Някои шофьори са сигурни, че горният капак на двигателя в моторния отсек не играе никаква роля и е направен изключително с декоративни функции, както и за топло и шумоизолация. Ето защо, още по време на първия ремонт на колата, много собственици на по-нови автомобили премахват пластмасовия корпус и забравят за неговото съществуване. Прави ли са обаче в преценката си?
Много от автомобилистите се оплакват, че капакът на двигателя на съвременните модели затруднява бързата смяна на свещи, например и не позволява визуално да се провери състоянието на двигателя. Също така не позволява навреме да се открият течове на масло и други технически проблеми, видими с просто око. В резултат на това те отстраняват пластмасовите капаци над мотора.
Автомобилните производители обаче не правят нищо просто ей така. Те винаги се стремят да намаляват разходите си и никога не инсталират ненужни части в превозните си средства. Пластмасовият капак предпазва мотора от мръсотия и влага, които влизат в отделението на двигателя през радиаторната решетка. Голям брой сензори и електронни устройства изискват чистота и именно те са скрити под този капак.
В допълнение, капакът предпазва ел. системата от изтичане на вода от каналите за източване, когато те се запушат. Той предпазва проводниците с високо напрежение, бобините за запалване и други електрически устройства от възможна влага и риск от късо съединение.
Но основната функция на капака е да предпазва от неоторизиран достъп. Производителите са на мнение, че модерната кола не трябва да се ремонтира от собственика, както беше в края на миналия век. Ето защо производителите на автомобили се опитват нарочно да затруднят достъпа на неквалифицирани майстори до силовия агрегат. Те смятат, че с неумели действия лаиците могат да навредят и на себе си, и на колата.
По същата причина, по време на гаранционното обслужване, на собственика не е разрешен достъп до механизмите на автомобила. Високоволтовите проводници дават силен ток по време на работа на двигателя и ако бъдат докоснати от любопитен младеж, който току-що е седнал зад волана, резултатът може да бъде изключително неприятен за него.
Освен това капакът покрива механизма за синхронизация и ремъците. Трудно е да ги достигнеш под прикритието. Капакът предотвратява навлизането на чужди предмети в механизма (има случаи, когато парцали, отвертки и други предмети, оставени в двигателното отделение от водачите, попадат в него).
Понастоящем в Съединените щати и Европа такава защита е абсолютно задължителна. Законът е такъв, защото в миналото имаше и редица съдебни дела от жертви, искащи обезщетение от производителите на автомобили за вреди, причинени от откритите части на двигателя.
По този начин пластмасовият капак на двигателното отделение предпазва човек от токови удари от кабелите с високо напрежение, когато двигателят работи, от изгаряния от горещите изпускателни тръби, а също така затваря турбината, която се загрява до няколкостотин градуса по време на работа. Като цяло всички опасни части на машината са покрити с термозащитни капаци.
Всяко сваляне на капака от самия водач се счита за неразрешена намеса на автомобилиста в конструкцията на превозното средство и може, в случай на последващи повреди, да доведе до лишаване от гаранционно обслужване на превозното средство. Поради тази причина въпросните пластмасови капаци се пломбират в сервизите, докато колата е гаранционна.
