Нов климатичен данък, който започва да се въвежда в много европейски страни и най-вероятно ще стане задължителен за държавите от ЕС, е на път да оскъпи значително самолетните билети, особено тези, продаващи се от т.нар. нискотарифни авиокомпании.
Подобна стъпка ще принуди много туристи да търсят алтернативни начини за транспорт, прогнозират анализатори. Екологичният налог ще започне да действа от април 2020 в Германия. По предварителни данни, новият еко данък ще увеличи стойността на билетите за линии в Европа с минимум 15%.
Предвижда се парите, събрани от новите данъци, да бъдат пренасочени към железопътния транспорт с цел намаляване на цените на билетите за влаковете. Според европейската комисия, именно към този, значително по-безвреден за климата транспорт, трябва да се ориентират жителите на ЕС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 асд
Коментиран от #3, #5, #6, #7, #9, #11, #15, #67, #73
11:45 11.11.2019
2 Рошко
Коментиран от #10, #14, #63, #76, #85
11:48 11.11.2019
3 Асад
До коментар #1 от "асд":
Това е дамо началото, човече.горко и тежко на бъдещите поколения. ...11:48 11.11.2019
4 Може
Б&си кратунестите еФропейски чиновници !!!
Коментиран от #24
11:54 11.11.2019
5 гост
До коментар #1 от "асд":
В момента като сложиш поне два часа и повече висене на летището за проверки и чакане , полетите на половината европейски дестинации , където има скоростни влакове са същото или до половин час разлика времетраене ! След някоя година като навлязат влаковете в тръба като хиперлууп със скорости от 1000 и повече км/ч със самолет ще бъде ПО-БАВНО и по-неудобно да пътуваш в Европа ! И не стига това , ами тези влакове ще "горят" ПО-МАЛКО ток от сегашните , защото в тръбите ще има понижено налягане на въздуха !Коментиран от #13, #62, #64
11:54 11.11.2019
6 бял
До коментар #1 от "асд":
Ще ти обясня кой,в Испания влаковете вървят с 300км.ч. докато се чекираш, висиш,кацнеш и пак висиш,аз съм пристигнал хапвайки с метални прибори вкусна храна, преди теб.Коментиран от #25
12:04 11.11.2019
7 гост
До коментар #1 от "асд":
Погледни цените на любимите си "евтини" самолетни компании !! Евтините билети са БЕЗ БАГАЖ !!!!! С едно куфарче 50-60 см стават моментално двойни и ако случайно е по-натъпкано може и да ти го върнат за свръх тегло !! Ти на другия край на Европа с четка за зъби ли тръгваш ?? Или във влака някой те пита колко багаж имаш ??Коментиран от #12, #68
12:12 11.11.2019
8 Иван
Аз пък ще си купя 400 коня 900 нм дизелов туарег и ще и пратя снимка на грета та даноо се пукне от яд.
