Богдан Милчев пред ФАКТИ: Държавна агенция за „Безопасно движение по пътищата“ е абсолютно безполезна

14 Април, 2025 09:12 3 134 47

  • богдан-
  • милчев-
  • пътища-
  • промени-
  • катастрофи-
  • малина-
  • крумова

Ще се молим Христос да слезе на земята и да промени транспортната система на България ли, пита експертът

Богдан Милчев пред ФАКТИ: Държавна агенция за „Безопасно движение по пътищата“ е абсолютно безполезна - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Правителството реши в спешен порядък да приложи 37 мерки за борба с катастрофите по пътя. Темата за пътната безопасност пак стана актуална, след като при инцидент скоро загина 12-годишната Сияна. Ще проработят ли мерките… Пред ФАКТИ говори Богдан Милчев от Института за пътна безопасност (ИПБ).

- Г-н Милчев, от доста години с вас говорим по темата за пътната безопасност. Дали и след 10 години пак ще си говорим по същия начин. Как смятате…
- През последната седмица разбрах защо никога няма да се оправим.

- Чак пък никога…
- Никога или добре, айде да кажа докога няма да се оправим. Докато ни е страх! Докато ни е страх от реформи, ще имаме тежки инциденти по нашите пътища. А нас ни е страх да се променяме. Това е самата истина. Страхът ни убива.

- Защо страхът ни убива?
- Защото всеки път, когато стане някаква тежка катастрофа в транспортната ни система, обществото се надига много гневно. И много бързо бива овладян този гняв. Ще дам няколко примера. Бащата на Сияна излезе преди дни и каза, че ще посвети живота си, за да промени системата. Няколко дни по-късно каза, че протестите, които се организират, не били политически. Темата не била политическа. А каква е? Питам аз. Системата е точно политическа. Системата се управляват от политици. В следващия момент изведнъж казва, че това, което се организира, нямало да бъде протест, а щяло да бъде молебен. Къде ще бъде този молебен… Пред храм-паметника Александър Невски. И какво... Ще се молим Христос да слезе на земята и да промени транспортната система на България ли, за да не се избиваме по пътищата. Прекрасно. И друго. Протестиращите родители на деца, загинали на пътя, за една нощ спряха да искат оставки, а казаха „благодаря, че ни приехте“. Визирам срещата с премиера Росен Желязков. Какво се случи през тази една нощ… Само те си знаят. От Института за пътна безопасност сме заглушени в медиите, в правителствените сайтове. Медиите не дават възможност на човек с критично мнение да се изкаже. А в Института за пътна безопасност можем да направим дисекцията на транспортната ни система. Ето сега искам да благодаря на вас и сайта Факти.бг, че ни давате тази възможност.

- Какъв точно ни е проблемът с пътната безопасност. Можете ли да го формулирате…
- Премиерът Желязков без да иска в началото на свое изказване преди дни го уцели точно. Каза, че проблемът бил системен. Точно такъв е - системен. Не защото се повтаря, а защото системата не работи като система. Давам пример за проблем на системата. Агенция „Пътна инфраструктура“ какво работи? Трябва да се грижи за нашите пътища, нали така. Докато тя работи както досега, докато не започне да си публикува ежемесечно финансовите отчети, докато не ни покаже ясно всяко възлагане – кога, за колко време от кого и за колко пари ще бъде извършено, за да може да се осъществи този извън системен контрол, никога нашите пътища няма да станат по-безопасни. Държавна агенция за „Безопасно движение по пътищата“ – нали знаете, че има такава. Тя бе създадена преди шест години след инцидента в Своге, когато падна автобус и загинаха 20 човека. Тя съществува и трябваше да реализира същия пакет от мерки. Тази държавна агенция се създаде по моя инициатива. Какво работи тази държавна агенция? През тези шест години се смениха шестима премиери на България, но председателят на тази агенция е несменяем – Малина Крумова. И всяко едно от правителствата през този период имаше един и същ проблем с пътната безопасност. Знаете ли защо не беше извършена кадрова и структурна промяна в тази агенция, която е оторизирана само и единствено да отговаря за пътната безопасност и е подчинена пряко на премиера? Защото нито един български премиер не разбра защо тази агенция бе създадена и какво трябва да прави.

