26 Февруари, 2019 10:30, обновена 10 Юли, 2022 17:47 216 555 76

Може ли да се кара със светещ "Check Engine" индикатор?

  • съвети-
  • автомобили-
  • check engine-
  • арматурно табло
Може ли да се кара със светещ "Check Engine" индикатор? - 1

Едно от правилата, които всеки водач на моторно превозно средство знае, е, че когато на арматурното табло светне символ в червен цвят, то това означава, че проблемът не търпи отлагане и е добре колата да се приведе в покой. Когато обаче символите са оцветени в жълто, проблемите също могат да са сериозни, но могат и да не са.

При всеки случай ако лампата не изгасне след рестарт, трябва да се посети сервиз. Такъв е и случаят с т.нар. Check Engine символ. Той предупреждава основно за проблеми с компютъра, управляващ двигателя. Задължителна е връзка с кабел и софтуер за марката/модела автомобил за диагностициране. Но можете да карате автомобила за кратко със светещ Check Engine символ.

Само толкова, че да стигнете до сервиза. Иначе причини за светването на тази индикация най-често са свързани с дебитомера. Когато обаче индикаторът мига, то проблемът може да е свързан с неправилно запалване на двигателя и повредите могат да бъдат сериозни. В такъв случай съветът ни е да спрете веднага. Не карайте колата с мигащ "Check Engine" индикатор!

С други думи: ако Check Engine" индикаторът светне, можете да продължите да се движите, но само ако лампата свети непрекъснато (не мига) и поведението на колата не се е променило, мощността на двигателя и реакцията му към педала на газа са същите и други индикатори не показват проблеми.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 52 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дедо Грую

    58 7 Отговор
    Може! Но не е много здравословно за джоба.

    Коментиран от #58

  • 2 ДА!

    105 4 Отговор
    Може, ако е Бе еН Ве дори е задължително !
  • 3 АУДИттрс420

    114 7 Отговор
    Тайната е да махнеш лампичката от таблото.

    Коментиран от #27, #57

  • 4 Сектант

    28 110 Отговор
    Досега не съм виждал дъстър да му свети чека,извода е купете си дъстър и няма да имате ядове.

    Коментиран от #8, #21, #29, #40, #71

  • 5 Стамат

    301 3 Отговор
    Карам жигулата от 72-ра и досега нито веднъж не ми е светнал чека!

    Коментиран от #25

  • 6 tu nalevo tu 134

    83 8 Отговор
    Аз смятам, че проблемът се решава с черно тиксо залепено върху индикацията check engine ...
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Синан

    25 15 Отговор

    До коментар #4 от "Сектант":

    Щото власите не слагат лампичка, я си купете турско рено, такива лампи има, че ще ви извадят очите.

    Коментиран от #65

  • 9 smeh

    46 9 Отговор
    Свърши се тая с неработещо ECU. В 90% от случаите при "Check Engine" се оказва неработещ дебитомер или ЕГР.
  • 10 onq s konq

    28 4 Отговор

    До коментар #7 от "Алф":

    И ас тъка мислиа саму олио олиото му и маиката макар чи сички на мислят за тъпанари коету си и баш тъи

    Коментиран от #72

  • 11 Хасан

    44 7 Отговор
    Тази лампа на Орела не гасне. Карам докато може и хвърлям за курник.

    Коментиран от #13

  • 12 име

    39 9 Отговор
    Чудесна информация за читатели между 5 и 7 годишна възраст. Явно каквато е аудиторията тук

    Коментиран от #14

  • 13 Зумбюл

    18 3 Отговор

    До коментар #11 от "Хасан":

    Асо, има идно мъркуче на вакума, виж ако съ е съдрало и го намотай с изолирбанд и газ до ламарината.
  • 14 Зумбюл

    14 5 Отговор

    До коментар #12 от "име":

    Ти да не си некой мунтьор? Моеш ли да ми наместиш ауспуха, щото много тропа по резервоаро?
  • 15 газаджия

    33 5 Отговор

    До коментар #7 от "Алф":

    Що мислиш че всички коли с газова са бомби когато е сложена както трябва е безопасна а и щом има заводски АГУ-та коментара ти е неуместен

    Коментиран от #17

  • 16 Като махнете фапа

    7 3 Отговор
    И тя си светва...
  • 17 Хасан

    47 3 Отговор

    До коментар #15 от "газаджия":

    Тъща ми иска газова за пежото. Все си мисля, че ако я рапнем с лопатата по- евтино ще излезе.
  • 18 лука

    41 4 Отговор
    На всички бензинови беемвета си свети постоянно, дори е закон, ако не свети, значи нещо не е наред с колата.Споко,от завода ги дават така,карайте си няма ядове.
  • 19 На баба ти фърчилото

    28 0 Отговор
    Аз да попитам може ли да се кара колата след като ти светне " ЛАМПАТА НА АЛАДИН "

    Коментиран от #28

  • 20 Оксижениста

    38 4 Отговор
    От 7-8 години карам с постоянно светещ "чек" не съм закъсвал никога, но и не съм го виждал да мига!

