22 Декември, 2020 14:11 8 822 28

Микро електромобили: Само такива коли ли ще караме в бъдеще?

  • микро електромобили-
  • автомобили-
  • бъдеще

Интервю с бивш изпълнителен директор в BMW и Audi, който се присъедини към Microlino

Микро електромобили: Само такива коли ли ще караме в бъдеще? - 1

"Имаме удоволствието да съобщим, че Ханс-Петер Клеебиндер, бивш ръководител на MINI и Audi Germany, се присъединява към Микроконсултативния съвет. Ханс-Петер беше отговорен за пускането на MINI кабрио и MINI Clubman и стана първият тест пилот на Microlino 1.0 в Германия.

С дългогодишния си опит в автомобилната индустрия той ще подкрепи пускането на пазара на Microlino 2.0." се казва в официално изявление на компанията Micro-Mobility, която отдавна планира да съживи легендарното BMW Isetta (1955-1962) под формата на градско електромобилче. На сайта microlino-car беше публикувано интервю с Ханс-Петер Клеебиндер, който разказва какви са вижданията му за бъдещата малка градска кола.

Здравейте, Ханс-Петер, можете ли да ни кажете повече за вашето професионално минало?

През 1995 г. имах възможността да интервюирам повече от 250 лидери на мнения и експерти за бъдещето на мобилността в Европа за изследователски проект в университета в Санкт Гален. Още тогава преди 25 години беше ясно, че се нуждаем от революция в мобилността. След това натрупах практически опит в MINI и BMW в продължение на 16 години и след това в Audi до преди 2 години. Днес аз комбинирам тези два свята на индустрията и науката като независим експерт за бъдеща мобилност и директор на проучването на програмата CAS Smart Mobility Management в университета в Санкт Гален.

Кога за първи път чухте за Microlino и как възникна първият контакт?

Това беше любов от пръв поглед. На премиерата на автомобилното изложение в Женева през пролетта на 2016 г. и като фен на MINI и Fiat 500, първата ми кола. От юни 2020 г. съм горд тестови пилот на Microlino и успях лично да се убедя в мисията и възможностите на бъдещата градска кола.

Микро електромобили: Само такива коли ли ще караме в бъдеще?

Бяхте с BMW Group в продължение на 16 години и като ръководител в Mini управлявахте пускането на пазара на различни модели. Какви паралели виждате за пускането на Microlino?

Подходът и мисията ни с Micro и тази на сър Алекс Исигонис с MINI през 1959 г. наистина са много сходни: към „Творческо използване на пространството“ сега добавяме „Умно и устойчиво използване на автомобилите в големите градове“. За мен Microlino е съвременният отговор за осигуряване на нашите индивидуални бъдещи нужди от мобилност в градовете. С екологична, интелигентна и спестяваща пространство мобилност, която е и забавна.

Вие сте директор на проучвания за образователната програма „Интелигентно управление на мобилността, управлявана от интелигентни градове и интелигентни данни“ в университета в Санкт Гален. Какви тенденции влияят на нуждите от мобилност?

Устойчивостта се превръща в най-важната тема - валутата за това е нашият личен отпечатък върху екологичната мобилност. Нашето желание за индивидуална мобилност остава, но ще го постигнем по повече начини: с четири и две колела, но също така все повече с влак, обществен транспорт и пеша. В бъдеще автономните и електрическите превозни средства също ще играят роля, както във въздуха, така и под земята. Мрежата и взаимното свързване на всички видове транспорт ще се превърнат в стандарт. За 95% от нашите маршрути микромобилността вече е по-евтиният, по-практичен и по-екологичен вариант.

Какво ви убеди да се присъедините към Консултативния съвет на Microlino и кои според вас са най-големите предизвикателства?

Първо много положителният ми опит като тест пилот на Microlino. От юни почти ежедневно пътувам в родния си град със стиснати палци и много положителни реакции към моя Microlino 1.0. Очаквам с нетърпение да допринеса с моя опит и да доведа легитимния наследник и съвременната интерпретация на "балонната" кола от 50-те години до успех. За мен това е едно от най-вълнуващите предизвикателства в нововъзникващата индустрия за мобилност.