Затова поздравления за Малина Крумова. Това е най-добрият български администратор, който успя да научи 39 човека шест години да дишат под водата.

Никой в обществото не разбра смисъла на съществуването на тази агенция. Аз, като идеолог на тази агенция, призовавам незабавно министър-председателят Желязков или да извърши спешни кадрови и структурни промени в тази агенция, или да я закрие. Държавната агенция за „Безопасно движение по пътищата“ е абсолютно безполезна. И нещо друго, което е потресаващо. Тази агенция е превела 480 000 лева от нашите пари, вместо да отидат за пътища и за смислени политики, на bTV, на Нова телевизия и на няколко радиа за медийно време. Това за мен е най-голямото “престъпление”, което може да се извърши от държавен служител.

Когато ние имаме проблем с парите, когато имаме недостиг на средства - да си купуваме медийно време. Това е безумно.

Настоявам и искам да използвам вашата авторитетна медия да призова bTV, Нова телевизия и „Алфа рисърч“ да върнат парите, защото те афишират съпричастност към безумията на пътя, или поне така се правят, за да може да ги използваме тези пари по-рационално. Държавната агенция е дала на „Алфа рисърч“ 230 000 лева, за да мерят скоростта и дали караме с колани!? Нали има МВР, което може да върши тази работа без пари. Или самата държавна агенция няма служители, които да свършат тази работа...

- Кога се е случило това?
- От април до края на 2024 година. За по-малко от една година са раздадени близо 1 милион лева за различни проекти, все безумни. Разбирате ли за какво говорим, а сега ни дават 37 мерки, с които ще спрем трагедиите на пътя.

- Част от мерките не ги чуваме за първи път…
- Мерките няма как да дадат резултат. Извадих няколко неща, а други казах по време на заседанието при премиера Желязков, на което присъствах. Борд за разследване на катастрофите ще създава Гроздан Караджов… Боже. Борд, който ще разследва катастрофите!? Това как точно ще помогне в краткосрочен план на пътната безопасност!? Кой ще работи в този борд, след като в момента в борда за разследване на самолетни и жп катастрофи работят трима пенсионери, които са над 65 години. Как ще помогне този борд!? Какъв е смисълът от този борд, след като и в момента се разследват тежките катастрофи и можем да вземем документи за всяко разследване в съдебна фаза, за да видим обстоятелствата и всичко, което ни интересува. Друго „важно“, което ни казват, е, че небрандирани автомобили на МВР ще ни дебнат на пътя.

- То и сега има такива…
- Ама, разбира се, че има. Те просто не познават въобще системата. Ще създават училище за автоексперти, за да се решават по-бързо делата. Що за чудо е това. Ще обучаваме хора, които да правят по-бързо експертизи. Ако катастрофите продължават да растат, това няма как да помогне. Как това точно ще намали безумието на пътя!? Значи какво очакваме. Да има катастрофи, но ще имаме повече хора, които да се произнасят като експерти и делото да върви по-бързо. Нали целта е да намалим катастрофите, да няма катастрофи. Ще ви дам пример как се намаляват. Когато станах шеф на КАТ през 2011 година, вместо да пишем актове, почнахме да подпомагаме движението в София. Ефектът беше с 30% по-малко актове и с толкова по-малко опашки в КАТ.