Коментиран от #74, #81
12:15 11.11.2019
9 гост
До коментар #1 от "асд":
И даже още не съм споменал разликата спрямо метеорологичните условия !! Колко пъти си чул влак да е закъснял , да не говорим за не "излетял" с дни заради една буря ?? Или за "удоволствието" турболенция по време на полет ??Коментиран от #40
12:16 11.11.2019
10 куку руку ку
До коментар #2 от "Рошко":
Кой свръхскоростен влак, Каспичан-Разделна? Как тихичко прокараха крякащата Грета, за да си наложат "данък въздух"!!!12:16 11.11.2019
11 гост
До коментар #1 от "асд":
И също така още не съм споменал за ""липсващ или изгубен багаж" и за часовете чакане да се появи на лентата в някои летища !! Или нуждата да плащаш специална застраховка , ако имаш нещо по ценно в него !! Срещу възможността да е до теб през цялото време във влака и да го ползваш , ако ти потрябва !! БЕЗПЛАТНО !!12:25 11.11.2019
12 куку руку ку
До коментар #7 от "гост":
Преди 10 години пътувах в Германия а тяхното ICE. НЯМАТ БАГАЖНО. Носех възголемичак куфар, с който преди това летях от България до Германия със самолет. Добре че имаше две седалки гръб-гръб, че там натиках куфара.Коментиран от #45
12:25 11.11.2019
13 Ужас
До коментар #5 от "гост":
Ама не забравяй че и българия и источна европа също са в европа и другия път като се прибираш у българско, хвани си влака от някоя европейски град, до софия или пловдив или бургас или варна, да видим за колко ще пристигнеш. Щото тояданък няма си остане сано за германия, ами ще го въведат в цяла Европа.Коментиран от #86
12:30 11.11.2019
14 Zzzzzz
До коментар #2 от "Рошко":
Ааа, всички сме чували, а по телевизора сме ги гледали..... само толкова. И как ще се появи в България този влак, на рисунка или на снимка. То за сегашните няма мотриси, то нашия фантазии развива, мечтай си, поне това е безплатно :)12:33 11.11.2019
15 tost
До коментар #1 от "асд":
Миналата година пътувах от Милано до Рим с Freccia Rossa (скоростен влак) за 3 часа, на цена от 80 €в двете посоки, като разстоянието е 600 километра. Опитай се да стигнеш от център до център на двата града за същото време със самолет.Коментиран от #20, #65
12:34 11.11.2019
16 РЗС
Коментиран от #30
12:37 11.11.2019
17 РЗС
12:42 11.11.2019
18 ДжониДреп
13:05 11.11.2019
19 gggw
13:09 11.11.2019
20 Ужас
До коментар #15 от "tost":
Абе що бъркате ябълки с круши? За междуградските или за близо една до друга европейски столици е ясно, че с влак. Проблема ще се яви ако трябва да пътуваш често например будапеща- копенхаген или атина- берлин.13:17 11.11.2019
21 Почна се
Коментиран от #22, #35
13:22 11.11.2019
22 Мария Атанасова
До коментар #21 от "Почна се":
Ама първо ще ни закрият "българските бежанци". Парен каша духа... Нешо се наситиха на арбайтери балканци.13:34 11.11.2019
23 за гъби съм
13:38 11.11.2019
24 Не може
До коментар #4 от "Може":
Влаковете в Германия се захранват изцяло от ВЕИ, защото тази енергия вече е по-евтина от ядрената.Само у нас тока от ВЕИ е най-скъп, защото фирми на братска Русия са монополисти на пазара за зелена енергия.Коментиран от #61
13:39 11.11.2019
25 asdf
До коментар #6 от "бял":
ok хващай влака за Бургас аз ще съм със самолет и айде да не казвам кво ще ядеш14:01 11.11.2019
26 Абее
14:20 11.11.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Май
15:48 11.11.2019
29 А ся де?
16:11 11.11.2019
30 Да да
До коментар #16 от "РЗС":
Тва с парен локомотив и 3 прекачвания ли е? В Италия за 4 часа минаваш 600 км. с влака, днес! Във Франция също! Самолетите ще останат за презокеански линии!Коментиран от #31, #36
16:24 11.11.2019
31 за гъби съм
До коментар #30 от "Да да":
Като са ти толкова хубави влаковете вози се ве мен. Защо цените на самолетите да се вдигат поради това изобщо не ми е ясно обаче.17:26 11.11.2019
32 horh
17:43 11.11.2019
33 Дада
18:04 11.11.2019
34 Ооо
18:46 11.11.2019
35 факти
До коментар #21 от "Почна се":
ти си поредния тесен специялист.Първо тия туристи,който идва тук са бедни.Ти са най-бедната слой на обществото на запада.Ние няма ме нужда от 8 милиона бедни туристи.Ние има ме нужда от средна класа туристи богати да харчат пари.България трябва да има максимум 3-4 милиона посещения.Това е ще е най-добре на страната.Коментиран от #42
19:16 11.11.2019
36 РЗС
До коментар #30 от "Да да":
660 км са директен влак, има и по-бързи маршрути за 5 часа, но средно са 5.30-6 часа. Не знам с каква скорост се движат, защото цената никога не ме е привличала, да не говорим за времето, за да се кача на влак. В момента бюджетните самолетни компании возят точно наполовин цена от влаковете тук. Времето е 4 пъти по-бързо. С кола взимам 50 мили(80км) междуградско за 45мин, ако не е натоварен трафика и ме пропускат. Точно за толкова е и влака. В зависимост от колата, това може да струва от около 6-7 паунда за икономичните коли, цената на влака е 27 паунда или близо 4 пъти по-скъпо от малка кола. 50 паунда струва нормален билет за самолет до лондон, като се намират и по 25-30 паунда на промоция. Отиване и връщане с влак е от 120 паунда.Коментиран от #43
19:53 11.11.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Голем смях
21:41 11.11.2019
39 някой си там някъде
Как ще вземеш такъв данък от компания извън ЕС, примерно китайска руска или арабска.Ако влезе тоя данък ще има масови фалити на авиокомпании от ЕС и това само ще усили рецесията.Имам усещането,че целия боклук от европа заминава в Брюксел като законотворци чиято цел е да го разтурят.