Вие сте член на Глобалната коалиция за нова мобилност на Световния икономически форум и член на консултативния съвет на федералната асоциация за електрическа мобилност в Германия. Как да постигнем прехода от двигатели с вътрешно горене към електрическа мобилност?

Преминаването от двигателя с вътрешно горене най-накрая е в разгара си. Очевидно електрическата мобилност е по-добрата алтернатива на двигателя с вътрешно горене. Технологията на батериите ще продължи да се развива бързо. Ще дойдат нови, по-удобни за клиента опции за зареждане, като например "батерията като услуга" и индуктивно зареждане. Нуждаем се от холистична революция на мобилността - ръка за ръка с всеобхватна енергийна революция и трансформация и редизайн на нашите градове и инфраструктура между градовете и селските райони.

Последен въпрос в ролята ви на ръководител на изследването на новата програма Smart Mobility Management: Как мислите, че ще изглежда бъдещето на мобилността след 10 години?

Виждам много положително бъдеще за микромобилността и важна роля в осигуряването на индивидуална мобилност в нашите градове в бъдеще и подобряване на качеството ни на живот.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 12 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАЙ Х@Й

    13 15 Отговор
    Добро е ....

    Коментиран от #14

  • 2 БАЙ Х@Й

    21 13 Отговор
    за ремарке ‼
  • 3 дявола

    16 5 Отговор
    Личи си че и БМВ има намеса просто смешка
  • 4 Изключително опасна кола

    30 2 Отговор
    Не знам как ша мине Тестовете за удар от Пред отзад и Отстрани.?!?!?!!?

    Коментиран от #27

  • 5 гост

    17 10 Отговор
    Малките са по ефективни, по лесно се паркират ,по добри характеристики на ток и най често пътуваме сами . Да ще има и комлексари липсващи им по големи работи но те ще си плащат затова.Предполагам таксите за 3000 кубика дизел са по високи от на рено зое
  • 6 Бай Стою касапина

    11 3 Отговор
    Егати полубката.
  • 7 Един от журито

    13 7 Отговор
    Грозно, твърде малко, но много непрактично. Забравете да паркирате успоредно на улицата. Няма излизане или ако си имал късмета след теб да паркира друг, ще влезнеш на найси...

    Коментиран от #13

  • 8 Реалист

    11 3 Отговор
    Ооо, в много по-малки ще ни набутат. Даже този на снимката ще ни се струва колкото Шкода Супърб
  • 9 Бмв купуват този дизайн от

    10 7 Отговор
    Италианците 60 те години. Тия шваби са родили само бай Хитлер и ниииищо друго....

    Коментиран от #23

  • 10 Behemoth

    12 1 Отговор
    Ни вярвам ...ни си представям премиера и избирателите му в такива коли....чи то малка пишка в малка кола ....по добре смърт!
  • 11 Боко шофьорчето

    16 2 Отговор
    Тулуп версия, ще има ли ? За един приЕтел от Банкя и огледалния му образ питам ?

    Коментиран от #19, #22

  • 12 Тойота

    5 11 Отговор
    И колко ще струва? Ако е към 5000 - 6000 добре. Оттам нататък вече става прекалено. Не знам как си ги представяте разните малки бръкми на ток за в бъдеще. За сега все още стават, но по-нататък .................
    Къде ще ги карате? А откъде ток? И кой ще ви ги ремонтира? Даже и да имате ток, след 5-6 години батерията се скапва и край.
    Колите на бъдещето са TOYOTA LAND CRUISER 70, Лада Нива и УАЗ. Минават там, където и козите ги е страх. Лесни за ремонт. Подходящи за товарене.

