17 Март, 2021 14:53 43 697 10

Какво да направите, ако на предното стъкло на колата се появи пукнатина. Възможности за ремонт

  • ветроупорно стъкло-
  • предно стъкло-
  • автомобил-
  • повреда-
  • съвети

Пукнатина, "люспа" или малка "паяжина" - какви повреди на предното стъкло могат да бъдат отстранени и как да се направят

Какво да направите, ако на предното стъкло на колата се появи пукнатина. Възможности за ремонт - 1
Снимки: Shutterstock

Клони на дървета, малки камъчета, „изненади“ от съседи и дори износени - всичко това може да доведе до появата на малка повреда на предното стъкло на колата. С неправилни действия обаче, тя може бързо да се превърне в сериозна пукнатина, която да обхване цялото ветроупорно стъкло. Тогава експлоатацията на колата ще стане невъзможна и ще се наложи да смените цялото стъкло. Ето защо е по-добре да премахнете малката повреда на предното стъкло веднага след откриването ѝ.

Шофирането със счупено предно стъкло освен опасно, няма да ви позволи да преминете с колата си на годишен технически преглед и няма да можете да пътувате, тъй като КАТ-аджиите имат право да спрат от движение автомобил с такъв дефект.

Как е устроено ветроупорното стъкло

Предното стъкло на автомобила е многослойно. В състава си то обикновено има два стъклени панела, които са свързани помежду си със специален подсилващ пластмасов слой. Повечето дефекти на фронталната област се отнасят до външния ѝ слой.

Какво да направите, ако колата ви бъде ударена от градушка

Какво да направите, ако на предното стъкло на колата се появи пукнатина. Възможности за ремонт

Възможно е да се счупят и двата стъклени слоя на предното стъкло. В този случай вътрешната структура на предното стъкло също е повредена. Такъв дефект не може да бъде коригиран без демонтиране на стъклото. Но най-често е повреден само горният слой на предното стъкло. В този случай малки "люспи" могат да бъдат ремонтирани бързо и без много финансови загуби.

Как "люспата" се превръща в пукнатина

Ако на предното стъкло се появи повърхностна драскотина, тя може да бъде шлифована и полирана. Ако повредата е довела до образуването на шупла или е отчупена люспа от горния слой, то няма да е толкова лесно да я премахнете, ще трябва да прибегнете до използването на специално оборудване или да отидете до специализиран сервиза.

Ако обаче не направите това има голяма възможност тази минимална повреда да доведе до пукнатина. Как става това? Стъклата реагират на температурните разлики във и извън автомобила. Ако те са значителни, тогава малката шупла бързо ще се превърне в пукнатина. Често собствениците на автомобили влошават ситуацията сами, като включват климатика, за да издуха предното стъкло с повреда през студения сезон и след това виждат как пукнатината се увеличава. Същата история може да се случи при ситуацията с измиване на загрято на слънце предно стъкло със студена вода.

Какво да направите, ако на предното стъкло на колата се появи пукнатина. Възможности за ремонт

Малката "люспа" може да се превърне и в пукнатина и ако автомобилът се движи по лош, неравен път. Колкото по-твърдо е окачването, толкова повече вибрации се предават на предното стъкло, чиято повърхност вече е нарушена.

Какво да направите, ако видите въпросната малка повреда
Най-важното нещо, което всеки шофьор трябва да знае, когато се намери малка пукнатина на стъклото, е, че тя трябва да бъде залепен от двете страни. Разбира се, това не става с обикновено лепило или скоч, които имате под ръка, но определено ще помогне, докато стигнете до мястото на ремонт или автосервиз. За да запазите предното стъкло с минималната повреда, по-добре е да не управлявате автомобила повече от един ден.

Опитвайте се да шофирате плавно, като пресичате неравностите възможно най-бавно. Освен това през този период от време не трябва да използвате чистачки и да избърсвате предното стъкло с парцали. Прах и пясък могат да останат в повреденото място, което от своя страна ще влоши разпространението на пукнатината.

