7 Август, 2019 14:07 113 393 207

Коли с АГУ и парадоксите у нас и в САЩ

  • агу-
  • lpg-
  • гориво-
  • бензин
Коли с АГУ и парадоксите у нас и в САЩ - 1
Снимка: Shutterstock

През 2019-а САЩ се превърна в държавата №1 в света по износ на LPG (liquefied petroleum gas) или познат у нас като пропан-бутан. Това гориво в нашата страна се използва масово за задвижване на автомобили, но въпреки ниските му цени и изобилието му в САЩ, американците съвсем не са привърженици на автомобили с АГУ.

Статистиката сочи, че в САЩ на 1000 души се падат 810 автомобила, но от огромния им автомобилен парк само 0.1% се движат с LPG. Този парадокс има своето обяснение. Проблемът е в това, че пропан-бутановата смес за автомобили е с 10% по-скъпа от обикновения бензин в САЩ.

Като се прибави към това и първоначалната инвестиция за автомобилната газова уредба, става ясно защо американците не карат коли на газ. В Европа и у нас фактите сочат, че цените на газта са обвързани с тези на бензина и винаги са с 50% по-ниски.

Така в държавите с по-нисък икономически статус използването на коли с АГУ достига до 20%, какъвто е случаят у нас. Иначе в развитите европейски държави той е около 2%. В САЩ са и много малко бензиностанциите, предлагащи LPG.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 125 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    247 124 Отговор
    Парадокси, верно. но и тук ако газта е по-скъпа от бензина, никой няма и да си помисли да кара на газ, нищо, че разни любители на АГУ-та ни обясняват колко екологични са техните кошници.

    Коментиран от #12, #25, #26, #53, #93, #189, #200

  • 2 Коментар📝

    327 34 Отговор
    Мизерията Доведе Хората В България Да Слагат АГУ.АКО СЪОТНОШЕНИЕТО ПО ЗАПЛАТАТА С ГОРИВОТО БЕШЕ КАТО АВСТРИЯ ИЛИ ИСПАНИЯ ИЛИ КОЯТО И ДА Е ДЪРЖАВА С ДОБЪР СТАНДАРТ
    ТАКЪВ КАКЪВТО И НИЕ ЩЯХМЕ ДА ИМАМЕ АКО НЕ ИЗПОКРАДОХА МАФИОТИТЕ ПАРИТЕ. И НИЕ ЩЯХМЕ ДА КАРАМЕ НОВИ АВТОМОБИЛИ БЕЗ АГУ
    НО СКОТСКИЯ ЖИВОТ ДОКАРА ХОРАТА ДО МИЗЕРИЯ
    А КАК СЕ ДОКАРАХА МОЖЕТЕ САМИ ДА СИ ОТГОВОРИТЕ

    Коментиран от #6, #7, #10, #11

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 СТАЛИН

    53 17 Отговор
    в държава където уважава екологията си исобствените си хора има напредък.
  • 5 iko

    18 6 Отговор
    Браво...реакцията ви беше бърза :)
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Наблюдател

    116 46 Отговор

    До коментар #2 от "Коментар📝":

    АГУ се слага още от бай Тошово време бе каскет! 1500 лева беше една газова уредба от заводите в Сопот, колкото вноската за Лада 1600, с която се чакаше 10 години. Защо лъжеш аудиторията?

    Коментиран от #13, #14, #18, #55, #58

  • 8 фффф

    86 17 Отговор
    Заводски направена кола на LPG / CNG по нищо не се различава от бензиновата. Ама в БГ всеки гаражен майстор слага сбирщайн части за по-евтино и после що имало проблеми. Я вижте в Холандия колко струва удоволствието да монтираш уредба Принс

    Коментиран от #19

  • 9 1234

    114 9 Отговор
    Публикувано във факти.бг: В САЩ са и много малко бензиностанциите, предлагащи LPG
    ******************************************************
    Ми те и дизел не предлагат на всяка бензиностанция ама автора нали е виждал САЩ само на Гугъл Мапс откъде да знае
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Бирю

    57 16 Отговор

    До коментар #2 от "Коментар📝":

    Мда, те затова богатите холандци масово карат на газ.
  • 12 ГазДоДупка

    75 17 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Същото важи и за дизелите - европа ги наложи и субсидира с една единствена цел - намаляване на CO2 емиссите, без да се взима предвид останаото замърсяване от дизела, като фини частици и азотни окиси, които се оказват впоследствие дори по-вредни за човека.
    Друг е въпроса, че българина си купува 10-15 годишен дизел ИМЕННО за да му харчи по-малко от бензина, без да се интересува от екологията и какво вдишват децата му по градовете...
    АГУ е алтернатива, намаляваща (с 10-на %) вредните емисии спрямо бензина, намаляваща сериозно и сметката на бензиностанцията (85 ст. литъра беше този понеделник на накои ЕКО и ОМВ).
    Иначе принципно метана гори най-чисто...
  • 13 filo

    79 141 Отговор

    До коментар #7 от "Наблюдател":

    При БайнТошо мизерията беше много по- голяма.

    Коментиран от #62

  • 14 Jeep

    73 45 Отговор

    До коментар #7 от "Наблюдател":

    И от какъв зор се е слагало агу тогава?Бензинът беше без пари. Дядо ми имаше заз 968м с разход 14-15/100 и грм не му пукаше. (не че е имал опция за агу)Пъни до горе и това е. Масовото агу дойде с демокрацията-руски и какви ли не уредби втора злоупотреба. От всяка втора лада миришеше на газ.

    Коментиран от #32, #44, #61, #85, #124, #187

  • 15 Гост

    81 47 Отговор
    Дядо ти е карал по 20км на ден или е била в гаража и само по праниците е излизала на слънце.

    Коментиран от #16, #60

  • 16 Jeep

    28 14 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Далече си от истината, но карай
  • 17 Истината е че ние народа

    43 7 Отговор
    Не им трябваме на полит шаиката в бг и затова живеем в геноцид и ни изтезават всячески дорде измреме защото тяхното благополучие не е свързано с нашето ами те си лапкат от канали дето пак ше им носят милиарди без значение дали сме живи а ние сме им една тежест
  • 18 Петко

    16 16 Отговор

    До коментар #7 от "Наблюдател":

    Имаше и еднократна такса или данък някакаъв от 500 лв.
  • 19 James

    13 5 Отговор

    До коментар #8 от "фффф":

    Хехех, а тук цели системи на цената на един инжектор Принс.

    Коментиран от #63

  • 20 Алфа Вълкът

    75 1 Отговор
    Бензина им на ония е 70-80цента за литър, колкото природната газ у нас. За кво им е агу?
  • 21 ху де

    35 17 Отговор
    У САШАТО са мазохисти и си тровят младежта с бензинови и дизелови пари, а у нас е на високо ниво съвестното отношение към екологията- всички карат на газ , та да не отравят въздуха!
  • 22 Boagrius

    10 53 Отговор
    Смрадлика газаджии!
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Бай Тошо

    64 11 Отговор
    Добре че народа е по беден че да слага газ и от там екологията е малко по ок , иначе ако беше всичко на бензин и дизел ще е един ужас във въздуха
  • 25 1111

    72 8 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Малко да се образоваме само по темата колега, защото не случайно в Европа дават 50% отстъпка от данъка на автомобили с АГУ.
    При работа на пропан бутан се отделя въглероден диоксид, който е с много по ниско съдържание на вредни частици от другите горива, независимо от коя евро категория са автомобилите.

    Коментиран от #28

  • 26 МАК

    26 87 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Абсолютно вярно!!! Особенно повечето толи не са разчетени затова гориво затова повечето са гробници от работата на газ и да не казвам смрадта оттзад и сините пушеци!! Имам и дизелова и бензинова кола която скапана Агу няма да види и е пълен часовник нищо че набор 93!!! Много им здраве на зомбираните по газта!!!

    Коментиран от #64

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 МАК

    33 72 Отговор

    До коментар #25 от "1111":

    Терията за газовите боклуци някъде другаде си я пробутвай! Масово колите не са предвидени да работят на газ това вмешателство води до бавнохо скапване на мотора!! Как никой тъп политик не забраниха това слагане на агу и да се изгони Боклукойл от Бг и да заимаме качествени горива като в Австрия или Германия тогава колите ще замърсяват впъти по малко!!!

    Коментиран от #66, #68, #87, #98

  • 29 Карачът

    78 15 Отговор
    Карайте на LPG,не слушайте сульо енд пульо и не мънкайте!
  • 30 Потребител

    86 6 Отговор
    150 хил. км на газ, никакви грижи. Стар дръгел ВАГ, моноинжекция. Нищо не съм пипал по мотора. Най-простата АГУ от качествена марка, само сипвам и карам. Виж за тия новите турбо кекави моторчета, които вадят 150 коня от 1.0л, не знам.