- Значи има как да се направи?
- Всичко има как, ако имаш желание. Другото „гениално“ нещо – засичане на средната скорост. Това е много закъсняло нещо. Председателят на ГЕРБ Бойко Борисов е погрешно информиран, че използването на камерите на тол системата ще решат проблемите на пътната безопасност. Меренето на средна скорост вече шест години не тръгва, а не може да тръгне не само поради технически проблеми. Цялата ни инфраструктура е пробита. Меренето на средна скорост има много особености. Давам пример. Скоростният режим – с колко може да се движим в даден участък на пътя, се променя от рамка до рамка десетки пъти. А това изисква постоянно пренастройване на камерите. Такива проблеми ще се създадат, че не ми се мисли. Повече лаборатории щели да правят за тестове на алкохол и наркотици.

- Това го слушахме от Николай Денков как за 3 месеца ще е готово, докато беше премиер…
- Това са мерки, които са само на хартия. А най-голямото безумие го каза Гроздан Караджов, че целта на тези мерки е да се намали с 20% броят на жертвите. Кои жертви, господин Караджов? За какъв срок ще бъдат намалени тези жертви с 20%? Как го изчислихте, че ще се намалят жертвите точно с 20%, а не с 15%, 18% или 25%. На каква база го изчислихте това? Или като на Женския пазар - имаме намаление на салатата с 20%, с толкова и жертвите на пътя ще намалим. Как не ги е срам! Аз това се чудя. Как не ги е срам с такава демагогия да ни заливат. 20% по-малко жертви означава, че до края на годината да има 90 човека по-малко загинали. Примерно. И нали знаете какво ще кажат после… Ще кажат, че не са казали докога ще се намалят жертвите с 20%. Това ми прилича на онзи лаф от един филм: „Тати ще ми купи колело, ама друг…“ Преди години имаше един министър, за когото казваха, че е „министър 10%“. На Караджов сега ще му излезе прякора – „министър 20%“. Това, което каза, е безумна глупост. Но нали нещо трябва да се каже, нещо трябва да прикрием.

- Но мерки все пак трябват, защото наистина губим много хора по абсолютно нелеп и глупав начин на пътя…
- Трябва да изградим изцяло нова система. Разбирайте това са четири основни институции - Държавна агенция за „Безопасно движение по пътищата“, Агенция „Пътна инфраструктура“, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и „Пътна полиция“. Те просто трябва да заработят като един механизъм с обща цел и с координация от Държавна агенция за „Безопасно движение по пътищата“, каквато 6 години Малина Крумова не можа да направи. Необходимо е да се направи методология, която да е ясна, да идентифицираме рисковете и да ги приоритизиране. Това е експертен разговор, това не е разговор за обществото. И е много важно – прозрачност в работата на институциите и допускане на обществото да контролира тази дейност. Това означава, че всичко, което върши държавата, преди да го върши, да е ясно и публично заявено, да е обяснено. От Института за пътна безопасност подаваме много сигнали, но те не ги обработват изобщо. А нашите сигнали не са свързани само с лоши пътища. Ние - от Института за пътна безопасност, постоянно сигнализираме институциите за проблеми в работата и те не ни отговарят. Защо? Защото няма какво да ни кажат. Така че няма как да се оправим, докато не променим системата, а промяна на системата означава нови политици, но ни е страх. И затова на този етап ще продължаваме да си говорим до следващата тежка катастрофа. И така.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 35 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Северозападнал

    16 3 Отговор
    Я , согласен ..
  • 2 Милчев забрави откъде

    12 20 Отговор
    Яде 34 години в КАТ а сега ги плюе затова България е земя на лицемерието

    Коментиран от #5

  • 3 Пълно е

    32 1 Отговор
    с безполезни агенции с огромни заплати
  • 4 Сталин

    35 1 Отговор
    А то има ли изобщо държавна служба полезна в България,там са само талмудисти корумпета дето влачат милиони държавна пара към офшорни сметки
  • 5 Тихо бе ,

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Милчев забрави откъде":

    Мицифай ...
  • 6 Данко Харсъзина

    28 1 Отговор
    Разбира се, че са безполезни. Какво са свършили, освен че са вземали заплати? При това директор е някаква стринка с купена диплома за политолог.
  • 7 Комисар

    21 1 Отговор
    Както още много десетки агенции и комисии.
  • 8 Фен

    6 19 Отговор
    Радев довлече Кики. Кики спря магистралите. Просто е, като колумбово яйце.

