Иво Сиромахов: България трябва да бъде монархия!

15 Април, 2025 20:29 2 365 143

  • иво сиромахов-
  • българия-
  • просвещение

Демокрацията работи само когато обществото е образовано

Иво Сиромахов: България трябва да бъде монархия!  - 1
Снимка: Фейсбук
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Така няма да стане.

Демокрацията работи само когато обществото е образовано. Когато невежеството е повсеместно, то възпроизвежда чрез избори безпросветна, корумпирана и отвратителна власт.

Този факт е доказан от науката преди повече от петдесет години, когато Кенет Ероу, нобелов лауреат по икономика за 1972, извежда теоремата, че гласуването води до диктатура. Огромното числено превъзходство на глупавите мнозинства над просветеното малцинство издига правителства от негодници – виждаме го навсякъде по света.

Даваме ли си сметка, че най-добрите години на нашата държава са били годините, в която България е била Царство?

За по-малко от 70 години българските монарси превръщат една изостанала османска провинция в модерна европейска държава.

Сред калта и мизерията само за няколко десетилетия в Царство България изникват Университет, Народен театър, Съдебна палата, Народна библиотека. Построени са стотици училища и читалища. Процъфтяват изкуствата – това е периодът в който творят Вазов, Яворов, Дебелянов, Пенчо Славейков, Елин Пелин. Разцветът на нашето царство е толкова впечатляващ, че цяла Европа започва да говори за българското чудо.

А войните за национално обединение, макар и изгубени, носят на българската армия толкова достойнство и чест…

При Н.В. Цар Борис Трети възходът продължава. Икономиката расте. От лагерите на смъртта са спасени българските евреи. Нито един български войник не е изпратен в окопите на Втората световна война.

За съжаление този романтичен период от нашата история приключва с един фалшифициран референдум, проведен по време на съветската окупация под дулата на автоматите. Българската република е незаконнородена. Монархията не е отхвърлена с честно волеизявление.

Днес България е в тягостна безпътица. Политическата класа е скопена и крадлива. Народът се плюе в социалните мрежи и се лута в немощни безрезултатни протести.

Дали не е време да си върнем короната?

Да се обърнем към онези времена, в които нашите предшественици са живели достойно и смислено?

И са ни оставили един идеал:

БОГ, ЦАР, ОТЕЧЕСТВО


Поставете оценка:
Оценка 3 от 81 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 И Боко и Шиши

    60 12 Отговор
    Крал и кралица , а Кирчо ще бъде Везир

    Коментиран от #86, #128

  • 2 Дедо

    69 6 Отговор
    Е защо монархия и цар , по добре Султанат и Султан..Още Левски го е казал ,ако че го вършим това дело ,само за да си изберем Цар , то и сега си имаме Султан.
  • 3 Пич

    30 55 Отговор
    Всъщност , не само България !!! Казвал съм ви , че според мен това е най добрият начин на управление ! Монархът не може да бъде корумпиран , защото цялата държава е негова ! И никой не ви лъже , че сте му равни ! Но се грижи за всички , защото всички са негови поданици !!!

    Коментиран от #10, #24

  • 4 Така е,

    12 32 Отговор
    Амин
  • 5 Българин

    73 7 Отговор
    Аман от сценаристи.
  • 6 Да,бе

    59 6 Отговор
    Направо го виждам св.тулупий като цар...А туй му е детската мечта от Банкя,докато е пасъл прасетата.Друг въпрос е,че прасетата по-стават за тая работа.

    Коментиран от #108

  • 7 Просветен монархист

    48 5 Отговор
    Има няколко милиона кандидати за Монарх. Кой ще е монарх, може би ти?!
  • 8 И ТРИ НАЦИОНАЛНИ КАТАСТРОФИ

    66 12 Отговор
    СТОТИЦИ ХИЛЯДИ ИЗБИТИ МЪЖЕ ВЪВ ВОЙНИТЕ.ЖЕНИТЕ НЕ Е ИМАЛО ЗА КОГО ДА СЕ ОМЪЖАТ НЯКОЛКО ГОДИНИ.СИРОМАХОВ И В АКЪЛА , АКО БЕШЕ УМНИКОВ НЯМАШЕ ДА ПИШЕШ ГЛУПОСТИ

    Коментиран от #98

  • 9 Тервел

    54 6 Отговор
    Слави Зулуса става за племенен вожд на Българско Конго. Висок , гологлав , татуиран ,с обица на ухото .....само копие и две пера му трябват и е готов.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Милен

    63 8 Отговор
    Последният български цар е умрял 14ти век (ако не се лъжа), след това имаме няколко вносни ментета. Та кой ще короноваме за цар сега, Шиши ли ще е този монарх?

