Фактът, че дисковите спирачки привеждат колата в покой по-бързо е неоспорим, но повечето от вас зная, че на много съвременни автомобили, особено на по-нискобюджетните, предните спирачки са дискови, но при задните са използват барабанни механизми.
Това е основна причина за спекулациите по темата, според които производителите спестяват за сметка на клиентите. Наистина барабанните спирачки са по-евтини от дисковите, но инсталирането им на задната ос не е свързано с опит за поддържане на бюджет. "Барабаните" имат редица предимства, за най-основните от които ще ви разкажем сега.
НАДЕЖДНОСТ
Дизайнът на барабанните спирачки се оказва толкова прост и добре обмислен, че те не са се променили от миналия век. Е, простотата, както знаете, е ключът към надеждността.
ДЪЛГОВЕЧНОСТ
По отношение на дебелината работната част на барабана надвишава тази на диска, а накладките се износват по-бавно. Следователно подобни механизми ще издържат много по-дълго от дисковите, монтирани на същото място.
ЕФЕКТИВНОСТ
Поради увеличаването на диаметъра и ширината на барабана (заради затворената структура) става възможно увеличаването на площта на триене. Тоест, такива механизми могат да имат дори по-голяма спирачна сила от дисковите. Това позволява ефективното им използване на тежките превозни средства, например пикапи, камиони или автобуси.
ЗАЩИТА ОТ МРЪСОТИЯ
"Барабаните" са по-добре защитени от вода, влага и мръсотия. А компонентите на механизма, като хидравличните цилиндри, пружини, спирачни накладки и т.н. са разположени вътре. А това означава, че те също не се замърсяват толкова. Това прави барабанните спирачки идеални за тежки условия, като офроуд например.
ОПРОСТЕНА КОНСТРУКЦИЯ
Дизайнът на барабанните спирачки е по-добре пригоден за комбинация с механизма за ръчна спирачка, което значително улеснява ремонта и поддръжката на автомобила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #15, #26, #27, #50
13:26 23.06.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Марио
Коментиран от #11
13:33 23.06.2020
5 JEEP
Коментиран от #18, #78
13:33 23.06.2020
6 смок
Коментиран от #13
13:33 23.06.2020
7 Blackthorn
Коментиран от #10, #20
13:34 23.06.2020
8 Onqa s konqa
Коментиран от #49
13:37 23.06.2020
9 Призрак
Коментиран от #80
13:38 23.06.2020
10 Капитан Америка
До коментар #7 от "Blackthorn":
Сигурно има някакви, щом дори Formula 1 обмисля въвеждането им. Сега, какви са, не знам.Коментиран от #17
13:39 23.06.2020
11 гост
До коментар #4 от "Марио":
Също така са ти написали , че това НЕ Е ВЯРНО !!! Барабаните могат да спират дори по-добре от дисковите , просто в тоя случай ще са по-скъпи от тях !!Пoрaди увeличaвaнeтo нa диaмeтърa и ширинaтa нa бaрaбaнa (зaрaди зaтвoрeнaтa cтруктурa) cтaвa възмoжнo увeличaвaнeтo нa плoщтa нa триeнe. Тoecт, тaкивa мeхaнизми мoгaт дa имaт дoри ПО-ГОЛЯМА cпирaчнa cилa oт диcкoвитe.
Коментиран от #24
13:39 23.06.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 гост
До коментар #6 от "смок":
И за теб коментар 11 !!13:40 23.06.2020
14 турбо
Коментиран от #16
13:40 23.06.2020
15 Рон Джереми
До коментар #1 от "гост":
Ето защо ти сложих плюс. Аз много харесвам френските салтанати.13:41 23.06.2020
16 Емил
До коментар #14 от "турбо":
Виждал е, ама отдавна и то в СССР!13:44 23.06.2020
17 гост
До коментар #10 от "Капитан Америка":
Много ясно какви са , опростена , съответно по-лека и по-надеждна конструкция , много по-високи възможни обороти , и съответно почти двойно по-голяма мощност от работен обем ! Недостатъка са емисиите , но те във Формулата не са съществени , а и могат да използват синтетични или био горива , а и се мисли за тях главно като задвижване за генератори , а основното задвижване да е с електромотори !13:46 23.06.2020
18 Емил
До коментар #5 от "JEEP":
По-важното е какво се случва като замръзнат - Радослав, като един виден русофилистик, трябва да знае!Коментиран от #23
13:46 23.06.2020
19 Пурко
13:49 23.06.2020
20 гост
До коментар #7 от "Blackthorn":
Всъщност най-ефективните двигатели в света , корабните са ДВУТАКТОВИ , ако не ти е известно ! И със съвременните технологии за директно впръскване и разделно мазане са си по-добри отвсякъде двутактовите ,но просто електричките ще издухат всички двг-та преди да мислят за двутактови !13:53 23.06.2020
21 Astra OPC
Дисковете са и по лесни за обслужване..
