12 Август, 2024 13:04 12 975 63

Какво трябва да знаем за проблемите с преминаване на Годишен технически преглед? Ангел Славчев пред ФАКТИ

  • ангел-
  • славчев-
  • коли-
  • годишен-
  • технически-
  • преглед-
  • проблем-
  • газове

При управлението на ГЕРБ през 2018 година нашата държавна администрация е тази, която е въвела тези високи изисквания в наредба Н-32, която описва методологията за преминаване на годишен технически преглед, казва депутатът

Какво трябва да знаем за проблемите с преминаване на Годишен технически преглед? Ангел Славчев пред ФАКТИ - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

В последните седмици проблемът с преминаване на Годишен технически преглед (ГТП) на автомобила заради „повече“ емисии в изгорелите газове предизвика голяма дискусия и обществена реакция. Какви промени се готвят… Пред ФАКТИ говори Ангел Славчев, депутат от „Възраждане“.

- Г-н Славчев, партия „Възраждане“ продължава активно да настоява за разрешаване на проблема с около 2 милиона автомобила, които са заплашени да останат без ГТП поради новите изисквания в наредба, влязла в сила от юли 2024 г. Какво следва, какво искате да се промени?
- С темата се запознах още по време на предизборната кампания през юни тази година. На две от отворените ни срещи, хората попитаха какво ще направим, за да не се стигне до спирането от движение на автомобилите. Още в първия ден след клетвата на Народното събрание поисках среща със служебния министър на транспорта. Проведохме среща с неговия заместник, на която стана ясно, че през 2018 година Министерството на околната среда и водите е поискало от Министерството на транспорта да вкара в чл. 37 ал.4 от Наредбата за годишните технически прегледи, а именно – там, където се описват опасните неизправности, да бъдат заложени и изгорелите газове. След няколко срещи с министъра на околната среда и този на транспорта и липсата на комуникация между двете министерства, внесохме наши предложения и до двете ведомства. От МОСВ искаме да изпратят писмо до това на транспорта с настояване изгорелите газове да отпаднат от „опасни неизправности“. От Министерството на транспорта поискахме три неща:
1. Премахване на изгорелите газове от „ опасни неизправности“
2 Срокът за отстраняване на констатиран проблем да се увеличи от 14 на 30 дни
3. Ако автомобилът не отговаря на дадената му еко група спрямо годината на производство, то да се назначава по-ниска еко група, при съгласие на собственика

- Защо сегашната версия на Наредбата ще доведе до спирането от движение на милиони автомобили, които не могат да отговорят на строгите критерии за газови емисии?
- През 2018 година правителството на ГЕРБ е транспонирало Европейската директива 2014/45/ЕС явно с недоглеждане. В самата директива всички неизправности, свързани с отработените газове, са отбелязани като „значителни“ , а в българския вариант на наредба са посочени като „опасни“. Когато са в категория “опасни“, то автомобилът бива спиран автоматично от движение.
Ще дам пример: След като автомобил трябва да премине годишен технически преглед и бъде констатирано по време на прегледа, че няма спирачки, то на собственика му се дава право да отстрани проблема в срок от 14 дни и да си тръгне с колата от пункта.
Ако отработените газове на автомобила не влизат в нормите, зададени в наредбата, то автомобилът бива спиран автоматично от движение и мпс-то трябва да бъде изведено от пункта с репатрираща техника. Няма право да се движи по улиците.

- Кой, как, кога и какви емисии сме приели да спазваме?
- До преди 4 седмици всички мислихме, че Европейската директива 2014/45/ЕС от 3 април 2014 г. е тази, която ни кара да имаме толкова високи изисквания. Оказа се обаче съвсем друга причината. При управлението на ГЕРБ през 2018 година нашата държавна администрация е тази, която е въвела тези високи изисквания в наредба Н-32, която описва методологията за преминаване на годишен технически преглед. В самата директива на ЕС изискванията към отработените газове не са толкова строги.