    Коментиран от #16, #41

  • 9 то да бяха само те

    21 1 Отговор
    ако трябва да се изброяват безполезните държавни институции ще трябва да се напише статия с размерите на тази …

    Коментиран от #18

  • 10 СЗО

    27 1 Отговор
    Половината държавна администрация е безполезна....за народа. Но е много полезна за герб и пеефски, защото гласува за тях.
  • 11 джедай

    14 0 Отговор
    корупция
  • 12 Избирател

    21 0 Отговор
    "промяна на системата означава нови политици, но ни е страх"

    Защото нови политици означава нови началници, които не са нито на Бойко, нито на Шопара, нито на БСП. Което означава 600 000 сегашни некадърни герб-бсп-шопаро "калинки" вън от държавните системи, означава мън от държавните хранилки.
  • 13 Пак казвам.

    21 0 Отговор
    Държавна Администрация има огромна

 Зависимост към Парите на Данъкоплатците, парите на данъкоплатците са кръвта за Корупцията в България.
    Там където Паричните Потоци не се контролират, там където има огромна Денежна маса Разпределена и Усвоена без Контрол и Отчетност за Качество и Свършена Работа се шири Корупция, Кражба и Криминалност.

    Навсякъде по света, където Няма Контрол на Пари срещу Работа и Качество, се шири Корупция, Кражба и Криминалност.
    Резултатите са ясни на всички.


    Така е и в България.
  • 14 Възмутен

    18 0 Отговор
    Всички Агенции са Безполезни !
    Търтеи!
    Само смучат заплати от Държавата!
  • 15 замислен

    9 4 Отговор
    Този БИВШ шеф на КАТ изхвърлен за некадърност защо ми го лансирате? Докато беше шеф на КАТ какво беше "излизайте и пишете актове и фишове" излизат по хранилките и пишат, до едно време докато попълнят нормата за държавата после за себе си. И по негово време КАТ не се грижеше за безопасността а за това да пълни бюджета. Е, с пълнене на бюджет така става, на места загиват хора, заради загиналите се слагат ограничения и на удобни ограничения се стои в храстите и се пишат актове и се пълни бюджета.
  • 16 Лъжеш!

    5 12 Отговор

    До коментар #8 от "Фен":

    ПП-ДБ спря Корупцията! Но Мафията ГЕРБ, ДПС, ИТН, БСП, ВЪЗРАЖДАНЕ съсипаха Промяната!!!!
    На ви сега отново Корупция!!!!
  • 17 В тея Агенции сте БИВШИ КАТ началници

    17 0 Отговор
    или от Родата на такива!! За нищо не ставате, само вземате заплати!! Корупция и Некадърност кадри на ГЕРБ Основно!!
  • 18 Някой

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "то да бяха само те":

    България има по-големи пробреми от "безполезните държавни институции", това са ВРЕДНИТЕ ОПГ ГЕРБ-СДС, БСП, ДПС, ИТН, "Възраждане" ...

    ПП - са безполезни, защото не могат да отстранят горните ОПГ. ПП са некадърни, не знаят как да дпечелят избори и да отстранят горните ОПГ.

    Коментиран от #29

  • 19 Пътищата на Сияна и агенциите

    9 0 Отговор
    От както седна на държавната хранилка,тази некадърница се успокои и престана да досажда с глупостите си в ефира. Време е да започне да работи нещо.Тази Държавна агенция за безопасно движение по пътищата не си върши работата и ту заедно с АПИ и властта са виновни за смъртта на хиляди български граждани загинали по пътищата на Сияна на територията.
  • 20 Граждански Сайт за Пътищата в България

    7 0 Отговор
    Пак казвам, това зависи от българските

граждани, шофьори?
    Направете Един Сайт за Оценка на Пътната Мрежа в България, като всеки може да даде Оценка на Пътищата по които кара собственият си Автомобил?