При обслужване на модерен автомобил собствениците имат право да извършват само три действия в двигателното отделение. Това е проверка на нивото на маслото с помощта на измервателната пръчка, добавяне на масло, както и пълнене на резервоара за миене на ветроупорното стъкло с течност за чистачки. Позволено е и да се сменят изгорели крушки на фаровете.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 AA1
11:26 27.12.2020
2 Процесор Вучков
Коментиран от #39, #40
11:26 27.12.2020
3 Хихихи
Коментиран от #4, #7, #8, #15, #22, #43
11:30 27.12.2020
4 БАЙ Х@Й
До коментар #3 от "Хихихи":
ТОЧНО В ДЕСЕТКАТА ‼11:37 27.12.2020
5 БрЯх Бе
11:38 27.12.2020
6 Пластмасови
11:41 27.12.2020
7 Димов
До коментар #3 от "Хихихи":
Адмирации за точния коментар.11:43 27.12.2020
8 Йосип Броз Тито
До коментар #3 от "Хихихи":
Никой не те кара да купуваш Мерцедес с двигател на Рено, плати 2-но и ще имаш Мерцедес с Мерцедесов двигател, няма как да платиш малко, а да получиш много.Коментиран от #10, #11, #55
11:50 27.12.2020
9 един от многото
Коментиран от #78
11:51 27.12.2020
10 моряка
До коментар #8 от "Йосип Броз Тито":
Месцедесите ги правят по цял свят и най малко в Германия.11:53 27.12.2020
11 Гост
До коментар #8 от "Йосип Броз Тито":
но има как да прикриеш евтиното зад скъпа емблема, за да вземеш парите на хората.11:58 27.12.2020
12 Драгой
11:59 27.12.2020
13 Пацо
12:04 27.12.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Пурко
До коментар #3 от "Хихихи":
Новата S 400 d и тя ли е с dci на Рено?!? За един приятел питам който си я купи преди седмица!Коментиран от #21, #66
12:05 27.12.2020
16 Реалист
12:08 27.12.2020
17 Тръгнали
Коментиран от #97
12:09 27.12.2020
18 no name no face no number
Коментиран от #58
12:15 27.12.2020
19 авто
До коментар #14 от "един от стадото":
Гледката на красиво изглеждащия двигател е половината от удоволствието да караш хубава кола,двигателя е "сърцето" на колата,но за съжаление не всички се интересуват от това което е под капака.12:15 27.12.2020
20 Хлъц
ф
Коментиран от #32
12:18 27.12.2020
21 БАЙ Х@Й
До коментар #15 от "Пурко":
Става дума основно за модели "А" клас и някой от "В" ‼Коментиран от #34
12:36 27.12.2020
22 БАЙ Х@Й
До коментар #3 от "Хихихи":
Коментар "4" е мой . Не разбирам защо го изтриха ‼ Може би думи като БравоТочноВДесетката са нецензурни или неудобни някому‼12:39 27.12.2020
23 ТМВ
На новата нахлупили една голяма пластмасова тава и при ниски обороти въпреки че е стегната с три болта трополи....
А за шумоизолацията е пълна измишльотина!!
По скоро тези капаци са повече за парлама!
Коментиран от #24, #25
12:49 27.12.2020
24 Морето
До коментар #23 от "ТМВ":
Поне напиши коя година е колата ти, и какъв модел е, за да ти се обясни дали е "парлама" и защо трополи. Има лесно-махаш кората над двигателя и няма да ти трополи.12:56 27.12.2020
25 Причина
До коментар #23 от "ТМВ":
Почти всички нови двигатели са "високотемпературни" турбо двигатели. Една от основните функции на корите, е да пази предният капак от "прегаряне"Ефектът на люпещ се лак и боя на предният капак почти липсва при новите автомобили.
13:02 27.12.2020
26 Преди години
13:20 27.12.2020
27 Дедо Клец
13:23 27.12.2020
28 А знаеш ли?
14:13 27.12.2020
29 карчи
14:30 27.12.2020
30 оня с коня
Коментиран от #31, #60, #65
14:31 27.12.2020
31 На дизеляка
До коментар #30 от "оня с коня":
И най скъп14:46 27.12.2020
32 Тъй де!