01:28 12.11.2019
40 Бай Шиле
До коментар #9 от "гост":
У вашето школу ви пускат много холивудски филми! Чета ти коментарите и се смея над Дарвиновата теория за еволюцията!01:39 12.11.2019
41 Керосин срещу въглища
По немските гари е някакъв ужас, вече не се спазват разписанията на влаковете ин ако имате прикачване може да се наложи да спите на гарата или в платен от вас хотел - пълно безхаберие, но затова е и ЕК, като някой не е конкурентен, тя изкуствено да го задържа в бизнеса и да взима от печелившите...:)
01:52 12.11.2019
42 Боже помогни им
До коментар #35 от "факти":
Бедни западни туристи в България? Особенно да видят някой селтак на морето с татуировки тип, елате ме вижте, че у наше село всички ми викат селскио бик! От охранителите на паркинзи, плажове и хотели! А в България има още и изключително красиви планини за туризъм! А що се отнася въпроса за екологията на транспортните средства! Зависи откъде до къде и с какво! Лично мнение и право на избор за всеки! Тази новина ми прилича, като директивата на ЕС за кривите краставици! Или " щастливите кокошки"! И в двата случая става въпрос за рекет!02:01 12.11.2019
43 Eistee
До коментар #36 от "РЗС":
Без глупости, ако обичате. Времето било 4-пъти по-бързо? Кое време? Нали към полета се добавя стигане до летището, а летищата обикновено не са в центъра на града (докато гарите са)? Нали се добавя чек-ин (докато във влака се качваш и той тръгва)? Нали се добавя и рулиране? Нали се добавя и чакане на багажа? Нали се добавя и от другата аерогара да стигнеш до центъра на другия град? И каква стана тя? От лъжата с 4-пъти по-бързо стана 1,5 пъти по-бавно. Бюджетните авиокомпании возят точно наполовина на цените на влаковите билети, само ако си полуидиот, който не може да си прави сметката. Ами такси до аерогарата? Ами такси от другата аерогара до центъра на града-дестинация? Или като сме измекяри и се возим с бюджетни авиолинии само с четка за зъби, после сме с градския транспорт или направо 40 km пеш? Това с колата, която е хем малолитражка, хем бичи със средна скорост 106,7 km/h хем гори 4,8 литра на 100 km?! Добре, ами застраховка на колата? Ами амортизация? Ами консумативи (течност за чистачки, гуми, масла, филтри, автомивка, чистачки и т.н.)? Ами като влезеш в града и започнеш да се движиш със 7 km/h в трафика? Ами винетка? Ами като не те пуснат в центъра на града защото нямаш нужната сертификация? Ами като стигнеш за където си тръгнал и трябва да паркираш на цена от 2 ЕВРО на час? Ами нали трябва и да я купиш тая кола? И каква стана тя? Пак лъжа - от 4 пъти по-скъп, влакът стана 3 пъти по-евтин. Ти и децата в детската градина не можеш да излъжеш. Само едКоментиран от #46, #47, #66
02:55 12.11.2019
44 Eistee
Коментиран от #49
02:55 12.11.2019
45 Eistee
До коментар #12 от "куку руку ку":
Ей, умрях да се смея с тази глупост, която си написал, човече! Да отидеш в Германия, да се качиш на ICE и да не знаеш немски за 5 пари да попиташ къде да си сложиш куфара... леле, Алеко Константинов сигурно се подсмихва някъде отгоре. Абре, момко, като не знаеш, отваряш страницата на bahn.de и търсиш на "Erlaubte Menge an Gepäckstücken pro Fahrgast" (максимално разрешен брой единици багаж за един пътник) и четеш: "Neben Handgepäck dürfen Sie ein Stück Traglast mit sich führen. Tragelasten sind größere Gepäckstücke oder Gegenstände, die von einer Person alleine getragen werden können. Diese müssen ggf. außerhalb Ihres Sitzplatzbereichs untergebracht werden. Für die Beaufsichtigung des Gepäcks ist jeder Reisende selbst verantwortlich.". Точно пък в ICE да няма място за багаж, дето правят курсове по над 900 km... Елементарната логика трябва да ти е подсказала, че нещо не си схванал както трябва.Коментиран от #57
