23 Март, 2025

Коя е най-голямата пречка за притежаването на електрически автомобил в България?


Коя е най-голямата пречка за притежаването на електрически автомобил в България?
С подкрепата на
mobile.bg
Зарядни станции
19% (641)
Цена
40% (1328)
Притеснения за пробега
28% (918)
Липса на предлагане
1% (45)
Друго
6% (205)
Няма пречки
5% (164)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Лазо

    19 3 Отговор
    Да се смята, че съм гласувал и за трите от първа до трета точка.
    Цената не съответства на качествата и характеристиките на стоката. Влагаш много пари, получаваш малък пробег, проблеми с поддръжката и зареждането.
  • 6 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    21 5 Отговор
    Причината е всичко гореизброено. Да дадеш много пари за нещо несигурно, за което няма достатъчно зарядни станции, дълго зареждане и кратко пътуване, откажи се!
  • 7 оня с коня

    20 7 Отговор
    За мен причината е "Друго" и по-конкретно СКОРОСТНА ОБЕЗЦЕНКА на Колата поради сравнително краткия Живот на НАЙ-СКЪПОТО НЕЩО в Нея - Батерията.
  • 8 побърканяк

    19 3 Отговор
    Електричките у нас са като ковид ваксините малцина вярват, че си струват парите.
  • 9 АМАH OT ИДИOTИ

    16 5 Отговор
    НАЙ ГЛУПАВОТО НЕЩО Р ДА СИ КУПИШ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ АВТОМОБИЛ 😝
  • 10 Пловдивчанин с дизел

    19 5 Отговор
    С един резервоар пътувам от Пловдив до Варна и обратно без притеснения. Когато и електрическите автомобили постигнат това може и да си купя такъв.

    Коментиран от #12

  • 11 Мдааа

    17 6 Отговор
    Имам Тесла. Служи ми безотказно вече много години и нямам намерение да я сменям с нова, нито да я продавам. Вярно, че цената и на вторичния пазар сигурно е паднала много. Но това не ме притеснява изобщо. Малко е поиздраскана и очукана тук-там, но си кова с нея пирони всеки път когато е необходимо.
  • 12 кй87ъ6трхуй

    17 2 Отговор

    До коментар #10 от "Пловдивчанин с дизел":

    И откога 800км. са критерий? Имам ван, 6+1 места- с 4-ма възрастни, 2 деца и багаж за 1 седмица почивка спокойно изминавам 1100км. с един резервоар... Когато колата е празна минавам и 1300км... Няколко пъти тоя ван е бил поддържащ автомобил на разни експедиции (последната- 14 000км.) и с дни е каран нон-стоп само със смяна на шофьорите- винаги е минавал над 1000км. с един резервоар...

    Електрокара е идеален за градски условия (не цапа и не бръмчи) и толкова- за друго не става

    Коментиран от #16

  • 13 Абе

    12 0 Отговор
    Няма по-добро от електричка за града.Особено ако можеш да си я зареждаш в къщи.

    Коментиран от #15

  • 14 Матилда

    13 1 Отговор
    Панелния начин на живот, цена и ифраструктура(достъп до ел зарядни системи)! Страха от самата технология- потенциал във времето, капацитет и срок на годност на батерията. Нашия свят на "втора употреба" пречи и не гарантира качество. Все едно да си купиш котка в чувал- какво ще излезе, само се кръстиш и стискаш палци.
  • 15 ертфгъху

    9 5 Отговор

    До коментар #13 от "Абе":

    И колко от вас, живуркащите у гнусни панелки имате място където да сложите зарядно за колата?
    Дори и в новите сгради с лични подземни паркоместа не е никак просто да си сложиш зарядна станция- и говоря за няква простичка с 5-7квт, а не мощни станции... Питаш инвеститора "може ли да ми пуснете 3-фазен ток на паркомястото" и в 98,5% от случаите чуваш "С удоволствие (щото струва Х пари), но няма свободна мощност"...