Как се ремонтира предното стъкло в сервиза

Какво да направите, ако на предното стъкло на колата се появи пукнатина. Възможности за ремонт

Първото нещо, което ще направят специалистите в сервиза, е да се почисти повърхността на повредата. След това майсторите ще изсушат и обезмасляват мястото на дефекта. След това въпросната яма се обработва с специален (подобен на зъболекарски) инструмент и се запълва с полимер под налягане, който впоследствие се втвърдява с помощта на ултравиолетова лампа. След това зоната, където е извършена тази работа, ще бъде полирана.

Кога предното стъкло е безсмислено да се ремонтира

Ако пукнатината на предното стъкло от край до край, нито един полимер няма да помогне, тъй като в този случай е нарушена структурата и респективно якостта на стъклото. Когато не говорим не за повърхностни повреди по-добре е да сменим стъклото с ново. Също така не е препоръчително да се поставя полимер на предното стъкло, когато повредата е пред погледа на водача. Колкото и добре да се полира, след ремонта мястото ще изкриви видимостта и ще влоши гледката напред. Дори и пукнатината да може да се "реанимира", то ако е прекалено голяма в повечето случаи ще ви излезе по-скъпо от смяната на стъклото с ново.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Жоре идиота

    23 8 Отговор
    Че бръкна с пръст да стане шпионка
  • 2 Име

    23 0 Отговор
    Технологията, наистина е добра, но само за малки пукнатини, както пише в статията.
  • 3 jap

    33 0 Отговор
    Преди години имах BMW Е34 и веднъж на "цариградско" от гумата на един бус отхвръкна камъче което направи "люспа" на стъклото и ме хвана много яд защото беше оригиналното.Посъветваха ме да отида в един сервиз до КАТ където за 30-40лв можели да го оправят.До последно си мислех,че ще хвърля тази сума(макари дребна) на вятъра но за около 30 минути с помощта на нещо като стоматологичен инструмент,лепило и UV лампа човека в сервиза заличи дефекта без изобщо да личи къде точно е бил.

    Коментиран от #4

  • 4 Марио

    14 0 Отговор

    До коментар #3 от "jap":

    Именно за тази технология се говори в статията. Добра и определено върши работа.
  • 5 Fast&furious

    20 1 Отговор
    Залепете си новия екостикер там.
  • 6 Дълбоко виждащ

    8 0 Отговор
    Преди години имах такъв проблем.Обадих се ,дойде за тридесет минути го оправи по този начин описан от вас.
  • 7 и още нещо

    3 0 Отговор
    Това в ЗДП за задължителната смяна на стъклата при пукнатина е останало още от соца. На практика тогава почти е нямало триплексни стъкла и като ти се счупи стъклото, ти по принуда трябва да го смениш.
    Спуканото триплексно стъкло от днешните автомобили може да си го ползваш на практика без проблем, стига да не е голяма пукнатината. При спукване с лъчове, те могат да се спрат да се разрастват с малко пробиване на края на лъча и така се ограничава линията на спукването. Но ако са много лъчовете на спукване вече става малко мургава работа.
    ЗДП не казва, че до еди си какъв размер на спукването може да караш колата и ако всеки си загледа стъклото, със сигурност ще види на много места малки язвички, които формално са си спукване на стъклото, и ако попаднете на някой темерут с власт, той може да ви лепне стикера за спиране от движение. Виждал съм и куриози точно за подобни случаи.

    Коментиран от #10

  • 8 незнайко

    6 8 Отговор
    Предно стъкло струва до 200 лева и не си заслужава ремонта !!!

    Коментиран от #9

  • 9 Димитров

    7 0 Отговор

    До коментар #8 от "незнайко":

    Оригинално предно стъкло не струва 200 лева, нито ще е монтирано като оригиналното
  • 10 Емо

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "и още нещо":

    В закона никъде не пише , че пукнато челно стъкло е неизправност, която налага подмяна на стъклото или спиране от движение. В наредбата за технимеските прегледи пише, че повреда на стъклото е значителна неизправност, но е опасна само ако няма видимост в зоната, където действат чистачките. Практиката показва, че реално за пукнато стъкло не могат да спрат автомобила от движение. Това са измислени градски легенди. Най-често налагат акт от 20-30 лв, нерядо той пада в съда, ако докажеш, че отиваш да отстраниш неизправността.