03:05 12.11.2019
46 Знаещ
До коментар #43 от "Eistee":
Аз летя основно до Малага и Рим. Би ли сметнал за колко часа ще стигна с влак до Малага?Коментиран от #51
03:23 12.11.2019
47 РЗС
До коментар #43 от "Eistee":
Е сега ще ти обясня, чек ин се прави онлайн, ако имаш багаж, се оставя на тъчскрийн система, която си го правиш ти и ми отнема около 15 секунди на мен лично докато закача баркода на куфара ми. на летището съм 45 минути преди да затворят вратите, минавам несъществуващата при влаковете проверка за сигурност за около 20 мин и чакам общо около 10-15 минути на вратата, това е. качвам се на самолета, в полета е включено рулирането, самолета лети с около 40 мин по-малко отколото съобщават, заради рулирането. до лондон са 410 мили, самолета лети със 700 мили в час, сметни ти колко време е във въздуха с тази скорост. 1 час и 20 минути е полета по разсписание и не малко пъти са били и по-рано. За малколитражките нещата също не са ти ясни, първо тук в УК, за малките нови коли НЯМА пътна такса, те могат да стигнат и до центъра на лондон без да плащат, заради нищожните си емисии. Такива коли имат смешна застраховка от макс 200-300 паунда на година. Горивото, което им се сипва направо забравяш кога си сипал последно. И да ти кажа, с кола не се движиш само междуградско, а също можеш да ходиш където си поискаш, в града, извънграда, в планината и тн.зимата дори няма да я коментирам дали с кола е добре или не. Поло 1.2 дизел 2013 година по книжка му дават 2.8л извънградско, а комбинирано е 3.2л. Да речем, че гори 5 литра нафта на 100км а не 3.2л при 80 мили в час, 5 литра нафта са точно 6 паунда на бензиностанцията. По математика как си? Сметките много зле неща а? ПоддръжкаКоментиран от #53
03:30 12.11.2019
48 Eistee
Коментиран от #50, #52
03:31 12.11.2019
49 РЗС
До коментар #44 от "Eistee":
ако един ден недай си боже наистина се пренасочи потока от хора към първобитните сухопътни железници и вкарат проверка(което ще стане задължително, заради безопастността) като на летището за багаж и пътници, както е десеторен потока на хора, проверка ще минаваш 2 часа, ще чакаш и багаж, ще ходиш и с такси до гарата, до която съм сигурен, че не живееш. Накрая ще плачеш да намалят цените на самолетите. А междуконтинентално с влак да пътуваш сигурно няма да е по твое време. Нека поне между държавите да стигаш в рамките на деня в тоя ти живот.03:38 12.11.2019
50 Знаещ
До коментар #48 от "Eistee":
Удобно избегна очевадния отговор. До Малага с влак ще стигна многократно по-бавно и несравнимо, ама наистина несравнимо по-скъпо. Влака въобще не е алтернатива.Коментиран от #55
03:41 12.11.2019
51 РЗС
До коментар #46 от "Знаещ":
да се сравнява въздушен транспорт движещ се с 1000км в час в права линия, със влак движещ се с 200-300км и спиращ на 20 гари е направо извън пределите на глупостта, деградацията е нечовешка направо. А тоя пичага дето спори нека да хване влак до МКС, защото до там има полети стига да си платиш, а с бързия влак кога? ахахахахахаха03:42 12.11.2019
52 РЗС
До коментар #48 от "Eistee":