- Защо става така, че автомобили на 40 години могат да преминат технически преглед без проблеми, а по-нови автомобили са заплашени от спиране?
- Причината е отново в наредбата. Когато Вашият автомобил е произведен преди 2002 година, то той автоматично влиза в първа екологична група, в която изискванията за отработени газове са занижени и всички коли ги покриват. Когато са произведени след 2002 година, то те имат Екологична категория, която е зададена от производителя. Важно е читателите да правят разлика между „екологична група“ и „ екологична категория“. Това са две коренно различни неща. В чл. 37 на Наредба Н-32 са описани изискванията за отработени газове. Когато автомобилът е произведен 2015 година, той излиза по документи с 5-та или 6-та екологична категория и съответно в 4-та екологична група, където изискванията за отработени газове са 6 пъти по-високи от тези за колите преди 2002 год. Наредбата гласи, че автомобил, който не влиза в екологичните стойности, бива спиран от движение.

- Какво предлагате като решение на създалата се ситуация?
- Предлагаме да се премахнат думите (или оказват въздействие върху околната среда.) в частта на чл. 37, ал. 4. от въпросната наредба, където се описват „ опасните“ неизправности. Това ще даде възможност, ако автомобилът не отговаря на изискванията, да бъде даден срок за отстраняване на неизправността, а не да го спират от движение.
Второто, което предлагаме, е срокът от 14 дни да бъде променен на 30 дни. Като мотив за тази промяна е, че 14 дни са прекалено малък срок за отстраняване на повечето възможни проблеми, както и ограничената възможност за вкарване на автомобила в сервиз. Наясно сме, че и 30 дни може да не бъдат достатъчни, но и че не може да бъде до безкрай.
Третото и е едно от най-важните е създаване на нова точка в наредбата, която дава право при непокриване на заложената в талона на автомобила еко категория, то

системата на Автомобилна администрация да дава възможност за назначаване на по-ниска екологична група, като водачът на МПС да удостовери, че се съгласява мпс-то да бъде заложено в по-ниската екологична група, като е наясно, че с това си действие ще бъде ограничен достъпът му до централните части на градовете.

Когато започне изменението на наредбата, ще има между 14 и 30 дни за обществено обсъждане, което от своя страна ще даде възможност на всички заинтересовани страни да дадат своите предложения и те да се обсъдят. Ние предвиждаме да направим няколко обществени събития, където да съберем експерти, собственици на пунктове за прегледи, потърпевши и да дадем още предложения за изменение. Едно от нещата, които ще поискаме, е да се прегледа цялата директива 2014/45/ЕС от 3 април 2014 год. и да се премахнат несъответствията между нашата наредба и европейската.

- Колко замърсяват автомобилите реално?
- Трудно мога да дам точно определение колко замърсяват автомобилите, но като обикновен човек виждам всекидневно как дизелови автомобили изкарват черен дим от ауспусите. В нашата държава не се поощрява да караш автомобила си на екологично гориво, като газ пропан-бутан, метан или електричество. Напротив, въпросната наредба дава преимущество именно на дизеловите автомобили, което е изключително странен парадокс. Едно от нещата, върху които работим и ще продължим да го правим, е държавата да поощрява собствениците на автомобили да избират такива, които замърсяват изключително малко.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 48 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Малоумници

    118 2 Отговор
    Спирачки, фарове, окачване, кормилна уредба.
    А не ауспуси, пътен данък, аптечки и пожаргасители.
  • 2 Зевс8346

    143 2 Отговор
    Някоя герберска калинка е превела неправилно европейските директиви и сега ще страдат милиони :)

    Коментиран от #13

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Много изисквания

    56 3 Отговор
    В проложение 5 на наредбата е описано как трябва да минава прегледа. Минимум 1 ден ще трябва за лека кола ако карат по точките
  • 5 браво

    70 17 Отговор
    Браво. Не знам колко тряба да си зле, че да приемеш правила които да насърчават карането на 25 годишни автомобили , а такива на десет години да не могат да покриват изискванията, нищо че замърсяват в пъти по малко от други които нямат проблем да се движат.
    Незабавна промяна на трите точки .
    Ако не отговаря на изискванията автомобила за евро 5 да му се записва , че е евро 4 или евро 3 ...
    Не може евро 2 да се движат без проблеми и да минават прегледи а, такива с 3,4,5 да ги спират от движение.
  • 6 факуса

    84 1 Отговор
    при падишаха всичко бе с недоглеждане и цел навеждане пред големите начакници,ама не забраниха горенето на вносните отпадъци на същите големи начлници,гербавите боклуци,гробарите на бунището,събудете се овци,изправете се и станете лъвове
  • 7 Пърд пър

    88 2 Отговор
    Нафтаджиите не ги барат защото трябва да спрат де що има камиони бусове и рейсове.
  • 8 ю ка ка

    62 17 Отговор
    Възраждане само отлагат проблема с месец. Нищо не разрешиха.
  • 9 Значи

    107 6 Отговор
    Трябва да знаете - никакво гласуване за ГЕРБ ! Особено след признанието , че те са малоумниците които ви тормозят с тази тъпотия и рекет !