    Коментиран от #31, #71

  • 12 Аааааа

    35 5 Отговор
    Всичко много хубаво, ама пак отиваме на ,,нов внос".
    Цар Киро си отиде, де ще го дирим българският цар бе Сиромахов? Или говориш за новата ни мутромонархия. Недей, че ще се запалим. Гледай как са се надробили в парламента, и ние не знаем колко фракции има, ще вкараш олигарсите в кървава битка.
  • 13 Сатана Z

    45 2 Отговор
    Дебил
  • 14 Червената шапчица

    0 7 Отговор
    квѝнтесенция ..... -Значение на думата квинтесенция -
    1. Най-важното от същността, повтарящото се. Квинтесенцията на живота.
    2. Истор. Петият и най-съществен елемент на телата.
  • 15 Бай

    52 12 Отговор
    А бе, Сиромахов, каква монархия те гони бе шапшал?!
    На България и трябва управление като на Северна Корея , Китай и хан Крум !
  • 16 Сценарий

    32 3 Отговор
    Да изберем един кръгъл 1д1от, кур0държец за Самодържец. Примерно, С1ромахоу или Готи, ..., или по-добре някой бездомник от улицата, защото има шанс да притежава по-висок морал от вашия...
  • 17 Сър Пичук

    54 4 Отговор
    Абе видяхме крадлив Дедо как ни оправи за 800дни,а дядо му Фердинанд докара България до 2 национални катастрофи .
  • 18 Яшар

    22 10 Отговор
    Монархия е добро решение , Но си намерете свестен монарх . Детронирате хазартния тип Симеон с неговото прсе и си наемете друг от западна или Северна Европа ..не ни мисли че ядем доматите с коловете ...ако вие българите не можете ,ние ще извикаме от някъде ! ..а не гру х и доган мрзливия да ни управляват в едно САС сатрапите от БСП
  • 19 Червената шапчица

    47 6 Отговор
    Иво Сиромахов е тежък случай на комплексар. Чалгар, плагиат по душа...
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 3.14К

    41 3 Отговор
    Целият трудов стаж на духовния сиромах е да целува жезъла на царя на золусите!
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Пич

    14 3 Отговор

    До коментар #10 от "Тъй,тъй":

    Охо..... не само ! Чувал съм и за " Лудите монарси " ! Единствената слабост е точно това - личността на монарха ! Но това важи и за президентските управления ! Въпреки това обмислете какво ви казвам ! Президентът краде от държавата , монархът дотуря !!!
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Донегал

    22 4 Отговор
    И този интелектуалец бачка за чалгаря слави - най-великия халтурист в историята на страната.
  • 28 МАТЕЙ

    23 11 Отговор
    П едер асче тъ по, най-добре беше при социализма, тогава бяхме сред първите в света! И в спорта и в икономиката!

    Коментиран от #32

  • 29 Варненец

    14 1 Отговор

    До коментар #22 от "Мехмед Ефенди":

    Бай ти ердо му се клати столчето, не му е до нас сега🤣
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Шиши

    9 4 Отговор

    До коментар #11 от "Милен":

    и в момента си е абсолютен монарх. Ние сме си дефакто монархия
  • 32 Варненец

    6 17 Отговор

    До коментар #28 от "МАТЕЙ":

    Аха бяхме първи, според работническо дело, нали? По т. по нещо от камунизъма няма.
  • 33 Баба Гошка

    11 1 Отговор
    Аз предлагам Ивайло Сввиинарина, а в краен случай Динко -мигрантобияча. Никакви Мадридски алчнюги, алкохолизираните им роднинки и парряссалите им се грознучки
  • 34 МАТЕЙ

    23 3 Отговор
    Гледаш го на екрана, издокаран, лъскав, пък акъла му никакъв!
  • 35 Петър

    34 7 Отговор
    Референдумът бил фалшив, ха-ха-ха. България била икономическа сила, още по-голям смях. След 2 национални катастрофи от Фердинанд, който е изгонен, смъртта на обичания, но много колеблив Борис и третата национална на прага с и без комунизма републиката щеше да е факт. А България е такава велика икономика, че 80% от населението е в селата и неграмотно. Произвежда се мляко, яйца и зеленчуци. След 45 години лош комунизъм произвеждаше компютри, печатни машини и автобуси плюс маса други неща.
  • 36 Аз съм веган

    21 0 Отговор
    Кой ще цар. Симеон руската наколенка или пияната Калина? Левски е казал чиста и свята република, ама ти знаеш повече от него.
  • 37 Име

    19 1 Отговор
    Към кои гласоподаватели се причислява автора? Нима Царство България е направило Вазов, Яворов, Дебелянов, Пенчо Славейков, Елин Пелин? Защо пропуска един Гео Милев? Хората не са толкова глупави и ако имат избор, ще изберат когото трябва!

    Коментиран от #48

  • 38 Софийски селянин,

    13 2 Отговор
    Така ли....
    Нее на нас като лош матриал ни трябва само диктатура!!
    А монархията да хрантутим някъкви си безделници и лентяи да живеят и сер@т на готово....
  • 39 Аз съм веган

    24 4 Отговор
    Тия царе ни доведоха до две национали катастрофи.
  • 40 Бен Вафлек

    6 13 Отговор
    Държавите с най-висок жизнен стандарт в Европа са монархии!

    Коментиран от #56

  • 41 Рачо Ковача

    13 13 Отговор
    Напълно съгласен, защото по царско,а не преди или след...в Габрово е имало 220 предприятия, работещи и изнасящи по целия свят. Габровските манифактури са имали офиси в Париж, Виена, Лондон и Кайро. Отлично образовани фабриканти попиващи от световните икономически прогреси. Идват комунистите и 95% от това умира.

