За автомобилите с инжекционни системи, каквито всъщност вече са почти всички у нас, е необходима по-сложна и респективно по-скъпа газова уредба. Новите газови уредби са три основни вида и се разделят на четвърто, пето и шесто поколение. При АГУ-тата от четвърта генерация има електронен блок за управление, газови инжектори и газов изпарител. Тяхната цена надхвърля 1 000 лв., като в зависимост от марката може да достигне и 1 500 лв. Доста по-скъпи обаче са системите, които вкарват газта в двигателя в течно състояние. Те достигат до 5 000 лв. и се определят като пето и шесто поколение.
АГУ-тата от 4+ поколение се характеризират с работа, която е пряко свързана с електронния блок за управление на двигателя. Тези системи са предназначени само за двигатели с непосредствено впръскване на горивото. Бензиновите дюзи обаче се нуждаят от подаване на бензин от време на време, за да могат да се охлаждат, а и да не се запушват от остатъчната "смола".
Газовите системи от пето поколение се отличават по това, че газта влиза в мотора в течна фаза. Това позволява по-прецизно дозиране на горивото, което се отразява на икономичността. За разлика от АГУ-тата от четвърто поколение, системата е слабо чувствителна на резки температурни промени. Газта се подава от помпа с постоянно високо налягане, която е разположена вътре в бутилката, като има и втора, монтирана в двигателния отсек.
Най-съвременните системи, тези от шесто поколение също впръскват горивото в течно състояние, но не чрез отдели, а чрез стандартните дюзи. Стартирането на двигателя е възможно и не се отразява негативно на работата му дори и при много студено време. Освен това са и най-икономични. При тях няма разлика в разхода на бензин или на газ. Проблемът е, че са много скъпи, а повечето хора, които си монтират АГУ в автомобила го правят с цел икономия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 TDI
Коментиран от #5, #10, #64
13:41 14.08.2018
2 лора
Коментиран от #6, #17, #22, #35, #73, #76
14:14 14.08.2018
3 ба ги другарко
Коментиран от #61
14:18 14.08.2018
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Пошло
До коментар #1 от "TDI":
Не съществува такъв!!!14:29 14.08.2018
6 ба ги другарко
До коментар #2 от "лора":
лорче мамина убавице, кой ти купи бенвету ма рожбо :) ти саминка ли? :) да ше пробутваш дизелаци, то вместо tdi, аз ще пробутам hdi :) немцузините се учиха от французините :) hdi в пъти по-добро от tdi :) tdi за немскоговорящите от бмв, вагинките, ауди и някои италианци :)умните карат hdi :) някой ся да не ми пробутва други букви пред di :)
и някой да не се изложи да ми дава японски дизелаци, че мно' смях ше пада :) японецот прави хубави безгини, но дизели още не се е научил :) дизели могат само франсетата! ремембер дат!
Коментиран от #7, #8, #12, #36
14:30 14.08.2018
7 Mpower
До коментар #6 от "ба ги другарко":
Много си бавен Сашеее. С това умряло франце14:45 14.08.2018
8 9806
До коментар #6 от "ба ги другарко":
Я дай да се посмеем малко за японските дизелаци че хондовия или д4д на тойотикс не стават щото служебния авенсис 330к само масло доливат след гаранцията като изтече горкия ,а на акорда личен ...няя да го фаля да не мъ уручаса някой15:08 14.08.2018
9 гост
Коментиран от #13
15:33 14.08.2018
10 Алфа Ромео
До коментар #1 от "TDI":