    Коментиран от #33

  • 31 българин

    44 3 Отговор
    Парадокса е тук цената на бензина и газта е еднаква просто тук слагат 100 процента акциз на бензина -кожодери мръсни.
  • 32 висок

    31 2 Отговор

    До коментар #14 от "Jeep":

    Ся, 10 г ЗАЗ-968-А и 20 г ЗАЗ-968-М..... най-нисък разход 5,8/100 км. Нормално 7-8..... 15 за да изгориш трябва да го лееш зад колата!
  • 33 МАК

    16 89 Отговор

    До коментар #30 от "Потребител":

    Тия ги разпраняй на някои баламурник като теб!! Имам познат с пасат същия 1,8 моно но не на газ... не се чува как работи!! С 4 човека с климатик и багаж до горе 5,9 литра на 100 бензин и той си щрака с пръсти освен консумативи други ядове няма!!газ няма да види никога и ще издържи много повече от твойта съсипана от работата на газ!!!даже е с махнат катализатор сменена ламбда сонда и минава успешно теста за емисий и даже е под нормите!!! Много здраве с вашите тъпи парцаливи теорий за газта !! Газта е да готвене и отопление!!!

    Коментиран от #35, #36, #38, #46, #52, #96

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Крадец

    74 7 Отговор

    До коментар #33 от "МАК":

    5,9 на 100 ,ама га кара по инерция нанадолнище

    Коментиран от #108

  • 36 Пасат 1.8

    100 6 Отговор

    До коментар #33 от "МАК":

    Ще ти изгори 5.9 със 4 човека и на клима знаеш ли кога, когото направят магистрала към луната....ама на връщане защото ще е голямо надолнището. Имам го същия не ми ги разправяй на мен тия лъжец

    Коментиран от #47

  • 37 До глупака МАК

    41 13 Отговор
    Сини пушеци са ти в главата,щом екологията и два пъти по ниската цена на газта са ти по-маловажни от мотора на боклука ти 93та за мен е по-хубаво да напуснеш този свят

    Коментиран от #49

  • 38 Plameni

    69 12 Отговор

    До коментар #33 от "МАК":

    За 400 000 км. съм спестил 40 000 лв.от това ,че съм карал на пропан бутан .Който иска да кара на бензин. При добър газов инжекцион не усещаш разлика между двете горива ,подръжка е почти нулева (400 000 км- 2×100 лв. профилактика )

    Коментиран от #65

  • 39 гдгдгдгдф

    18 63 Отговор
    Никой нормален не кара на газ да не говорим за американците .
  • 40 Дамян

    40 4 Отговор
    Абе защо е нужно ние Българите да си слагаме голия Гъз навсякъде и да се сравняваме със страни Развити със светлинни години които и да тичат срещу нас неможем да ги настигнем....да сравнят доходите как живеят хората, а ние имаме ценности с които можем да ги надминем...но скапана сган за управници които са за показен разтрел!
  • 41 Дамян

    17 3 Отговор
    Абе защо е нужно ние Българите да си слагаме голия Гъз навсякъде и да се сравняваме със страни Развити със светлинни години които и да тичат срещу нас неможем да ги настигнем....да сравнят доходите как живеят хората, а ние имаме ценности с които можем да ги надминем...но скапана сган за управници които са за показен разтрел!
  • 42 никси

    37 8 Отговор
    тука горивата са отвратителни и цените нагоре , за това всеки рипа на газ, но според мен Когато е оригинална газовата уредба и е правена в завода производител ,тогава няма никакви проблеми , защото този двигател е тестван за изгарянето на газта и топлинно число и свойствата на смазване на буталата в цилиндрите , защото газта е суха и няма смазително своиство , много често при не регулирана газова уредба , може да доведе до детонация на двигателя , ето защо аз сьм против това нещо , но хората от немотия и безпаричието се принуждават да си слагат газ , ако в една нормална дьржава ,горивата са качествени , имам предвид , светли горива от клас 3 по АДР /нафта и бензин / дори и стар да ти е автомобила няма да ти навреди на екологията , както се казва бензина е за каране , нафтата за отопление , а газта е за готвене , но да не забравяме че целия бизнес от товарни и леко товарни автомобили са на дизелово гориво , а има и газифицирани градове които ползват парното и за отопление през зимата , ГОРИВАТА СА ЛОШИ А НЕ СА НИ ЛОШИ АВТОМОБИЛИТЕ .

    Коментиран от #48, #104

  • 43 Автомонтьор

    15 47 Отговор
    АГУ,LPG=мизерия!
  • 44 майстора

    28 18 Отговор

    До коментар #14 от "Jeep":

    Глупости ...хората нямаха пукнат лев и колкото и без пари да беше бензина тези дето караха повече си бяха с газови защото беше значително по - евтино ...даже имаше данък за агу-то мисля в размер на 300лв . и то при заплати от по 180лв !!!!! Тотално безумна система беше по байти тошово !! Я си представи в днешни пари как ще изглежда ти си знаеш каква ти е заплатата да ти лепнат данак в размер на 2 месечни заплати ...добре ли беше ??не мисля ...само разни драскачи тука пишат колко по-хубаво е било тогава ...реално си беше пълна мизерия

    Коментиран от #57, #59, #69

  • 45 BMW M5

    15 3 Отговор
    Чудно ми е защо в БГ. се казва LPG, а в Италия, Гърция, Франция е GPL
  • 46 333

    32 4 Отговор

    До коментар #33 от "МАК":

    Преди години минавах по 30х километра годишно. Това е 2500лв икономия минимум. Същата кола съм я карал на бензин, и разхода на гориво в литри ми беше сходен. С нея минах 100х километра, което е поне 7500, 8000лв. Двигателя беше най-здравото като я продадох. Сега карам по 5, 6000 годишно и не слагам газ, понеже няма смисъл да изплащам уредба няколко години. Да говорите за 20+ годишни коли как се скапвали е несериозно. Отдавна трябваше да сте ги пенсионирали, и ако някоя такава се скапе, не е от газта. Жена ми има служебен Хюндай на газ, който върти по 50к годишно. Карат го от няколко години и му няма нищо. Преди това с едната служебна кола направиха над 200х на газ.

    Коментиран от #50

  • 47 МАК

    4 42 Отговор

    До коментар #36 от "Пасат 1.8":

    Само се виж и ти и коментара над твоя пълни глупости надаолнища и тем подобни!!посредствени сте и двамата!!! Нищо не знаеш въпросната кола реализира този разход, защото двигателя е в идеално състояние двигателя е 270000 реални км и се подържа само с пълна синтетика масло без грам да го пипа, 4 електродни свещи и скъпи кабели!!! Оттам по добро горене!! Така че гробницата която ти си карал е несравнима с подобна запазена и добре подържана кола без АГУ.айде у ляво такива като вас с мизерно мислене!!!

    Коментиран от #71, #72, #117

  • 48 МАК

    14 10 Отговор

    До коментар #42 от "никси":

    Един да напише грозната истина!! Горива в Парцаландия няма!!! Оттам са и проблемите и с колите и с екологията!!!
  • 49 МАК

    5 14 Отговор

    До коментар #37 от "До глупака МАК":

    Можеш леко да отиваш да се переш цветно някъде с мизерното ти мислене!!! Колата си ми е в перфектно здраве и я поддържам така както такъв като теб няма да я подържа.за екологията недей ме мисли колата е далеч под нормите защо ?? Тива е съвсем друга тема на разговор !!! Айде !!

    Коментиран от #73

  • 50 МАК

    4 16 Отговор

    До коментар #46 от "333":

    Айде и ти пишеш глупости защо ще се пенсионирва кола която се подържа добре ,не на газ и е с висока надеждност спрямо новите кенефи с кратък живот!!!
  • 51 ровър

    14 0 Отговор
    В щатите има заводски изпълнения с CNG, който е по-евтин от пропана. Обикновено са разни ванове - примерно камиончетата на UPS или FedEx. Има и с пропан. Частни автомобили - забрави. Много подземни паркинги имат забрана за влизане на автомобили на газ.
  • 52 Ох котьо

    47 4 Отговор

    До коментар #33 от "МАК":

    Карал съм пасат 1.8 моно в перфектно състояние и разход от 5.9 с 4човека и климатик само ако някой го дърпа с въже. Изказването ти е супер смешно.

    Коментиран от #56, #118

  • 53 Коментариии

    25 5 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Ауу кошници. Ми то нови коли на газостанции колкото щеш. И са известни марки. Ама щом е на газ значи е кошница.Ало в България живеем все пак...
  • 54 Анонимен

    20 1 Отговор
    Ако цената на газта стане по скъпа от бензина ,българина направо умира ,като се има предвид ,че в днешно време ,често се пътува далечко до работата ,остава варианта за мало литражки и дизелови кошници ,тъкмо тогава няма да пречим на на новобогаташите да си шофират с 12 цилиндровите на спокойствие!
  • 55 Еколог

    19 1 Отговор

    До коментар #7 от "Наблюдател":

    Точно така!
    Освен това имаше период в който се дължеше данък за устройството.
    За газ се чакаше по цяла вечер на дълга опашка.В градовете имаше по една-две газ станции.
  • 56 МАК

    2 28 Отговор

    До коментар #52 от "Ох котьо":

    Какво си карал бре !! Поредния си с посредствено мислене и далеч от истинската подръжка на кола!!! Да разхода е реален и засечен по класическия начин!!!така че ти си с посредственото изказване и си смешен!!!