    Коментиран от #52, #83, #137

  • 42 Аз съм веган

    5 7 Отговор
    Бензиностанцията си има цар и гледам много са прокопсали
  • 43 ффффффф

    12 0 Отговор
    Прав сте! Като чета коментарите разбирам защо го искате, но демокрацията трябва да се извоюва, а простите да се изхвърлят от управлението. Монархията е донесла две национални катастрофи, а Бойко премиер ме ужасява с везир Пеевски!
  • 44 Умнокрасив

    9 2 Отговор
    Така е гусин Иво, но като се има предвид, че образованите уж като нас с тебе за нищо не ставаме освен да мързелуваме и плямпаме празнотии, то спасение няма!
  • 45 Дрън, дрън

    10 0 Отговор
    Славуца иска да е официален придворен шут, за това иде реч.

    Коментиран от #70

  • 46 ГРАЖДАНИН НА ПЛОВДИВ🇧🇬🇧🇬🇧🇬

    5 1 Отговор
    Шиши ще оглави новият монархо-фашистки режим
  • 47 Ами

    12 0 Отговор
    Защо да е цар, а не султан или шеих :)
    Всяко едно общество, трябва само да намери най-добрата форма за управлене на държавата си.
    Проблемът на Третата Българска Държава е, че винаги е констуирана да бъде управлявана от външни външни сили, а не да се управлява сама.
    На практика ние нямаме управляващи, а имаме упълномощени да разпределят порциите.
  • 48 Пич

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "Име":

    Обмислете го така ! Ако и да е вярно , че Царство България не е направило тези автори , то Царство България е създало условия да покълнат , и да се развият тези автори ! Защото сегашните " демократични " царства създават автори на посредствеността !

    Коментиран от #58

  • 49 Софийски

    6 4 Отговор
    Царят е руССка подлога, махна Костов.
    Предложението е ъпсурдно!
  • 50 уйко калеко

    18 2 Отговор
    Що за мнение бе СИРОМАХОВ.Пиши си скапаните сценарии и толкоз,Та нали МОНАРХИЯТА закопа тотално БЪЛГАРИЯ през периода 1913-1918 г.Първо с МЕЖДУСЪЮЗНИЧЕСКАТА ВОЙНА, а след това през ПСВ. Моя съвет към СИРОМАХОВ ДА СИ ПРИПОМНИ ИСТОРИЯ НА БЪЛГАРИЯ ЗА ТОЗИ ПЕРИОД.

    Коментиран от #87

  • 51 ха ха

    11 2 Отговор
    тия наистина са започнали да се мислят за феодали , откачалки
  • 52 Бай Пенчу

    10 7 Отговор

    До коментар #41 от "Рачо Ковача":

    Абсолютни глупости, митове и легенди! Кой знае каква икономика до 9 септември НИКОГА не сме имали. Да не говорим за нивото и структурата на обществото като цяло гогава. ДС след 10 ноември лансира тоя мит. И да не забравяме, че ДС командва преди 9.9, след това и след 10 ноември- тема за размисъл!

    Коментиран от #62

  • 53 Само да добавя

    15 4 Отговор
    Ето го примерът за недостатъчния интелект. Ако фамилията ти е Сиромахов и е придобита по царско време за какъв възход и за какво добруване говориш? Седни да прочетеш малко българската класика. Тя ще ти отвори очите, гиди - гиди сиромахов!
  • 54 За съжаление

    7 3 Отговор
    Ние сме удавници! А удавник за сламка се хваща. А кой цар да си провъзгласим? Прасето или тулупа? От трън та на глог. Тук всичко е обречено. ЗАКРИВАЙ!
  • 55 Да разлаем кучето и да отворим прозореца

    12 2 Отговор
    Дъно! Абсолютно дъно! И този чалгаджия, целенасочено опростачвал години наред народа, сега има наглостта да говори за мнозинство от невежи...
    Цар му се приискало, нещо като монархийка,
    нещо като властта е от бога, а плебса да пасе
    трева.
    Тотален упадък и дълбока ретроградност очакват общество, което се връща към най-отвратителните практики от миналото, а славослова за Кобургите е лъжа. Господар самодържец му се приискало на сиромаха, а вероятно и титлица му се присънва.
    Да замениш "свобода, братсво, равенство" с бог, цар и отечество е лъвски скок в средновековното нищо.
  • 56 Глупост

    4 1 Отговор

    До коментар #40 от "Бен Вафлек":

    Стандарт от 600 г. крадене по целия свят и роби. Не се излагай.
  • 57 Опция

    9 0 Отговор
    Алтернативата е народът да поумнее.
  • 58 Мъж

    6 0 Отговор

    До коментар #48 от "Пич":

    А ти го обмисли така, времената! Тогава е имало идеи и идеологии, оптимизъм и вяра в по-добро бъдеще, а сега има ли нещо от това? Къде са идеологиите, идеите, позитивизма? Така чд откъде да се пръкнат тия автори, на какво да стъпят, кой ще ги допусне и търпи?