Дисковете спират по-добре..
А реално погледнато никога незнаеш какво става в тоя барабан.
Коментиран от #25, #29
13:56 23.06.2020
22 Антони
13:56 23.06.2020
23 гост
До коментар #18 от "Емил":
Само за тебе ще спомена , че имало спортни автомобили , в които за барабан е ползвана вътрешната повърхност на джантата , специална естествено със монтирано допълнително феродо и канали за охлаждане , което е максималния възможен диаметър и повърхност , до 5 ПЪТИ по-голяма от дискови спирачки за същото колело !! И спирането е било такова , че майсторлъка е бил да НАМАЛЯТ налягането дотолкова , че колелото да не блокира на мига , щото още не са имали АБС !!! А в момента това не се ползва , защото е доста по-скъпо , а и производителите на спирачки нямат никаква файда !!Коментиран от #36
13:59 23.06.2020
24 Гост
До коментар #11 от "гост":
Вярно е, имах навремето голф 3 купен от Холандия и докаран лично от мен.Отзад спираше невероятно.На канала в КАТ,оня се изуми като качих задните колела на валяците.Но като всяко заблудено пишлеме тогава,реших с обслужването на,, нововноса,, ми , да обслужа и спирачната система/ абсолютно ненужно/ но вече споменах тогавашния си статус😉, и смених и задните челюсти , старите бяха наковани някъде в Холандия и спираше зверски с тях. С новите........пращах благословии на майктора и на себе си доста дълго време.14:00 23.06.2020
25 гост
До коментар #21 от "Astra OPC":
Еми пак не е вярно !! Може да се направи барабан , който да се охлажда много по-бързо , просто е свързано с толкова обработка , че ще стане два пъти по-скъп от диска !! Пак повтарям , дисковете са се наложили най-вече заради ЦЕНАТА !!!!! Те и затова се сменят заедно с накладките !!!! Хахахах !!! Рай за производителите !!14:05 23.06.2020
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Случаен
До коментар #1 от "гост":
Луи Рено само ги е патентовал 1902г, измислил и въвел ги е Майбах 1900г. Може да прочетеш уикипедия, или друг източник...Коментиран от #39
14:15 23.06.2020
28 Един
14:16 23.06.2020
29 Коментара
До коментар #21 от "Astra OPC":
Като цяло човек може да намери позитиви в дори най-негативната ситуация, но това реално не я прави позитивна. Освен посочените от теб недостатъци на барабаните спрямо дисковите спирачки има доста други, но няма смисъл да се коментират и изброяват. ФАКТЪТ че цялата автоиндустря на всички масови автомобили...подчертавам масови, монтира дискови спирачки е достатъчно показателен. Междо другото предлагам да се напише и статия за предимствата на дървената лъжица пред стандартната метална...14:17 23.06.2020
30 Гост
Прост друг път - пружинки, зъбни колела за самонастройка и не знам си още какво
14:17 23.06.2020
31 опаа
Коментиран от #32, #33
14:23 23.06.2020
32 гост
До коментар #31 от "опаа":
Хахахахах !! Да се върнем към българската действителност , по-добрите спирачки са дуракоустойчивите , хахаха !!14:45 23.06.2020
33 гост
До коментар #31 от "опаа":
Пък и на дисковите ръчната им е за парлама , не е като барабана да запънеш двата крака и да опънеш като мъж , ххахахах !!14:47 23.06.2020
34 бабини девитини
Коментиран от #37
14:50 23.06.2020
35 авто
Коментиран от #41
14:52 23.06.2020
36 умнико
До коментар #23 от "гост":
Ами те - барабаните или не спират, или блокират.14:52 23.06.2020
37 гост
До коментар #34 от "бабини девитини":
Ами всъщност ще е по-добре ти да си хлопнеш диска в главата след като прочетеш указанията на ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ на дискове !! А това , че точно ти ще ги караш и на дантела да станат нямам никакви съмнения , хахахахах !!!Коментиран от #42
15:02 23.06.2020
38 Христо
Та ако бяха по-добри хората нямаше да мислят как да подобрят дисковите спирачки като ги правят керамични, карбонови... А щяха да сложат барабанна. Ти съвременен суперкар да си видял с барабани?