До коментар #20 от "Хлъц":
Ремонт на ремонта!!!15:24 27.12.2020
33 1122
Коментиран от #86
15:39 27.12.2020
34 Пурко
До коментар #21 от "БАЙ Х@Й":
Аз знам но просто попитах лаиците и маргиналите тъдява! Все пак знаят всьо и вся!Коментиран от #37
15:54 27.12.2020
35 Сър
Коментиран от #53, #79
16:56 27.12.2020
36 ААА8
17:12 27.12.2020
37 Брат
До коментар #34 от "Пурко":
Ми да ти кажа - на VM-Motori е този двигателКоментиран от #81
17:35 27.12.2020
38 terzo
18:33 27.12.2020
39 222шшшшшшш
До коментар #2 от "Процесор Вучков":
Сигурно ако карате някоя ръждясала газова бънгия може,НО сегашните автомобили както от вън така и при двигателя са направени да са красиви функционални и издръжливи частите са изпипани до последния детайл имат форма , линия въобще изкуство изглеждат прекрасно.18:35 27.12.2020
40 3333ГГГГГ
До коментар #2 от "Процесор Вучков":
Ако си си купил най евтиния базов Мерцедес НО ако е 500,560 и AMG там има табелка кой го е сглобявал ,така че ако не сте виждали сигурно няма и да видите от близо да не говорим че няма да го имат в гараж не говорете за нещо от което не разбирате18:37 27.12.2020
41 Пенсионер
Коментиран от #44
19:09 27.12.2020
42 дано
19:17 27.12.2020
43 Порно
До коментар #3 от "Хихихи":
То това би трябвало да ти е ясно преди да извадиш парите19:19 27.12.2020
44 Руснак
До коментар #41 от "Пенсионер":
Сложи си и ти един капак на физиономията,за да си в крак с джендър модата!Коментиран от #50
19:41 27.12.2020
45 Бла бла
19:59 27.12.2020
46 незнайко
20:07 27.12.2020
47 барета
20:19 27.12.2020
48 Стефан Петров
Коментиран от #51
20:30 27.12.2020
49 Коча
Коментиран от #57
20:43 27.12.2020
50 асдфасдф
До коментар #44 от "Руснак":
хаха, вече има20:43 27.12.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Баро
20:59 27.12.2020
53 Лада петица
До коментар #35 от "Сър":
И кво ше стане кат я загася веднага? Сигурно ще гръмне ли, кво?Коментиран от #82
21:22 27.12.2020
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Fr fr
До коментар #8 от "Йосип Броз Тито":
То па и Мерцедес правят едни двигатели ( не казвай на никой)22:00 27.12.2020
56 БХОРТЕИ
22:39 27.12.2020
57 бай Ставри
До коментар #49 от "Коча":
Диларските механици са го изхвърляли преди да ти я продадат23:09 27.12.2020
58 W124,W201-190
До коментар #18 от "no name no face no number":
АЗ ЗА ТОВА СИ КАРАМ Е ТИЯ ДВАМАТА , АБЕ СТАРИЧКИ ,АМА ЗДРАВИЧКИ , САМО НЕЗНАМ ЗАЩО ЧОЧОНКО ИМА ЛАСТ МАСОВ КАПАК , ТОА ЗА ГЪЗЕРИИКА ЛИЕ НЯКАКВА , ИЛИ ОСКЪПЯВАНЕ НА МОДЕЛА ? , ЩОТО АКО НЕ Е ТОЗИ ПЛАСТМАСОВ КАПАК ,БЕЗ НЕГО НЯМА ДА ВЪРВИ.23:13 27.12.2020
59 Боже Божеееееее
23:22 27.12.2020
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 *"*"*"*"*
А знеше ли и Защо колите нямаха кори под двигателя фабрично?
Аре наблягайки на ракията и три шията, че за другото си ясен...
23:47 27.12.2020
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 W124,W201-190
23:52 27.12.2020
65 W124,W201-190
До коментар #30 от "оня с коня":
РАЗБРА ЛИ МЕ БЕ КОНЬ?ТОВА ЗА ТЕБЕ СЕ ОТНАСЯ ШЕ!!!!! ДА СЕ ЗНАЕ.23:55 27.12.2020
66 шофьор
До коментар #15 от "Пурко":
Не те затова китайците и руснаците ги палят пред представителствата00:22 28.12.2020
67 porek
Оценявам статията с 1 звезда
00:51 28.12.2020
68 Само Берое
01:25 28.12.2020
69 Barbosa
01:58 28.12.2020
70 Алфа Ромео
02:13 28.12.2020
71 раТко суперкара
А следващата статия ще е сигурно за дръжките на хиперкарите нали!