    Коментиран от #65

  • 59 1234

    2 5 Отговор
    Аз съм ЗА
  • 60 Сиромахче каква монархия какви цар

    13 2 Отговор
    с народни земи и княгиня къркана

    тук одавна е анахархия сътворена от бившия му пазач мутрак от 90те
  • 61 Да бе,да,

    9 5 Отговор
    той"монарха" ни закопа преди,дай да го извикаме пак,че парите които отмъкна от България може да ги е похарчил в казината!!!Безумци!Аз викам да си върнем предишния строй,зсщото тогава имаше ред,дисциплина и отговорност!!!И най вече бяхме ДЪРЖАВА!!!
  • 62 Стандарт

    5 13 Отговор

    До коментар #52 от "Бай Пенчу":

    Имали сме но комунистите ни надуваха главите че сме били изостанали. България е била на шесто място по растеж през 1939 г. Долни лъжци е бкп-то.
  • 63 Пропагандата закьса

    7 0 Отговор
    Аз ще сьм царя , вие ще сте сте ми пешки
  • 64 Лого та дрьнка

    5 0 Отговор
    Монархия от али експрес
  • 65 Пич

    4 1 Отговор

    До коментар #58 от "Мъж":

    Ние с вас нямаме противоречие ! Такива времена има , когато има истински Царства ! Затова някога е имало Черноризец Храбър ! Затова в Царство България има Вазов ! И то не само Вазов автора , но и Вазов - генерала !
  • 66 Царъ Хасанъ Симеонъ

    8 3 Отговор
    Тоз път ша ва оправа за 799 денъ
  • 67 Сюзън

    2 2 Отговор
    Ако се навие изобщо някой за 10 бона заплата съм за, щото икономисваме 239 по 10 на месец. Обаче да ги нямаме такива - това е мое - не пипай, щото си е диктатура.
  • 68 Тоя е глупак

    18 3 Отговор
    ....мошеник политик можеш да смениш но монарх е до живот. Васил Левски ни е завещал чиста и свята Република!!! Кой е тоя да погазва идеала на Апостола
  • 69 Водолей

    11 0 Отговор
    Освен да измислиш някоя глупост можеш ли да кажеш нещо умно?
  • 70 Рускиня

    4 2 Отговор

    До коментар #45 от "Дрън, дрън":

    За царски комедиант-шут Славуца не става, могичкоте й не в слушкат, може само от диванчето, както управлява в Н С.
  • 71 Неподписан

    2 3 Отговор

    До коментар #11 от "Милен":

    Има техни потомци и те самите знаят това,но няма да се представят.Такъв избор са направили.Не живеят в България

    Коментиран от #140

  • 72 Руме

    18 0 Отговор
    Сиромахов, ти живял ли си при цар, Нали картоиграча си взе земите които не са негови. При Кевор казваше че нищо не желае от България. Лошо Иво, лошо. Нормално е да изплискаш легена при толкова време работа при ЦАР Слави
  • 73 идиоти вън

    6 2 Отговор
    Съгласен съм със Сиромахов и аз да съм Кралят!!!!
  • 74 БеГемот

    5 2 Отговор
    Цар Тиква му е майката а Пеевски премиер и ще цъфним....
  • 75 Абсолютно

    12 2 Отговор
    Само се колебая кой да турим за цар, Бойко, Тошко или Деян Славчев Икебаната.
  • 76 Дайте да поканим

    9 2 Отговор
    някое князче от планетата Вимфам! А Иво Сиромахов да пийне малко "Мента, глог, валериана", че да се поуспокои малко.
  • 77 Доктора

    6 0 Отговор
    Хубаво ама кой да е царя? На нашия поколението не става за нищо.
  • 78 Рускиня

    5 1 Отговор
    От коментиращите се разбира, че в България народа е като Орел, Рак и Щука.
  • 79 Стратега

    13 4 Отговор
    При Н.В. Цар Борис Трети, на 9 юни 1923 г., при фашисткия преврат беше заклан Александър Стамболийски и бяха убити хиляди земеделци и комунисти Иво.
    Бързо забрави историята ни и се кичиш като мома!

    Коментиран от #94

  • 80 и то точно

    3 4 Отговор
    то сега плебеса пасе пасе
    яко пасе 90% от българите останали в бг гладуват прекарват зимата на студено не могат да си позволят лекарства и лекар от 2000 години история последните 77 сме република и тези 77 са наи-срамната част
  • 81 Стенли

    10 2 Отговор
    Сиромаха както винаги се прави на много духовит видяхме го този така наречен цар колко пари чини айде нема нужда аман от разбирачи
  • 82 Боже,

    8 2 Отговор
    какъв пасквил. Верно си сиромах, отвсякъде. ,,...Когато невежеството е повсеместно, то възпроизвежда чрез избори безпросветна, корумпирана и отвратителна власт..." Чалгаря имаш предвид?
  • 83 за протокола

    7 1 Отговор

    До коментар #41 от "Рачо Ковача":

    ук е част от изказването на депутата Серафим Георгиев на 12 март 1940 г. пред Народното събрание на Царство България. Той описва "страшната картина на българската мизерия", която е видял лично с очите си: "Едно дете ядеше симид, вместо сирене с царевичен хляб. Мога да ви прочета и данни: 19,5% от селските семейства живеят в тухлени, а 61% в кирпичени къщи; селското жилище се състои обикновено от две стаи, в които живеят средно шест души; в тези стаи обикновено се готви. 57% от домакинствата нямат кладенци; 17,4% нямат клозети. 20% от домакинствата нямат кревати, а останалите 80% имат средно по два кревата за шест души. 28,5% от домакинствата нямат маса, а 36% нямат стол. 28% нямат печка. 36% нямат юрган. 46,5% нямат дюшеци, а 34% нямат никаква постеля. Домашните съдове и прибори са със съмнителна чистота и се държат на открито, понеже 53% от домакинствата нямат нито един шкаф. Измиването на тялото през зимата е непознато. Долните дрехи обикновено са така замърсени, че са хванали кожа от кир. Ето това са покъртителните условия за закъснялостта на българския живот", заключава депутатът.

