14 Октомври, 2019 10:57 131 288 101

Една масова заблуда за автоклиматиците

  • съвети-
  • автоклиматици-
  • температура
Една масова заблуда за автоклиматиците - 1
Снимка: Shutterstock

Навън е все още топло, но предстои захлаждане, а с това водачите на моторни превозни средства се сблъскват с определени трудности. Първо идва смяната на гуми, след което започват въпросите, свързани със зимната експлоатация на колата. Един такъв е: работоспособен ли е климатикът през зимата?

Мълвата гласи, че климатичните инсталации на автомобила са необходими, както през лятото, така и през зимата. Климатикът изсушава въздуха, бори се с изпотяването на стъклата и не е добре да бездейства цяла зима. Не всичко обаче е толкова просто.

Оказва се, че съществува пределна температура, при която може да се включи компресора. Автомобилните производители не афишират този факт и твърдят, че климатичните инсталации са всесезонни. Всяка марка обаче е заложила различни параметри на своите климатици.

Ще дадем няколко примера. При BMW например, минималната температура, при която компресора на климатика може да функционира, е 1°C. Стане ли навън 0°C и компресорите на климатиците на новите BMW-тата не могат да бъдат включени.

Що се отнася до автомобилите с марки Porsche, Skoda или Kia, то тяхната граница е дори по-голяма - при 2°C. Климатичният компресор на китайските коли Haval обаче работи до минус 5°C. В автомобилите с марка Renault компресорът спира да функционира при плюс 4°C.

Няма автомобил, който да показва на таблото чрез индикация кога функционира компресора на климатика. Това може да се усети от по-опитните водачи на автомобили, но знайте, че дори и индикациите на таблото да показват, че климатикът е включен, това невинаги е свързано с работата на компресора.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 121 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Голяма новина

    128 31 Отговор
    Еми логично при под 1 градус да ти трябва парно а не климатик ...

    Коментиран от #11, #15, #34

  • 2 сектант

    68 88 Отговор
    при дъстъра рабти в диапазона +-40 по целзии

    Коментиран от #5, #7

  • 3 smeh

    170 24 Отговор
    В такъв случай да попитам, след като не се включва компресора/което не е вярно/, защо зимата на -10, като цъкнеш AC бутона и веднага издърпва конденза от купето? А без него има да чакаш докато парното стопли една камара време.

    Коментиран от #6, #22, #31

  • 4 коко

    45 11 Отговор
    А трябва ли през зимата да се пуска компресора?
    Че някои казват че като не се пуска дълго време изпуска фреона
  • 5 Duster

    181 18 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Че той Дъстъра има ли изобщо климатик?!

    Коментиран от #21

  • 6 Гост

    30 99 Отговор

    До коментар #3 от "smeh":

    Защото ти се включва вентилатора в купето и създава движение на въздушният поток, който пък отсвоят страна издухва влагата по стъклото.

    Коментиран от #9

  • 7 САП

    66 10 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    При -40 градуса по Целзий това да не ти е фризер за дълбоко замразяване.
    Всъщност сигурно работи и ти е замразил дълбоко няколкото мозъчни клетки които имаш. Та затова пишеш небивалици тук.
  • 8 заз турбодизел комби 4х4

    16 49 Отговор
    Под 8°C не се включва,независимо от марката!
  • 9 русенец

    69 26 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Защо ако включиш САМО вентилатора нещо не можеш да издухаш влагата, а се налага да включиш и климатика? Идва зима, експериментирай! Написаното в статията си е пълна лъжа! Компресорът се включва при всякакви температури на околната среда, ограничението му за минимална температура е от маслото в него. Съвременните синтетични масла позволяват и при много ниски температури да запазват течна форма и смазващи си свойства. Просто при по-ниски температури на околната среда КПД-то на топлинната помпа, сиреч компресора пада.