    Коментиран от #25

  • 16 Виж на мапса

    7 2 Отговор

    До коментар #12 от "кй87ъ6трхуй":

    Километрите са 900 и човека ти казва, че ги минава без притеснения, това значи че му остава резерв.
  • 17 Опорка

    10 0 Отговор
    Липсва очевидния отговор - всичко изброено.
  • 18 няма пречки

    7 2 Отговор
    Просто хората не ги харесват.
    Електрокарите и ДВГ са противоположни по всички показатели: автономност, дълготрайно, екологичното, експлоатационни показатели, ремонтопригодност, енергийна ефективност, горивна икономичност, и множество други. Технологията още не е узряла. Чао и със здраве

    Коментиран от #24

  • 19 Мнение

    1 4 Отговор
    Чакам електрически автомобили с диамантени батерии. Засега обаче, само хората с пейсмейкъри могат да ползват тези батерии.
  • 20 Анонимен

    3 2 Отговор
    Идеята на Илон Мъск е уникална използване на електрически станции за зареждане на автомобила, но първо да видим и минусите: много висока цена за нас за един такъв автомобил, дори и на старо на втора ръка да бъде купен не е гаранция че ще е качество, няма такива станции за зареждане, а ако има те са на база на електрическа енергия, а не на възобновима, като соларната например; зареждащата се батерия не издържа много около 40-50мин след зареждане, а и има амортизация, колкото по-често я зареждат, толкова по-бързо се изразходва и накрая ще трябва да се смени; цените на една батерия не са малки, първо си плащаш за смяна, след това и за самата нея; и накрая електрическите автомобили не са толкова много разпространени;
  • 21 Аз бре

    11 1 Отговор
    Имам ебайк,по документи батерията трябва да функционира 120км. И да правил съм ги,ама реалността е друга,успявал съм за 40км да я зануля,вярно в гората на големи баири.
    Тва са моите 5стинки по темата...
  • 22 Aз бре

    7 1 Отговор
    Рено Твиизи,цена втора употреба 6000€,наем на батерията 97€ на месец + зареждане130140€
    Ми то бензина ми е толкова на месец.
    Нямам намерение да се гърча.
    Ебайка за в града е супер,където спра там си паркирам
  • 23 тиририрам

    8 1 Отговор
    Избрах "Друго"! Другото е - липса на интерес!
  • 24 ол0кийуъхгт

    5 3 Отговор

    До коментар #18 от "няма пречки":

    Технологиите са си ОК, масовото им използване е проблема...

    Мощни зарядни станции има ли- има... Зареждане от 20 до 80% за 10 минути има ли- има... Има ли по паркинги и улици масово зарядни станции с минимум 100квт мощност- НЯМА. Има ли масово извън градовете мощни зарядни по 350+квт- НЯМА...

    Тоест технологията я има налична и е отлично работеща там където се използва. Проблемът е там, че се ползва на изключително малко места...

    Коментиран от #32

  • 25 Абе

    4 3 Отговор

    До коментар #15 от "ертфгъху":

    Ако ти живееш в ,,гнусна панелка" аз не живея.С едно зарядно 5кв зареждам батерия 50кв за 10часа.
  • 26 Нафто

    6 2 Отговор
    Ако целият ни автомобилен парк е от електрически автомобили, една десета част от тях зареждат в един момент, електрическата мрежа няма да издържи. Представете си ако са повече какъв хаос ще настъпи.

    Коментиран от #28, #29

  • 27 Стара индианска мъдрост

    7 3 Отговор
    Бензина е за автомобили, дизела за трактори , електричеството за бормашини !
  • 28 Мдааа

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "Нафто":

    И като сложиш наднорменото тегло заради батериите, плочите на етажните паркинги не могат да го понесът ...факти
  • 29 Бензино Наполони

    6 0 Отговор

    До коментар #26 от "Нафто":

    Нафто, то и сега през зимата като са включени много ел. уреди за отопление, се наблюдават смущения в ел. мрежата.
    Явно мощностите ни са малки. Управляващите юнаци спряха изграждането на АЕЦ Белене, затвориха работещи блокове в Козлодуй. Ами няма да има ток за електричките и не само.
  • 30 Има доказателства...

