Ръководството на Формула 1 разглежда сериозно възможността шампионатът да премине към използване на двутактови хибридни установки на синтетично гориво, обяви техническият директор на сериите Пат Саймъндс на конференцията Motorsport Industry Association. Новите мотори вероятно ще станат задължителни от 2025 или 2026 г. в изпълнение на плана за постигане на въглеродна неутралност през 2030-а.
Саймъндс подчертава, че е "изключително заинтересован от прехода към двутактови двигатели", тъй като те са "много по-ефективни" и могат да радват феновете с превъзходен звук. Според специалиста повечето проблеми на тези мотори, които днес се свързват със сенокосачки и мотопеди, вече са решени.
Саймъндс смята, че с интегрирането на впръскване на горивото, принудително пълнене и съвременни системи за запалване двутактовите агрегати могат да станат изключително мощни и екологично чисти. Според техническия директор на Формула 1 двигателят с вътрешно горене има голямо бъдеще и не бива да се залага изцяло на електричеството.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
Коментиран от #16
17:06 13.01.2020
2 Гост
Коментиран от #18, #82
17:12 13.01.2020
3 Гост
Коментиран от #5
17:12 13.01.2020
4 И ше им мешат
17:18 13.01.2020
5 гост
До коментар #3 от "Гост":
Верно ли , не думай , хахах !! Само дето до 2030 Формула Е ще ги е отвяла тия двутактови пушилници като спрели !!Коментиран от #36, #47
17:24 13.01.2020
6 двутактов хибрид
17:25 13.01.2020
7 Аз имам
17:27 13.01.2020
8 НАТО ВЕЦ
Коментиран от #9, #42, #69
17:29 13.01.2020
9 Екстра си е
До коментар #8 от "НАТО ВЕЦ":
Маслото е добре, сигурно е карана повече градско, та се е задръстило гърнето :). Повече обороти му е майката.Коментиран от #64
17:34 13.01.2020
10 Щил
Коментиран от #34, #37, #88
17:38 13.01.2020
11 Xxx
Коментиран от #28
17:38 13.01.2020
12 Порно
17:41 13.01.2020
13 ???
17:46 13.01.2020
14 щил
Коментиран от #41
17:50 13.01.2020
15 Механик
Коментиран от #22
18:06 13.01.2020
16 куку руку ку
До коментар #1 от "onq s konq":
Или Вартбург...18:10 13.01.2020
17 Хасан
18:12 13.01.2020
18 куку руку ку
До коментар #2 от "Гост":
И след третата обиколка ще се чуват само двигателите, някъде из облака дим.Коментиран от #23
18:15 13.01.2020
19 Бай Стою касапина
18:29 13.01.2020
20 ккк
Коментиран от #21, #25, #26
18:38 13.01.2020
21 куку руку ку
До коментар #20 от "ккк":
Каквото и да го правиш, дали смесване с горивото, или впръскване в горивната камера, все минава през ауспуха, демек имаме изгаряне на масло, със всичките му негативи. Освен ако не използват старо олио от фритюрници... тогава поне ще мирише на пържени картофки.Коментиран от #87
18:49 13.01.2020
22 Пламен
До коментар #15 от "Механик":
Само да кажа че в moto gp двутактови са все още 125 и 250 кубиковите мотори. Би било много забавно да ги видим и тези чудеса на инженерната мисъл. А от към звук, наистина ще къртят!Коментиран от #24, #89
19:14 13.01.2020
23 Гост
До коментар #18 от "куку руку ку":
Абе със старите си 100% прав. С новите технологии не се знае. Аз лично бих предпочел нещо такова с голяма кубатура и турбо отколкото новите джендърщини с 1.6 и астматик :)Звукът на V8 + няма нещо което до измести от сърцата ни :)
19:37 13.01.2020
24 Plameni
До коментар #22 от "Пламен":
Малко се изложи с тия двутактови мотори .19:56 13.01.2020
25 незнайко
До коментар #20 от "ккк":
технологията е стара и се нарича "кръстоглав"20:06 13.01.2020
26 НАТО ВЕЦ
До коментар #20 от "ккк":
Както и да "впръскваш" горивото, това "чудо" няма клапани и това определя недостатъците в пълненето и продухването на цилиндрите.Коментиран от #39, #55, #57, #58
20:22 13.01.2020
27 Дебитомер
