Автомобилният пейзаж е свидетел на забележителна промяна, на тих бунт срещу господството на сензорните екрани. След като години наред основните функции на автомобила бяха скрити в дигиталните дълбини на информационно-развлекателните системи, производителите постепенно отчитат нарастващия хор от оплаквания както на автомобилните журналисти, така и на обикновените шофьори. Основният аргумент, че преместването на важни контроли в менютата на сензорните екрани намалява безопасността на водача и цялостното потребителско изживяване, най-накрая набира сила.
Volkswagen, който някога беше твърд привърженик на минималистичния интериор, ориентиран към сензорни бутони, се превърна в ярък пример за тази променяща се философия. Андреас Миндт, ръководител на дизайна на компанията, публично призна, че предишният подход на марката, характеризиращ се с панели със сензорна обратна връзка и сензорни екрани, е бил грешна стъпка. Това признание е знак за значително отклонение от тенденцията, която даваше приоритет на елегантния дизайн пред удобството за потребителя.
Предстоящият модел ID.2all ще постави началото на този обрат, като ще разполага със специални физически бутони за пет важни функции: регулиране на силата на звука, индивидуален климатичен контрол за водача и пътника, скорост на вентилатора и аварийни светлини. Миндт подчерта, че това завръщане към осезаемия контрол ще бъде основен принцип във всички бъдещи модели на Volkswagen, което е ясен ангажимент за коригиране на миналите дизайнерски решения. Освен това марката възстановява физическите бутони на волана, предоставяйки на водачите обратна връзка и интуитивен контрол, които тъчпадове просто не могат да възпроизведат.
Тази промяна не е единствено в отговор на недоволството на потребителите. Регулаторният натиск, по-специално предстоящите оценки за безопасност на Euro NCAP, също играе важна роля. От 2026 г. автомобилите, в които липсват физически бутони за управление на основни функции за безопасност, като клаксон, чистачки, мигачи, аварийни светлини и SOS функция, ще бъдат санкционирани в оценките за безопасност. Тази промяна в нормативната уредба подчертава нарастващото признаване на опасностите за безопасността, свързани с разсейването при шофиране - проблем, който се изостря от сложните интерфейси на сензорните екрани.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Откриха топлата вода отново
Коментиран от #6, #7
11:32 08.03.2025
2 ОБЕКТИВНИЯ
Аналоговите уреди са и по красиви !
11:42 08.03.2025
3 Бай пчеличко
11:43 08.03.2025
4 Мимо
11:43 08.03.2025
5 Буха ха
11:48 08.03.2025
6 МУАХАХХА
До коментар #1 от "Откриха топлата вода отново":
Да открият димящ, тресящ, смърдящ и тромав и тежък агрегат изискващ денонощно облужване и ремонти и наливане на всякакви чорбиКоментиран от #14
11:50 08.03.2025
7 Бррр пат пат
До коментар #1 от "Откриха топлата вода отново":
В 21 век колите се движат с електромагно поле и не пърдят из улицитеКоментиран от #11
11:51 08.03.2025
8 Опааа
Коментиран от #9
11:51 08.03.2025
9 таксиджия 🚖
До коментар #8 от "Опааа":
Съгласен съм. Автобусите на метан/газ със турбо са икономични и не изискват инфраструктура от жици.11:56 08.03.2025
10 Порно
11:57 08.03.2025
11 Порно
До коментар #7 от "Бррр пат пат":
От 26 години сме във 21 век, пък нищо такова не виждам, скъпа моя гретхен.12:01 08.03.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Гран при
12:14 08.03.2025
14 смолата
До коментар #6 от "МУАХАХХА":
Съвет от 5 точки:1. Намери си работа. Някаква.
2. Ходи на безплатни курсове за допълнителна квалификация.
3. Намери си по-добра работа и спести около 20к лева
4. Спри да търкаш билетчета и да залагаш на футбол. Може тото 1 в седмицата, ма това е.
5. Купи си максимално нова кола на малко километри за 17к. Вложи другите 3 к в ангренаж, масло, спирачки, гуми и ако има нещо дребно за правене.
Виж сега дали тресе, пуши и смърди. Едно време като нямах пари и аз си купувах коли по 1000лв и все нещо имаме....
Коментиран от #16
12:47 08.03.2025
15 Мнение
13:16 08.03.2025
16 Техникум ДВГ
До коментар #14 от "смолата":
И да си напише домашните тъпото калпазанче, нищо че е събота, осми март и тодоров ден14:33 08.03.2025
17 БнР Радио Видин
23:55 08.03.2025