Според скорошно проучване във Великобритания по-малко от 1% от собствениците на електрически коли съжаляват за покупката си и искат отново да преминат към бензинов или дизелов автомобил. Най-доволни са собствениците на моделите VW ID.3, Tesla Model 3 и Kia e-Niro.
Резултатите от проучването на базираните в Обединеното кралство шофьори на електрически автомобили потвърждават фундаментална промяна в отношението на потребителите към екологични превозни средства. Изследването е проведено през ноември миналата година от сдружението Electrek и анализатори от Zap-Map, компания, която помага на собствениците на електромобили да намерят удобни станции за зареждане.
От 2000 анкетирани собственици на електромобили 91% отговарят с „не, благодаря“ на въпроса дали биха искали да заменят електрическите си автомобили с бензинови или дизелови. По-малко от 1% дават положителен отговор. Останалите 8% не са сигурни. Любопитното е, че изцяло електрическите модели получават по-положителни отзиви от хибридите.
По-голямата част от анкетираните - 73% - са купили електрическа кола за първи път, а 52% от тях са закупили електромобил през последната година. Още нещо любопитно е, че удоволствието от шофирането е значително по-високо за собствениците на електрически превозни средства - 91 точки от 100 - при 72 точки за собствениците на бензинови и дизелови превозни средства.
Електрическите превозни средства ще струват колкото конвенционалните автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2024 г., според ново изследване на UBS, което значително ще ускори глобалния преход от превозни средства с изкопаеми горива към електрически превозни средства. Причината е спадът в цените на батериите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1234
12:10 07.01.2021
2 гост
Коментиран от #84, #104
12:12 07.01.2021
3 Перо
Коментиран от #36, #72, #99
12:12 07.01.2021
4 Blackthorn
Коментиран от #43, #90
12:14 07.01.2021
5 Перо
12:15 07.01.2021
6 Перо
12:18 07.01.2021
7 гост
Коментиран от #37, #86
12:20 07.01.2021
8 PlimP
Коментиран от #16, #65, #89
12:22 07.01.2021
9 БАЙ Х@Й
Коментиран от #49
12:23 07.01.2021
10 ВСВСВС
12:25 07.01.2021
11 БАЙ Х@Й
12:28 07.01.2021
12 ПазарЖик
12:35 07.01.2021
13 Джуган
Коментиран от #19
12:40 07.01.2021
14 Тия
12:46 07.01.2021
15 Динозавър
12:47 07.01.2021
16 тони
До коментар #8 от "PlimP":
Ако сметнеш само производството на петрола и транспортирането му с танкери колко замърсява, няма да пишеш тъпотииКоментиран от #83, #105
12:48 07.01.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Ицо
Коментиран от #100
12:50 07.01.2021
19 гост
До коментар #13 от "Джуган":
Ами като се правиш на отворен за "пазарска чанта" отвори който искаш сайт , пълно е с Рено Зое и Нисан Лийф по 4-5 000 евро , без никакви субсидии !!! Има и по-евтини с батерии под наем за стотина лева на месец , които ще избиеш три пъти само от данък и зелена зона , така че и оправданието за риск за батерията отпада !! То и самата кола на тая цена излиза стотина лева на месец , така че и нея ще я избиеш от същото !! И да ти напомня зарядните на Кауфланд са безплатни , както и на доста други места !! Та за какви субсидии още плямпаш ? Хахах !!Коментиран от #38
12:50 07.01.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Редови гражданин
Коментиран от #23
12:57 07.01.2021
22 гост
13:04 07.01.2021
23 гост
До коментар #21 от "Редови гражданин":
Дааа , ще настъпи , под формата на водородна бомба за мечтите на русопитеците и плановете как ще сменят газа с водород по тръбички за "глупавите" западняци , хахахах !! Само че ядец , западняците не щат и да чуят за такива глупости !!13:10 07.01.2021
24 Почна се с пропагандата
Коментиран от #103
13:21 07.01.2021
25 Killer
Коментиран от #44
13:24 07.01.2021
26 Почна се с пропагандата 2
13:25 07.01.2021
27 Killer
Ако електромобилите станат масови в България, половината от тях ще отидат за скрап още първата година, понеже българинът за електромобили не е дорасъл, справка катастрофите, които се случват в България за една година и непрекъснато нарастващия брой на техните жертви с всяка изминала година.
