21 Юни, 2020 11:30 2 142 5

VW преговаря с конкуренти за разработването на платформа за автономни коли

  • vw-
  • volkswagen-
  • автономни коли-
  • софтуер

Много компании, които не са от автоиндустрията, стават все по-компетентни в тази област

VW преговаря с конкуренти за разработването на платформа за автономни коли  - 1
Снимка: Shutterstock

Volkswagen води преговори с конкурентни автоконцерни за разработването на операционна система за автономни коли, заяви Кристиан Зенгер, член на борда на автопроизводителя от Волфсбург, отговорен за софтуера. Това предаде Autoblog.

Автономното шофиране принуди автоконцерните да оборудват моделите си с камери, ултразвукови сензори и датчици, които след това да свържат към системата за управление и спирачната система на превозните средства си. Целият този процес изисква хиляди редове програмен код.

"В момента има надпревара за разработването на платформи за автономни коли. Виждаме, че много компании, които не са от автоиндустрията, стават все по-компетентни в тази област", каза Зенгер пред Reuters.

Томас Улбрих, друг член на борда на Volkswagen, заяви през март, че американският производител на електромобили Tesla има 10-годишен старт пред конкурентите си, когато става въпрос за създаването на електрически коли и софтуер.

"В бъдеще вероятно ще има по-малко платформи за самоуправляеми превозни средства, отколкото автопроизводители. Операционната система не е нещо, което ние ще контролираме сами. Ние ще дефинираме нейното ядро ​​и след това ще добавим компоненти с отворен код, за да създадем стандарти. Това ще предостави възможности за партньорства", каза още Зенгер.

Той обясни, че разработването на платформа с отворен код с външни партньори е изцяло нов подход. "Това е почти немислимо за традиционните автоконцерни, но е същевременно ключовата възможност за пробив", допълни Зенгер.

През януари Volkswagen създаде Car.Software - независима дивизия, която отговаря за разработването на софтуер. В нея работят близо 3 000 души, като бюджетът ѝ надхвърля 7 милиарда евро. До 2025-а автоконцернът иска в дивизията да има над 10 000 софтуерни експерти.

Зегнер заяви, че е получил много запитвания за участие в проекта от други автопроизводители, като добави, че в момента VW води преговори с много компании и разглежда своите възможности.

Той обясни още, че автоконцернът от Волфсбург иска да създаде нова платформа, а не да интегрира наследения софтуер от конкурентите си. "Това ще отсее много компании, които не желаят да започнат от начало", каза Зенгер относно потенциалните партньори.


Поставете оценка:
Оценка 1.3 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Вече е ясно

    12 2 Отговор
    ,че финансовото състояние на VAG е критично щом търсят партньорство от конкуренти за нови разработки но така им се пада защото докато останалите производители разработваха концепции за електрическо задвижване те "манипулираха" TDI-та.

    Коментиран от #3

  • 2 ТДИ - ИДТ

    4 0 Отговор
    Ако инвестират в тикволандия, може да използват готов дигитализиран профил на пернишки джигит с гоуф.
  • 3 Прав си ама наполовина

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "Вече е ясно":

    По-скоро осъзнаха, че въпреки хвърлените 7 милиарда и 3000 софтуерни експерта, вече цяла година не могат да накарат ID3 поне да тръгне управляван от шофьор, да не говорим за автопилот. Уж щяха през юни да го пускат в продажби, но отложиха пускането за септември, като обещаха до тогава поне да го накарат да се движи, а инфотейнмънт системата щяла да тръгне заедно с другите екстри през 2021 година след ъпдейт, ако разбира се са успели дотогава. Поне си признават че трябва да забравят хвърлените милиарди досега и да започнат наново за следващия електромобил.
  • 4 Къде сте антиелектрици?

    8 4 Отговор
    Нали се обяснявате, че Тесла работи на загуба и има 10 милиарда заеми. Сега осъзнавате ли, че заемите са прекалено малко, на фона на постигнатото. Volkswagen са харчили 7 милиарда и все още нямат завършен софтуер на единствения си чист електромобил, а Тесла освен софтуера, сами си проектират и хардуера, включително най-добрите процесори и батерии плюс фабрики и зарядни станции. За да постигнат същите резултати по своите методи, от Volkswagen трябва да изхарчат поне 100 милиарда.
  • 5 Тъпчо Балкански

    1 1 Отговор
    А гоуф 4 1,9 tdi имате ли още