Коментиран от #66
15:05 23.06.2020
39 гост
До коментар #27 от "Случаен":
Въх не думай , САМО ги бил патентовал , хахахах !!! Измислил е Майбах само собственото ти умопомрачение , можеш да прочетеш в уикипедия или друг източник !!Коментиран от #40
15:13 23.06.2020
40 Случаен
До коментар #39 от "гост":
Това франкофилите сте уникални мало*мнициКоментиран от #44
15:22 23.06.2020
41 Караиванов
До коментар #35 от "авто":
само за сведение - 70% от малките ЧИСТО НОВИ коли са с барабанни спирачки отзад. ЗА какви парни двигатели ми говориш или сама е така, да си лалаш нещо. Статията ти показва някои предимства на барабанните спирачки, не казва, че са по-добри от дисковите.Коментиран от #46
16:04 23.06.2020
42 смешник
До коментар #37 от "гост":
Ти за мен не мисли. Сам си сменям и дисковете, и накладките, и челюстите на барабаните, и спирачните магистрали, и ангренажа. А ти си карай барабанните спирачки и си вярвай, че са по-добри.Коментиран от #43
16:13 23.06.2020
43 гост
До коментар #42 от "смешник":
Всъщност всички които си изброил скоро ще изчезнат напълно , щото идват съвсем нов вид - електрически , където нищо не с е сменя и са по-добри в пъти !!! Тогава с какво ще си уплътняваш безсмисленото си времегубене , хахаха ??!!Коментиран от #55, #76
16:55 23.06.2020
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Джуган
17:03 23.06.2020
46 главата не е за украса
До коментар #41 от "Караиванов":
Защото с дискови на задния мост ще блокират първо задните и задницата ще те изпревари. Сапунерките са леки и с късо междуосие. Анадъмо?Коментиран от #54
18:35 23.06.2020
47 1234578
Карал съм Лада със заадни барабанни спирачи и Трабант с 4-ри барабанни спирачки. Не са никак евтини за ремонт и са по-сложни за ремонт от дисковите. Пък и барабанните са трудни за регулиране на ръчната спорачка, един приятел милиционерите от КАТ, го връщаха 3 пъти заради лошо настроени барабанни ръчни спирачки. Е предполагам, аради лошите спирачки, милиционерите са го изнудвали и за подкуп. Следващите ми коли бяха с 4-ри дискови спирачки. Пасат 1990 г. с 4-ри дискови спирчки. И когато трябваше да си купувам следващата кола - Фиат Браво 2009 г. изрично гледах да е 4 -ри дискови спирачки.
18:59 23.06.2020
48 Иии
1) Надеджни, издържливи и позволяват използването най-ниските фракции на нефта и въпреки това вредните емисии и ефикасност за 1 тон превозван товар са с много по-добри показатели отколкото всякакъв друг вид транспорт (камиони,самолети,влакове..). Горивото е най-големият разход при опериране на кораба и затова компаниите са принудени да използват най-евтиното. Разхода за ден за среднотонажни кораби е около $50хил. Новите изисквания на МАРПОЛ задължават вече в териториални води да се използва дизел (0.1% до 0.5% сяра в зависимост от района), което оскъпява цената за превоз сравнително. Така че, след време това най-важно предимство може да не важи толкова.
