4 Ноември, 2019 14:36 83 386 97

Защо и трябва ли да се слага масло в резервоара на стара бензинова кола

  • масло-
  • бензин-
  • резервоар-
  • съвети
Защо и трябва ли да се слага масло в резервоара на стара бензинова кола - 1

Трудно е да си представим как собственикът на чисто нов автомобил на бензиностанцията налива малко масло в резервоара. Така можете да унищожите мотора - въглеродни отлагания ще се появят върху цилиндрите и свещите под формата на нагар, маслото ще изгори и от ауспуха ще започне да излиза син дим. Всъщност съвременният автомобил не изисква такива трикове и те дори са силно непрепоръчителни.

Не точно така обаче стои случая със стара кола, която е с пробег от няколкостотин хиляди километра. Не са малко специалистите, които твърдят, че коктейл от 100 мл масло на един резервоар бензин, добре разбъркан, значително ще улесни живота на горивната помпа, особено на такава, която е към края на своя жизнен път.

Защо и трябва ли да се слага масло в резервоара на стара бензинова кола

Подобна добавка не само ще спре неприятния звук от работата ѝ, но и леко ще увеличи мощността. Това е свързано с втория важен момент - компресията. Старите двигатели редовно страдат от намаляване на този важен индикатор, което води до намаляване на мощността, повишен разход на гориво и много други проблеми, като детонация, изгаряне на моторно масло и т.н.

Добавянето на масло за двутактови автомобили (но не повече от 100 милилитра на резервоар) в бензина ще създаде допълнително уплътнение в двигателя с вътрешно горене, което ще доведе до увеличаване на степента на компресия. Разбира се, много по-добре е да ремонтирате двигателя, да смените уплътненията и да установите истинската причина за „неразположенията“ му, но този метод е подходящ за „запушване на дупки“. Както се казва, като няма риба и ракът е риба.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 81 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 onq s konq

    148 34 Отговор
    Ас слагам на всеки 10 литра тунджа 3 лажици маргарин, че маслото е много скапо!!!

    Коментиран от #49, #95

  • 2 Майсторът

    34 92 Отговор
    Винаги слагам по 50 мл масло на 40 литра бензин. Колата ми е на 450000 километра и си върви отлично.

    Коментиран от #3, #5, #61

  • 3 Бесен Язовец

    65 18 Отговор

    До коментар #2 от "Майсторът":

    Уния са балъци от запад, че ги изхвърлят като им изтече гаранцията а тая твойта направо нова само на 450 000 на километраж обаче е 450 000!!!

    Коментиран от #31

  • 4 1111

    76 19 Отговор
    Да бяхте написали какво е маслото ..... Чувал съм, че при дизела се прави, но не и при безнзина.

    Коментиран от #12, #29

  • 5 Авто спеца

    59 20 Отговор

    До коментар #2 от "Майсторът":

    Сипи и малко керосин в бензина и ще видиш как фърчи по магистралата като AMG 65 става!

    Коментиран от #9, #48

  • 6 Гост

    116 10 Отговор
    Нещо сте объркали вида гориво! Това важи за дизел, а не за бензин!

    Коментиран от #7, #97

  • 7 Бесен Язовец

    54 16 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    За дизела е друго! За дизела направо от фритюрника за предпочитане да сте пържили скумрия преди това! И не повече от 30 %!
  • 8 Андрешко

    57 26 Отговор
    Маргарин може ли, чи маслото мноо скъпу, а бащицата Боко малко пари дади по изборити и вечи ги изпихми ?
  • 9 турбо

    26 43 Отговор

    До коментар #5 от "Авто спеца":

    Керосина е дизелово гориво

    Коментиран от #43, #75, #85, #90

  • 10 фейк нюз

    109 7 Отговор
    Старите бараки горят масло, което сегментитие не могат, да обират и което слиза от клапаните. Колите на газово горят основно от клапаните, защото главата е прегряла и всичко горе е спечено. Този пушек от снимката е пара в студено време. Другият е синкав и смърди. А да доливам масло в горивото и да го развалям още повече, е тъпотия.

