Тъй като електромобилите придобиват все по-голяма популярност, изграждането на инфраструктурата, необходима за зареждането им, се превръща във все по-важно, но и скъпо начинание. От Волфсбург обаче може да имат решение на проблема. VW Group Components представи нова концепция за мобилни роботи, които автономно зареждат електромобили, независимо от местонахождението им, като по този начин превръщат всяко място за паркиране в зарядна станция.
Новата AI изобретение на автоконцерна може да придвижва 25-киловатчасова батерия до електрическото превозно средство, като след това я свързва с електромобила и той започва да се зарежда. Роботът може да бъде извикан или чрез мобилно приложение, или чрез комуникацията „превозно средство до всичко“ (V2X). Той използва различни камери, лазерни скенери и ултразвукови сензори, за да работи автономно, както и да разпознава и реагира на препятствия. Автономният робот е в състояние да управлява няколко батерии наведнъж, да ги пренася до превозните средства, да ги свързва и да ги връща към станцията, където те се презареждат.
Според VW новата технология би могла да помогне зареждането на електрически превозни средства в райони, където инсталирането на зарядни станции е скъпо - като подземен паркинг или други трудно подлежащи на обновяване места.
„Конструктивната работа, както и разходите за създаването на нужната за електромобили инфраструктура могат да бъдат намалени значително чрез използването на роботите“, казва Марк Мьолер, ръководител на отдела за развитие на Volkswagen Group Components.
Тъй като електромобилите стават все по-масови, ще трябва да се обърне сериозно внимание на условията, които те изискват. Не се нуждаем само от множество зарядни станции, но и от електрическа мрежа, способна да обработва и обслужва стотици хиляди, а впоследствие и милиони електрически превозни средства. Автономните зареждащи роботи на Volkswagen могат да решат една част от това сложно уравнение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Луд с кирка
11:40 05.01.2020
2 Бачо Киро
Коментиран от #3, #4
11:41 05.01.2020
3 Айде бе
До коментар #2 от "Бачо Киро":
Ти пък ще кажеш. Виж как са решили въпроса във Финландия при блоковите пространства! Забелязваш ли кабели от блока. Кабелите си вървят под земята със зарядно за всяко паркомясто. https://youtu.be/lGjUcrNUAnUКоментиран от #9, #10
11:48 05.01.2020
4 гост
До коментар #2 от "Бачо Киро":
Ако си спомниш за колко време България , дето знаеше два канала ефирна телевизия получи кабелна телевизия и интернет дори в селата , може би ще вденаш , че прокарването на кабели за зарядни на паркингите към блоковете е пет пъти по-лесна и бърза работа !! Изчакай още малко да паднат цените на електричките и гледай какво става само !! Всички кабелджийски фирми ще се избият за такава работа и то на промоция !!Коментиран от #26
12:26 05.01.2020
5 Луд с кирка
Коментиран от #6
14:38 05.01.2020
6 гост
До коментар #5 от "Луд с кирка":
Дали ?? Или ще падне заради много по-равномерното натоварване на централите и увеличеното производство , а оттам намаление на разходите !! Последните резултати от търговете в цял свят са за цени по-ниски от отдавна изплатения АЕЦ Козлодуй !! А какво ще кажеш за тия стотици хиляди и даже милиони в западна Европа , които вече си го произвеждат сами ??? А за законите на ЕС , че сградния фонд трябва в следващите 20 години да СЪКРАТИ 80% от потреблението на електричество ?? Ако не са електричките , на кой ще го продават тия централи , като за промишлеността има още по-строги закони ??14:51 05.01.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Тук Къде са Паркоместата.....????