    Нека няма никакви глупави съмнения относно личността на Серафим Георгиев, обвинения, че е някакъв комунист, ватенка и т.н. Той е бил кмет на гр. Вършец в 30-те години, а после става депутат в XXV Народно събрание. След 09.09.1944 е осъден на смърт от Народния съд и разстрелян.

    Коментиран от #116

  • 84 УЧИНДОЛСКИ КАВАЛИ

    6 0 Отговор
    ТИЯ ОТ ИТН ИЗЛЕЗНАХА ГОУЕМИ ТЪПАНАРИ. АЙДЕ ДА СЕ ВРЪЩАМЕ В РОБСКИТЕ ГОДИНИ! УЧИНДОЛСКИ БАКЛУЦИ И МАЙМУНЯЦИ. ТОШКО МАЙМУНСКИ ДА ГО ПРАТИМ В ИНДИЯ, ЦАР НА МАЙМУНИТЕ!
  • 85 Писателят Сиромахов

    5 2 Отговор
    Гледай си Иво предаванията, недей ни рекламира монархията. Недей изпъква вдлъбнато по всички асимптоти.
  • 86 Сиромах

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "И Боко и Шиши":

    Какво илиза, че монархиите не са демократии ли? Едва ли е така.. Там също има парламент, има и правителство. Не става въпрос за сбсолютна влас. Няма смисъл да се сменя нищо.
  • 87 мачете

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "уйко калеко":

    Има една много съществена особенност. Монархията от онези времена е наложена и форматирана с оглед на други интереси и приоритети. Сега има институт наречен- референдум.
  • 88 Архимандрисандрит Бибиян

    1 0 Отговор
    Општеството у Фатмакиа е прекалено образовано,туй е проблемът! Да бехме некои мухосрански татароменгяни шехме да сме щасливи и самодостатъчни у аналоговнетът си!
  • 89 жук 57

    1 0 Отговор
    амонарх ще е самия сиромахов хо хо хо
  • 90 Ханс

    5 0 Отговор
    А на кой да сложим короната? На твореца от Учин дол ли? Този филм го гледахме вече. Москва не вярва на сълзи. Бягай с 200 към Перник.
  • 91 Ти си

    3 0 Отговор
    Офффффф .......
  • 92 Уса

    7 2 Отговор
    Най-много бедни е имало,когато е било монархия.Комунизма измъква хората от горите и им дава образование,работа и жилища.Демокрацията отне жилищата на много народ.Едни се споминаха от мъка,други от болести,трети от самота

    Коментиран от #110

  • 93 Бай хой

    1 5 Отговор
    Може и да е по добре. Само че Великото народно събрание трябва правилно да избира. И не че си нямаме царска кръв. Все още я има по Европа та. Даже и от второто българско царство.
  • 94 А Гео Милев?

    10 3 Отговор

    До коментар #79 от "Стратега":

    А шлеповете пълни с хора потопени в Дунав? А Първата и Втората световни? А хилядите други избити? И т.н. Дежурните драскачи.
  • 95 Сиромахов

    7 2 Отговор
    Благоденствието на една нация се изразява най-добре чрез раждаемостта. Когато хората са добре, и оптимисти, те раждат деца. Отваряш графиката на прираста в България и виждаш простата истина: до 98та година възход, 90та 9 милиона население, от тогава до момента отрицателен прираст. Национална катастрофа , наречена демокрация. Нацията се топи. Царо дойде, оправи (си имотите), каквото можа, и си отиде, че казината в Монако не можели без него. А ти, Сиромахов, от луната ли слизаш, от Марс ли, че се изрязваш толкова неподготвен?!?

    Коментиран от #102, #127

  • 96 Край

    9 2 Отговор
    Цар Фердиданд с некадърноста си и грандоманията си и алчостта си презрението към българите ликвидира българския национален идеал. А по-добре без цар. Принцеса Калина пък всички я познаваме добре. Като вмаймунена пияница културист.

    Коментиран от #142

  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 Край

    9 2 Отговор

    До коментар #8 от "И ТРИ НАЦИОНАЛНИ КАТАСТРОФИ":

    Абсолтно съгласен. Той Сиромахът му се ще да има цар белким го наеме за шут че за това е учил ама ние нормалните хора цар не щем.
  • 99 ПлевнюБанев