    Коментиран от #74

  • 57 Jeep

    9 0 Отговор

    До коментар #44 от "майстора":

    Аз не коментирам мизерията. Хора без пукнат лев има във всеки строй, но чак такова генерализиране е малко прекомерно. От нашите познати и въобще хора около нас никой не е имал газова. Ако е бил такъв данъка, то вероятно агу са имали хора, които не само навъртат сериозни км, но и са си вадили хляба с това. Помня, че в София имаше няколко бензиностанции, но на тях нямаше газ. Май само на черния кос преди Владая имаше.

    Коментиран от #106

  • 58 Ха ха

    4 2 Отговор

    До коментар #7 от "Наблюдател":

    Не бе 15000 лева беше как не помниш смехурко
  • 59 Пешо

    14 3 Отговор

    До коментар #44 от "майстора":

    До 1984 година, 1 литър А93, струваше 26 стотинки. Пълен резервоар на жигулито - 10,40лв(40 литра). След това скочи почти двойно. Работех на струг, със заплата 280-350лв на месец чисто.

    Коментиран от #103, #159

  • 60 666

    12 3 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    то тогава не ти трябваше и кола, с 10лв. можеше да обиколиш половин България с такси
  • 61 Газ по бай тошово

    17 5 Отговор

    До коментар #14 от "Jeep":

    80-те години цената на бензина беше над 70 ст. за литър и то при надници от 5-10 лв.
    Все едно сега при 50 лв надник да е 5 лева литъра. Друг въпрос е че се зареждаше краден бензин, той вече наистина беше евтин.

    Коментиран от #75

  • 62 Ха ха

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "filo":

    Боко ти ли си вас?))))
  • 63 Хехех

    20 0 Отговор

    До коментар #19 от "James":

    Що пък трябва да съм със система Принс ?
    Само защото е някаква скъпа ли ?
    С нормална италианска съм, дето 8 години не ми е дала проблем
  • 64 КАМ

    26 1 Отговор

    До коментар #26 от "МАК":

    Тея дето ги описваш, газови смърдящи, са такива защото и без газовата уредба са си скапани. Карана от някой мърляч, дето и само на бензин да я кара пак ще е леш.

    Коментиран от #77

  • 65 Ха ха ха

    5 1 Отговор

    До коментар #38 от "Plameni":

    Къща купи ли с гараж за таралясника
  • 66 ТЪП

    34 0 Отговор

    До коментар #28 от "МАК":

    Почти си прав.
    Колите не са предвидени да работят на газ, но ГАЗОВИТЕ УРЕДБИ СА ПРОЕКТИРАНИ ДА РАБОТЯТ НА БЕНЗИНОВИ КОЛИ.
    Ефекта е същия, безпроблемно каране, на по-изгодна цена и екологията е просто нетърсен бонус.
  • 67 Лудото МАКче

    25 2 Отговор
    Абе тоя МАК-а много лудо типче направо ме съсипва от смях с тия коментари ... имам един подобен екземпляр за приятел и той ми е почти толко забавен с тия изказвания :D :D :D
    Живи и здрави ...газ, бензин, дизел .... се е ламарина !!
  • 68 Мотор

    30 1 Отговор

    До коментар #28 от "МАК":

    Газта бавно скапвала мотора.
    Много бавно ще е това скапваме, щом на двигател на 370000 км, от които 190000 на газ не съм усетил.
    Поне по километраж са 370000, не знам дали са повече, но по-малко не са.
  • 69 Да ама

    7 0 Отговор

    До коментар #44 от "майстора":

    Тогаз беше много важен нали...а сега си си точно на мястото, което много ме кефи "майсторе"))))

    Коментиран от #101

  • 70 Тодор

    14 5 Отговор
    Януари месец горивото в САЩ е 0.96лв за 1 галон бензин 98, а заплатите им за средно по около 5000$ и как няма да карат ма бензин ... а и пътищата им сахубави и почти не се налага да правят окачване овен ако не дивеят по черно..
    иначе аз си карам астричка със заводско CNG и съм срашно довлен като вървеж, разход и здравина ...

    Коментиран от #76, #82

  • 71 Хихи

    18 3 Отговор

    До коментар #47 от "МАК":

    И с два винкела отдолу под картера нали)))) и пълна синтетика от Кауфланд там до киселото мляко и лютеницата, знаем ние))))

    Коментиран от #81

  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Хо хо

    7 1 Отговор

    До коментар #49 от "МАК":

    Тва само Махмуд, Зденек и Попеску ги правят тия във Волфсбург...и грам ръжда няма сто процента
  • 74 Иванчо

    24 3 Отговор

    До коментар #56 от "МАК":

    Фий,май си объркал числата..9,5 може да гори,но 5,9..само по баир надолу.Едната ми кошница е точно такъв Пасат и е само на 142 х км. Да, на толкова е,като от завода е. Гори около 6 на сто,ама само с мен вътре,с 60 км.ч ,вдигна ли 70 80....почва да гълта. Така че не го хвали чак толкова тоя Пасат.Виж за здравината му няма спор,ама за разхода не минава

    Коментиран от #80

  • 75 Стига ва

    5 5 Отговор

    До коментар #61 от "Газ по бай тошово":

    Ма верно ли...или тати в кухнята ти каза...или Боко тиквата?

    Коментиран от #168

  • 76 Сникерс

    6 1 Отговор

    До коментар #70 от "Тодор":

    Средно 5000 са само на 31 февруари но са си много напред де
  • 77 МАК

    4 3 Отговор

    До коментар #64 от "КАМ":

    Да съгласен съм!!
  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 МАК

    3 21 Отговор

    До коментар #74 от "Иванчо":

    Е като имаш такъв пасат на малко км кви глупости ми пишеш!! Какво си опитал да подобриш по мотора има мегдан да се попипне тук там!! Като е на 142000 какво масло слагаш?? На моя познат откакто я купи вижда само Арал 5W40 long live ествествено главата е със подменени водачи и гумички и нова гарнитура тъй като предишния мърляч италиянец не я е поддържал как трябва!!! Хубави свещи като сложищ особенно 4 електродни и хубави кабели беру ами има разлика!! Ти направил ли си тези работи?? Съмнявам се!!!

    Коментиран от #83

  • 81 МАК

    4 9 Отговор

    До коментар #71 от "Хихи":

    Какви кауфланди какви 5 лева!!!от такива места масла не купувам!! Поредния със посредствено мнение !!
  • 82 Американец

    17 0 Отговор

    До коментар #70 от "Тодор":

    Глупости, в момента галон (3,8л.) бензин 86 октана в Щатите струва около 3 долара. Това прави към 1,40лв. за литър.
    Бензин 93 октана е към 1,60-1,70лв./литър.
    И масовата заплата на месец е около 2200-2500 долара чисто (25,000-30,000 долара годишно) - за по-ниско квалифициран труд. За повече пари от тези се иска колежанско/университетско образование или бачкане на 2-3 места (което много хора правят за да свържат двата края), или бачкане на неприятна/тежка работа (като шофьор на камион, миньор, квалифициран строител, т.н.).
    Да, горивото е с около 30-35% по-евтино от България. Но недвижимите им имоти са скъпи и наемите са супер високи. От тези 2500 долара на месец често половината отиват за плащане на наем и консумативи за 2-стаен апартамент (т.е. хол и една спалня).

    Коментиран от #84

  • 83 Луд

    23 0 Отговор

    До коментар #80 от "МАК":

    Май не е на твой приятел ами си е твоя автомобил,че да знаеш всички подробности.Само по-луд от мен може да кара 25 годишна кола и да купува скъпи консумативи,още по-малки пък да кара на бензин за да не скапе мотора,който е толкова железен ,че и на пубер да го дадеш не може да го скапе.Брат, ти живееш,работиш и правиш всичко за тази кола.Събуди се ,бе.Няма пари за по-нова кола ама налива яко в старата.Едната ми кола е подобна година ,ами само карам и възможно най-малки разходи ,нали за това я държа,защото съм гольо.