    Коментиран от #15

  • 10 Да ти

    47 3 Отговор

    До коментар #3 от "Бесен-_ Язовец":

    Монтирам катализатор у твойта кошница спрела. Да не сме всички милионери?

    Коментиран от #12

  • 11 мдаа

    72 1 Отговор
    Който се противопостави на тая зелена шарлатания ще прилапа много гласове на идващите избори.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Дядо Гъдю

    86 0 Отговор

    До коментар #2 от "Зевс8346":

    Не е преведена неправилно.Просто са се натегнали,да се покажат по-набожни от Папата.
    Има една стара приказка за такива натегачи:,,Казали му да пръ.цне-той чак се наа...кал!"
    Такава е всичката работа на парашутистите-чиновници.
  • 14 Петър

    51 1 Отговор
    Ще посъветвам собствениците на пунктове за ГТП да закупят по един чисто нов четиритактов бензинов генератор, така ще си решат проблемте създадени от без работната държавна администрация.
  • 15 Кремък

    36 11 Отговор

    До коментар #9 от "Значи":

    ГЕРБ-ясно,ами другите мало?умници къде са спали?ГЕРБ нямат гласове сами да пробутат тази тъ!потия без помощта на някои от останалите.Сега предизборно няма нужда да си късат ризите и да се правят на загрижени.
    Възраждановците само си правят предизборен пиар.
  • 16 фрока

    71 4 Отговор
    Пак негодниците на ГЕРБ са замесени. И за кражбите, са те и за мизериите на българите са ГЕРБ и Винету от Банкя. До кога ще ги избирате бре? До кога???
  • 17 5798

    12 69 Отговор
    Никъде не казано, че като нямаш пари трябва да караш кола...Стара кола, без катализатор, гуми, спирачки, фарове и да дими 8 метра зад колата...
    Тъкмо да се поразредят джигитите и да стане по чист въздуха
    ама българска работа
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Тома

    39 0 Отговор
    Има винаги назначени калинки които са ги сложили да мислят как да доят и стрижат народа за глоби и рушфети и винаги им се получава
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Вожда

    40 1 Отговор
    Докато ние сме ,,безопасни,, за управниците и си траем,така ще ни клатят както им падне. Ето сега някаква герберска калинка се е направила на много знаеща и е сътворила тия чутовни простотии. Да се натегнат на господарите си,не че ония са го изисквали в този му вариант у нас. се

    Коментиран от #42

  • 24 хаха

    42 0 Отговор
    В самата директива всички неизправности, свързани с отработените газове, са отбелязани като „значителни“ , а в българския вариант на наредба са посочени като „опасни“.Когато са в категория “опасни“, то автомобилът бива спиран автоматично от движение.

    Демек да накарат Бай Ганьо да си купи нова кола 😁
  • 25 Мдааа

    36 4 Отговор
    Заради малоyмниците от ГЕРБ ДПС и ППДБ сме на тоя хал. Накрая, ще променят закона и всички, ще минават прегледа на по-ниска катргория, но данъкът за нея, ще стане 1000 лв на година? На който му изнася ОК на който не ГЕРБ ДПС и ППДБ казват "ми оди пеш ве"!
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Тая наредба Н-32 е да се спрат старите

    20 2 Отговор
    Автомобили стар внос и да се купуват нов внос на стари коли от Европа там ако ни чакат да караме по 20 години стари таралясници ще спре цялата автомобилна индустрия и ще произвеждат само части за автомобили в Европа искат на всеки 5-6 години да си изнасят стария автопарк на изток и ние да им го купуваме
  • 28 Баба Гуна

