Един от клиентите на Tesla Semi заяви, че програмата за електрически камиони на марката търпи нови забавяния, като има и много сериозно увеличение на цените, което вече е "драматично".
Статистиката е болезнена, тъй като никоя друга програма за превозни средства на Tesla не е имала толкова много забавяния в производството. При представянето на електрическия камион през 2017-а, изпълнителният директор Илон Мъск каза, че камионът ще влезе в серийно производство през 2019-а.
Както пише Electrek , това не се случи нито тогава, нито по-късно. Известна промяна се появи в края на 2022 година, когато Tesla уж представи „серийна версия“ на Semi и предаде първите няколко бройки на PepsiCo. Процесът обаче не продължи.
Повече от 3 години след това представяне електрическият камион не е влязал масово производство. Вместо това Tesla стартира само пилотно производство в много малък обем в завода си в Невада и достави няколко десетки камиона на клиентите като част от тестови програми.
Имаше надежда за 2025 година, тъй като Tesla обеща, че кавионът Semi най-накрая ще влезе в производство тази година. Предвиждаше монтажната линия да започне да работи на пълни обороти и да увеличи производството до 50 000 камиона годишно.
Този и план не проработи: Дебютът на серийните камиони Tesla Semi отново бе отложен. Транспортният гигант Ryder и ранен клиент-партньор в програмата на Tesla получи неприятно известие за забавяне и за значително увеличение на цената.
И въпреки че постоянното забавяне на получаването на поръчания продукт е дразнещо, се случи нещо още по-драматично - драстични промени в цените на продукта. В резултат на това Ryder е принуден да намали броя на превозните средства от 42 на 18, заявявайки, че с предвидените пари за покупка от 7.5 милиона долара ще може да купи само толкова камиони.
Тук като цяло се очертава интересна история с ценообразуването. Когато Tesla Semi беше представен за първи път през 2017-а, автомобилният производител обяви цени от 150 000 долара за камиона с пробег от 300 мили и 180 000 долара за версията с пробег от 500 мили.
Tesla обаче не е актуализирала цените при пускането на гореспоменатата „серийна версия“ на камиона в края на 2022 година. Имаше спекулации за увеличения на цените, но производителят никога не ги потвърди.
Новите дизелови камиони клас 8 днес струват между 150 000 и 220 000 долара в САЩ. По този начин, комбинацията от разумна покупна цена и ниски оперативни разходи, благодарение на по-ниските цени за електроенергия в сравнение с дизеловото гориво, направиха Tesla Semi потенциално революционен продукт за намаляване на общите оперативни разходи, като същевременно намаляват и емисиите.
Ако предварително разпределената сума от 7.5 милиона долара се раздели на 42-те камиона, които се очаква да бъдат закупени, се получава приблизително 180 000 долара за камион с пробег от 500 мили. Сега, само с 18 камиона, това прави цената огромна - по $415 000 за един Tesla Semi .
Дали това ще се случи или не, не е известно със сигурност, но от Ryder прогнозират, че Tesla Semi ще струва между 350 000 и 400 000 долара. Ако това се случи в действителност, Tesla Semi вече няма да бъде „революционен продукт, който ще промени индустрията на камионите“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Радио Елто
11:35 06.04.2025
2 побърканяк
11:44 06.04.2025
3 таксиджия 🚖
12:14 06.04.2025
4 Гост
12:24 06.04.2025
5 Тесларистан
13:04 06.04.2025
6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
ВЕЧЕ ОСМА ГОДИНА камиончето на ток е в СВЕТЛОТО БЪДЕЩЕ‼️
13:12 06.04.2025
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
"До края на годината камионът Semi ще е на пазара!"
🤔🤔🤔
13:14 06.04.2025
8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Не е въпрос , дори и риторичен😉
Коментиран от #9
14:01 06.04.2025
9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #8 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
...на зарядната станция...14:03 06.04.2025
10 Льотчик Румен
15:54 06.04.2025
11 бибитков
15:58 06.04.2025
12 Валери
17:24 06.04.2025
13 Оракула от Делфи
друго е да произвеждаш автомобили на определена обещана цена и конкурираш останалите!
Така беше и с "Теслата" , при старта и , обещаха ефтини ел -коли а те станаха два пъти по- скъпи от китайските!
Е ми ще карам китайска, и по- дълго караш и по -ефтина от американските и по- малко мито за "Тръмп о компани"!!
И не стига, че "Теслата" е скъпа , но сега идва и реципрочно " Тръмпаджийско мито" от 25% ,
а това ще замрази продажбите и автоматично!
"Теслата" е вече в" деветия кръг на ада"!!!
08:22 07.04.2025