    Коментиран от #86

  • 84 Бай Брадър

    1 6 Отговор

    До коментар #82 от "Американец":

    Мисля, че имотите не са толкова скъпи там. В хубави градове като Сан Антонио има къщи на цената на апартамент на Артекс. Ама цената за мене и тебе, не за Цецо и Цецка. Иначе за другото си прав.
    Отделно, няма богата държава, в която да се кара на газ. Абе хора, тв богатите не са прости. Ако газа беше супер, гарантирано щяха на газ да карат!
  • 85 Мтх

    10 0 Отговор

    До коментар #14 от "Jeep":

    Как руски.в Русия много малко се кара на газ.бутилките бяха повечето български и бяха много добри По италиански лиценз.и италианците бяха най добрите,както и сега.много фиати излизаха с фабрична газ,А в момента много автомобилни гиганти изкарват коли на метан и на газ от завода
  • 86 МАК

    3 7 Отговор

    До коментар #83 от "Луд":

    Не поправка и мойте две и на моя познат!!
  • 87 Ихааа

    10 2 Отговор

    До коментар #28 от "МАК":

    Незнам какво скапва газта но хвърлих кола на 640 000км заради тотална щета и беше карана на газ до около 400 000км и после на метан.Не се учудвай на километража, колата навърташе последните години по около 150 000км годишно.Беше под 10 годишна когато замина. Купето няма да издържи но на двигателя не му пука много много стига да се подържа както трябва.
    А американците не карат на газ защото бензина им е по-евтин от водта. Пращах снимки на приятели в Б-я да се уверят - галон бензин 2,34 а галон вода на същата бензиностанция 2,99. С уточнението че бензина им е 87.
  • 88 Облъчен против LPG

    10 2 Отговор
    Лошото е, че има много неграмотни и поради тази причина заблудени плямпала против газта. Като му прочетеш коментара и разбираш, че нищо не разбира, ама от нищо!
  • 89 До МАК

    8 6 Отговор
    Явно си технически инвалид, щом говориш глупости. По-добре си замълчете, че един такъв пост ви прави умствено прозрачни.

    Коментиран от #90

  • 90 МАК

    2 17 Отговор

    До коментар #89 от "До МАК":

    Я се разкарай!!! Голям разбирач!!! Гола вода си ти!! Колите до 2003 излизат ли от завода производител със газова уредба --- НЕ!!! Тогава двигатела разчетен ли е от завода производител за това гориво --- НЕ!!! Следователно едно такова парцаливо вмешателство е гарант за последващи куп прблеми от това!!! Ясно ли ти е!!! Аман от лаладжий технически неграмотни като теб и тоя над твоя коментар!!!не коментирам колите със заводски сложена АГУ те са друга бира!!!коментар 42 казва всичко директно и точно и Грамотно!!!

    Коментиран от #94, #97

  • 91 прометей

    6 1 Отговор
    Предполагам доста от вас са посетили САЩ,аз бях там 2016г. това което ми направи впечетление е броя на метан-станциите за МПС на които зареждаха много камиони,за пропан-бутан нямам впечатления.

    Коментиран от #92

  • 92 МАК

    3 5 Отговор

    До коментар #91 от "прометей":

    Абре не съм ходил в Сащ но камиони на Метан?? Трябва да са от по последните поколения. Щот инвестицията не е никак евтина за по старите влекачи да се направят да работят на метан!!

    Коментиран от #112

  • 93 агуу

    7 4 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Марто, мойто мУнче, карай след някоя дизелова печка и след като си изчагъртиш тоновете сажди от носа пробвай да покараш зад някоя кола с АГУ. Ще се удивиш каква е разликата :))))

    Коментиран от #123

  • 94 Луд

    7 2 Отговор

    До коментар #90 от "МАК":

    Завършил съм паралелка "ДВГ,автомобили и кари" и съм работил с такава техника 12 години.Кой е технически неграмотен.

    Коментиран от #125

  • 95 Joro Ivanov

    14 2 Отговор
    Цял живот карам само на газ, всичките ми коли съм газифицирал веднага след покупката, изминал съм над милион километра за 30 години шофьорски стаж, по груби сметки съм спестил към 80 000 лева от разликата в цената на горивото, която е варирала през годините, затова смятам възможно най-ниската рентабилност, досега не ми се е повреждал мотор по вина на газта, в такситата колите минават по милион километра на газ без ремонт на мотор, попитайте някой таксиджия.
  • 96 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #33 от "МАК":

    99,9% такситата са на.метан или газ колега двигателят им издъхва след 500 000 км. и да не споменаваме че има на по 800—900 000 без ремонт но искам само от любопитство да ми кажеш ти в кой живот точно ще навъртиш тази цифра поне от 300 000 км. на.твоята кола

    Коментиран от #126

  • 97 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #90 от "МАК":

    Излизат колега излизат ако беше роден по рано от 1990 ,щеше да знаеш но аз нямам нито време нито желание да ти обяснявам
  • 98 Ха Ха

    9 2 Отговор

    До коментар #28 от "МАК":

    Много са ми интересни хора, които не могат да развъртят една гайка, и автомобила за тях е само дупка и ключ, да дават компетентно мнение))))))
  • 99 модо

    4 3 Отговор
    ЧЕРВЕНИТЕ БОЛШЕВИШКИ БОКЛУЦИ СЕ ЧДЯТ КАК ДА ВДИГНАТ ГАЗТА И СЕГА ТЪРСЯТ ПРЕТЕКСТ--ТОВА Е ИСТИНАТА!!!!!!!!
  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 майстора

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "Да ама":

    Не те разбрах . Били се пояснил
  • 102 Plameni

    5 1 Отговор

    До коментар #100 от "ххх":

    Явно никога не си карал с газов инжекцион
  • 103 майстора

    2 3 Отговор

    До коментар #59 от "Пешо":

    84-85та бензина гонеше левче .докато заплатата на ел.техник в комбинат Марица беше 200 лв.
  • 104 hienata

    9 6 Отговор

    До коментар #42 от "никси":

    Малко си в грешка за "сух"газ.Бензина има в пъти по-голяма отмиваща способност. Масло най-лесно се мие с бензин. Следователно LPG предпазва от износване мотора. LPG гори по-бавно и детонациите са в пъти по-малко от бензина. Недостатък е ,че газта е по-ниско калорична и мощността пада с 5-8%. По-бавното горене на газта, води до още едно предимство- колата "поема" по-добре на ниски обороти и никога няма да чуеш аванса да чука. При горене LPG отделя по-малко количество сажди - предпазва катализатора . Недостатък е по- голямото отделяне на конденз, но има елементарно решение.

    Коментиран от #196

  • 105 Човека с опелите

    9 2 Отговор

    До коментар #100 от "ххх":

    Кви са тия глупости дето пишеш ? От де ги измисляш ? Моята кола гори 12 /100 среден разход сметни си на 10хиляди километра колко пари са на бензин при цена от 2.22лв литъра и го сметни на газ при цена 0.95 лв. !! конкретно аз навъртам към 20 000км на година и това което ми разправяш за палене на бензин докато загрее и тн. Ще ти кажа колко е реално . 1 резервоар на година = 80 литра ...което не променя сметката !!!! Всеки си решава на какво да кара и какво да харесва но не пишете лъжи това е безобразие
  • 106 майстора

    2 0 Отговор

    До коментар #57 от "Jeep":

    Вярно е нямаше бензиностанции в Пловдив имаше една беше зад панаира в Бургас имаше една в София бяха 2-3 ...в по-големите градове имаше по една за това се търсеха 90литрови бутилки или поне 60 ...и да най вече хора дето си вадеха с това хляба както и студенти дето учеха задочно и работеха в различни градове и т.н. имаше си и опашки по газстанциите ...
  • 107 hienata

    9 1 Отговор

    До коментар #100 от "ххх":

    "Гори на 105 октана" , малко си в грешка. Коректно е да кажеш, гори при по- висока температура. За повечето коли това не е проблем, но ако искаш и за това има решение - система за предпазване на калпавите. За нагара изобщо не си прав, газта гори по - чисто. (Запитай се защо запалките са на газ и пробвай Zipo с обикновен бензин)
  • 108 Неразбиращия

    7 2 Отговор

    До коментар #35 от "Крадец":

    Той колегата не уточнява кво изразходва. 5.9 литра,ама масло ли е,антифриз ли е,не се знае. Аз съм проф. шофьор от 1990 г. Карал съм какви ли не марки и модели и никога не съм постигал 5,9 на сто расход. А за тия курници и дума не може да става. 1,8 моно - 90 коня,от които 1/3 са измрели,другата 1/3 са на паша и само някви си 30- Ина кончета се чудят как да я дърпат тая тежката кочина. А тоя ми пише тука 5,9 на сто.
  • 109 Jerri

    4 12 Отговор
    Има още един фактор, нарича се кеф от шофирането, като качиш кг. На автомобила с агу, колкото и добра да е уредбата, приключва всичко, никога няма да сложа газова, виждали ли сте взривена газова бутилка какви щети причинява, смешни и, никой истински шофьор не кара на газ!!!

