5 Март, 2021 17:24 4 342 14

Honda обединява сили с Yamaha, KTM и Piaggio

  • honda-
  • piaggio-
  • ktm-
  • yamaha-
  • батерии

Компаниите ще разработват заедно батерии

Honda обединява сили с Yamaha, KTM и Piaggio - 1
Снимка: Honda

Honda ще работи заедно с Yamaha, KTM и Piaggio при разработката на нови батерии за електрически превозни средства. Батериите ще са преносими и ще могат да се разменят между различни мотори, триколки и други малки возила на ток.

Четирите компании ще се обединят и ще започнат работа по общия проект през май месец тази година, като целта им е да разработят батерии, които да бъдат лесно заменими при нужда. Намаляване на разходите за разработка и производство, както и подобряване на инфраструктурата също са цели към които ще бъдат насочени усилията на алианса.

Лесната смяна на батерии ще реши доста голям проблем с електрическите возила, а именно чакането за зареждане. На практика ще може просто да смените батерията на мотора си със заредена такава, вместо да чакате определено време за зареждане, а когато тя свърши ще може да извършите обратния процес с вече заредената такава.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 12 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 pbdan

    6 11 Отговор
    Засега теглото на батериите е 5кг/кВтч. Една кола със скромни възможности и батерия от 40кВтч ще тежи 200кг., или 10 батерии по 20кг. Само щангисти ли ще зареждат по този начин?

    Коментиран от #8

  • 2 pbdan

    5 8 Отговор
    Представям си рокер с две батерии като тези от снимката или инвалид с триколка да сменя батерии, както и жена 50кг. с малка двуместна кола.

    Коментиран от #10

  • 3 Българин

    10 5 Отговор
    Всяко развитие в ел. мобилите ще множи разпространението им Това е една хубава новина , която повдига надеждата за по-чист въздух .
  • 4 Ти да видиш!

    9 7 Отговор
    Значи постоянно обяснявате как подмятате ежедневно 20 литрови туби и си наливате от тях бензин поне веднъж в седмицата, като закъсате по пътищата, като всеки от вас имат поне две туби в багажника, но когато става въпрос за батерия на мотор тежаща колкото 20 литрова туба бензин, изведнъж стават адски тежки и никой не може да ги носи.

    Не се ли виждате че ставате смешни вече! Сигурен съм, че повечето от вас дори не са виждали метална туба за бензин, но все обяснявате какво предимство било това пред електромобилите. Дали някой от вас въобще е закъсвал за гориво? Аз не съм закъсвал от като бях тинейджър.

    Коментиран от #9

  • 5 хаха

    1 10 Отговор
    И защо се обединяват с други. Нали уж бяха много силна фирма

    Коментиран от #6, #13

  • 6 Убиец на Тесла

    8 3 Отговор

    До коментар #5 от "хаха":

    Ами защото по трудния начин установиха, че дори да имаш литиево-йонни клетки, проектирането на батерия не е лесна работа. До преди пет години всички си мислеха че могат като Тесла да вземат литиево-йонни клетки за лаптопи, някакъв електродвигател и ето ти готов електромобил или още по-лесно електрически мотор. Оказа се, че не било толкова лесно колкото изглежда отстрани.
  • 7 Ето ви туби

    7 2 Отговор
    Като свърши тока, вадите една такава туба от багажника и зареждате за да стигнете до следващата зарядна станция.
  • 8 гост

    6 6 Отговор

    До коментар #1 от "pbdan":

    Недей да лъжеш и да се надяваш , че другите са по прости от теб , щото е обратното !! Масовите батерии в момента имат средна енергийна плътност 300 вт на кг , някои и повече ! Тоест 1 квт е 3,3-3,5 кг МАКСИМУМ !! Батерията на Тесла със 100 квт тежи под 300 кг ! Батериите на мотопедите за които става въпрос са по 5-6 квтч максимум , тоест 15-20 кг максимум , а може и да са два модула по 10 кг , колкото една туба вода , дето я мъкнат в супера 50 килограмови жени и даже не се напъват !!
  • 9 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #4 от "Ти да видиш!":

    Не бе , те тубите ги карат от комшията с багера или автобуса и претакат по нощите та после три дена смърдят на нафта от 5 метра , ама иначе карат по 1000 км всеки божи ден и нямат време да спират за зареждане , хахахха !!
  • 10 ддд

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "pbdan":

    всякой жаба си знае гьола представи си рокер с велосипед или инвалид или майка ? и ко да не се карат колелета ли и да има само френско вино има си и бира и ракия кот те кефи
  • 11 гост

    2 2 Отговор
    Един скутер харчи 3-4квч на 100км, което ще рече 20кг пакет, кой ще ги смени това?
  • 12 Размисли и страсти

    1 3 Отговор
    Хехе къде е драйфинг изплезения да разправя че от фосилно пърдящите антики по-добро няма щото за 5 минути се зареждали?
  • 13 Георги

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "хаха":

    Обединяват се за да изградят единен стандарт за сменяемите батерии. Така няма да е нужно всеки производител да има собствени машини за смяна и зареждане на батериите. Една машина ще обслужва и четирите марки. На по късен етап ще се присъединят и всички останали производители към този стандарт. Намерил се кой да критикува Хонда и Ямаха.

    Коментиран от #14

  • 14 Какви машини, какви смени

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Георги":

    Това са преносими батерии за мотоциклети и инвалидни колички. Сменят се на ръка. Въпросът е да са еднакви и взаимозаменяеми, за да си купиш повече от една батерия, за да може една или повече да ти се зарежда у вас на фотоволтаика, докато ползваш другата. А също така да имаш една резервна в багажника и да може да я дадеш на закъсал колега на пътя или да зареждаш у вас батерията на колегата или просто да спреш на зарядна станция и да си смениш изтощената батерия със заредена, вместо да я чакаш да се зарежда.