    Коментиран от #60

  • 11 Жабата

    68 13 Отговор
    Това важи за дизеловите, не за бензиновите, умници
  • 12 Варенбук

    29 5 Отговор

    До коментар #4 от "1111":

    ЛТ2Т масло за двутактови двигатели .Има го по бензиностанциите !
  • 13 Бай Влад

    52 5 Отговор
    То тука е пълно с ора дека карат двутактови автомобили ...
  • 14 Христо

    44 4 Отговор
    Някой пак е гледал клипчета с експерименти на руснаци в тубата, но не е разбрал, че се сипва двутактово масло...
  • 15 Тот

    49 8 Отговор
    ТОВА СЕ ОТНАСЯ ЗА ДИЗЕЛА. ДВУТАКТОВО МАСЛО В НАФТАТА ПОЛУСИНТЕТИКА 5 ГРАМА НА ЛИТЪР!!!
  • 16 незнайко

    52 1 Отговор
    Естествено трябва, след като бензина е менте и мирише на АМБ разредител !!! Някои нови коли даже не искат да стартират, след като се напълни с този БУЛАМАЧ !!!
  • 17 К.К.

    35 5 Отговор
    Във Формула 1 двигателите са ограничени до 600ml масло на 100км, пролетта имаше разследване срещу Ферари, че използвали повече масло на 100км за да вдигнат мощността.

    Коментиран от #18

  • 18 На дизеляка

    12 9 Отговор

    До коментар #17 от "К.К.":

    Се сипва 1л двутактов масло на 200л нафта
  • 19 Емил Рангелов

    92 18 Отговор
    Като автомеханик с над 10 години стаж,по-голяма глупост не бях чел.Требва да си малоумен да сипваш масло в бензина.За мотори с голям пробег си има масла има си и профилактични добавки които имат страхотен ефект върху стар двигател.Спира да пипа масло ,по -тихо и по мазно работи,гарантира перфектен студен старт през зимата .Редовно ползвам добавки и хубави масла ,джипа който карам е на 300 000,а и предишните ми коли не са били първа младост!Масло в горивото не сипвайте никога!

    Коментиран от #32, #96

  • 20 Azz

    36 5 Отговор
    Който е карал Трабант знае..

    Коментиран от #24

  • 21 Бай Стою касапина

    41 3 Отговор
    Двутактовите автомобили се завръщат отново?!
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 AdiBas

    13 6 Отговор

    До коментар #20 от "Azz":

    Трабант.... Хората говорят за автомобили с четиритактов мотор..
  • 25 type-R

    28 3 Отговор
    А така! Учете ги да правят глупости и да бълват сажди! Всъщност трябва просто добро гориво, честа смяна на масла, филтри (погмалко от 10 к км, не както "експертите" на WC ви учат), чист МАР сензор и дросел и колата постепенно ще живва все повече!
  • 26 софия

    9 5 Отговор
    глупости, за дизела да
  • 27 Иве

    9 2 Отговор
    Слагайте добавки на стари двигатели.

    Коментиран от #33

  • 28 xaxa

    57 2 Отговор
    Мале , то и бензин ли се слага , аз само на масло карам .
  • 29 Олег

    10 5 Отговор

    До коментар #4 от "1111":

    Пише го в статията, ама кой да чете. И действително се прави на бензин, но, отново както е написано, на коли с голям пробег.
  • 30 Марто

    6 1 Отговор
    и за бензина
  • 31 Random

    18 45 Отговор

    До коментар #3 от "Бесен Язовец":

    Предпочитам немско на 450хил пред нова дачия или курейски боклук. Един основен ремонт и ще изкара още толкова.

    Коментиран от #35, #89

  • 32 Бай хой

    18 11 Отговор

    До коментар #19 от "Емил Рангелов":

    Кът са знам къф съм индженерин не смея да ходя при лекар. Та и ти механиката си я учил от рекламни стикери.

