Ако колата ви е оборудвана с турбодизелов двигател и искате да удължите неговия живот, то прочете и спазвайте това правило. Когато колата е бездействала по-продължително време и двигателят е студен, то той трябва след запалване да се остави за известно време да работи на празен ход. Не слушайте разни "диванни" майстори, които обясняват, че при съвременните дизели това не е необходимо.
Напротив, силно препоръчително е. Така налягането на маслото в системата ще достигне работното си ниво. Това също ще даде на маслото възможност за правилно смазване на лагерите на турбокомпресора. В същото време не е необходимо да се ускорява процеса на загряване на двигател чрез подаване на газ.
В началото турбината работи почти без смазване и подобно вдигане на оборотите от педала на газта ще накара агрегата да работи известно време, както се казва, на суха основа. И още един съвет за автомобилите с турбодизелови двигатели. Не подавайте "всичката газ" веднага след потегляне. По-правилно би било да започнете да се движите с по-ниска скорост и постепенно да я увеличавате.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #40
14:44 28.08.2019
2 МхТоМхто
14:46 28.08.2019
3 черен пушек от дзифтари
14:48 28.08.2019
4 Осъзнайте се
Коментиран от #13
14:53 28.08.2019
5 MAK
Коментиран от #26, #29
14:54 28.08.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 texas
Коментиран от #23
14:59 28.08.2019
8 дивана
И най-важното за всеки турбо мотор. Кара ли се в обороти и магистрално - никога не се гаси веднага!!!
5 минутки да поработи на празен ход, за да си охлади.
15:04 28.08.2019
9 бай Кольо
Коментиран от #11
15:10 28.08.2019
10 oще
Коментиран от #14, #79
15:10 28.08.2019
11 Да но
До коментар #9 от "бай Кольо":
Така е, но това не пречи да имаш правилни навици зад волана.15:12 28.08.2019
12 Терапи?
15:12 28.08.2019
13 AUDI
До коментар #4 от "Осъзнайте се":
Шефе, не всеки кара милионник ;) нали? статийката си е екстра, дори и за по-опитните. пък ти си обяснявай за Западна Европа и тн. дори и на 2млн. километра да е колата , при правилно гледане - няма умиранеКоментиран от #17
15:18 28.08.2019
14 onq s konq
До коментар #10 от "oще":
Житейският ти опит да палиш винаги с натиснат съединител Е ПОРОЧЕН.Много отдавна и аз така правех,защото при натиснат съединител разтоварваш частично акумулатора да не се мъчи да върти И зъбчатките в скоростната кутия,особено в зимните месеци когато маслото е доста сгъстено от студа.Да,ама НЕ,защото паленето с натиснат съединител скоропостижно ПРЕЦАКВА АКСИАЛНИЯТ МУ ЛАГЕР!Коментиран от #20, #22, #27, #74
15:27 28.08.2019
15 Бай Стою касапина
15:43 28.08.2019
16 Извини ме
15:45 28.08.2019
17 Извини ме
До коментар #13 от "AUDI":
16 е специално за теб.15:47 28.08.2019
18 Kurdokolenkov
15:59 28.08.2019
19 azko
16:54 28.08.2019
20 123
До коментар #14 от "onq s konq":
Дрън, дрън. Ами те 90 % от новите автомобили няма как да ги запалиш без натиснат съединител. Старт-стоп системата го изисква. Не пали без педала до дъното.17:17 28.08.2019
21 Пилот
17:21 28.08.2019
22 акс
До коментар #14 от "onq s konq":
Той се сменя в комплект при смяна на съединителя, а при дизелите и маховика се сменя.18:35 28.08.2019
23 FUCK OFF
До коментар #7 от "texas":
НЕ МИСЛЯ ЧЕ Е НЕОБХОДИМО ДА ТИ КАЖА ЧЕ ТУК Е БЪЛГАРИЯ И ПИШЕМ НА БЪЛГАРСКИ..А ТИ АКО СИ ГО ЗАБРАВИЛ СИ Е ТВОЙ ПРОБЛЕМ..ИНАЧЕ СИ ПРАВ ЗА ДИЗЕЛА..Коментиран от #47
20:24 28.08.2019
24 бай Даньо
Коментиран от #25, #30, #56
21:51 28.08.2019
25 onq s konq
До коментар #24 от "бай Даньо":
Колкото и да долееш,все ще е малко22:03 28.08.2019
26 MAK
До коментар #5 от "MAK":
Ако обичаш не ми използвай ника !! И недей да даваш мнение от мое име!!Неща.....ик.какви кабели те гонят при дизела!! Точно така в Бг тия боклучави системи аварират от подобието на горива!!!по добре без тях но трябва да се направи грамотно!!едно най важните неща е с какво масло ще е мотора!! Не може парцаливите майстори да зомбират хората щот била на 250-300 хиляди да бъде с полусинтетика !! Пълна глупост!! Турбо дизел и турбо бензин само със пълна синтетика!!!това ще опази мотора от аварий!!Коментиран от #35, #48, #70
23:18 28.08.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 onq s konq
До коментар #27 от "Гост":