    14 11 Отговор
    Забрана, нескрепена със санкция, е просто пожелание. Това по повод ПР акцията на Възраждане, че им приели законопроекта за забрана на ЛГБТ в училищата. Та да попитам мислителите от Възраждане, КАКВО СТАВА, АКО НЯКОЙ НЕ ГО СПАЗВА? Нещо глобичка? Санкция за училището? Състав в Наказателния кодекс?
    Ето така става, когато некадърността е в същността на една партия и няма експерти. То и затова с такава готовност някои други партии ги подкрепиха - защото ЦЯЛАТА ИМ ПАРА ОТНОВО Е В СВИРКАТА!
  • 29 Ари Ватанен

    24 6 Отговор
    ХОРА ЗАПОМНЕТЕ!!!! В НИКАКЪВ, АМА В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ КУПУВАЙТЕ КОЛИ ОТ БЪЛГАРСКИ АВТОКЪЩИ, ИЛИ ОТ ЧАСТНИ ЛИЦА В БГ, ДОКАТО ПРЕДВАРИТЕЛНО(ПРЕДИ ДА ДАДЕТЕ ПАРИТЕ) И ПРЕДИ РЕГИСТРАЦИЯТА В КАТ НЕ СЕ УВЕРИТЕ СЪС СОБСТВЕНИТЕ СИ ОЧИ, ЧЕ АВТОМОБИЛЪТ, КОЙТО ИСКАТ ДА ВИ ПРОДАДАТ МИНАВА ТЕСТА ЗА ИЗГОРЕЛИТЕ ГАЗОВЕ. ИНАЧЕ СЛЕД ГОДИНА ВРЕМЕ РИСКУВАТЕ ДА СЕ ВКАРАТЕ В МНОГО ЗЛОВЕЩ СЦЕНАРИЙ БЕЗ ИЗХОД И БЕЗ ПОЛЕЗЕН ХОД, И ЩЕ ИЗГОРИТЕ С ДАДЕНИТЕ ПАРИ ЗА КОЛА, КОЯТО НЕ МОЖЕ ДА МИНЕ ПРЕГЛЕД И СТАВА САМО ЗА СКРАП. ПРИ СЕГАШНИЯТ БЕЗУМЕН ЗАКОН РИСКЪТ КУПУВАЧЪТ ДА ИЗГОРИ Е ОГРОМЕН, ЗАЩОТО МВР НЕ ПРАВЯТ ТОЗИ ТЕСТ ЗА ГАЗОВЕТЕ ПРИ РЕГИСТРАЦИЯ, И АКО СЛЕД ГОДИНА ВРЕМЕ СЕ ОКАЖЕ ,ЧЕ КОЛАТА НЕ МОЖЕ ДА ГО ПРЕМИНЕ, КУПУВАЧЪТ ГОРИ.

    Коментиран от #39

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Бай Иван

    29 0 Отговор
    -"През 2018 година правителството на ГЕРБ е транспонирало Европейската директива 2014/45/ЕС явно с недоглеждане. В самата директива всички неизправности, свързани с отработените газове, са отбелязани като „значителни“ , а в българския вариант на наредба са посочени като „опасни“. Когато са в категория “опасни“, то автомобилът бива спиран автоматично от движение."
    Ах тези ГЕРБ-аджийски калинки дето не знаят чужди езици и превели думата "значителни, катоопасни! Като от Брюксел и Вашингтон им кажат, че трябва да пр--нат, те се наси--т! Сега продължавайте да гласувате за партиите от Сглобката и скоро ще ви поискат да издишате въздуха си през катализатор! Като заключение може да се каже, че който нещо което сам нещо сам си направиш, никой не може да ти го направи!

    Коментиран от #33

  • 32 Имам ли проблем

    18 1 Отговор
    Ще напълня бутилката с газ до дупка, ще сложа още 8 бутилки с кислород и паля пред парламента...
  • 33 Шаро

    27 1 Отговор

    До коментар #31 от "Бай Иван":

    Другата думичка е "директива"!
    Значи препоръка, не задължение!!!
  • 34 Само питам

    28 2 Отговор
    Защо на колите на газ се измерват газовете при работа на двигателя на бензин? Бензина се използва само при запалването на двигателя и след 2-3 минути компютъра превключва автоматично двигателя на газ. Та тия 2-3 минути работа на бензин ли замърсяват фатално природата?