    Коментиран от #39

  • 33 type-R

    18 3 Отговор

    До коментар #27 от "Иве":

    Добавките не са добри защото имат и вредни за маркучите и др системи на колата ефекти. Както казах, добро гориво, то има повече добавки и без това, и честичка смяна на течности и филтри, както и редовно почистване на сензорите от горивнста система и филтрите. Най-добре на 5 хил км. И няма да си познаете колата след няколко месеца!

    Коментиран от #40

  • 34 tттттт

    11 3 Отговор
    Пълни глупости!
  • 35 Като гост

    33 15 Отговор

    До коментар #31 от "Random":

    Немското на 450000км. вече е с няколко основни и безброй текущи ремонта. Колко ще изкара след поредния основен ремонт правен в България е спорно. Дачия не става разбира се, но корейските са добра алтернатива.
  • 36 Асенчо

    12 10 Отговор
    Като не знаете защо пишете глупости.масло се слага но хидравлично. На старите дизели за да смазва елементите на помпата.гнп.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Киро Драгстера

    9 6 Отговор

    До коментар #37 от "Dido":

    И я съм разбираш. Статията е достоверна. Само, че я слагам по 50 грама маргарин на литър бензин. Ефекта е опустошителни... Още като изрежаа Бавареца и цялата улица мастните хукват след колата. Ако взема да прибавя и горещо олио от скара на ресторанта, ще ме видиш как влизам като Шумахер в София, с експорт от 50-ина улични помилва. Не зная как се отразява на клапаните това, но мастните са на седмото небе от радост.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Емил Рангелов

    4 4 Отговор

    До коментар #33 от "type-R":

    Профилактичните добавки за двигател се сипват в ДВГто ,при смянапна маслото най-добре,няма нищо общо с маркучите по горивната сиснема.STP,REDEX са от масовите,има и масла с добавки за двигатели с пробег над 200,250 000км.Цената им е от порядъка на 20-30 лв.ефекта е до 20000 км.,демек две смени на стандартно масло.Има.по скъпи и по качествени ,но и тези вършат добра работа в комбинация с хубаво масло!
  • 41 Чичо

    25 2 Отговор
    Сега чичи да ви каже! Единствено двутактово масло се слага в бензина при двутактово ДВГ защото принципа на мазане на буталото е различен от четиритактов ДВГ. При двутактовия двигател нямя смазочна сестема с помпа и т.н. той разчита на постъпилата горивна смес в цилиндъра да се смазва! Докато четиритактовия двигател си има принудителна система за смазване и на него не му е нужно масло в бензина! Това са два различни агрегата при което принципа на работа се различават! Единствено съм сипвал двутактово масло на дизела при което се очаква работата на гориванагнетателната помпа да се подобри но резултатите са спорни! Досега не съм чувал някой да сипва масло в бензина на четиритактов бензинов двигател!!!
  • 42 Експерт

    34 2 Отговор
    Какво ви става бе? Какви са тия дивотии дето ги пишете в последно време?Що не си пишете за някоя принцеса или за джендъри с тротинетки ?
    Какво масло ще доливаш в горивото на дърта кола? Ми тя самата си гори достатъчно масло. За дизелите бих го разбрал и то до някъде, ама за бензиновите ..........
    За коя "компресия" се говори в статията? За тази в цилиндрите или за тази в горивната помпа? Щото, ако е за тази в цилиндрите, статията ви е директно за кенефа. Както казах по-напред, износеният двигател сам си маже в повече цилиндро-буталната група.
    Изобщо, статията ви си е точно за модерните-евротолерасти, без капка акъл и познания, но за това пък с огромни претенции!

    Коментиран от #69

  • 43 Порно

    9 5 Отговор

    До коментар #9 от "турбо":

    Я пак провери какво е керосин. А иначе икономията е майка на мизерията.