Е щом ме светваш,длъжен съм да те отразя и да уточна че вероятно ми говориш за Автоматича скор. кутия,а БМВ-то ми е с добрата стара и БЕЗОТКАЗНА Ръчна скор. кутия.Което значи,че говорим за различни неща!01:01 29.08.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Николко
До коментар #24 от "бай Даньо":
До сега съм карал 4 аудита и нито едно от тях не харчи/ше масло. Ако харчи масло, значи или маслото е боклук и се изпарява или имаш теч. А3ка спортбек 2005 Г. с 350000 км на таблото не го пипаше. Имай в предвид, че ако след няколко хиляди км маслото почне да Чезне, значи маслото е чао!Коментиран от #31, #45
06:42 29.08.2019
31 Николко
До коментар #30 от "Николко":
Да добавя, сипваш само по спецификация на ауди т. Е. Е пълна Синтетика 5в30Коментиран от #42
06:46 29.08.2019
32 Тони
09:51 29.08.2019
33 Инженер Стоянов
Коментиран от #34
11:52 29.08.2019
34 Чудя се
До коментар #33 от "Инженер Стоянов":
Старт-Стоп системата икономисваща по 0.5л на резервоар,колко ли съкращава ресурса на двигателя?12:44 29.08.2019
35 MAK
До коментар #26 от "MAK":
Само пропан -бутан ! Никакви изтърбушени дизели.Коментиран от #37
12:50 29.08.2019
36 Прост
Коментиран от #39
13:07 29.08.2019
37 МАК
До коментар #35 от "MAK":
Не си позволяваи да ползваш ника ми които ме познава знаие че никога няма да сложа газ на колата си защото така скапвам двигателя. На гас за 60000 км. двигателят се скапва само такситата ги управдавам. Те някак минават по 300000 км. но се цената на много ремонти. Имам приятел с Пасат 1.8 моноинжекция караше такси на газ направи му 4 основни и няколко неосновни ремонта на двигателя. Това защото кара на гас. После си купи пасата пипнах го малко и сега колата гори под 6/100 извън града с 4-5 човека, багаж и климатик и ремарке (от малките - 500 кг. само) Няма да ви разказвам за моя дизелов Голф 3 ТДИ - махнах му катализатора, ЕГР но си сипвам само убаво масло - пална синтетика. Гори 3.7/100 на дълго а емисиите му са по добри от тези за евро 6. Ама вие кретените с АГУ никога ниама да ме разберете защото сте бедни профанизираните прошляци които искат колите им да миришат на гас и да не могат да варват. с моя ТДИ мога да направя смешен всеки газаджия като не само сам по барз но и с по малак разход на горив и по малко замарсиаване. И на пари по малко гори колата ми.Коментиран от #41, #44
13:13 29.08.2019
38 бакшиш
13:16 29.08.2019
39 бай
До коментар #36 от "Прост":
Е, да де, ама като е студен двиг и хлабините са по-големи, така минава повече масълце. Така разправят някой...13:21 29.08.2019
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 МАК
До коментар #37 от "МАК":
Ейй наглец продължаваш да пишеш с моя ник!модератора моля да да изтрие мнения 5 и 37!!чак толкова неграмотно не пиша !!Коментиран от #43
14:46 29.08.2019
42 МАК
До коментар #31 от "Николко":
То като изчезва значи че го губи или гори отнякъде най вече първото място където изчезва са гумичките и водачите на клапаните, второто място откъдето го губи е турбото от износване, трето място през уплътнителните пръстени на буталата което е най лошото.друго място където губи са Горна и Долна гарнитура и семерингите на валовете!!14:57 29.08.2019
43 MAK
До коментар #41 от "МАК":
Моля модератора да истрие всичките коментари на МАК защото това не съм аз. аз не пиша толкова неграмотно и като цяло съм много грамотен човек с висшо образувание заваршил съм университет и разбирам много от двигатели. мога да направя всеки двигател да гори на 50% от заводското предписание само като му махна катализатора егр DPF и всички еко-боклуци и му сложа качесвено масло пална синтетика! и като махна "еко"-модулите права колите са покриват на 200% еко-нормите. който не ми вярва да се гръмне.16:33 29.08.2019
44 Иво
До коментар #37 от "МАК":
,, МАК " - чудя се какъв си по народност? Не вярвам българче да пише толкова неграмотно? Или?Коментиран от #59
17:24 29.08.2019
45 бай Даньо
До коментар #30 от "Николко":
Благодаря за съвета. Аз може би трябваше да почна по от далече. Теч няма . Двигателя е чист изглежда винаги е бил такъв. Няма страшни пушеци , но за 2 месеца се налага да налея 1 л масло ( 5W40 мисля по спецификация) , a се кара съвсем малко ( от студент до училище и обратно) , вероятно по-малко от 300 мили/месец ( към 500 км) . Въпроса ми идва защото техници ми обясняваха че било нормално турбото да харчи масло , но колко е нормалното никъде не пише? Изглежда само от опит на други собственици може да се прецени. Моя личен опит ( обикновенно от по нови и предимно японски коли ) че не харчат никакво масло, просто никакво, затова съм объркан.Коментиран от #61
