20 Януари, 2021 12:11 8 315 26

За въздушното съпротивление на новия Opel

  • opel-
  • mokka-
  • коефициент на въздушно съпротивление

За въздушното съпротивление на новия Opel - 1

Поради сериозните предизвикателства, породени от политиката за намаляване на емисиите на CO2, ефективната аеродинамика придобива все по-голямо значение както в автомобилната индустрия, така и сред потребителите. Ниското въздушно съпротивление означава, че автомобилът се нуждае от по-малко енергия за преодоляване на съпротивлението на насрещния въздушен поток при движение, което от своя страна води до по-нисък разход на гориво и съответно до по-малко количество отделени емисии.

За въздушното съпротивление на новия Opel

В тази връзка външният дизайн на новия Opel Mokka прави впечатление не само със своята изчистена линия и излъчване, но се отличава и със забележителни показатели по отношение на аеродинамичната ефективност – встрани от потока на обичайното, но с отлично представяне при срещата с насрещния въздушен поток. Накратко - типично за Opel. Със своя коефициент на въздушно съпротивление (cX) от едва 0.32, новата Mokka се нарежда сред моделите с най-добри аеродинамични показатели в своя пазарен сегмент и се присъединява към прочутите шампиони по аеродинамика на марката - от рекордната Calibra (0.26) до настоящите лидери в своите класове Astra (0.26) и Insignia (0.25).

За въздушното съпротивление на новия Opel

Подобно на всички други нови автомобили в гамата на Opel, в процеса на разработка инженерите на германския производител са предприели редица мерки за оптимизация на аеродинамиката на новата Mokka в аеродинамичния тунел на Изследователския институт по автомобилна техника и автомобилни двигатели към университета в Щутгарт. Така в зависимост от варианта на изпълнение на модела, коефициентът на въздушно съпротивление е намален до отличната стойност за този клас коли от 0.32.

За въздушното съпротивление на новия Opel


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 21 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Механик

    52 4 Отговор
    Както обикновенно, нищо ново няма в статията.
    Тоя за въздушното съпротивление и как влияе на разхода, го знаят и децата. Инак щяха да правят самолетите да приличат на боклуджийски гюмове.
    А ова тук си е чиста реклама на Опел. Не че е лошо, но някак малко нечистоплътничко ми изглежда.
    А оплечео изглежда много даже добре. Друг е въпроса, до колко тоя Опел е опле, щото сега човек май не може да бъде фен на дадена марка. Купуваш Мерцедес, отваряш капака- Рено. Купуваш бус Пежо, мотора на Форд и т.н.
    С две думи, плащаш си за емблемата.
    Точно като със сиренето. Купуваш сирене от 100% мляко, а вътре няма мляко.

    Коментиран от #4

  • 2 Поредната рекламна партенка

    13 21 Отговор
    Колко да е от най-добрите в класа този коефициент 0,32, като Тесла модел У е в същия клас и много лесно може да се провери, че нейния коефициент е 0,23.

    Коментиран от #5, #6, #9

  • 3 Аха

    24 6 Отговор
    Дааа, въпреки че в последните 15-20 години Опел загуби доста позиции и се продаваше значително по-слабо отколкото преди напоследък взеха пак да вадят добри модели, явно и това че от Пежо ги купиха оказва положително въздействие!
  • 4 Тоест

    28 2 Отговор

    До коментар #1 от "Механик":

    Отваряш капака на бус Форд, а вътре дизел на Пежо!
  • 5 гост

    5 18 Отговор

    До коментар #2 от "Поредната рекламна партенка":

    Все пак да не забравяме , че Тесла е електромобил , а това пушилник !! Само от това са едни 0,5 -0,6 повече , ако ще да е облизан като яйце !!
  • 6 Jack Bauer

    23 3 Отговор

    До коментар #2 от "Поредната рекламна партенка":

    Няма как СУВ да има по-малко въздушно съпротивление от седан (или купе), но пуста мода, всички на СУВове са наскачали.

    Коментиран от #11, #14

  • 7 DrivingPleasure

    29 2 Отговор
    Колкото и да се пънат Астрата е под 30, гори по-малко върви повече що ги купуват тия "джипки" дето и в локва не могат да влязат ум не ми го побира...
  • 8 Курбанколи Пардимагомедов

    18 3 Отговор
    Преиграха с тази аеродинамика-недоразуменията от последните 10 -15години ,които заради прекалено големи и скосени предни стъкла имат отвратително големи и грозни табла-тип ван или мини ван.Не знам колко печелят от аеродинамика,но при слънчево време това огромно табло се нагрява и излъчва и вероятно трябва да се ползва климатик от ранна пролет до късна есен.Според мен танто за кукуригу.Добре,че в по високите класове не е толкова популярно.Ами ако искам вен ,ще си купя такъв.

    Коментиран от #15, #16

  • 9 DrivingPleasure

    13 10 Отговор

    До коментар #2 от "Поредната рекламна партенка":

    Сектантче, къде ги слагаш в един клас с трошляка на мъск бе?! Модел Y e 60-70 см по-дълъг, което го прави много по обтекаем. Да не говорим, че няма радиаторна решетка. На Илончо трошляците си тръгнал да ги сравняваш с коли (не че това е кой знае колко кола ама все пак) да не говорим, ценовата разлика каква е

    Коментиран от #10

  • 10 гост

    11 13 Отговор

    До коментар #9 от "DrivingPleasure":

    Абе "експерте" , кога ще вземеш да прочетеш поне , че "радиаторната решетка" е ДЕСЕТ ПЪТИ по-маловажна за обтичането от ПОДА на колата , където е голямата разлика с електромобилите и откъдето идва най-голямото подобрение !! И никакви допълнителни панели на пода не ги спасяват , щото имаш най-малкото ауспух , който трябва да се охлажда от 200-300 градуса , особено любимите ви катализатори , и един куп други подробности , които при електромобила са просто ненужни и така ще е винаги , колкото и да не ви се ще , хаха !! А "трошляка" на Мъск продава три пъти повече от това , въпреки че е три пъти по-скъп !!!! А представяш ли си колко пъти повече ще продаде на същата цена ?? Няма нужда , Пежо вече изряза пушилниците в 2008 , трябва ли да ти казвам , че това е същото с друга марка ?? И какво го очаква ??