    Коментиран от #13, #83, #97

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Не е така

    13 23 Отговор

    До коментар #1 от "Голяма новина":

    Климатика се използва, за изсушаване на стъклата, така че при 5-6 градуса даже е много необходим. Климатика като работи, не означава че духа само студен въздух,можеш да си пуснеш топъл но въздуха минава през климатика и се изсушава и от там се топли на колкото искаш. Това както пишат, за температурите които се изключва е вярно. Лесно се разбира по оборотите на колата. При загрял двигател, с изключен компресор оборотите са около 600, при включен са 900.

    Коментиран от #54

  • 12 Борисов

    39 5 Отговор
    Работи или не при минусови температури,явно наистина зависи от производител и модел.Карам Киа Соренто 2006 и компресора се включва и на -18 градуса,зимата климатика работи много по-често от лятото,точно защото “изсмуква” влагата от купето.
    Сигурен съм,че работи,защото при включване на А/С-то се усеща лек спад в мощността на автомобила.

    Коментиран от #14

  • 13 Глупости

    14 8 Отговор

    До коментар #9 от "русенец":

    Компресора на ДВГ колите, не загряват, топлината си идва от ДВГ не от компресора. Също може да идва и от реотани,но не от компресора. Тази технология се използва при ел. колите,там компресора може да загрява.

    Коментиран от #79

  • 14 Не е възможно

    19 5 Отговор

    До коментар #12 от "Борисов":

    Виж на оборотите на празен ход, не е възможно да работи. При - 18 въздуха навън е сух, компресор не ти трябва.

    Коментиран от #16

  • 15 Требва ми ина ракиика

    6 6 Отговор

    До коментар #1 от "Голяма новина":

    И потеглям😂
  • 16 Борисов

    32 3 Отговор

    До коментар #14 от "Не е възможно":

    Безпорно навън въздуха е сух, но ти давам
    пример предишния ден си влизал в колата с мокри/снежни крака, логично купето е било топло и на другата сутрин при -10 да кажем всичката влага в купето е замръзна по прозорците.Паля двигателя и включвам парното,въздуха в купето се загрява и става влажен,точно тук идва ролята на компресора да изсуши доста бързо въздуха в колата,за да не разчиташ само на парното,да ти отпоти прозорците.
    Даже при минусови температури при включване на А/С бутона,автоматично се включва и преоритетно обдухване на предния прозорец.

    Коментиран от #18

  • 17 Коментара

    31 11 Отговор
    При Ауди под +3 градуса отказва да се включи компресора на климатроника....показва си го с иконка, че е твърде студено за да го включи. Незнам на тия с работещите климатици при минусови температури дали не им се привиждат и други неща... (Сектанта си го знаем, той си троли по дефолт)
  • 18 Не е възможно

    11 6 Отговор

    До коментар #16 от "Борисов":

    При минусови температури колата дърпа въздуха от вън, който е сух така си изсушава в колата. Гледай оборотите на колата.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Алфа Вълкът

    30 11 Отговор
    Тая статия ме накара да се замисля, а бе как е парното на Теслите? С реотанче ли са, а? Сваля ли батерията реотанчето? Или са с нафтена печка?

    Коментиран от #51

  • 21 Баш Майстора

    14 0 Отговор

    До коментар #5 от "Duster":

    Има!-Прозоречен!
  • 22 Гад

    15 3 Отговор

    До коментар #3 от "smeh":

    На -10 няма конденз а лед. И нямашнужда от климатик а от парно да го разкара.
  • 23 Ай стига бе

    61 15 Отговор
    Аз живея в Норвегия и карам Тесла. Не ми трябва през зимата климатик защото и без това не смея да карам колата. Батерията пада на 50 процента още щом изкарам колата от гаража. Включа ли печката - пада на 20 процента и аз се връщам щото ще замръзна и трябва да ме вадят от Теслата с горелка.

