Вече има немалко серийни електрически леки коли и електрически камиони, а производството на багери на ток тече с пълна сила. Съвсем наскоро бе представен и първият в света електрически уред за асфалтиране. Електровалякът е разработен от холандската компания BAM Infra. Той е създаден от конвенционална дизелова машина (и вече доста стара) и има точно същите възможности за полагане на асфалт.
В същото време инженерите уверяват, че валякът може да работи 8 часа, а за зареждането му са необходими от 3 до 5 часа. Специалистите от BAM Infra твърдят, че те могат да превърнат в електрически валяк почти всяка стар такъв, което може да бъде много полезно за строителните фирми (в края на краищата ремонтът на дизелови двигатели също е скъп). А след промяната, валякът ще спестява 73 литра дизелово гориво всеки ден.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 просТ
Коментиран от #2, #4, #36
09:50 05.05.2020
2 Gost
До коментар #1 от "просТ":
Със сигурност много по-добро от на дизелов :DКоментиран от #3
10:03 05.05.2020
3 гост
До коментар #2 от "Gost":
То всичко му е по-добро от дизелов !10:14 05.05.2020
4 Маниак
До коментар #1 от "просТ":
Сигурно 4 часа за 100 км/чКоментиран от #20
10:16 05.05.2020
5 pbdan
10:30 05.05.2020
6 Димов
Коментиран от #7
10:41 05.05.2020
7 pbdan
До коментар #6 от "Димов":
За валяка да, но за автогрейдер, булдозер, фадрома, влекач дизелът няма алтернатива.Коментиран от #8, #9
10:53 05.05.2020
8 гост
До коментар #7 от "pbdan":
Всички тия дето си ги изброил ВЕЧЕ имат електрически варианти и са сто пъти по-добри от смрадливия дизел !!!Коментиран от #10
11:00 05.05.2020
9 гост
До коментар #7 от "pbdan":
И остави строителните , ами всички видове автобуси и камиони имат вече електрически варианти и също са сто пъти по-добри !! И дори в Полша (!!!!) вече се произвежда МЕЖДУГРАДСКИ електрически автобуси от най-висок клас !! И се продават и то много добре !!11:12 05.05.2020
10 pbdan
До коментар #8 от "гост":
Колко кВтч трябва да е батерията на един булдозер според теб? При стоеж на магистрала с няколкостотин строителни машини насред полето как ще се зареждат, особено при трисменен режим на работа? То не е като да си караш Теслата по магистралата с безплатните зарядни станции.Коментиран от #11, #13, #15
11:34 05.05.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Добруджанец
До коментар #10 от "pbdan":
Ами ще си вземат няколко дизелови агрегата за да си зареждат акумулаторите.Коментиран от #14
15:39 05.05.2020
14 Димов
До коментар #13 от "Добруджанец":
:)))) На това ли му викаш електрификация и отказване от петрола?16:50 05.05.2020
15 Колко сложно само
До коментар #10 от "pbdan":
А не може ли, един ел. камион натоварен с големи батерии да се зарежда на мрежата и когато свършва тока на багерите, да отиде да ги зареди? Как мислите, не може ли? Още има да се учиш Ганьо, но и твоето време ще дойде!Коментиран от #16, #17, #37
17:29 05.05.2020
16 pbdan
До коментар #15 от "Колко сложно само":
Батерията на Тесла тежи 600кг и струва 18 000 долара. Изразходва я за не повече от 3 часа. Колко според теб ще тежи батерията на един булдозер за 8 часова работа? Какъв ще е тоя електрокамион с батерии дето ще зарежда булдозерите??!! и как ще пътува по непостроената магистрала. Колко ще тежи и неговата лична батерия?Коментиран от #18
18:12 05.05.2020
17 pbdan
До коментар #15 от "Колко сложно само":
Колко време ще се зареждат батериите? При булдозера няма рекурпериране на механичната енергия в електрическа по надолнище. Той работи на пълна мощност, а не за преодоляване силите на съпротивление при движение с постоянна скорост както е с транспортните коли. Има много да учиш.Коментиран от #23
18:21 05.05.2020
18 Написал съм ти
До коментар #16 от "pbdan":
Рано е за теб, Ганьо. Но ще се научиш!Коментиран от #19, #22
18:21 05.05.2020
19 pbdan
До коментар #18 от "Написал съм ти":