13:32 07.01.2021
28 Killer
13:34 07.01.2021
29 Капиталист
13:56 07.01.2021
30 Тесларов
Вангувам съвсем сериозно.
14:09 07.01.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Иванов
14:20 07.01.2021
35 Иванов
14:21 07.01.2021
36 Кви пьтувания... ДО ККЬУФЛЬНД
До коментар #3 от "Перо":
И обратно.... Заключени. С пьтешествията СВЬРШИ....14:22 07.01.2021
37 Антиелектрика
До коментар #7 от "гост":
Само заради това не бих си купил ел. кола. Не искам 24/7 да бъда следен от някого и същия да може да ми "бърка" в колата когато и както си пожелае. Една вещ след като я купя става изцяло моя и ще дам достъп до нея на който и когато реша.Коментиран от #41
14:28 07.01.2021
38 Джуган
До коментар #19 от "гост":
Ха ха, норвежец, аз говоря за нова от магазина, ежиш се че имаш Тесла но разсъждаваш като човек който чака баба си да му даде 2000 лева за Голф 2 в който преди теб са пър...дали двама трима турци и някой ром, хахахах, така ли беше?Коментиран от #39, #40
14:28 07.01.2021
39 гост
До коментар #38 от "Джуган":
Ами супер , има Ситроен и Пежо за 6000 евро !!! Нов от магазина !! Без субсидии !! Само за "пазарска чанта" !! Още претенции ??Коментиран от #47
14:54 07.01.2021
40 гост
До коментар #38 от "Джуган":
И Киа също , да не плещиш за "френски коли" , дето вече от вчера са повече от немските !!14:56 07.01.2021
41 гост
До коментар #37 от "Антиелектрика":
Сто пъти съм ти писал , че твърде много надценяваш значението на "какво ти си щял да правиш" , хахахах !!! И то много меко казано , щото много трият тука !!! Трябва ли да ти обяснявам значението ти за света и автомобилите в частност и дали ще ми стигнат нулите да опиша коя дупка на кавала си , хахахха !!Коментиран от #76
15:17 07.01.2021
42 Ehaaa
15:49 07.01.2021
43 1234578
До коментар #4 от "Blackthorn":
Случайно да си чул, че електромобилите могат да връщат ток в мрежата при нужда. Така че не ги мисли собствениците на електромобили, за тях няма да има режим на тока. 10 двеста и петдесет ватови слънчеви панела на покрива на стойност 2500 лева ти осигуряват пробег от 50-70 км всеки ден, което са над 15000км. годишно. Тези панели имат живот 20 години, т.е. само 10-20 лева на месец ти е разхода за зареждане. Само при по-голям пробег ще ти трябва да се включваш в мрежата и да ползваш бързи зарядни станции.Коментиран от #70
16:26 07.01.2021
44 1234578
До коментар #25 от "Killer":
Трябва да са спре с тези субсидии навсякъде и в земеделието, и в зелената енергия, и електромобилите ... Не трябва субсидии, за еко стоките, а акцизи и данък замърсяване за неекологичните близки, електроцентрали ...16:39 07.01.2021
45 Стегчи
18:34 07.01.2021
46 гост
18:34 07.01.2021
47 Джуган
До коментар #39 от "гост":
Това в Норвегия ли се случва, хахахахах, май ти си този с претенциите от пазарджишкото село с прогнилия таралясник, голям експерт от теб няма, хубаво е да четеш, да гледаш картинки, да се образоваш и да изучаваш теорията, но натрупай поне малко практика и опит преди да поучаваш всички, хахахахахаКоментиран от #48
18:45 07.01.2021
48 Терминатор
До коментар #47 от "Джуган":
Какво да гледа тоя непрокопсаник,той пише само простотии. По-добре не му обръщай внимание. Пък и няма с какво да асимилира написаното от теб. Между другото от кое пазарджишко село е този фатмак,че и аз съм от там някъде?19:35 07.01.2021
49 Петьо
До коментар #9 от "БАЙ Х@Й":
И кой амбреаж ти слага минусчета!19:56 07.01.2021
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Гошко
21:02 07.01.2021
52 Тинтири-минтири
Коментиран от #53
05:47 08.01.2021
53 А ти какво очакваш
До коментар #52 от "Тинтири-минтири":
Статии за файтони, шайбови телефони, аналогова телевизия, ролкови магнетофони и радиолампи? Разбира се че в раздел технологии ще се пише за настоящето и бъдещето, защото технологиите от миналото вече не са интересни на мнозинството.Точно както не можеш да накараш някой да се върне от смартфона на шайбов телефон, точно така вече не можеш да накараш някой който е карал електромобил да се върне на автомобил с ДВГ.