    Коментиран от #24

  • 21 Ссссс

    51 10 Отговор

    До коментар #4 от "Сектант":

    Тука става въпрос за коли не за дъстър.

    Коментиран от #52

  • 22 Язе

    31 9 Отговор

    До коментар #7 от "Алф":

    250хил.км по километраж с АГУ и тази лампа никога не ми е светила.Измисли нещо друго.Не обичам да плащам двойно за едно и също нещо.Ти си карай на бенц,пък аз ще си сипвам за 30-35лв вместо 70-80лв. газчица и пей сърце.

    Коментиран от #23

  • 23 МАК

    6 36 Отговор

    До коментар #22 от "Язе":

    Даа карай 30-35 на газ после ше дадеш ли 300-350 лв мин. За да стане кола . Изключвам ако е със агу от завода майка

    Коментиран от #35, #55

  • 24 Гошко-шофьорчето

    8 6 Отговор

    До коментар #20 от "Оксижениста":

    Щот'си си ''осветил'' очите. От занаята ще да е.
  • 25 АААААА

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "Стамат":

    Свети свети, на таблото горе в дясно , нищо че не пише чеек !
  • 26 One Wise

    28 4 Отговор
    Ako си на газ и нямаш емулатор за ламбда сондата задължително трябва да светне грешка "Fuel system" , но нищо не пречи. Ако те дразни чистиш грешката с откачане клемата на акумулатора. Моята на газ яде 7лв. на сто, така че чека не чека много ми дреме.
  • 27 Ицо Багера

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "АУДИттрс420":

    Другия вариант е да сложиш черен изолирбанд. Понякога той светва от наличие на газова уредба и не е задължително да е голям проблем.
  • 28 гост46

    10 0 Отговор

    До коментар #19 от "На баба ти фърчилото":

    Може, но не желателно. Правилното е да спреш и да се помолиш на джина от лампата да ти изпрати летящо килимче.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Ивайло

    8 0 Отговор
    Може разбира се! Тука при нас цялото табло да свети като цветомузика, колата се търкаля и не се спира! :)))
  • 33 Анани Куртев Пурков

    3 2 Отговор
    Само честа газ, таблото и другите изгъзици са периферия :)
  • 34 12345

    5 2 Отговор
    На един зацапан дебитомер му бях разкачил буксата и карах "по таблица" сигурно едни 30 хил.км. Средния разход си беше 4,5 извънградско / 7 в Софето - колкото и със дебитомера. Лампата си светеше през цялото време
  • 35 Гост

    22 7 Отговор

    До коментар #23 от "МАК":

    Дали можеш да смяташ - 250 000 км на газ са икономия в пари спрямо бензин около 25 хиляди лева! Спрямо дизел пък са около 7 000 лева. Ти карай каквото си искаш, аз карам последно поколение самоадаптивен газов инжекцион монтиран на двигател подходящ за газификация. Нито се разбира как минава от бензин на газ, нито има придърпвания, заглъхвания и прочее екстри на гаражната газова с плочка монтирана от Бай Пешо, нито има миризма на газ във или извън купето. 1700 лева за BRC Plug&Drive и си свиркаш
  • 36 До Дечев

    5 0 Отговор

    До коментар #30 от "SDECHEV":

    Dechev - за чистене на грешка са ми вземали от 10 до 30 лева според сервиза. Ти да не си ходил някъде по официалните кожодери?
  • 37 Шишо

    7 0 Отговор
    Попитайте таксиметровите шАфьори !
  • 38 Алф

    9 2 Отговор
    Модератора е грозен гей
  • 39 check in

    6 1 Отговор
    И на мен ми светеше: 200-300 км свети, 200-300 не свети и така докато не смених свещите. С газов инжекцион съм. И всички "майстори" ми разправяха, че е от ламбда сондата.
  • 40 Госта

    1 3 Отговор

    До коментар #4 от "Сектант":

    Аз съм виждал. На една служебна го правеше, че освен чека светваха и други по таблото и трябваше да я рестартираш, както е в движение изключваш от скорост гасиш и палиш веднага и готово.
  • 41 Morgoth

    11 2 Отговор
    Тия индикатор е за много широк спектър от проблеми. Някои от тях са почти безвредни и може да се кара дълго, но други за броени километри може да ти скапят двигателя. Изцяло на ваш риск си е, най-добре възможно най-бързо в сервиза.
  • 42 Премиум мамул