самолета излита в 8 часа в 9 и 20 каца, в 10 часа съм пред летището с багажа. Струва ми 25-50 паунда в една посока + 15 паунда за такси. С влак - тръгва в 8 часа и стига в 1.30-2 часа, в 1.40 съм пред гарата с багажа. Струва ми от 50-100 паунда в една посока + 6 паунда за такси. Ако пътувам със самолет ставам в 6 часа, ако е с влак в 7 часа. Понеже не съм добре по сметките, кажи ми ти кое е по-добре?03:55 12.11.2019
53 Eistee
До коментар #47 от "РЗС":
Олеле! "Самолетът лети със 700 мили в час"... Само това като го видя и си ми ясен: 700*1,609=1126,3 km/h. За твое сведение: Типичната крайцерска скорост за пътнически полети на дълги разстояния е приблизително 880–926 km/h (475–500 kn; 547–575 mph).И като ти излезе насрещен вятър със скорост 60 km/h и всичките ти тънки еснафски сметчици са за боклука, защото нискотарифната авиокомпания няма да повиши с 20% разхода си на гориво за да компенсира намалялата скорост по отношение на земната повърхност, само и само ти да стигнеш за 1 ч и 20 мин, а ще стигнеш за 1 час 30 мин, ще си изпуснеш осигурения въздушен коридор за кацане и ще кръжиш над летището още 12 мин, докато успеят да те вредят.
Някакви детски фантазии бълваш тук. Да започнем от малолтражките. Нямало пътна такса? Ама има 300 паунда на година данък... хммм, чудя се, къде ли е отишла пътната такса? Поло 1.2 дизел пишеш? 2,8 л извънградско? Ти въобще имал ли си някого допир с реалността? Тези засечки се правят при 90 km/h, а ти, за да постигнеш мечтаните 80 мили в час средна скорост на места трябва да караш с над 120, при които това Поло харчи 9 на 100.
И ми пишеш нагло "те могат да стигнат и до центъра на лондон без да плащат, заради нищожните си емисии", което означава кола с Евро 4 и нагоре, което автоматично добавя цена за придобиване на возилото от 1200 паунда нагоре. И сега ти, човек без психически отклонения, завършил поне 3-ти клас ми твърдиш, че ще дадеш 1200+300+6 паунда, за да не да
Коментиран от #56
04:02 12.11.2019
54 Eistee
Коментиран от #58
04:04 12.11.2019
55 Eistee
До коментар #50 от "Знаещ":
Нищо не съм избягвал. Просто исках да ти спестя срама от това да ти посоча очевидната тъпня да се опитваш да стигнеш до Малага с влак. Влакът, ако си чел внимателно коментарите, е ефективен до определена дължина на маршрута. С цитираното пътуване ти надвишаваш максималната ефективна дължина на маршрута и следователно алтернативни форми на транспорт, като авиацията, започват да придобиват смисъл. Освен това пътуването с влак изисква определена транспортна култура. Не може Сульо и Пульо с церебрална активност 10% да ги свалиш от самолета и да ги качиш на влак, колкото и да е по ефективно, екологично и изгодно. Селяндурът винаги иска най-мощното най-бързото (справка: българските мутри). Интелигентният човек проверява, изчислява и сравнява. Ако от Тирана до Бари като птичи полет е 270 km, а по железопътно трасе (заради фактът, че Адриатическо море се простира помежду им) е 1250 km, естествено, че интелигентният човек ще вземе самолет. Не ставайте смешни! Само привържениците на самолетните полети ли не успяха да схванат, че нещата не са абсолютни?Коментиран от #70
04:18 12.11.2019
56 РЗС
До коментар #53 от "Eistee":