Необразованите хора така се изказват, бомбата ти е във главата само, газовата бутилка е най-здравото нещо във целия автомобил, пожар може да стане при теч но не и да се взриви бутилката. Пожар може да стане и при бензинов и при дизелов автомобил, както е ставало много пъти.Коментиран от #11
15:42 14.08.2018
11 TDI
До коментар #10 от "Алфа Ромео":
Аре бе ти ще кажеш - яя провери в чичо ти гугле колко взривени бомбаджий има ....дори последния случай беше наскоро във Варна ..Коментиран от #16, #46
15:47 14.08.2018
12 Алфа Ромео
До коментар #6 от "ба ги другарко":
Не се превъзнасяй толкова, забравяш все пак че комън-рейл е италианско изобретение, купено по-късно от Бош.Коментиран от #14
15:47 14.08.2018
13 гост
До коментар #9 от "гост":
нещо бъркаш в сметките. Примерче - купих бензинката май месец, до тук 3000 км.- 1, 2 моренца, напред-назад да й се покефя...та на бенз разход 10/100 - т.е 300 литра по 2.3 - 690.00 левчета. На газ 11/100 330 л. - 350 лв. С една дума наполовина. Ти сметни след колко време ще си избия уредбата, за която дадох 1200 лв...по мои сметки след около 10 х.км. - аз не карам много и ги правя за година. Така че сметките ти хич не излизат, газта си е супер, стига да се примириш с малкия багажник, 100-те кила дето ги влачиш навсякъде, допълнителните разходи за поддръжка (въпреки, че това ми е 5-ти автомобил на газ и за 300 х.км. освен 1-2 филтъра нищо друго не съм сменял) и "срама, че зареждаш премиум автомобил с газ, всичко друго е ОК. Е...ако те пере снобарщината няма да караш на газ много ясно.Коментиран от #72
16:06 14.08.2018
14 стига се фука
До коментар #12 от "Алфа Ромео":
''Комън рейл'' не е изобретение, а е патент. Италянците го направиха масово след 1997 година за дизел (1600 атмосфери първо поколение). А '' Комън рейл'' има голф2 1,3 бензин-пълна инжекция 1991г. например. Там налягането в пластмасата е 2-3 атмосфери.16:13 14.08.2018
15 Прост
Последствия:
- гумички на клапани (почва да гори масло)
- катализатори
- изпускателна система
- прогорени клапани
и тн...
В комбинация с къдърните ни майстори, може да ви излезе доста солено особено на нова кола която не е предвидена за газ!
За стари дрънгели по не е проблем, евтини части, много по-здрави от новите, но и там е голямо кръстене :)
Коментиран от #54
16:16 14.08.2018
16 Алфа Ромео
До коментар #11 от "TDI":
Авто-газовата бутилка има нивомер и не се напълва никога догоре за да има място за температурно разширение, на мен на 20 литрова бутилка са ми зареждали 23-24 литра но това се получава щото газта се връща във пистолета преди да изключи. При теч има клапан които спира газта да изтича от бутилката, при пожар и нагряване има клапан който изпуска по малко газ на порции в случай на прекалено повишаване на налягането. Айде чети в гуглето и гледай клипове че не ми се пише повече и със здраве!16:27 14.08.2018
17 Хахото
До коментар #2 от "лора":
Ех Лора ще взема да ти го отпораКоментиран от #24
16:32 14.08.2018
18 Смърт за дизеловите боклуци
Коментиран от #21
16:33 14.08.2018
19 Петър
Коментиран от #26
16:38 14.08.2018
20 RTHYJUKL;
ЗА ВТОРА УПОТРЕБА ИСТИНАТА Е ЧЕ ДИЗЕЛИТЕ ИДВАТ НАД 300 000 КМ И ПОЧЕСТО НА 400 000 И КАТО СЕ НАГЪЛТАТ С РОДНА НАФТА СТАВАШ СЛУГА И ХРАНИЛКА НА СЕРВИЗИТЕ.
НАЙ ДОБРЕ ДА Е НА БЕНЗИН КОГАТО Я КУПИШ НО НИКОГА ДА НЕ Е КАРАНА НА ГАЗ ДО ТОЗИ МОМЕНТ.ТИ ДА СИ И ПЪРВИЯ И ДА И СЛОЖИШ НОВА ГАЗОВА СИСТЕМА.ТОГАВА 100 000 КАРАШ БЕЗ ПРОБЛЕМИ И Я МАХАШ ЗАЩОТО СЛЕД 100000 НА ГАЗ УМИРА.