    Коментиран от #24, #25, #27

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Антиелектрика

    23 6 Отговор

    До коментар #23 от "Ай стига бе":

    Аз живея в Норвегия и карам Тесла. Не ми трябва през зимата климатик защото и без това не смея да карам колата. Батерията пада на 50 процента още щом изкарам колата от гаража. Включа ли печката - пада на 20 процента и аз се връщам щото ще замръзна и трябва да ме вадят от Теслата с горелка.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Риба шаран

    9 0 Отговор
    Браво на Шаранчетата много разбират от климатици .
  • 29 висок

    4 11 Отговор
    Акъл от дядо! На моята таратайка съм сложил два диода на таблото, единия светва при 7 волта другия при 12 волта. Вързани са към силовия кабел на двускоростния ми вентилатор на радиатора!!! При първа скорост /винаги тръгва при включване на компресора/ светва едното диодче...... ако почне колата силно да загрява и антифриза е над 99 гр. светва и другото......всичко за 70-80 стотинки и акъл!
  • 30 Токо

    17 2 Отговор
    25 % от мозъците които са дали ''компетентно '' мнение навярно са се возили само във чужд автомобил . Личен едва ли имат към момента съдейки по бисерните мнения ...
  • 31 Голф

    13 5 Отговор

    До коментар #3 от "smeh":

    При мен на голфа съм забелязал че като пусна климатика и почва са мирише на филтъра на купето който е стар и мирише на мухъл. Може би това премахва влагата. Когато пусна да духа без климатик и не минава през този филтър.
  • 32 До голфа

    23 2 Отговор
    Не пиши повече.

    Коментиран от #101

  • 33 Алфа Ромео

    8 13 Отговор
    Моя климатик не работи и не ми и трябва, без него колата ми върви по-добре и харчи по-малко но за първи път чувам подобно нещо.
  • 34 бундес

    7 13 Отговор

    До коментар #1 от "Голяма новина":

    Ми той зимата се ползва в режим на отепление,не на охлаждане,напр да изчисти изпотяването на стъклата...
  • 35 Токо

    20 2 Отговор
    Аз па като ми се иска да ми духа си взимам една кифла с мене и със духането всичко е наред ! Другото е алабализми !!!
  • 36 Мозък

    17 3 Отговор
    Само да кажа, че на някой фордове има копче на климатроника за бързо размразяване на предния прозорец(не е подгрев) и когато го пуснеш веднага включва и компресора, сами си вадете изводите!!!
  • 37 699

    7 1 Отговор
    Е моята Маша защо има фунция размразяване на стъкла, при която бачка климатроника?
  • 38 Мартин

    4 11 Отговор
    Ако карате Мерцедес с компресорен двигател, трябва да си пускате климатиката редовно, защото ще скапете турбината на двигателя. То това си важи с по-малка сила и за всички автомобили - всички тези тръбички, филтърчета и прочие имат нужда да поработват от време на време за да са в изправност. Ако имате Дачия - няма нужда правите нищо специално, според русофилите тази кола смело може да се нарече perfeto mobile, само караш, неще 'ляб.

    Коментиран от #39

  • 39 Нищо не разбрах

    24 2 Отговор

    До коментар #38 от "Мартин":

    Какво общо има ДВГ с компресор, климатик и турбо. Стана като супа, всичко намешено. Глупости си написал, момче.

    Коментиран от #41

  • 40 Мартин

    10 6 Отговор
    Също така правете РАЗЛИКА между температура на околната среда и температура в двигателният отсек. При положение, че двигателя ви е на 85-90 градуса, мислите ли че на 20 сантиметра от него компресора ще е с температура -20? Истина е, че всеки производител е заложил минимална работна температура, но става дума за температурата на компресора, а не на околната среда.

    Коментиран от #43

  • 41 Мартин

    3 11 Отговор

    До коментар #39 от "Нищо не разбрах":

    Браточка, в Дачията ги няма тия работи, ама се запознай с двигателите на Мерцедес които са с компресор/чарджър - очевидно не си се сблъсквал с такъв, нито си поддържал такъв.