До коментар #3 от "Айде бе":
Само на Късмет се спира навсякъде.....Коментиран от #13
17:07 05.01.2020
10 Глупости
До коментар #3 от "Айде бе":
Ти и педалчето от Норвегия не сте е ред. Минете покрай някоя панелка да видите как паркират, кой където завари, и по тротоари, и в градинки и на улицата и после се върнете да ми обясните как всеки ще си има паркомясто със заряден кабел като във Финландия.Коментиран от #11, #12, #14, #15
17:08 05.01.2020
11 А убау де
До коментар #10 от "Глупости":
Света не се върти около България. Аз не вярвам производителите да си кажат-Спираме разработките, щото в България нямат паркоместа! Ти как мислиш? Подшушни им да се отказват, докато не са фалирали! Аз вярвам, че ще те послушат! Иначе съм сигурен, че ако не беше този проблем, щяхме да изкупим всички електрички, нямаше да насмагат да произвеждат!17:41 05.01.2020
12 гост
До коментар #10 от "Глупости":
А ти и педалчетата от дружинката май си мислите , че още 100 години ще карате пушилници за по 500-1000 лева , та да паркирате по "градинките" !!! Споко , съвсем скоро местата за паркиране покрай блоковете ще са повече от паркиращите , хахаха !!!Коментиран от #16
17:43 05.01.2020
13 Къде са?
До коментар #9 от "Тук Къде са Паркоместата.....????":
Почти всички нови жилищни сгради са с паркоместа или с подземен гараж, с паркомясто! Цивилизовай се малко бе, сельо.17:45 05.01.2020
14 Пембяна зона
До коментар #10 от "Глупости":
А ти отиди да погледнеш в синя и зелена зона дали няма обособени паркоместа. Малко по малко всички градове ще зонират. В някои градове по белия свят вече вдигат с паяка и налагат жестоки глоби на нахалниците спрели на паркомясто за електромобили. С времето това ще се случи и у нас, не се притеснявай. По-притеснително е кога ще дойде това време, защото ще чакаме трета употреба електрички след 20 30 години.17:46 05.01.2020
15 гост
До коментар #10 от "Глупости":
И това без никой да ви "забранява" , за ваше съжаление !! Просто като стане данъка и застраховката 1500-2000 лева , като ти кажат , че с под Евро 6 до околовръстното най-много , а даже и с Евро 6 без паркиране в градска част и тогава гледай колко ще паркират покрай "панелките" и в градинките ! И това не са мечти , а нещо което се пише в момента !! Иначе до 2 години бюджета на София няма да и стига само за глобите за мръсен въздух дето вече е осъдена , а те са на ден и се увеличават !!!Коментиран от #17
18:09 05.01.2020
16 глупости
До коментар #12 от "гост":
Вие гейовете живеете в някакъв измислен свят с цветовете на дъгата. БГ не е Калифорния, не е Норвегия, не виждате ли че не можете да се справите с измамниците от пунктовете за ГТП които срещу 50 лева пускат абсолютно неизправни пушилници с Евро 0, но щели да имат повече паркоместа със зарядни от паркиращите. Това може да стане само ако ЕС отпусне фонд и управляващите усвоят парите като построят огромни зарядни станции в Горно Уйно и Долно Нанагорнище пред пустеещите чистак нови стадиони построени пак по същата схема.Коментиран от #18, #21
18:14 05.01.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 гост
До коментар #16 от "глупости":
От пунктовете няма да зависи абсолютно нищо , щото сертификата за Евро стандарт го дава производителя !! Така всичко преди 2014 г , сори не става !!18:21 05.01.2020
19 гост
До коментар #17 от "глупости":
Ами не знам каква ти била"основната" дрига , ама в момента в София с Евро 6 има не повече от 50 000 коли от всичките близо 900 000 !!! Което значи , че по улиците ще стане по-празно от при тато , а за покрай панелките да не говорим !! А следващата година влиза Евро 7 , хахах !!!18:24 05.01.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Кой е гей в този случай
До коментар #16 от "глупости":
След като гейовете живеят в измислен свят, значи и ти си такъв, защото в нашата реалност от години съществуват и сини и зелени зони в които паркоместата са ясно начертани и паркирането е строго регулирано и добре организирано. Зарядните станции не са с благотворителна цел и не е необходимо някой да ги изгражда безплатно. Даже ще плащат наем за тротоарно право.Коментиран от #22
19:11 05.01.2020
22 глупости
До коментар #21 от "Кой е гей в този случай":
педерасти сте ти и модераста който ми трие коментарите а държи твоите бълвочиКоментиран от #23
21:56 05.01.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Кой е гей в този случай
Какво пречи на някоя фирма да наеме първо 10%, 20% а по-нататък и 50% от паркоместата и да им наслага зарядни станции, за които да се плаща двойна такса на час, въпреки безплатното паркиране в работно време, но също така се плаща и през останалото време и на практика се печели денонощно. Проблемът в този бизнес план както виждаш не е технически, а е в липсата на електромобили, които да зареждат.