Коментиран от #30
21:09 13.01.2020
28 TAD
До коментар #11 от "Xxx":
Адски си пртав... Да слезе и да си събере версиите!21:25 13.01.2020
29 KOC
21:27 13.01.2020
30 гост
До коментар #27 от "Дебитомер":
Ти май си мислиш , че тия ще карат само на пушилниците , хахах !! Че те още сега са хибриди с електромотор , тия пушилници нищо чудно да ги ползват само за генератори , а основното задвижване да е от електромотори !! Не че това ще им помогне срещу чистата Формула Е , ама да пробват за неверниците като вас , тъкмо повече ще се смеем после , хаха !!21:29 13.01.2020
31 Oldtimer
Викът на следващия двигател, ще е 12 цилиндров ... но на ПАРА :)
Само не знам дали ще я загряват на газ или друго :)
И в коя обиколка ще добавят водата
22:09 13.01.2020
32 Японеца
22:13 13.01.2020
33 Plovdiv
22:44 13.01.2020
34 Трифонов
До коментар #10 от "Щил":
Успехите на Тесла са като пишката на комара. Всеки е слушал за нея, ама никой не я е виждал. Стига чете измамите на Мъск, ами се огледай около себе си. Бъди реалист. Тесла НЕ продават коли! Никой, никъде не ги купува. Това са приказки от хиляда и една нощ. Маркетингови трикове, за да се постига чрез измамни способи финансова капитализация на компанията. "Вълкът от Уолстрийт" гледал ли си... Е, нещо такова. Четох преди дни статия "Тесла надхвърли 1 млн. продажби"... Егати тъпотията невярна. Феррари например продават на годишна база не повече от 60 хил. автомобила, а по улиците можеш да видиш повече Феррари-та, отколкото Тесли. Пита се в заданието... е, къде са останалите 980 хил. продадени броя... Борсови манипулации и откровени финансови измами стоят зад тая компания Тесла.Коментиран от #35, #51, #52, #67
07:07 14.01.2020
35 Щил
До коментар #34 от "Трифонов":
АаааТрифонов,ти да не си от клуба на плоската земя,кухата земя,енергия от вакуума,теория на конспирациите?Нема лошо!Малко хумор не е излишен!07:56 14.01.2020
36 Гост
До коментар #5 от "гост":
С тея тролеи ли ще правиш зрелище? Трибуните ще са пълни с баби и дядовци, с по една мрежичка под мишница и билетчета от кондуктора.09:15 14.01.2020
37 Димов
До коментар #10 от "Щил":
Има съвременни двутактови разработки без масло в бензина. Със сух картер са. Изкарват по-високо КПД, по-ниски емисии, и бая сериозни мощностни показатели. Не са вкарани серийно още, но ги има. А дали ще заложат на тях - няма как да знам. Колкото до шесттактовият двигател - има такъв. Допълнителните два такта се ползват като компресорно нагнетяване за всеки съседен цилиндър. Така всеки цилиндър прави два допълнителни такта, за да донагнети пълненето на съседният му.Коментиран от #70, #90
09:19 14.01.2020
38 Ивайло
Коментиран от #94
09:21 14.01.2020
39 Димов
До коментар #26 от "НАТО ВЕЦ":
Има двутактови с клапани.09:22 14.01.2020
40 Ивайло
09:25 14.01.2020
41 мазурка
До коментар #14 от "щил":
Пръдльо,МАЗ беше оборудван със двигател ЯМЗ236,който е 4тактов.Не лъжи хората,любителю на краварските тесли.Коментиран от #48
09:37 14.01.2020
42 Опа
До коментар #8 от "НАТО ВЕЦ":
Толкова ли си знаеш или се правиш на луд. Това е гръмна двигател09:47 14.01.2020
43 Jack Bauer
Коментиран от #45
10:00 14.01.2020
44 Опа
10:10 14.01.2020
45 Опа
До коментар #43 от "Jack Bauer":
И правилно10:11 14.01.2020
46 Зомби
Чиляка е казал че се разглежда идеята Формула 1 да стане хибридна!
И да е на синтетично гориво!
Българина си мисли че е най-умния и най-знаещия! Точно обратното е защото ако отворите патентното бюро на България ще видите колко са"много" поисканите патенти!! Ако обаче се разровите към то 50 -80 години на миналия век ще видите че когато България е индустриализирана тогава е имало доста патенти! А сега само дрънка.........
