25 Февруари, 2021 11:04 21 069 51

Как да разберете дали е правен основен ремонт на двигателя

  • двигател-
  • ремонт-
  • автомобилът на старо

Чистият двигател невинаги е ремонтиран, но принципно повечето производители не препоръчват да се мие захранващият блок

Как да разберете дали е правен основен ремонт на двигателя - 1
Снимка: Shutterstock

Продавачите на употребявани автомобили често крият факта, че моторът на колата, е ремонтиран. Това е разбираемо, защото такава работа не винаги се извършва професионално. Това означава, че в бъдеще могат да се очакват проблеми с двигателя. Сега ви разказваме за няколко способа, чрез който лесно може да се установи, че превозното средство е претърпяло сериозна „сърдечна операция“.

Както винаги, нека започнем с по-простите неща. Първата стъпка е да отворите капака и да огледате отделението на двигателя. Ако двигателят е много чист, това трябва да ви послужи като предупредителен знак.

Чистият двигател невинаги е ремонтиран, но принципно повечето производители не препоръчват да се мие захранващият блок, тъй като ел.системите и електрониката могат да се повредят. Но ако двигателят е изваден от колата за ремонт, той задължително трябва да се почисти от мръсотия и отлагания, за да не влязат вътре при разглобяването.

В допълнение, измитата мръсотия от опорите на двигателя също може да покаже, че двигателят е демонтиран. Е, ако цялото двигателно отделение на употребяван автомобил блести от чистота, това най-вероятно е опит на продавача най-малко да скрие много дефекти. Да кажем, че основното е масло, което капе през уплътненията.

Обърнете внимание и на начина на полагане на гарнитурата на цилиндровата глава. Фабричното качество се вижда веднага. "Шевът" изглежда много прав, тъй като машина нанася уплътнителя върху конвейера. А в процеса на "основен ремонт" всичко това се извършва от майстора, което означава често, че впоследствие процедурата е видима и с просто око.

И ако цветът на гарнитурата също е различен, това ясно показва, че двигателят е ремонтиран. Огледайте и болтовете на главата на блока. Ако са нови или можете да видите, че са били отвинтвани, това е ясен знак, че двигателят е ремонтиран.

Накрая можете да развиете свещите и да използвате специална камера, за да проверите състоянието на стените на цилиндърите. Ако, да речем, на десетгодишна кола са напълно чисти, това може също да означава, че двигателят е ремонтиран. И ако разберете, че пробегът на колата е манипулиран, бягайте от такава покупка. Всичко това са ясни признаци на "мъртъв" мотор, който са се опитали да възстановят. Понякога успешно, а понякога - не.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 32 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 винкел

    9 15 Отговор
    Как се поврежда "електричество"?

    Коментиран от #10

  • 2 селтак

    70 3 Отговор
    Е кой продавач ше ти позволи да ровиш във мотора? Пишете глупости!

    Коментиран от #4, #32

  • 3 Димов

    71 4 Отговор
    Направо ви се чудя на ........ и аз не знам на кое вече. 90% от купувачите нямат идея как се отваря предния капак, но ДА - ще намерят кое е гарнитурата на главата, че и от пръв поглед ще разберат, дали е нова или оригинална. За болтовете, дали били развивани - нямам думи. Да не говорим, че много от моторите в днешните коли, няма как да им видиш лапите на окачването. На някой всичко е скрито под пластмасови кори. Подобни статии са само за кликване.

    Коментиран от #6

  • 4 Димов

    41 3 Отговор

    До коментар #2 от "селтак":

    Да не забравиш, да си носиш и микрокамерата за бъркане през отворите за свещите, която ти е останала подарък от дядо ти, след последната му лапароскопска операция. Ако нямаш, поискай от комшията. Той сигурно има три-четири такива камери.

    Коментиран от #37

  • 5 гост

    34 0 Отговор
    честта и късмета за основният ремонт винаги се пада на крайният купувач
  • 6 Марио

    6 13 Отговор

    До коментар #3 от "Димов":

    За теб може би, но за мен са полезни. Аз знам къде е гарнитурата, както и къде са залавните места и тези подсещания са ценни и за мен, и за доста други хора, като мен.

    Коментиран от #11, #19, #29

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Едмонд Дантес

    30 0 Отговор
    Кола и жена са на късмет .
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Чичо Тончо

    8 3 Отговор

    До коментар #6 от "Марио":

    Ти това сериозно, или се шегуваш, колега?!
  • 12 Румен

    14 5 Отговор
    Точно така направих, и оня дето продаваше колата ме удари с чук по главата. Ходих в болница да ми сменят гарнитурата на главата, и сега никоя не иска да ме взема.
  • 13 Ицо

    7 7 Отговор
    Тези неща са известни на по старите шофьори, но е хубаво, че се пишат, защото младежта е толкова боса по темата, ме няма накъде. Статийката си е ок. Точно това трябва да се гледа при покупка на стара кола
  • 14 Трудни работи