Лесно е да обиждаш, но аргументи нямаш.18:27 05.05.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Овцата Доли
09:00 06.05.2020
22 Гост
До коментар #18 от "Написал съм ти":
Човека се аргументира а ти само обиждаш и си придаваш фалшива важност.Нула аргумент в голите ти твърдения.Явно са само лично твои неоснователни желания.Дори да се обосновете не можете.Просто настоявате да ви приемат за прави, въпреки логиката и фактите срещу вас.09:15 06.05.2020
23 453
До коментар #17 от "pbdan":
Ганьо - електрическата дрелка за 8 часа ли и слагаш батерия или имаш 2 и като ползваш едната зареждаш другата. Същото е и за всяка една машина. Даже и по някакво изключение да зареждат батериите от дизелов генератор, пак ще е по-икономично и екологично, защото генератора работи в постоянен режим на натоварване, за разлика от дургите машини.Коментиран от #29, #30
10:20 06.05.2020
24 pbdan
Коментиран от #25
11:02 06.05.2020
25 43543
До коментар #24 от "pbdan":
Ганьо - завършил си техникума с тройка, от самолет ти личи. Също ти личи че си смотания многоников антиелектрик.Само да ти кажа няма такъв булдозер дето да напъва 900 коня по цял работен ден на макс. През 80% от времето се тътри празен напред-назед, а през останалото време бута и то рядко на макс. Плюс това 900 коня са най-много 1% от булдозерите в света, все едно да ми даваш пример с кола 2000 коня да карам до Бургас.
Другата простотия с 10 тона батерия също издава голяма мозъчна плиткост - няма нужда батерията да ти изкарва 4 часа, а само толкова колкото да се зареди другата.
А защо на вялак ел. двигател - ми не е твоя работа бе пич, що трябва всичко да ти се обяснява?!?
Коментиран от #31, #34
11:36 06.05.2020
26 pbdan
Коментиран от #27
13:05 06.05.2020
27 er32
До коментар #26 от "pbdan":
хехе - ти с елката ли искаше да ти го смятам бе господин доцент, аре нема нужда а?Коментиран от #32, #33
15:19 06.05.2020
28 1122
19:06 06.05.2020
29 Гост
До коментар #23 от "453":
Оооо да да то батерия за валяк се носи в джоба като резервната за дрелката. Айде още един влекач и за резервна батерия. Айде още разходи и за тях. Айде асфалта на двойна цена за квадрат. Никога не бих те сложил да ръководиш нещо.за тебе само кирка и лопата.09:54 07.05.2020
30 Гост
До коментар #23 от "453":
Генератора може да работи в постоянен режим но за да направи 100 квт ток ще изразходи дизел за 250 квт мощност. Прехвърлянето от една енергия в друга та в трета само води до загуби и неефективност.Накрая ще излезе че за 8ч работа електрическия е изгорил повече нафта от дизеловия.09:59 07.05.2020
31 Гост
До коментар #25 от "43543":
И аз искам да ми се обясни най малко защото нямаш аргументи и затова избягваш обяснение.10:01 07.05.2020
32 Гост
До коментар #27 от "er32":
По недодялано измъкване не бях виждал. Целия ти коментар се крепеше на абсурдните 900 коня че били само 10% от машините с толкова. А сега нямало значение цифрата.как да няма като точно това ти е опорката и тя се срути.10:04 07.05.2020
33 Гост
До коментар #27 от "er32":
Даже не 10% а 1% си твърдяял хахахахаха .а колко процента са машините с 600 коня а бе сметлЬо. Пак ли са пренебрешимо малко.10:08 07.05.2020
34 Гост
До коментар #25 от "43543":
И веднъж пишеш с ник 453 после с 43543 след това с er32....... види се кой пише с много никове че го е срам и не ще да го познаят хахахахахаКоментиран от #35
10:11 07.05.2020
35 pbdan
До коментар #34 от "Гост":
Благодаря.11:01 07.05.2020
36 Никси
До коментар #1 от "просТ":
епа като тръгнем напред с полагачката вальоко гази надлъжния кант и напречния с 2000 ама обр/мин. , а с колко бега зависи задкормилното устройство каксе справя с реверса и волана , а някои се карат и с джойстик някои от по съвременните валяци , едни го хванаха с превишена скорост с 100/ час. на км. и актовете му се напълниха джобове !!!.😃😍🥰😆😂😇😁🤠.12:39 17.09.2024
37 Никси
До коментар #15 от "Колко сложно само":
абе то може и едно танго на плаца , ама аде нема нужда !!!.12:42 17.09.2024