    Коментиран от #42, #45

  • 42 Нищо не разбрах

    18 2 Отговор

    До коментар #41 от "Мартин":

    Браточка и какво общо има компресора на ДВГ,с компресора на климатика,браточка? Или това че са окачени на една и съща кола!
  • 43 Нищо не разбрах

    11 1 Отговор

    До коментар #40 от "Мартин":

    Температурата на околната среда определя дали компресора на КЛИМАТИКА,ще е включен или не! Не температура на компресора.Данните се взимат от датчика който измерва температурата на околната среда.
  • 44 mhm

    3 1 Отговор
    На колите в които не са правени циганлъци да де пестят пари, примерно пасат b4 междинката се взима сигнал от външния термо сензор и ако е под 4* или -4 не помня, не дава на компресора да се включи. Друг е въпроса на различните марки има ли го този сензор, къде е сложен и на какви градуси се задейства. Отвън може да е -20 но сензора ако го има да е близо до самия компресор и вътре в коша температурите са други... И компресора да си работи безгрижно! Всичко това е много относително и зависи мнооооого според колите. Едо оначе е ясно! Компресоро и компресорни глави не е желателно да работят студени на -5 и надолу. Да не се чудите после че якия ви л климатик работи в минусие а после що системата е пълна със стружки и компресора ойде коньо у ряката.
  • 45 Нищо не разбрах

    6 5 Отговор

    До коментар #41 от "Мартин":

    Чарджъра при Мерцедес, е едно електрическо турбо.Турбо което се задвижва с ел.двигател,а не от изгорелите газове,както при нормалното турбо.А компресора на климатика,а за охлаждане на въздуха от купето,няма връзка с масла и тръбички от двигателя.Върти се с ремъка от коляновия вал.Предполагам,че ти стана малко ясно,да не пишеш глупости.
  • 46 компресора се изключва

    9 5 Отговор
    Компресора се изключва по няколко причини. 1..ако компресора работи,водата която изтича отдолу ще замръзва,2...при минусови температури външния въздух е сух и не ти е нужно изсушаване от компресора и 3...когато компресора се изключи,разхода на ДВГ пада. Датчика който измерва външната температура,дава данните за включване и изключване. Когато компресора е включен ДВГ държи около 900 оборота,когато е изключен около 700 оборота-това са данни при загрял двигател,не студен.

    Коментиран от #59

  • 47 ivan

    20 1 Отговор
    Моя майстор ми каза, през зимата включвай всяка седмица климатика за около 5-10 минути да завърти фреона ( в който естествено има и масло) за да се омсалят уплатнителите и семерингите за да не се разсъхнат и изспусне фреона

    Коментиран от #48

  • 48 Коментар

    9 1 Отговор

    До коментар #47 от "ivan":

    Да така е, това е вярно. Но температурата трябва да е поне 3-4 градуса за да се включи. Но е важно да се включва, иначе се разсъхват уплътненията и се получават течове на фреона.
  • 49 dds

    7 2 Отговор
    Добре де. За климатик ли говорим или за климатроник. Повечето съвременни коли вече са с климатроници. Моят се изключва софтуерно, дори не знам как. Четири зими не съм го изключвал. Ако задам по-висока температура, прави по-топло. Между другото, колата ми е черна. Ако е над 10 - 12 градуса тя се загрява достатъчно и при зададени 21 градуса климатроникът духа студено, Ако падне под 10 запопочва да духа топло.

    Коментиран от #50, #56

  • 50 Коментар

    5 0 Отговор

    До коментар #49 от "dds":

    Да при климатроника, се изключва под 2 градуса или както е зададено от производителя. Така е, не е нужно да се изключва целогодишно.
  • 51 Начетен

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "Алфа Вълкът":

    За теслата незнам, ама на простото приусче климатика има четирипътен клапан и може да се обръща да топли - както на домашните климатици. Т.е. не е просто нагревател, а има "КОП"...
  • 52 Йозеф

    5 5 Отговор
    Компресора на климатика не суши нищо, а върти един фреон - ту го втечнява, ту го изпарява в зависимост от налягането. Климатика нищо не суши, просто охлажда конденза по стъклото и той изчезва. За да не ви замръзват стъклата от вътре зимъска - охлаждайте купето на колата преди да я оставите.

