.2023
143 Френската гимназия
10:51 15.09.2023
144 Българин
До коментар #139 от "Българка":
"и ако не бе 9 септември 1944, бихме живяли днес по добре" - това от Козяк ли ти го казаха че е така - от къде си сигурна. Те "комунистите" бяха 45 години а вече 34 години "демокрация" минаха и защо ли не сме по-добре."За 35 години увеличихте бюрокрацията, вместо да я намалите и да построите нови фабрики и заводи" - е нали "демокрация" членове сме на НАТО и ЕС и даже разрушихме фабриките и фермите които имахме по нареждане на новите ни братя (Ран и Ът), унищожихме армията и нарязахме въоръжението си, унищожихме образование и здравеопазване и видиш ли комунистите са ви виновни. Обаче не забелязвате че тези комунисти сега са се писали евроатлантици и гласувате за тях - те тези комунисти не са от виновните - някакви други са виновни.
Коментиран от #146
10:53 15.09.2023
145 Истината
До коментар #141 от "верно ли?":
Никъде. Всички емигранти на българска територия са затворени в имигрантски лагери докато чкат да се изнесат с 300, или са в процес на изнасяне с триста (голяма част от уркаинците, които избягаха от войната от нас, в момента се изнасят с 300. Емигрантите, дошли в България и останали за постоянно, са НИЩОЖНА бройка.За разлика от страни като Германия, в която емигрантите имат шансове за благоприятна интеграция и огромен процент започват работа или обучение с перспективи за развитие до 3тата година от пристигането си в страната домакин. В България действа обратното - социалната им изолация и враждебност.
10:54 15.09.2023
146 Истината
До коментар #144 от "Българин":
"а вече 34 години "демокрация" минаха и защо ли не сме по-добре."В България 34 години има Комунокрация, не Демокрация.
От 33 години ни управляват бившите комунистически тайни служби Държавна сигурност, чрез различни техни "представители" и "структури" (включително икономически). Те са клон на руските тайни служби.
Коментиран от #157
10:56 15.09.2023
147 Ха ха ха ха
До коментар #52 от "какъв пазар си ти бе?":
А като не сме пазар, какво търсят тука кауфланд, лидъл, била, метро и др. такива у нас?! Да не би да са благотворителни дружества?! Много си умен.Коментиран от #148
10:57 15.09.2023
148 какъв пазар си ти бе
До коментар #147 от "Ха ха ха ха":
Ако плюскането ти е пазара, изобщо не ми го хвали. И какво е това примерно Кауфланд с 60 магазина в цяла България? Голем оборот прави. Направо безаналогов. Заклевам се.11:00 15.09.2023
149 Този коментар е премахнат от модератор.
150 Европеец
До коментар #142 от "Българин":
"освен ако не отидеш в суперспецилаизиран магазин, и не извадиш ГОЛЕМИТЕ кинти"Ами големите кинти в България на колко малко кинти в Испания се равняват - можеш ли ми каза колко евро струва тази Паея която толкова я хвалиш и какви толкова висококачествени продукти влизат в нея и защо си мислиш че са "висококачествени".
"Нещо повече, обзалагам се, че не си купуваш често и от пазарите в България" - тук позна защото на пазарите в България вече няма български стоки а идват "висококачествени" испански и от къде ли не.
Вярно че в Испания не съм бил но съм бил в повечето Европейски държави и знам що за зеленчуци ядат - изглеждат идеални на външен вид но на вкус са като пластмаса (нямат никакъв). Между другото точно испански домати и чушки купувах в Англия.
Коментиран от #154
11:03 15.09.2023
151 1111
11:09 15.09.2023
152 Хайде бе!
До коментар #80 от "нещо не си много запознат":
Не си само ти живял/а по "онова" време. Лъжеш като копанарин. В сравнение със сегашното, беше в пъти по - добро. Да не си баба реститутка и ли от някой психосиспансер?Коментиран от #153, #155
11:10 15.09.2023
153 хайде де
До коментар #152 от "Хайде бе!":
Беше по-добро само за тираджиите и стюардесите в БГА Балкан. И за сервитьорите и барманите в Балкантурист. Ако си бил от сервитьорчетата, с тебе не можехме да се мерим ние простосмъртните. За тебе Кореком бе с отворени врати. За нас не.11:14 15.09.2023
154 Българин
До коментар #150 от "Европеец":
Забавно е да се наблюдават опитите ти да се бориш с неща, които са ти над възможностите.Няма значение колко са големи големите кинти в България спрямо Испания, а това колко са големи спрямо стандарта в България, защото тези, които живеят ежедневен живот на място трябва да ги извадят, за да си осигурят качеството, за което говорим. Силно се съмнявам, че испанец ще си поръча морски дарове в България (да, даже и на морето).