    Коментиран от #110, #114

  • 110 Гост 5

    6 0 Отговор

    До коментар #109 от "Jerri":

    Какъв е истинският шофьор?
  • 111 Всичко е нормално

    9 2 Отговор
    С доходите които имаме в България е нормално доста хора да карат на газ. Ако всички вадехме парички колкото вадят хората в по-богатите и уредени държави, никой няма ше да се занимава с газови уредби, щяхме да си джъткаме на бензин, ама нейсе, какво да се прави, трябва да се оцелява някак...
  • 112 Неразбиращия

    3 2 Отговор

    До коментар #92 от "МАК":

    Ми като не си бил в САЩ,разходи се тогава до Русе и питай в "Булмаркет" кви са им влекачите.
  • 113 Неразбиращия

    3 2 Отговор
    Аман от малоумници!!! Хем не знае,хем не разбира,а на всичко отгоре не се интересува и не вижда. Ама дава "мега компетентни" мнения и коментари.

    Коментиран от #128

  • 114 майстора

    6 0 Отговор

    До коментар #109 от "Jerri":

    Аз съм виждал щети от гръмнал бензинов резервоар на Ауди да ти каже не по-малко опасно е ...разрухата беше тотална в радост от 15 метра
  • 115 12 udar

    9 3 Отговор
    Тaкa в държaвитe c пo-ниcък икoнoмичecки cтaтуc изпoлзвaнeтo нa кoли c AГУ дocтигa дo 20%, кaкъвтo e cлучaят у нac. Инaчe в рaзвититe eврoпeйcки държaви тoй e oкoлo 2%. В CAЩ ca и мнoгo мaлкo бeнзинocтaнциитe, прeдлaгaщи LPG.
    Статията е манипулативна! В Бенелюкс (Белгия,Холандия и Люксембург) 80 % карат на ЛПГ-гас,в Италия карат на ЛПГ и на метан също 80 %. В САЩ бензина е евтин,благодарение на безкрайните войни по Света точно заради петрола!!!
  • 116 Джо

    5 11 Отговор
    Само в БГ има почитатели на идиотските изобретения -газови устройства и силиконови бюстове,все едно някой да ме убеждава ,че мадама със силикон е по приятна от натурал и пробита кола с бомба в багажника е по хубаво?? Жалко ,че в БГ остана само лошият материал.

    Коментиран от #121

  • 117 12 udar

    7 2 Отговор

    До коментар #47 от "МАК":

    МАК,или си трол от соросоидно НПО,или си идиот!!! И в двата случая-ЛОШО...

    Коментиран от #120

  • 118 12 udar

    9 3 Отговор

    До коментар #52 от "Ох котьо":

    Пасат 1.8 моно от завода излиза с 10 литра разход чисто нов,как може да го направиш 5,9 ще се чудят и инженерите на Волксваген !!!!!!!!!!!!!!!!
  • 119 Az weee

    8 2 Отговор
    А не ве няма да карам на газ 84 Ст за литър,а бенза е 2,40,,сто км минавам за 6 кинта,който мине на бензин или дизел толкова да ми се похвали.Газта е най оферта в изисканата ни държавка

    Коментиран от #129

  • 120 МАК

    3 4 Отговор

    До коментар #117 от "12 udar":

    Не съм никакъв трол а човек тойто се е цапал и тровил достатъчно нерви върху три модела ФВ единия е поло бензин пълна инжекция ,въпросния Пасат 1,8 моно инжекция и голф 3 тди!!! Разхода който казвам и твърдя е проверен поне два пъти говоря за извънградски разход не градски който е 10 /100.вземи се пообразовай!!!
  • 121 МАК

    2 3 Отговор

    До коментар #116 от "Джо":

    Абсолютно вярно!! Ето човек написал поредната грозна истина!!!
  • 122 Той е

    6 4 Отговор
    Кажете на бакшишите да карат на бензин да видите какво ще ви чуят ушите,аман от баровци дето карат мощни коли 20 км на седмица в годината въртите по 1000 км и сте големи специалисти
  • 123 МАК

    2 6 Отговор

    До коментар #93 от "агуу":

    Зависи от печката асо е добре подържана и пипната както трябва няма да усети нищо!!! Как и защо друга тема на разговор!!!
  • 124 Пълнел

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Jeep":

    до оре, на баба ти шушоните, със заплата 160 лева и цена 1 лев за литър, явно е убита като теб щом си е купил ЗАЗ
  • 125 МАК

    2 9 Отговор

    До коментар #94 от "Луд":

    Ами хайде като ще си ги мериме с твойто средно върви да си пробутваш теорийте нанякай зомбиран!! А аз пък съм жп инженер където се занимавам 15 години с двигатели вън от представите ти!!!

    Коментиран от #137

  • 126 МАК

    3 7 Отговор

    До коментар #96 от "гост":

    Госте изобще отдавна твойте изказвания не са меродавни и лишени от технически смисъл!! За такситата при тях е оправдано те въртят нонстоп там целта е друга 800-900 000 без поне един капитален ремонт няма как да издържат.абсурд !! За да издържат толкоз трябва собственика да я подържа само с най хубавите масла и консумативи което се съмнявам!!!!!
  • 127 МАК

    2 6 Отговор

    До коментар #100 от "ххх":

    Върви го обеснявай на облъчените зомбирани тролове тука с тия Агу та!!!
  • 128 МАК

    3 7 Отговор

    До коментар #113 от "Неразбиращия":

    Точно пък ти с посредственото ти мислене много разбираш!!! Знам и разбирам достатъчно за да мого да си оправям и модвам колите си за да постигна добри резултати !!! Айде у ляво!!!
  • 129 МАК

    2 7 Отговор

    До коментар #119 от "Az weee":

    Ами с моето тди съм постигнал 6,82 лв за 100 км малко над твойто с тая разлика че ти си унищожаваш двигатела а аз не!!! Което значи че не е по ефтино!!! Съжалявам!! Отивай да се переш цветно някъде!!!

    Коментиран от #133, #134

  • 130 МАК

    3 7 Отговор
    Цакайте минуси това ме радва защото голата истина ви дразни и не ви отърва!!!доказва че повечето сте едни драскачи зад клавиатурата и нищо повече!!!
  • 131 Тъпи сте

    8 1 Отговор
    Надишани с бензинови пари и хора случили нафта през нощта да не коментират големи Карачи се извъдихте ревете на родителите си за 50 лв че да покарате малко днес

    Коментиран от #132

  • 132 МАК

    2 7 Отговор

    До коментар #131 от "Тъпи сте":

    А такъв като тебе с липсваща реална техническа мисъл също не трябва да коментират!!!
  • 133 Az weee

    4 2 Отговор

    До коментар #129 от "МАК":

    Като му смениш дюзите или турбото пак ми се обади,с добавката ако слагаш такава с колко ти се оскъпява на литър,а и 6-7лв ще ти е моментния разход с 1100 оборота на равно не ми хвали дизелаците ,ако беше 1 лв нафтата пак щях да тракам из улиците ама 2,5 на литър ,не мерси

    Коментиран от #135

  • 134 Хаха

    4 2 Отговор

    До коментар #129 от "МАК":

    На долу по баира ли,6 лв е под 3 литра ве индженерин да хвърли съединител и икономията от както я имаш твойта печица отива по дяволите и ще разбереш че е по добре на газ със 130 лв за съединител и свещи по 5 кинта а не по 50 като при нафтата всичко е скъпо на дизела

    Коментиран от #136

  • 135 МАК

    2 4 Отговор

    До коментар #133 от "Az weee":

    Много си далече от истината!! Дюзи няма защо да сменям наред са си,турбото защо да го сменям да навреме си му направих нрмален ремонт който излезна 250 лева преди 5-6 години!! Само с оригинално 5 w30 масло се слага нищо че е почти 300000 реални км. Така че не коментирай дизеловите коли без да имаш познания!!не е по ефтино с твоята агу!!
  • 136 МАК

    1 10 Отговор

    До коментар #134 от "Хаха":

    Уточнявам 3,5 /100 реално засечено с допълване в резервоара!! Карай си на скапаната ти газчици не давай мнение за дизелите не ги разбираш!!

    Коментиран от #139, #147

  • 137 Луд

    5 1 Отговор

    До коментар #125 от "МАК":

    Като се знам какъв съм ЖП инженер ме е страх да ида на доктор.Имаше такъв лаф.С цялото ми уважение към теб и професията ти какво общо имат двигателите на локомотива с 1.8 моно на VW.Колкото общо имат цинкова кога и изтребител.От големи двигатели може и да разбираш,не споря,но е пълна глупост да караш този автомобил в БГ на бензин освен ако не е ретро автомобил за паради.Ако е ежедневен и да му трепериш толкова извинявай ,но спирам да разгъварям с теб.

    Коментиран от #141

  • 138 Б.гд.г.ее...