10:28 14.01.2020
47 перничанин
До коментар #5 от "гост":
Облъчен норвежец (за да не ме трият, но ти си знаеш, норвежец - смотан , платен асоциален трав....т), колко хора трябва да ти обясняват, че си технически неграмотник. Повтаряш без да се замислиш (може би и неможеш), мантрите и маркетингавите слогани на Мъск. А , стига троли с глупости преписани от нета, дай собствено мнение.Коментиран от #50
10:31 14.01.2020
48 Щил
До коментар #41 от "мазурка":
МАЗ 501 ; 1955-1966г.;81-99квт;12,8тона.Това е първият модел на двутактов МАЗ,общо са 7-8 модела! Ако беше прочел в Укипедия,нямаше да се излагаш!Това ни беше един от основните двигатели,които учехме,заедно със ЗИЛ,Татра,Шкода ,КАМАЗ.11:02 14.01.2020
49 Щил
Коментиран от #54, #92
11:11 14.01.2020
50 Ало Перник,
До коментар #47 от "перничанин":
Шапка му свалям на госта,защото всичко което е написал е вярно.А за такъв като теб епитетите също не са малко,но да не слизам на твойто ниво и да създавам работа на модератора.Коментиран от #53
11:18 14.01.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Джони Деп
До коментар #34 от "Трифонов":
Отиди в Америка да видиш, пръдльо11:36 14.01.2020
53 перничанин
До коментар #50 от "Ало Перник,":
Норвежец, под каквито и никове да пишеш, все си същия технически неграмотник . Вече ти писах, че страдаш от разслоение на личността. Между другото, където и да пишеш хвалебствия и псалми за електричките, ще те освирквам и то за кеф, а не защото ми плащат .Коментиран от #59
11:54 14.01.2020
54 офазяване
До коментар #49 от "Щил":
Има даже локомотиви с такива - двутактов дизел с по две бутала на цилиндър.Коментиран от #63
12:23 14.01.2020
55 гост
До коментар #26 от "НАТО ВЕЦ":
Точно това обяснява човека, че с новите технологии двутактовите може да са много по-напредничави и недостатъчците им да бъдат отстранени. Вие си представяте моторетка с двигателна архитектура на 100г., а днешно време имаме сух картер, електромагнитни клапани и инжекциони с хиляди барове налягане, компресори, турбини, рекуператори, батерии и компютри смятащи по хиляда фактора в секунда. Това всичкото като се събере с техническата грамотност на Формула 1 и от двутактов остава само принципа на палене при първи такт и изхвърляне при втори, няма масло, няма карбуратори, няма магнети, нищо. Не са глупави хората, които са го предложили, вероятно вече имат прототипи, на които се базират техните предложения, иначе няма да го оповестят и то такава радикална промяна за след 4г.Коментиран от #56, #93
12:45 14.01.2020
56 Щил
До коментар #55 от "гост":
Госте,брат,много си зле в тая материя.Сух картер,е-клапани,резонансни изпускателни системи има поне от 70!!!години!Сега се вадят от нафталина с цел реанимация на бъдещия покойник-ДВГ.Е-клапаните са отречени преди 50г.Няма да те ограмотявам защо,понеже ще бъде безсмислен труд13:09 14.01.2020
57 Гост
До коментар #26 от "НАТО ВЕЦ":
Грешиш.Съвременните корабни двутактови дизели са с изпускателен клапан, надув, принудиделно цилиндрово мазане и други технологии.
Разход на гориво 160-180 грама на киловатчас.
Няма четиритактов двигател, бензин или дизел, с такава ефективност.
Така че при автомобилите могат да се приложат много от тези неща.
13:15 14.01.2020
58 Гост
До коментар #26 от "НАТО ВЕЦ":
Грешиш.Съвременните корабни двутактови дизели са с изпускателен клапан, надув, принудиделно цилиндрово мазане и други технологии.
Разход на гориво 160-180 грама на киловатчас.
Няма четиритактов двигател, бензин или дизел, с такава ефективност.
Така че при автомобилите могат да се приложат много от тези неща.