19:20 29.08.2019
46 Диванен Майстор
19:33 29.08.2019
47 Б.Младенов
До коментар #23 от "FUCK OFF":
Колегата е показал оригиналният текст на статията..20:00 29.08.2019
48 аварии ж р мн ч
До коментар #26 от "MAK":
Аварий? Това да не е някой римски император?Коментиран от #51
00:55 30.08.2019
49 гощо
09:32 30.08.2019
50 гощо
09:36 30.08.2019
51 MAK
До коментар #48 от "аварии ж р мн ч":
Ти много ли си грамотен? Сигурно защото си много умен караш на гас за да икономисаш некои лев. Мизерник. Аа имам висшу образувание и съм много добър механик на ДВГ. Ходи да се переш в цветно на майка си в ... пералнята.09:51 30.08.2019
52 Димитър
10:04 30.08.2019
53 Авиатор
10:13 30.08.2019
54 анонимен
11:15 30.08.2019
55 Кольо Дапа
Коментиран от #60, #62
11:33 30.08.2019
56 Ivo
До коментар #24 от "бай Даньо":
Твя ауди харчи масло още от завода, да си беше взел тди 😅13:03 30.08.2019
57 борко бонев седни софия
13:40 30.08.2019
58 до 55
13:48 30.08.2019
59 MAK2
До коментар #44 от "Иво":
Някой от дървените философи ми (от лигата на зомбираните по АГУ)ползва ника и пише неграмотно да ме злепостави но не е познал!!!това говори за него че е некадърен и не разбира грам от коли!!!14:59 30.08.2019
60 МАК2
До коментар #55 от "Кольо Дапа":
Подкрепям!!! Това е точната истина!!!15:00 30.08.2019
61 МАК2
До коментар #45 от "бай Даньо":
Направи нормален ремонт на главата -почистване на всички елементи и смяна на всички гумички и водачи на клапаните!! След това провери за наличие на масло във въздуховодите на турбото, ако има трябва да направиш нормален ремонт на турбото който не струва повеме от 300 лева стига да няма задрали елементи!!след тия 2 ремонта слагаш 5w40!! Промий интеркулера от набито масло и процент прах !! Ще усетиш голяма разлика и със сигурност ще спре да гори толкова много!!15:11 30.08.2019
62 MAK2
До коментар #55 от "Кольо Дапа":
Наи добре да се свържеш с мен. ще ти направа ремонт на колата и ще и свала разхода на гориво на около 70% от сегашния. моя голф гори 3.7 на 100 км. извънграда!!! постигнах го много лесно като махнах излишните егр и катализатора. слагам само качествено масло!!! много е важно!!! и така 20 годишна кола става като нова. само се чуда как да ти дам мои контакт че тука зомбираните по АГУ да не ма спамат после.Коментиран от #63
15:39 30.08.2019
63 МАК3
До коментар #62 от "MAK2":
Ей лигльо спри да пишеш от всеки мой ник!! Пий си хапчетаха явно имаш психически проблем че някой е повече оттеб!!!Коментиран от #64
15:44 30.08.2019
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Рудолф Дизел
16:43 30.08.2019
66 МАК
До коментар #64 от "MAK3":
Еми ако си нормален ще пишеш с друг ник!!и недей пиши от мое име!!не съм си позволявал към никой така!!Ясно ли те16:51 30.08.2019
67 Малчу от Факултету
22:05 30.08.2019
68 Стило 120 коня
23:44 30.08.2019
69 qwerty
08:28 31.08.2019
70 ttТТТТТТ
До коментар #26 от "MAK":
авария - авариИ08:42 31.08.2019
71 Гост
13:34 31.08.2019
72 Бай Никой
15:21 31.08.2019
73 дивака
19:06 31.08.2019
74 Да да
До коментар #14 от "onq s konq":
Едно време, един аксиален лагер, при пазене(не държиш дълго натиснат съединителя) изкарваше по 2 диска без проблем, но става въпрос за коли. При БМВ явно е различно!23:50 02.09.2019
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Haha
Коментиран от #78
15:06 04.11.2019
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 ksbjosdogb
До коментар #76 от "Haha":
Кенеф е на жен@ ти уст@т@. Редовно го използвам, както и всички колеги, роднини и познати. Само ти живееш в заблуда и не си наясно, но вече си просветлен.10:04 11.02.2020
79 Инженерът
До коментар #10 от "oще":
За по старите турбо мотори да хубаво е при запалване и спиране да се поизчакват да се поохлади турбото. Но за по новите модели турбо системи със - Старт-Стоп мотори няма за какво да се притеснявате. Тъй като инженерите нямат много доверие на шофьорите :), в новите турбо системи е добавене елктрическа система която продължава да работи 2- 3 мин. след иключването двигателя до охладането на турбото. Така че, карайте спокоино и разумно и се старайте винаги да пристигате там, за където сте тръгнали.. Успех21:18 17.08.2020