    6 3 Отговор
    Разглеждам ви споровете, чета ви обидите и т.н. Искам да ви кажа, че всяка жаба си знае гьола, всеки се простира спрямо чергата си... С други думи - който може ще кара на дизел, който може на бензин и който може на газ.
    Аз съм фен на бензина (никога няма да карам автомобил на дизел) , миналата година си взех полицейска Астра 1.6 моно 75к.с стария мотор,
    Естествено сложих газ веднага и досега съм минал 40х км, бутилка на мястото на резервната гума - 35литра, пълня я с 30лв при цена 0.86/7ст. СЪС ТЕЗИ 35 ЛИТРА МИНАВАМ 500КМ!!!!!!!!!!!!!!!! КОЙТО ИСКА ДА МИ ВЯРВА БОЛИ МЕ ФАРА АЗ СИ ОБИКАЛЯМ БЪЛГАРИЯ БЕЗ ПАРИ!!!!!!!!!!!!!!!!! Разбира се този разход го постигам със скорост 90-100 полека-полека.
    Искам тоя дето може да мине 500км с 35кила нафта да ми се обади. Аман от нафтаджии дето обясняват че разхода им бил 4литра/100.....
    Дизелова кола ще си купя ако стана тракторист у ткзсто, тогава ще ми бъде по евтино и от газта :D
    Боли ме фара за двигатели и т.н возя се за без пари и двигателя мърка, ще мърка и още 200х км гаранция !!!!!

    Коментиран от #140, #143, #146

  • 139 Хаха

    1 1 Отговор

    До коментар #136 от "МАК":

    Добре 11 год карах Мазда дизел по ДВГ и съединител нищо не съм барал ама гори 2 пъти по вече от опелчето ми ла са газирам колкото искам и няма да го гася по цял ден

    Коментиран от #142

  • 140 Az weee

    3 1 Отговор

    До коментар #138 от "Б.гд.г.ее...":

    Кажи го на Мак дето точи нафта и на колонка не е зареждал,газта е истината няма да я кара тази кола 20 год че да и замине двигателя

    Коментиран от #144

  • 141 МАК

    1 6 Отговор

    До коментар #137 от "Луд":

    Кой казва че има общо с примера който давам!!! Въпросниа 1,8 не е моя кола а на мой приятел който не кара интензивно всеки ден.това че ти нямаш възможност ще го разбера!! Защо да не се кара на бензин та тя от завода излиза само за бензин и реално не е разчетена за газ!! А и моя приятел неще да чува да си слага бомба в колата.моята кола е малолитражен 1,3 пълен инжекцион ами градско повече от 7 не ми дава а извън града към 4!!Мене ме устройва и не се притеснявам!!!от завода не е излязла на газ така че няма как да я съсипя с Агу Абсурд!!!

    Коментиран от #145, #149

  • 142 МАК

    1 4 Отговор

    До коментар #139 от "Хаха":

    Ами представям си как си я подържал за да харчи повече от съсипаната от газ кола!!!
  • 143 МАК

    2 5 Отговор

    До коментар #138 от "Б.гд.г.ее...":

    Да с моя дизел мога да измина повече от твоя мъртвец на газ!! Много здраве имаш от мен!!
  • 144 МАК

    1 3 Отговор

    До коментар #140 от "Az weee":

    Нещо си се объркал!! Не точа от никъде и не ползвам горива от неясен произход!! Да е жив и здрав Марешки!! Само там зареждам и нямам проблеми!!!

    Коментиран от #175

  • 145 1234

    11 2 Отговор

    До коментар #141 от "МАК":

    Кое е бомба бе диот, знаеш ли какъв е шанса при зверска катастрофа пластмасовия бензинов резервоар да се спука и какъв е шанса на многослойната метална бутилка АГУ в която газта е под 10 атмосфери налягане да се спука. Немците са го тествали - заливат кола с запалителна течност и я палят - АГУ гръмва на 12-та минута, бензиновия резервоар гръмва на 3-тата. Бомба е щото караш кола за 1000 лева - демек никога не би си сложил АГУ за 2000 поради безпаричие.

    Коментиран от #148

  • 146 кверти

    3 1 Отговор

    До коментар #138 от "Б.гд.г.ее...":

    Вярвам ти. Аз съм с 2 литра мотор и 7 места / кола с тегло 1600 кг. На магистралата със 110 км/ч харчи 10. Газта е 83 ст на Петрол с карта грифон / цена в София /. Смятай 8,30 лева на 100 км. Това ако е дизел на 2,25 лева литъра трябва да харчи 3,7 със 110 км/ч.

    Коментиран от #180

  • 147 хаха

    7 2 Отговор

    До коментар #136 от "МАК":

    Макче ти си най-големия пич, честно ти говоря! Това 3,6 разход на 1.9 тди и 5,9 л с 4 човека на климатик на 1,8 моно можеш да ги постигнеш единствено и само баир надолу и на свободна, ама толкова дълги баири в нашата татковина няма...
    С едни кабели, едни свещи и ремонт на главата разход среден 8-9 на 5,9 не се сваля! Гоуфу пък с тва 3,5-6 разход или 6,82 лева НЯМА! Пий си шибаните хапчета и не плямпай в нета да си търсиш беседа, смеят ти се хората вече!
    Ама той Пасата разхода го дал извънградско, иначе харчел 10, сменили му кабелите и свещите, реклама ли правиш тука?
    Сега да ти обясня моето момче, че при разход 3,5 на Гоуфу ти идва към днешна дата 8,96 лв. , което са 9 литра газчица и това 6,82 от къде го измисли не съм наясно, нафта ли крадеш?
    Американеца кара 70 процента етанол + 30 бензин през лятото и 60/40 през зимата, с други думи бензин ама не точно, затова там означението е Е86 или Е87 или Е93... Да ти обясня още, че етанола води до доста по-големи детонации в цилиндрите и европейка(визирам автомобил за пазара в Европа) не му издържат съединенията, маркучите, гарнитурите там... Обратното няма проблем...
    Тука караме на газчица, защото аз примерно карам 4-5 литрови бензини на газ, харчи 13-15 средно А98 или около 18-20 газчица...
    Двадесет газчица обаче струва към днешна дата 19 лева, а 15 бензин са 37,65 или с други думи ДВОЙНО... Да може и да не е 330 коня на газ, ама си върви мазно биймъра и ми е през чепа, какво мислят сополанковците

    Коментиран от #150

  • 148 МАК

    1 3 Отговор

    До коментар #145 от "1234":

    Не ми развивай теорий на глупостта!! Карай си на газ да ти е Ефтино !!ако е с фабрична агу ще ти повярвам, през последните 2-3 години колко кори изгоряха заради окипазяването им с Агу и то повечето от се опожаряват от окипазените ел инсталаций от мърлячите газаджий каквито са 99 % в Бг!!така че не знам кой е идиота!!
  • 149 Трябва да си луд

    5 1 Отговор

    До коментар #141 от "МАК":

    Щом колата ти гори 7 ЛИТРА бензин около 15 ЛЕВА на 100км градско, на газ ще е 7.5 ЛИТРА около 6.50 ЛЕВА.Според теб имали разлика между 15лв.и 6.50лв за 100км.?

    Коментиран от #151

  • 150 МАК

    1 4 Отговор

    До коментар #147 от "хаха":

    Слушай пич ти си никой да казва какво съм постигнал с тези коли нито имаш ценз нито познания!!! Не ми дреме че не вярваш за ниския разход на дизела!! Не ми се пише и описва на такива като тебе какво ми е струвало за да го постигна!!!за съжаление е реалност!!! Реален разход както съм писал по горе 6,82 лв на 100 км!!как и защо хората които разбират и са се цапали с колите си знаят за какво говоря!!!

    Коментиран от #161

  • 151 МАК

    1 5 Отговор

    До коментар #149 от "Трябва да си луд":

    Не ме бърка !! Сипвам си бензин на Марешки и ще е не повече от 11-13лева !!разлика която не ме бърка и не ми унищожава колата!!!съжалявам!!
  • 152 Бойко Борисов

    7 0 Отговор
    А пък моята кола харчи 0лв на 100 километра защото ми го наливате вие

    Коментиран от #153

  • 153 МАК

    3 1 Отговор

    До коментар #152 от "Бойко Борисов":

    Хахохахаха верно е това!!!!

    Коментиран от #154

  • 154 Бойко Борисов

    2 0 Отговор

    До коментар #153 от "МАК":

    Даже и колата ми е без пари заедно с тапите
  • 155 МАК

    1 1 Отговор
    Съгласен!!! Хахахахахахах направо всичко тие от Народа от сърце!!!