Коментиран от #60
13:15 14.01.2020
59 Ало Перник
До коментар #53 от "перничанин":
От обезводняване ви се привиждат различни никове и бели мишки по перваза!Вервай ми,тука нема по-грамотен от госта в областа на автомобилите.Има само два-три фала за една година.Въпреки,че се занимавам цял живот с техника,от него научих много.А да го осфирка е дълг на всеки глупак.Коментиран от #65
13:19 14.01.2020
60 Щил
До коментар #58 от "Гост":
Продължаваш да се осир@ш!Таварищ Ленин внася от Швейцария през двайсетте години на миналия век дизелови генератори с разход 180гр./квч.,а парните машини по това време достигат разход на въглища под един килограм на квч.По-горе съм дал за пример товарен автомобил МАЗ 501 с принудително пълнене с компресор и принудително мазане.Нищо ново под слънцето!Новото е,че двг не мое веке да се усъвършенства и НЕМА бъдеще!Ще ви остане носталгията по звука на V8 както ония откачалки,дето риват за грамофонната плоча и ламповия усилвател.Коментиран от #78
13:54 14.01.2020
61 Сетиха се!
13:54 14.01.2020
62 Nightrunner
15:52 14.01.2020
63 Щил
До коментар #54 от "офазяване":
Говоря не за две бутала на цилиндър,а за два цилиндъра,две бутала и обща горивна камера!16:17 14.01.2020
64 СИВ АЕЦ
До коментар #9 от "Екстра си е":
Да кажа и аз мнение. Сигурно са му гепили катализатора на Ф1-то. Няма как.16:23 14.01.2020
65 перничанин
До коментар #59 от "Ало Перник":
Допускаш правописни грешки, (осВиркам) Тука много пишат с ник "гост" , но аз визирам един (пуска се с много никове). Уж живеещ в Норвегия и каращ Тесла. Повтаря непрекъснато мантрите на Мъск и се пеняви под всяка статия за "величието"на електричките. Редовно пише глупости с ник "гост", а после си отговаря и хвали от други никове, както в случая подозирам от "Ало Перник"Коментиран от #68
20:02 14.01.2020
66 незнайко
21:26 14.01.2020
67 baihui
До коментар #34 от "Трифонов":
1000+! Да не говорим колко хора са изпепелени в Теслите!21:29 14.01.2020
68 Ало Перник
До коментар #65 от "перничанин":
Добре съм с правописа,но не предполагах,че и нямаш усет към стила на коментарите ми.Сега за госта-точно за този писах.Човека е много компетентен и най-вече търпелив в общуването си с кретени!На негово място не бих се опитвал да ги ограмотявам.Когато си прост,то е завинаги!Коментиран от #73
23:03 14.01.2020
69 Гост
До коментар #8 от "НАТО ВЕЦ":
Само свеща да не хване косъм00:13 15.01.2020
70 Даам 6 таков
До коментар #37 от "Димов":
6 тактов няма ! И няма и да има 😂 просто аман от инженери . . . Аре напиши тактовете за такъв двигател за едноцилиндров мотор ! Аре ве умникКоментиран от #71, #72, #74, #76
03:01 15.01.2020
71 Щил
До коментар #70 от "Даам 6 таков":
Колкото по-глупав-толкова по-категоричен!Тук глупаците изниквате като печурки-човек не може да успее да отговори на тъпите ви въпроси и твърдения!Шесттактовия ДВГ,който съм учил,се различава от този на Димов.При него петият такт е впръскване на вода под високо налягане в цилиндъра и и шестият-продухване.А сега умнико сети се защо аджеба се прави това!Парните машини също са еднотактови и двутактови.ДВГ са стотици,а може би хиляди различни инженерни решения.Има също четиритактови двигатели без клапани!Който се интересува може да понаучи нещо,но тук не е мястото..