    3 2 Отговор
    ...че ширмовката (изолацията) на купето за пътниците и шофьорът, пропуска вредни електрически полета, които се отделят от батериите на ел. колите и неминуемо нанасят щети на нервните окончания на човешката периферна система! Тоест човек се вози в микровълнова фурна. Ами не сори, аз не съм мазохист, да се фалирам финансово, за да се пържа в микровълнова, и тва удоволствие само за 3 години. Доказано е още, че химическият разпад на металите в батериите е максимум три години, после батериите си губят свойствата и КПД-то с до 40%.

    Коментиран от #31

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Елтехник

    5 2 Отговор

    До коментар #24 от "ол0кийуъхгт":

    Може ли да те светна? Проблемът е в липсата на инфраструктура и мощности. В 90% от градската територия на страната кабелите са подлагани преди 40 - 60 години и не са изчислени за такива натоварвания. Да не говорим за жилищните сгради. Ако в един блок се включат на зарядка 7-8 електромобила, знаеш ли какво ще стане? Най-малкото ще издумка трафопостът. Знаеш ли, че преди 2 години в Ню Йорк са се изправили пред този проблем и още не са го решили?

    Коментиран от #34

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 р5т6ъ7у8и

    5 1 Отговор

    До коментар #32 от "Елтехник":

    Аз това го знам и го обяснявам от ден първи, но овцете не могат да възприемат истината- електрокара НЕ МОЖЕ ДА СТАНЕ МАСОВ поради простичките неща които ти си написал... Тези проблеми имат решение разбира се, но то струва МНОГО ПАРИ... Едни хора си играха 10 дни да изчисляват и стигнаха до следният извод подплатен с близо 80 страници доклад кое, как и що и сметката показва, че ако утре у ваштъ дупкъ всички коли минат на ток ще трябват:
    - ЧЕТИРИ НОВИ РЕАКТОРА по 1000мвт
    - няколко НОВИ високоволтови трасета
    - цялостна подмяна на ел. мрежата в градовете
    - и още куп други неща

    Общата сметка е НАД 250 МИЛИАРДА ЕВРО + ще отнеме минимум 40 години... И във сметката НЕ Е включена цената на самите зарядни станции- 250млрд. е само енергийната инфраструктура...
  • 35 Чичо Пешо

    3 1 Отговор
    Дачия Спринг беше най-голямата ми грешка да го вкарам в офиса. Зимата не можеш да минеш повече от 100-110 км. с едно зареждане въпреки обявените 220.
  • 36 Твърде

    1 2 Отговор
    къс живот на батерията. Нямам толкова пари, че да сменям кола за 80 хиляди на през 8-10 години.
  • 37 Гаранция

    1 3 Отговор
    за батерията от 200 хиляди километра и веднага купувам. Иначе никога

    Коментиран от #39

  • 38 Коментатор

    2 0 Отговор
    Ако авторите на тая и др подобни анкети, имаха поне малко налична логическа мисъл, щяха да сметнат общата мощност на текущите конвенционални автомобили (не само в България, но и по света), та щяха да "съберат 2 и 2", че текущата електрическа инфраструктура НЕ Е изчислена да карате масово джиесеми на колела!!!

    Именно това е основната причина тая ел. глупост наложена силово (подобно на т.нар. "вксини"), да не бъде масово разпространена!

    Представете си съвременен блок примерно с 200 апартамента да зареждат на паркинга масово, какво ще се случи с трафопоста?!
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Няма

    3 2 Отговор
    пречки но, как да си дадеш парите за нещо което е обречено още когато е замислено!?!? Електрическата кола е капризна играчка но не и кола за вършене на някаква работа!
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Основна пречка

    2 0 Отговор
    Несигурен автомобил, скъп и разваля се със скъпи части и ремонти.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Ти да видиш

    1 0 Отговор
    Българинът е мъдър, но това за някой е пречка.
  • 46 Ами да

    1 0 Отговор
    Всички причини плюс безперспективност!
  • 47 Име

    0 0 Отговор
    Цена, пробег, дълго зареждане и бърза деградация на батерията са проблемите на електричарките.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

Назад към анкетата