2) За същото тегло и вместимост на двигателя, мощността е теоретично двойно по-голяма от 4-тактовия, но на практика 1.5х
3) За бавно оборотни двигатели (масово корабните са до 120 оборота) са по-ефективни и комфортни (повече равномерност, по-малко вибрации). По-лесна поддръжка, което е особено важно в морски условия. Дълготрайност - двигателят работи за десетки години на 99%. Маневреност - старт/стоп (трябва да се сменят в обратна последователност цилиндрите, защото корабът няма скоростна кутия...) за двойно по-кратко време. И това време е много важно при пилотаж, не става като кола за секунди ами минути... Напреженията са огромни. Представете си 600хил. тонен кораб, движещ с
Коментиран от #51
18:59 23.06.2020
49 1234578
До коментар #8 от "Onqa s konqa":
Барабанните спирачки нямат предимства за шофьора имат за алчният производител на колата. Много малко по-евино им е. Но като продадат 10 млн. коли и иконосмисат по $10 долара от всяка кола, заради използването на барабанни спирачки. Печалбата им от това, че ползват барабанни спирачки е $100 млн. долара.Дисковите спирачки първо ги слагат на самолетите. После стават навлизат в съсзанията особено Формуа 1. Ако погледнете състезателни коли отпреди Врората световна война всички са с 4-ри огромни барабанни спирачки и тънки гуми. Например Ауто Юнион/АУДИ/ и Мерцедес, Алфа Ромео, Ягуар. И когато навлизат в състезанията дисковите спирачки мигноевно изместват барабанните. Кола с барабанни спирачки е обречена на загуби от конкурентите с дискове на 4-рите колела
19:10 23.06.2020
50 1234578
До коментар #1 от "гост":
Знам, че след края на Втората световна война, Французите държали в плен германеца Фердинанд Порше. И го накарали да им направи дизайн на бензинов двигател. Та този двигател се ползвал от фирмата Рено чак до към 1990 г., че и след това. Рено 8, 10, 12 мисля и че в Рено 5 също. И в Дачия и Булгар Рената също са били с него.Франция е била велика сила до към 1800 г., университетите им са били най-добрите в света, имали са професори като Карно. След това Великобритания изобретява парният двигател и железницата и изпреарва Франция. До Първата свтовна война французите са били много богати повече от САЩ и Германия. След това започва проадане, което все още продължава.
19:32 23.06.2020
51 Иии
До коментар #48 от "Иии":
Прeдcтaвeтe cи 600хил. тoнeн кoрaб, движeщ ce обичайно c 50км/ч, при всякакви динамични натоварвания от вятър,вълни,течения,корабни и водни съпротивления, зa кaкъв двигaтeл cтaвa въпрoc - 200хил. кoнcки cили. Акo e чeтиритaктoв със същия размер ще е oкoлo 140000 кoнcки cили. Дa пoддържa cъщaтa cкoрocт щe трябвa двигaтeлят дa зaeме място на много товар. И без това сега машинното отделение е като 5 етажна кооперация...Коментиран от #52, #53
20:18 23.06.2020
52 сънчо
До коментар #51 от "Иии":
Какви 50км/ч, бе? Туй да не ти е яхтата на Доган? И вземи, прочети, в какви единици се мери скорост и път по море.Коментиран от #57
21:06 23.06.2020
53 До 51
До коментар #51 от "Иии":
Напиши нещо и за въздушния транспорт. Там с барабани ли се действа или на електричество ще се минава.21:10 23.06.2020
54 Гост
До коментар #46 от "главата не е за украса":
Ще блокират ако ги е мислил някой като тебе. Задните дискове се правят с по-малка спирачна площ, за да се запази разпределението на усилието както е нужно за съответният модел кола.Коментиран от #56, #75
21:27 23.06.2020
55 Гост
До коментар #43 от "гост":
Коя електрическа спирачка спира до 0км/ч?Коментиран от #70, #71, #74
21:28 23.06.2020
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Иии
До коментар #52 от "сънчо":