02:22 28.12.2020
72 Фаро
02:32 28.12.2020
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Ироничен
06:52 28.12.2020
75 Майстора
06:53 28.12.2020
76 Венци
07:05 28.12.2020
77 Аххаха
08:18 28.12.2020
78 Холщайн
До коментар #9 от "един от многото":
Ти си шефа на глупаците щом им казваш къде да пипат.09:20 28.12.2020
79 Пурко
До коментар #35 от "Сър":
И ти си един инженер мани бегай .... По-големи глупотевини не бях чел скоро и то от индивид с претенции за диплома и ценз!!!09:34 28.12.2020
80 9s8s8
09:35 28.12.2020
81 Пурко
До коментар #37 от "Брат":
Колко сигурен си в това че да му обясня на моя приятел с S 400d какво пише във факти?09:37 28.12.2020
82 9д9д9дфс9
До коментар #53 от "Лада петица":
Ми той ти го е написал човека какво ще стане, ама ти нали си умен, защо ти е да четеш.Поне обърни внимание на това, което ти казва за турбото. Ще си спестиш пари, ако не изключваш двигателя мигновенно.
При интензивно натоварване, горещата част на турбото в почти червена. Ще рече ,че наближава 500 градуса. Маслото което смазва вала на турбинката се подава от маслената помпа. Освен да маже, това масло и охлажда това място. Като загасиш ДВГ притокът на масло се прекъсва и мъничкото масалце ковто остава в хлабината се изпържва, защото маслото се овъглява на около 300 градуса.
Коментиран от #84
09:42 28.12.2020
83 Голям Слон
09:53 28.12.2020
84 Пурко
До коментар #82 от "9д9д9дфс9":
Това е така но .... моля само да ми припомниш колко турбини има лада петица?!? А и охлаждането на двигателя от вентилатора след спиране каква функция изпълнява?!? Може би да разгони насекомите?!?Коментиран от #85, #90
10:10 28.12.2020
85 Голям Слон
До коментар #84 от "Пурко":
При някогашното Пони от 92ра, вентът продължаваше да се върти и след спиране на двигателя. Ако има нужда, разбира се.10:49 28.12.2020
86 Стига глупости
До коментар #33 от "1122":
Престанете с тея оторизирани, фирмени и тем подобни сервизи. Закупих си Ситроен от официалния представител на марката. Никой не ме е задължавал да поддържам колата там докато е гаранционна. Просто го нямаше като условие. А ремонтите като части и цени на услугите са смешни. С оригинални части, с фактури и с гаранция. Което означава че не е вярно това клише за скъпотията в сервизите на марки коли. Естествено че когато караш бенц или ауди за по 150000 не е толкова евтино, но всички знаем че всеки обича да люби дявола, хем да му е качествено хем евтино..... За това го има Пешо в гаража или Ицо механика които са завършили механо или са самоуки. Те ще оправят новите коли, че и евтино!11:27 28.12.2020
87 Дрон
13:39 28.12.2020
88 Blackthorn
13:43 28.12.2020
89 марони
15:32 28.12.2020
90 8сд87ф8ф
До коментар #84 от "Пурко":
Лада "Петица" няма турбо, да. Но тя няма и пластмсови кори покриващи ДВГ-то. Така, че не виждам връзката между моят и Вашият коментар.15:49 28.12.2020
91 мдам
17:35 28.12.2020
92 type-R
17:43 28.12.2020
93 ела
20:29 28.12.2020
94 Парен каша духа
Коментиран от #95
23:50 28.12.2020
95 nklk
До коментар #94 от "Парен каша духа":
Карам кола от 2016г. Фаровете са лед, като изгори целия се сменя. Какви крушки ви гонят?10:34 30.12.2020
96 Майстор
22:18 30.12.2020
97 Гого
До коментар #17 от "Тръгнали":
Най верния коментар от тази статия! Дръгнали да се присмиват Бай Ганьо с панелката в лилин или младос мерцедес с какъв мотор е ?!02:16 31.12.2020
98 Пешо
08:58 31.12.2020
99 ффф
Коментиран от #100
14:30 31.12.2020
100 мъка
До коментар #99 от "ффф":
факти никой от горните коментари не позна защо е кората.А кората е за да се пускат коментари/100/ вече и да се генерира трафик.Аман от заблудени люде.13:07 25.02.2021