    Коментиран от #53

  • 53 Не е вярно

    4 3 Отговор

    До коментар #52 от "Йозеф":

    Глупости. Прочети принципа на работа на климатика преди да пишеш. Но си прав, че е важно да се проветри купето преди да се остави колата, така влиза сух въздух в купето и няма да се образува конденс по стъклата от вътре и да замръзне от вътре.
  • 54 За пръв път чувам за автомобил

    10 5 Отговор

    До коментар #11 от "Не е така":

    За пръв🤔път чувам за автомобил, който да рботи на 600 оборота!?! Не, чесъм капацитет де!😋

    Коментиран от #65

  • 55 Баси

    4 0 Отговор
    Спецовете. Пълни мамалигари
  • 56 Пръ

    4 0 Отговор

    До коментар #49 от "dds":

    Именно, аз климатроника никога не съм го изключвал...
  • 57 Абе кюспета

    2 2 Отговор
    Влагата залепва по студените елементи - радиатор на клиниката примерно и оттам изтича. Иначе се лепи по стъклото. Ако е много студ даже замръзва отвътре. Кво толкова се мисли?
  • 58 незнайко

    7 2 Отговор
    В общи линии климатика в колите НЕ Е НАПРАНЕН ЗА ОТОПЛЕНИЕ . Тази функция се подържа от ПАРНОТО .
  • 59 Г.за ти е сух

    4 2 Отговор

    До коментар #46 от "компресора се изключва":

    Нали като издишаш два пъти вкарваш самия ти влага. На климатика му дреме за влагата. По тая логика лятото на морето няма нито един климатик да работи. Аман от ...

    Коментиран от #61

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Много си прост

    2 3 Отговор

    До коментар #59 от "Г.за ти е сух":

    Какво море,какво лято? Става въпрос за зимно време и минусови температури. Ти на коя ракия си след мача? Прочети темата и коментарите, ако не разбираш си вземи преводач.
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Гюро карагюров

    3 2 Отговор
    Аз живея във Финландия и имам Тесла. Климатика на Теслата има четири компресора, за четирите годишни времена, с различни настройки и параметри. И четирите се задвижват от електромотори които временно се изключват при максимално ускорение,
  • 64 Антиелектрика

    3 2 Отговор
    Аз живея във Финландия и имам Тесла. Климатика на Теслата има четири компресора, за четирите годишни времена, с различни настройки и параметри. И четирите се задвижват от електромотори които временно се изключват при максимално ускорение,
  • 65 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #54 от "За пръв път чувам за автомобил":

    Шматка - всеки един 6 цилиндров двигател работи на 600 оборота - земи са образовай !
  • 66 Областен координатор на ГЕРБ

    7 5 Отговор
    Ей, най после разбрах, че бутона върху който има изписани "А/С" било климатроник. Карам от 2 години Мерцедес SLK 55 AMG. При него има такъв бутон. Който и да съм питал какво е това А/С всеки ми е казвал, че означавало - Ай / стига бе.Правя си извод , че първо трябва да изуча тия неща , а след това да запиша курс за любители шофьори.
  • 67 майстора

    13 2 Отговор
    От къде ги намирате тия щайги ?? Всички коли от много отдавна са с климатроници 2,3,4 че и с 5 зони даже .....правиш си градусите цъкаш си ауто и няма значение зима ли е лято ли е тя да си се оправя както ще .....пък вече като спре да работи идваш в сервиза , правя го ,ПЛАЩАШ СИ едни хиляда- две хиляди лева и си готов !!!! Толкова е просто
  • 68 Jrj

    4 0 Отговор
    Извода от статията е,купувайте си Хавал ,той е най доброто??
  • 69 Каптюр

    6 1 Отговор
    На повечето нови коли , компресора е включен по дефолт постоянно. Зима ,лято. Имат комче АC Off - принудително да го угасиш, но на следващото палене на двигателя- пак се включва. ССъщата простотия е със старт/стоп системата. Рено Каптюр карам - всеки път като паля, трябва да гася старт/стопа и компресора. Мнооого досадно

    Коментиран от #94

  • 70 айтозлия

    0 2 Отговор
    на моята алхамбра 2005 г. пък има реотанчете на предното стъкло и се изчиства и отвън и отвътре за около 5 минути

    Коментиран от #76

  • 71 АВТОКЛИМАТИК.BG

    4 3 Отговор
    Важно е както се сменя маслото на двигателя, така и да се обслужва климатика на автомобила: масло, филтър дехидратор, нужното количество хладилен агент, поради загубите зимно време.. автоклиматик.bg

