1 Октомври, 2018 15:06 18 735 21

Словeнски самосвал ще детронира БелАЗ

  • etf-
  • etf mining equipment-
  • белаз-
  • кариерен самосвал-
  • камион

С товароносимост от 450 тона БелАЗ-75710 е признат за най-големия кариерен самосвал в света. Скоро обаче беларуският исполин може да се прости с титлата си, тъй като словенският производител ETF Mining Equipment представи първия действащ прототип на камион, който може да превозва по 760 тона.

Новият самосвал има модулна конструкция, чиито сегменти могат да се комбинират в различни конфигурации в зависимост от конкретните нужди. Могат да се добавят и демонтират акумулатори, допълнителни колела-двигатели или да се съставят композиции чрез премахване на кабините на няколко камиона, които образуват автовлак.

Словенският самосвал ще се предлага в модификации с от две до осем оси. Заявената товароносимост в зависимост от версията варира от 180 до 760 метрични тона.

Всички колела ще бъдат задвижващи и управляеми, което гарантира отлична маневреност. Радиусът на завой на двуосна секция е 20.7 м, а на осемосна - 40.9 м. Камионът се нуждае от пътища с широчина 24 метра - с 3.6 по-малко от необходимото за съществуващата техника от аналогичен клас.

Прототипът ETF MT-240 има пет оси. Той ще бъде използван за полеви изпитания и събиране на данни.


Поставете оценка:
Оценка 1.5 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    57 50 Отговор
    С тия толкова колела и сложно окачване има да се троши тая глупост та стой та гледай.

    Коментиран от #3, #6, #9

  • 2 ШОП

    73 2 Отговор
    Последно - словАШКИ или словЕНСКИ е камионът?

    Коментиран от #7, #10

  • 3 Гост

    26 6 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Човекът ти го каза. Гарантира ти 95% availability. Я ни обясни как трябва да е направен камиона. Дет се вика дай акъл.
  • 4 ко рече

    48 0 Отговор
    ЖурналиститИ явно не правят разлика между Словения и Словакия :)
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 СссереМ

    25 28 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Ще се троши ако е направен в просия,словаците са доста напред в кариерните автомобили,така че очаквам да излезе сравнително добра машина с добро съотношение-гориво,качество,надеждност,цена.
  • 7 Ганчо

    26 4 Отговор

    До коментар #2 от "ШОП":

    Сливенски бре!
  • 8 комунист идиот

    33 6 Отговор
    Нито един положителен коментар не прочетох.Само охулване.Ние това никога няма да го направим,защо ли? Защото за "никъв хой не ставаме"
  • 9 deadman1488

    7 13 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    НИЩО НЕ ТИ РАЗБИРА КОФАТА С ГУВНА И УШНЪКАЛ -ГОСТ 1-ОТ КОЛИ МОТОРИ КАМИОНИИ ПРОЧИЕНЕЩА
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 onq s konq

    6 5 Отговор
    Ей такова искам да карам!

    Коментиран от #14

  • 12 Гост

    19 2 Отговор
    От прототип до продажба има много вода да изтече. Конкуренцията е сериозна, а пазара е малък. Факта е, че не товароносимоста, а здравината и ниските разноски са движещата сила в сектора. Машината има да доказва качества много години за да се намеси в нишата на CAT и Белаз. И то за пазар от няколко бройки на година.....

    Коментиран от #15

  • 13 pazenek

    5 1 Отговор
    ЕВАЛА!!! А, дано, ама не съвсем!!!
  • 14 госта

    9 1 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Карай си коня.За този камион нямаш категория.
  • 15 СссереМ

    11 14 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Белаз къде ги слагаш в А-група,хората гледат надеждност и цена тон-километър,знаеш ли колко хляб грябва да изяде Белаза докато стигне качеството на Катерпилар и Волво?

    Коментиран от #17

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Мустафа

    14 4 Отговор

    До коментар #15 от "СссереМ":

    Преди 42 години съм карал веднъж БЕЛАЗ в Украйна. Идея си нямаш колко здрава машина е това. Ти кога кара Волво-то?
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 ИраН и ИраК

    3 0 Отговор
    Словенски. Офисът е в Марибор. А иначе и словаците си пишат името на страната Slovensko :)
  • 20 Радослав

    5 0 Отговор
    Словакия и Словения са две различни държави!
  • 21 тдйгмб

    1 3 Отговор
    Май ще е по-евтино да си прекарат влак...