300 паунда на година Ти е пълното каско, нищо друго не се плаща. Няма данъци. Във самолета пилота съобщава с колко се движи и на каква височина, каза 700 мили, теб те возят с по-малко, та да не ти стане лошо, ти нали само на влак пътуваш. Самолетите, ако щеш вярвай, имат разписание и изпълняват полети един след друг, самолета се почиства, зарежда и пътува за другаде, ако закъснее, ще трябва да се плащат компенсации на пътниците за цялото му останало разписание, така че да, пилотите гонят график и натискат самолета, а не обратното. Поло не гори 9/100 при 120км, направо си смешен.05:14 12.11.2019
57 Хаджи хаджи Българин
До коментар #45 от "Eistee":
Пътеводител за Германия! Аз съм българин, но не се съгласявам с манталитета на българина!05:23 12.11.2019
58 РЗС
До коментар #54 от "Eistee":
Карта за метрото в лондон за над 3 зони струва повече от кола годишно. А карти за междуградските влакове тук няма, има само за инвалиди като теб и намалението им е 15% от нормалната цена. Сравнявайки влак със самолет се излагаш невероятно много. За колите няма да говорим, не си дорасъл да имаш кола както четем.Коментиран от #60
05:25 12.11.2019
59 Хаджи хаджи Българин
05:28 12.11.2019
60 Хаджи хаджи Българин
До коментар #58 от "РЗС":
С катртата си купи " В" илет за влака Лондон - София!05:31 12.11.2019
61 Хаха
До коментар #24 от "Не може":
Абе льольо,не знам с какво се захранват,в Германия съм и билета с влак за 10км е 9 евро.07:13 12.11.2019
62 Гост 2
До коментар #5 от "гост":
Цените на билетите за скоростните влакове в Европа са значително по-високи от тези на нискотарифните самолетни компании.07:48 12.11.2019
63 Гошо
До коментар #2 от "Рошко":
А ти за изграждане и поддържане на трасе за свръх скоростен влак чували си07:57 12.11.2019
64 Георги
До коментар #5 от "гост":
И тези линии, тръби,влакове и гари да не стават за година , две пък дори пет?08:04 12.11.2019
65 Гошо
До коментар #15 от "tost":
Е защо не хванеш влака Милано -Мадрит или Лондон или БрюкселТо това твоито е все едно да разправяш за София Пловдив /предвид размерите на страната /
08:17 12.11.2019
66 Гошо
До коментар #43 от "Eistee":
Да така е .Само не разбрах защо трябва до аерогарата да пътуваш с такси пък до гарата не И извинявай ама това ,времето за пристигане до гара или летище, не се ли определя от това в кой район живееш ,примерно ако си в Дружба ,кое ще те по близо гара или аерогара ,съответно пък за Надежда08:32 12.11.2019
67 Добромир
До коментар #1 от "асд":
Здравейте,Личи си, че не сте пътували достатъчно из Европа, за да оцените цялостно ефектите от подобни политики върху вредните емисии и върху транспорта. Въпреки че 15% не изглеждат като сериозно ценово увеличение, ефектите от него биха били много значителни. От една страна нискотарифните компании са много чувствителни към ценови промени, а те реализират около 25% от всички европейски полети. Наред с това, ЖП транспортът все повече се превръща в предпочитана форма за път от европейците, защото често е значително по-евтин, по-удобен и неочаквано, но факт - по-бърз. Илюстративно, пътят с влак от Париж до Лондон е 2 часа и 40, а със Самолет около час и 40 минути. Ако към това обаче добавим времето и ресурсите необходими да се стигне до летището (в случая на Лондон - между 10 и 30 километра и 10-30£) и да се мине паспортен контрол и проверки влакът е в пъти по-предпочитан, дори и без да отчитаме удоволствието от факта че е просторно, може да ставаш, а дори да ядеш в ресторант и да пиеш на бара 🙂. С оглед на това, развитието и модернизирането на ЖП индустрията трябва да бъде основен приоритет на всички държави, не само заради близо 15 пъти по ниските вредни емисии, но и за удобство на самите пътници.