    Сайта трябва да бъде в постоянно Обновление със Текуща Информация за Качество и Безопасност на Пътя, това трябва да бъде Сайт направен и Обновяван от Българските Граждани, Сайт който да бъде в Противовес на Правителство и Държавна Администрация?

    Ако Българските Граждани не се вземат да направят Сайт за Опасните и Безопасни Пътища в България всичко ще си върви както е в момента.
  • 21 Любопитен

    12 0 Отговор
    Почти всичките агенции са напълно безполезни, не само тази. На 09.09.1944г у нас има 8-9 министерства и 0 агенции. Населението ни е към 7.3 милиона души. Сега имаме 19 министерства и 100+ агенции на 6 милиона човека. Българската бюрокрация е толкова раздута, че ако например в САЩ имаше толкова много държавни служители като % от населението както у нас те трябваше да са към 60 милиона души.
  • 22 Мнение

    14 0 Отговор
    Цялата държавност е абсолютно безполезна след като Борисов, Пеевски и Цацаров са на свобода. Дори е опасно за България
  • 23 Къпина Крушова

    2 0 Отговор
    Агенция за рецепти за мармалад по асфалта.
  • 24 Другото което може да бъде направено

    2 0 Отговор
    без да коства "тонове" лв./пари е да се вземе едно приложение за Основно в България, от участниците на Пътя и Шофьори на Пътя и да се работи Изключително с тази Апликация/App, може да бъде Waze или друго популярно приложение за Шофиране и Пътища, за всеки път да Водят Отметки в Приложението като, състояние на Пътя, Липсващи Указателни Пътни Знаци, Лоша Настилка, Опасни Участъци за Шофиране и Участниците на Пътя.
    Просто е, всичко може да се направи много точно и последователно за има Текуща Информация за Пътищата в България, защото Има Основа, Единственото което трябва да се реши от Участниците на Пътя е Кое Приложение да се Ползва от Вече Създадените и Популярни Такива?
    Но трябва да бъде Една Апликация за за може максимално точно да се работи със Събраната Информация за състоянието на Пътищата в България?
    Не Чакайте Държавата, защото досега Държавата взима вашите Такси за Пътя,и какво от това?
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Проблемът на Давещите се е

    4 0 Отговор
    в ръцете на давещите се?
    Държавата тук усвоява едни пари и е непричьом.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 дядото

    7 0 Отговор
    колко още безполезни за обществото агенции и администрация има,които единствено осигуряват щастливо съществуване на също толкова безполезни хора и политически партизани - бедна ни е фантазията.
  • 29 6нтщ5ж

    5 0 Отговор

    До коментар #18 от "Някой":

    А ти мислиш ли, че борбата с Мафията ГЕРБ-ДПС и слугите й ИТН-БСП-ВЪЗРАЖДАНЕ е лесна? Не виждаш ли организиратата атака срещу ПП-ДБ, всички срещу един?!
  • 30 жалко за момиченцето това е страшна

    5 0 Отговор
    трагедия за родителите това трябва да се случи на някой от ония дето само крадът но техните деца са в чужбина но винаги има видов ден
  • 31 За една година време може да се

    1 0 Отговор
    направи тотална Отчетност на Пътищата в България с вече съществуващи Приложения за Шофиране, единственото Условие е да се работи с Една и съща Апликация на всички мобилни телефони на Пътя?
  • 32 Почасово Заплащане в Западна Европа.