    Коментиран от #35

  • 35 гост

    35 1 Отговор

    До коментар #34 от "Само питам":

    Защото "великия шмекер - депутат Йордан Цонев // Данчо Ментата/ гордо заяви тогава от трибуната на парламента, Цитирам: " ОТ КЪДЕ ДА ЗНАЕМ, ЧЕ ТЕЗИ С ГАЗОВИТЕ УРЕДБИ НЯМА ДА КАРАТ НА БЕНЗИН?"! Целта е да се знае кой е чорбаджия и кой е чирак в тази територия, СулЮ и ПулЮ да слязат от колите за да се освободи движението за тези с коли струващи над 200 000, да си карат с 200! И катастрофите щели да намалеят! А бе всичкото е в името на народа !

    Коментиран от #40

  • 36 Анонимен

    2 13 Отговор
    Да гласуваме колективно за ГЕРБ,ще видим какви ще ги измъдри вождът още.
  • 37 охо

    14 2 Отговор
    Всички минаваме на дизели и коли от преди 2002г.
  • 38 Поддържам някои от предложенията

    5 27 Отговор
    Поддържам някои от предложенията но не всички. Това да се минава в по - ниска категория категорично на подкрепям. То каква е причината за норми за замърсяване тогава? Така таралясници със свалени катализатори и ДПФ филтри ще си щъкат насам - натам без централните части на града. Що другите в периферните райони хора по - ниска категория ли са?
    Какво предлагам:
    Нормите за допустимо замърсяване да се преведат в съответствие на тези от Европейския съюз
    Глоби и спиране от движение на всички МПС с ДВГ на които са премахнати катализатор или ДПФ филтър. Това е предумишлено действие в нарушение на изискванията за техническа изправност на автомобила. Такива проверки да се правят и на произволен принцип както проверката за алкохол.
    Автомобилите се оценят спрямо нормите от завода производител. Ако не се покриват при теста ГТП да има 30 дена гратисен период за отстраняване на неизправността. След този период ако отново не се покриват нормите да се спират от движение до отстраняване на неизправността. Това за автомобили работещи с гориво предписано от производителя.
    Постоянни проверки за качеството на горивата и маслата за ДВГ. На нарушителите високи глоби и отнемане на лиценз за употребяване на подобна дейност.
    Стимулиране на собствениците на автомобили с ниска степен на замърсяване с безплатно паркиране в централни градски части и платени паркинги за определено време или част от денонощието.
    Ха да видим колко плюсчета и минусчета и смислени коментари ще пост
  • 39 селянин

    13 0 Отговор

    До коментар #29 от "Ари Ватанен":

    А тия които сме си купили преди година ,кво правим
  • 40 Хъс

    8 0 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    А,...защо още по великия шмекер
    не помръдва ня йота в тази посока,
    а ще брише сълзите на боксьорката.
    2018год., защо е намразила коли
    с бензинови двигатели.
  • 41 Мишо

    18 2 Отговор
    Да сложат газанализатора преди валовете, в началото на ГТП, тогава като ме върнат им казвам чао, без да видят и една стотинка. Да се вдигнат и собствениците на пунктове на протест като потърпевши!
  • 42 Мишо

    19 0 Отговор

    До коментар #23 от "Вожда":

    Евроатлантически СЛАГАЧИ !
  • 43 коки

    18 1 Отговор
    Необходимо е преминаване в по-ниска категория - пример от евро 5 в евро 4. Имаше международни скандали. Нови автомобили, които сега са в движение в България, не покриваха категорията, с която се продаваха. Ние искаме сега да покрият тази обявена на книга категория.
    Необходимо е да се обърне внимание на автомобилите на газ. Израел въведе държавна политика за преходно преминаване на газ преди електричество. Нашата държавна политика се оказа преминаване на стар дизел. На всяка крачка по пътищата са тези стари дизели.

    Коментиран от #45

  • 44 Мишо

    29 1 Отговор
    Отпадъци от Европа да горят може, бунището на Пловдив да гори може, складове за фойерверки да горят може, пожар в цеха за амоняк може-мобилната станция каза "няма страшно", дизела може, самолетите отгоре може,смрад от Украйна може, а моята бензинка НЕ може!
  • 45 Мишо

    21 0 Отговор

    До коментар #43 от "коки":

    Коки,ама то един производител софтуерно ги манипулираше преди да излязат от завода ти искаш новите да покриват нормите. Основно човешко право е свободата на придвижване. За какво са ви коли-ще се раждаме, живеем, работим и умираме в един град, никакво излизане и пътуване, аааа на море ще ми ходите!
  • 46 ами

    15 0 Отговор
    тъпотията, че не можеш да се явиш на преглед без сключена гражданска? Аз сключих гражданска и отидох на преглед. Върнаха ме заради газовете. Изобщо не знам поради каква причина са толкова високи. Може ад е всякаква. Сега ще ходя при майстори.Ако се окаже катализатор...балосимамата. Но гражданската си върви.