    Коментиран от #17

  • 11 Е и?

    5 5 Отговор

    До коментар #6 от "Jack Bauer":

    Нали и Тесла модел У е SUV. При това от същия клас като Опел мока.
  • 12 Лада Веста Крос

    16 1 Отговор
    0.32 Изобщо не е впечатлително в днешно време, и в последните 20г. Доста платена рекламна статия. Такъв коефициент или близък до него има почти всяка кола вече. По скоро са направили жертва в името на дизайна. Този коефициент много много рядко го пишат по брошурите, а купувачите напрактика не го и гледат. Повечето не знаят дори какво е това.

    Коментиран от #13

  • 13 Знайко

    13 6 Отговор

    До коментар #12 от "Лада Веста Крос":

    Коефициента на въздушно съпротивление е само едната страна на монетата. Другата е челната площ, и този параметър също не го дават в брошурите на колите. Кола с по-малка челна площ и по-лошо въздушно съпротивление ще харчи по-малко гориво. От Кола с по-голяма челна площ и по-добро въздушно съпротивление. Не е нужно да си кой знае какъв супер физик или инженер за да го знаеш. Лошото е, че днес колите се конструират от мениджъри и маркетолози. Които нищо не разбират от физика и инженерство. И които разбират единствено от мошеничество с акции като Елон Мъск.

    Коментиран от #18, #25

  • 14 Знайко

    9 3 Отговор

    До коментар #6 от "Jack Bauer":

    Какво да правят хората, като у нас няма инфраструктура за нещо по различно от СУВ. И когато просвета на новите хечбеци, комбита и седани е под 5 см.. Даже на магистрала Тракия опора отдолу. Какво остава до Алеко на Витоша да се качи. Или на плаж с пясък да отиде.

    Коментиран от #24

  • 15 Знайко

    14 2 Отговор

    До коментар #8 от "Курбанколи Пардимагомедов":

    Освен това с тази аеродинамика. Колонката на предното стъкло е толкова широка и изнесена напред. Че закрива голяма част от левите завои и пешеходците. И шофьорите не ги виждат докато не "ги качат на предния капак".
  • 16 kkk

    11 0 Отговор

    До коментар #8 от "Курбанколи Пардимагомедов":

    Ами те хората отдавна са му намерили цаката на голямото челно стъкло и нагряването- казват му "атермично" стъкло и в 95% от ситуациите стъклото гледано отвън стои лилаво. И като казвам "отдавна" имам предвид повече от 20 години- на паркинга имаме 3бр. Рено Меган Сценик, набор '98-'99г. с атермични стъкла.
  • 17 Буха ха

    8 2 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Ей, норвежец, нали каза че при вас там в Норвегия е много студено и шофирате в половин метър сняг, в който Теслата ти се плъзга отгоре като шейна щото пода бил равен, само не разбрах аз ако карам Тойотата в половин метър сняг и студ, ауспуха ми как ще се нагрее до 200-300 градуса???

    Коментиран от #19

  • 18 Сам си противоречиш

    2 8 Отговор

    До коментар #13 от "Знайко":

    Щом Илон Мъск и инженерите на Тесла не разбират от физика и инженерство, ще изброиш ли само пет автомобила с по-добър аеродинамичен коефициент от Тесла?

    Доколкото си спомням дори камиона им има по-добър коефициент от 0,32.

    Като не разбират от техника, ще посочиш ли по-технологични ракети от тези на Мъск? Цели държави с своите бюджети, не могат да постигнат успехите, които постигна Илон Мъск само за последните две години.
  • 19 Тая toyota съм в Норвегия

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Буха ха":

    И съм през зимата ли ще се кара? Дали няма да я използват и в Африка?

    Коментиран от #22

  • 20 Йозеф

    3 6 Отговор
    И кво ми пука за въздушното съпротивление, като тая тараба е с някакъв турбиниран 1000сс мотор? Такъв SUV ако е под 2,5 и 200-230 кс е пълен т@шак, кола за балерини.
  • 21 Порно

    3 3 Отговор
    Новия Опел също като Пежо 3008
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Дреме ми

    7 2 Отговор
    В Норвегия съм...в Норвегия съм. Имам Тесла и я ползвам всеки ден от сутрин до вечер. Даже навън да е минус 20 - 30 градуса и половин метър сняг нямам проблем с Тесла-та. Кова си пирони по цял ден в дърводелската работилница и си свиркам Дилмаааано-Дилбеееееро...кажи ми как се саади пипееееро...
  • 24 Jack Bauer

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "Знайко":

    Аз съм си решил проблема със С5 с хидроактивно окачване, не е скъпо за поддръжка, прилична возия и кеф ти 20см просвет кеф ти 5см. ;-)
  • 25 Дедо Пене

    0 2 Отговор

    До коментар #13 от "Знайко":

    Знайко, ти на Мъск не можеш на малкото пръстче да му стъпиш, защото той е гений!
  • 26 ar146ts

    2 0 Отговор
    Нищо ново под слънцето.Алфа Ромео 146- модел произведен преди 25 години има Cx=0.31- Разбират му на този занаят италианците.