    Коментиран от #166

  • 156 Мамата

    6 1 Отговор
    Леле мале,колко мъка има по тази земя българска ...никога данък НЕ Е ИМАЛО на коли с газ,Газта е отпадъчен продукт...убеден съм че 99.99%от писачите по форумите даже не ходят и на училище,а останалите са им ходили само краката.....За това и 240те гълфона ще ни управляват до гроб и после синчетата им ,докато имат такива гласоподаватели-лош матРял...
  • 157 Реално

    0 0 Отговор
    90% глупости от неразбиращи хора тук таме някоя истина
  • 158 Имам един познат

    3 0 Отговор
    На който всяка следваща кола мухар че и с 500 грама по-малко в момента е на Passat 4 1 и 9 tdi и разхода му е 3,2 литра на 100 км С нетърпение чакам да смени още седем коли и да ми съобщи как резервоара е почнал да му се пълни сам докато кара

    Коментиран от #160, #163

  • 159 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #59 от "Пешо":

    Интересна аритметика! Значи с една заплата от 300 лв. зареждаш 30 резервоара по 40 литра или 1200 л. при сегашната цена на горивата заплатата ти би следвало да е около 3000.
    2000-та заплата ми на бензиностанция бе около 350 лв. При цена на А91 - 1,07. Приравнено към днешните цени на гориво почти НИКАКВА промяна в стандарта на заплащане за почти 20 години демокрация. Все едно е комунизма с фиксираните цени, отпечатани на изделието. Стряскащо е!
  • 160 МАК

    1 3 Отговор

    До коментар #158 от "Имам един познат":

    Да възможно е защото е със 6 скорости и ако е пипнал мотора грамотно напълно е възможно да реализира толкова малко със 6 степенна кутия и кротко каране разбира се!! Но това ме ти не вярваш че р възможно сие твоя работа
  • 161 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #150 от "МАК":

    Леко се изхвърляш пич. Шкода правеха 1000 км. рекламно състезание със стандартни дизели. Рекорда беше 2,7 / 100, но имай в предвид, че за да постигнат такъв разход, скоростта е била силно ограничена, всяка възможна инерция използвана и т.н. Журналистите отразили тогава събитието и те са участвали и то по правилата на състезанието, а разхода който са постигнали въпреки старанието си е бил 3,5.
    Всяка голяма фирма, с голям автопарк има система за контрол обвързана със всякакви справки. Бил съм отговорен и съм следил автопарк от 10-ина нови малолитражни дизели. За месечен пробег между 2 и 3 хиляди смесен цикъл никой не е смъквал среден разход по 5, а тези с по-тежките крака минаваха 6/100.

    Коментиран от #162

  • 162 МАК

    2 3 Отговор

    До коментар #161 от "гост":

    Нищо не се изхвърлям а казвам реални неща за да се реализира ниския разход трябва да се излезе от скапаните им заводски рамки тоест задължителем мод на колата - без това не става.за да стане се иска познания и усет къде и какво трябва да се пипне.просто спри да пишеш на тема дизели не си в час!!

    Коментиран от #164

  • 163 Имам един познат

    1 0 Отговор

    До коментар #158 от "Имам един познат":

    Да не би ти да си този познат звънни ми когато колата ти се превърне в петролна рафинерия да си взимам нафта на половин цена
  • 164 hienata

    4 0 Отговор

    До коментар #162 от "МАК":

    Дай нещо конкретно, к,во е това "пипане" , какви са тези чудеса.Аз имамам "малолитражка" Поло 1,4 бензин . Разход - софииско (градско) 8-8,5 на 100, извънградско (подбалканската) 7-7,5 на 100, магистрала със 140 - подминавам 10 на 100. Имах дизелов Авенсис 2,0 "пипнат" на около 130к.с и с най-голямо старание съм го свалял до 6,00 на 100 нафта (от хубавата). Имам в момента Кашкай 2,0 бензин/газ както и да го карам под 10 на 100 няма. Дай нещо конкретно, иначе само обиждаш без да казваш нищо. Цифрите са ти нереални , особенно за Пасата, за малолитражката също разхода "извънградско" е доста нисък, а ако добавиш и магистрала (пак е извънградско) е направо нереален .
  • 165 МАК

    0 2 Отговор
    Направо ти че японските коли не подлежат на пипане!! Комшия има авензис дизел отидохме при един от най добрите инженери в Бг директно отказа тъй като екутата им са заключени и не подлежат на пренаписване!! Така че не ти вярвам за пипнатия авензис!! За полото 1,4 е много общо като модел коя година е ??!! За да почне да харчи малко много са нещата .дай конкретно инфо.

    Коментиран от #186

  • 166 Благодаря ти МАК

    5 1 Отговор

    До коментар #155 от "МАК":

    Първо искам да благодаря на господин МАК,както и на всички хора(както и моите най-добри приятели) които карат на Нафта.Имам 2 мерцедеса 2.5 турбодизел и 2.3 бензин/Газ.Дизела в момента е 2.17.Извънградско в най-добрият случай до 90-100км харчи 6/100 по2.17 е 13лв.Другият който е на газ харчи 9/100 по 0.90 е 8лв на 100км. Като динамика почти няма разлика.За 10000 е разлика в горивото от 500лв които мога да вкавам в ,ремонти, които газта ,прави,! Така или иначе съм благодарен на МАК защото ако всички започнат да карат на ГАЗ тя ще стане колкото дизела.

    Коментиран от #167, #178

  • 167 МАК

    1 1 Отговор

    До коментар #166 от "Благодаря ти МАК":

    Имам питане защо сипваш нафта за 2.17 ?? На мен нафтата ми излиза 1,97 последно от Марешки??мерцедеса ти на дизел ако се пипне как трябва ,ще го свалиш поне с 1,5 литра надолу!!!

    Коментиран от #169

  • 168 Леля ти

    0 0 Отговор

    До коментар #75 от "Стига ва":

    Що, на теб леля ти ли ти обяснява
  • 169 Мак

    1 0 Отговор

    До коментар #167 от "МАК":

    Най-близката бензиностанция на марешки е на 150км от мястото където живея

    Коментиран от #170

  • 170 МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #169 от "Мак":

    Ужас е това е гадно!!!
  • 171 Пурко

    1 1 Отговор
    Като чета всичките тези коментари , оставям с впечатлението , че всички сме големи разбирачи , но всъщност само си чешем езиците . Карам електромобил Тесла от две години , това е истината .

    Коментиран от #172

  • 172 МАК

    1 1 Отговор

    До коментар #171 от "Пурко":

    За града да но за дълъг преход не става!!!кат ти свърши батерията насред полетата ще те питам колко е хубава!!!

    Коментиран от #173

  • 173 Пурко

    1 0 Отговор

    До коментар #172 от "МАК":

    За това си прав , колата е предназначена за пробег 160 км с едно зареждане. За по дълги дестинации я качваш на влака и си гледаш кефа. От 10 години живея в Холандия и тук е така. А що се отнася до опазването на околната среда , през повечето време караме велосипеди , хем здравословно , хем евтино , хем екологично чисто. И още нещо , не че се хваля но в Холандия ако караш електромобил не плащаш данък. Ако и в България е така масово ще се карат електромобил , но няма как да стане , хазната се пълни от данъци.

    Коментиран от #174

  • 174 МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #173 от "Пурко":

    Съгласен!! Без грам да споря!!
  • 175 Българин

    0 2 Отговор

    До коментар #144 от "МАК":

    Те тука вече ме уби там на марешки най некачествените и стига си обяснявал глупости аз такъв кошник като тоя пасат съм карал чисто нов от магазин и пак немаше такъв разход а съм и карал такъв на газ и колата беше на 600к+ със сменени незнайно колко шофьори и вървеше на бургия

    Коментиран от #176

  • 176 МАК

    1 1 Отговор

    До коментар #175 от "Българин":

    Пълни глупости пишеш точно от Марешки нямам прблеми !!! Бил карал такъв от нов ,като се попипнат някой работи може да харчи толкоз малко проверено е !! Това че не си наясно какво и що не ми дреме!!!
  • 177 Ганьо

    3 3 Отговор
    Аз лично, макар че карам само на бензин, нямам нищо против АГУ. Ако човек кара много км в изстрадалата ни от узаконени крадци родина е много по-добре отколкото смърдящия дизел. Дори газта поддържа свойствата на моторното масло по-дълго. Единствено трябва да се внимава за клапаните и от време на време да се кара и на бензин А100 извънградско за да се чисти мотора. Най-големия минус според мен е сигурността и то не заради опасността от пожар, а тази за седящите на задния ред при удар отзад. Бутилката намалява обема на ударопоглъщащата зона и може да смаже падажерите на задните седалки. Но ако бутилката е на мястото на резервната гума, вероятно и този риск би отпаднал.
  • 178 Ганьо

    3 2 Отговор

    До коментар #166 от "Благодаря ти МАК":

    Дизелката ти въобще не е икономична. 6/100 извънградско харчи и моят Акорд на бензин. Дизела е икономичен само като нов, но докато стигне до БГ е сдухан отвсякъде и разхода вече е двоен, но майсторите услужливо ни спестяват тази подробност, защото и те хранят семейства..... И като цяло разходите по дизела са повече като поддръжка, но Ганьо иди че му обяснявай

    Коментиран от #179

  • 179 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 180 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 181 Б.гд.г.е...

    3 2 Отговор
    МАК ли си къв си... В голям филм си братко мой... Започнал си да спориш и виждаш че не си прав, и въпреки това си вярваш и продължаваш да спориш.... Какво да ти кажа братленце..карай си нафтичката плащай си а ние на газ сме зле да знаеш...нямаме проблеми с турбото....със дюзите...и със всички други НАФТЕНИ пумии...плащаме двойно по малко за 100км от вас и ни е много зле да знаеш...ама ужас просто...