16:42 14.08.2018
21 РЖД
До коментар #18 от "Смърт за дизеловите боклуци":
Мене и ТИР.о ми е на нафта,много е икономичен на запад от Калотина,все ми остава по некое килце за 2.0 D4D.16:50 14.08.2018
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 До някои коментиращи тук
Коментиран от #25
16:55 14.08.2018
24 ооооооо
До коментар #17 от "Хахото":
и аз, и аз -:)17:24 14.08.2018
25 гост
До коментар #23 от "До някои коментиращи тук":
отговарям ти веднага - когато купих колата сложих за 50 лв. бензин и до момента, вече близо 3 месеца по-късно, не е изхарчила и половината. Вярно, че сега е топло и преминава на газ много бързо, но и зимата очаквам не повече от 20-25 лв. на месец при моето каране. Давам пример от предишния ми автомобил - Субару Легаси за 6 години и 70 х.км. по газовата уредба - едно прочистване на дюзи за 50 лв., един филър и смяна на напукани маркучи, общо 40 лв. и тва е. По окачването нищо. Бензина само 98 или 100 октана и модификатор в двигателя - трябваше да го чуеш като продавах колата - на близо 400 х.км (последните на 100 х.км. на газ), мърка като коте и работеше перфектно.17:32 14.08.2018
26 Иван
До коментар #19 от "Петър":
Петьо живуркаш ти с малолитражка бензинова и обърната на газ, която на баира за да тръгне и трябват 3-4000 оборота и поне 2-3 секунди.Но като не си пробвал съвременен дизел няма откъде знаеш, че е в пъти по-приятно и по-икономично от малолитражка на газ.
Коментиран от #30, #32, #45
17:34 14.08.2018
27 Гост
17:35 14.08.2018
28 tarikat
17:46 14.08.2018
29 Педераска работа)
17:54 14.08.2018
30 Тракалник
До коментар #26 от "Иван":
Я кажи дизела как звучи след 4000 оборота. Аааа той не звучи а направо умира.Коментиран от #38
18:00 14.08.2018
31 Истината
Проблемите са:
Некадърен монтаж и настройка
Двигател дето не е за газ - оня с шкодата по-горе
Нежелание да се поддържа системата.
Я покарайте заводски монтиран газов инжекцион на двигател проектиран за LPG и после се обяснявайте дали мирише, дали придърпва, дали има загуба на мощност или проблеми с паленето.
LPG е гориво като всяко друго. С правилен двигател и инжекцион всичко е О.К.
18:05 14.08.2018
32 По-икономично?!?
До коментар #26 от "Иван":
Я пак - 7 местен ван с 150 кс бензин харчи с 90 под девет газ. Същия с дизелов мотор харчи 5.В пари 8,10 срещу 11 в полза на газта. За година аз лично спестявам 750 лева и не отделям твърди частици.
18:08 14.08.2018
33 BIFUEL
18:24 14.08.2018
34 Селяндур
От личен опит - колите на газ които съм карал са били до 2000 кубика и нито една не е харчила под 10/100 градско... Само ГИ са уредбите... на месец за бензин 20-30лв лятото и 50-80лв зимата при годишен пробег 15-18к километра... Можете да смятате... Реално не ми е излязло по-евтино за гориво от дизел, който харчи 8/100 в града, но не съм сменял турбини, дюзи, ГНП и т. н.
Коментиран от #51
18:24 14.08.2018
35 Русев
До коментар #2 от "лора":
Ай д..ай сополивия,ку.во!Ти ли ще кажеш какво да карам и как да го карам?18:26 14.08.2018
36 Русев
До коментар #6 от "ба ги другарко":
Не се хаби!То да е туй да му го набиеш.Ама не е.Акъл е и няма как.18:28 14.08.2018
37 Марто
18:31 14.08.2018
38 Марто
До коментар #30 от "Тракалник":
А турбо бензина тогава почва да върви :)18:33 14.08.2018
39 Некой
За всички любители на газта (нищо против тях!) питайте някой газаджия дали знае:
- Има ли разлика в температурата на горене спрямо бензина, колко и как се отразява на ДВГ?
- Има ли разлика в скоростта на горене на газта и до какво води?
- Трябва ли да се променя ъгъла на запалване и с колко?
Коментиран от #53
18:33 14.08.2018
40 Я па я
18:37 14.08.2018
41 Пенсионер
18:44 14.08.2018
42 йьйь
Не намалявайте разходите - увеличавайте приходите
19:46 14.08.2018
43 гост
Имам две коли - и двете са на газ, и двете минават по около 25-30 хил км годишно (по някой път и повече) и това е причината за АГУ.
Само дето не знам от къде идва мита че при газ, разхода е по - висок. И при двете ми коли, разхода си е абсолютно идентичен с този на бензина ! Сега ако не можете да шофирате, това си е друг въпрос ! Най - важното е АГУ да се сложи наистина при специалист - ако това стане, никакви проблеми. През зимата съм палел при -30 от първия път, и двете машини са си вървели по като по часовник.
