Експлоатационният живот и качеството на работа на фаровете зависи не само от производителя, но и от собствениците на автомобилите. Сега ще ви разкажем за това, как да накарате фаровете да светят по-дълго и по-добре.
Най-често фаровете „умират“ по три причини: изгарят крушка, предпазител или от физически контакт - произшествия с прости думи. Но с течение на времето, дори и да смените крушките и успешно да избягвате инциденти, осветителните устройства на колата ви започват да светят по-слабо.
Това най-често се дължи на т.нар. структурно износване или с други думи замърсяване и помътняване на поликарбонатната прозрачна външна част на фара. Има няколко доказани инструмента, които могат, ако не да предотвратят, значително да забавят стареенето на този материал.
Първо, светлините, колкото и да е странно, трябва редовно да се мият и не само от "предната" страна. Но си струва да започнете с „фасадата“. С течение на времето върху пластмасата се натрупват огромно количество мръсотия, плака и други „следи от експлоатация“, които намаляват пропускането на светлината.
Премахването им с почистващ препарат вече не е ефективно: трябва ви специална „химия“ или фин абразив. И ако ръката вече е посегнала към шкурката за да отстраните горният слой пластмаса, не забравяйте за едно просто правило. Фаровете трябва да се третират с много фина мокра шкурка и самата прозрачна повърхност също трябва да е мокра. За да се повтаря по-рядко тази процедура е необходимо да се нанесе прозрачен лак върху поликарбоната или да се залепи прозрачно фолио. В търговските мрежи се продават и специални абразивни пасти, които имат и включен "запечатващ" компонент в състава си.
След това трябва да почистите и т.нар. задно отделение на фара: почистете не само пластмасата, но и контактните съединения, като така ще премахнете оксидите и замърсяванията. В много случаи именно те са виновни за недостатъчното захранване и респективно по-слабата светлина на крушка. Щом контактите "светнат", фаровете също ще се подобрят.
След като се справим с външните проблеми, се обръщаме към вътрешните: фара е кухина, която събира влага с времето. Водата винаги намира пролука и все още никой не е намерил ефективна защита срещу конденза. Отначало водните изпарения просто създават филм и мъгла, а след това започва унищожаването на самия отражател (рефлектор), от състоянието на който пряко зависи качеството и количеството на светлината на фара.
Колкото по-скоро водачът осъзнае този проблем - толкова повече са шансовете да се справи с задачата с малко усилия. И тук експертите съветват да се конструират сушилни от фина мрежа и силикагел, които трябва да бъдат поставени в скритите кухини на фара, но тази задача е по-сложна и едва ли е по силите на всеки. Ако не сте уверени в уменията си, не се опитвайте да разглобявате фаровете сами, а се обърнете към специалист.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
13:27 08.04.2020
2 Гъзар тънкач с А8 на гаС
13:31 08.04.2020
3 Пътеводна светлина
13:33 08.04.2020
4 Коmapak
13:45 08.04.2020
5 зжцв
а другия най лесен вариант е някой да ви ги направи срещу 15-20лв на фар.
14:31 08.04.2020
6 onq s konq
Коментиран от #11
15:35 08.04.2020
7 оня с коня
17:37 08.04.2020
8 Математик
Коментиран от #12
20:33 08.04.2020
9 type-R
23:32 08.04.2020
10 Пешо
23:48 08.04.2020
11 гост
До коментар #6 от "onq s konq":
Натравих го миналото лято и още са супер.10:43 10.04.2020
12 Цървул
До коментар #8 от "Математик":
Това,че караш кола от преди 1000 години е твой проблем!18:40 11.05.2020