Хонда ще има право на глас в избора на пилоти на Астън Мартин

7 Април, 2025 23:08 528 4

  • хонда-
  • пилотите-
  • астън мартин-
  • формула 1-
  • двигатели-
  • ред бул

Настоящите пилоти са Фернандо Алонсо и Ланс Строл

Хонда ще има право на глас в избора на пилоти на Астън Мартин - 1
Снимка: shutterstock.com

От 2026 година Хонда ще участва в избора на пилоти на Астън Мартин във Формула 1, стана ясно след Гран При на Япония, където компанията записа последния си домашен старт с Ред Бул, пише sportal.bg.

От следващия сезон Хонда се завръща официално като доставчик на двигатели във Формула 1 и ще работи с Астън Мартин. Хонда работи с Ред Бул от 2019 година насам и има важна роля за спечелването на четирите поредни световни титли на Макс Верстапен.

Настоящите пилоти на Астън Мартин Фернандо Алонсо и Ланс Строл, който е син на собственика на тима Лорънс Строл, имат договори до края на 2026 година. Постоянно се появяват слухове за привличането на Макс Верстапен от Ред Бул, като последно изтече информация за сделка на стойност 1 милиард лири, с която Строл-старши иска да привлече шампиона. От друга страна, Хонда държи да подкрепя и протежето си Юки Цунода, който чак сега получи възможност да кара за първия тим на Ред Бул във Формула 1, след като редовно беше пренебрегван от доктор Хелмут Марко и Кристиан Хорнър при избора на пилоти от втория отбор на компанията.

Строл-старши инвестира сериозно в Астън Мартин като осигури нова и много модерна база на тима до „Силвърстоун“ плюс нов аеродинамичен тунел и също така успя да привлече най-успешния дизайнер в историята на Формула 1 Ейдриън Нюи.

Президентът на Хонда Коджи Ватанабе говори пред The Japan Times през уикенда и потвърди, че компанията ще има известно влияние при избора на пилоти на Астън Мартин.

„Местата във Формула 1, свързани с нас ще намалеят – обясни Ватанабе. – Но ние ще продължим да изказваме мнението на Хонда при избора на пилоти за 2026 и след това. Разбира се, последната дума ще е на тима, но също като при Ред Бул, ние ще имаме глас при избора им.“

Ватанабе коментира и идването на Нюи в Астън Мартин и заяви, че за Хонда е „чест“ да работи с британеца.

„За нас е чест отново да работим заедно с Нюи в Астън Мартин. Ще работим заедно, за да създадем конкурентен автомобил за Формула 1“, потвърди Ватанабе.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Град Козлодуй

    1 1 Отговор
    Браво
  • 2 РЕАЛИСТ

    0 4 Отговор
    Не знам. Имах Хонда. По бавна кола ме съм карал. Не може да ускорява, не може да изкачи и не толкова голямо наклон , ако ме превключиш на трета. Как правят коли за Формула 1, не знам. Бях веднъж в завода на Хонда, Ами работят хората, ама кво правят?

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Бравооо

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "РЕАЛИСТ":

    Ха ха ха голяма смешка сътвори. Добре развихри фантазията си давай още измисли нещо.
  • 4 Aлфа Bълкът

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "РЕАЛИСТ":

    Те правят само ЗС във Ф1, мисля че бяха трети по мощност след Ферари и Мерцедес техните ДВГ. Но редбула печелеше заради заради аеродинамичната си концепция и 2-3 нелегални неща, които останаха неразкрити и само теория.
    Но добавиха нови правила и загубиха предимството си.