Коментиран от #44
20:09 14.08.2018
44 селянин
До коментар #43 от "гост":
Тоз гост от карлуково много лъже..Зима и Студ в Б-Я,минус -30,къде е тва то и на 2000 метра нема такъв студ,абе ти да не си от Кнежа,там преди 66 месеца беше -22,ама за три часа..от 2 до 5 нощта,и он тогава с манивелата е палил АГУ то от раз,ама оно 1 април мина..20:28 14.08.2018
45 Петър
До коментар #26 от "Иван":
Иване, карам и немски дизелов ВАГ кенеф служебен 170 кс. Карам и 210 кс газов турбобензин. Има огромна разлика, макар единия е 2.0, другия 1.6. Тук говорим за други неща. За екология и ниски разходи при еднотипни автомобили.20:33 14.08.2018
46 Антон 1
До коментар #11 от "TDI":
Във Варна не беше взрив ! Не говори наизуст !Глупака монтирал сам уредбата , втора употреба от Холандия . Освен това я модифицирал за зареждамето ! Освен това изпускала газ при зареждане ,ама не се концетрация токова много в купето , защото я зареждаш често и нямало време за натрупване ! В този ден обаче се наложило по-дълго зареждане ! Глупака не само игнорирал мирозмата /теча / , ами и пушел в колата ! Колата в която сам монтирал втора употреба техника , модифицирана -неуспешно /изпускала при зареждане / , а и запалили цигари с жена си ! Добре ,че децата ги е нямало ! Глупаците щяха да ги изгорят живи !
Та така ! Половин Европа /Холандия , Белгия , Италия / е на газ !
Ама хората не са толкова самонадеяни , недисциплинирани и глупави ,като нас !
Не е виновна системата ,умнико !:)
Коментиран от #49
20:58 14.08.2018
47 Ghost
21:00 14.08.2018
48 Gasolina
Алтернативата е "Браунов газ".
21:06 14.08.2018
49 Алфа Ромео
До коментар #46 от "Антон 1":
Тоя тъпан най-вероятно не е изкарал дюзата за зареждане извън купето, някои ги оставят във багажника до бутилката и понякога сачмата заяжда и се изпуска определено количество след зареждане.Коментиран от #50
21:37 14.08.2018
50 Антон 1
До коментар #49 от "Алфа Ромео":
Аз не съм технически толкова грамотен ! Знам само ,че колата беше Чероки и се зареждаше в багажника . Знам също ,че е изпускала от мястото на зареждане , защото уредбата е била с друг стандарт накарайник за зареждане . Той го модифицирал , но неуспешно ! Тоест , изпускал е при зареждане ! И това от много време . Според мен , това е притъпило вниманието му . Доколкото го е имал !:)То не е за смях де !
21:46 14.08.2018
51 A стига бе
До коментар #34 от "Селяндур":
Аз съм с ГИ самоадаптивен. Правя 25 на година и за бензин давам 20 лева зимата на месец. Лятото 20 за цялото лято. Ти май имаш проблем с бензина22:49 14.08.2018
52 ГАЗ ТЕЧНА ФАЗА НА ДИЗЕЛ Е ИСТИНАТА!!!
22:51 14.08.2018
53 До теб същия
До коментар #39 от "Некой":
Ами затова сме с OBD връзка за да измести и момента на запалване. Това да не е някаква тайна че да не го знаем. Нали затова на газ колата е по-еластична в ниски до средни обороти, а на бензин е по пъргава във високите.Коментиран от #57
22:52 14.08.2018
54 Гост
До коментар #15 от "Прост":
Ти карал ли си някога на газ?Щото се изказваш "компетентно"Коментиран от #56
00:03 15.08.2018
55 spy
Коментиран от #67
00:58 15.08.2018
56 Прост
До коментар #54 от "Гост":
Ооо ДА, 15 години! Почти никакви проблеми. Но на сегашната ми кола не бих рискувал, въпреки че не се знае знае ли се :)02:02 15.08.2018
57 Некой
До коментар #53 от "До теб същия":
Това с ОБД-то е за нулиране на грешките!Повечето некадърни газови и газаджии разчитат на това!