В Паеята влизат миди, скариди, лангустини, бейби октоподчета, сепия и калмари (освен ориз, очевидно) а цените варират между 7-8 евро, до много нагоре, в зависимост колко скъп и престижен е ресторанта.
Аз няма нужда да "познавам", аз го знам със сигурност, защото думите ти не съответстват на реалността.
Доматите и чушките от Испания, които си "купувал в Англия", са брани зелени, за да могат да достигнат до теб в търговски вид. Има британски чушки и домати в сезон, които са ... същите като българските. КАзвам го като човек, който е живял в Англия.
11:15 15.09.2023
155 Българин
До коментар #152 от "Хайде бе!":
"В сравнение със сегашното, беше в пъти по - добро."Верно?
Понеже съм поживял по онова време, я ми обясни кое "беше по-добро" (нежели "в пъти по-добро").
Но КОНКРЕТНО, не ОБЩИ ПРИКАЗКИ.
Коментиран от #158
11:17 15.09.2023
156 Този коментар е премахнат от модератор.
157 Този коментар е премахнат от модератор.
158 Българин
До коментар #155 от "Българин":
Здравеопазване и образование бяха в пъти по добри ама едва ли си живял по онова време.Та можеш ли ми каза колко язовира се построиха за 45 години и колко сега за 35, можеш ли ми каза и за централи, пристанища, фабрики, пътища, напоителни канали и още много други.
Коментиран от #159, #161
11:22 15.09.2023
159 Българин
До коментар #158 от "Българин":
"Здравеопазване и образование бяха в пъти по добри"Къде са ДОКАЗАТЕЛСТВАТА за това твърдение?
Казах "без общи приказки".
И, да, живял съм, учил съм и съм работил, "по онова време".
Коментиран от #165
11:23 15.09.2023
160 1234
11:23 15.09.2023
161 Българин
До коментар #158 от "Българин":
"Та можеш ли ми каза колко язовира се построиха за 45 години и колко сега за 35"Мога да ти кажа колко язовира НЕ СЕ ПОДДЪРЖАХА по "онова време". Отговора е - ВСИЧКИТЕ. 35 години правим ремонти на недомислиците от "онова време". Точно като панелките, от които много бяха "построени", но със стандарти под всякаква критика, заради което при санирането им сега инженери и строители се хващат за главите като гледат как се е "строило". Изливането на бетон където ти падне не е трудно.
11:27 15.09.2023
162 абе
Коментиран от #166, #172, #193
11:31 15.09.2023
163 Гражданин
11:33 15.09.2023
164 Хайде бе!
До коментар #100 от "Българин":
Ти показвал ли си носа си извън България? Де Бил. Петнадесет години работих в Германия и пообиколих гЕвропката. Абсолютно всичко Е химия, още от много преди 90-та година.11:34 15.09.2023
165 Българин
До коментар #159 от "Българин":
А къде са доказателствата че сега е по-добре - аз го виждам как е - според господарите ти тогава сме били на 23-то място в света по качество на живот а сега сме на 112-то място някъде след Гана. Сега не можеш да си направиш операция ако нямаш пари а навремето беше безплатно. Навремето произвеждахме компютри които бяха на световно ниво а сега какво произвеждаме. Произвеждахме и кари и тежко оборудване и автобуси и коли и много други работи а сега чушкопеци.Други "доказателства" искаш ли?
Коментиран от #175
11:34 15.09.2023
166 Този коментар е премахнат от модератор.
167 много интересно
11:38 15.09.2023
168 никой не ти говори за венци
До коментар #166 от "Военен":
Тези в американската армия дали работят за 50 стотинки на месец? На сила ли са изпратени там?Коментиран от #176
11:39 15.09.2023
169 Този коментар е премахнат от модератор.
170 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #1 от "Пешо":
Докато не бъдат уволнени всички "историци" от "Институт за исторически изследвания" към БАН, няма да се оправим ....11:43 15.09.2023
171 Този коментар е премахнат от модератор.
172 Българин
До коментар #162 от "абе":
Е чак пък всичко с бригади и ленински съботници не е построено - АЕЦ и другите централи не са посроени с ленински съботници. Язовирите също.До 1944 г в България е имало съвсем малко асфалтирани пътища - та представяш ли си колко асфалтирани пътища щяхме да имаме ако не бяха лошите комунисти и руснаци а се строеше със темпото на последните 34 години. Селата ни все още щяха да газят в кал. Да не говорим че нямаше да имаме язовири и централи защото нищо не е построено за 34 години.
Коментиран от #174, #179
11:44 15.09.2023
173 Този коментар е премахнат от модератор.
174 прав си
До коментар #172 от "Българин":
АЕЦ го строиха основно виетнамци.11:45 15.09.2023
175 Българин
До коментар #165 от "Българин":
Поредния другар, който твърди нещо, и когато не може да го докаже, пробва с "а вие защо".Не разбрахте ли, това е ЛОГИЧЕСКА ГРЕШКА. Така НЕ СЕ доказва позиция.