Автомобилите с ДВГ се зареждат за по-кратко време и трябва да се зареждат по-рядко от електромобилите, но стационарните телефони са с много по-голямо предимство пред смартфоните - не трябва да се зареждат въобще. Ама никога и въпреки това, едното зареждане не може да накара никой да се върне на стационарен телефон, защото телефоните вече не са само средство за ГЛАСОВА комуникация, както и електромобилите не са само средство за придвижване. Електромобилите са неразделна част от енергийната система и ключов елемент за преминаване към 100% възобновяема енергия.
Коментиран от #60
09:07 08.01.2021
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 JJJJ
09:26 08.01.2021
56 Шоп от СО
До коментар #54 от "злобар":
Ти да не караш москвич??Коментиран от #58
09:28 08.01.2021
57 Mkокооко
Нямам против електриките,но не и с такъв малък пробег и живот от 5-макс 10 години.Всичко е заради корпоративните уговорки.Да те накарат да си купуваш колкото се може по-често нещо.Започнаха с телефоните,видяха,че хората къват и сега го прилагат навсякъде.За екологията им е през....
Свят на тотално управление и 100-на корпорации да налагат правила.
09:30 08.01.2021
58 злобар
До коментар #56 от "Шоп от СО":
За разлика от теб не съм имал Мосвич.09:31 08.01.2021
59 дърт шофьор
Коментиран от #93
09:45 08.01.2021
60 Тинтири-минтири
До коментар #53 от "А ти какво очакваш":
Не забравяй,че си в България,сульопульовец смешен! Лада/жигула,москвич,трабант още се подмятат по пътищата.Коментиран от #95
09:55 08.01.2021
61 5793
10:02 08.01.2021
62 алфонс
10:06 08.01.2021
63 qwerty
10:21 08.01.2021
64 Мнение
Е същия е примера и със съвременните електрички! Излезна оня псевдо-изобретателя Мъск, свърза последователно батерии от GSMи и воала имаме ултрамодерните "хиперполезни" за прилодата електромобили?! Нищо, че ел автомобили има още отпреди стотина години! Нищо, че батериите са ултравредни за производство и почти не се рециклират! Нищо, че основната ел енергия за захранването им идва от изкопаеми горива (главно въглища)!
Нищо, че капацитетът им пада значително през студените месеци! Важното е, че сега смогът, досега наличен главно в градовете, ще се пренесе на цялата планета (щото трябва и ел енергия за други цели не само за автомобилите)!
Поредното доказателство, че който притежава медиите, той притежава света!
Да ел автомоцилите са бъдещето, НО едва когато станат наистина еко и достатъчно ефективни и достъпни за масовия потребител!
Коментиран от #81
10:23 08.01.2021
65 Страничен
До коментар #8 от "PlimP":
Бобокови ще правят рециклажа! Имат опит хората!10:36 08.01.2021
66 име
10:38 08.01.2021
67 Zzzzz
10:40 08.01.2021
68 Баровеца
10:42 08.01.2021
69 незнайко
Коментиран от #80, #92
10:45 08.01.2021
70 Пурко
До коментар #43 от "1234578":
А цената на панелите?!? Или казваш че те ще са специален подарък за такива като теб!!!Коментиран от #73
10:49 08.01.2021
71 Чочо
10:56 08.01.2021
72 Б. М.
До коментар #3 от "Перо":
Нещо си с остаряла информация. Отвори карта на Европа със зарядни станции и виж за какво става въпрос. Естествено, там ще видиш как е в НОРМАЛНАТА Европа. От тук до Атина, или Виена, ще ти е трудно, но след това........ А за времето за зареждане, също си закъснял, има и в България, в Пловдив, 150 kW, а на някои места в Европа и по 250 kW. При разход от 10 - 20 kW на 100км.,смятай ти, не е сложно време изчислението. 🚙11:17 08.01.2021
73 Б. М.