    Коментиран от #94

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 куку руку ку

    8 2 Отговор
    Само ще пуши повечко. Трабанта сигурно цапа свещи и трупа нагар в цилиндрите...
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Шаран БГ

    17 1 Отговор
    А катран, дето дядо ми с гъше перо мажеше главините на каруцата, не може ли? Поне по 200 мл на резервоар... И малко керосин, и малко кореселин, може и терпентин, и малко АМВ -разредител, спирт за горене / ако няма и 100 мл от първака от втората преварка на скоросмъртницата върши работа. Той си е чист метилов алкохол. /Нима ще пречи ?

    Коментиран от #72

  • 48 Това с керосина

    5 2 Отговор

    До коментар #5 от "Авто спеца":

    Ти пробвал ли си?Това е най-тъпото гориво.Никакъв октан и огромна температура.Клапаните стават на локум.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Азззззззззз

    7 1 Отговор
    Маслото в бензина намалява октановото число
  • 51 Формула

    12 2 Отговор
    Лимонтозу се слага
  • 52 Кореаца

    16 2 Отговор
    По тъпа статия за подръжка на коли не бях чел.

    Коментиран от #54

  • 53 Статията е мега тъпа като авторът и

    5 3 Отговор
    Кажете са тая глупост АдБлу закво се сипва в новите дизели и може ли без него

    Коментиран от #83

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Златан

    4 5 Отговор
    Имам четиритактов фреза викинк. Създаваш ми проблеми карбораторчето - запичаше. Стар майстор ми каза да слагам по малко малко масалце в бензина понеже горивата не ги бива. Пробвах и машината се оспа. Затова има логика за малко дв. масло.
  • 56 Генерал Иванушка Водков

    7 1 Отговор
    Маслото не става за пиене!
    Мое да го наливате у резурварте!
  • 57 Казанджията

    12 3 Отговор
    Не масло ами захар се слага. А от ауспуха потича 50 градусова скоросмъртница. Изпитано, пробвайте и вие.
  • 58 Алфа Ромео

    7 2 Отговор
    Мале, мале, страшни съвети, ей сега вече още по-чист ша стане въздуха в градовете, евро-7 направо!
  • 59 Гас,колкот държи маторя

    1 3 Отговор
    Какви,масла,какви 5 лева бе! 6 цилинъра БМВ 328 бенз на 20 години с 260 хил.реален пробег! Само гумички на клапан и минимум 98,и понякога го глезя 100 октана! 198 коня(170 да са живи),за мене си понавърява доволно!
  • 60 Алфа Ромео

    3 2 Отговор

    До коментар #10 от "фейк нюз":

    Карал съм стари Опели 13 години на газ и никога не са горили масло, за Екошпека вече не знам как стоят нещата.
  • 61 PlimP

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "Майсторът":

    dryn dryn, 40л. = 40 000мл., мислиш ли че тези 50мл. вършат нещо, ше ти го кажа иначе, 1:800 в полза на бензина от тук сам си прави извода
  • 62 Borislav Popov

    1 1 Отговор
    Аз маслото го ползвам само да си смазвам дюзата .
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Оня с Маздата

    0 3 Отговор
    Ми аз,дето карам Мазда РХ 8 ? Че аз винаги сипвам масълце в бензина и мотора пее.
  • 65 Хер Флик

    2 4 Отговор
    Сигурно и аз съм мега тъп,дето наливам масло в бензина. И не за друго,ами щото въпросната Мазда е с роторен двигател, умници!
  • 66 Иво

    2 2 Отговор
    Манете ги тия професорчета, дет` драскат кат малоумни таквиз статийки ! най- ефикасното е - 8 бр. аспиринчета на 40 л. гориво ! Колата после не моиш я позна! Гаранция !
  • 67 Кочат

    5 3 Отговор
    Аз фъргам вътре ама ме е срам на бензиностанцията не ми става като ме гледат. Ходя извън града на един полигон и като капна за 20лв фъргам 2 празнича. колата ми е на 50000000км и е като нова. Аспиха и направо лъщи
  • 68 Хер Флик