    Коментиран от #182

  • 182 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 183 Б.гд.г.е...

    1 2 Отговор

    До коментар #182 от "МАК":

    Че е асматик, асматик е няма спор. Ама не ми обяснявай че е боклук мотора. И не е екотек ;)
    Взел съм си я щото ми е рентабилна, пак ще ти кажа мини 500км с 30лв и ти поемам разхода за гориво до края на живота ти. Иначе за кушията като трябва по бързо да се придвижвам съм със Сигнум... При него разхода е двоен спрямо астрата обаче пак ми е рентабилен със тези цени, пък и такива като теб с черните пушеци ми е забавно да се мъчат да ме хванат :)

    Коментиран от #184, #197

  • 184 МАК

    2 1 Отговор

    До коментар #183 от "Б.гд.г.е...":

    За разхода май не разбра че съм го посочил малко над ефтинията ти на газ!!! Черни пушеци при мен няма много рядко при рязко натискане изпушва за момент което е нормално за всеки турбо дизел!! Абр зависи кой сигнум??!! Един с една вектра цдти отнесе шамара .така или иначе аз не гоня никой просто в определени моменти показвам на някой че колите им не са чак толкова вървящи колкото си мислят!!

    Коментиран от #185

  • 185 Б.гд.г.е...

    2 2 Отговор

    До коментар #184 от "МАК":

    Въздух под налягане! Говориш много не казваш нищо, вземи полей доматите поне, по хладното свърши нещо...

    Коментиран от #188

  • 186 hienata

    4 1 Отговор

    До коментар #165 от "МАК":

    С това изказване "японските не могат да се пипат" си спечели много минуси. Могат и то много . Без смяна на турбо, само с леко препрограмиране , по големи въздуховоди и ауспух 15к.с , толкова ми стига. Такава Тойота с доста промени (модвана ,както се изразяваш) има в Плодив и е 180 к.с на колела. Полото е 9N 100 к.с. Нисана е 2.0 140 к.с.

    Коментиран от #190, #192

  • 187 селянин от обеля

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Jeep":

    Аз взех книжка през далечната 1985 г есента и успях да заредя на баща ми москвича за 70 ст. литър бензин и на другия ден стана 90 стотинки, майка ми вземаше 120 лв. заплата смятайте колко е било евтино спрямо доходите. Тогава газовите уредби бяха некачествени скъпи и никой не караше на газ.
  • 188 МАК

    1 2 Отговор

    До коментар #185 от "Б.гд.г.е...":

    Както и ти!!! Същата работа та още по голям въздух!!!
  • 189 ванко

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Пич те СА по-екологични!!!! И смятам всеки каращ на бензин за мазохист. И 10 бона да взимах щях на газ да си карам! Пък вие карайте трошените дизеляци. Нека ви е !!

    Коментиран от #191

  • 190 МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #186 от "hienata":

    Голяма работа че съм спечелил минуси!! Това ми беше единствения досег с японска кола с което тотално ме отказаха и ми паднаха в очите!! Това което пишеш мога да ти повярва само за по големите въздуховоди и ауспух да но за ремапване не стават тука лъжеш заводските екута са заключени баш специалист по това ми го обясни,Освен ако не си сменил екуто с друго където номера става но не е евтино!!! С ремап като хората обикновенно се отключват разумни 35 коня!!! Оттам се пренаписват горивните смеси елиминират се всякакви екобоклуци файда от тях няма особенно на наще подобия на горива лесно се затлачват аварират оттам доста по голям въртящ момент от което произтича ниския разход особенно в комбинация с по големите въздуховоди интеркулер и ауспус!!! Изкараш ли я от заводските рамки почват да харчат адски малко не знам защо повечето скачат и не вярват без грам да са си цапали ръцете и сами да се уверят??!!!
  • 191 МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #189 от "ванко":

    Ама карай си мъртвеца на газ и си вярвай!!!
  • 192 МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #186 от "hienata":

    Разгледах данните на твойто поло няколко неща могат да се пипнат - както каза по горе малко по големи въздуховоди и ауспух и елиминиране на екобоклуците свещите директно ги сменяш с 4 електродни за по добро изгаряне,за ремап там повече от 10 коня отгоре не може да се заложат тъй като е атмосферен мотор!!задължително пълна синтетика масло 5w30 или 40 на Фв!!това е което аз бих пипнал

    Коментиран от #193

  • 193 hienata

    2 0 Отговор

    До коментар #192 от "МАК":

    Свещите на Полото са иридиеви и си ме устройват. Повечето неща съм ги направил и като вървеж ме устройва. Тойотата я прави Влади (прави комп. за автомобил ) Препрограмира го наново, нищо заключено няма (поне за него) може да питаш НАП :))

    Коментиран от #194

  • 194 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 195 МАК

    3 2 Отговор
    Модератора защо ми изтри последния коментар беше си нормален отговор без каквито и да е нецензурни думи към коментар 193!! Нормален ли си??едно съм разбрал в то сайт не обичате много истината !!Жалко!!
  • 196 никси

    4 2 Отговор

    До коментар #104 от "hienata":

    абе според мен което си е направено на бензин да си е на бензин , което на дизел на дизел , какви са тия циркове не може да разберем , баровците с джипове с по 5000 кубика мотори и му слага газ , дали В алентин Златев и Боико тиквунски на тоиотата си е сложил газ ,щото няма пари маи .

    Коментиран от #198

  • 197 Ганьо

    2 2 Отговор

    До коментар #183 от "Б.гд.г.е...":

    Това да наричате бензиновите коли "астматици" е Малоумие което само в Бълхария може да се чуе. И доказва че не си познавате колите и не знаете как да карате! Бах, те от Ф1 да вземат някой българин за инженер да научи всички как се прави състезателна кола на нафта, а? Кюмюрджийски акъли!

    Коментиран от #199

  • 198 МАК

    2 1 Отговор

    До коментар #196 от "никси":

    Никси вярваш ли че явно на масата хора явно им говоря на китайски те са на принципа кво си баба знае това си бар и друго не приема!!!
  • 199 МАК

    3 3 Отговор

    До коментар #197 от "Ганьо":

    А ти кой си да даваш акъли с твоя асматик със разни витеци умрели ??!! Като не разбираш от дизелови коли какво даваш мнение без да имаш понятие??!!
  • 200 3794

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Дали е екологична колата ми заради агу не знам и не ми пука особено. Но ако кошница наричаш нещо, което прави по 20 000 км на година и не е мръднало, значи ти е грешна сметката. Карай си дизеловата ламя и сменяй дюзи и турбини, лакей!

    Коментиран от #201

  • 201 МАК

    2 1 Отговор

    До коментар #200 от "3794":

    Ако я подържа как трябва нищо няма да сменя!!!
  • 202 Пешо

    0 3 Отговор
    Друго си е да караш Кайен на газ. (Преки наблюдения от български газ станции.)
  • 203 Газаджия

    3 3 Отговор
    4500лв ми е чистата заплата... и винаги ще си карам на ГАЗ. автоиндустрията просто не иска да наложи това чудесно горово. А да, не карам Кайен а бмв ;) ама то така сме комплексарите

    Коментиран от #204

  • 204 МАК

    2 2 Отговор

    До коментар #203 от "Газаджия":

    Ама карай на газ те после ремонтчетата ше излезнат да не казвам откъде!!! Нека ти е ЕФтино!!!

    Коментиран от #205

  • 205 Ганьо

    2 2 Отговор

    До коментар #204 от "МАК":

    МАК наистина прекаляваш. Всички таксита са на газ и работят на много по-тежък режим от частните коли. Спри се най-после. Газта поне не пречи никому! (да си отворят прозореца да покарат с кеф) Газта не прави ония мръсници и крадци милиардери, с 55 %акциз!!! Стига толкова, 200 + коментара изписахте!

    Коментиран от #206

  • 206 МАК

    2 3 Отговор

    До коментар #205 от "Ганьо":

    А ти спри да разсъждаваш не съм споменавал такситата там е оправдано затова не споря!! Говоря и споря за личен автомобил не такъв за работа!! Аз съм за да си караме колите за това гориво за което са произведени но престъпнонзавишените цени тласка хората към тая глупост оттам се напълва с дръгели пушещи и бълващи после за екология ми говорят !на запад също карат стари коли ! Но никоя не е газ поне това което аз съм виждал!!подобна кола като дойде в бг първата работа без да мисли слага газ а дали тая кола е за това това трябва да се забрани!!Съжалявам!!Е които си купи кола със газова от завода това е друга бира!! Тях не коментирам.ще изпишем 200 коментара щот са много разбирачите!!!добре че по голямата част противници на агу като мен не пишат щот ще станат 400!!

    Коментиран от #207

  • 207 До Мак

    1 1 Отговор

    До коментар #206 от "МАК":

    Никоя не била на газ на Запад? Хахаха - я виж Холандия дето стандарта на живот е висок, я виж Германия и дори италианските бензиностанции - на всичките има метан. Ама наистина на всички