Продавачите на употребявани автомобили често крият факта, че моторът на колата, е ремонтиран. Това е разбираемо, защото такава работа не винаги се извършва професионално. Това означава, че в бъдеще могат да се очакват проблеми с двигателя. Сега ви разказваме за няколко способа, чрез който лесно може да се установи, че превозното средство е претърпяло сериозна „сърдечна операция“.
Както винаги, нека започнем с по-простите неща. Първата стъпка е да отворите капака и да огледате отделението на двигателя. Ако двигателят е много чист, това трябва да ви послужи като предупредителен знак.
Чистият двигател невинаги е ремонтиран, но принципно повечето производители не препоръчват да се мие захранващият блок, тъй като ел.системите и електрониката могат да се повредят. Но ако двигателят е изваден от колата за ремонт, той задължително трябва да се почисти от мръсотия и отлагания, за да не влязат вътре при разглобяването.
В допълнение, измитата мръсотия от опорите на двигателя също може да покаже, че двигателят е демонтиран. Е, ако цялото двигателно отделение на употребяван автомобил блести от чистота, това най-вероятно е опит на продавача най-малко да скрие много дефекти. Да кажем, че основното е масло, което капе през уплътненията.
Обърнете внимание и на начина на полагане на гарнитурата на цилиндровата глава. Фабричното качество се вижда веднага. "Шевът" изглежда много прав, тъй като машина нанася уплътнителя върху конвейера. А в процеса на "основен ремонт" всичко това се извършва от майстора, което означава често, че впоследствие процедурата е видима и с просто око.
И ако цветът на гарнитурата също е различен, това ясно показва, че двигателят е ремонтиран. Огледайте и болтовете на главата на блока. Ако са нови или можете да видите, че са били отвинтвани, това е ясен знак, че двигателят е ремонтиран.
Накрая можете да развиете свещите и да използвате специална камера, за да проверите състоянието на стените на цилиндърите. Ако, да речем, на десетгодишна кола са напълно чисти, това може също да означава, че двигателят е ремонтиран. И ако разберете, че пробегът на колата е манипулиран, бягайте от такава покупка. Всичко това са ясни признаци на "мъртъв" мотор, който са се опитали да възстановят. Понякога успешно, а понякога - не.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 винкел
Коментиран от #10
11:15 25.02.2021
2 селтак
Коментиран от #4, #32
11:17 25.02.2021
3 Димов
Коментиран от #6
11:18 25.02.2021
4 Димов
До коментар #2 от "селтак":
Да не забравиш, да си носиш и микрокамерата за бъркане през отворите за свещите, която ти е останала подарък от дядо ти, след последната му лапароскопска операция. Ако нямаш, поискай от комшията. Той сигурно има три-четири такива камери.Коментиран от #37
11:20 25.02.2021
5 гост
11:22 25.02.2021
6 Марио
До коментар #3 от "Димов":
За теб може би, но за мен са полезни. Аз знам къде е гарнитурата, както и къде са залавните места и тези подсещания са ценни и за мен, и за доста други хора, като мен.Коментиран от #11, #19, #29
11:22 25.02.2021
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Едмонд Дантес
11:36 25.02.2021
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Чичо Тончо
До коментар #6 от "Марио":
Ти това сериозно, или се шегуваш, колега?!11:41 25.02.2021
12 Румен
11:44 25.02.2021
13 Ицо
11:50 25.02.2021
14 Трудни работи
Смешки от "автора". 50% от днешните шАфьори зная две дупки на колата - тая за резервоара и тая за ключа за запалване. От останалите поне още 30% като вдигнат капака не могат да ти кажат къде се долива (ако е необходимо) масло, антифриз, спирачна течност. Някои даже не знаят къде се долива течността за чистачките - имало си сервизи за тая работа ! :))
Ако има 10% от всички да могат да покажат къде е гарнитурата на главата това ще е цяло чудо. :)) А едно време като се вдигнеше капак на кола и се събираха половината мъжете от блока. Беше цяло събитие и всеки даваше "съвети" нужни и ненужни само да не го помислят за технически неграмотник !
11:55 25.02.2021
15 Турбо
11:56 25.02.2021
16 свидетел
Коментиран от #18, #31
11:57 25.02.2021
17 Синдикат на Ало Измамниците
12:04 25.02.2021
18 Точно така
До коментар #16 от "свидетел":
Напълно си прав.Имаш стара кола но с нов двигател.12:07 25.02.2021
19 селтак
До коментар #6 от "Марио":
И къде е гарнитурата?12:49 25.02.2021
20 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
Коментиран от #46
14:31 25.02.2021
21 айде бе
17:11 25.02.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Антонн
17:20 25.02.2021
24 Гост
18:47 25.02.2021
25 Бай
На измит двигател не може да скриеш течове. Точно обратното ! На На чист двигател се вижда всичко !