    Коментиран от #28

  • 13 Имам БМВ Изета

    15 0 Отговор

    До коментар #7 от "Един от журито":

    В момента не го карам но преди винаги паркирах към тротоара. И отвоех ли врата и започваха овации викове смях. Никой не очакваше да сляза отпред. Спирали са ме на пътя да си правят снимки снего. А в града си беше цирк.
  • 14 Наистина е супер

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ Х@Й":

    Ти ще си купиш ли? Аз бих заменил джипката с електрическа, ама в такова не можеш да ме навреш с пистолет в главата.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Ушанка

    5 1 Отговор
    Тогава ще искате Нива 84 к.с., ама няма!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 гост

    6 1 Отговор
    Ел.версия на БМВ Изета......айде по бързо ги давайте, че след години Ед Чайна да ги ремонтира в най-новите епизоди на ,,Да продадеш играчката си"
  • 19 Да ша има съчленен като

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Боко шофьорчето":

    ИКАРУСИТЕ.......
  • 20 гледачев

    12 5 Отговор
    Планът всъщност е да се премахнат личните автомобили и само единици да могат да притежават такива, а мнозинството да са зависими от обществен транспорт. По този начин контролът над стадото ще бъде още по-пълен. Като кажат, че без ваксина в обществен транспорт не може, ама и лично МПС също не може ще се мъчат да принудят хората да се чипират. Ситуацията е многопластова и кукловодите от Комитет 300 работят на много фронтове, за да ошашавят всички и така всички да им паднат в мрежите...

    Коментиран от #21

  • 21 Буха ха

    3 3 Отговор

    До коментар #20 от "гледачев":

    Само чипиран може да купи тази смешка
  • 22 българин

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Боко шофьорчето":

    Ще има простак версия!!!
  • 23 Знайко

    6 7 Отговор

    До коментар #9 от "Бмв купуват този дизайн от":

    Поинтересувай се какво са направили Ото, Бенц, Дизел, Фон Баун. Поинтересувай се кой е измислил реактивния самолет и кой е направи първия такъв. Хитлер, който е добър художник и Порше са създали една от най-забележителните и произвеждани коли Битъла. Поинтересувай се какво е ролята на Уго Швайцер в конструирането на автомат "Калашников". Поинтересувай се от германската щурмува пушка от Втората Световна Война. Ако не ти кажат, че е германски оригинал ще помислиш, че е модел на Калашников. Оказва се, че Калашников е германски.

    Коментиран от #24, #25

  • 24 9wes89f9

    9 1 Отговор

    До коментар #23 от "Знайко":

    Знайко, за много от нещата си прав, но за много не си.
    Моля, който желае, да провери в нета, в книги и пр. казаното по-долу от мен.
    АК47 и StG на ХХХХХХуго Шмайсер (уго швайцер го има само в соросоидните центарали) са две, абсолютно различни като конструкция, начин на работа на автоматиката оръжия. Толкова са различни , че това се вижда от космоса. Тези оръжия и по преднанзначение са съвсем различни дори.
    НЯма да изреждам конструктивнитие и принципиално различия, че няма да ми стигнат два сайта.
    КАзвам всичко това в качестовто си на оръжейник, завършил военно училище профил "АВ".
    Готов съм да си изям дипломата за висше образование публично, ако някой ми докаже, че АК и СтГ са едно и също оръжие.
    Всеки сам, може да провери казаното от мен и да се убеди в него.
    За най-простите хора има дори клипове и анимации на тема "How AK47 works" и "How StG44 works".
    Не си знайко, а си обикновен манипулатор, при това доста неподготвен.
    Благодаря за отделеното внимание!
  • 25 Уго Цвайцер

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Знайко":

    Абе, кой е тоя Свайцер? Да не би да си имал предвид ЦВАЙЦЕР?
    Цвайцер се нарича това дето нормалните мъже го ползват за изход, а джендърите като те го ползват за вход? Намира се там, отзад, дето ти започват краката, ако не си разбрал.
  • 26 Става

    4 0 Отговор
    за кучешка колиба или ако имаш голямо имение да се разхождаш из него. Иначе каква устойчивост и проходимост има тоя боклук? Каква товароносимост, каква сигурност, какъв комфорт и т.н.....Защо въобще не се учудвам че идва от смотания ЕС....
  • 27 1234

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Изключително опасна кола":

    те ша дигат 30,споко
  • 28 DARKNET

    0 2 Отговор

    До коментар #12 от "Тойота":

    Не всички имаме кози и ни трябват Уазки.