    Коментиран от #73

  • 72 nnn

    6 0 Отговор
    С какви глупости се занимаваме не е истина... Да бяхме толкова интересуващи се и по други теми, положението щеше да е много различно в Родината
  • 73 Язе

    4 1 Отговор

    До коментар #71 от "АВТОКЛИМАТИК.BG":

    Пълни глупости.Какви загуби зимно време?Някой ти взима парите ей така.
  • 74 Бай хой

    2 1 Отговор
    Един имал приятел в Магадан. Обадил му се веднъж и го пита колко е температурата при вас. Отговорил му ми -29 -25 там някъде. Ами защо тук казаха че при вас е -50? Аааа те сигурно за отвън говорят. Та и статията е подробна. Климатика се включва от сензор/и които са вътре в купето. А айнщайна който говори за бутона АС той включва клапите които въртят въздуха вътре в автомобила. Не показва дали компресора работи. Верно че компресора се включва единствено при това положение. Но пък клапите си работят независимо от компресора.
  • 75 пфф

    3 2 Отговор
    Какви коли карате та им падат оборотите от 900 на 600 при включен климатик ?????? А на тия дето им замръзват прозорците отвътре - пробвайте да ги измиете поне веднъж годишно.......

    Коментиран от #77

  • 76 Човека с опелите

    2 0 Отговор

    До коментар #70 от "айтозлия":

    Аз пък имам Опел комодор от 78-ма ето също е с реотани на челното стъкло !!! хайде де
  • 77 Ти нямаш кола

    4 3 Отговор

    До коментар #75 от "пфф":

    Когато климатика се включи оборотите се вдигат, когато се изключи, падат. Незнам какво да ти обяснявам, качи се покрай ако имаш кола. Когато двигателя загрее, спри на обороти и изключи климатика(климатроник) и виж на какви обороти си, след това пак го включи, и пак виж на какви обороти си. Лека.

    Коментиран от #78

  • 78 пфф

    3 1 Отговор

    До коментар #77 от "Ти нямаш кола":

    Еми има лека промяна в работата на двигателя, ама оборотите са си еднакви, а не от 900 на 600 . Карал съм над 10 коли с климатик/климатроник до сега и на всички компютърът регулира оборотите да са еднакви с включен климатик или не. Май ми се струва, че ти нямаш кола.....или е лада/дачия...

    Коментиран от #81, #84

  • 79 Тихомир

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Глупости":

    Колега и при двг колите може да прави топло, ама трябва да седнеш да прочетеш малко преди да говориш небивалици. А като гледам и останалите коментари доста неверни нещица пишете да шашкате хората. Четете бре момци, но не по форумите има книги. Някои марки имат и клипчета и така успех с климатиците.

    Коментиран от #80, #82

  • 80 Давай

    0 0 Отговор

    До коментар #79 от "Тихомир":

    Давай, ти ни обясни. То само така всеки може да напише. Напиши ти как работят, давай.
  • 81 Погледай

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "пфф":

    Погледай едно клипче. Не знам какви коли си карал.

    https://youtu.be/9AK5ndrjUAE

    Коментиран от #85

  • 82 До Тихомир

    0 0 Отговор

    До коментар #79 от "Тихомир":

    И аз мога да напиша че пишеш небивалици, щото нищо не си написал. Напиши кое как работи, пусни материали. Давай.
  • 83 наблюдаващотдалеч

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "русенец":

    Обяснението е следното: При -10С, температурата е достатъчна да изчисти конденза и без да се включва компресора. Ако не вярваш, отвори капака, включи струята въздух към стъклото и погледни дали компресора ще се върти, при температура, под 0С.
  • 84 Иванов

    5 1 Отговор

    До коментар #78 от "пфф":

    На почти всички автомобили , като се включи компресора на климатичната инсталация и компютъра подвига оборотите на празен ход с 150-200 оборота. Недей да спориш , не си прав.