    0 0 Отговор
    И понеже темите е свързани с темата за Безопасността на Пътя, продължавам със Следващата Тема?
    Разлика в Часове Заплащане на Труд в Западна Европа и по Света и Източна Европа?
    Без добро Заплащане няма Качествена Работа?
    Германия
    Германия предлага €12.82 / час ($13.80) минимална заплата.
    Със средните доходи при €26/час ($28.30), той балансира икономическата сила със социалната отговорност и правата на работниците. Нидерландия
    Холандските работници печелят най-малко €14.06/час ($15.10), докато средната за страната достига €30/час ($32.70). Великобритания
    Британските работници над 21 години печелят £12.21 / час ($15.90) минимум. Средните заплати се покачват до £19 / час ($24.70). Нова Зеландия
    Минималната заплата в Нова Зеландия е 23,50 новозеландски долара на час.
    ($15.30), докато средната заплата е 42.64 новозеландски долара/час ($27.50). Тези заплати осигуряват добър стандарт на живот. Ирландия
    Минималната заплата в Ирландия е €13.50/час ($14.50), като средните доходи достигат €29 / час ($31.60). Белгия
    Минималната заплата в Белгия е €12.82/час ($13.70), като средната заплата около €23.16 / час ($24.60). Тези заплати са подкрепени от силни профсъюзи, всеобхватни социални придобивки и силна защита на работниците. Канада
    Федералният минимум на Канада е около$17.75 / час ($12.50), докато средната заплата е около$36/час ($25.34). Португалия
    Към 1 януари 2025 г.минималната почасова заплата в Португалия е приблизително €
  • 33 Почасово Заплащане в Западна Европа.2

    0 1 Отговор
    Федералният минимум на Канада е около$17.75 / час ($12.50), докато средната заплата е около$36/час ($25.34). Португалия
    Към 1 януари 2025 г.минималната почасова заплата в Португалия е приблизително €5,02 ($5,54) за стандартна 40-часова работна седмица, базирана на месечна минимална заплата от €870 ($959,64). Средната почасова заплата в Португалия е около
    € 11.11 ($12.25). Южна Корея
    Южнокорейците печелят минимум 10 030 долара на час (6,79 долара), като средната заплата е около 25 000 долара на час (16,92 долара). Съединени Американски Щати
    Федералната минимална заплата в САЩ е 7,25 долара на час, без промяна от 2009 г.насам. Въпреки това, средната почасова заплата седи на $33.00. Испания
    Минималната заплата в Испания е €8,87/час (9,79 щ.Д.), докато средната заплата е около €15,38 / час (16,97 щ. д.), отразявайки регионалните различия и продължаващите усилия за подобряване на равнопоставеността на заплатите. Бразилия
    Минималната почасова заплата в Бразилия е 8,29 щатски долара (1,65 щатски долара) , като средната заплата е между 15,62 и 15,62 щатски долара.$17.56 ($3.10-$3.49). Минималната месечна заплата е 1518 щатски долара (302 щатски долара). Швеция
    Подобно на повечето скандинавски страни, Швеция няма фиксирана минимална заплата, като заплатите се определят чрез колективно договаряне. Работниците често печелят около 130 Шведски крони/час (13,01 щатски долара) за начални длъжности, докато средните заплати са по-близ
  • 34 Почасово Заплащане в Западна Европа.3

    0 1 Отговор
    Швеция
    Подобно на повечето скандинавски страни, Швеция няма фиксирана минимална заплата, като заплатите се определят чрез колективно договаряне. Работниците често печелят около 130 Шведски крони/час (13,01 щатски долара) за начални длъжности, докато средните заплати са по-близо до 225 Шведски крони/час (22,51 щатски долара). Коста Рика
    Минималната почасова заплата в Коста Рика варира от приблизително 12 237 (21 долара) за неквалифицирани работници до 15 984 (28 долара) за висшисти. Исландия
    Минималната почасова заплата в Исландия е приблизително 2230 искови долара (17 долара), докато средната почасова заплата е около исковата молба.
    3,800 ($28.96). Работник във Франция през 17-ти век: 10 часа на ден, 185 дни в годината.
    По време на управлението на крал Луи, работниците във Франция са имали тежки условия и гладът за най-бедните е факт от живота. Типичният работен ден беше 12 часа, но два часа бяха отделени за обяд и може би следобедна дрямка. Неквалифициран работник в средата на 18-ти век в Англия: 11 часа на ден, 208 дни в годината.
    Проучване от 1998 г.на историка Ханс-Йоахим вот установява, че работниците в Лондон през 1750 г. са работили по 11 часа на ден, пет дни в седмицата. Неделята е ден за почивка, но тези, които работят срещу заплащане, също пропускат работа в понеделник, който по това време се нарича Свети понеделник.
  • 35 Порно