    31 0 Отговор
    Това са трудни работи. На мен ми е по лесно да разглобя двигателя и тогава да съм сигурен ! :))
    Смешки от "автора". 50% от днешните шАфьори зная две дупки на колата - тая за резервоара и тая за ключа за запалване. От останалите поне още 30% като вдигнат капака не могат да ти кажат къде се долива (ако е необходимо) масло, антифриз, спирачна течност. Някои даже не знаят къде се долива течността за чистачките - имало си сервизи за тая работа ! :))
    Ако има 10% от всички да могат да покажат къде е гарнитурата на главата това ще е цяло чудо. :)) А едно време като се вдигнеше капак на кола и се събираха половината мъжете от блока. Беше цяло събитие и всеки даваше "съвети" нужни и ненужни само да не го помислят за технически неграмотник !
  • 15 Турбо

    21 2 Отговор
    То къщата и жена му за основен ремонт ,а нашия се прави на разбирач по кошница за 5хил.лева.
  • 16 свидетел

    14 0 Отговор
    по-важно е да разберем, че не е правен. ако е правен наскоро от реномиран сервиз, какъв е проблемът ?

    Коментиран от #18, #31

  • 17 Синдикат на Ало Измамниците

    19 0 Отговор
    Всичко е относително. Имал съм клиенти чиито автомобили са умирали буквално на канала за регистрация в КАТ. Три дни след покупката на нов внос, " перфектна работа на мотора, качваш се и караш без забележи" и тинтири минтири. По нищо не можеше да се разбере, че мотора е пипан,докато не се разглоби. Тъй че всичко е относително.
  • 18 Точно така

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "свидетел":

    Напълно си прав.Имаш стара кола но с нов двигател.
  • 19 селтак

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Марио":

    И къде е гарнитурата?
  • 20 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    8 0 Отговор
    Ако погледнете под Капака на Машенка,да не и е уроки ,Като Аптека е!Няма теч,от никъде!Гарнитура Клапани,като си я смениш сам,Катоси смениш маслен Датчик, и Погледнеш Картера също ,ако трябва го сменяш,ако трябва си сменяш и гарнитура на цилиндрите,оглеждаж охладителната система,скоби ,маркучи,затягаш ,сменяш,няма да има и капка теч!Една кола си личи по СТопанина,а не по годините!!

    Коментиран от #46

  • 21 айде бе

    1 4 Отговор
    14 годишен Голф3 и 15-годишен Голф 2 като им сменях гарнитурите на около 130 хил. км. бяха с перфектни цилиндрови втулки. Нямаше никакъв ръб и още си личеше холинговането. За сравнение: на ВАЗ 2103 и 21061 на 75-78 хил км бяха с видим ръб.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Антонн

    22 0 Отговор
    Кой джамбазин ще се занимава да ремонтира двигател,или я продават с проблем в мотора.Или сипват добавки и се чупи при новия собственик.
  • 24 Гост

    4 1 Отговор
    Модераторчето да поправи на Радославчо правописните грешки, преди да трие на хората коментарите
  • 25 Бай

    13 1 Отговор
    Статия пълна с глупости.

    На измит двигател не може да скриеш течове. Точно обратното ! На На чист двигател се вижда всичко !
  • 26 АНТОН

    9 4 Отговор
    Аз не търпя мръсотия под каквато и да е форма.

    Моя дом е чист !

    Гаражът ми е чист !

    Автомобилът ми винаги е чист. Отвътре и отвън. Също и двигателя !!!
  • 27 Мнение

    6 1 Отговор
    Какво по хубаво от ремонтиран двигател?

    По-добре ремонтиран от колкото аз да го ремонтирам
  • 28 Пича с москвича

    7 2 Отговор
    Авторе обърнал си основно внимание в статията , на сменена гарнитура.

    Не се разбира , това ли те безпокои при покупката на кола?

    Гарнитурата??

    Ако малко разбираш от коли ще знаеш, че тези гарнитури заминават често и често се сменят. И трябва да се сменят !

    Но щом си написал да бягаме от такива покупки ок - ти бягай, а аз ще търся точно такива коли, защото мен това не ме притеснява
  • 29 На гарнитурата на главата

    11 2 Отговор

    До коментар #6 от "Марио":

    не се нанася силикон, както пише в статията! Лаишка работа!
  • 30 Уникални сте

    2 1 Отговор
    Не знаех, че другото има на двигателя е "захранващ блок" (под заглавието) :)))
  • 31 Oxoxo

    9 1 Отговор

    До коментар #16 от "свидетел":

    Колега дай по сериозно, кой ще ти прави ремонт на кола която струва 5-6 хил лв. нещата се натаманяват колкото да запали, да подкара и да се измами купувача
  • 32 Хухуху

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "селтак":

    Най добре да поискаш да го разглобиш и ако ти хареса да го сглобиш
  • 33 Хухуху

    11 0 Отговор
    Пак специалисти ,поръчкови статии на оф вносители .То на новите коли капака на клапаните не се вижда той болтовете на главата.А и джамбазите не са толкова тъпи на колкото се правят
  • 34 Жоро

    9 0 Отговор
    Живея в Германия. Тук ако двигателя не е чист не може да минеш ТЮВ.