    36 5 Отговор
    Абе и на мен ми светят разни оранжави неща по таблото, ама има време... Карам един премиум Мерцедес комби, 2001 год., старичък, ама иначе като нов, дрифтим яко с него, звяр е! Първо требе си купим едни премиум гуми втора употреба, примерно Мишелин, видях ги оня ден по 12 лв./бр., имаха поне 4 мм. остатъчен грайфер ! Иска и ново масло, ама от 7-8 години само доливам, нищо му няма. И гърнето е за смяна, ама така поне жената ме чува от Околовръстното като се прибирам. Шурата има павилион за бърза закуска на гарата в Бов, сипвам му изгорело олио и немам спиране по дефилето, върви като бесен. Малко мирише на бира-скара след мене ама кво от това... Оня ден некъв цървул с последния модел Land Cruiser ми се праи на тарикат по завоите, ама му взех акъла с тоя японски таралясник, веднага му дадох да разбере кой кара премиум немско возило !

    Коментиран от #73

  • 43 Грую

    2 4 Отговор
    Зависи докъде искаш да стигнеш!
  • 44 hmhmhm

    6 2 Отговор
    Аз на официални сервизи не я карам. Като цяло приятели питам кое как да правя. Иначе при мен си свети даже има да свети и STOP с червен надпис но на мен не ми пречи. Малко е тромава и не може да дигне повече от 230 ама шанс.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 байСтеФчо

    9 2 Отговор
    В много случаи след слагане на газова уредба чека започва да свети. Та питам аз оти па да не продължавам да си карам колата дока чеко свети.
  • 47 готю

    7 2 Отговор
    Моя на Цитрона свети пета година .Цитрона лети,лети.

    Коментиран от #59

  • 48 ело

    17 4 Отговор
    Не бих поярвал на немска кола особено на Passat Varian 6 дa не свети тая крушка .1)Пърия път причината е била стоп машинката.
    2) Дебитора за въздуха.
    3) Инпулсния датчик на запалванете.
    4) Температурния датчик който се намира на катализатора.
    Мога да изброя още и то много на моя автомобил не само тя таблото свети като цветомузика немската електроника е пълен боклук за мен.
  • 49 брадвата

    5 1 Отговор
    Аз имах Крайслер Вояджер, за 2 години и 18к км никога не е спирала да свети. Не, грешка, само когато не е на контакт.
  • 50 Никата

    2 1 Отговор
    Не знам, защо изобщо има нужда да се коментира, ако светне, но няма промяна в поведението - караш, и при първа възможност - сервиз - а иначе, (за мен лично, като технически грамотен човек) е добре да си имаш (ако колата ти е "стара" и няма дисплей на който пише какво и е ) - имаш една мобилна диагностика и да си я проверяваш, за да знаеш, аджеба какво се случва, и дали е редно да продължиш или ще скофтиш нещата... все пак - чека свети за какво ли не - ако не знаеш какво е - ловиш черни котки в тъмна стая, каквото и да правиш :)
  • 51 може

    9 1 Отговор
    От както сложих газова уредба лампата не е преставала да свети и вече 400 000 км, никакъв проблем.
  • 52 Автомонтьор

    5 8 Отговор

    До коментар #21 от "Ссссс":

    Айде с изтърбушените "премиуми" по-полека.Дъстъра е много повече кола!
  • 53 Автомонтьор

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "Haha":

    А ти какво караш? Най-вероятно някое 20-годишна кочинка,а!?

    Коментиран от #62

  • 54 ония там

    6 3 Отговор
    "Най=често свеети заради проблем с дебитомера" -хаха , авторът май никога не се е занимавал с автомобилна диагностика.
  • 55 Язе

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "МАК":

    И защо трябва да го дам тези 300-350лв за да стане кола?Тя и сега си е кола-кара се всеки ден без значение от времето,дори днес съм около 100км.градско в Сф.Какво е специалното на заводската уредба?Има нещо което моята няма или какво?Бъди по-ясен.
  • 56 знаещия

    4 1 Отговор
    единият ми автомобил е с перманентно светещ чек.
    и така три години
    имам собствен автосервиз от дванадесет години
    нека свети - знам защо пък и нали затова е лампа
  • 57 ОТ ДИЗЕЛА

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "АУДИттрс420":

    ще ми махнеш грездия лампичката е вградена направо за платката на таблото,
  • 58 наблюдаващотдалеч

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Дедо Грую":

    Може да се кара, но може и да не може. Лампата светва, когато някой от наблюдаваните от компютъра сензори, излезе от строя. Ако откаже сензора който подава сигнал за искрата, (не знам как се казва на български), или сензора който подава игнала за впръскване на гориво, отаваш на пътя.
  • 59 ГостЪ

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "готю":

    Провери в , кой въздушен коридор си . Да не кацнеш в надин и гледай ако лети натам да не ме блъснеш , че нищо чудно и аз съвсем скоро да тръгна натам .
  • 60 Готю