    4 1 Отговор
    Проблема е, че КАТ е милиционерска система, и "експертите" мислят като милиционери. За тях лекарството на всичко е намаляване на скоростта, и повишаване на глобите и събираемостта им. Толкова години у нас няма например ясна дефиниция и въведена отговорност за опасно шофиране. Такова е например дрифт в града, или пък по магистрала да настигнеш в лявата лента някой, който се движи с максималната скорост и да почнеш да го притискаш да се прибере между два ТИР-а. Опасно шофиране е и когато ТИР-ове карат без необходимата дистанция помежду им, или пък ако на кръстовище някой от крайна дясна лента завие наляво. Но не, милиционерите това си знаят , оставят някой знак от ремонт преди години, с който скоростта е ограничена до 40, крият се в храстите и пишат глоби.
  • 36 БгТопИдиот🇧🇬

    4 0 Отговор
    Богдан Милчев пред ФАКТИ: Държавна агенция за „Безопасно движение по пътищата“ е абсолютно безполезна..

    Полезна е полезна е ,за финансовото благосъстояние на назначените от партията другари на "работа"
  • 37 Сменяй

    3 0 Отговор
    Този път е прав. Тази агенция е безмислена и всъщност не само тя. Проблемът е точно описан. Неща които и сега се вършат се представят като нещо ново. МВР и КАТ специално на първо място нямат достъчно хора и автомобили. Въпреки БМВ има много малко екипи защото няма хора справка конкурсите за КАТ. Дълбоко скривания проблем вече не може да се крие и това е състоянието на пътищата и ремонтите. Новата глупост е да намалят габаритите на пътищата лирината и да оставят много големи тротоари по които никой не върви а два автобуса не може да се разминат. Сигнализация отводняване наклони, и там все нещо не е наред. Бойко ги притискаше да бързат и затова все некаществено. Фирмите и крадат за да дават и цикълът затворен. Изобщо по отношение на контрола трябва смяна на ръководството в КАТ и инспектоския състав които всъщност оишат глупостите. Те се занимават със събиране на пари а не с безопасност и подготват много лоши изменения в законите и правилата. Чипа е сбъркан там затова трябва подмяна на абсолютно всички методисти. Ако министърът е умен ще го усети и направи
  • 38 Продължавам със Почасово Заплащане

    0 1 Отговор
    в Държавите във Бившият Източен Блок?

    Словения
    Минималната почасова заплата в Словения е приблизително €7.52
    ($8.29), със средно почасово заплащане около €14.23
    ($15.70). Латвия
    Минималната заплата в Латвия е €4.05/час ($4.47), със средно €11 / час ($12.13). Унгария
    Минималната почасова заплата в Унгария е приблизително 1 672 форинта (4,52 щ. Д.), а средната почасова заплата около 4 175 форинта (11,28 щ. Д.) Полша
    От 1 януари 2025 г. минималната месечна заплата в Полша е 4666 злоти (1200 щатски долара), с минимална почасова ставка на ЗЛОТИТЕ.
    30.50 ($7.85). Естония
    Минималната заплата в Естония е определена на €886 (978 щ.Д.) на месец, което се превежда като почасова ставка от приблизително €5,31 (5,87 щ. д.) за стандартна 40-часова работна седмица. Словакия
    Минималната месечна заплата в Словакия е €816 (900 щ.Д.), с минимална почасова ставка на €4,69 (5,18 щ. д.).Русия
    Минималната почасова заплата в Русия е приблизително 140 рубли ($1,47), докато средната почасова заплата достига около
    803 рубли ($8.41).Литва
    Минималната месечна заплата на тази балтийска държава е €1,038 ($1,110). Ако приемем стандартна 40-часова работна седмица, това се равнява на приблизителна часова ставка на €6,35 ($7). Гърция
    Минималната почасова заплата в Гърция е приблизително €5.19
    ($5,72), с месечна минимална заплата от €830 ($915,52) за служители, работещи стандартна 40-часова седмица. Чешка Република
    Чешките работн
  • 39 Почасово Заплащане в