Коментиран от #75
06:53 15.01.2020
72 Щил
До коментар #70 от "Даам 6 таков":
Понеже се правиш на много отворен,да ти кажа,че в момента при мен има ДВГ,при който разпределителният вал се върти шест!!! пъти по-бавно от коляновия и от него се взема мощността към скоростната кутия!07:06 15.01.2020
73 перничанин
До коментар #68 от "Ало Перник":
Хвалиш го (хвалиш се) , типично норвежки (прочети по нагоре какво имам в предвид с норвежец) :))))07:35 15.01.2020
74 Димов
До коментар #70 от "Даам 6 таков":
Когато човек е глупав, то е за цял живот. Шесттактови мотори се преподават във ВУЗ, където съм ги учил и аз, заедно с още няколко хиляди студенти. Ако беше прочел какво съм обяснил за процеса му на работа, щеше да разбереш, че е неприложим за едноцилиндров ДВГ. Лека нощ, и не търси всичко в нета. Има милион схеми и учебници, които няма да намериш там. Поинтересувай се, що е то библиотека. Очаква те цяла вселена от изненади.09:20 15.01.2020
75 Димов
До коментар #71 от "Щил":
Няма как да ограмотиш всички т**унгери. Чудя се, дали не е по-добре въобще да не опитваш. Нека си седят прости. Така малкото учени ще са по-търсени кадри. Има и други 5 тактови мотори - тези с променливи фази се водят такива, въпреки, че звучи невъзможно и абсурдно да има 5 такта в традиционен, бутален ДВГ с КММ. Двигатели, работещи не по цкъла на Карно, а по цикъла на Сабатие-Тринклер (ако не бъркам имената, че може и да е друг цикъл). Та, техният цикъл изискваше 5 такта. Но, понеже традиционен ДВГ няма как да ги направи, то петият такт е вместен в нормалните 4 такта, чрез фазовото изместване на газоразпределението. Има информация в нета. Който иска ще намери. Който го мързи..... то е ясно.Коментиран от #77
09:29 15.01.2020
76 ФауВе
До коментар #70 от "Даам 6 таков":
Има теоретични разработки за шесттактови, едноцилиндрови мотори. В тубата има клипчета, но не знам дали са правени такива реално.09:44 15.01.2020
77 Щил
До коментар #75 от "Димов":
Прав си!Извод-не образовай глупаците и поощрявай гейовете!Така ще бъдеш умен за мъжете и търсен от жените!09:54 15.01.2020
78 Коmapak
До коментар #60 от "Щил":
И грамофонните плочи и ламповите усилватели си съществуват и днес и са само за ценители. Същото, разбира се се отнася и за V8. Писнало ми е от евтини еднодневки. Не знам двутактова машина, която не пуши! В този ред на мисли ще е особено забавен старта във формула....Коментиран от #79, #84
11:50 15.01.2020
79 Щил
До коментар #78 от "Коmapak":
Така ще са и колите с ДВГ-само за ценители!13:38 15.01.2020
80 наднещата
Коментиран от #81
19:06 15.01.2020
81 Щил
До коментар #80 от "наднещата":
Коментара ти е достоен за край на дебата!Браво!19:11 15.01.2020
82 F1 фен
До коментар #2 от "Гост":
Пневматичните клапани навлязоха във Формула 1 още през 80-те.Но след 2009-та ФИА не позволява използването на системи с променливи фази на газоразпределение и много други неща в автомобилите. Сега с дву тактовите да видим дали ще позволят променливите фази на газоразпределение,защото при прозоречно пълнене дву тактовия двигател трябва да работи при постоянни обороти за да е ефективен.Но каквото и да правят ДВГ има КПД 34% и ще вървят към други задвижвания,може би горивни клетки.
Коментиран от #83
22:00 15.01.2020
83 Димов
До коментар #82 от "F1 фен":
ФИА наложи такива ограничения в този спорт, че от "вграждаща нови технологии" Формула-1 се превърна в поредната автомобилна фирма, смазана от следването на абсурдни ограничения и правила. При подобна политика няма как да са вече новатори. Ще се превърнат в жалки последователи. Бюрократите са съсипали бая държави и империи, та една Формула ли няма да смачкат.09:18 16.01.2020
84 Гунчо
До коментар #78 от "Коmapak":
Двутактовият двигател не пуши когато в горивото е добавено точното количество масло. Пример - съотношение 1 към 50 значи на 50 литра бензин 1 литър масло. Ха сега направете набързо сметка колко масло трябва да има в един литър бензин. Излиза 20 милилитра на 1 литър, нали? А повечето, да не кажа 99 процента от хората, считат, че това означава на 1 литър 50 милилитра. Оттук идват и пушещите двутактови двигатели.А що се касае до модерните днешни технологии, то, убеден съм, те могат да направят истински фурор и ренесанс на сравнително стари технически решения, както беше при турбокомпресорите, конкретно механичните компресори. Само времето ще покаже дали съм прав.
Коментиран от #91
12:19 16.01.2020
85 Кой уби Сена
По-добре си купете умален модел, все още ги продават, с дистанционни и са четиритактови...:)
Мощността им ще идва, като влизат в завоите!!!:)
15:34 16.01.2020
86 Стан
08:33 21.01.2020
87 Sim4o
До коментар #21 от "куку руку ку":
В корабите ЩО НЯМА масло в ауспуха????Ми отваряй-чети!