    Коментиран от #60

  • 47 50% ГТП ЩЕ ЗАТВОРЯТ

    3 10 Отговор
    ЗА ВСЯКА ВЪРНАТА ТРОШКА ДА ДАВАТ 10 000 ЛВ, А НАД 20 ГОДИНИ ВИСОКИ ДАНЪЦИ! УЛИЦИТЕ ЩЕ ОПУСТЕЯТ, ВЪЗДУХА ЩЕ СЕ ИЗЧИСТИ, НАРОДА ЩЕ СЕ ВИДИ В ПАРИ. СЪС СТАРИТЕ БАНГИИ Е САМО ИЗВАЖДАНЕ.
  • 48 Трак

    17 3 Отговор
    Гну-сната гро-барска сг-ан и из-мет и 100 г след тях ще берем червивите плодове които са ни нас-рали и натресели! Няма така крадлива безродна антибългарска мръ-сна сг-ан като гербаджийската комунистическа партия и организация
  • 49 ежко

    16 0 Отговор
    Чиновниците написали тази наредба сигурно карат по-хубави коли от чичовците с чиито данъци им се плащат заплатите!Затова заплатите на автомобилната номенклатурата трябва силно да се понижат, та да усетят какво е да ходиш пеш!
  • 50 Ддд

    10 0 Отговор
    След като е приета директивата 2018 година, защо чак сега се вкарва тази директива? Това означава ли че, някои сега е решил да я вкара тази директива, с някаква наредба????????????????????

    Коментиран от #53

  • 51 Ддд

    12 0 Отговор
    Кой и кога написа новата наредба за ГТП. Това е някой чиновник който я е написал сега, и е взел и пари че я е написал.

    Коментиран от #63

  • 52 Знаещ

    10 0 Отговор

    До коментар #19 от "ха ха":

    Отдавна няма олово в горивата, моме!
  • 53 Знаещ

    2 5 Отговор

    До коментар #50 от "Ддд":

    Директивата е приета 2014 година, ама няккои не можете да четете и мислите!
  • 54 Трябва...

    6 0 Отговор
    ...обезателно да знаем, че трупаните се все повече върнати коли прерастват в недоволство, което 60к полицаи не могат да потушат, понеже старите коли са само 2 милиона!!! И на изборите политиците ще изядат калая, много вероятно... а последните ще се возят натагъдък в бял автобус с надпис случаен превоз.
  • 55 Хей

    6 0 Отговор
    И преглед на 2 години, като в Немачко!
  • 56 да питам

    6 0 Отговор
    В качеството си на какви определяте кой с какво да се придвижва.
  • 57 От Унгария

    12 1 Отговор
    В нормалната страна на Виктор Орбан, годишния технически преглед е веднъж на две години. Доста сериозен и то именно - спирачки, фарове, стопове, кормилна уредба. Никакви мерилници за газове!
  • 58 Юрист

    11 0 Отговор
    За разлика от регламентите на ЕС, които стават пряко приложими на територията на държавите-членки от момента на влизането им в сила и заменят националното законодателство, директивите на ЕС поставят цел, която държавите трябва да постигнат. Накратко - нашите идиоти пак бързат да се проснат по корем на Брюксел и да лижат каквото им подадат.

    Коментиран от #59

  • 59 Хей

    2 0 Отговор

    До коментар #58 от "Юрист":

    Не смеят да забранят коли под еди коя си година, че стотици хиляди ще ги налазят. А така един по един през годината.... Първите ще са забравили... Така и господарите ще си продават боклуците, и приходите ще се увеличават... И заемите де...
  • 60 ГО изтичаща

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "ами":

    Ами отивайте 2 седмици по рано кой ти пречи.Сега е лято ама зимата ако е бахър докато загрее катализатора и помпата за вторичен въздух няма да смогне
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Болтов

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Ддд":

    Сега тези дето са спряни от движение да си съдят МТС за вреди и пропуснати ползи!