Контейнеровозите плават navigation full ahead с 26 възла, круизни има и по 30 възла. Още едно време параходът SS United States от 50те с 240 хил. конски сили развива 43 възла (80км/ч), какво останало за сегашните... Мнението ми беше по коментара за двутактовите двигатели, че не стрували и били отживелица. Във въздушния транспорт за турбини ли искаш да ти обяснявам?Коментиран от #60, #62, #69
22:04 23.06.2020
58 0000
До коментар #56 от "Случаен":
Казваш,че няма барабани с abs?явно си много зле и работиш някаква женска професия22:33 23.06.2020
59 Пълни глупости
23:50 23.06.2020
60 сънчо
До коментар #57 от "Иии":
Със 100-105-110 оборота/мин знаеш ли, кога ще развиеш 26-30 възла? Пак някой руски сайт четете. Я по-добре една приказка за лека нощ прочети.Коментиран от #63
05:00 24.06.2020
61 гост
06:27 24.06.2020
62 ей това е трол
До коментар #57 от "Иии":
Само не написа, с какви спирачки са корабите.07:16 24.06.2020
63 Хаха
До коментар #60 от "сънчо":
Като не си бил на кораб, просто замълчи. 26 възла(49км/ч) при 120 оборота. А при 80 оборота достига 21 възла. Това е хидродинамика, при това огромно тегло се създава голяма инерция. Онзи "трол" може само да се надява да имат спирачки корабите. Спирането (full ahead to stop)от макс. скорост при пълно натоварване може да достигне 5-6 морски мили (10км). При full ahead to full astern може да се съкрати до 1 миля, обаче риска от предстоящ ремонт по двигателя е съществен.10:24 24.06.2020
64 онЗи
12:49 24.06.2020
65 Барабаните нямат нито 1 реално
Коментиран от #79
13:09 24.06.2020
66 РЗС
До коментар #38 от "Христо":
Точно, при супер и хипер карите и тунинг зверовете парите не са проблем, ако барабанните спирачки са били по-добри, то тези коли за стотици хиляди и милиони щяха да имат такива. Две фирми, които щяха да имат такива са пагани и кьонингсег. Пък да не говорим за формулата, че там броят грамове тегло и единици ефективност.17:58 24.06.2020
67 Шарко
20:27 24.06.2020
68 Мдаа
07:26 25.06.2020
69 КонТрол
До коментар #57 от "Иии":
Говориш откровени лъжи или просто си заблуден. Най-мощните дву тактови двигатели са около 110 000к.с. Всичко с по-висока мощност е с газови или парни турбини дори и тези които са с ядрени реактори.Коментиран от #72
10:00 25.06.2020
70 гост
До коментар #55 от "Гост":
Чакай че тоя бисер го изпуснах !! Според тебе влаковете маглев със дискове ли спират или с барабани ?? Хахахах И не са само те !! А един куп промишлени машини с електродвигатели и те ли спират с дискове и барабани , хахах !! А колко още съвсем друг тип има разработени само гледай !!11:35 25.06.2020
71 гост
До коментар #55 от "Гост":
Дори в съвременните електромобили електромотора върши 95% от работата за спиране и то много по-добре от старите спирачки , като отгоре на всичкото вместо да топли атмосферата връща 80% от тая енергия в батерията !! Класическите спирачки служат само за последните около 5 км/ч до нула , което също може да се направи с електромотора , само че вече ще употребява енергия , вместо да я произвежда , с краткотрайни импулси в обратна на движението посока , щото и това може електромотора , за разлика от изкопаемото двг !! За задържане на място има елементарни електромагнитни спирачки , при това автоматични , които се включват при покой и се изключват при подаване на "газ" , като вършат работата и на ръчната !! Още разяснения трябват ли ти ?11:43 25.06.2020
72 Иии
До коментар #69 от "КонТрол":