    5 2 Отговор
    само мутри царе не имали.
  • 100 Сабибиби

    5 7 Отговор
    БОГ, ЦАР, ОТЕЧЕСТВО! МОНАРХИЯТА Е СЪВЕРШЕННАТА ФОРМА НА ДЪРЖАВНО УПРАВЛЕНИЕ И ВРАГ НОМЕР 1 НА ЕВРЕИТЕ! ЗАТОВА И ВСЯКА РЕВОЛЮЦИЯ СРЕЩУ ЕДНО ИЛИ ДРУГО КРАЛСТВО ИЛИ ЦАРСТВО, Е БИЛА ФИНАНСИРАНА И РЪКОВОДЕНА ОТ ЕВРЕИТЕ! АКО НЕ ВИ ХАРЕСВА МОЖЕ ДА ИЗПЕЕТЕ ИНТЕРНАСИОНАЛ ЗАЕДНО СЪС СЕРГЕЙ СТАНИШЕВ И ПАСМИНАТА МУ, КОЯТО НЕ Е ПО-РАЗЛИЧНА ОТ СИНИТЕ КОМУНИСТИ У НАС!
    МОЗЪЦИТЕ ВИ СА ПРОМИТИ, МОЖЕТЕ САМО ДА РУГАЕТЕ БЕЗ ДА СЪГРАЖДАТЕ! ПОГУБЕНО ПОКОЛЕНИЕ! НЕЩАСТНА ДЪРЖАВА НА ЕДИН ДРЕВЕН И ВЕЛИК, НО СЯКАШ ПРОКЪЛНАТ ОТ БОГА

    Коментиран от #107

  • 101 12340

    3 2 Отговор
    "Ако човек е идиот, то е за дълго!"
  • 102 Поправка

    4 3 Отговор

    До коментар #95 от "Сиромахов":

    До 89та година възход, не до 98ма
  • 103 Подкрепям с две ръце!

    3 3 Отговор
    Именно след монархията дойде славната дата 9 септември 1944 г.!
  • 104 М Константинов

    3 2 Отговор
    абе Иво ти с това писание какво искаш? Да видиш колко ругатни и псувни ще получиш ли, бе. Шут от тебе и цар от учинеца не става. Пращи си глупотевините в 7/8 и не дразни народа, че много му е дошло от царе и политицимутриуправленци.
  • 105 Офльоф

    2 2 Отговор
    Но не с чужда рептилска фамилия, нямаща нищо общо с България!
  • 106 Пилотът Гошу

    2 2 Отговор
    Да бе, малко са националните катастрофи при Фердинанд... Не ви стига слугинажа и слагачеството сега, ми направо хептен да го узаконим с монархия... Кой е тоя паляк, който е над другите? Вие нормални ли сте? 2025 седнали да проповядват за монархия...
  • 107 Гръм и мълнии

    4 1 Отговор

    До коментар #100 от "Сабибиби":

    Да, но с истински царе, с Българска кръв, не натрапени от ЗАПАДналата част на Европа!
  • 108 Гинко Билоба

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Да,бе":

    Възможно е, прилича като да е син на Тато, а той беше син на Фердо, така че не е изключено да ни го натрапят... Отгледан е от семейство евнеи...
  • 109 ШВЕЙК

    2 2 Отговор
    Не е ясно Сиромахов къв ще бъде - цар, благородие, величие или другар.....
  • 110 Бай

    2 1 Отговор

    До коментар #92 от "Уса":

    И други от хазарт, ЧСИ и бързи кредити, нали ?!
  • 111 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 112 Моньо Богатiy

    2 3 Отговор
    Съгласен съм със сиромаха, ако аз стана цар!!!
    Сиромах, сиромах, не бъди ахмак! Тук е БГ.
  • 113 Ние

    5 4 Отговор
    Сме били монархия ЦАРСТВО БЪЛГАРИЯ ПРЕКРАСНА ЕВРОПЕЙСКА ДЪРЖАВА НО ИДВАТ Съветските комунистически изроди и избиват цвета на нацията НИЕ ЗАТОВА СМЕ ЗЛЕ НЯМА ИНТЕЛИГЕНЦИЯ....
  • 114 Никой

    3 0 Отговор
    Цар Симеон II - тоест - Симеон Сакскобурготски - върна наскоро регалиите - не знам Иво Сиромахов дали знае това - но с това се приключва нашата монархическа един вид - традиция.

    Регалиите ги е отказал и няма да ги наследи никой, то има и Референдум за Република, но регалиите са върнати окончателно и това е думата на самият ни монарх или Цар

    Коментиран от #133

  • 115 Сабибиби

    1 2 Отговор
    РОДОСЛОВИЕТО НА ЦАР СИМЕОН II КАТО ПОТОМЪК НА АСЕНЕВЦИ

    Виола (ок. 1204-1251), от династията на българските Асеневци, княгиня на Ополе. Дъщеря:

    Еуфрозина (1229-1292/93), княгиня на Куявската и Ленчицката земя в Централна Полша. Дъщеря:

    Еуфемия (преди 1267-130 , кралица на Галич. Дъщеря:

    Мария (1284/86-1341) , княгиня на Мазовше, правнучка на Виола. Неин син е:

    Жемовит III (преди 1313-1381), княз на Мазовше, праправнук на Виола. Жемовит е женен за княгиня Еуфемия Опавска (ок. 1319-1359/62), праправнучка на Виола по линия на ополските Пясти. Техен син е:

    Жемовит IV (преди 1352-1425/26), княз на Мазовше. Дъщеря: Цимбарка (1394/97-1429), полска княгиня от Мазовше. Син: Фридрих III Хабсбург (1415-1493), император на Свещената римска империя на германския народ. Син:

    Максимилиан I Хабсбург (1459-1519), император на Свещената римска империя. Син:
  • 116 Рачо Ковача

    0 2 Отговор

    До коментар #83 от "за протокола":

    И кое от това което съм написал не е вярно??? Аз съм от Габрово и познавам много добре историята на града си. Мога много да пиша за нея, особено когато някой се опитва да оспорва фактите.
  • 117 Сабибиби