    0 1 Отговор
    Държавите във Бившият Източен Блок?

    Чешка Република
    Чешките работници получават минимална почасова заплата от 124 чешки крони.
    ($5,43), като средната заплата достига 260 чешки крони
    ($11.39).
  • 40 Преводът за почасово заплащане е с

    0 1 Отговор
    Апликация, не съм го проверял за недоразумици?

    Коментиран от #43

  • 41 Дърт Вейдър

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Фен":

    Какво е това колумбово яйце което споменаваш в поста си?
  • 42 Василеску

    1 0 Отговор
    Която е агенция да се закрие, ще е чудесна новина за народа. Но няма. Всичски са едни многобройни и богати хранилки на който и да е на власт. Имаше една агенция, която чат-пат работеше, най-вече по соца, БТА, унищожиха я грантоедните телевизии, жълтите вестници и разбира се - властимащите; откъде накъде народа ще знае какви става по света!? Чуеш ли "агенция" - плюй си в пазвата, а и на нея.
  • 43 Ти си

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "Преводът за почасово заплащане е с":

    Цялото недоразумение е в това , че не отчиташ че това са брутни ставки и още си изпуснал фактора потребителски цени и консумативи които са много по-високи от тия в България .

    Коментиран от #47

  • 44 Китин от Китен

    0 0 Отговор
    Този пореден екзалтант разгромява всичко и всички.
    И само едно нещо му е убягнало в екзалтацията - да представи своя, собствена визия как би оправил нещата. ако беше на властова позиция.
    Поза "Мис Бони". Отлично я познаваме покрай забележителните гафове на "Спасителите на София", които и до ден-днешен се гордеят с една подпряна опорна колона на детелината до Резиденция Бояна.
    Подпряна, а не ремонтирана!
    Това е класическо поведение при този тип хора, те яростно изискват от сега управляващите ефективни планове и реализации, които да се отчитат ежедневно и напълно прозрачно/ това е напълно смислено изискване/ , а когато нещата дойдат до собствените им планове и реализации - там е гробно мълчание.
    Аман от въздухари, аман!
  • 45 Стига!

    2 0 Отговор
    Най лошото и гадното е, че всички когато са извън властта, казват истината, говорят смислени и правилни неща, до момента в който не влязат във властта!!! Влязат ли в управлението, ги хваща необяснима амнезия за правилните ходове и решения, който биха подобрили обществото ни!
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Не съм тук да правя сто процентов

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Ти си":

    анализ на цяла Европа и светът но влез в който и са искаш магазин в Столицата и сравни цените на основните стоки за потребление тук и на Запад, тек са по скъпи отколкото в Германия и останалите Западни Държави.
    Пак повтарям за има квалифицирана работна ръка в България и Пазар на трудът, трябва да има ренумерирано заплащане на Час за Извършена Работа и Качество.
    Докато сте доволни местните ДС и ГЕРБ БСП Чорбаджи да ви плащат Надница за Работен Ден който може да бъде до 14/18 часа няма да има нито Пазар на Труда нито Качествено свършена Работа.
    С две думи, от Българите зависи.
    Системата не само за подръжка на Пътища Допотопна и Корупционна благодарение на българските Работници и Работодатели.

    Последно това което аз съм пропуснал всеки може да го допълни, без да ми се дават наставления.
    Както казах по горе, "спасението е в ръцете на давещите се".