Непрестанният стремеж към ефективност и устойчивост в автомобилната сфера разширява границите, а Mercedes-Benz се включва с поредица от интригуващи изследователски инициативи. Сред най-атрактивните е разработването на „соларна боя“ - амбициозен проект, който изследва безпроблемното интегриране на усъвършенствани соларни модули директно върху каросерията на електромобила.
Това авангардно начинание предвижда тънък слой специализирана боя, способен да генерира значително количество електроенергия - потенциално достатъчно за изминаване на над 14 000 км годишно. Въпреки че Mercedes с готовност признава, че тази цифра се основава на „идеалните условия“ в Пекин, което означава по-малко от 39 км дневен пробег, концепцията за пасивно събиране на слънчева енергия само чрез паркиране на открито е много привлекателна и съответства на подобни проучвания в индустрията. Подходът на Mercedes се фокусира върху активна фотоволтаична повърхност, използваща соларни клетки с 20-процентна ефективност.

Освен използването на слънчевата енергия, Mercedes се занимава и с технологията на батериите на детайлно ниво. Автомобилният производител активно разработва програмируем микроконвертор, предназначен за инсталиране на ниво отделна клетка на батерията. Тази иновативна система обещава безпрецедентен контрол върху регулирането на клетките, проправяйки пътя за още по-усъвършенствани електрически превозни средства. Mercedes обяснява, че ранните изследвания показват потенциал за поддържане на постоянно високо напрежение (800 волта) на изхода, независимо от нивата на зареждане на отделните клетки или общото им състояние. Този пробив би могъл да позволи удължаване на диапазона на шофиране, оптимизиране на енергийния поток за двупосочно зареждане и предлагане на нови нива на гъвкавост при модулността на батериите.

Дори скромната спирачна система е подложена на радикално преосмисляне в изследователските лаборатории на Mercedes. Компанията изследва „иновативна, по-устойчива спирачка“, която се отклонява от традиционния дизайн, монтиран на колелата. Вместо това тази нова спирачна система е интегрирана директно в затворен моторно-трансмисионен блок. Макар че подробностите все още са оскъдни, Mercedes твърди, че тази нова спирачка ще се износва минимално и практически няма да се нуждае от поддръжка. Освен това тя обещава да елиминира ръждата, емисиите на твърди частици и влошаването на ефективността при големи спирачни натоварвания, като същевременно намалява шума и оказва положително въздействие върху общия пробег и ефективност.

И накрая, като знак за нарастващото значение на изкуствения интелект в бъдещите превозни средства, Mercedes си партнира с канадския университет Ватерло за проучване на невроморфните изчисления. Този биовдъхновен подход имитира възможностите за обработка на човешкия мозък, което потенциално може да доведе до значително по-енергийно ефективни и по-бързи изчисления на изкуствения интелект. Mercedes предвижда да използва тази технология за подобряване на системите за безопасност, като даде възможност на автомобилите да разпознават пътните знаци, лентите и другите участници в движението с по-голяма точност и по-бързо време за реакция, дори и в сложни условия на лоша видимост. Потенциалното повишаване на ефективността на тези системи с изкуствен интелект се оценява като десетократно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хххх
13:10 24.04.2025
2 Винаги една крачка напред
13:45 24.04.2025
3 Макробиолог
15:47 24.04.2025