Коментиран от #27
07:52 06.01.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 гост
До коментар #4 от "гост":
То пък това с кабелите ако е хвалба. Това е най-спартанския и рисков начин да имаш връзка. У нас плащаш 10лв за кабелна, опънали коаксиалните кабели по стъпбове без каквото и да е разрешение, опъват кабели през сградите пак без разрешение нито на домоуправител, нито на община, после какво отчитат не се знае, на един кабел дали има 3ма или 3хиляди е все едно за тях и никой не ги следи. С интернетът е същата история, доскоро повечето ползваха и ток от абонатите. Отиди в Германия да видиш дигиталната връзка като минава през комуналните канали и струва 5 пъти повече отколкото тук, ама няма една окабелена фасада, няма един накичен стълб, няма висящи кабели, няма кабели пуснати по фасадите, нито пък такива във вътрешната страна на къщите. Всичко е премислено и прибрано, затова е и скъпо. Но там общината държи комуналните връзки и всеки доставчик си плаща на бройка за употребата на мрежата, така се гарантира възвръщаемост на многомилиардната инвестиция и стандарти, които у нас не може и да си мечтаем.13:35 06.01.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Ами замисли се
До коментар #27 от "Антигей":
И за какво да ти оставя коментарите? Защото са много умни? Защото се държиш уважително към останалите? Защото се държиш културно?Ако администраторите имаха идея как да поддържат ред, щяха да позволяват публикуването на коментари само от регистрирани потребители. Тогава много лесно щяха да ти дадат БАН и да не се занимават с тебе. Освен това, всеки щеше да си стои зад името/аватарът и още като ти видя картинките на аватара щях да ти прескачам мненията, за да не си губя времето. Сега всякакви каруцари драйфат тук безнаказано само защото могат, а не че имат нещо да кажат.
Коментиран от #29
15:07 06.01.2020
29 Антигей
До коментар #28 от "Ами замисли се":
Форумът си има правила, които не еключват изтриване на коментари които не са "много умни". Тези правила са публикувани малко по долу и всеки може да ги прочете. Очевидно модерастът трие мнения които не нарушават правилата но поставят по съмнение съдържанието на статиите или мненията на други форумни участници, чиито коментари не се пипат дори когато явно нарушават правилатаКоментиран от #30
15:45 06.01.2020
30 Не много умен
До коментар #29 от "Антигей":
Само така си мислиш. Ако някой като тебе самоотвержено засипва форума с глупости, защото не е съгласен с мнението на останалите, че земята не е плоска, а той е твърдо убеден в това и единствените му аргументи са, че който не вярва в това е гей, разбира се че ще му трият глупостите. За да сме обективни, има ли причина да ти изтрият мнението на което отговарям?Коментиран от #31
19:16 06.01.2020
31 Антигей
До коментар #30 от "Не много умен":
"Мнението на останалите" са двама които висят тук ден и нощ и самоотвержено пишат под безброй никове; всеки знае кои са те. Единствените им аргументи са вярата в Свети Илон и вътрешното им убеждение че разни неща ще се случат в бъдещето, не отчитайки че живеят в БГ и бъдещето евентуално може да дойде с 50 години закъснение.Всъщност единият от двамата живее в Норвегия и има Тесла, макар и в мечтите си.
Коментиран от #32
20:34 06.01.2020
32 Ъъъъъ
До коментар #31 от "Антигей":
Ти май дори и конфликта между САЩ и Иран си склонен да коментираш от гледната точка на махалата ти? Знаеш ли колко ги бърка автопроизводителите за пазара в България, когато си правят плановете за бъдещето на концерните?Коментиран от #33
08:00 07.01.2020
33 Антигей
До коментар #32 от "Ъъъъъ":
по добре да коментирам мислейки със собствената си глава, макар и по махленски, отколкото да повтарям клишетата на CNN. А що се отнася до автопроизводителите, в България те виждат една помийна яма където да заминават 20 годишните им кочини вместо да се рециклират у дома. Има двама форумни малоумници които под всевъзможни никове величаят Тесла, въпреки че не чувам БГ да влиза в дългосрочните планове на Свети Илон08:52 07.01.2020