02:06 15.08.2018
58 666
Коментиран от #59
02:59 15.08.2018
59 Зорлем
До коментар #58 от "666":
Ми, купи си самолет или хеликоптер тогава като си толкова "напред с материала" и няма да има нужда да се ръгаш с простолюдието с някакви си автомобили.07:55 15.08.2018
60 Бай Тошо
08:31 15.08.2018
61 гощо
До коментар #3 от "ба ги другарко":
Мизерия!08:32 15.08.2018
62 Бочко
09:11 15.08.2018
63 Кольо Дапа
10:35 15.08.2018
64 Читател
До коментар #1 от "TDI":
Прав си, има бомба. Вакуумна, между ушите ти :)13:20 15.08.2018
65 GEORGI VIDIN
Коментиран от #66
13:25 15.08.2018
66 АБВ
До коментар #65 от "GEORGI VIDIN":
Гошо, това че си от Видин не ти извинява писането на шльокавица!Коментиран от #70
14:29 15.08.2018
67 Муха
До коментар #55 от "spy":
Мда... Само дето моята и за 10к не се вижда разлика на щеката. Отделно отидох на море и се върнах със среден по борд 6.3/100 като на магистралата под 130 не съм падал, с климатик и пълна кола! На отиване дори вдигнах 200, а 150&160-180 на няколко пъти като някой ме натисне отзад да освобождавам лявата лента. Направи ми впечатление, че 2/3 от колите които ме изпредварваха бяха?! - дизел! Тук таме някое амг, едно ново камаро... Нещо газовите?! Хаха...ах! А да - 150 са ми 2500об на 6-та и като стъпя от дясно веднага тръгва! Газ, гъз...смех! Кажете си, че ви липсват кинти, кво си кривите душите!Коментиран от #68
15:16 15.08.2018
68 Гост
До коментар #67 от "Муха":
150 са ми 3700 rpm на 6-та. 185 кс атмосферка с директно. 5-то поколение агу! Баш на въртящият момент са ми. Кат' я згъна лепи за седалката. След 1, 2, 3 съм подминал 200... С този средноразреден мазутник ша ма фанеш за смукача! А ако чукна 5-та... И апропо, при 150 съм с 11-12/100 разход на газ! Ха сметни ги в пари и твоите 8/100 нафта. Да видим де е Киро на кирия!16:16 15.08.2018
69 Муха
PS Един гъзиран на около 200км от Бургас ми се пъна, пъна... Па взе, че отби на лука да зарежда. После докато ме стигне, аз съм пристигнал! Хаха...ах!
17:22 15.08.2018
70 Alfa Rome 156 TI
До коментар #66 от "АБВ":
Този ме застреля, толкова неграмотно пише, че почвам да си мисля, че се бъзика с нас. Даже по едно време ми се видяха някакви думи на английски, ама не успях да дочета коментара му, може и немски да е ползвал надолу.09:21 16.08.2018
71 ттков
Така, че, ако някой иска да му е евтино да си вземе хибрид с ГИ или да си сложи такъв. В БГ знам че слагат. Има няколко таксита Приус с ГИ.
По-рано бях фен на дизелите. Минаха няколко през ръцете ми и за дизел изобщо повече не искам и да си помисля, а камо ли да си купувам такъв. Единствената далавера е ако е стар атмосферен дизел и те снабдяват с нафта на черно. Иначе, ако е от по-новите не ви мърдат проблеми с дюзите и ГНП.
18:00 16.08.2018
72 гост
До коментар #13 от "гост":
Пере, не пере снобарщина, все си решава сам. Но ако тази кола е направена за пропан-бутан, то още от завода ще си излиза с бутилката и ще се продава така. Защото тогава купувачът ще кара с 10лв на 100км, а няма да се "цака" с 20лв на 100км. Замисли се защо не се прави или има само малко модели, малки серии, които са направени фирменно на газ.12:04 17.08.2018
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Евтино и чисто
04:53 08.08.2019
75 Евтино и чисто
05:03 08.08.2019
76 мишката
До коментар #2 от "лора":
Ти карай 3 литровия дизел и се набутвай.Аз карам Toyota Yaris 1.0 VVT-i
В дома имам нагнетателна помпа, вързана към газопровода и си пълня бутилката.
За 2019 година платих € 1170 шарж ( електричество и газ ) и съм навъртял 36000 с колата.
03:13 05.02.2020