    1 2 Отговор
    РОДОСЛОВИЕТО НА ЦАР СИМЕОН II КАТО ПОТОМЪК НА АСЕНЕВЦИ

    Филип I Хабсбург (1478-1506), основател на Хабсбургската династия в Испания. Син:

    Карл V Хабсбург (1500-155 , император на Свещената римска империя. Син:

    Филип II Хабсбург (1527-159 , крал на Испания. Син:

    Филип III Хабсбург (1578-1621), крал на Испания, женен за Анна Австрийска Хабсбург. Тяхна дъщеря е:

    Анна Австрийска Хабсбург (1601-1666), кралица на Франция, героинята на "Тримата мускетари" от Дюма, съпруга на крал Луи XIII. Вторият син на тази двойка е:

    Филип (1640-1701), принц Орлеански. Син:

    Филип II (1674-1723), принц Орлеански. Син:

    Луи (1703-1752), принц Орлеански. Син:

    Луи Филип (1725-1785), принц Орлеански. Син:

    Луи Филип Жозеф (1747-1793), принц Орлеански. Син:

    Луи Филип I (1773-1850), крал на Франция. Дъщеря:
  • 118 Сабибиби

    1 1 Отговор
    РОДОСЛОВИЕТО НА ЦАР СИМЕОН II КАТО ПОТОМЪК НА АСЕНЕВЦИ

    Клементина (1817-1907), жена на принц Август Сакскобурготски. Техен син е:

    Фердинанд (1861-194 , цар на България. Син:

    Борис III (1894-1943), цар на България. Син:

    Симеон II, цар на България от 1943 г.
  • 119 Гост

    3 2 Отговор
    В Европа държавите с най-висок доход на населението са монархии.
  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 ЕвроАтнатически гьон

    5 3 Отговор
    "Нито един български войник не е изпратен в окопите на Втората световна война."

    Ай стига бе! "12 587 българи са загинали във Втората световна война"! Те как загинаха? Извън окопите ли? И за тва не се броят?
    Уникален капацитет. Чалгарски.
  • 122 Демокрацията работи

    3 0 Отговор
    Само когато е образовано и интелигентно населението.А то явно не е такова в голямата си част.
  • 123 Цървул

    3 0 Отговор
    И този изперка . Защо напоследък хората полудяват .
  • 124 Завърнал се

    5 0 Отговор
    Царят Славчо ли ще е, потомъкът на зулусите?
  • 125 Плешии глюпости

    2 0 Отговор
    Народната библиотека е построена 1953 от соца; само входа на Университета е бил готов, останалите 2/3 са от соца; Народният театър е евтинджоз типова сграда с конски чоп - има поне още 2-3. Царските псевдо интелектуалци са нямали опера, музей, Худ галерия, единствената концертна зала “България” е била кабарето на частен хотел, СГХГ е била казино…
  • 126 Т. Африкански

    1 0 Отговор
    пак ще е камериерка с консумация, за другите не знам
  • 127 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 128 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "И Боко и Шиши":

    И двете персони са във фертилна възраст, следователно - нека не пречим на любовта.

    Българите сме завистливи - сега двама млади, две - влюбени души, простаци с висше и двамата.
  • 129 Този е

    2 0 Отговор
    Т ъ п ГЗ
  • 130 тиририрам

    1 0 Отговор
    Хрантутниците примита за монархия, щото при демокрацията гладни ще умрат.
    Надеждата им е да станат придворни шутове. 🃏😜
  • 131 Професор

    3 1 Отговор
    Вижте сега момчета и момичета, нещата не се разбират в дълбочина. Ако разгледате GDP PPP на човек от населението за Европа през 20-и и 21-и век прилагайки не абсолютен, а сравнителен анализ, ще видите, че България е имала по висок такъв доход от западноевропейски страни/сегашни членки на ЕС като Португалия и Испания, например, както и от Румъния САМО през 1938 г. През ВСИЧКИ останали години, монархия, републка, комунизъм -- може да сме се състезавали ЕДИНСТВЕНО с Румъния, и то сме имали предимство за много кратки периоди. Вижте и прогнозите до 2029 г. -- ОСТАВАТЕ най-бедната държава в ЕС. Това е РЕАЛНОСТТА. Вижте си обществените отношения вътре в страната, обществената дисциплина, обществения цинизъм, отношението към християнството, към неговия морал, към капитализма и свързаното с него забогатяване и ще разберете, че ПРОМЯНА НЕ МОЖЕ ДА ИМА. Това е положението. Свиквайте. Не обвинявайте нито царете, нито политиците, нито военните. Те са ВАШИ. Резултатите НИ са общи и НИКОЙ не ни е виновен. Имаше ЕДИН ЕДИНСТВЕН МОМЕНТ логато имахме шанс да задминем Руминия през 21-и век, и това е периодът 2001-2005 г., тоест по време на управлението на царя. Всичко останало е АЛА-БАЛА за СИРОМАСИ и от СИРОМАСИ.
  • 132 Никой

    0 0 Отговор
    Талантлив автор на писмени текстове и на всякакви работи - до степен - полу Станислав Стратиев. Може би ще стигне и дотам.

    Полу- Чавдар Шинов, но и там ще се насочи. Да се оправят - то и животът ни е полу-живот.