До коментар #70 от "Пурко":
Паднала е драстично. В момента 1kWp струва около 700лв. С ДДС, а беше преди 5-6 години, около 2000лв. Трябва и инвертора, за 5kW е около 2000 лв., но може и направо с прав ток. А батериите, които са все още скъпи(но са поевтинели също чувствително), в случая, който коментираме, се намират в автомобила. 🚙Коментиран от #98
11:24 08.01.2021
74 Калмук
11:33 08.01.2021
75 бухи
11:40 08.01.2021
76 Антиелектрика
До коментар #41 от "гост":
Преброй си + и - и ще разбереш коя дупка на кавала си.11:46 08.01.2021
77 Песимист
Коментиран от #79
11:55 08.01.2021
78 Генчо
13:20 08.01.2021
79 Генчо
До коментар #77 от "Песимист":
Ти що не мислиш, че някой не е взел в предвид кво ше правим с акомулаторите посли?13:22 08.01.2021
80 Генчо
До коментар #69 от "незнайко":
Свяко ми казваше преди време само касетки после само дискове после само мп3 та и ти така.13:24 08.01.2021
81 Генчо
До коментар #64 от "Мнение":
Да. В Дания например вятърните централи са на +110% в момента строят нови мелници. В България има много слънце през лятото и вятър по балкана за през зимата, територията е голяма в сравнение с населението има място. Въпрос е правителството да започне да работи в интерес на България не на съседите13:28 08.01.2021
82 Тесла
13:40 08.01.2021
83 Хмхм
До коментар #16 от "тони":
А ако знаеш колко много други неща се правят от петролни продукти въобще нямаше да ръсиш мозък13:49 08.01.2021
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 домакин
До коментар #84 от "гостъ":
И на твоя току-що цъкнах минус,щото също е кретенски.16:05 08.01.2021
86 юзер
До коментар #7 от "гост":
и Мъск ще ги поправя по Интернет! Глупости на търкалета! Технически е възможно, но въпросът е за какво ти е? Освен това сателитен интернет има само когато на д района има видим сателит! а сега провери кога има и пак пиши...17:18 08.01.2021
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Стефан Петров
18:08 08.01.2021
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Генчо
До коментар #4 от "Blackthorn":
Тоя сценарий само в България е възможно да се случи, с нашите високо класифицирани сметкаджий19:29 08.01.2021
91 Lyolyo
00:29 09.01.2021
92 Иван
До коментар #69 от "незнайко":
То има един смешен хибрид на Пежо 508 рхн, нещо такова беше, който е дизел-електрически. Бях си купил такъв, красота отвътре-отвън, един меден металик, кожен салон, панорамен покрив - жените се обръщаха да ме гледат. И изминава само на ток колко? Невероятните 4 километра!!!!!! Производство 2015. Иначе много въздействащ, готин, 4х4, обаче само на ток 4 километра...03:07 09.01.2021
93 Йо Несбьо
До коментар #59 от "дърт шофьор":
Да, стига да имам условия. Каране само градско, само 100-200 километра дневно, контакт пред квартирата да си заредя колата. За дълги разстояния до друг град от порядъка на над 300 км бих си наел кола - случва ми се рядко! Та, ако плащам на хазяите част от тока и това продължава повече от 2-3 години, а колата е взета втора употреба от 2015-2017 - ще съм доста на плюс да ми е единствена. Не живея в България, при мен данък има само за фирмени автомобили, а от хибрид нагоре не плаща винетка.03:13 09.01.2021
94 987
05:15 09.01.2021
95 Статията е за Англия
До коментар #60 от "Тинтири-минтири":
Ако искаш да разсъждаваш за България, много е просто. Гледаш какво е сега в белите държави и си представяш какво ще се кара в България след минимум 10 години нов внос.11:41 09.01.2021
96 Електрика
14:44 09.01.2021
97 VVV
21:04 09.01.2021
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Злати
До коментар #3 от "Перо":
Сигурно ще има, щом при нас има две зарядни и нито един автомобил.09:49 11.01.2021
100 Ники
До коментар #18 от "Ицо":
А защо мислиш, че няма да направят?12:00 11.01.2021
101 гост
21:23 22.01.2021
102 не се
21:26 22.01.2021
103 Незнайков
До коментар #24 от "Почна се с пропагандата":
Моля, напишете ми какви марки са колите Ви!11:26 23.01.2021
104 5876
До коментар #2 от "гост":
Няма да се случи точно така, но до 20 години...01:54 24.01.2021
105 Този коментар е премахнат от модератор.