    3 7 Отговор
    И още нещо за чичовците, спецовете и прочие добитъци. В двутактовите ДВГ горивото постъпва първо в картера за да маже колянов вал, а не в цилиндрите за да смазва буталата, разбирачи!!!
  • 69 Експерт по бързи коли

    3 5 Отговор

    До коментар #42 от "Експерт":

    Слага се масло и има много голям ефект.Но маслото е рициново и се продава в аптеките.На 5л.бензин 1шишенце рициново масло може и две,пожелание можете да си добавите за още по-добър ефек медицински спирт 100мл.пак от аптеката.Маслото се разтваря трудно в бензина затова го направете в бутилка от минерална вода прозрачна за да видите кога рициновото масло се е разтворило след това си сипете спирта.Какво се случва,спирта охлажда бензина до тук добре,но какво прави рициновото масло 1.повдига калоричността на бензина 2.при навлизане на бензина в цилиндъра той се възпламенява за мили секунди и изгаря но рециновото масло неможе да изгори толкова бързо и се разширява като по този начин оплатнява дори и най-малките луфтове след което компресията се повишава и след това и то изгаря по-късно този процес се повтаря много бързо докато имаш рециново масло.Това е общо взето пробвано от мен поне 10000000 пъти на всякви коли и мотори.Може и с тулол да си засилеш бензина така правят бензиностанцийте но ефекта не е толкова добър 1л.струваше по спомен 10лв.Разбра ли сега.

    Коментиран от #73

  • 70 Експерт по бързи коли

    3 4 Отговор
    И още малко.Рециновото масло маже много по-добре от маслото но има минус,че не държи на високи обороти и температури дълго.С нафталин също се правят разни коктейли.
  • 71 Майстора

    1 1 Отговор
    Аз пък за 20 години съм сменил четири нови коли, сменял съм гуми и спирачки , дори акумулатори не съм сменял, изминал съм само 400,000 км. не карам много , защото това не ми е работата.
  • 72 Луд

    5 0 Отговор

    До коментар #47 от "Шаран БГ":

    И суроватката от сиренето
  • 73 инджинера

    10 3 Отговор

    До коментар #69 от "Експерт по бързи коли":

    Пий малко рициново масло или английска сол и после ела, да ти оправя компресията.

    Коментиран от #87

  • 74 гост

    6 0 Отговор
    Аз пък слагам 1 към 1 на 20 литра нафта 20 литра изгоряло масло. Върви та пушек се вдига , да му мислят тия зад мене.
  • 75 Николай

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "турбо":

    Керосинът е запалима въглеводородна течност. Името произлиза от гръцката дума „керос“ (κηρός) – восък.
    Нарича се още газ за горене, газ за осветление или просто газ (в случая съществителното е от женски род). В Обединеното кралство и РЮА се нарича и „парафиново масло“ или само „парафин“, което при невнимателен превод от английски език може да предизвика объркване с восъкоподобното твърдо вещество парафин.
    Керосинът се използва като гориво за осветление (виж газена лампа), отопление и готвене с открит пламък, както и като самолетно гориво за реактивни двигатели и като разтворител. Добива се при дестилирането на петрол. При изгарянето си отделя въглероден диоксид, на който се дължат 60% от парниковия ефект.
  • 76 Николай

    2 0 Отговор
    Пълни глупости
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Милите

    2 3 Отговор
    Новите районни кметове на ДБ ще обслужват корпоративните интереси на олигарха Иво Прокопиев вместо интересите на гражданите.

