13 Февруари, 2018 13:31 6 353 8

Екологични товарни кораби

  • кораби-
  • товари-
  • екология-
  • енергия от вятъра-
  • слънчева енергия
Екологични товарни кораби - 1

Японската компания Eco Marine планира да пусне нов вид контейнеровози, които ще представляват кораби, използващи енергията от слънцето и вятъра. За целта се работи върху обединяване на ветрогенератори със слънчеви колектори, като новата технология ще се монтира на различни по вид товарни кораби.

Екологични товарни кораби

Целта е да се намали драстично разхода на гориво и от там изхвърлянето на CO2 в атмосферата. В момента от компанията изчисляват финансовата целесъобразност на проекта. Освен това фирмата разработва и собствени плавателни съдове, които ще се оборудват с новата технология и ще служат за превоз на насипни товари като руда, зърно и др.

Екологични товарни кораби


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Колич

    3 7 Отговор
    То хубаво нови технологии, ама обучен персонал откъде?

    Коментиран от #5

  • 2 Random

    4 3 Отговор
    Очаквайте всеки ден новини за изчезнали кораби...
  • 3 гост

    1 3 Отговор
    Те като начало могат да започнат да покриват повърхността с фотоволтаици, за да може да намалят разходите за на съпътствашите системи и климатизация, за самото задвижване тази енергия няма как да е рентабилна с тези ниски платна, поне процента на възвръщаемост и времето на употреба ще са сравнително малки за масово оборудване. Все се чудя защо корабите за превоз на метан не се задвижват на метан от резервуарите, така хем няма нужда от друг резервуар за газа, хем теглото ще намалява с изминатото разстояние, хем ще се трупат позитиви за чистата работа на двигателя. Градските автобуси в много градове са преоборудвани по същия начин, а корабите сами си возят горивото.

    Коментиран от #4

  • 4 333

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Като се научиш как се пише резервор, може и да разбереш, че LNG танкерите си се движат на метан от резервоарите, в които го превозват. Резервоарите изпаряват някакво количество от втечнения газ, и вместо да се чудят какво да го правят, движи кораба.
  • 5 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #1 от "Колич":

    Май си пропуснал частта с НАМАЛЯВАНЕТО на разходите !!!!! За твое сведение персонала струва повече от горивото за един кораб , а при пълна автоматизация един диспечер на другия край на света може да следи 100 кораба , както са в момента авиодиспечерите !!! За това са измислени сателитите , а не за украса !

    Коментиран от #6

  • 6 До коментар #5

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    По-вярно е обратното твърдение, че "персоналът струва по-малко отколкото е разхода за гориво"!
    Един голям кораб харчи от 40+ тона гориво на ден, сметни колко е разхода гориво/заплати !? Вземи се качи на кораб да се образоваш, вместо да плаваш с на баба си легена!

    Коментиран от #7

  • 7 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #6 от "До коментар #5":

    Има някой дето трябва да се образова , ама тръгнал да учи другите !!! 40 тона корабно гориво по безмитни цени на едро от няма и 200 долара са 8 000 долара на ден ! А само капитаните на тия кораби дето горят по толкова взимат по има няма 2-3 000 на ден , за другия екипаж да не говорим !! Ако си правиш сметки по "комшията ми каза " , няма как да стане !! Няма кой да кара 100 000 контейнера за 2-3 милиарда и да му плащат по "български" цени !
  • 8 незнайко

    0 0 Отговор
    Браво, фотоволтаичните панели могат да се ползват и като платна ! Перки на кораба директно ще произвеждат ток от вятъра ! Как не са се сетили досега ?