    Коментиран от #86, #87

  • 85 пфф

    0 0 Отговор

    До коментар #81 от "Погледай":

    Ето ти погледай. Моето Пежо 307 на 169 000 километра как работи. https://youtu.be/ycyKFVzm_7I
  • 86 пфф

    2 0 Отговор

    До коментар #84 от "Иванов":

    Ето и ти виж, поне и ти спориш https://youtu.be/ycyKFVzm_7I
  • 87 пфф

    1 0 Отговор

    До коментар #84 от "Иванов":

    Оригиналният ми пост беше как може оборотите да ПАДАТ от 900 на 600, а не колко се вдигат

    Коментиран от #88

  • 88 Видях видеото

    2 0 Отговор

    До коментар #87 от "пфф":

    Никой не е писал, че падат когато се включи, а се вдигат. От около 700 на 900, както е писал и колегата. Но явно не при всички коли са еднакви настройките, при теб също се вдигнаха но с около 50 оборота. Но ми направи впечатление при Пежото чертите между 500 и 1000 оборота са 5, а не 4!!! Малките черти имам предвид, интересно как ги броят! Колата ти до колкото разбирам е дизел, така че там 50 оборота са си като 100 на бензинова. Браво за видеото.
  • 89 Марчев

    0 2 Отговор
    климатроника ми е настроен лятото на 23 градуса, а зимата на 25 градуса, никога не съм го изключвал за 10 год.
  • 90 висок

    2 2 Отговор
    Че автора е технически неграмотен е ясно, но пишещите коментари???
    Първата защита на автоклиматика е против обледяване на питата, там има темп. датчик, който при отрицателна температура да изключи, за да не се запуши питата с лед и деформира!!! Ако този датчик не работи..... и при минус 40 гр ще тръгне компресора!!!

    Коментиран от #95

  • 91 hmhmhm

    4 0 Отговор
    Зарежи климатик - карам си на отворен прозорец и зиме и лете, само зимата отварям тоя откъм жената, да ми не духа на макарите като дигна над 70км/х!
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Гост

    3 1 Отговор
    аФторчето е чуло не дочуло - ВСЕКИ климатик работи на минусуви температури когато се пусне да духа на предното стъкло. Много тъпа статийка аФторче.
  • 94 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #69 от "Каптюр":

    що се изкаваш като идея си нямаш за какво става въпрос. На по-новите коли климатичният компресор няма електромагнит със съединител, а има електромагнитен клапан. Компресора работи, но на "празен" ход, т.е. - въпросният клапан прави вътрешен байпас и няма налягане. Когато се вкл. климатика клапана сработва и измества буталата. Това е много просто обяснение, който му е интересно да вземе и да отвори един компресор. Разликата между климатик и климатроник е че климатроника е с електронно управление - механиката е еднаква.
  • 95 Borislav Popov

    2 0 Отговор

    До коментар #90 от "висок":

    боже божеее...ти правиш ли разлика между автоклиматик и домашен такъв...
  • 96 бххххххх

    1 0 Отговор
    нищо ново не казахте, само бращолевини.. малоумна статия
  • 97 Пенк

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "русенец":

    русенец - почти е така ама не. Проблема е фреона то само определя кога може да работи една термопомпа иначе казано точката на кипене при определено налягане
  • 98 Работи

    3 1 Отговор
    Mazda 3 - работи и на -10 , изсушава мъглата по стъклата за секунди,има си такава функция за зимно разскрежаване-пуска автоматично подгрев на предно стъкло,задно стъкло,(някои и подгрев на огледалата) и климатроник за изсушаване на въздуха!Много удобна функция ,палиш натискаш бутона и след 4-5 секунди замъгляването изчезва- няма нужда да бършеш изпотени стъкла!После след 5 мин като загрее мотора и парното заработи,отоплението на стъклата се изключва само,може би и климатика,остава само на вентилатор,но е трудно да секаже понеже е климатроник.
  • 99 Хладилен техник

    0 0 Отговор
    Умрях от смях от повечето коментари ,и се чудя защо се пишат като хабер си нямат от темата.
  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 Ник.А

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "До голфа":

    хахаха .. :Д:Д:Д