2 Април, 2023 11:00 1 526 14

Верстапен с Red Bull триумфира в Гран При на Австралия

  • макс верстапен-
  • red bull-
  • гран при на австралия-
  • спорт-
  • формула 1

Множество инциденти белязаха състезанието

Верстапен с Red Bull триумфира в Гран При на Австралия - 1
Снимка: БГНЕС

Макс Верстапен с Red Bull спечели Гран При на Австралия. Втори завърши Люис Хамилтън с Мерцедес, а на подиума също се качи и Фернандо Алонсо с Астън Мартин. Състезанието бе белязано от серия големи инциденти, като най-вече в последната обиколка отпаднаха голям брой състезатели, а Карлос Сайнц получи 5-секундно наказание, което му коства точките.

Джордж Ръсел направи отличен старт в Мелбърн и поведе колоната. Още на третия завой обаче, състезанието приключи за Шарл Льоклер, който излетя от пистата след контакт с гумата на противник. На пистата се появи кола за сигурнист, ас лед рестартирането на надпреварата, Ръсел запази доброто си темпо.

В 7-и завой Албон напусна състезанието след удар в стената на шестия завой, след който рейс контролът нямаше друг избор, освен отново да изкара колата на сигурността. Лидерът Ръсел и Сайнц влязоха в бокса, за да сложат твърдите гуми, с които да се опитат да завършат състезанието.

В 8-и завой се появи червен флаг заради тежката катастрофа, тъй като отломките от колата на Албон трябваше да бъдат премахнати. Големите потърпевши от това са Ръсел и Сайнц, тъй като всички пред тях ще могат да сменят гуми и няма да е нужно да правят спиране в бокса.

В 9-и завой е подновено състезанието, след като имаше пауза от около 20 минути. След като състезанието отново започна още в първите метри Естебан Окон провокира контакт с Де Врийс, но до по-тежко ситуация не се стигна.

В 12-и завой Верстапен си върна първо мястото, изпреварвайки много технично Люис Хамилтън. Джордж Ръсел се намести на четвъртата позиция, след като успя да задмине Пиер Гасли.

Джордж Ръсел имаше проблеми с колата в 18-а обиколка, а накрая двигателят се запали и състезанието за пилота на Мерцедес приключи. Виртуална кола за сигурност беше пусната за известно време, но надпреварата бе бързо подновена.

В 23-и завой Серхио Перес се придвижи напред, като навлезе в ритъм и се изкачи до 9-о място.

Карлос Сайнц натисна максимално Пиер Гасли в 25-а обиколка и успя да го задмине, като не остави шанс на пилота на Астън Мартин да се защити. В средата на дистанцията Верстапен водеше със 7.9 секунди пред Хамилтън, който на свой ред имаше аванс от 1.7 пред Алонсо. На 2.2 зад испанеца се движеше неговият сънародник Сайнц.

При оставащи 20 обиколки до финала преднината на Верстапен бе 9.2 секунди. Зад него Хамилтън и Алонсо бяха разделяни от 1.6, а пилотът на Астън Мартин имаше аванс от 1.4 пред Сайнц. Серхио Перес изпревари Ландо Норис по чудесен начин в 44-а обиколка и се изкачи до 8-та позиция.

Верстапен продължаваше да увеличава преднината си пред Хамилтън, като тя набъбна до над 10 секунди. Нико Хюлкенберг бе също задминат от Серхио Перес, който продължаваше да напредва, като стана 7-и. Хамилтън намали дистанцията от Верстапен на малко над 7.0, но пилотът на Red Bull отговори, като направи най-бързата си обиколка.

Кевин Магнусен нямаше късмет и спука гума в 54-а обиколка. Пилотът излезе от очертанията на пистата, но самата гума остана на тресето. Заради този инцидент бе пусната кола за сигурност. За втори път състезанието за Гран При на Австралия бе спряно с червен флаг. Спирането на състезанието се наложи заради множеството отломки по пистата на права между завои 2 и 3. Освен това рейс контролът иска да избегна ситуацията от Гран При на Италия миналата година, когато състезанието завърши зад колата за сигурност.

След нова дълга пауза, три обиколки преди края на състезанието, надпреварата бе подновена. Ужасяващ инцидент се случи веднага след подновявавенто. На излизането от първия завой Гасли излезе извън тресето, а Сайнц чукна Фернандо Алонсо, след което пилотът излетя встрани. Секунди след това двамата състезатели на Алпин се удариха изключително тежко и катастрофираха, като по този начин и двамата отпаднаха.

При спирането Верстапен бе лидер пред Хамилтън, Сайнц, Хюлкенберг, Цунода, Норис, Пиастри, Джоу, Ботас и Перес. Перес бе един от големите губещи, тъй акто след контакта между Сайнц и Алонсо той трябваше да мине през зоната за сигурност и потъна до дъното на топ 10.

Тъй като обаче колоната не стигна до края на първия сектор преди спирането на надпреварата класирането за рестарта бе базирано на това, което бе при предходното спиране на състезанието. В това число обаче не влизат колите на Алпин, Де Врийс и Сарджънт, които отпаднаха от състезанието при масовия удар.

Колоната се върна на пистата за една обиколка и мина покрай карирания флаг. Победата в Гран При на Австралия бе за Верстапен, втори завърши Хамилтън, а трети след пренареждането на класирането финишира Алонсо.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 7754

    8 2 Отговор
    Ф1 = ФАРС1

    Коментиран от #7, #8, #9, #10, #11, #12, #13

  • 5 Мимо

    10 2 Отговор
    Е.б. ти формулата...едно време като ,че ли не беше толкова сложно - дават газ и кой свърши пръв - тоя. Па виртуална кола за сигурност, па зона за сигурност, па първи сектор .... чак загубих връзка какво се е случило реално ....
  • 6 Aлфа Bълкът

    0 0 Отговор
    Аматерасу 😉
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.

    4 0 Отговор
    Павле, това дето си го писал уж за 7-ми завой, че за 8-ми завой,
    пък после 9-ти, 12-ти и 23-ти завой, всъщност се отнася за ОБИКОЛКА с такъв номер...