    Коментиран от #91

  • 79 Цигании

    4 1 Отговор
    Резервоара за гориво е предназначен за съхранение на гориво не на масло , маслото се сипва през отвор в двигателя предназначен за сипване на масло
  • 80 отчаян

    3 1 Отговор
    Съществуването на такива статии показва, че положението е отчайващо! А в печките - стари гуми?
  • 81 Профилактик

    3 0 Отговор
    За Дизела има пропорция за прочистване и профилактика на горивната система, която е пробвана и работи безотказно!
    На 10л. дизел се добавя 1л. бензин премешан с 100гр. двутактово масло и се прави пропорция за цял или минимум половин резервоар за да има ефект ;)
  • 82 Случаен

    1 0 Отговор
    Това не е прасе да му забърква те! При дизела горивото си има мазилни свойства особено с увеличаване съдържанието на био компонентите. При бензиновите, биоетанола има мазилни свойства, а изгарянето на масло отделя нагар, пепел и вредни съединения. Пепелта поврежда катализатора ако още го има, но отлагайки се по стените на цилиндъра става като шлайфпаста. Истината е качествени горива, а компресия та се регулира чрез вида масло и сезона през който се ползва.
  • 83 Пипи

    4 0 Отговор

    До коментар #53 от "Статията е мега тъпа като авторът и":

    AdBlue се сипва, за да се свърже с отделените азотни оксиди в генерацията. На практика новите дизели не могат да покрият последните еко норми без него. Състои се от воден разтвор на карбамид.
  • 84 Грую

    0 2 Отговор
    За тази работа има добавки - универсален ментификатор и разни други помии. Ползвам подобни за стара руска кола, но на не много километри и може и да е някакъв вид внушение, но се наблюдава общо утихване на двигател и трансмисия, като ги ползвам при всяка смяна на масло и съм сложил конска доза в маслото на скоростната кутия. За западни автомобили нямам наблюдения.
  • 85 Stoich

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "турбо":

    Точно така! Пълно е със "специалисти", които са ти сложили минуси.
  • 86 Вуте

    3 0 Отговор
    Аз па у моя ейнджин сипвам само бира, мастика, рикия и други висококалорични алькохоли. А за маслото в скоростната кутия се грижи жената;-)!

    Коментиран от #88

  • 87 Лубрикант маргарин

    1 4 Отговор

    До коментар #73 от "инджинера":

    Ти гледай аз да не ти обърня хастаря,че имам голям нос,а нали знаеш че който има голям нос и дълги пръсти има и дебела и дълга ланга.(;
  • 88 Нане

    1 0 Отговор

    До коментар #86 от "Вуте":

    А, за жената, кой са грижи :-) ?
  • 89 Батко

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "Random":

    Ма то щото си много уменбее! Напрао ти личи от КУрея.
  • 90 Петролен инж

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "турбо":

    Те и на дизела викат нафта, а тя самата фракция на която се казва нафта, няма нищо общо по качества, характеристики и деривативи с дизеловото гориво... но то нация от трактористи и кофражисти, как ста обясниш

    Коментиран от #93

  • 91 Факт

    1 0 Отговор

    До коментар #78 от "Милите":

    А топлофикация на герб!
  • 92 Аврам

    0 0 Отговор
    Неправилно е посочен двутактов автомобил.За Вартбург,например се добавя един литър масло на 30 л.бензин.Това съотношение важи за всички двутактови двигатели - коли,мотоциклети,моторни триони и т.н.
  • 93 Пабло

    1 0 Отговор

    До коментар #90 от "Петролен инж":

    Аз пък мисля,че не се казва дизел,а дизелово гориво или газьол.
  • 94 Авиотехник

    3 2 Отговор

    До коментар #43 от "Порно":

    Керосина братко, си е нафта, само че пречистена в по голяма степен от серни съединения, и без съдържание на парафинови съединения. Така нареченото "видело" в недалечното минало, което се е ползвало за газените лампи за осветление, само че, тогава не е било необходимо да го чистят толкова стриктно от сярата. КАПИШ.......
  • 95 локомотива

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Аре ва
  • 96 Лазаров

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Емил Рангелов":

    С една почистваща добавка за гориво си прецаках горивната помпа на Ровъра - дизел.
  • 97 Абсолютно

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Сугласен колега!Това се прави за дизелови двигатели с цел по-дълговечна работа на прецизните двойки на горивната помпа, изобщо не слагайте двуталтово масло в бензиновия си резорвоар,амо проблеми- това да не е трабант или вартбург?