8 Април, 2020 13:21, обновена 6 Юли, 2022 11:25 14 639 12

Как сами да реновираме фаровете на колата

  • автомобили-
  • фарове-
  • съвети-
  • реновиране
Как сами да реновираме фаровете на колата - 1

Експлоатационният живот и качеството на работа на фаровете зависи не само от производителя, но и от собствениците на автомобилите. Сега ще ви разкажем за това, как да накарате фаровете да светят по-дълго и по-добре.

Най-често фаровете „умират“ по три причини: изгарят крушка, предпазител или от физически контакт - произшествия с прости думи. Но с течение на времето, дори и да смените крушките и успешно да избягвате инциденти, осветителните устройства на колата ви започват да светят по-слабо.

Това най-често се дължи на т.нар. структурно износване или с други думи замърсяване и помътняване на поликарбонатната прозрачна външна част на фара. Има няколко доказани инструмента, които могат, ако не да предотвратят, значително да забавят стареенето на този материал.

Първо, светлините, колкото и да е странно, трябва редовно да се мият и не само от "предната" страна. Но си струва да започнете с „фасадата“. С течение на времето върху пластмасата се натрупват огромно количество мръсотия, плака и други „следи от експлоатация“, които намаляват пропускането на светлината.

Премахването им с почистващ препарат вече не е ефективно: трябва ви специална „химия“ или фин абразив. И ако ръката вече е посегнала към шкурката за да отстраните горният слой пластмаса, не забравяйте за едно просто правило. Фаровете трябва да се третират с много фина мокра шкурка и самата прозрачна повърхност също трябва да е мокра. За да се повтаря по-рядко тази процедура е необходимо да се нанесе прозрачен лак върху поликарбоната или да се залепи прозрачно фолио. В търговските мрежи се продават и специални абразивни пасти, които имат и включен "запечатващ" компонент в състава си.

След това трябва да почистите и т.нар. задно отделение на фара: почистете не само пластмасата, но и контактните съединения, като така ще премахнете оксидите и замърсяванията. В много случаи именно те са виновни за недостатъчното захранване и респективно по-слабата светлина на крушка. Щом контактите "светнат", фаровете също ще се подобрят.

След като се справим с външните проблеми, се обръщаме към вътрешните: фара е кухина, която събира влага с времето. Водата винаги намира пролука и все още никой не е намерил ефективна защита срещу конденза. Отначало водните изпарения просто създават филм и мъгла, а след това започва унищожаването на самия отражател (рефлектор), от състоянието на който пряко зависи качеството и количеството на светлината на фара.

Колкото по-скоро водачът осъзнае този проблем - толкова повече са шансовете да се справи с задачата с малко усилия. И тук експертите съветват да се конструират сушилни от фина мрежа и силикагел, които трябва да бъдат поставени в скритите кухини на фара, но тази задача е по-сложна и едва ли е по силите на всеки. Ако не сте уверени в уменията си, не се опитвайте да разглобявате фаровете сами, а се обърнете към специалист.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    14 6 Отговор
    Чудесна идея, благодаря, тъкмо се чудех какво да правя в тази изолация. Слизам в гаража.
  • 2 Гъзар тънкач с А8 на гаС

    15 2 Отговор
    Това се прави от поне сто леворъки форумни разбирачи.Нагряват,разлепват,търкат,пилят и взимат пари като за нови фарове.После естествено не светят добре и се потят.
  • 3 Пътеводна светлина

    24 10 Отговор
    Щом се е стигнало дотук, значи е време да се реновира колата с друга. Принципно.
  • 4 Коmapak

    16 2 Отговор
    Ако не сте специалист ви препоръчвам да не опитвате. Полирането е много тънка работа и отнема доста време за максимален ефект. След пасти 1, 2, 3 (знаете за коя фирма говоря) задължително финиш с шайн.
  • 5 зжцв

    11 1 Отговор
    ако прави с шкурка може да се почне с 600 може и на сухо после с по-фина 1200 и 2000 на мокро. след това трябва да се полират с паста. ако нямате машинка за полиране може и да се лакират с прозрачен спрей, който трябва да е UV устойчив.
    а другия най лесен вариант е някой да ви ги направи срещу 15-20лв на фар.
  • 6 onq s konq

    27 7 Отговор
    Най-лесно става с паста за зъби и стар вълнен чорап. Леко се навлажнява чорапа, пастата се маже директно на фара, търкаш на ръка 5-10 минути и си готов. Няма нужда от машинки и скъпи препарати.

    Коментиран от #11

  • 7 оня с коня

    4 5 Отговор
    Преди 2г. отидох при съответния Майстор и му се оплаках че "Късите " светят като Газени лампи.Сменихме стаклата на двата Фара - няма промяна,след което Майстора ми каза че Лупите/би-ксенон за "опечени"/.Купих нови Лупи,светят и като късии като Дълги при превключване на Дълги сметлини.Дългите ми бяха Халоген,светеха повече от Прилично,но за даса Комплект нещата,смених и инсталацията с Ксенонова и съответните Крушки.Всичко ми излезе като пари приблизително на цената на Нови фарове Комплект,но пък с Майстора стигнахме до Извода че "и той хляб яде" и въпросният "Поетапен ремонт" го прави радостен.Краен резултат- НОЩТА пред БМВ-то става ДЕН.Извод:Хубавите работи стават с пари.
  • 8 Математик

    19 4 Отговор
    Волвото ми е със стъклени фарове и нямам подобни проблеми.Поликарбонатните медоразумения са пълен шит!!!

    Коментиран от #12

  • 9 type-R

    3 1 Отговор
    Нанасяйте вакса не само по ламарините, но и по фаровете и стоповете
  • 10 Пешо

    7 5 Отговор
    Просто си купете нова кола ако можете.
  • 11 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "onq s konq":

    Натравих го миналото лято и още са супер.
  • 12 Цървул

    1 3 Отговор

    До коментар #8 от "Математик":

    Това,че караш кола от преди 1000 години е твой проблем!