    2 1 Отговор
    Не мога да го нарежда сам ми на надин ще го давам. Иначе не ползва коридори лети на 100 метра над земята и следва релефа и
  • 61 Оня с автосервиза

    1 0 Отговор
    Повечето пъти е по гадно , когато дадеш контакт и чека НЕ свети , а до преди малко е светил или мигал !
  • 62 asdf

    0 2 Отговор

    До коментар #53 от "Автомонтьор":

    Предпочитам да си карам 20 годишната кочина пред евтината ламарина където трябва да се молиш някой да не те удари че ще си умреш като диво животно а и като те виждам как си се написал и кви глупости разправяш няма да ти дам и бебешка количка да ремонтираш
  • 63 НАТО ВЕЦ

    4 1 Отговор
    Принципно, светне ли "Check Engine", трябва да се закачи на диагностика, за да се види проблема. В много случаи причината е несъществена. Само да предупредя, че гасенето на колата за рестартиране, може да завърши с репатрак, дори ако повредата е такава, че колата може сама да стигне до сервиз, ако не се гаси. Това важи особено за дизелите. При газифицираните проблемът най-често е неправилна настройка на газови комп.
  • 64 коко

    3 4 Отговор
    Може,може на старите дръгели ич не им пречи,само да има масло у моторя и гориво каквото им се полага и газ до ламарина!!!
  • 65 Мммм

    3 4 Отговор

    До коментар #8 от "Синан":

    Убеден ли си в това което казваш,явно само си чувал или така ти се иска,защото моето от 2005г. ново закупено до сега на над 200х.км. нито един път не е светвала каквато и да е предупредителна лампа. Ключа от палатката е обслужване във фирмен сервиз и си караш спокойно,иначе си като на Коледа и Нова година заедно пред елхата.
  • 66 Ивака

    1 3 Отговор
    Имам Пежо Джет Форс 125сс скутер който е пълна инжекция и чека мига от една година. НИикой не иска или не може да го поправи....но върви де
  • 67 Дачия сандеро

    4 0 Отговор
    Моя чек свети от както са ми махнали катализатора изчистиха един път грешката, но пак се появи и не съм го бутал повече. Две години стана вече. Колата е на бензин и газ.

    Коментиран от #68

  • 68 наблюдаващотдалеч

    2 2 Отговор

    До коментар #67 от "Дачия сандеро":

    Не си мисли че всичко ти е наред! Махайки катализатота, съответно и сензора, до компютъра не доатига сигнал, за състава на изгорелите газове и той подава грешно количество гориво. Караш, но на мотора не му е комфортно и ти се отразява на джоба.
  • 69 фен на танас

    3 1 Отговор
    5 4 3 2 1 0 Преместих го в другия крачол!
  • 70 гощо

    2 0 Отговор
    Случвало ми се е посред път! Показва ЕГР уж ама се указаха вихрови клапи! Колата си вървеше нормално.Прибрах се дори само лостова система на клапите смениха и тя тръгна още повече!
  • 71 Дългия

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Сектант":

    При него и без да свети е за ремонт ,а ако светне направо за боклука.
  • 72 Т-34

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "onq s konq":

    Бегом на училище
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Лия

    0 1 Отговор
    Колата ми е Опел астра 99год. С две врати.1600.Тази лампа светеше с още една от една година от купуването на колата.Преди една седмица тръгнах на дълъг път 1000км.направих за един ден.В началото не мигаше.Мина всичко.Прибрах се в Габрово живея на голям баир.Карах си я нормално но вчера както качвах на първа загасна посредата на баира.Минах на бензин не рачи нито на газ.След като не даваше контакт се блокираха педалите ,волана стана тежък.Слязох на ръчна долу на ниското.Опитах пак да паля на бензин не рачи,с зор запали на газ.Мисля утре да я заведа да я видят на компютър за диагностика.Вие какво мислите.Дали нещо не станало с двигатела.Толкова много съм я карала с мигаща лампа..😢
  • 75 MI2

    1 0 Отговор
    На пежо 406 с 2.2 хди, това свети откак е махнат дпф-а. Дори да се изчисти, след време пак светва. Колата минава в сервизен режим с понижена мощност до като не спра и изчакам половин минута. После паля и продължавам с пълна мощност, а лампичката си остава светнала. Въобще - само излишни екстри.
  • 76 Ники

    1 0 Отговор
    На VW caddy на фабричен метан, лампичката свети от години.
    При всяко редовно посещения до сервиз оторизиран или друг ми правят проверка и всеки път е катализатора.След изчистване на грешката след няколко стотин км пак си вкючва постоянно светеща(не мигаща). По бързо се вкючва при чест старт на бензин или каране на бензин.