    Коментиран от #35

  • 35 така е

    7 3 Отговор

    До коментар #34 от "Жоро":

    А за Бай Гоньо в бг мръсния двигател е хубаво нещо. Кочината и мръсотията около него е нещо нормално. Бай ганьо си е бай ганьо
  • 36 Митко

    4 0 Отговор
    Ради, не ставаш за писане на такива статии! Рядко се четат толкова глупости в статия за автомобили!
  • 37 бобо

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Димов":

    Естествено, че нямаш камера. Но съществува варианта "проверка в посочен от вас сервиз". Ще ти излезе по-евтино от ремонтите след покупката.

    Коментиран от #43, #44

  • 38 Механик

    15 0 Отговор
    Радослав пак е писал преведени ос гугъл статии.
    Каква гарнитура и какъв шев бе, каун? Това, което ти е превело като гарнитура се отнася за течните гарнитури или казано инак, за "силикона" (херметика), който евентуално е ползван за уплътнение на ОПРЕДЕЛЕНИ места.
    Гарнитурите, твърдите, се купуват готови и ФАБРИЧНИ и по никакъв начин не може да се разберере дали са заводски монтирани или са са сложени при ремонт. Я ми кажи как ще видиш "шева" на гарнитурата на гллавата например? Ами тя е покрита от самата глава, а това, което евентулано се вижда от нея си е точно същото както на оригиналната.
    Статията е лишена от смисъл и е написана от технически профан, като е предназначена точно за същите хора.
    Кой ще ти разреши да бъркаш с бороскоп в цилиндрите бе? Това да не ти е плод-зеленчук на самообслужване?
    Ако искаш да видиш нещо, то това е да огледаш дали има следи от употреба на инструмент по скрепителните елементи (болтове и гайки). Гаечните ключове оставя следи по главете на болтовете, защото за да бъдат разхлабени се изисква определено усилие.
  • 39 dsсса

    12 1 Отговор
    Бях производствен директор в един завод. Идва един клиент при мене, носи зъбно колело със счупен зъб. Моли ме да му го заварим. Питам го, какво е това колело, бре? Имал волга, от скоростната кутия. Казвам му "Ако ти го заварим, ч те изкара 100 километра, я не, ама белата, която ще стане, ще е много тежка". Той ми отговаря "а бе, да изкара, колкото да я продам". Не знам, някъде другаде може и да е намерил да му го заварят, но определено за автомобил втора употреба се иска много късмет. И ако ви споходи, не бързайте да сменяте колата, веднага щом следващият модел стане ценово достъпен, не се знае, на какво ще попаднете.
  • 40 Jack Bauer

    13 0 Отговор
    Стигнах до тук : ... Ако двигателят е много чист, това трябва да ви послужи като предупредителен знак... и реших че няма смисъл да чета нататък.
  • 41 qwerty

    4 0 Отговор
    Преди много години продавах една бензинова кола, която си беше добре за годините. Тогава за първи и последен път съм се съгласявал да се замерва компресия на цилиндрите. Закарахме я при някакви некадърници около Данон - познати на купувача, които след 20-30 опита казаха, че компресията е добре, но акумулатора бил за смяна. Прецака се от въртене, а може и да му е било дошло времето, но от тогава, който иска такава манипулация му отговарям да си носи негов акумулатор.
  • 42 Кракра

    2 0 Отговор
    Репатрака, в сервиза и там майсторът да я гледа.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #37 от "бобо":

    И какво очакваш да видиш с камера в цилиндрите, което да не усетиш по звука на мотора? Някое извънземно, което полива свещите с вода, че да не запалят смесите ли?
  • 45 Милен

    1 0 Отговор
    Е тогава или си купувате нова кола или от Германия с валиден tuv !
  • 46 Браво бате

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Ти си най прав. Не само стопанина. Ако повечето хора знаеха как се кара една кола, нямаше да има сервизи. Моята кола вече я карам 23 години и не съм я пипал. Само консумативи съм сменял и накладки. А не мога да се похваля, че съм добър стопанин.
  • 47 Проблема е

    7 0 Отговор
    че новите коли дори не можеш да ги обслужваш. Има коли, които за да си смениш свещите трябва да разглобиш половината двигател. За термостат или ремъци да не говорим. Това също гледайте когато избирате кола.
  • 48 бай Ставри

    3 0 Отговор
    Един въпрос към редакцията. Плащате ли за тия глупости които помествате?
  • 49 стар пожарникар

    3 0 Отговор
    Защо няма името на автора? Трябва да му се обясни, че гарнитурата на главата, не е върху въздушния филтър.
  • 50 ганю

    2 0 Отговор
    ако е правен основен ремонт значи сте на далавера
  • 51 Роман Дизел

    0 0 Отговор
    Караш я на ядрено магнитен резонанс.