Най-добрия пример за това колко беше "добро" образованието тогава са ТОЧНО тези, които най-ревностно защитават "онова време". Не могат да се приспособят към изискванията на конкурентен пазар на труда, поради което работят за малко пари (или работят нелегално каквото дойде).
Що се отнася до "безплатното" здравеопазване - България има по-висока продължителност на живот в сравнение с почти всички (ако не и всички) страни, които твърдят, че при тях има такова - Русия, Северна Корея, Венецуела, и т.н. a генерално страните които нямат "безплатно" здравеопазване, имат доста по-висока продължителност на живота.
Впрочем, в една операция се използват да речем сложни апарати за наблюдаване на жизнените показатели. Можеш ли да ми посочиш един производител, който да е раздавал такива "без пари"? Ако не можеш, не е било "безплатно".
11:46 15.09.2023
176 Военен
До коментар #168 от "никой не ти говори за венци":
Наборната армия съществува и в много от западните държави или е съществувала и никъде не е била платена. САЩ са с платена армия но никой не дава на строителните войски допълнително възнаграждение за това че работят като строители освен армейската заплата. И не сравнявай ония 50 ст със сега - 1929 година заплатата на строител в САЩ е един долар седмично или около 4 на месец.Коментиран от #178, #182
11:51 15.09.2023
177 ВУЙКО -КАЛЕКО
До коментар #46 от "ртъукк":
Пишете ,че МРЗ трябва да е 1200-1300 лв,а пенсията 800.Добре ама като,че ли това трябва да се заработи.Още не сме се отървали от соц порядките,че държавата е длъжна да дава ,а ние само да лапаме наготово,Един пример за наводненията.За 50-100 лева на година около 80-90 % от частните имоти не са застраховани,а когато дойде бедствието държавата е длъжна да помогне на хората на които за домовете им са разрушени11:51 15.09.2023
178 верно ли
До коментар #176 от "Военен":
Защо изобщо са давани тези 50 стотинки на бойците в българската армия? Така и така са в армията.11:54 15.09.2023
179 Българин
До коментар #172 от "Българин":
"До 1944 г в България е имало съвсем малко асфалтирани пътища"За асфалтирани пътища са нужни машини и технология, които не са били добре развити до ВСВ, така че това е все едно да кажеш, че в България до 44та е имало много малко електрификация. Опаааа, забравих, че соцносталгиците и такива "аргументи" използват.
Впрочем, за 45 години, режима на комунистите успя да построи 150 километра магистрали и 0 километра метро.
11:55 15.09.2023
180 Отдавна отлетял
До коментар #31 от "Само питам":
В Санкт-Петербург !!!11:56 15.09.2023
181 Анонимен
11:59 15.09.2023
182 Българин
До коментар #176 от "Военен":
"Наборната армия" на Запад, там където съществува, не се занимава с гражданско строителство, тъй че сравнението е напълно неуместно.11:59 15.09.2023
183 Истини
12:10 15.09.2023
184 Артилерист
Посочи само едно от хилядите ти доказателства, че Русия ни е вкарала в НАТО!
Коментиран от #188
12:16 15.09.2023
185 Анонимен
12:18 15.09.2023
186 Читател
Отзвук. БГ, допадна ми статията, психиатър... От полза на държавата
12:22 15.09.2023
187 Артилерист
Дойче веле посочва, че в БЪЛГАРИЯ НЯМА ПЛУРАЛИЗЪМ! Индексът на плурализма в Русия е 83 %. Ти ми кажи колко е индекса на българския парламент и правителство!
Коментиран от #189
12:27 15.09.2023
188 Историк
До коментар #184 от "Артилерист":
Смяната на реториката на Георги Първанов по отношение на НАТО.12:27 15.09.2023
189 Историк
До коментар #187 от "Артилерист":
"Индексът на плурализма в Русия е 83 %. "Русия 2022:
Политически свободи: 5/40
Граждански свободи: 14/60
България 2022:
Политически свободи: 33/40
Граждански свободи: 46/60
12:31 15.09.2023
190 Артилерист
Не питам теб. Ти си постоянен дежурен и трябва с нещо да отговаряш, колкото и нелепо да е, като, например, за всесилието на Първанов!!!
19:03 15.09.2023
191 Вирус
21:49 15.09.2023
192 Григоров
затъва все повече! Благоден
стават само политиците и мо
шенниците! За това намалява
населението ни. Ще ни натра
пят и американски бази.Жал
ко за родината ни!!
22:29 15.09.2023
193 Този коментар е премахнат от модератор.
194 димитър
18:24 18.09.2023
195 Момчил
18:27 18.09.2023
196 МинОвач
19:10 18.09.2023
197 ЦРУ
19:12 18.09.2023