Коментиран от #69, #82
09:11 12.11.2019
68 Любо
До коментар #7 от "гост":
Аз съм плащал свръх багаж и във влак... не може да напълниш едно купе с куфари...11:41 12.11.2019
69 РЗС
До коментар #67 от "Добромир":
Инвестициите в железниците са безмислени, заради зверските разходи по поддръжката на цялата инфраструктура. Най-добре е да се инвестира в подобряването на въздушния транспорт като намаляването на емисии и тн. Допълнителни разходи ще трябват за проверки по гарите, което ще е много скъпо и трудоемко. Въобще няма да е в близко бъдеще.12:29 12.11.2019
70 Знаещ
До коментар #55 от "Eistee":
Не разбирам защо тогава при положение, че влакът не е алтернатива аз трябва да плащам 15 процента повече за полета до Малага и защо теси пари ще ги дадат на железниците? Нали идеята на дотацията е да ме принудят да не ползвам самолет, а влак. Значи идеята е абсурдна.Коментиран от #71
12:43 12.11.2019
71 Знаещ
До коментар #70 от "Знаещ":
Тези*12:50 12.11.2019
72 ттт
13:38 12.11.2019
73 ттт
До коментар #1 от "асд":
За колко време стигаш до летището, за колко до гарата? За София може и да е съизмеримо, но за повечето големи градове в света разликата е огромна. Колко време по-рано трябва да пристигнеш на летището, колко на гарата? Колко време чакаш за багаж на летището, колко на гарата? Лошото е, че България няма съвременни влакове (тя май скоро ще остане без влакове, малко и били локомотивите).13:42 12.11.2019
74 ттт
До коментар #8 от "Иван":
Ще ми дадеш, да се снимам и аз пред колата ти и аз да и изпратя снимка. Нека ядът и да е двоен!13:54 12.11.2019
75 РЗС
14:08 12.11.2019
76 РОШКОООООООрошко
До коментар #2 от "Рошко":
И как да изминеш 3000 км според теб със скоростен влак в европа? Това да не е права линия. и какъв ресурс трябва, а?15:11 12.11.2019
77 Пичо
16:33 12.11.2019
78 JJеко
Всичко това допълнително ще оскъпи не само самолетния превоз но и всякакъв свързан с течно гориво! Преди това Баба Меркел каза че трябва да се развива ел. транспорт сиреч трябва да се смъкнат едни пари за да се налеят в други частни фирми. А за бедните държави като нас това означава още по големи проблеми! Виждаме че като увеличиха данък старо МПС въздуха не стана по-добър!
Коментиран от #79
16:35 12.11.2019
79 РЗС
До коментар #78 от "JJеко":
ти не виждаш, но въздуха на депутатите и техните роднини е станал по-чист, заради вилите и къщите за гости накупени/построени по планините с парите от данъците на хората. Питай бойко, той вика не сме били по-добре никога, демек не знае колко са окрали, но са му в повече16:52 12.11.2019
80 розмарин
19:09 12.11.2019
81 Oki
До коментар #8 от "Иван":
Евала!!! Ако имам пари и аз ще си купя21:08 12.11.2019
82 Loi
До коментар #67 от "Добромир":
Личи си че сте пътували само в англия.21:14 12.11.2019
83 гост
Недостатъци са, че е неефективно да: 1. Превозват тежки товари; 2. Малки селища не могат да издържат летище.
Реално политиците правят всичко възможно за да оправдаят съществуването си и да преразпределят космически бюджети. Така ЕС губи конкурентоспособност и всички губим... Очаквам следващата Грета, следващ данък, и изчезващи европейци :(
22:59 12.11.2019
84 Йордан
17:23 13.11.2019
85 само да уточня
До коментар #2 от "Рошко":
Говорим за България ,където пътуваме с парен локомотив от София за Бургас за ОСЕМ часа.19:26 13.11.2019
86 Има го
До коментар #13 от "Ужас":
Вече го има този данък. Преди седмица си резервирах билет Париж-София, билета се оскъпи с 12 лв.00:34 17.11.2019