    Иво Сиромахов - ожени се и - тръгни на работа, фактически, не устно и словесно.
  • 133 Пилотът Гошу

    0 1 Отговор

    До коментар #114 от "Никой":

    Той добре ги е върнал, щото не е бил цар никога. Не е коронясван, бил е престолонаследник. Поради тази причина е и гражданинът Сакскобургготски. Всички тези глупости за цар, княгиня и тн са надути масали за простолюдието...
    За заграбените от него имения няма да говорим даже, но поне не го оставиха да гепи всичко, което беше намислил. За дрънканиците тогава пред Кеворкян как нищо не иска - още тогава никой му не вярваш...

    Коментиран от #135

  • 134 Хайрсъзина

    1 0 Отговор
    Малко шаблонна е статията, но е добра. Съгласен сън с автора. Крайно време е да повикаме престолонаследника
    Борис IV и да върнем монархията.

    Коментиран от #143

  • 135 Професор

    3 0 Отговор

    До коментар #133 от "Пилотът Гошу":

    Виж сега, ти си бил пилот на Миг 21 и на Ан 24, затова ти е простено, но за аудиторията ще обясним, че съгласно Търновската конституция встъпването на престола на новия цар е АВТОМАТИЧНО веднага след смъртта на стария. Няма нужда от никаква коронация и такава НИКОГА не е провеждана в Царство България, нито след избора на Александър Първи, нито след избора на Фердинанд (и двамата избрани единодушно от ВНС, между другото, та ако искате ги наричайте президенти), нито след възцаряването на Борис. Та така -- Симеон Втори Е БИЛ ЦАР на България от 1943 до 1946 г. Не само тоя, той е и последният жив човек на Земята имал такава титла, унаследена от древния Рим (цезар).

    Коментиран от #136

  • 136 Вуте

    0 0 Отговор

    До коментар #135 от "Професор":

    Добре го каза на Пилотът Гошу, но като гледам писаното от него, надали ще разбере.
  • 137 Един от народа

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "Рачо Ковача":

    Колега, това на червените кратуни няма как да го обясниш. Да, факт са националните катастрофи, факт са беднотията и много труд, но това което е построил пра-пра дядо ми, роден в навечерието на освобождението на нашето отечество до 1930 г., аз три живота в сегашните условия да живея няма да мога да го построя - и като самостоятелен труд и като пари. Тук се пропуска един много важен психологически момент - единството на хората преди и след 09.09 - с отиването си от тоя свят, хората възпитани в царство България, с именно някъде до 1930-36, научени да ценят земята, трудът и частната собственост, задружността между следващите поколения спада стремглаво, до днешното ниво на санитарен минимум. Хората, наврени в блоковете с частна собственост 200м3 въздух и никаква земя не си казват здравей по стълбището, а живеят заедно 20+ години. Всичко това е гаранцията за нещастието ни като нация в настоящия момент.
  • 138 Таварищи ?!

    0 0 Отговор
    Да възродим магучий и несакрушимий съвецкий саюз и да станем “16-та республика” !
  • 139 Лекето

    0 0 Отговор
    Точно така. Пу аз съм новия крал. Първи го казах.

    Ще направя от България Швейцария. Ще върна Македония. Ще направя минималната заплата 1 млн. Ще върна този романтичен период на стероиди.

    Обещавам!

    Само дайте да съм аз
  • 140 в Италия

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "Неподписан":

    живеят потомци на Самуил.
  • 141 Никой

    0 0 Отговор
    Иво Сиромахов е неуспял пред жените, това се отразява и в късните години.

    Монархията е отречена от народа - през 1946 или там някъде.

    Самият ни Цар Симеон - си върна наскоро регалиите и се отрече втори път.
  • 142 Професор

    0 0 Отговор

    До коментар #96 от "Край":

    Виж сега, Фердинанд е избран ЕДИНОДУШНО от законно избрано ВНС, т.е. от ПРАДЯДО ТИ. През цялото си 31-годишно управление е управлявал напълно конституционно. По негово време, за разлика от това на Батенберг и на Борис, НЯМА нито един преврат. Мислиш, че е виновен за Междусъюзническата и ПСВ. Но ВИЖ Бг печат от това време, виж какво правят и говорят генералите му, и ще разбереш, че Фердинанд това си ТИ. Той идва в Бг на 27 години. През 1913 г. е прекарал в Бг 26 г., ПОВЕЧЕ от съзнателния му живот. Той е български националист и мегаломан като ПРАДЯДО ТИ, който го е избрал. Още нещо. Да речем, че бяхме победили в тези две войни. ПЪРВО, щяхме да дадем много повече жертви. ВТОРО, днес най-много да сме като Гърция и Румъния, нали ТЕ победиха? Щеше да имаш свой Чаушеску, полковници, гражданска война, кървави преврати и революции, и всичко останало. Помисли малко, никой не ти е виновен за нищо.
  • 143 Професор

    0 0 Отговор

    До коментар #134 от "Хайрсъзина":

    Още повече, че майка му се омъжи за арабюхски принц в Йордания, така се запазва традицията бг кмягиня да се дава на ислямски владетел, а и синът на Иван Шишман, Александър, проема исляма и се подвизава под името Искандер Бег. Та, време и да се готвим за неизбежното...