Значи прочети изцяло коментарите ми преди да атакуваш. Не случайно казах, че SS United States е ПАРАход от 50те с 240k hp машинария. Очевидно е с парни турбини. Затова сегашните кораби не достигат такава скорост от рекордните 42 възла. Изобщо не е лъжа, че двутактовите двигатели могат да поддържат 26 възла на най-големите кораби. В по-горния коментар грешката беше, че не добавих че при двувинтовите кораби се използват два такива двигателя. Пак казвам, ако вместо тях се използваха четиритактови, машинното отделение трябваше да заема почти двойно повече място в корпуса от това! Четиритактовите двигатели при корабите се използват основно за генератори. Наистина, най-големият двутактов е 110k hp, но в съвременната експлоатация на кораба използваните системи общо имат мощност над 200k hp. Все пак не всичко е навързано към гл. пропулсивна система, както при колите. Най-важното, което трябва да се разбере е, че тези технологии НЕ са отживелица, както твърдят други коментиращи тук. И парните двигатели, и двутактовите дизели са изключително важни и имат приложение. Просто ефективността им е при огромните системи и не стават за детски играчки като автомобилите. Затова масовото с малки размери, безпроблемно ще си мине на ток и ще е по-ефективно с електродвигател, отколкото ДВГ. Но ние още ще сме с тези машини.Коментиран от #73
15:28 25.06.2020
73 гост
До коментар #72 от "Иии":
Само че на втечнен газ на първо време , а после пак на ток , просто маааалко по-късно !18:54 25.06.2020
74 гост
До коментар #55 от "Гост":
Също да ти обясня защо електромобилите имат още класически хидравлични спирачки ! Защото закона ги задължава , за нищо друго ! Така както ги задължава да има класическа кормилна система с механична връзка между волана и колелата ! Иначе още преди 10-15 години поне 5 от любимите ти пушилници показаха коли без волан и педали и то даже с двг , а смятай за електромобили ! С един елементарен джойстик , който може даже да е безкабелен ! И тия отживелици волан и педали , дето доказано са най-големия източник на травми и то не само при катастрофи е крайно време да изчезнат заедно с измисленото двг и любимите ти дискове !19:01 25.06.2020
75 Гост 6
До коментар #54 от "Гост":
Какво общо има между площ и спирачен момент?19:16 25.06.2020
76 фжфж
До коментар #43 от "гост":
Електрическите коли са само наложена от медиите мода. А медиите ги налагат, за да може САЩ да издърпа автомобилния бизнес от Европа и Япония. Разбира се остава рискът и европа да започне да ги прави и най-големият риск - в този пазар да се намеси Поднебесната! Така беше някога с енергоспестяващите лампи - елиминираха някои малки конкуренти от Източна Европа, но се намеси Китай и сега почти вцички осветителни тела идват от там. Бъдещето не е електрическите коли. Щадящи околната среда и надявам се лесни за обслужване ще бъдат автомобилите с водороден двигател (когато се появят). Какви спирачки обаче ще имат - не зная!Коментиран от #77
10:48 26.06.2020
77 гост
До коментар #76 от "фжфж":
Мечтай си няма лошо , ама си мнооого в грешка ! Само да те питам кой е тоя , дето ще ги разработи поне "водородните" , като дори любимите ви немци казаха окончателно , че се отказват тотално от тях и ще работят само за електрически с батерии ?? А за глупостите за медиите и не знам си какво , неприятничко е другие да ти казват , че мнението ти е за боклука , но това не значи , че те лъжат , а че мнението ти е за боклука , хахах !!11:57 26.06.2020
78 Zzzzz
До коментар #5 от "JEEP":
Да щото дисковите като текне спирачна течност по тях и спират по- добре15:40 26.06.2020
79 Ьтрй4к4
До коментар #65 от "Барабаните нямат нито 1 реално":
А който не знае слуша глупостите ти...15:42 26.06.2020
80 Nomad
До коментар #9 от "Призрак":
Нито един товарен камион няма дискови спирачки, замисли се... 10 тона как се спират ☝️Коментиран от #83
23:47 26.06.2020
81 Барабанист
00:25 27.06.2020
82 Оня
00:39 27.06.2020
83 гост
До коментар #80 от "Nomad":
Има камиони с дискови спирачки и то доста , но основно шосейни влекачи ! Там където се търси сигурност и дълговечност са барабанни ! Още повече при камионите са пневматични , а не хидравлични и още повече барабаните са по-подходящи , ама тук е дълго за обяснение !14:20 27.06.2020