19:56 28.01.2020
88 Sim4o
До коментар #10 от "Щил":
Кои са тези тайнствени "успехи на "Тесла"?Електрото е станало над 1% от автопарка на Земята ? Май не 0.3% си е.
Да не е станала първа в сегмент електро?
Май не- BYD си е номер 1 и за 2019 ..
И??
Какви и са успехите?
Най-големите авто-производители лумкат по 11-12 коли..
"Тесла" е стигнала 1 милион???
Май не..
И кой е чудатият "голям успех"?
19:59 28.01.2020
89 Sim4o
До коментар #22 от "Пламен":
"Чудесата на инженерната мисъл" двутактовите двигатели са 80% по мощност на Земята..И
Само серията на Мерск от 9 кораба, с двутактови дизели от по 107 400 конски сили , са 4 пъти, колкото всички леки и лекотоварни коли на Земята - електро, или бензин, или на газ, или всякакви..
The Wärtsilä RT-flex96C is a two-stroke turbocharged low-speed diesel engine designed by the Finnish manufacturer Wärtsilä. It is designed for large container ships that run on heavy fuel oil. Its largest 14-cylinder version is 13.5 metres (44 ft) high, 26.59 m (87 ft) long, weighs over 2,300 tons, and produces 80,080 kW (107,390 hp).
А освен тези 9 кораба, на Земята общо има ок. 55 000 кораба.
И търговски, и дълбачки, и военни, и ледоразбивачи, и рибарски, и самолетоносачи, и пътнически.
Основно - на дизелови двутактови мотори!
Така че Човечеството най-много ползва ДВУТАКТОВ ДВИГАТЕЛ!
П.П
А защо непременно, да се гори масло в цилиндрите?
На корабите няма никакво масло!
20:10 28.01.2020
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Sim4o
До коментар #84 от "Гунчо":
В горивото ИЗОБЩО може да НЯМА МАСЛО!Каква е идеята да се добавя масло непременно??
Защо не се изгаря чисто гориво ,както на корабите , или на танковите двутактови дизели, а непременно му слагаме масло???
Че маслото Е ПО-СКЪПО в пъти?????
Че лек двутактов двигател, прави още Юнкерс, за немските самолети и не му е слагал никакво масло да гори??
ЗАЩО да се слага за изгаряне постоянно масло - ами по-евтино е, да си стои маслото и да смазва всичко 5-6 месеца поне!
Що не вземем , да умешаме и антифриза? И той да е в горивото??
Танк Т-64 например, е С ДВУТАКТОВ ДИЗЕЛ - 5ТДФ и никой, никакво масло не е слагал, та да се изгаря!
20:29 28.01.2020
92 Sim4o
До коментар #49 от "Щил":
Хуго Юнкерс, през войната прави двутакта без никакво масло в бензина и с много високо КПД!Ей ги и самолетите, на които го е слагал..
Blohm & Voss BV 138
Blohm & Voss Ha 139
Blohm & Voss BV 222
Dornier Do 18
Dornier Do 26
Junkers Ju 86
И преди Юнкерс, са се правили двутактови двигатели, в които никой, никъде не налива масло, та да изгаря.
Че маслото е скъпо!???
В един корабен двутактов двигател, да си представим, как постоянно се изливат по 300-400 литра масло, да ги гори двигателя.
Баааси , че то разорение!
11 лева/литър да го сметнем .. при разход на двигателя 13 000 литра на час, при стандартна скорост на кораба, колко ли лева ще даваме на минута за масло????
20:36 28.01.2020
93 Sim4o
До коментар #55 от "гост":
Че то ги ИМА новите двутактови в САЩ!На същия принцип, както танковия двигател на Т-64.
Achates Power 2 7L OP Engine
https://www.youtube.com/watch?v=-xRxLKiZV-k&t=52s
Нали има i пикап, върви с двутактов дизел и си е напълно покрил екологичните изисквания!
https://www.youtube.com/watch?v=usmauFigpzk
https://www.youtube.com/watch?v=UF5j1DvC954
Има ги ОТ ПОНЕ 2 ГОДИНИ!
Какво щяло да се открива и да се разработва?
Че то разработено още преди 50 години, а от 3-4 години го има и еко-клас Евро-6!
20:44 28.01.2020
94 Този коментар е премахнат от модератор.