Компаниите Hyundai Motor Co и Kia Motors Corp планират да интегрират в автомобилите си нова технология, представляваща слънчеви панели за покривите на автомобилите. По думите на южнокорейците, слънчевите панели ще са идеално допълнение към хибридните и електрически коли на двете марки.
Първата такава технология ще се интегрира в хибридите на двете марки и ще е налична за някои от моделите още през следващата година. По думи на корейските специалисти подобен тип батерия, ще може да акумулира до 60% от енергията за автомобила, което ще зависи от климатичните условия.
Предвижда се и подобна технология за стандартните автомобили с двигатели с вътрешно горене. Там батериите ще са полупрозрачни и ще са само на тавана. Третият вид ще е специално електромобили. При него слънчеви панели ще бъдат монтирани и на тавана, и на капака на колата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 цистит
Коментиран от #5, #8
13:12 02.11.2018
2 AUDI
Коментиран от #7
13:26 02.11.2018
3 гост
Коментиран от #4
14:00 02.11.2018
4 Никой
До коментар #3 от "гост":
Коли със слънчеви панели има още от началото на хилядолетието. Една от първите коли е А8 с панел върху шибедаха. Силно скептичен съм за тези 60%. Най много за радиото да стигне, при слънчев ден. При А8 специално, с него се захранва вентилационната система и така при паркирана кола държи свежо вътре без да хаби акумулатора.Коментиран от #6
14:44 02.11.2018
5 Gosth
До коментар #1 от "цистит":
9 sek14:46 02.11.2018
6 СС88
До коментар #4 от "Никой":
Това се казва "соларен покрив".Мойта кола също е с такъв и според мен лично екстрата е абсолютно безмислена.Не държи въобще свежо,а само върти въздуха вътре и ефекта е нулев.Можеш да го настройваш лятото уж да вкарва студен въздух ,а зимата да затопля ,но е далеч от истината.14:57 02.11.2018
7 Любител
До коментар #2 от "AUDI":
Даже и А8-ци от 99г за опцията REST , Е-класи w211 също...Коментиран от #10
14:58 02.11.2018
8 гост
До коментар #1 от "цистит":
Едно Браво със същата конфигурация на двигател се справя по-бързо, а нито е нова разработка, нито е по-леко, нищо. И аз карах Кия Спортидж и останах впечатлен какъв висок разход отчита. Дилърът ми вика, че 12л били нормални, ама за мен не са при положение, че по книжка й дават 7.5л смесен. По-лека е, по-нова е и въпреки това гори повече от моята кола от идентичен клас, размер и архитектура, а на всичкото отгоре е по-бавна и много по-лакома. Чувал съм, че са доста по-тежки от написаните данни, не съм го мерил лично, но това е достоверно обяснение за висок разход. Мой приятел с Хъндай каза, че го е мерил и от 1450кг. по книжка колата е излязла с 250кг. повече на кантара (1900кг с голям водач и пълен резервар).15:04 02.11.2018
9 гост
Коментиран от #11, #14
15:16 02.11.2018
10 AUDI
До коментар #7 от "Любител":
Tочно !!! ама сега е популярно на жълтурите да им се прави реклама , защото са им "супер модерни" и "здрави" колите.Коментиран от #12
15:23 02.11.2018
11 Зорлем
До коментар #9 от "гост":
Ще генерира толкова ток само ако паркираш на стръмна улица с южно или поне западно изложение.21:10 02.11.2018
12 Пешо
До коментар #10 от "AUDI":
Явно нямаш достъп до тези коли щом пишеш такива глупости. За разлика от "масовите" марки които свалят качеството със всеки нов модел, корейците правят точно обратното. Интересно е защо до сега технологията за слънчев панел в кола не е прилагана. Последните разработки на панели "събират" доста повече и вече не са капризни като "масовите" които се слагат по покривите на къщите. Няколко университета представиха панели в коли още преди години с доста голям успех в събирането на слънчева енергия.Коментиран от #13, #16
23:09 02.11.2018
13 Зорлем
До коментар #12 от "Пешо":
Така като гледам да вземеш да пишеш на Тесла да ги светнеш за тия нови и непрентенциозни панели, че те завалиите явно не могат да си сметнат, че имат към 30 квадрата площ върху ремаркето на камиона им, които стоят неизползвани.08:08 03.11.2018
14 гост
До коментар #9 от "гост":
Вече паркоместата с южно изложение и наклон по посока на слънцето ще се таксуват по-скъпо. Наличната площ на таван, преден и заден капак е действително достатъчна за потенциална мощност от близо киловат, но това е при идеални условия, най-благоприятен ъгъл спрямо слънцето и метереологични условия. Един нормален панел, който може да направи оптимално 250вата на слънце, поставен в легнало положение на покрива на колата не би произвел повече от 150вата, същото важи ако е перпендикулярно поставен на стена. Това може да се оптимизира, но не и дотам, за да компенсира напълно ъгъла и условията.19:15 04.11.2018
15 българина
22:44 04.11.2018
16 AUDI
До коментар #12 от "Пешо":
Тебе LCД-то те пере яко май. Къде видя и дума за качество или изработка на даден автомобил от дадена марка . Не че има и значение - корейките дърпат факт. Идеята е че технологията не е нова УМНИКО ХАНС. Ходи до университетите да им дадеш още малко акъл15:50 05.11.2018