19:23 25.02.2021
26 АНТОН
Моя дом е чист !
Гаражът ми е чист !
Автомобилът ми винаги е чист. Отвътре и отвън. Също и двигателя !!!
19:26 25.02.2021
27 Мнение
По-добре ремонтиран от колкото аз да го ремонтирам
19:28 25.02.2021
28 Пича с москвича
Не се разбира , това ли те безпокои при покупката на кола?
Гарнитурата??
Ако малко разбираш от коли ще знаеш, че тези гарнитури заминават често и често се сменят. И трябва да се сменят !
Но щом си написал да бягаме от такива покупки ок - ти бягай, а аз ще търся точно такива коли, защото мен това не ме притеснява
19:35 25.02.2021
29 На гарнитурата на главата
До коментар #6 от "Марио":
не се нанася силикон, както пише в статията! Лаишка работа!19:46 25.02.2021
30 Уникални сте
22:58 25.02.2021
31 Oxoxo
До коментар #16 от "свидетел":
Колега дай по сериозно, кой ще ти прави ремонт на кола която струва 5-6 хил лв. нещата се натаманяват колкото да запали, да подкара и да се измами купувача02:16 26.02.2021
32 Хухуху
До коментар #2 от "селтак":
Най добре да поискаш да го разглобиш и ако ти хареса да го сглобиш07:37 26.02.2021
33 Хухуху
07:46 26.02.2021
34 Жоро
Коментиран от #35
08:35 26.02.2021
35 така е
До коментар #34 от "Жоро":
А за Бай Гоньо в бг мръсния двигател е хубаво нещо. Кочината и мръсотията около него е нещо нормално. Бай ганьо си е бай ганьо08:39 26.02.2021
36 Митко
09:03 26.02.2021
37 бобо
До коментар #4 от "Димов":
Естествено, че нямаш камера. Но съществува варианта "проверка в посочен от вас сервиз". Ще ти излезе по-евтино от ремонтите след покупката.Коментиран от #43, #44
09:57 26.02.2021
38 Механик
Каква гарнитура и какъв шев бе, каун? Това, което ти е превело като гарнитура се отнася за течните гарнитури или казано инак, за "силикона" (херметика), който евентуално е ползван за уплътнение на ОПРЕДЕЛЕНИ места.
Гарнитурите, твърдите, се купуват готови и ФАБРИЧНИ и по никакъв начин не може да се разберере дали са заводски монтирани или са са сложени при ремонт. Я ми кажи как ще видиш "шева" на гарнитурата на гллавата например? Ами тя е покрита от самата глава, а това, което евентулано се вижда от нея си е точно същото както на оригиналната.
Статията е лишена от смисъл и е написана от технически профан, като е предназначена точно за същите хора.
Кой ще ти разреши да бъркаш с бороскоп в цилиндрите бе? Това да не ти е плод-зеленчук на самообслужване?
Ако искаш да видиш нещо, то това е да огледаш дали има следи от употреба на инструмент по скрепителните елементи (болтове и гайки). Гаечните ключове оставя следи по главете на болтовете, защото за да бъдат разхлабени се изисква определено усилие.
10:16 26.02.2021
39 dsсса
10:31 26.02.2021
40 Jack Bauer
11:15 26.02.2021
41 qwerty
13:09 26.02.2021
42 Кракра
15:25 26.02.2021
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Гост
До коментар #37 от "бобо":
И какво очакваш да видиш с камера в цилиндрите, което да не усетиш по звука на мотора? Някое извънземно, което полива свещите с вода, че да не запалят смесите ли?18:06 26.02.2021
45 Милен
21:06 26.02.2021
46 Браво бате
До коментар #20 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Ти си най прав. Не само стопанина. Ако повечето хора знаеха как се кара една кола, нямаше да има сервизи. Моята кола вече я карам 23 години и не съм я пипал. Само консумативи съм сменял и накладки. А не мога да се похваля, че съм добър стопанин.22:45 26.02.2021
47 Проблема е
22:49 26.02.2021
48 бай Ставри
15:02 27.02.2021
49 стар пожарникар
15:05 27.02.2021
50 ганю
01:23 28.02.2021
51 Роман Дизел
11:10 28.02.2021